KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

onko muilla tällästä? mä olen ihan hikinen ja hiukset rasvottuu ja blaah... tosi hehekee keskirakaus fiilis :ashamed:

Sain just varattua sokerirasitusajan ens viikon torstaille... :kieh: katotaan vaan ni joudun dietille :ashamed:

Armoton rahan säästö jos 4D ultraan pääsis.. :D milläs viikolla sinne kannattaa mennä siis viimeistään.. kun mulle joku sano et viimeistään rv28 ja joku toinen taas et 28-31 on ihanneaika :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
Elpalle vastaan minäkin eli mä saan kelasta sekä äitiyspäivärahan että kotihoidontukea yhtä aikaa ja kummastakin maksan 19.5% veroa kun olen tehnyt sen muutosverokortin.
Miks mulle sanottiin etten voi saada esikosta kotihoidontukea jos olen tämän tulevan kanssa äitiyspäivärahalla?

Tänne ei kuulu kummempia, huomenna lääkäri, sielä sit tutkitaan ja hutkitaan et onko kaikki ok, mullaku on alkanu sipistelemaan tosi helposti. On vain niin vaikea sanoa, mikä supistus on kipeä ja mikä ei, mnusta ne kaikki on niin epämukavia.

Meillä muksu räkätaudissa ja vähän itekki tässä sairastelen, kädet ristissä toivon ettei kuitenkaan kuume nousis tai tulis mitään jälkitauteja kuten korvatulehdusta... Ite oon niin väsyny, just ja just jaksan päivän normi jutut touhuta, voi ku lähtis no Hb nousuun!
Jaa, ja tuolla alettiin heräilee, täytyy siis lopetella.
Maiqu 27+1


 
Soitin nyt sitten verotoimistoon ja tein muutosverokortin, tosin veroprosentti on nyt 20,5%, mutta meni ainakin oikein.

Eli palkkatulot vuoden alusta + etuudet vuoden loppuun laskettiin. Kela ottaa vähintään sen 20% jos ei tee muutosverokorttia, muutosveroprosenttiin ei enää lisätä sitten sitä 2 prosenttia kun se on etuuksien kohdalla jo laskettu verotuksessa.

Verotäti sanoi että moni yllättyy siitä, että tulee mätkyjä kun etuuksien verotus on lähes 1,5 kertaa kovempi kuin palkkatulojen. Moni myös kuulemma (kuten minä) ihmettelee miksi verotus ei muutosverokortin kohdalla laske vaikka "tulot" laskevat - kyseessä siis edelleen etuuksien korkeampi verotus.

Että näin :) Ainakin asia selvisi, ja vaikka prossat nousi 0,5%, niin ainakin tilanne on ns. +/- 0.
 
Sarbe: meillä on 4d -ultra ensi viikon torstaina kun tasan 27 mittarissa.. yritin siirtää seuraavalle mutta Bruno Femedassa on kuulemma pääsiäisviikon lomalla ja seuraavasta sanoi että menee aika myöhäiseksi.. viikkoja 24 - 28 suositeltiin esikoista odottaessa.

Maiqu: Kotihoidontuki, kun perheeseen syntyy uusi lapsi

Kun perheeseen syntyy uusi lapsi, kotihoidon tuen hoitorahaa ja hoitolisää voidaan maksaa vanhempainpäivärahan maksuaikanakin perheen muista lapsista. Silloin hoitorahana maksetaan hoitorahan ja äitiys- ja vanhempainpäivärahan erotus.
 
Hui kauhistus Venla!Onneksi selvisit säikähdyksellä!Tosi hyvä,että ottivat tosissaan supistukset vaikkei ne paikkoja saanu avautumaan.Monessa paikassahan sairaalasta lähetetään kotiin jos muutoksia kohdunsuulla ei ole.

Ursulaiselle kanssa iso hali hepatoosin selättämiseksi.

Niinkun joku sanoikin,niin ihana miten positiivinen asenne kaikilla on vastoinkäymisistä huolimatta!

Elppa hyvä että verojuttu selvisi.Toi on niin väärin,että etuuksilla on niin kova verotus...Ihan pelottaa miten kovaksi oma vero% nousee...

Kotihoidontuki äitiyslomalla:Eli jos kotihoidontuki on isompi kuin äitiyspäiväraha,niin sulle maksetaan niiden välinen erotus...Näin mä ymmärsin.Eli kun mulla on vauvan lisäksi vaan yksi lapsi,niin kotihoidontuelle saa sanoa hei hei!

Mulla siirty lääkärineuvola ens viikolle kun lääkäri on kipeenä :/
Millä viikoilla teillä muilla on keskiraskauden lääkäri?Mulla se on nyt sit vasta 27+6...

Bamse 26+4
 
Oho Venla! Kai sitä ihan oikeesti olis otettava hissukseen ihan itsekunkin... Pidähän nyt sinäki ittestäs ja pikkasesta huoli. :hug:

Rakkis, mä tarksitin ja kuulemma kolkyt viikosta eteenpäin ois hyvä vauvan ruveta kääntymään. Vasta siinä viikolla 34 pitäis pään olla alaspäin.

(.) Oli tänään taas varsin avartava reissu arvauskeskuksessa. Ois pitäny olla lääkärineuvola, mut vaihdettiin se (silloin torstaina) tarkistusultraan. Ja ai että oliki TÖYKEE akka, taas ammattitaito loisti. Ei ollu "välineitä" mitata fundusmittaa. :eek: Katto vauvaa ultralla, mut ei osannu mitään sanoa, paitsi "kyllähän se liikkuu". Yritin kysyä, miten lapsiveden tila, ettei olis liikaa tai liian vähän (ku on ollu vähän vaikeuksia tuntea liikkeitä ), mut vastaukseks sain vaan, et "onhan sitä vettä". :kieh: kerroin myös, että on kerrottu lapsen olevan poika, ja kysyin näyttääköhän vielä samalta. Vastauksena oli äyskäsy, että hänhän ei mitään sukupuolia kattele. Mitään mittoja ei osannu vauvasta sanoa, eikä oikeen muutakaan. :( Tässä kaupungissa ei kyllä oo mitään terveyspalveluja, vaan lähinnä epäterveyspalveluja. :kieh:

Nyt viemään miestä lääkäriin. Raukalla on yli 39 asteen kuume jo toista päivää... :/

rypäle pallopäineen, rv 24
 
mulle ei neuvolalääkäri aikaa ole edes varattu viel :saint:
varasin 4D ultran meille :whistle: vaikka ei vielä miehen lupaa ole että mennään.. mutta varasin kun aikoja ei ollu mitenkään törkeen paljoo.. nyt soon 27+4 :saint:

rypäle inhottavaa tollanen huono palvelu :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Mymmy myy:Mullakin tosiaan siirty lääkäri viikolle 27+6...mun mielestä menee aika pitkälle.
mulle ne vaan anto vasta tosiaan rv 27+5 ja se on mun mielestä turhan pitkälle,kuitenkin edellinen neuvola oli rv 23+0.. :eek:

onko teillä muilla näin turhan harvoin näitä neuvolakäyntejä?? :/
 
Joo mulla oli kans viime neuvolakäynti viikolla 23...
Mut lääkäristä seuraava käynti onkin sit jo heti kahden viikon päästä.Mulle neuvolatäti sanoi jo lääkäriä varatessa että menee pitkälle,mut ei voi mitään kun lääkäreistä on pulaa :/
 
mulla oli viime pe edellinen neuvola ja seuraava onki vasta iha tän kuun lopulla... mut toisaalta mä oon vaan ilonen ku neuvoloita on harvoin ku en oikeen meiän neuvolatädistä tykkää :D

Täällä alettu peseen tänää vauvan vaatteita, tuleva isosisko on innokkaasti niitä ripustellu kuivumaan :) Tarvii pakkailla ne vielä tuollaseen kannelliseen isoon laatikkoon kun tosiaan on vielä se muutto tässä eessä...

Tänää hokasin taas kerran kuinka iso tuo kuopus onkaan kun lähetin Jyväskylän kaupungille eskarihakemuksen :eek: Ja neiti piristytti ja nauratti tänää kaupassa olijoita (kaikkia muita paitsi ei äitiä :LOL: ) lauleli kovaan ääneen: Mun äiti on mammutti..... :LOL:
 
Moikka!

Tänään tuli postista kelan ilmoitus että äitiysavustus on myönnetty, saapuupi kahden viikon kuluessa :D

Tuli oltua pienten kanssa ulkona ja käytiin kävelylenkillä. Meinaa aina happi loppua kävellessä takaisin kotio päin kun on ylämäkeä koko matka |O

Viime yönä tahvo taisi kovatikkin kumuta masussa kun näin unta että vauva potki erittäin kovasti vasempaan kylkeen ja sitten yks kaks se sieltä kyljestä tulla tupsahti paidan alta esille. Oli olevinaan purru ittensä kyljestä läpi! Vieläpä sellaisen "lepakko-koiran" näköinen vauva :LOL:

Miulla oli ensimmäinen nla.n lääkärin tarkistus vasta joskus rv19 ja myöhemmistä ei ole tietoakaan.... meidän terveyskeskuksessa on lääkäripulaa...
Seuraava neuvola on viikon päästä,saas nähdä kuin on painoa tullu taas lisää :/
4D-ultrassa tekis mieli käydä mutta kun ei ole tietoa missä meillä päin olisi semmoinen...

MUOKS siis Hande: On ne lapsukaiset sitten hassuja =) Miun poika joskus 5v.na juna reissulla alkoi laulella täydessä vaunussa että " äitiltä tippuu tissit..." olinpa siinä nolona.... vielä nuoria miehiä lähellä ja kattovat virnistäen :kieh:

Miulla on pullataikina kohoamassa...teki niin mieli korvapuusteja :D
pitää mennä leipomaan....

:wave:

amati ja tahvo 25+2
 
mutta toin listan tänne maalliskuun puolelle... =)
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Taavi-Lotta rv24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja hande:
Tänää hokasin taas kerran kuinka iso tuo kuopus onkaan kun lähetin Jyväskylän kaupungille eskarihakemuksen :eek: Ja neiti piristytti ja nauratti tänää kaupassa olijoita (kaikkia muita paitsi ei äitiä :LOL: ) lauleli kovaan ääneen: Mun äiti on mammutti..... :LOL:
Nyt on sitte handelle kutsumanimi! Mitäs mammutti? ;)

Juu tuli tosiaan hehkee olo ton tytön laulun jälkeen :LOL: no tuo on päästelly suustaan muutenkin kaikkea mukavaa kun tosiaan tykkää laulella omia laulujaan ihmisten keskellä :D

Onks teistä muuten moni ollu tai on menossa sokerinrasituskokeeseen?
Mulla itellä tuo eessä perjantaina. jokaselta muksulta pitäny käydä ku tuota painoa on pikkasen liikaa... no saapahan nähä että onks niissä lukemissa jotain vikaa...

 
Mulla neuvolat 22.1., 27.2. ja 20.3., eli noin kuukauden välein (27.2. oli lääkärineuvola jossa ei mitattu mitään veriarvoja, ei katottu pissaa, ei punnittu, ei mitään ) . Kait tuo ihan normaalia on?

Taisin heittää tänään niin hyvät lenkit että unen on paras tulla illalla! Siskontyttö haettu tarhasta (sama huomenna), pulkkailtu ja riehuttu (puuuh!), kiinalaista syöty ja nyt on miehellekin ruoka tulossa. Harmittaa kun pinnasängyn huuto ylitettiin 5 min ennen huuden sulkeutumista :( Pitänee etsiä sitä muualta kun ei tota rahaa ole heitellä.

Huomenna on kaverin kanssa tyttöjen ilta; eli tehdään pizzaa, katsotaan tyttöjen leffa ja syödään Ben & Jerry's jäätelöä, mies saa jäädä kaverin miehen kanssa katsomaan Liverpoolin matsia kotiin :D

Elppa & Antsa 27+0
 
Elppa: oletko kysellyt lastentarvikeliikkeistä pinnistä??
me löydettiin ilman patjaa 3v sitten brion pinnis lastentarvikeliikkeestä 50? kun edellinen hajosi.. :/
entäpä oletko katsonut kirppareilta ja kierrätyksestä?? :whistle:
niissäkin on ollu joskus muutamilla euroilla/kympeillä myytävänä ja maalaamalla voi saa kivankin pinniksen. :D
 
Mä tässä mietin... Että onkohan tää nyt ihan reilua...? Meillä ei oo koskaan ollu liikaa rahaa. Mulla on aika pienet tulot, miehellä ihan kohtuulliset, mut saadaan kyllä hyvinki kaikki kulumaan. Joka kuukausi on ennen palkkapäivää vähän tiukkaa ja jos jotain yllättävää tulee, ollaan k*sessa. Mulla ei oo mitään harrastusta, koska ei oo varaa mihinkään sellaseen, mikä oikeestaan kiinnostais. Kampaajalla kävin viimeks ennen raskautta ja sen oon näkönenki, koska muuhun ei oo varaa. Mammavaatteita oon yrittäny etsiä mahollisimman halvalla, enkä kyllä montaa kappaletta oo ostanukkaa. Mies taas harrastaa jujutsua. Syksyllä mies kävi viikon treenireissulla Belgiassa (kuten joka syksy) (just silloin, ku mulla oli alkuraskauden kaikki vaivat pahimmilaan) ja upotti siihen reissuun ihan sievosen summan rahaa. Ja minä olin siis kotona siivoomassa kissanhiekkalaatikkoa (mitä ei raskaana sais tehä ) ja lenkittämässä koiraa (vaikka en oikeestaan sitäkään sais, koska alkaa aina supistamaan). Koko raskaus ollaan puhuttu, että olis tosi kiva mennä siihen 4d-ultraan, jos vaan olis rahaa. Nyt ehkä kituuttaen olis varaa mennä, mutta: miespä päätti, että hän lähtee niillä rahoilla Kuopioon, taas jujutsu-leirille. :/ Kyllähän pitää saada harrastaa ja miehen tehä omia juttuja, mut ei nyt tunnu musta ihan reilulta tää... Mun pitäis jäädä taas kotiin elukka-vahdiks ja jään sitäpaitsi paitsi siitä ultrasta, mitä oon niin odottanu... Jos nyt kiellän miestä, oon taas se ilkee itsekäs miestään rajottava vaimon irvikuva. Oon asiasta kyllä yritttäny puhua, mut kyllä se vaan nyt näyttää siltä, että menee leiri mun ja ultran edelle. :( Mitä mun teijän mielestä pitäis tehä? Onko itsekästä, jos en "päästä" miestä tälle leirille...?
 
Onko kellään sietämätöntä selkäsärkyä? Minulla ollut eilisillasta lähtien niin karmea selkäsärky, että kävelykin tosi vaikeaa, kumarassa vain onnistuu. Lisäksi tänään vatsan vasemmalla puolella ollut pari kertaavoimakasta kipua, joka kestänyt 20 minsaa kerrallaan. Ei kuitenkaan tunnu supistukselta, kun ollut tasaisen kivulias sen ajan kun kestänyt. Selkäkipu tosin saattaa johtua siitä, että sain viime viikon lopulla yskänkohtauksen päätteeksi kylkiluun murtuman, enkä ole pystynyt nukkumaan kuin puoli-istuvassa asennossa (muuten yskiminen liian tuskallista). Tuntuu vain oudolta, kun selkäsärky alkoi niin yht'äkkiä ja on myös tosi kivuliasta, välillä melkein tekisi mieli itkeä. Otan myös Panacodia tuon luunmurtuman takia, mutta selkäsärkyä se ei lievitä yhtään.

Aventura 25+5
 
Siis, apua! Voiko yskänkohtauksesta saada tosiaan kylkiluun murtuman?? :eek:
Mulla yskä on alkanut helpottaa onneksi ja samalla tuo vatsan pingottuminenkin. En tiedä miten tuo pikkuinen vatsassa ottaa nuo yskänpuuskat. Kauhee riehuminen yleensä alkaa yskimisen jälkeen.

Mulla oli viimeksi neuvola 22+4 ja seuraava on sitten 26+4 ja lääkäri (vasta) 28+4 ja siitä sitten jatkossa aina kahden viikon välein. Tuntuu jotenkin hirveen harvoilta tässä vaiheessa nää käyntikerrat, mutta kylläpä siellä ehtii taas käydä loppuajasta. Tonne lääkärille mulla ei oo kiirettä, kun mä luon jo kauhukuvia siitä lääkärikäynnistä. Sellanen nuori pojankloppi oli harjoittelemassa työtänsä ekalla lääkärikäynnillä...

Venlalle :hug: Hyvä, että sait asianmukaista hoitoa.

Muksut osaa sitten sanoa joskus niin hyviä kommentteja! Meidän 2 vee neiti sanoo vähän väliä mua "äiti possuksi" ja nauraa päälle. Tainnut katsoa Pipsa possua liikaa aamuisin tv:stä.

Mä en sitten vielä ole laittanut tikkua ristiin vauvan tuloa silmällä pitäen. Pitäisköhän huolestua?? En siis ostanut mitään tai laittanut mitään valmiiksi. Tai no, esikoiselta on onneksi pinnasänky saatu vapaaksi. Hoitopöydän lipasto on esikoisen vaatteita täynnä ym "pientä" järjesteltävää olisi kyllä tiedossa. Ehkä sitten saan jonkinlaisen herätyksen, kun saan äitiyspakkauksen hypisteltäväksi...

Nukkukaa hyvin!

pupukana 24+3
 
Heippa!

Ajattelin alkaa siivota, kun kerrankin näin ajoissa pääsin taas ylös...
Kun vaan sais itsestään irti...
Iltapäivällä mulla on neuvolalääkäri, jänskättää,
että onko paikat kiinni ja kunnossa =)

Eilen ja tänään mulla on ollu aamusta pääkipeä
silmissä menee sellaisia värivivahteita
ja heti, kun ne lakkaa näkymästä
tulee armoton päänsärky.
Pitää sanoa neuvolassa, ettei sitten oo
mitään raskausmyrkytystä :eek: Toivottavasti ei..

Mutta josko nyt yrittäisin vaikka siivota.

Hyvää keskiviikkoa aamua mammoille!

Vivvi :heart: "Ilmari" 26+3
 
keskiviikkoa mammat :D

vauva uutisista.. me kerrottiiin mun vanhemmille ja soitin samana iltana ystävälleni kun olin testin tehnyt kotona. esim. töissä työkaverit arvasivat että sitä ollaan raskauduttu kun en missään enää käynyt ja muutenkin otin aika rauhassa. meillähän oli keskenmeno juuri takana ja kaikki sen tiesivät että yritetään vauvaa :heart:

kelaan olen tästä aamupalan jälkeen lähdössä, tänään aijon kaikki asiat siellä hoitaa kerralla siksi olenkin sinne nyt vasta menossa.. saan vasta tänää tilattua äippäpaketinkin.
illalla olisi kolmas perhevalmennus, meillä täällä kaiken-kaikkiaan 7.kertaa ..
huomenna sinne sokerirasitustestiin :x kamalaa.. jännittää nyt jo

ei kummempia kuulumisia täällä, vinski kovin vilkas ja kaikki muutenkin kunnossa.. mikäs tässä talvilomalla ollessa ja perjantaina reissuun tukholmaan :)

marleena83 ja vinski 26+5
 

Yhteistyössä