*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Lady DI- täällä ihan sama! Iskä pystyy tekemään äänellään sellasta möreetä murinaa, rauhoittuu siihen samantien! Kyl noi miehet pitää näköjään yhtä.. :ashamed:

Tuntuu ettei mulla ole oikein mitään kontribuutiota tähän keskusteluun :D Luen vaan ja yritän oppia kaikesta mahdollisimman paljon. Kiitos vaan suuresti teille useamman lapsen äideille kärsivällisyydestä näiden ihmettelyjen kanssa :heart: :flower:

Täällä kärsitään kosteudesta ja kuumuudesta (matalapaine). Ilmiselvästi on itkuisempi, iho kostea, puklia tulee enemmän ja kuolakin valuu ihan lattialle asti..

Ihanan näköistä kun toinen leikkii nyrkeillään.. Silmät kierossa katsoo lähenevää nyrkkiään, huitaisee itseään nenään suu auki ja leikki alkaa uudestaan :heart:

Me alotetaan MUSKARI (MLL) tossa Malmilla 1.9. :) Soitin äsken ja kysyin siitä 3kk lähtöiästä, että kuinka tiukkoja ovat. Kuulemma jos päätään kannattelee ja raajojaan irroittaa vartalosta, niin tervetuloa vain mukaan! :) Kerroin että täällä ollaan jo nyt 6 kilosia ja pää pysyy hyvin pystyssä, naureskeli että kohta se on mopokortin aika :LOL:

Musta on tullut hirmu epävarma itsestäni ja ulkonäöstäni :ashamed: Tuntuu siltä, etten uskalla näyttä itseäni miehelle nakuna, edes nukkumaanmennessä. Sekös harmittaa.. Kait se oma kuva paranee jossain vaiheessa... (?)

Nyt vähän unta palloon kun pikkumies nukkuu :)

Elppa & Alex 2kk
 
Mulla meinaa itku päästä välillä kun luen kuinka rauhallisia joidenkin vauvat on. Kateeksi käy!! Olisi niin ihana joskus katella hereillä olevaa tyytyväistä vauvaa. Meillä onneksi yöt nukutaan hyvin mut päivät on yhtä kitinää heriellä olon aikana. Syötön jälkeen hetki hiljaa, sit saa seuraaviin uniin asti pyöritellä ja hyssytellä sylissä. Nukkumaan ei ala ku "väkisin." Ei koskaan nukahda itekseen vaan sen eteen täytyy tehdä töitä. Vatsalleen yleensä nukutan, pidän päästä kiinni ettei heiluta sitä puolelta toiselle ja taputtelen pyllyyn tai sit hyssytän sylissä mahallaan ja laksen sit sänkyyn kun on sikeässä unessa. Tuntuu et on jääny paljosta paitsi, vauva ajasta ei paljon nauti. Kaikki sanoo et kyl se siitä viel rauhottuu... Juuh, joskus sitte isona!! :|

Minäkin epäilin että vauvalla jokin allergia mut tuskin mitään sellaista kun on alusta asti nukkunu yöllä 4-5 tuntia putkeen. Ei kai se yölläkään nukkuisi jos allergiat vaivais!? Enää ei onneksi itke kauheasti, sellaista kätinää ja rauhatonta heilumista. Itkee toki jos laskee hänet pois sylistä.
 
Näin pikaviesti allergia-asioista.. meillä ajoittain ihan muiden kuvaamaa kitinää/ininää etc,lisäksi päiväunet lyhyitä ja niistä herää vatsavaivoihin :eek:

Aikani internetissä asiaa pengottuani marssin lasten allergologin juttusille, ja hän komensi maito-munadieetille.Kuulemma ne yleisimmät allergian aiheuttajat,siitä sitten eteenpäin...
Totuushan on että aika parantaa mutta ei se lohduta jos on kitinää kuunnellut niin ja niin monta päivää ja lisäksi ajatus takaraivossa että jos se kaikki olisikin parannettavissa...Neuvolatätikin kuuli kunniansa kun totesi että odotellaan vielä kuukausi tai pari, SIIS KUUKAUSI !!

[/b]Paljon tsemppiä

renee ja vaavi 2kk+1vko
 
Juu, jaksamista reneelle ja malehalle :hug:

Meillä aamut ja aamupäivät on yleensä "hyviä", iltaa myöden alkaa kitinä ja käninä, eli mitä enemmän väsyy, niin sitä punaisemmaksi ja kuumemmaksi poju muuttu. Illalla kun syö tuttipullosta ennen nukkumaanmenoa, niin yleensä itkee samalla kun syö. Se ääni on hölmöin ikinä.. "by-gulp gulp-ääh-gulp-byää-gulp" :D Sitten kyllä nukahtaakin nopeasti, raukka.
 
Me aloitetaan käymään sellaisessa kaupungin perhetyön järjestämässä äiti-vauva ryhmässä. Se on kaksi kertaa viikossa klo 9-14. Siel on viisi äitiä vauvoineen ja kolme hoitajaa. Siel touhutaan kaikenlaista vauvan kanssa sekä ilman. Voidaan leipoa, käydä kävelyllä, uimassa tai mitä ikinä keksitään ja hoitajat hoitaa sillä välin vauvoja. Siihen kuuluu ruoka ja kahvit ja kaikki on ilmaista! Nyt sit mietin et tarttuukohan sieltä tauteja vauvalle!? Ja miten selviän kun se alkaa jo klo 9 ja meidän neitillä rytmi on sellainen et alkaa vasta puolilta öin nukkumaan, nukkuu n. kuusi tuntia yhdellä syötöllä , valvoo pari tuntia ja sit taas nukkuu jopa kolme tuntia. Eli se nukkuu juuri silloin kun pitäisi valmistautua lähtöön. Ei kai se auta kun herättää jos sinne tahtoo mennä, mut tuntuu ettei raskis kun nukkuu päivällä muutenkin huonosti ja itsekkin saisin nukkua sen aamupäivän.

Onko mahdollista seitsemän viikon ikäisenä yrittää muokata rytmiä? Jos niin miten siinä onnistuisi??
 
T-BIRD

Sitä varten täällä ollaan, että yks sun toinen sais jotain tukea tähän touhuun. Kyllä se rankkaa on, etenkin ensimmäisen kanssa. Meillä esikoinen alkoi nukkua paremmin öitä vasta joskus vuoden iässä, mut siis heräilee vieläkin joinain öinä. Se vaan on paljon inhimillisempää sitten kun alkaa kieli kehittyä, on edes jotain aavistusta siitä, mikä sillä nyt taas on... Mutta se sellanen järjetön huuto ja itku ja pukertaminen alkoi tasaantua vasta joskus 8kk kun unikouluteltiin omaan huoneeseen. Yleensä kuulemma menee ohi nopeammin, meillä pahinta aikaa oli ehdottomasti jostain 3kk eteenpäin aina sinne 8kk asti. Tai ehkä se tuntui vaan siltä kun tää äippä otti ja itki useampaan otteeseen päivässä. Mulle se oli ihan tuskaa, isäntä saattas olla eri mieltä.

Yleensä sanotaan, että ekat 3kk on ne pahimmat. Mut se kai koskee lähinnä koliikkitapauksia. Meillä alkoi pahimmat yöhuudet sellasen kuukauden kestäneen rauhallisen jakson jälkeen, 4kk korvalla, eli niihin aikoihin kun alettiin harjotella kiinteitä.

Aina niillä on joku vaihe päällä. Jos ei ole allergia niin sit on joku kehitysvaihe, hampaita tulossa tai oppimassa kääntymään tai nousemaan pystyyn. Puolen vuoden jälkeen seistään sängyssä. Mä muistan kun itkien painoin pentua takas patjaa vasten joskus neljältä yöllä ja tää vaan huutaa. Tassuttelu oli siitä kaukana, lähinnä tunsin oloni katujyräksi.

Mutta tosiaan, meillä oli sieltä pahimmasta päästä. Pahimpana yönä pisin unipätkä oli tosiaan vaan enintään 1,5h, ja heräämisiä saattoi olla lähemmäs 20, eli n. vartista puoleen tuntiin välillä.

RYPÄLE. Älä kokonaan vältä mitään ruoka-aineita ruis, suklaa, kahvi... ne on kai ne pahimmat. Minä tosin olen syönyt kaikkea paitsi ruista, ja ihan ok tuntuu sujuvan. Tosin tälle ei taida d-vitamiinitkaan tehdä vaivoja.

HUISKIS: ÄLÄ laihduta, koeta syödä monipuolisesti ja lepää. Unenpuute on pahimpia juttuja, toiset laihtuu ja toiset, kuten minä lihoo väsymyksestä. Mulle tuli esikoisen vauvavuoden aikana 15 kiloa lisää eikä ne ole vieläkään lähteneet. Mä vaan itkin ja söin ja makasin.

Jos voisin, ottaisin kaikkien teidän vauvat, jotka on itkuisia, yökylään. Siinä se menis yksi yö valvoessa... Voisi kantaa aina kahta kerrallaan ja loput sais sit sen aikaa viihdyttää toisiaan kuorossa...
:LOL:
Sais ainakin äidin unta ja pahimmillaan olis vauvoilta ääni mennyt aamuun mennessä.

Kyllä ne viimeistään kouluiässä nukkuis vaikka koko päivän ja

KUOLEMA KUITTAA UNIVELAT

Velv
 
Kamalasti olette kerinneet kirjoittelemaan, monta kuppia kahvia mennyt tässä lukemisen ohessa ja lapsetkin nukkui sen aikaa. (muistilapun tein että muistan "kaikista" asioista kertoa) :ashamed:
Mökillä oli mukavaa aina silloin kun lapset nukkui :p
Satoi joka päivä ja esikoinen uhmineen 4seinän sisällä ei hyvä yhdistelmä :headwall:
Mökille seuraavan kerran kun lapset isompia!
Uusille :wave:
Nimen saaneille Onnea :flower: Kauniita nimiä! :heart:
Kela-kortti Odotti meitä laatikossa kun tultiin, se nimi siis meni läpi :heart:
Nukkumisesta Kehun siitä sitten myöhemmin ettei toisille tule niin paha olo :snotty:
Itkukohtaus tuli monesti mökillä ja siihen kelpasi vain isi!! Oma olo oli niin turha :ashamed: Kaupassakin sunnuntaina likka osasi ilmoittaa että meidän perhe shoppailee täällä tänään :D |O
Sauvakävely laittoi tällä mammalla ainakin enshätään hartia seudun todella jumiin ja sitten se jo helpottikin.
Kielletty ja elppa teidän jutut sai kahvin tulemaan nenästä :LOL: täällä sama homma, mökillä varmaan oli naapureilla kiikarit ja paljon katseltavaa. Siihen malliin mökin terassi sai kyytiä ;)
Ystävät Mitä ne on? JOtain syötävää? Katosivat kuin pieru saharaan, ne lapsettomat meinaan! :headwall:
Himmula Täällä kans mamma joka lopetti tupakan ja tuli heti myöh. raskaaksi jotenka painoa on omasta takaa myös :D
13.8.2008 tuli 1v. tupakoimatta :attn:
Menkat alkoivat tänään :headwall:
Esikoisen jälkeen vuoto kesti 4vk!!
Ilmoitin muuten pojan kerhoon, menee syyskuun alusta 1krt/vk 2h leikkimään 2-3vuotiaiden kanssa B)
Neuvolassa käytiin tänään ja mitat on:
58,8cm (48)
5075g (4075g) Suluissa syntymä mitat :eek:

Tampereen kupeesta, hämeenkyröstä kirjottelee Mimitzu & Justiina :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Musta on tullut hirmu epävarma itsestäni ja ulkonäöstäni :ashamed: Tuntuu siltä, etten uskalla näyttä itseäni miehelle nakuna, edes nukkumaanmennessä. Sekös harmittaa.. Kait se oma kuva paranee jossain vaiheessa... (?)
Aika jännä. Mä nimittäin pelkäsin et käy noin, mut mulla meniki just toisin päin. Olin sen verran norsu tossa vikoilla viikoilla, et mikä tahansa tuntuu pieneltä sen jälkeen! ;) Mä kekkuloin koko ajan kotona nykyään alusvaatteisillani, ku hikoon niin perkuleesti. Ja vaikka tätä ihraa ja löysää nahkaa tässä roikkuuki, en jaksa sinäänsä välittää. Paljon tyytyväisempi oon itteeni nyt, ku ennen.

Elppa, yritä pitää mielessä, että toi teijän pikkanen ei oo ihan niin pieni, etteikö se jättäis jälkensä - se on kuitenki sun sisältä tullu! Sä et oo mikään tyttönen nyt enään, vaan nainen ja äiti ja sun vartes on nyt sen mukanen, ja niin sen kuuluki olla! :hug: En tietenkään voi sanoa varmaks, mut ainaki meillä mieski on varsin mielissään tästä vähän naisellisemmasta mallista, vaikka painoa vähän turhan paljon onki. Mitä jos ihan pokkana kysyisit mieheltä, mitä se ajattelee ja kertoisit miltä susta tuntuu. Saattais helpottaa sun oloa, eikä sun ehkä tarvis ujostella...? Ja muista, et vaikka olisit minkä kokonen ja mallinen tahansa - iso tai pieni, lihava tai laiha - vauvalle sä oot maailman tärkein ihminen, hänen OMA ÄITI! :heart:
 
T-Bird voi ei mä en olis kehunut jos olisin ehtinyt lukee sun viestin ensiksi :ashamed:
Me käytiin esikoisen kanssa kaikki mahdolliset allergialääkärit/testit läpi.Mitään muuta ei löytynyt kun rakenteellinen refluksi ja siihenkin saatiin lääkettä.Poika saattoi herätä 10 kertaa yössä ja yöheräämiset loppui kuin seinään pojan täyttäessä vuoden.
Meilläkin on ihan lähipiirissä pari vauvaa,jotka on laitokselta asti nukkuneet läpi yön ja kummatkin on varmaan kaks kertaa elämänsä aikana itkenyt vatsaansa.Kateellinen ei sais olla,mutta kyllä se välillä v*tuttaa :ashamed:
Mä olisin itse voinut hypätä maatakiertävälleradalle ottamaan muutaman kierroksen ajan huilia... :D
Hirmuisesti voimia :hug:

Vatsavaivoja aiheuttavista ruoka-aineista niin ainakin uudet perunat saattaa myöskin aiheuttaa masun vääntöä.Hyvä kun mainitsitte ton mansikan,mä oon ihmetelly mikä tolla neidillä nyt kiprii masua,niin tajusin että oon juonut oikeista mansikoista tehtyä mehua :/

Velv aivan ihana kuva :heart:

Ja me muuten asustellaan Länsi-Vantaalla :wave: jos joku on kahviseuraa vailla...

Bamse
 
ELPPA tais kirjottaa et on epävarma ulkonäöstä jne...

Minä olen aina sitä ollut ennen ja jälkeen raskauden. vaikka olin hoikassa kunnossa niin silti löysin itsestäni paljon moitittavaa. Miehen mielestä saisin lihoa vähän niin olisin hänen mielestään sit täydellinen. Uskokoot ken tahtoo. :)

En mielellään pyöri alasti mieheni ympärillä edelleenkään mut nyt minulla on syy siihen miksi olen lässähtänyt ja löysistynyt ja jotenki se tekee asian helpommaksi kuin ennen vauvaa. Eilen viimeks kauhistelin miehelle et miten kamalat riippurinnat omaankaan imetyksen jälkeen niin mies vain mörähti et älä jaksa... pieni asia... tässä on paljon tärkeämpiakin asioita kuin sinun tissit! Juu, niin onkin :ashamed: Mut minulle nää tissitkin on aika tärkeät =) Enää ulkonäkö ei ole niin tärkeää kuin ennen vauvaa mut haluan silti huolehtia siitä ja olla suht ihmisen näköinen vaikka minulla pieni vauva onkin.

HIMMULA: Nyt ei enää mansikoita!! Olen monelta äidiltä kuullut et ne on pahimpia vatsavaivojen aiheuttajia. Monelle tullut väänteitä niistä vaikka muuten on kaikkea kärsinyt syödä ja vauvat ollu rauhallisia.


 
Kiitos myötätunnosta läskejäni kohtaan! :heart: :D Kait mulla on jonkin sortin baby blues, kun monet asiat tuntuvat raskailta.. :ashamed:

Meidän jätkä on vetäny 4h päikkäreitä jo :eek: Mahtoi olla väsynyt.. mitä ihmettä? Tutin kävin laittamassa suuhun 2h jälkeen josko uni rauhoittuisi kun kovin riuhtoi ja äänteli.. taisin antaa vain lisäpontta.

maleha- miehelle puhun paljonkin, onneksi on sen verran ihana yksilö, että jaksaa kuunnella ainaisia valituksia liian leveästä varvasvälitstä tai korvakarvoista :whistle: Kyllä tää kait tästä, pikkuhiljaa kun alkaa rutiinit toimimaan ja poju kasvaa niin, ettei tarvitse olla varpaillaan hoidon kanssa, ja sen kanssa, teenkö nyt oikein vai mitä tää nyt on, niin alkais itsekin rentoutumaan. Kai ;)

Velv:n yökyläehdotus oli ihana! :heart:

Nauratti muuten äsken.. en ole imettänyt reiluun viikkoon enää ollenkaan kun maito loppui vähitellen.. en VIELÄKÄÄN syö ruisleipää, mansikoita jne. :D Vois varmaan jo aloitella herkut, tuskin niitä aineita ihosta vauvaan menee :LOL:
 
Ekat nimpparit mein Leevillä! Täällä tais pyöritä toinenkin Leevi-vauva, onnea siis myös siihen suuntaan :flower:

Ystävät No hohhoijjaa... onhan noita mutta monen sadan kilometrin päässä! Ei paljoa lohduta, tänään just valittelin että kyllä toisaalta olis kiva asua vielä Lappeenrannassa, tulis joku ees joskus kahville tai jotain, ei tuntuisi tää arki aina niin... arjelta. Noh, kaipa noita tuttuja ainakin tulee kunhan tästä viittis lähtee taas liikkeelle, kaavailin tuossa avoimeen päiväkotiin menemistä, Martinlaaksosta näyttäisi löytyvän sellainen.

Mitä tuohon ulkonäköasiaan tulee, niin siitäpä löytyy osittainen syy miksei viitsi liikkua oikein missään, siis aivan järkyttävä kriisi. Ei paljoa auta kommentit "siis missä siu maha on" ja ties mitä, miusta tuntuu että mie oon maailman hirveimmän näköinen ihminen, ja harvassa on ne päivät että näytän omasta mielestäni edes "siedettävältä". En tiedä, ehkä asiaa auttaisi jos olisi edes jonkinlaisia vaatteita mitä viitsisi pitää, nyt tuntuu että kaikki on joko liian pieniä tai sitten roikkuvat päällä. No niin, turhamainen akka, valivali, mutta kai tääkin nyt piti johonkin purkaa kun ei kukaan jaksa livenä kuunnella :x

Leikkimisestä Leevi oppii koko ajan vain enemmän ja enemmän leikkimatolla ollessaan, täälläkin pölistään jo leluille, läpsitään ja mikä huvittavinta-riidellään niiden kanssa :D

Muitakin uusia taitoja löytyy, äidin komentelu yksi suosikeista, hirvee mylvintä aina jos alkaa yksinolo kyllästyttää, hassu :)

No mutta, nyt pitänee taas häippästä tästä koneelta, selkä hajoaa!
Palaamisiin :wave:
 
kielletty : Minä olen kans asunut Lappeenrannassa pitkään. Skinnarilassa ja sitten Mäntylässä. Kimpisen lukion kävin aikoinaan... ja sitä ennen Sammonlahden yläasteen.

Sieltä sitten muutin miehen perään Tampereelle ja nyt tosiaan Vantaalla.,

Velv

Nii joo huomenta vaan kaikille. Täällä vastentahtoinen pikkumies saatiin lähtemään päiväkotiin ilman huutokonserttia ja taas on äiteellä morkkis kun poikaansa sinne tarhaan työntää. Pitää pitää sillä muutama ylimääräinen vapaapäivä vaikka ens viikolla jahka saa työt tehtyä täällä kotona. (päivittelen vanhempien firman kotisivuja vauva kainalossa)

Suvi päätti klo 02.08 että nyt on aika vääntää kakkaa oikein olan takaa. Hirveä ähinä ja puhina ja törähtely, ajattelin että nyt kyllä on sänkykin kakassa..: Eikä mitä. Söpö pieni kakkalammikko vaan oli tullut kaiken sen pörinän päätteeksi. Tyttö oli ihan sekasin kun kiikutin sen verraan pesulle, alkoi kujerrella liivinsuojapaketin kyljessä olevalle vauvan naamalle ja heilutti ahkerasti käsiään joka suuntaan. Silmät lautasen kokoset ja naamalla niin hassu virne ettei mitään järkeä.

Sama
 
maleha: me ollaan alusta asti -heti kun laitokselta päästiin -otettu reippaasti ja päättäväisesti rytminhaku kehiin. Lähinnä se kehittyy rutiineista, ja meillä se on toiminut! Illalla saadaan nukkumaan nätisti pinnasänkyyn, kun aina samaan aikaan syötän, vaihdan vaipan, sitten makkari pimeäksi ja soittorasia soimaan vähäksi aikaa, tutti suuhun. Muutaman kerran saa tuttia olla työntämässä takaisin suuhun (ei nukahda ilman, tai ainakin harvoin), ja sitten neiti yleensä on untenmailla puolentunnin sisään =) Jotkut sanoo että ihan turha yrittää mitään rytmiä noin pienelle vauvalle, mutta kaikille ei kaikki käy -meille käy tämä systeemi :)

Kohta olis 2kk neuvola Roosalla. Kirjoittelen sitten kuulumisia sieltä!

Joo kuolema kuittaa univelat LOL :kieh: :LOL:

Di & Roosa 7vk 6pv
 
Aamupäivää!
Me ollaan tänään lähdössä Ruotsiin ja häslinki sen mukainen.Onneksi aina imettäessä ehtii koneelle ottamaan omaa aikaa :D

Onnittelut Leeville eilisen johdosta! :flower:
Kielletty:Me asutaan Vihdintien kupeessa,mutta mulla on auto käytössä,eli jos joskus tuntuu että pää hajoaa,niin täältä saat seuraa :)

Jaahas,pitäisköhän taas mennä jatkamaan...

Bamse
 
nyt hävettää, kun en oo kerenny moneen päivään moikkaamaan :ashamed: Mukamas kiireitä ollu. Kovin on voimia vieviä vauvoja monella :hug: Esikoisesta tiedän, että se voi todellakin olla rankkaa ja tulee tunne, ettei tää ollukaan mua varten :hug: Mutta nyt meillä ainakin on taas kaikki niin kun pitää, jos sellaista voi olla?

Esikoinen tosin on jonku näkösessä uhmassa ja syö äiteeltä voimia minkä jaksaa, mutta Viivi nukkuu edelleen ja syö. Muutama yönä käyny 21-22 nukkumaan ja äiti on sitten pakkoherätelly klo7 kun tissit on ollu räjähtämispisteessä. Ja tänään on esikonkin kanssa ollu helpompi päivä :heart:

Voimia kaikille väsyneille ja voimattomille :heart:
 
LADY LI: Olemme yrittäneet yhdeksän maissa vaipan vaihdon ja syötön jälkeen omaan sänkyyn, mutta vauva ei sinne jää. Vähän aikaa saattaa köllötellä mut jo viimestään viiden minuutin päästä alkaa huutamaan. Sitten annamme lisämaitoa pullosta ja taas uudelleen sänkyyn. Ei nukahda syliin eikä tissille, häntä ei vaan näytä kunnolla väsyttävän. Vasta puolenyönaikaan jää omaan sänkyyn ja sinne sitten nukahtaa, joskus heti, joskus kuuluu puoli tuntia ähinää ja sit simahtaa. Ainut kerta kun on omassa oloissaan hereillä on illalla ennen nukahtamista.

IMETÄTTEKÖ YÖLLÄ PIMEÄSSÄ? MAKUULLA VA ISTUEN??

Meillä vauva ei osaa itse hakea nänniä vaan se pitää ohjata suuhun. Hakee kyllä mutta äheltää eikä saa siitä kunnon otetta. Täytyy itse auttaa ja tunkea se suuhun. Syötän makuultaan ja Ilman valoja en siinä onnistu. Ärsyttää nyt kun on pimeät yöt niin joudun laittamaan valot. Vielä ei ainakaan ole herännyt siihen mutta saa nähdä miten käy jatkossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
IMETÄTTEKÖ YÖLLÄ PIMEÄSSÄ? MAKUULLA VA ISTUEN??

Meillä vauva ei osaa itse hakea nänniä vaan se pitää ohjata suuhun. Hakee kyllä mutta äheltää eikä saa siitä kunnon otetta. Täytyy itse auttaa ja tunkea se suuhun. Syötän makuultaan ja Ilman valoja en siinä onnistu. Ärsyttää nyt kun on pimeät yöt niin joudun laittamaan valot. Vielä ei ainakaan ole herännyt siihen mutta saa nähdä miten käy jatkossa.
Minä imetän istuen, ja räppään turhan kirkkaan yölampun päälle (pitäs muistaa vaihtaa pienempi tehoinen lamppu tjsp).
Lisäksi annan lisämaitoa pullosta. Syönnin jälkeen yritän laittaa takas kehtoon, ja se on se vaihe, jolloin muksu herää joka ikinen kerta.
:kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
IMETÄTTEKÖ YÖLLÄ PIMEÄSSÄ? MAKUULLA VA ISTUEN??

Meillä vauva ei osaa itse hakea nänniä vaan se pitää ohjata suuhun. Hakee kyllä mutta äheltää eikä saa siitä kunnon otetta. Täytyy itse auttaa ja tunkea se suuhun. Syötän makuultaan ja Ilman valoja en siinä onnistu. Ärsyttää nyt kun on pimeät yöt niin joudun laittamaan valot. Vielä ei ainakaan ole herännyt siihen mutta saa nähdä miten käy jatkossa.
Minä imetän istuen, ja räppään turhan kirkkaan yölampun päälle (pitäs muistaa vaihtaa pienempi tehoinen lamppu tjsp).
Lisäksi annan lisämaitoa pullosta. Syönnin jälkeen yritän laittaa takas kehtoon, ja se on se vaihe, jolloin muksu herää joka ikinen kerta.
:kieh:
Vinkki joka toimii meillä: syöttäessä kiedo vauva peittoonsa, ei mihinkään kapaloon, vaan omaan peittoonsa vähän tiukemmin.. sitten kun laskee sänkyyn, niin ei raajat "lötkähtele" kun tukee niskaa hyvin ja peitto pitää kädet ja jalat paikallaan: herää siis yleensä siihen ns. yhtäkkiseen turvattomuuden tunteeseen mikä sylissä on. :)

Muuten täällä menee päin peetä tänään, ei siitä sen enempää.

 
Meillä yöt syötetään makuulla pimeässä,helpoin niin. Muuten valoksi mulle riittää kännykän valo
Ekan pätkän 6-7h nukkuu omassa pinniksessä ja siitä sitten äidin kyljessä :heart:

Olen kyllä miettinyt että josko laittaisi ekankin syötön jälkeen omaan pinnikseen mutta pelkään juuri tota rumbaa...Lisäksi unipätkät aamuyöstä on lyhyitä...toisaalta jos nukkuisi pinniksessä niin ehkä nukkuisi rauhallisemmin ?? :/ ken tietää.... :LOL:

renee ja kalle 2kk 8pvää
 

Yhteistyössä