Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA

Meillä synttärijuhlat peruttu :kieh: Tarkoitushan oli niitä lauantaina viettää..Mutta mutta nyt on ukko angiinassa, eli tää on sitten tarttuvaa plaatua, itel loppuu sunnuntaina kuuri..nyt odotellaan milloin on lasten vuoro :headwall:

No eihän tälle mitään voi..harmittaa kuitenkin kun kaikki oli jo lähes valmiina. Vietetään juhlat nyt sitten vasta 27.6 kun eihän kukaan juhannuksena tuu :D

Elpalle: Paljon onnea vaan ,paljon onnea vaan... :flower: *laulaa virtuaallisesti* =)
 
Elppa Mä en viitsi laulaa edes virtuaalisesti, sitä kun pelästyis harakatkin :ashamed: Mutta mä voin ihan näin kirjottamalla toivottaa Hyvää Syntymäpäivää! :flower:

Tiivari Voi ei :/ Ja juu, ei siinä korvaukset mieltä lämmitä, kun joutuisit niilläkin rahoilla kiertään kaiken maailman antiikkimessut ja etsiin kissojen ja koirien kans uudet rikkoutuneiden tilalle. Kukas sen korvaa?? :hug:

Me muuten siirryttiin vähän vahingossa Venlan kohdalla tuohon lastensänkyyn. Nukkui yhden yön veljensä sängyssä, kun veikka oli laivareissulla. Kun mitään kamaluuksia ei tapahtunut, otettiin samanlainen sänky Venlalle käyttöön.

kaalikselle ja perheelle isosti paranemisia!
 
Onnittelut vanhimmalle kesäkuiselle, Elpalle! :D :flower:

Meillä tuntuu nyt tyttö vasta sopeutuneen omaan jatkettavaan sänkyynsä.. on ollut aina sellainen hyrrä.. tyynyäkin on vasta hiljattain ruvennut käyttämään.
Meillä olikin esikolla matkasänky käytössä kun Nooa syntyi, ei tullut mitään jatkettavassa nukkumisesta kun tyttö oli 1v8kk. (vaikka Nooa tosin nukkui minun vieressä 4 ekaa kk:tta eli pinnis olisi voinut ollut esikon käytössä.. oppia ikä kaikki..)

Nooalle laitettiin tyyny viime viikon lopulla ja on rauhallisempi nukkuja.. periaatteessa voisi Nooalle ostaa oman sängyn kun oppii kävelemään.. voisi sitten laittaa pinnasängyn ja hoitopöydän yhtä aikaa myyntiin kun ovat samaa sarjaa.
Mutta se milloin Nooa oppii kävelemään, on toinen juttu.. tuntuu keskittyvän tuohon pälättämiseen enemmän.. ihan kiva vaikka malttais vasta loppukeällä oppia niin viihtyisi tulevat kesän lomareissut kiltisti rattaissa. =)
Meillä ei ainakaan esikoinen ole sen jälkeen pahemmin rattaissa viihtynyt kun oppi kävelemään. :whistle:

Paranemisia sairastelijoille!
 
Tiivari Sofialla oli jossain kuvassa semmoset pitsireunaiset legginsit, mistä oot ostanu? mä kävin tänään hennesissä niin siellä pienin koko oli 86/92, kyllä mä ne otin, mutta armottoman pitkät ne on :/

:hug: sairastelijoille, meillä rupee pikku hiljaa tää räkätauti meneen ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Tiivari Sofialla oli jossain kuvassa semmoset pitsireunaiset legginsit, mistä oot ostanu? mä kävin tänään hennesissä niin siellä pienin koko oli 86/92, kyllä mä ne otin, mutta armottoman pitkät ne on :/
H&M:ltä taisin ne ostaa, ja koko tosiaan tuo 86/92. MUTTA mä ostin ne polvipituiset leggarit, niin on sitten Sofialle nilkkoihin :D Siis kun siellä oli kahta eri pituutta.

Elpalle ihanaa synttäriä :flower: :flower:

Kaikille sairastelijoille superhalitus :hug:

G: Mitä ostitte/ostatte kullankerille 1v lahjaksi? Mulla on vähän ideaköyhää ton osalta ps. Ammun EI tarvii mainita The Seepraa. :snotty: :kieh:
 
Tilasin Viljamille 1v lahjaks hobbyhallist sen 3pyöräsen jost tais olla kuvaki jo ku annoin ennen synttäreit sen käyttöön :D
Yksin oon hurputtanu taaperoissa ...kukaan ei huomaa :ashamed: :'( :headwall: :LOL:

Käin lekurissa astmaepäilyn takii ja nyt puhkun PEF-mittauksii 2vkkoa ja 10pvää kortisoni nappuloi :/
 
Katsoin kaupassa sitä Fisherin koiraa, josta tulee laulua ja puhetta. Kaikki varmaan tietää mitä tarkoitan. Niin onkohan se jo liian "lapsellinen" 1v lahjaksi? Ikäsuositus siinä kyllä on 6-36kk. Sofia näytti siitä tykkäävän kovasti. Muistelen vaan, että joillakin kullankerillä sellainen oli käytössä jo aikoja sitten. Onko se siis teillä nyt jo hylätty liian vauvamaisena???
 
Mä ostin neidille 1v-lahjaks lastenpöydän ja tuolit Ikeasta :). Ja parit vaatteet Me&I-kutsuilta... Ja mitähän vielä...

G: Ootteko siirtyny jo yksiin päikkäreihin? Miten on onnistunu, kenellä kokemusta? Meillä tuntuu olevan ihan mahdottomuus, kun neiti herää jo kuudelta, ja tarvii aamupäivällä jo aamu-unet 8-9 aikaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
G: Ootteko siirtyny jo yksiin päikkäreihin? Miten on onnistunu, kenellä kokemusta? Meillä tuntuu olevan ihan mahdottomuus, kun neiti herää jo kuudelta, ja tarvii aamupäivällä jo aamu-unet 8-9 aikaan...
Me "siirryttiin", mut eihän tuo raasu pysynyt hereillä. Joten palattiin takaisin kaksiin. Ehtiihän sitä. Ja kun tuo on aina tarvinnut reilusti unta, niin miksi sitä sitten kiusaamaan.

 
Me tilattiin Venlalle HobbyHallista semmonen Tefalin leikkikeittiö. Siskontytöllä on paljon nukkeja, mutta eipä oo yksikään kinnostanu meidän neitiä. Mutta siskontytön leikkikeittiö tavaroineen on ollut heillä kylässä käydessä ihan Venlan suosikki. Niin että semmonen, ja sit ostetaan vielä joku pakkaus missä on jotain leluruokia ja -hedelmiä. Mä olisin halunnu semmosen keinutoukan sieltä mistä saa The Seepraakin, mut siskontytöltä on jo perintönä keinuIhaa :heart:

Meillähän on siis ristiäiset siinä samassa, niin toivottiin Venlalle parilta kummilta yhteisenä Kalevala Korun Enkelin siivet-kaulakoru. Toisilta kummeilta tulee kastesormus tai se helminauha. Meidän äiti on luvannut ostaa sit sen toisen niistä. Muuten mä en oo osannu toivoo oikein mitään, meillä on leluja ihan kauhee määrä, joten synttärilahjaks toivotaan varmaan vaatteita.

G Meillä on nukuttu jo hetken aikaa yhdet päikkärit. Oli pakko lopettaa toiset päikkärit kun nukkumaanmeno iltaisin venyi ihan liian pitkään.
 
Oho, pikkusen galuppeja... :eek:

Eli niihin eka...öö, eka oli 1v lahja, nooo ööö, ei me oikein tiedetä, prismassa katseltiin brion juna sarjaa, ku siihen olis helppo ostaa lisää lisäosia tyyliin jouluna tai seuraavana synttäreil...Mutta ei olla viel päätetty..
Toinen G oli päikkärit, ja juu täällä Emma siis normaalisti yhdet, klo11.30-13.30..mutta jos menee noille aikasemmin jos on jo klo6 hereil...
Kolmas G oli unikoulu, ja siihen vastaan että ei.


Nyt ollaan sitten käyty pankissa, ja tästä pankista jäi hyvä maku suuhun.. B) , Ja mun rakkaat vanhemmat ovat lämmenneet siihen ajatukseen että me ostettais heidän koti (tiili omakotitalo rak 90 luvulla ja edelleen hyvässä kunnossa) saatais -25% arviohinnasta eli aika halvalla, ja ainut mitä siel pitäis tehdä on tapetoida ja maalata ja keittiöremppa.
Mun vanhemmat ovat jättäneet tarjouksen yhdestä rivitali kämpästä.
Eli toivon että tarjous hyväksytään, niin että me päästäis muuttamaan jo elokuun lopussa... :D ...mutta mutta, sitä odottaessa.

Niin ja sit ollaan siivottu...kyllä on puhdasta!! ja sit me madallettiin Emman sänky, kun neiti on alkanu nostaan jalkaa jo sohvalle. Ja sitten poimittiin pois pieniä vaatteita...Ja hui ku tuli haikee olo.. :'( ...Mutta sit muistinki että meille tulee viel yks pikkunen.. :heart: :D

Nyt sitten pientä rentoutumista ja miehen kanssa hengailua... :heart:
Huomenna sit leivotaan... :p
 
Meillä on siirrytty yksiin päiväuniin ja on myös pidetty unikoulua, hyvällä menestyksellä. Lelle nukkuu nykyisin yöt n. klo 20-21 alkaen klo 8-9 asti. Päikkärit alkaa klo 11-12 ja kestää reilusta tunnista kolmeen tuntiin. Ihan juhlaahan tämä on kun vertaa siihen, miten me aiemmin juostiin yöt tutittamassa vauvaa =) Alkaa olo olla jo aika ihmismäinen, kun saa nukkua.

Meillä on sellainen puhuva ja laulava koira. Lelle sai sen joululahjaksi. Se on ollut kovassa käytössä, mutta oikeastaan vasta nyt Lelle on alkanut itse painella niitä nappeja. Aiemmin vanhemmat saivat toimia tiskijukkina. Mainittakoon, että pari niistä napeista ei enää toimi.

Lelle sai meiltä synttärilahjaksi pusuja ja halauksia ;) Ei ostettu itse mitään erityistä, kun lahjoja tuli muutenkin niin paljon, eikä keksitty mitään erityistä mitä tarvittais Lellelle. Joka paikka on jo valmiiksi täynnä leluja ja vaatteita ym. rekvisiittaa.
 
Mä sain mun ikioman Liverpoolin pelipaidan :heart: :LOL: Pakko oli miestä kiusata, että "Nythän meillä on sit samanlaiset tuulipuvut" :D Ja kasarin (toivoin), ja kaksi Jarkko Sipilän kirjaa ja CD:n. Mä oon ollu tosi kiltti.. Eikun se olikin joulu jota varten piti olla kiltti.

Uuh - oon vanha.
 
Tiivari ei meijän hennesissä mitään lyhempi punttisia ollu |O no voihan jehna :headwall: tiistaiks oisin semmoset halunnu, pitää varmaan käydä toisesta putiikista vielä kattomassa.

Elpalle synttärionnittelut :flower:

Ei mitään hajua mitä ostetaan 1-vuotislahjaks :/ toiveena ois jarrusukkia, sadeasu, leluja, kirjoja yms...

Ei olla vielä siirrytty yksiin päiväuniin, tarkotus ois kohta kokeilla, kun tuppaa meneen noi toiset päikkärit niin myöhälle.

Lasten sänkyyn siirrytään sitten, kun osaa kunnolla laskeutua sieltä alas ja tietenkin semmonen pitää ensin hankkia :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Tiivari ei meijän hennesissä mitään lyhempi punttisia ollu |O no voihan jehna :headwall: tiistaiks oisin semmoset halunnu, pitää varmaan käydä toisesta putiikista vielä kattomassa.
No ny aloin miettimään, et oliskos se kuitenkin ollut KappAhl (on täällä vierekkäin). Käy katsomassa vielä sieltä. :wave:
 
:kieh: huomenta, jos ei Emma herätä klo6 niin kyllä tonttu pitää huolen siitä että nälkä on jo klo5.30... :eek: ...eli täällä nyt istun yksin olkkarissa ja katson King of queensia ja mietin mitä mun tekee mieli, oon viimeksi syöny eilen klo11...eli siitä on aika kauan..

Hmm...ja jääkaapissa kaikkee paitsi just sitä mä haluun :kieh: :LOL: ...ei huhhu.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
:kieh: huomenta, jos ei Emma herätä klo6 niin kyllä tonttu pitää huolen siitä että nälkä on jo klo5.30... :eek: ...eli täällä nyt istun yksin olkkarissa ja katson King of queensia ja mietin mitä mun tekee mieli, oon viimeksi syöny eilen klo11...eli siitä on aika kauan..

Hmm...ja jääkaapissa kaikkee paitsi just sitä mä haluun :kieh: :LOL: ...ei huhhu.. :xmas:
Ihana oot :heart: (ja raskaana :D). Raskaana ei kyllä ollut kaapissa koskaan sitä mitä halusi, vaikkei mitään selkeitä mieliruokia ollut.
 
No niin täällä angiina kierre senkun jatkuu..Just tultiin tuon 9v kanssa lääkäristä :headwall: No tuskin tää tähän jää, 4 olis viel jonon jatkossa :kieh:

Täällä sataa vettä ja ulkona on NIIN hiostavaa että näinkö jossain vaiheessa tulee ukkonen!!

Gallupp: Meillä nukutaan pääsääntöisesti yhdet päikkärit 11-14. Joskus enemmän joskus vähemmän!
 
Mitäs galluppeja täällä olikaan...hmmm...
Unikoulua ei olla tarvittu.Tosin jostain syystä Leona on alkanut parina edellisenä iltana juttelemaan tutille sängyssä,eikä millään meinaa nukahtaa...
Isompaan lastensänkyyn ei vielä vähään aikaan oo tarkotus siirtää.Hyvin pysyy ja mahtuu vielä tohon pinnikseenkin.
Päikkäreitä on päivästä riippuen yhdet tai kahdet.Ihan riippuu siitä monelta aamulla herää ja kuinka pitkät ekat unet on.Keskimäärin nukkuu yhteensä 2-3 tuntia päikkäreitä.
1-vee lahjaks ostettiin sellanen "discopallo".Eli pallo mistä kuuluu musiikkia.
Toiveina on ollut 80cm vaatteita tai sit tyttöjen leluja.Meillä kun nuo kaikki lelut on sattuneesta syystä pikkasen enemmän pojille suunnattu,Vaikka kyllähän toi tykkää noilla autoillakin leikkiä.

Kaalis :hug: Paranemisia teille kaikille!Mä oon ollu lapsena jatkuvassa angiina kierteessä.Kamala tauti.
 

Yhteistyössä