**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

täällä emma ensi aamulla tuhisee ja hymyilee...nyt tänään emma löysi uuden tavan jolla saada mun huomion, KILJUMALLA.. :LOL: ...tuossa se jumppamatolla menee selältä mahalleen edestakas ja kiljuu... :D
Mutta muuten normaalisti jokeltaa kovalla äänellä ja nauraa...Emma on oikeesti kokoajan iloinen...

Tänään kokeilen laittaa emman pitkästä aikaa partsille päikkäreille...saas nähdä kui käy.. :kieh:

Emma 4päivää vaille 4kk :heart: ...siis häh mihin se yks viikko meni, vellit siis käyttöön lauantai aamuna...
 
nonni nyt Emma partsilla nukkumas... =) ...kello tarkkuudella..klo11 ekat päikkärit...nukkuis ny sit edes pari tuntii, kun partsilla päikkärit oli 45min ennen...jos nyt se vaihe olis jääny pois,,,

Niin ja nyt mä otin käyttöön sen talvihaalarin äippäpaukkauksesta.. :D
 
Hoi vaan pitkästä aikaa!

Meillä on ollu aika hässäkkää. Flunssa iski taas ja yöt on olleet rauhattomia. Eilen oli 4 kk lekuri. Tuli hyviä ja huonoja uutisia. Ensin hyvät: kasvu erinomaista, vaikka mennään edelleen pelkällä tissillä + tuttelia silloin tällöin.

Mitat siis:
paino 8095 g (7100g)
pituus 66 cm (63,6)
pipo 42,5 (41,6)

Sitten huonot: saimme lähetteen astmatutkimukseen. Päivästä ei ole vielä tietoa, kutsu tulee kotiin. Lääkärin mielestä poika hengittää poikkeavasti, "ulospäin ponnistavaa, pidentynyt". Mahallaan ollessa tätä on ollut jo pitkään, mutta olemme ajatelleet, et se johtuu vain asennosta. :'(

Nyt pojalla tosi kova nuha ja hengitys vinkuu ja rohiseen vähän välillä. Siitä ei nyt tiiä, onko flunssan syytä vai astmaa. Saatiin Ventolinea nestemäisenä, jota nyt kokeillaan. On niin kurjaa kuunnella pienen ähkintää ja niiskutusta. Nenään on laitettu suolavesitippoja ja räkää koetettu saada ulos Ainun pikkuniistäjällä, mut huonoin tuloksin. Pää heiluu niin, että joutuu tökkimään sieraimiin. Oisko se nenäfrida parempi? Onko jollain kokemusta molemmista?

Halaukset, onnittelut, osanotto ja myötätuntoa kaikille, joilla oli iloja ja murheita. Ei valitettavasti nyt pysty henkilökohtaisempaan käsittelyyn. :hug:

Ai niin: viime sunnuntaina 4 kk synttäreiden kunniaksi poikanen kääntyi omin voimin selältä mahalleen. :)

Murheellinen haikaraemo poikineen
 
voi haikaraemo :hug: :hug: Toivottavasti pääsette pian jatkotutkimuksiin, ettei kamalassa jännityksessä tarvitse elää!

sydänkäpynen ton mukaan Aliisasta tulee 166cm pitkä :D Mite miusta jotenki tuntuu et kyl hänestä pitempi tulee... Saa nähä :LOL:

noista vaipoista meillä on liberot kyllä pitäneet pissin pitempää ja paremmin nim. yövaippana libero joka on päällä siis about 13h. Tosin noi liberot ei muutenkaa oikein sovi meiän likalle... niin ja vannoutunut kestoivaippailija rypäle huomasin että käytät taskuvaippoja, niin kysynkin että mitä käytät öisin imuna, ja pitääkö vaippa vaihtaa yöllä?

Menhit ja Aliisa huomenna 4kk :heart: :eek:
 
haikaraemo, toivottavasti tilanne pian selviää!

Sydäänkäpynen, meidän veikasta tulee sitten 185cm!Saas nähdä,itsekin olen "odotettua" pidempi ja pojalla isän pituusgeenit!

Täällä lähinnä kiljutaan ,niin hyvässä kuin pahassa :eek:
Nyt kun yöt varsin risaisia niin korvat on kyllä lukossa koko ajan,pitäisiköhän laittaa päiväksikin korvatulpat... :ashamed: Ei ihan väsyneenä jaksa kuunnella....

terkuin
renee silmät ristissä
 
nonii nyt on käytynä pulissa :D
UUs akka talossa! B)
Väriä vaan ja otsis silmien yläpuolelle, oli päässy "vähän" kasvamaan :D

Siskokin aamulla oli ihanan pirtee ja "oma itsensä", varmaan huojentunut olotila tällä hetkellä =)

Kävin kanssa laskemassa pituudet....
Omani heittänyt sen 6cm mutta lapset
Poika olis tuleva 178cm hujoppi ja
Likka taas lyhyenläntä kuin äitinsäkin 165cm
Molemmat siis kasvaisi mun yli ja musta jää taas se "porukan lyhyin" :'(

Meillä tosiaan ei vieläkään käännytä mutta se karjuminen sille yritykselle on kova :LOL:
Siinä toinen pungertaa minkä kerkiää ja karjuu ja mamma vaan nauraa :xmas:
Ja se ääni mikä tuosta lähtee on niin jotain hassua :D esikoinen ei pitänyt mitään ääniä pienempänä, oli vaan ja möllötti, palvelu pelas :D

Mutta nyt tarvii rientää, höyryssä perunat tulossa :p
:wave:
 
Haikaraemo nenäfiida on todellakin paljon parempi kuin pikkuniistäjä. Sillä saa tosi hyvin kaikki rohinät ainakin meidän pojalta pois. Suosittelen.

Meillä jokelellaan, jutellaan, huudellan, kiljutaan ja naureskellaan. Päristelläänki välillä. Tänään Rasmus keksi et alahuulen imeminen on vissiin kivaa,koska koko ajan mussuttaa nyt sitä. Nyt kuuluu maiskutus siis sen takia vaihteeksi, ei aina niiden nyrkkien imeskelyn vuoksi.

Kohta pitäis lähtee kyläilemään, taas. Kivaa, saa jotain vaihtelua tähän HARMAASEEN päivään. On jotenkin niin ankee fiilis,kun katselee tonne ulos. :(

Pituuslaskurin mukaan Rasmuksesta tulossa 180cm. Tulee sit vissiin onneks isäänsä siinäkin!! =)

Rebel
 
Heipsan!

Pituutta olisi tytölle tuleva 167 cm :) Ilmootellaanpa sit kun täyteen ikään ipanat tulee että miten luotettava laskuri oli :D

Ja ylihuomenna 4 kk täyttävä tyllerömme oppi eilen kääntymään masulleen! :heart: :heart: Ja oppikin sen kertaheitolla niin hyvin, että eipä sen jälkee ole pysyny minuuttia pidempään selällään (ja sit niskat väsyy ja sit pitää huutaa jne.. *huoh*)

Haikaraemolle jaksamista odotteluun! Onneks astmaa pystytään nykyää nii hirmu hyvin hoitaan, ettei se kauheesti juurikaan elämää rajota (vaikka eihän sitä ikinä tieten toivois oman lapsen sairastuvan mihinkään).

Ääntelyt meil on melko monenlaisia jo: Erittäin korkealta kiljumista (jossa monia eri sävyjä ;) ), tutti suussa tulee että: "gluglugludiegodiegounnunnu" ... Toi tutta suussa porina on ihan super sulosen kuulosta!! erityisesti toi diegodiego on niiiiiiin hauska! (liekö oppinut kun ekat elinkuukautensa aktiivisesti seurasi serranon perhettä :LOL: )

Käytiin tänää taas vauvatanssissa, hitsit se on kyl mukavaa ja rentouttavaa! Suosittelen jos vain mahdollisuus moiseen!

Sin ois yks kysymys..: Mitä ihmettä tehään sinkkivoiteella?? :ashamed:

Toukkala & Eerica masullaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Sin ois yks kysymys..: Mitä ihmettä tehään sinkkivoiteella?? :ashamed:
Sinkkivoide: Rauhoittaa ja viilentää ärtynyttä ihoa. Vähentää pepun punoitusta. Suojaa ihoa; sivele ongelmakohtiin vaipanvaihdon yhteydessä, pesun jälkeen, kunnes iho on rauhoittunut.
 
Voihan tissi :headwall: Mun toinen tissi on ollu eilisestä asti kipee, siis tuntuu niinku siinä ois mustelma, mut mitään ei näy. Ei oo mitään patteja, myhkyröitä, läiskiä, ei mitään poikkeevaa, sitä vaan särkee koko ajan ja sattuu kun siihen koskee. Mikä hitto sitä vaivaa |O

On kyllä niin masis päivä, vettä vaan sataa aamusta iltaan. Ei pääse ulos |O tai en mä ainakaan viitti mennä itteeni kasteleen :/
Väsyttää ja palelee ja tekee mieli suklaata :xmas:

valivalivali :snotty:

Meillä äännellään monella tapaa, on kurlausta, kiljuntaa, karjuntaa, päristelyä, höhötyksiä ja vaikka mitä hööhöö ja eerrr ääniä. Vähän vaikee näin näppiksellä kertoo :D

Pituuslaskuri kertoo, että meidän neidistä tulisi 167cm

Sateen lannistama MP ja Elsa 4päivää vajaa 4kk
 
Moi!

Pituuslaskurin mukaan Millasta tulee 164cm ja mun on varsin helppo uskoa, että näin myös on. Tänään sain "omaa aikaa" (ts. vauvatonta, ei lapsetonta), kun mies oli Millan kans hommissa. Ei ollu tyttö pannut traktorikyytiä ollenkaan pahakseen, kattokaa vaikka
http://www.aijaa.com/v.php?i=2923584.jpg
Sitä en vaan tajuu, et miten se tutti iskän seurassa kelpaa ja mun seurassa ei... No, ilmeisesti haisen ihan meijeriltä, niin mun läsnäollessa ei pelkkä tutti riitä, kun nenä kertoo, että vois olla luvassa muutakin :whistle:
 
Googletin ton rintatulehduksen, mutta oireet ei täsmää. Ei oo kuumetta, rintaa ei kuumota, punota eikä oo möykkyä, eikä imetys satu. :/ Maitoa tulee normaalisti ja Elsa syö niin ku ennenkin. Pitää nyt seurailla vaan.
 
MP: Mulla oli rintatulehdus, oireina lähinnä pieni punoittava alue rinnassa, joka ei pahemmin aristanut, enemmänkin aristi kainalossa, missä oli turvonnut imusolmuke. Lisäksi nänniä aristi imetyksen aikana, ei muuten. Ei patteja, eikä kuumetta. Kannattaa seurailla. Olisi varmaan hyvä lämmittää rintaa ennen imetystä suihkulla tai kaurapussilla, jos on vaikka tukkeutunut tiehyt, ettei pääse muuttumaan tulehdukseksi. Rintatulehdus ei kuulemma aina nosta kuumetta.
 
MP Minulle on yrittänyt ainakin viisi kertaa rintatulehdus. Tissi tullut kipeäksi, kuin olisi mustelma ja siitä pikkuhiljaa kipeytynyt koko daisari. Ei ole ollut mitään patteja, punoituksia eikä kuumetta. Tyttö syönyt kuten ennenkin ja maitoakin kai tullut. Itse olen sen diagnosoinut tiehyt tukokseksi (sekä kaverit ja siskot). Olen käynyt suihkussa ja kuumalla vedellä lätrännyt rintaa ja samalla hieronut sitä nänniin päin. Tai olen laittanut kuuman pyyhkeen pussin siään ja rintsikoihin sekä syöttänyt kipeästä rinnasta enemmän kuin normaalisti. Rinta pitäisi saada siis tyhjäksi. Tee äkkiä sen eteen jotain ettei muutu rintatulehdukseksi. Se onkin sitten jo hankalampi juttu.

Sekava sepostus.... Yritä saada selvää... kiire!! :eek:
 
Haikaraemolle :hug: !

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
niin ja vannoutunut kestoivaippailija rypäle huomasin että käytät taskuvaippoja, niin kysynkin että mitä käytät öisin imuna, ja pitääkö vaippa vaihtaa yöllä?
Meillä on öisin mun kehittelemät yövaipat. :D Taskuja siis, sisäpinta coolmaxia ja ulkopinta sellasta halpa-PULia, joka on tosi paksua ja muovisen tuntusta, mut pitää siis vaikka ydinräjähdyksenki sisällään. Sisäpinnan kankaaseen oon koko vaipan laajuudelta ommellu kiinni yhen kerroksen mikrokuitufroteeta, jotta pisut ei pääsis mitään kautta livahtamaan, vaikka poika olis kääntyny kyljelleenki. Meillä on imut pitkälti kaksinkertasia ja kokoa 60*10cm, vaan mikrokuidut on yksinkertasia. Yövaippaan laitan (pyllystä ulospäin):
Mikrokuitu 60*10cm
Frotee 60*10cm
Tiimalasi-bambu (n30cm)
Bambu 60*10cm

Ja pitää kellon ympäri. :D
 
Arvatkee mitä? Tää äiti menee ekaa kertaa "omaan huoneeseen" nukkumaan korvatulppien kera kun mies lupasi hoitaa yön. Herra kun on näit supersikeäunisia, niin ei herää ölinöihin. Viime yönä meinaan mentiin ensin 21.30 - 01.30 tunnin välein heräten, ja siitä eteenpän 20-40min välein, joten olin tänään ihan väsy, ja poika kiukutteli hampaita.

Onneks toinen tajuaa koska kannattaa auttaa :heart:

Raportoin sit huomenaamulla kun oon tuhat kertaa yöllä herännyt siihen, etten kuule MITÄÄN :LOL:
 
Huomenta. Takana levoton yö...ja jossai vaihees jopa pikkuherra meinas alkaa seurustelee,mut tää äippä ei olt huomaavinaakaan :D
Ehkäpä tää nyt johtu siit kun hää nukku eile pväunii yhteesä rapiat 5h :eek: ...

Nyt aamukahvin kinppuun enneku poika päättää herätä =)
 
Huomenta
Ja "huomenta" ursulainen :eek: , Yöllä joutunu herään :D ;)

Meidän aamu lähti kans "ihanasti" käyntiin :headwall: Mikä Jumaleissön sentään saa pienen ihmisen huutamaan itsensä hereille? Meillä esikoinen herää kiljumaan ja sekös saa porukan todellakin hereille, sitä itsekkin silloin herää väärällä jalalla :headwall:

Ja nähtävästi aijaa ei toimi vieläkään joten ette saa meistä kuvaa :D

Nyt muumeja ja kahvia... +Justiinalle vaippaa ja vaatetta =)
 
Huomenta!
Meillä on nyt näköjään vakiintunu noi yöheräilyt, 1.20, 3.20, 5.20, eli pisin unipätkä on huima 3h ja rapiat. Vähän väsyttäis :snotty:

Mamitzu06 laita se kuva tänne http://imageshack.us/ *vink vink* :p

Jaiks, tänään on se munuaisultra, pikkusen jänskättää :eek: Tuun kertoon myöhemmin millasia tuloksia saatiin, nyt imurin varteen :wave:
 

Yhteistyössä