KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Viipperä: Sait naurunpyrskähdyksiä aikaan, kiitos :LOL: Mahtava miten aitoja lapset osaa olla :D Toki se voi aikuiselle olla nolompi juttu :)

Ens maanantaina täytyy mennä äippäpolille tutkittavaks. On ollu jotenki outoja kipuja tuolla munasarjojen luona. Pitää olla aamulla neljä tuntia pissaamatta ennen sitä käyntiä! |O Voi ei! Rakko parka.

Di 25+2
Millaisia kipusi ovat olleet, osaatko kuvailla? Minulla ollut viimeiset kolme päivää aina iltapäivästä lähtien tosi voimakasta kipua (en pysty suorana kävelemään kun sattuu niin paljon), mutta en ole ihan varma munasarjojen sijainnista, epäilen kivun olevan niiden luona.

Olen kuitenkin ollut ti aamulla ultrassa parvorokkokontrollin takia, niin mietin että kai olisi silloin näkynyt, jos jotain hälyttävää. Pahin kipuhan alkoi samana iltapäivänä, kosketusarkuutta oli tosin jo sitä ennen.

 
Pitääkin tilata uudet imetysrintsikat Otto- kuvastosta. Siellä onkin jopa F-kuppiin asti puuvillaiset liivit. Kahden kpl.n pakkaus,valkeat ja vaaleanpunaiset eikä maksa kuin ( olikos ) 34.90 euroa.
Tosin tarviisin yhen koon isommat :ashamed: Anttilassakaan ei ole kuin E-kuppiin asti. pitäis erikoisliikkeesä ( joka on sit isossa kaupungissa etäällä ) käydä ja maksaa ittesä kipeeksi.

Miulla on joskus kipuja oikealla mahan sivulla. Alkaa silleen polttavana hiljaa vimistuen ja kestää n. 5min, sitten vähitellen hiipuu pois. Onneksi tässä raskaudessa ei ole kuin muutaman kerran ollu. Nelosta kun odotin niin kivut alkoi heti alku viikoilta....etenki jos liikku paljon ( kävelylenkki ). Kerran kaks on peräti vasemmalla puolen kipu käyny, mut pääsääntöisesti just oikealla. :(
Ultrassa eivät osanneet mitän niistä sanoa.
 
Ja täällä taas sairaalassa vierailtu. Päivällä paineet nous jonku verran. Sydän tykytti ja jalat ja kädet alko tärisemään hullun lailla. Sellasen pari tuntii kesti ja sit alko paineet laskemaan ja tärinä loppu. Oli sen jälkee ihan veto pois. Kävin sitte illalla ä-polilla tarkituksessa ja ottivat toksemia ja tulehuskokeet. Pissa oli onneks puhas, mut paineet oli taas koholla. Ei sovi näköjään tää tila meikäläiselle. kuhan nyt muutaman viikon tää kroppa kestäis vielä...

Ilmeisesti toksemia kokeet on ollu puhtaat, kun ei oo soittoa kuulunu. Lupasvat soittaa jos jotain häikkää on. Tauno oli 975g ja kaikki oli siellä hyvin. Pääasiahan se on :heart:
 
Venla: Hyvä että kaikki oli masussa hyvin :) ja pidetään peukkuja että pieni tahtos olla siellä masuyksiössä vielä jonku viikon..

Täällä ketutus päällä.... kerranki pitempi vapaa ilman lapsia ni mies sitte ilmotti että hän viettää viikonlopun raksalla eli viettelen sitte täällä itekseni päivät. Meillä siis vielä tällänen etäsuhde toukokuulle asti ni nähään muutenki vähän ja varsinkaan kaksin saadaan olla melko harvoin kunnolla.. Voishan sitä tietty itekkin tuonne mutta en jaksa seisoskella koko päivää kun ei ihmeitä pysty tekemään... Tässä nyt sitte miettiny pääni puhki että mitä sitä keksis kolmeks päivää mitkä on vapaata...
 
Täällä myös pahoinvointia ollut muutamana päivänä pitkän tauon jälkeen. Mut ihan sellaista pientä siedettävää.

Mulla kuppikoko kasvanut ehkä yhden koon. Rasittavaa ku muutenkin on hankala löytää nättejä ja tukevia rintsikoita. Ostin parit kunnin liivit (ja kalliit, yht.160!!) alkuraskaudesta ja ne alkoivat puristaa ympäriltä. Ostin sit jatkopalat niihin ja taas pelittää. Mistä muualta kuin erikois liikkeistä sais liivejä??? Noissa ketjuissa kuten esim. kaphal ja lindex ei ole löytynyt sopivia. Ainakaan minä en ole löytänyt sieltä. (kokoni on ehkä 80 d/e)

Mulla tuntunut potkut ihan alhaalla tähän asti. Eilen sit eka kertaa neiti monotti navan seutuun. Kävi jopa hiukan kipeää!

Ymmärrän nyt miks hande jää varhennetulle. Minulle onneksi maksetaan täyttä palkkaa kahden kuukauden sairasloman ajalta. Onni sinänsä ettei tarvi rahasta(kin) ressiä repiä!

Tietääkö kukaan että kun kun saikkua kirjotetaan ma-sunnuntaihin niin lasketaanko nuo la ja su myös sairaslomapäiviksi vaikka mun työviikko on vain ma-perjantaihin???? Meille siis tarkalleen maksetaan 60 kalenteri päivää täyttä sairasloma palkkaa. eli siis lasketaanko viikon ajalta minun käyttäneeksi 5 vai 7 päivää? kertokoon ken tietää, kiitos!!
 
Huomenta!

Harvinaisen kakka yö :( Ensin en saanut nukuttua (klo 01) mun Antsa riehui vatsassa. Sitten kun sain nukuttua, niin näin unen missä pelastin pientä poikaa järveen hukkumasta; heräsin suonenvetoon, tai ainakin alkavaan moiseen. Pari tuntia ääh puuh pitkin sänkyä, kunnes mies lähti töihin, ja sain tunnin verran vielä nukuttua. Piru että olen huonolla tuulella :kieh:

Anoppia pitäis lähteä puoliltapäivin vastaan kaupalle; tiedossa lounas ja vauvapölinää. Give me strength!!

Elppa & Antsa 27+3
 
sokerinrasitus takana...yllättävän nopeeta meni aika labran kovilla tuoleilla istuen ja telkkaa katellen :) tarvii maanantaina soitella heti noista vastauksista... Mut ihanaa ku toi on nyt ohitte :)

Täällä pikkanen meuhkannu mahassa koko aamun, hauskan näköstä ku maha hytkyy :D

Hande ja pikkanen 26+2
 
Neuvolakuulumisia:

Paino: 150g/vko, yhteensä 3kg alkumetreiltä
Verenpaine: 94/56
Pissa: puhdas
Sf: 25
Syke: 130-154

Eli kaikki kunnossa. Öisin vaan olen alkanut heräilemään supistuksiin, ja jalan hermopinne säryn lisäksi vetää välillä jalan alta. Lääkäri arvioi tilanteen 20.3. Saas nähdä olenko enää siis pääsiäisen jälkeen työssä vai saikella.

Tiivari + Tyyppi 26 + 4
 
Huomenta =)
Mä oon siivonnu koko aamun.
En millään meinannu malttaa nukkua illalla,
kun sain siivousinspiraation.
Pitäis mennä suihkuun nyt ja alkaa valmistautua kauppaan
ja sitten ilta meneekin kolumnia kirjoitellessa.. :)

Mä oon huomannu, että tämä "Ilmari"
tapaa aamuisin n. 9 aikaan alkaa potkia
kunnolla :whistle:
Taitaa rytmi alkaa muodostua, meinasin taas kirjoittaa
herralle, vaikka voi olla neitikin :LOL:
Jotenki on poika olo, vaikka kaikki sanoo,
että tyttö tulee :)
Kuulemma sydänäänien mukaan meidän äiti
sano että tyttö, kun sillä nyt sattuu tyttöjä olemaan 5 kpl...
Ja poikia kaks.
Vaikka sama tuo on kuka sieltä tulee :heart:

Kuppikoosta Mä oon ikäväkseni aina ollu d-kokonen
ja nyt pitäs mennä E:hen... :ashamed:
Muutenki oon aina saanu takuta rintsikoiden kanssa,
mutta nyt se vasta myrkyn lykkäs, ku ei mistään tunnu löytyvän
kunnollisia rintsikoita :kieh:

Mutta nyt liidän suihkuun!

Vivvi :heart: "Ilmari" 26+5
 
Hei!

Kylläpäs tuli eilen kirjoiteltua tunnekuohun vallassa. Paljon kirjotusvirheitä ja ajatuskatkoksia =)

Kesälomanani alkaa n. 24.4 ja siitä suoraan jään äitiyslomalle. Toisin kuin eilen uhosin niin kesäloman alkuun sitä saikkua ajattelin mukamas hakevani :D

Tänään kävin työterveyslääkärillä ,sain tämän ja huomisen vapaata töistä. Yö vuoroon olisi pitänyt eilen lähteä, mut ei puhettakaan että olisin jaksanut. Alaselän nikamia tunnusteltaessa kipu oli pahinta. Lääkäri ei osannut sanoa meneekö ohi päivissä, viikoissa vai kuukausissa. Panodolia 3x päivässä määräsi otettavaksi 5 päivää.

Kaikista yllätävintä oli että menen vähän niinkuin lääkärin määräyksellä tänään vesijumppaan =) :eek: Tulin vaan ottaneeni puheeksi että voinko, jos kipu lakkaa jatkaa harrastusta. Lääkäri oli sitä mieltä että ehdottomasti menen nytten. Että kipu voi jopa poistua siellä :eek: Tänään siis hyppelen vedessä kipeällä selälläni kun lääkäri määrää :LOL: Kyllähän se tietty on niin että vesi kannattelee.

hankinnoista Kaikki tarpellinen on esikoiselta tallessa. Mitään en ole vielä järjestellyt. Saavat odotella kaapissa kesäloman alkuuni. Kestovaipat mitä ostanut käytettyinä pessyt ja laittanut kaappiin. Aijon ne vielä toiseen kertaan pestä ennen käyttöönottoa. Sänky pitäisi esikoista varten kohta laittaa esille. Jotain kongreettista hänellekin ,että se vauva oikeesti tulee eikä vaan ole äidin vatsassa. Enkä oikein tiedä ymmärtääkö sitäkään.

mites te muut olette valmistelleet vanhempia lapsia uuden sisaruksen tuloon?

Horoskoopiltani minä olen scorpiooni, mies vaaka ja esikko kauris. Mitä luultavimmin tästä tulee rapu =)

Nyt otan pienet kauneusunet. Vein pojan hoitoon vaikka itse kotia jäinkin. Ajattelin jos voisin viedä alkuviikostakin , vaikka vapaata töistä onkin. Lepo jos nyt tämän typerän kivunkin pois veisi.

katbe & 23 :heart:
 
Heippa!

Pahoinvoinnista:Mä voin välillä pahoin ihan närästyksen takia ja kun se välillä estää syömisen,niin sopivasti on kierre valmis...

Kuppikoosta:Mulla on kasvanut kuppikoko noin puoltoista kokoa.Mä oon ihan tyytyväinen,kun ennen raskautta koko oli täyteläinen A tai vähän väljempi B ihan mallista riippuen,mut nyt on täyteläinen C :D

Meillä esikoinen on vasta 1,5v eikä hän vielä oikein ymmärrä vauvoista mitään.Ollaan kyllä kerrottu,että äidillä on masussa vauva ja yhdessä silitellään masua,mutta sen enempää ei olla tulevaa isoveljeä valmisteltu.

Bamse 27+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja aventura07:
Millaisia kipusi ovat olleet, osaatko kuvailla? Minulla ollut viimeiset kolme päivää aina iltapäivästä lähtien tosi voimakasta kipua (en pysty suorana kävelemään kun sattuu niin paljon), mutta en ole ihan varma munasarjojen sijainnista, epäilen kivun olevan niiden luona.

Olen kuitenkin ollut ti aamulla ultrassa parvorokkokontrollin takia, niin mietin että kai olisi silloin näkynyt, jos jotain hälyttävää. Pahin kipuhan alkoi samana iltapäivänä, kosketusarkuutta oli tosin jo sitä ennen.
Se on sellaista yhtäkkistä vihlaisua, joka kestää hetken aikaa. Myös kädellä painaessa tunnen vähän kipua. Sitä se lääkäri kokeili nlassa että tuntuuko koskettaessa kipu. Liitoskipuja on kanssa ollut häpyluun ja nivusten alueella, en sitten tiedä liittyisikö ne toisiinsa mitenkään. Parvorokosta en osaa sanoa kyllä mitään, en oikein edes tiedä mikä se on :$

Kumarat asennot saavat kipuilua aikaan myös ylämahaan, ihan rintojen alapuolelle. Asentoa vaihtamalla, lähinnä makuuasento helpottaa sitten. Toivottavasti sinun kipuusi löytyy selitys aventura :hug:
 
Minulla on välillä kipua ja kosketusarkuutta ylämahalla ja silloin myös mahanahka kiristää oikein kunnolla.. tuo mahan toiminta on välillä millaista on.
Helpotus tulee hetken päästä popsimalla pari Minifomia joka poistaa ilmaa suolesta.. :ashamed: :D

Täällä on kahdella tulisielulla (jousimies ja leijona) yksi maanläheinen neitsyt esikkona tai on kyllä rajalla että onko vaaka, olisi ollut jollei olisi ollut suunnniteltu sektio.. tulossa toinen ilmamerkki Kaksonen.. yhtä suurta hullunmyllyä luvassa.. :LOL:
 
amati: Mulla ollut just tollasta pisteliästä kipua mahan oikealla puolella. Se alkaa just lenkillä ja kun hetken aikaa on paikallaan ja hengittelee, menee ainakin vähäksi aikaa pois. Mutta tuntuu että on pakko lenkkitahtia hidastaa kun joka kerta alkaa pistellä. Välillä menee myös vasemmalle puolelle. Ja jos työntää vielä rattaita tai pulkkaa, pistely alkaa satavarmasti jo 100 m päästä :( Inhottavaa jos mun rakas kävelyharrastus nyt jää!!!

Rintojen kasvusta: Mulla on myös rinnat turvonneet aika tavalla, normaalisti olen b-kuppinen. Olen vaan sen verran pihi että raskausaikana kun alkaa omat liivit pingottaa, otan jo imetysliivit käyttöön!! Ne kun on yleensä kaikilla isommat kun tavalliset rintsikat!

Vanhemmille lapsille kertomisesta: Meillä mies tahtoi kertoa jo silloin np-ultran jälkeen eli raskausviikolla 12. Itse olin sitä hieman vastaan kun lapselle on kuitenkin pitkä aika odottaa kesään joulukuussa. Kyllähän meidän lapset sillon sanoivatkin että he haluaa ettei lunta tulekaan ollenkaan vaan suoraan juhannus, että saadaan jo nähdä vauva :heart:
Kun meille tuli 3 vuotta sitten vauva taloon, isoveli oli 1v. ja 11kk ja aika pahasti mustasukkainen. Ei ollut kaikkein helpointa aikaa...
Nyt taas lapset ovat jo 5v. ja 3v. ja he odottavat innolla!! Tietenkin mustista voi tulla ja tuleekin mutta ihanasti he suunnittelevat missä vauva nukkuu ja kuka pitää kiinni kun se kävelee. Ja purkkiruuatkin on jo valmiina!! Isoveli tekee kaikki muut hoitohommat mutta kakkapyllyjä hän ei kuulemma pese!! mutta pikkusisko lupasi hoitaa nekin =)

Mun paras ystävä taitaa olla parasta aikaa synnyttämässä ja vahtaan täällä kännykän vieressä millon vauvauutisia tulee!!!!

Valmet 25+0
 
KOKSis käyty.
Eiliset maksa-arvot ol huimat...taas nousseet eli alat 425 ja asat 172 sekä sappihappo 16 :eek:
Osastolle eivät kuulemma nykysi ota jos ei sappi yli 40 mikä itestäin ihan järkyttävää ku edellisis raskauksis oon joutunu osastolle jo pelkästään kun alat yli 100 ja asat yli 40.
Sain kotiin syötäväksi lääkkeit...isol annostuksel. Niidenki käyttöohjeis lukee ettei raskaan oleville tai imettäville :eek:
To uudet labrat ja pe sit TAAS KOKSiin.

Ultrattiin ja masuasukki ol 944g :heart:

AadaOlavi 26+0
 
Elppa kyseli lapsen reagoinnista musiikkiin ääniin.
Meillä ihan in-juttu on, kun miehen äiti laulaa: "Tule kanssani herra jeesus"- laulua
potkiminen alkaa samassa, pii-pii-pikkuinen lintu- biisi ei ollu hyvä =)
Apulanta on kuitenki ehdoton jalkojen heiluttaja,
kaveri rakastaa selvästi samaa mitä me miehen kanssa.
Johtuisko siitä, että alkuraskaudesta lähtien meillä on aina soinu
Apulanta? :D Jopa mun äiti kuuntelee sitä, tai no ei se muuta musaa kuuntelekaan :LOL:

Horoskoopista Mä oon kaksonen ja lapsesta tulee näillä näkymin myös kaksonen.
Huh huh.. ja itse, kun olen kuullut, että kaksoslapset on aika vauhdikkaita..(äiti kerto :D )
Mies oli rapu...

Mutta nyt jos koittais saada unesta kii? :D

Vivvi :heart: Ilmari 26+6
 
:flower: :flower: Mukavaa naistenpäivää kaikki naiset! :wave:
Kaksonen kai se olis tosiaan tulossa mikäli ajallaan tulee. Vauhtimimmi ei olis pahitteeksi tähän taloon =)
ursulaiselle tsemppiä kovasti!

Di 25+4 :flower: Nuttu :heart:
 
Hyvää naistenpäivää kaikille :flower:

Nyt sain minäkin sen karmean flunssan. Kurkku turvonnut, kuumetta, pää kipeä ja joka paikkaan särkee. Nenä vuotaa on niin tukossa että korvat vinkuu. Auts :$

Ei kai auta muutakuin maata sängyssä tämä päivä ja lueskella.. Antsa ainakin on ihan villinä, sitä ei näytä tauti vaivaavan :)

Minäkin kaksonen samoin kuin Vivvi, mies neitsyt. Vauvasta tulossa kaksonen myöskin :)

Elppa & Antsa 27+4
 
Kaikille tsempityksist ja haleist kiitos :hug:
Täs mennää nyt pvä/vkko kerrallaan...liikkeit vahtien ja kontrolleis juosten.
Toivotaan et lääkkeet toimii ja kaik muutenkin...ja etten saa harmait hiuksii tressin määräst :headwall:

AadaOlavi 26+1
 
Onpas täällä tänään ollu vähän kirjottelijoita :|

Ursulaiselle jaksamista sappi juttujen kanssa :hug:

Eilen kävin äitiyspaketin postista =) Illalla kerkesin vaan vilkaisemaan sisältöä ja tyytyväinen olin. Kivat on värit miun mielestä ja ihan pojalle sopivat ( jos nyt se poika tulee )

En kehannu aikasemmin illalla katella sisältöä kun olisi kaikki penskat ollu säheltämässä ja sotkemassa laatikon sisältöä. Teinit kun tuntuu olevan "innoissaan" niistä kumisista tuotteista :LOL:

Tahvo potkii kovasti ja taitaa kantapää jo hipoa oikeaa kylkiluuta :/ Kohta monottaa kylkiluiden väliin niin onpa kivaa....

muoks: juu ja oon vesimies ja ukko on jousimies. Tahvosta taitaa tulla sitten kaksonen :)
:wave:
amati ja tahvo 25+6
 

Yhteistyössä