*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Nlas tänää käytynnä...lekuri totesi että kehitys ikäisensä tasolla ja terve poika.
Painoo nyt 3875g (3430g) ja pituus 51,5(50,5cm)cm sekä pään ymp. 37,5(36,2)...suluis 9pvää sit otetut mitat. Nyt näyttää jo pelkkä tissimaito riittävän :D

Mie siivoilen ain ku poika nukkuu...yleesähä noi hommat keskeytyy mont kertaa,mut jatkettava se on sit kuitekii et sais jotai valmiiks.
Ulkonkaa en oo hirmusest joutanu olee ku päätin että torppa pysyy suht siistinä vkot ja pe ei oo sotkust ku mies kotiutuu.
En kyl tiiä kui kaua jaksan tätä tahtii,mut sit jos en jaksa nii jätän kotiorjailut vähemmälle.

ursula ja Nökö 1kk 5pvää
 
Paljon onnea tänne siirtyville :heart:

ristiäistarjoiluna meillä tulee olemaan voileipäkakku, mansikkakakku, pipareita, pullaa ja ilmeisesti suklaita, jotka meinaan itse tehdä. Sisko toi Norjasta sellasia muotteja, jossa on helistimen, keinuhevosen ja jonku muun kuvia :heart:

Kodin siivouksen Olen pyrkiny tekemään aina yhtenä päivänä. Sillon ei kyllä muuta sitten kerkeä, mut sit on taas pari päivää aikaa mennä :D

Huomenna sitten olis painokontrollikäynti neuvolassa. Ainakin posket on runsaasti kasvanu neidillä B)
 
Meillä kanssa on neuvola takana..
54,5cm ja 4,5kg :D
tissimölöllä mennään, yöunet on vähemmän puoleiset |O
nyt painui likan simmut kii toiv. minäkin teen niin kohta :snotty:
palaan taas lukemaan teidän juttuja..

Onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: :heart:
 
Huomenta vaan kaikille! :wave: Ihana hellepäivä tulossa :D

Onnea Valmet vauvasta :heart: :flower:

Meillä tulee tänään kaksi viikkoa neidille ikää täyteen, ja nyt alan kauhulla odottamaan minkälaiseksi arki muotoutuu. Ensimmäinen 2 vko on kuulemma kuherruskuukautta, ja vasta sitten alkaa se todellinen vauvaelämä... Meillä tää alku on tosiaan mennyt niin helposti, etten voi uskoa todeksi. Siksi ehkä koko ajan pelkään pahinta, ja odotan kaaosta alkavaksi. Oletteko te huomanneet vauvoissanne eroa tuon 2 vkon rajapyykin jälkeen?

Meillä neidille uni maittaa öisin ja aamuisin. Yöunille laitettiin klo 0.30, heräsi syömään klo 7. Ja nyt edelleen tuhisee tuolla sängyssä. Hauskaa, miten vauva vähitellen kömpii/ryömii aamuisin kainaloon sängyn keskeltä. Nukkuu siinä sitten pää rintaa vasten. Ei siitä malttaisi sitten nousta ylös itsekään. Mieskin nauroi, että kyllä on oikea vauva osunut tähän perheeseen, kun nyt ei äidin tarvitse yksin nauttia pitkistä aamu-unista ja köllöttelystä =)

Kyllä tämä äitinä olo on ihanaa!! (muistuttakaa mua tästä, jos/kun tästä alkuhuumasta havahdutaan...) :/

Jokos teillä on miehet pitäneet varpajaiset? Meillä olisi huomenna ne edessä. Itse osallistun kaverin polttareihin huomenna päivällä muutaman tunnin ajan. Saas nähdä tuleeko ikävä vauvaa heti. B)

Tiivari ja Tyyppi the Maitovampyyri 2 vko
 
Aargh.. Pää hajoaa ton esikoisen vinkumisen takia. Korvatulehdus, minkäs teet, vaan kun on niin sairaan kipuherkkä ja kärttyää sitten 24/7... Apua....

Onneksi tyttelillä on masu ollut nyt vähän parempi, ei sentään koko ajan kipristä. Seuraa vaan vaatii jatkuvasti, ei oikein viihdy itsekseen... ja kun nukkuu niin lyhyitä pätkiä päivällä niin jää kyllä kotityöt aikalailla oman onnensa nojaan. Noh, sain mä sentään tiskit laitettua... ja ruoan ehkä noin puolitiehen.

Taas tuli kutsu, pittää männä.

Velv ja Suvi 3vko 1 pvä
 
Tervetuloa uudet vauvan saaneet!

Ihana helle. Nyt vaan mietityttää, et mitä ihmettä puen päälle tuolle olennolle, kun meidän on lähdettävä kirkonkylällä käymään, autossa on ehkä ziljoona lämmintä (eikä ilmastointia!), mut ihan ei tuossa lyhythihaisessa bodyssa arvaa pelkästään lähteä varmaan, kun täytyy häntä ulkoilmassakin liikutella, tai emminä tiedä.... :eek: Miten voi 4. lapsen kanssa olla näin avuton?! (no siten kun ne muut on syntyny kylmillä keleillä))

Tiivari nauti ihan rauhassa vaan. Meillä tulee ikää neidille kohta 5 viikkoa ja edelleen oma perustyytyväinen itsensä.

Joku kyseli, et miten onnistuu taloudenhoito, kun on jo muita lapsia. Meillä nuo muut ei ole niin pieniä enää, mut hyvästi siivoa niiltä kyllä syntyy, oon toki koittanut opettaa heitä jälkiään korjaamaankin, mutta sellanen "hallittu kaaos" meillä on koko ajan (millon enemmän ja millon vähemmän hallinnassa), mut ei se mitään, kun siihen tottuu :D Joka päivä on saatu syödäksemme ja puhtaita vaatteita päälle kuitenkin.

Niin ja varpaijaisista on sellanen kutina, et huomenna vois olla jotain sen tapasta luvassa, kun isyyslomalla nyt on (eli navetassa lomittaja) ja viimeset heinät saa tänään kaadettua, eli olis varmaan "hyvä sauma"... saa nähdä :whistle:

Koittakaahan tareta! Ja muistakaa juoda riittävästi!

Ammu ja Mimuli =)
 
Heippa mammat!
Nyt nautitaan helteestä,kun huomennahan se jo loppuu...
Mulla on kanssa ongelma,että mitä ihmettä tuolle tyttärelle laittaa ulos päälle :/ Kuitenkaan ei viitsis ihan hirveen vähän laittaa.

Varpajaisista meillä mies piti grillikemut,kun me oltiin vielä sairaalassa ja esikoinen oli famun luona hoidossa.
Kotitöistä Teen mitä kerkeen ja loput jää tekemättä.Meillä ei ole kun ennestään yksi 2v poika,ja ihan tarpeeksi sen kanssa joutuu touhuumaan.En edes uskalla kuvitella mitä vauva-arki olis monen lapsen kanssa.Joten en valita.
Esikoisen vauva-aikana stressasin hirveesti kodin siisteydestä ja tällä kertaa olen antanut itselleni luvan mennä sieltä mistä aita on matalin.Valmisruoat ja pölyt maton alle...

Velv Meidän neiti on ihan samanlainen.Ei viihdy yksin juuri yhtään.Tyypillinen kaksonen :)

Jaahas,pitäisköhän mennä taas vähäsen juomaan.Mä sain kesän kunniaksi virtsatietulehduksen,voi elämä että on ikävä vaiva :( Saas nähdä miten antibiootit vaikuttaa meidän tytön vatsaan,kun ennestäänkin on jo masukipristyksiä,mutta pakkohan toi tauti on hoitaa.

Nauttikaa helteestä! B)

Bamse ja tyttö 3vko3pvä
 
Onnea uusille vauvansa saaneille!! :flower:

Meillä kanssa eka neuvolakäynti takana. Poika oli 3850g (3670g) ja 53,5cm (51cm). Suluissa syntymämitat ja poika siis eilen viikon vanha. Eli on sitte sairaalassa menny tuo pituusmittaus vähän poskelleen. Ei ne vauvat nyt ihan 2,5cm viikossa kasva. Mulla oliki koko ajan semmonen olo, että poika on pitempi. 50 senttiset vaatteet on aika pieniä ja ero esikoiseen todella tuntuu tyttö kun oli 48cm.
Navassa vauvalla on napasieni, jota nyt sitte hoidellaan. Muuten kaikki oli vielä eilen hyvin.

Mutta mutta esikoinen sai pari päivää sitten kovan nuhan ja yskän ja viime yönä alko vauvanki nenä valumaan. Nyt on sitte pikkunen ihan tukossa. Oon ihan sairaan huolissani. Syö kyllä vielä ihan hyvin ja jaksaa välillä hereilläkin olla, mutta on se vaan jotenki niin säälittävä. Yö meni mulla kuunnellessa, että saako henkeä. Ja välillä aina lähetin miehen tarkistamaan, että onko esikoisella kaikki hyvin.
Just tuli näin kaunis ilma, niin me ollaan pojan kanssa vaan kotona. Vai onkohan ulkoilu sallittua nuhasella vauvalla? Tietääkö kukaan?

Oon antanu pojalle keittosuolatippoja ja yrittäny nukuttaa pystyasennossa. Kohta mennään vähän höyryhengittelemään. Onko kellään vinkkejä, joilla helpottaa toisen oloa?

emilija ja poika 1vko1pvä
 
vauvan vaatetuksesta Meilläkin on kuuma auto, ja autossa olenkin pitänyt näillä helteillä ihan vain lyhythihaista bodya, ei housuja jalassa. Mukana on ollut sitten harso, jonka voi laittaa tarvittaessa peitoksi vauvalle. tai voihan tuon harson korvata vaikka käsipyyhkeellä, jos ulkona on vaikkapa kovin tuulista tms.

Sisälläkin meillä on kuuma, 26astetta nytkin, ja vauva on täälläkin lyhythihaisessa bodyssa, ilman housuja/sukkia.
Päivisin vauvalla on peittona pelkkä lakana, yöt vauva nukkuu vaippasiltaan mun vieressä peiton alla.

Vaunuissakin vauva on ollut pelkässä lyhythihaisessa bodyssä, ohut peitto/harso/lakana päällään.

Meillä ainakin on melkoinen hikihattu vauva, raasulla on koko ajan pää hiestä märkänä, ja todellakin hikoilee itsensä märäksi helposti.

Täälläkään ei muuten viihdyttäisi hetkeäkään yksin, vauva olisi mieluiten sylissä koko ajan. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emilija:
Oon antanu pojalle keittosuolatippoja ja yrittäny nukuttaa pystyasennossa. Kohta mennään vähän höyryhengittelemään. Onko kellään vinkkejä, joilla helpottaa toisen oloa?
Minun vauvelihan sairasti flunssan ihan viikon ikäisenä. Minulla on sellainen apteekista ostettu imulaite. Siinä on kaks putkea ja välillä "säiliö" johon räkä menee. Tällä imin hyvin ahkerasti, ainan ennen kuin rupesin imettämään, kunnes flunssa helpotti. Ja jos räkä menee kököksi niin tuo keittosuolatipat hyvin liottaa räkää. Neuvolasta kuulin juuri kun flunssa oli helpottamassa, että ihan äidinmaito aukaisee melkein paremmin nenää, kuin nasol-tipat, joita saa antaa vasta 3 kk:sta eteenpäin. Laitoinkin sitä pari päivää, mutta flunssa loppui siihen, niin en oikein tiedä kokemusta siihen sanoa, vai loppuiko Flunssa sen ansiosta.. En tiedä. Mutta neuvolasta sanottiin, että tuossa äidinmaidossa on antibiootteja luonnostaan, ja se auttaa..

Joku kyseli kodinhoidosta todellisuus on, että nytkin kauhealla vauhdilla näpyttellen, että joutuisin hommiin. Meillähän on nyt 5 lasta, joista vanhin lähtee eskariin syksyllä. Ja kun ollaan oltu reissussa, niin pyykkikone on laulanut koko viikon. Onneksi tuli hyvät ilmat, ja pyykki kuivuu nopiaa. Vauva on ns. aina etusijalla. Muut lapset osaa jo odottaa vuoroaan. Minä en osaa ihan sanoa, miten sitten arki lähtee sujumaan, kun mieskultani on ollut lomalla vauvan syntymästä saakka. Maanantaina aloittaa vähäksi aikaa työt. Meidän talo on muutenkin kaaoksessa tuon rakennuksen takia, niin hyvä syy antaa kaaoksen olla jos sitä ei ehdi hoitamaan. Ja sitten meillä on tässä sillä yksityisellä hoitotuella miehen veli 15 tuntia/viikko, hän on tehnyt meille ns. viikkosiivouksen. Sitä en yksinkertaisesti ole itse vielä ehtinyt tekemään. Nytkin pitäs mennä laittamaan pyykkiä, ja lupasin tytöille, että mennään käymään leikkipuistossa. Joten kokoajan he kärttävät tuossa selän takana. Eli heidän iloksi sanon teille :wave: hei!

Tulen myöhemmin laittamaan teidät uudet tuohon listalle.. Tervetuloa teille tänne listoille!!

Reropera

 
Ilmoittautuisin tänne uudelle puolelle.....
Meille syntyi 29.6. tyttö. Kokonsa puolesta melko hyvän kokoinen. 4530g ja 54.5cm. Kaikki meni hyvin, vaikkakin loppupeleissä päädyttiin sektioon. Oli liian iso mahtuakseen alakautta ulos. Nyt oltu pari päivää kotona ja harjoiteltu tätä vauvaarkea. Aurinkoista päivää kaikille!

äitsykkä ja "Martta" 5vrk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Horoskoopistako se johtuukin, kun on niin seurankipeä vauveli meilläkin? Kun Bamse tuolla kommentoi että "tyypillinen kaksonen" ja monella muullakin tuntuu olevan näitä seurustelijavauvoja :D Tai sitten se on tämä ikä.... :whistle:
Mä luulin olevani tähän valmistautunut :D Toisin on... :

Oletko Kaksos-lapsen isä tai äiti? Perhe-elämästäsi ei puutu silloin ylimääräisiä kiemuroita. Pieni Kaksos-lapsi osaa jo varhain panna elämään vauhtia. Hän on usein nopea kehittymään, alkaa käyttämään kieltä nopeasti imeytyen sanojen ihmeelliseen maailmaan. Hän liikkuu yhtä vaivattomasti kuin apinat puussa ja laajentaa reviiriään jatkuvasti. Hän on vilkas, eläväinen lapsi, jolla on omia mielipiteitä, ideoita ja loistava kyky vaikuttaa muihin lapsiin luomalla uusiutuvia kaverisuhteita helposti. Hänessä on vähän estoja tai ujoutta. Hän tietää, että menemällä muita vastaan avoimesti, saa aina jotain uutta. Kaksos-lapsesta kasvaa nopeasti tahtia vaihtava ideanikkari, joka ei kyllästytä ketään koskaan tai kaikkea mahdollista apinoiva hauskuttaja, joka tottuu pian siihen, että tässä maailmassa kaivataan myös viihdykettä. Kaksoset ovat nokkelia ja käyttävät juuri kieltä selvitäkseen vaikeista tilanteista. Kaksosten maine kieli poskella puhujina, suostuttelijoina tai pienten hätävalheiden lipsauttelijoina on hyvin perusteltu. Tämä voi näkyä jo lapsena, jolloin Kaksos-lapsi junailee asioita sopivasti asioita muuntelemalla. Silti varsinaisesti epärehellisiä he eivät ole. Vanhempien velvollisuus on palauttaa toden ja omien päähänpälähdysten rajamailla notkuva Kaksos-lapsi takaisin tukevammalle perustalle teroittamalla mieliin eettisiä pelisääntöjä. Niin pojat kuin tytötkin ovat mieleltään kekseliäitä, pärjäävät myöhemmin koulussa hyvin jos jaksavat keskittyä ja yrittää.

Koulunkäynti Kaksosille on usein elämän parasta aikaa, oppiminen sujuu helposti ja hänen monipuolisuutensa pääsee oikeuksiinsa. Kielipää on usein hyvä ja oman ja vieraiden kielten oppiminen käy nopeasti - varsinkin jos sitä kannustetaan perheestä ja ympäristöstä käsin. Kaksonen on hyvä humanistisissa aineissa. kirjallisuudessa, itseilmaisussa ja usein myös musiikissa. Ja kukapa muu kaikki ne uutuudet ja päivän hitit ensimmäisenä kajauttaa koulun pihalla kuin Kaksonen.


Ja sit taas omaa napaa..

Normaalit "vastasyntyneet" nukkuu ja syö; täällä kukuttais kokoajan, ja kun syötetään ja yritetään nukuttaa, niin kiukku tulee "eiks kukaa muka halua leikkiä mun kans?" Tämä koettiin nyt iltapäivästä.. 2h syöteltiin ja yritettiin nukuttaa; äidiltä pääsi kyynel turhautumisesta kun toinen vaan huutaa aina kun laittaa makuuasentoon tai yritää sylissä hämärässä rauhoitella. Käytiin sitten olkkarin puolella pällistelemässä ikkunoista ulos ja lukemassa Seiskaa puolisen tuntia; pari hörppyä tissistä ja herra vetää sikeitä. Sitä itse ajattelee ihan liikaa mitä muuta pitäisi tehdä :( Mäkin yritin saada nukkumaan nopeasti että saisin pyykit pestyä ja jotain syötyä, vessassakin piti käydä ajatuksen kanssa isommalla hädällä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Horoskoopistako se johtuukin, kun on niin seurankipeä vauveli meilläkin? Kun Bamse tuolla kommentoi että "tyypillinen kaksonen" ja monella muullakin tuntuu olevan näitä seurustelijavauvoja :D Tai sitten se on tämä ikä.... :whistle:
Seurankipeitä sylivauvoja ollaan täälläkin... Sen verran horoskooppeihin kyllä uskon, että oon iloinen sosiaalisesta kaksosesta. Helpottaa varmasti tulevaisuudessa kaverisuhteiden solmimista. Vaikka kuka näistä tietää... :D
 
Moi kaikille :wave: Neuvolassa tänään käyty ja hienosti oli tullu neidille painoa. Yli puoli kiloa kahdessa viikossa :D Jippii ;) Nyt on siis yli 3,5kg :D ainakin maito riittää....

Mikäs tää meidän neiti on horoskoopilta, kun syntyi 3.6?

Nyt iltapuuhiin :wave:
 
Homma toimii!

Kapalo nimittäin. Aloin muistella että kaveri kertoi nukuttaneensa vauvaansa melkein puolivuotiaaksi asti kapalossa, nukkui kuulemma rauhallisemmin. Meidän herra A on aina iltaisin vähän yliväsynyt, seurustelee ensin pari tuntia ja sitten kun väsyy, nukkuu katkonaisesti ja heräilee vähän väliä itkeskelemään. Löysin netistä kapalo-ohjeen ja käärin pikkumiehen ohuehkoon mutta jämäkkään kankaaseen (itse asiassa sellainen rannalla käytettävä vyötärölle sidottava iso huivi tuo on, mutta oli pesty ja tuli ensimmäisenä kaapista vastaan kun etsin sopivaa liinaa kokeiltavaksi). Itku loppui jotain 10 sekunnissa ja miäs kellotteli yksinään rattaissa kapaloituna hyvän tovin ennen kuin nukahti ja nyt on nukkunut sikeästi jo yli tunnin...

suosittelen!se mun löytämä ohje löytyi täältä: http://www.instructables.com/id/Help-your-baby-to-sleep-!/

ja nyt elän suurissa toiveissa että huomisaamu menisi paremmin. Pikkumies on ollut levoton klo 4 syömisen jälkeen enkä mä ole saanut juuri nukuttua 4 ja 6 välillä. Huomisaamuna on "kapaloliina" valmiina odottamassa. Jos tää alkaa toimia, täytynee harkita ihan oikean kapaloliinan ostoa..?
 
Neuvolassa käyty: Viikon vanha on poika nyt ja käytiin jo nyt eka neuvolassa ton pienipainosuuden takia. Elikkäs painoa oli 2890g (2860g) ja pituutta 48.8cm (47cm).
elikkä nuo sulussa olevat on syntymäpaino ja pituus. Kotiinlähtöpaino oli maanantaina 2780g joten siis on tullu 5pv:ssä 110g elikkäs ihan hyvin on lähteny nousuun. Nyt edelleen siis joudun herätteleen Nyyperön syömään 2-3h välein, mut aijon nyt sen yhden yöllä olevan syöttövälin pidentää 4h kun en meinaa herraa millään saaha hereille ja syömään ton iltatankkauksen jälkeen. Sit napahan meillä irtos jo kaks päivää sitten ja nyt siellä kuulemma kiilteli jotain, eli kävin sit ostaan sitä daktarin pulveria jota sinne pitää tupsautella monta kertaa päivässä niin ei lähe se sieni kasvamaan. Muuten kaikki oli oikein hyvin. itellä maito riittää ja muutenkin on ihan kiva olo.

Varpajaisia mies on parhaillaan viettämässä kavereittensa kanssa. Ei ole käynytkään baarissa ku joskus viime syksynä viimeksi joten jo se toisaalta oli jo aikakin hänen lähtee tuulettuun. Mut ei onneksi turhan usein innostu lähteen :)

Huiskahäntä: Mulla on esikoinen 1v2kk ja ihmeen hyvin meillä ainakin on tähän mennessä menny. Nyt oli tänään eka ilta et olin kotona iltatoimien aikan yksin ja kivuttomasti sujui. just ennen puuron syöntiä vauvalle tuli nälkä niin otin sit esikon sohvalle kainaloon, vauvan tissille ja luin esikoiselle kirjaa sillä aikaa. Olen myös käyttäny telkkaria hyödyksi ja laittanu vaikka jonkun musikkivideon siksi aikaa "viihdykkeeksi". Saas nähä meneekö meillä sit yhtä hyvin jahka mies palaa töihin isyyslomalta.

Meillä vietetään sit vauvalle Nimijuhlat jahka tässä innostuis niitä alkaa suunnitteleen. vauvan nimikän ei kyllä ole oikein vielä varmistunut. jotenkin ei nyt ole ollu energiaa ollenkaan miettiä vielä koko juhlia, mut eiköhän sitä tässä sit viikonpäästä jo oo sillä tuulella. nko muita jotka meinaa pitää nimijuhlat ristiästen sijaan?

Nyt alko pää jo potkiin tyhjää ku rupes niin kovasti väsyttään joten taidan mennä kokeillen haluaisko nyyperö syödä ennen mun nukkumaan menoa vai herättelenkö sen sit vasta tunnin kuluttua...
Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Kojo ja Nyyperö 1 vk
 
Huh koko päivä oltu liikenteessä ja nyt se kostautuu sillä että tyttö vaan itkee ja rääkyy, liian rankka päivä varmaan takana.
Varpajaisista meillä ei mies oo alkuunkaan kiinnostunut ajatuksesta, ihan hyvä niin sillä olisin armottoman kateellinen :D
Kotityöt tään voin vaan vastata että: Mitkä kotityöt? Ainut mitä saan aikaseks on vauvan huolto ja joskus jopa :attn: :attn: pyykkäys. Mies sitten kokkaa. Välillä yritän viedä roskia ja tavaroita paikoilleen huonolla menestyksellä. Imurikin varmaan kadonnut pölykerroksen alle.

nimimerkillä laiska, tyhmä ja saamaton (ja tyttö 2vk3pvä :heart: )
 
Mein poitsu täytti eilen kuukauden :heart:

Käytiin aamulla neuvolassa, luonnollisesti puoli tuntia myöhässä, jätkä oli enemmän tai vähemmän ähissyt, puhissut ja kitissyt aamu kolme-neljästä, ja silloin puoli kymmeneltä kun neuvolan olisi pitänyt olla, mies nukkui vielä peiton alla, vauva huusi turvaistuimessa ja miulla ei ole rihmankiertämää vielä päällä (paitsi luonnollisesti jo pinttynyt maito/kuola/pissaripuli-kertymä! ) :D

Nooh, päästiin me kuitenkin paikan päälle, ja kehuja vain sai poika kovasti.
Painoa ja pituutta oli tullut kivasti, 4745 g (3860 g) ja 56 cm (53 cm).
Neuvolantädin kommentit korttiin;
"Virkeä, valpas, seuraa, hymyilee, kasvaa upeasti, maha ilmakas"

Löytyipä muuten juuri sopivasti neuvolassa käydessä vaipasta semmoset vihreät tuhnut vaipasta! Mahtoi tosiaan pienellä olla masu kipeä! Sanottiin että joissain tapauksissa se voi viitata koliikkiin, mutta koska meillä nyt ei suoraa huutoa itketä tunnista toiseen niin tuskin ilmeisesti se on kyseessä...
Ostettiin Disflatyl-tippoja ja tuntuisi kyllä rauhoittaneen pienen massua, ruokailun jälkeen usein massu niin turvoksissa ja pinkeänä ettei meinaa uskaltaa edes liikuttaa pientä!

Ristiäisistä sen verran etten osaa sanoa niistä muuta kuin että ILMEISESTI etunimi on jo päätetty, ja muuta ei sit ollakkaan saatu aikaiseksi :D Hitto mie ehi...

Kotitöistä No joo... :D Silloin alkuun heiluin jokaisen "vapaan" minuutin imuri, moppi tai rätti kädessä, pesin pyykkiä ja olin muutenkin älyttömän tehokas!
No nyt sitten kaikki aika menee tuota naskia viskellessä ja kämppä on... voih.
Pitää vain yrittää niellä kiukkunsa ja siivota sitten kun on aikaa.

Mie oon äärimmäisen kateellinen niille onnellisille kenen sukulaiset asuu lähellä, tulevat rotinoiden kanssa kahville, ottavat imurin käteen jo tullessaan, sylittelevät vauvaa samalla kun ovat passittaneet äidin päiväunille...!!! Vai ovatko nämä jtain urbaanilegendaa? Ei sillä, vauva-arki on kyllä ihanaa mutta pieni hetki ihan OIKEASTI itselleen ei tekisi pahaa.

Saiskos peräti nyt sellaisen, ostettiin eilen parvekkeelle ( kyllä, se on niin iso :D ) kolmen istuttava pihakeinu, aivan ihana! *kiitää kahvikupin kanssa parvekkeelle*

Palaillaan!

kielletty + "leevi" 1kk1pv
 
Huomenta!

Olipas kiva yö :) Vauva itkeskeli koko illan kuumuutta (sisällä 29 astetta), ja nesteitä tankkasi minkä ehti, tais illan aikana mennä 200ml korviketta tissien päälle yhteensä. Tissit olikin ihan löysät läpyskät jo.. Loppupeleissä klo 23 nukahti vaippasilteen harso päällä :heart: Mies heräsikin (!) klo 2 syöttämään suoraan korviketta että äiti sais nukkua - kiltisti ajateltu. Niillä ei mennyt kuin 20 min ja vauva nukkui taas; mitä ihmeitä mies oikein tekee kun meillä tissittelyn ja nukutuksen kanssa menee ainakin tunti.. :headwall:

Varpajaisista- Mies piti viikko sitten perjantaina varpajaiset; ensin kolme parasta kaveria tuli meille, tein perunamuussia ja bratwurstia (äijäruokaa), läksivät taloyhtiön saunaan ja sieltä tapasivat sitten keskutassa muut kaverit. Yksityiskohdat jätän kertomatta, mutta sikarit oli poltettu, peppu oli vilahtanut ja seuraava päivä oli tuskaa :D Oli kuulemma paljon hauskempaa kuin polttareissa. Mä oon kyllä vähän kade; ihan siitä, että sai nähdä kavereita kerralla paljon ja tuulettua vähän. Saako olla katellinen tollasesta? :ashamed:

KOTITYÖT- mä hoidan tiskit (kone!), pyykit (kone!) ja yleissiisteyden, mies imuroi. Ruoka tällä viikolla on ollut aika saarioisten varassa kun miehen työvuorot on niin kökköjä.. Ensi viikolla taas ehtii, kun toinen kotiutuu sen verran aiemmin :)

Kohta herra heräilee aamupäiväuniltaan, yleensä kestää korkeintaan tunnin.. Lähdetään Viikissä käymään kaverin takapihalla - taidan käydä matkalla ostamassa yhden Nikolain :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Elppa & Antsa 2vk 3vrk
 
Mitähä ihmettä viimeyönä oikein tapahtu, tyttö ei heräänyt kertaakaan! Saatiin hänet viimein yhdeltä nukahtamaan ja heräsi seuraavan kerran vasta kymmeneltä aamulla. Onneksi ei raukka kuollut nestehukkaan kun oli niin kuumakin.. Kumma juttu :eek:
 

Yhteistyössä