**Kesäkuun kullanmurut 2011** HUHTIKUUSSA

Kiitos tintsu-86 tosta synnytyskeskustelu-vinkistä. En ollut aiemmin kuullutkaan mistään synnytyskeskustelusta... Mut se vois kyllä auttaa!

Onko kenellekään teistä muuten sanottu neuvolassa, että loppuraskauden aikana kannattais rasvailla välilihaa, kun sillä tavalla vois mahdollisesti estää repeämisen synnytyksessä? Ekan raskauden aikana asuttiin eri paikkakunnalla, ja siellä suositeltiin, et välilihaa kannattais hieroa joka päivä 10 minuuttia ceridal-öljyllä. No, pistin miehen hieromaan iltaisin, enkä ehkä sen takia sitten revennyt yhtään synnytyksessä. Nykyisessä neuvolassani asiasta ei ole puhuttu mitään. Pitäs varmaan taas yrittää jaksaa rasvailla, jos siitä olis apua tälläkin kertaa.
 
haippa hyvä että pääset normaalisti synnyttämään ja seksikieltoki ohi :)

iinu ei oo koksissa varsinaisia perhehuoneita, normihuoneista kai joskus tehty ns perhehuoneita mut ruuhka-aikoina ei mitään jakoa saada.

frozenia toi streptokeskustelu kävi aika kuumana täällä jossain vaiheessa, muutamia kenen vauva saanu sen ja sillo ku mein nuorempi poika synty ni yks vauva siihen kuoliki :( huolta siis aiheutti tässä pinossa ja mä sitä neukusta kysyinki ni ei rutiinisti tutkita ku se aika harvinainen kuitenki. mut ompa kiva jos se oliski ja vauvalle kävis jotain. ei luulis olevan kauheen vaikee pissasta tutkia.
kotiintulovaatteista ni toiselle pojalle mulla oli varattuna 50senttiset vaatteet ja ne oli passelit vaikka poju 52cm oliki syntyessään. nyt meinasin varata normisti bodyn ja potkarit ja sit jonku lämpimämmän puvun. ja tietty hatun ja tossut ja tumput, ilmasta kun ei koskaan tiedä.

heanna voihan se rasvailu auttaa mut loppupeleissä kai aika pitkälti kudostyypistä kiinni toi repeäminen, vähän sama ku raskausarvissa. ja tokassa synnytyksssä harvoin enää repeääkään, ainakaan pahasti.

painoarviosta ei täälläkään normiraskaudessa oo enää rakenteen jälkeen mitään ultria. ekassa raskaudessa mulla visko sokerit ja siks olin äitipolilla vuorokausikäyrässä ja ultrailtiin useemman kerran ku istukanpaikkaki tarkistettiin. kakkonen oli normiraskaus ja tässä kolmosessa toi kilppari mikä teki tästä riskiraskauden ja kontrolleja enempi.

nyt kutsuu unimasa, öitä! :wave:
 
Pikainen merkkaus ennen sänkyyn kömpimistä :)

Tännehän on uusia taas löytänyt tiensä, tervetuloa siis! Vielähän tuota mukaan kerkeää näin loppupuolellakin.

Halinappi kylläpäs ne siellä neukussa tietää huolehtia, jos on aihetta. Tarttu vain silmään, että vähän korkeahkot paineet sulla on ollu :) Itellä oli ekassa odotuksessa valkotakkilisät aina paineissa, nyt tässä toisessa odotuksessa.. kaippa neukkutäti on niin tutuksi tullu, ettei enää paineissakaan näy :)

haippa1, jee seksiä ja synnytys, onnea! Hih! :D

Mimmimami, ei ole limakalvoilla ongelmia mulla ollu. Tai no, ehkä jonkuasteista kuivumista, mutta ei niin että haitaksi olis tai rasvailla joutuis. Ikävän kuulosta sulla kyllä :/

Meillä myös on Aventin rintapumppu, voi käyttää joko manuaalisesti tai sähkökäyttösesti. Käsin pumppaus on kyllä aika raskasta ja aikaavievää, suosittelen sähkökäyttöstä pumppua ehdottomasti kaikille.
Ja se vielä pakko sanoa, että ite en ois selvinny kyllä ilman pumppua kun kotiuduin esikoisen aikaan sairaalasta. Siis rinnat pakkautu kotiin lähtiessä NIIN täyteen maitoa ihan yhtäkkiä ja se pakotus oli kamalaa, että jos ei pumppua olis ollu valmiina niin jo ois hätä ollu kädessä! Joten ostakaa ihmeessä rintapumppu, jos vain mitenkään pystytte!

Frozenia, hyvähän se ajoissa on miettiä asioita :) Mie aion pakata sairaalaan mukaan vauvalle 50 ja 56 senttiset vaatekerrat (esikoinen hukku 50 senttisiinkin alussa). Se, mitä vaatteita pakkaan, on vielä miettimättä. Bodya, potkaria, jotain päällyvaatetta, lakkia, tumppuja, sukkaa. Tuollaistapa varmaan. Esikoinen oli talvilapsukainen ja nyt toinen on kesälapsukainen, niin aika pihalla oon itekki varmaan näistä vaatetusasioista aluksi :)

tintsu-86, ei onneksi kukaan aprillannu :) Ja hei, oikeen kivaa toista hääpäivää teille!

Joo mutta nyt unille, kamala kun kello taas hurahti sunnuntain puolelle reilusti. Jauts! Öitä ja huomenta! :D
 
Meillä syntyi esikoinen heinäkuussa (08) :
Hänellä oli päällään kun kotiuduttiin: valkoinen pitkähihainenbody, valkoiset legginssit, vaalenpunainenmekko, vaalenpunaiset sukat ja tossut ja pipo :) ja sellainen ohut koirahuopa tuli sitten vielä kaukalossa päälle! kun oli vyöt kiinni.


Ja todennäköisesti tämä rinsessa tulee samoilla vaatteilla kotiin =) , vaatteet ovat kokoa 50. ja ne meni tytölle n. 2viikkoa ennen kun jäi pieneksi (50- senttiset.)

Tintsu-86: täälä ei edes muistettu koko aprillinpäivää, thanks good. mun mielestä se on enemmänkin lastenpäivä :)

.... ja taas se ukko läks, eileen se oli 13h poissa: mikähän se tilanne tänään on?
On se niin kiva jos/kun se on oikeesti tätä kesäkuuhun asti. Eileenkin illalla kun mies tuli ja yllätti mäkkärin ruuilla niin mitä tuli: ITKU! ja siis suuttumis itku, se oli tuonu ihan vääriä ruokia.
Siis kun olen tosi tarkka mitä sieltä tilaan ja mitä en.. Se toi bic mackin ja siinä on tuoteselosteen mukaan sinappia (siksi en tätä syö ikinä) ja kyllähän sen maistoi.. no ukko lähti suutuspäissään vaihtamaan hampparia kun oon niin nirso. (mulle pitäis soittaa ja kysyä mitä haluan jos ei muista/tiedä) no mitä se rouva oli tokassa "siihen ei tuu sinappia".. no aika harmi kun se mainitaan mäkkärin sivuillakin bicmacin kohdalla. ja se maistui, no kun sinne laitto ketsuppia väliin ja vähän aamupalajuustoa ja lämmitti niin sai sen maun sieltä pois..
Mutta eipä tarvi sieläkään asioida.. kerran oon tilannu bicmäcin ilman sinappia ja kyllä siihen silloin lätkästiin leima "erikoistilaus!"

no mutta mitäs mä teille tässä kiehun B)

Vielä olis muutaman tunnin tuo sisko meillä, ihan kiva kun on ollut koko viikonlopun seurana kun ukko on ollu vaan yöt kotona tänä viikonloppuna.. :)

hauskaa sunnuntaita :)

mmilia ja karo 29+3
 
Viimeksi muokattu:
Heanna Mäkin luin ihan jostain lehdestä peräti tuosta ceridal öljyn käytöstä ehkäisemään väliliharepeämiä.. Mut se on varmaan ihmisestä kiinni, kellä auttaa :)

mmilia! Voi sinua! Itsekin kiukkuitkuja kärsineenä :/

Tervetuloa uusille vielä loppumetreille :flower:

Ja arvatkaa; nyt on mulla "uudet" vaunut vauvalle. ORAN JOVIT muutaman vuoden vanhat, aivan ihanan siistit ja toimivat. 80e. :)

Nyt pitäs aamukahveet rueta juomaan ja lähtee ulos koiran kaa, ilma ei oo vaan mikään mukavin.. melkeen +5 astetta ja vettä vettä vettä..ja sit liukasta :( Kumppareita ei uskalla kyllä laittaa ettei lennä ihan suorilla.

Tinsku Reino 30+2
 
Heips kesäkuiset mammat!

Vahingossa kirjoitin tuohon maaliskuun pinoon, vaikka tänne piti kirjoittamani. No laitanpa tänne uudestaan Harhaanjohtajalle onnea perheenlisäyksestä ja Toivotaan, että Eemeli pääsee pian kotiin luoksenne!

Kauhean paljon tekstiä muutamassa päivässä, kun viimeksi torstaina kävin lukaisemassa nopeasti ennen reissuun lähtöä :)
Nyt jatkamaan nuita miehen siskon pojan synttäri kemujen valmistelun autteluja :) Kotiin täältä Kuopiosta huomenna, joten sitten taas tarkempaa lukemista ja kommailua :)
 
meni hetki lukiessa

harhikselle voimia, varmaan raskasta ku vauva on siel sairaalassa :l mut kiva et oli päässy iholle jo kuitenki :)

Me oltiin miehen kans eilen leffassa. Elinen päivä oli muuten tosi outo. Mua sattu mahaan koko päivän, tonne alas vasemmalle kohtuun jotenki. Missään asennossa ei ollut hyvä, supisteli aina välistä ja menkkajomotus oli tosi paljon läsnä, vasemmasta jalasta häipy tunto aina ajoittain.
Mietin sit jo kaikkee et meenkö näytille enkö mee, mitä ne sielä voi tehä jne. Ja et eihän vaan ois synnytystä enteilly kun tuli niist tuntemuksista ihan synnytys mieleen ku teki mieli vaan jyväpussia selkään tunkee ja pyytää miestä hieroo alaselkää- mitä ei raskauden aikana saa tehdä, kun voi käynnistää synnytyksen.. Ihan kauheeta. No unilla meni ohi ja nyt ei ole vielä sattunu ainaka mihkään. :>
Tytöt on viel mummolassa ja mies meni pilkille niin on tässä viel jokunen tunti aikaa olla ihan ittekseen :)

En tiiä uskallanko kerhon puolelle viel mennäkkää, taidan vasta huomena ottaa kiinni kerhokuulumiset. Kunhan nyt tässä pinossa pysyis edes mukana ku viikonloppuisin aina tipahtaa kärryiltä :)

Nyt rupeen lukee vauvalehtee :p

pupeltaja ja beibinimetön 27+jotai :>
 
Jaa-aa piti vielä tulla kirjottaa lissää.

Kotiutumisvaatteet mietityttää täälläkin.. Varmaan just otan tavallaan kahet mukaan, jos mahtuu vaan. Isommat ja pienet. Haluan ostaa jotain ihan uutta sitten niiksi kamppeiksi, kun melkeenpä kaikki saatu ja kirpparivaatteita. Vaikka niistäkin varmaan löytyy ihan hyvät :)

Meillä on kait vielä 36 vkolla kokoarvio ja se tsekkaa sen et mahtuuko tulee alakautta, ainakin on kaikilla kavereilla ollu. Ja ultraavat siis. Ihan neuvolalääkärille sit se aika. Mut huomenna selvii lisää ku on neuvola pitkästä aikaa :)

Voi että kun nyt on saanu asioita vähä purettua ja järkättyä niin uutta stressiä pukkaa.. et mistä mää auton itelleni. Hintaa sais olla joku 1000-2000e ja mielellän farkku. Ite vaan en uskalla mistään soitella ku en tiiä kriittisimpiä kysymyksiä ja sit ne kuitenkin höynäyttäs ku kuuntelis et amatööri asialla :D Sen ku vielä sais niin sit ois mielikin hetkeksi kevyempi. ( mun mies siis ei tiiä autoista tuon taivaallista, minäkin jopa tiiän enempi:D )

pupeltaja Seurailehan omaa oloas ja soittele sinne synnärille jos tuntuu siltä, yksin ei kannata jäähä murehtimaan :hug: Mutta jospa se oli ohimenevää!!

Tiskaamaan -->
 
Päätin tulla Harhaanjohtajaa onnittelemaan ja toivottamaan pienelle pikaista kotiutumista :flower:

Olen mie noita jutteluja lueskellut, mut ei jotenkaan huvita enään osallistua kun niin moni otti itseensä sen mitä lumihiutaleelle kirjoitin... Olin asiaton mutta eipä tuntunut hyvältä hänenkään vihjaus, että jos ei itseään tutkiskele niin on täysin pihtaava tiukkis kummajainen... jokatapauksessa olen pahoillani että sinua Lumihiutale loukkasin

grifski vissiin mahan kutinasta puhui... mul on maksa arvot koholla, raskaushepatoosia siis aluillaan, kannattaa tarkkailla kutinaa... Mulla kyl alkoi kokovartalokutina, varsinkin öisin...

Olihan tää etappi teidän kanssa, alusta asti kuitenkin aika aktiivisesti kirjoitin... no aikansa kutakin... Mukavaa kevättä kaikille!!!!
 
mmilia no nyt selkis :D

tinsku onks sulla veljiä (en nyt muista) tai jotain miespuolista kaveria kuka vois lähtee sun mukaan valkkaamaan autoa? tai isä? en mäkään uskaltais yksiksee lähtee autoo ostelee, oon ihan ummikko kans nois autoasiois.

pupeltaja mä oon kans sitä mieltä et yksiksee ei kannata jäädä murehtimaan vaan sit herkästi lähtee näytille jos yhtää siltä tuntuu.

sannikki kiva kuulla sunki kuulumisia, toivottavasti ei mitään myrkytystä pukkaa. hyvää kevättä sinne myös!
 
Tinsku86, samaa minäkin ehdottelisin kuin Jessi, että ota joku autoista ymmärtävä perheenjäsen mukaan :) Varsinkin jos yksityiseltä myyjältä käyt autoa kattoon, niin sinne mahtuu joukkoon yllättävän paljon niitä mätiä omenoita.. Vaikka en ite täysin ummikko ole noissa autohommissa, niin ei tulis mieleenkään lähteä ilman isää ostaan autoa :D

Kiitos tuohon vaatekysymykseeni vastanneille, nyt on ainakin vähän selkeämpänä että mitä otan mukaan :) Varmaan siis kahta kokoa, 50 ja 56cm vaatteita. Tuota pukua vaan mietin, kun juhannuksen jälkeen on jo niin lämmin, että tuskin sitä enää tarvii. Vielä kun saisi sen viltin kudottua kaukalon päälle, niin pysys vauveli varmasti lämpimänä :) Autolla kuitenki mennään kotiin, niin vauvan ei tarvi varmaan puolta minuuttia pitempään yhteensä olla pihalla.

Olipas todellinen päivän piristys Kelan sivuilla <3 Olivat vihdoin tehneet korjatun päätöksen äitiysrahasta. Eivät ottaneet aiemmassa päätöksessä ollenkaan huomioon lähettämiäni palkkaliitteitä, enkä olisi saanut kuin vähimmäismäärän. Kävin valittamassa kelassa, ja nyt oli tullut uusi päätös, nousi kympin päivälle rahan määrä :)

Frozenia 28+1
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis mamselit!

Sateista sunnuntai päivää täältä toivottelen. Harmi ku ei oikeen uskalla lähteä ulos ku on niin pirun liukasta nyt.

Lily-Janelle kiitokset pinosta,
Hahikselle tsemppiä kovasti vielä kerran ja toivottavasti jaksat aina välillä käyä päivitteleen kuulumisia täällä :)
Griffski73 kyseli aiemmin mahan kutinasta, minulleki hieman kyljistä kutisee, mutta ajattelin että se ois enemmänki siitä ku maha kasvaa ja iho on kuiva nii se sinkuu ja kutisee sen takia, rasvailua vaan kehiin :) Tosiaan toi maksa-asiaki kannattanee pitää mielessä jos oikeen äityy pahaksi..

Hieman omaa napaa sitten.. Liitoskivut? ovat ilmestyneet.. Tai ainaki kuvittelen et ne ois liitoskipuja, varsinki ku levosta lähtee liikkeelle nii ihan alavatsalla/nivusissa ja häpyluun tienoilla meilkoista kipua.. Supisteluja en oo ainakaan tunnistanu, pomoki töissä kyseli kovasti et jaksanko olla ja pitäskö yrittää vaihtaa enemmän "kanslia/lääke"-hommiin. Mutta vielä on jaksanu tosiaan ihan ok.

Nii joo ja tänään miusta tuli sitten täti, toistamiseen kyllä.. Odottelua nyt vaan että pääsisivät laitokselta kotiin ja pääsis pikku pojua kattelemaan ja söpistelemään.

Äitiyspakkausta joku muukin vielä kovasti odotteli, täällä kans sama vika, nyt on kulunu reilu kaks viikkoa ku kelalta tuli ilmotus et parin viikon sisällä pitäs pakkauksen tulla, en oo yhtään kärsimätön mutta :)

Oli puhetta myös paino-arvioista, mulla oli lääkärineuvola ja siellä ultrattiin ja annettiin painoarvio, ihan siis normaalikäynti. Kaikkialla ei ilmeisesti nla-lääkäri käytä ultraa?

Olikohan sitä vielä jotain muuta kommenteerattavaa.. Eipä nyt ainakaan muistu mieleen, tuntuu että dementia vaan pahenee mitä pidemmälle raskaus etenee :)

Mirandelli 28+5
 
jessi ja tinsku Juu oon nyt vähä tässä seuraillu, aamulla tosiaa oli olo ihan oko, väsytti kyllä tosi paljon! Tai koko päivän väsyttäny ihan kauheesti! Mut nyt sitten kun hetken oli pystyssä niin alko särkee uuestaa mahaa, kuulostelen nyt vielä iltaan asti et mitä se maha sanoo ja jos kivut yltyy samaan ku eilen ja alkaa tota selkää jumittaa niin sit soitan sinne ja kysyn et mitä mieltä ne on.. et meenkö näyttää vai seurailenko kotosalla. Vaikka kolmas tulossa niin siltikin kaikki raskauteen liittyvä tämmönen ylimääränen on aina yhtä huolestuttavaa kun ei näistä tiiä! :O

sannikki kiva kuulla sustaki :D oonki miettiny et mitähä sulle nykyää ja mite teillä menee.
Kurja kyl jos nyt alkaa jotai myrkytystä tulemaan! :O Kunpa kuitenki pysyis arvot jotenki kohillaan ettei tarte sit kauheesti etukäteen synnyttää! Jaksamista.

Mullaki kutisee maha.. mut ei oikein muut paikat.

Sulais jo noi perhanan lumet.

Tänää ruokana illalla omatekopizzaa <3 nams. leivotaa kaks pellillistä niin saa toisen pakkaseen pahan päivän tai hyvän päivän varalle :)
Ostin myös omenoita kasan et vois tehä omenapiirakan tässä viikolla :p sen kans kermavaahtoo!
ja paino senku kasvaa -.-

Sit saa alkaa jo miettii esikoisen synttäreit ku ne on tossa neljän viikon päästä kai :)
Kutsut teen itte ja vieraita kutsutaan taas liki 50kpl. Meil on tapana juhlii kaikki juhlat isosti ja kokoontua sillon aina suvun ja läheisten kesken, ollaan juhlakansaa :'D
Ja sit tietty siihe päälle tytön kavereita pari ja kummit ja sillee :) ihanaaihanaa :>:>
rakastan juhlia :) teemana prinsessat. Menossa nyt SE vaihe.

Mulla on muuten alkanu kaverit kaikkoo, kenellään samankaltasii fiilareita??
Ennen siis vielä alkuraskaudessakin näin kavereita kerran viikossa moniaki naamoja, nyt nään yhtä tai kahta tyyppiä vaan ja niitäki aika satunnaisesti. Häipykö ne sit sen takia ku sairasteltiin vai mitä ihmettä.. o_O Harmittaa kyl kun tuntuu ettei puhelin enää piippaa eikä liiemmin soikaan ja kenenkää kans ei saa sovittuu tapaamisia ja niin.. aika keskenää täälä ollaan, oonki tosi ilonen et voin teijän kanssa pölistä, oisin ihan yksin muuten. tai melkein yksin ainakin. !
Kiitos siis teille kaikille siitä !!!
Tuntuu et on joku, jota kiinnostaa meidänkin asiat ja perhe ja tekemiset :>

Nyt karkaan kerhoilee hetkeks. jos ees yhden tai pari ketjua sais läpi ennenku loppuperhe kotiutuu anoppilasta :)

p ja se pienin rakas <3
 
Oih Pupeltaja, homemade pizzaa.. :p Toivottavasti sun vointi on jo parantunut!

Mirandelli onnea tuplatätiydestä!

Heanna, mitä tarkoittaa loppuraskaudesta? Onko jostain viikoista ollut puhetta? Mä pelkään aika paljon tota repeytymistä, se hirvittää. Miehellekin asiasta puhuin ja se oli valmis hieromaan.. Eli ei kai tässä muuta kuin öljyn ostoon ;)

Nyt kerhon puolelle --->
 
Pupeltaja: Ikävää, että vielä kolmannen raskautesi yllä kavereita kaikkoaa :eek: kuulostaa niin oudolle.. Itse ekan raskauden aikana erottui kavereista jyvät akanoista.. ja nämä kaverit ovat vieläkin kavereita vaikka vatsa venyy taas :) toki me näemme muutenkin tooosi harvoin, kerran viikkoon tässä käy joku kaveri kahvittelemassa mutta eipä useammin! Itsekkään en ole kovin aktiivinen lähtemään minnekkään kun ei oo autoa. niin se on tosi hankala lyödä aikatauluja yksiin kun ei tiedä milloin on auto käytössä.
Mutta mun mielestä aika on vaan määre, niiden todellisten ystävien kanssa vaikka ei vuoteen näkis niin seurassa tuntuu että oltais eileen nähty! :) Ja tosiaan 80% mun kaverit asuu 10-300km päässä meiltä.. Tässä alle 10km säteellä asuu vain kaksi kaveria/ystävää.. :(

Sannikki: hauskaa kevättä ja loppuraskautta sinullekkin!


tinsku
peesailen vähän muita: yritä saada joku perheenjäsen/ystävä joka tietää autoista mukaan ettei tuu ostettua sikaa säkissä..

Söin jätskin ja siitähän karo innostui.. millanen mätke, koko maha heiluu suuntaan ja toiseen :) :heart:

pitäis vissihin herätellä murua, nukahti VASTA 17.00 päikkäreille kun tuo mun sisko lähti täältä.. Niillä on ollut niin kivat touhut ettei oo muru jaksanu nukahtaa; tuola pihalla vaikka räntää sataa niin ne jaksoi melkein 2h touhata.. on ne kuravaatteet ja kumpparit vaan niin loistava keksintö! :) ja oli kiva että viihtyivät tuossa etupihalla niin sain itse siivottua tupaa, likan huoneessakin oli suuri lelujen raivaus operaatio.. miten niitä voi olla jo nyt liikaa :D ?

ootteko katsastaneet h&m:n nettisivuja.. aikas ihania asuja
mm. nämä:





niin ja jos täälä on vielä kiinnostuneita niin tänään on syöty:
Peruna-kukkakaalimuusi & makkarakastike
tomaatti-kurkku-jäävuorisalaatti.


mmilia
 
Kutinasta, massua rasvailen kyllä usein, aina suihkun jälkeen ja muutenkin ja toki nythän tämä massu on kasvanukin paljon ja alkaa kasvamaan vielä enemmän. Välillä kutiaa vaan koko kroppa joten pitänee seurailla asiaa.

Mun kohdalle on osunut tänään taas niin negatiivisia ja töykeitä ihmisiä, että huh. Jotenkin en jaksa sellasia ollenkaan - siis joo onhan välillä aikoja jollon ketuttaa jne, mutta kun se on jatkuvaa ja mistään ei koskaan löydetä positiivistä, niin se vie ihan jumalattomasti energiaa! :(

Noh huomenna on varmasti parempi päivä :)
 
Viimeksi muokattu:
Täältäkin pikaista merkkausta, et kärryillä pysyn :D.

Harhis onnea vielä kerran perheenlisäyksen johdosta ja toivottavasti pieni pääsisi nopeasti kotiin :heart:. Ihana kuulla, et kaikki on hyvin ja hän on noin reipas :heart:.

Tinsku meil on sit samanlaiset vaunut eli Ora Jovit :D. Mie oon ollu tosi tyytyväinen niihin, niis on hinta-laatu-suhde kohillaan. Ostin ne melkein uutena tytölle eli ne on 2007 mallia, mut hyvin menevät viel tälle kolmannellekin :D.

Avent-rintapumppu on kyl must! Ostin käytettynä huutonetistä ja oon ollu tosi tyytyväinen ja mitä oon lainannu sitä kavereille ni hyökin ovat tykänneet siitä. Pitää itse asiassa pyytää se kälyltä takaisin enne h-hetkeä, ku se on hänellä tällä hetkellä lainassa :D.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Täällä tiistai-aamuna pitkästä aikaa neuvola.

Pyyter ja Otto 28+5
 
Tinsku86, meillä kans oman auton osto edessä ja ei todellakaan suostuta autokauppoja lähteä tekemään jos mun isä ei ole mukana. Hän on niin mielettömän asiantunteva autoasioissa ja me ihan tampioita, niin todellakin mukaan ehdottomasti. Ja mielellään lähteekin, rakastaa autoja nimittäin :)
Otahan sieki joku mukaan, joka osaa kysellä, kuulostella ja katsella sillä silmällä, ettet ihan osta romua :D

Frozenia, mulla myös vierailu Kelaan tulossa. Äitiyspäivärahapäätös tehty väärin, joten pitää lähteä kertomaan miten se pitikään mennä. Toivottavasti on kiva ja asiantunteva täti vastassa, joskus tuntuu että ite osaa melkeen paremmin nuo Kelan asiat ja säännöt kuin ne ite työntekijät.
Nimim. Liian monta kertaa pettyny Kelaan.

Meillä on ollu niin ihana päivä tänään, vaikkei mitään super spesiaalia ole tapahtunukkaan. Mut päivän kohokohdat oli takapihalla ulkoilu koko sakilla yhessä, ihan tajuttoman kivaa ja ihanaa :heart: Sit vielä iltasella saunottiin myöskin koko sakilla yhessä, pikkunen istu lauteilla äitin ja isin keskessä ja aina niin naurattaa kun löylyä nakataan :) Mussu! :heart: Äitiys on kyllä niin parasta maailmassa :heart:
 
Neuvola kuulumisia tänne(kkin) :)

29+4 (suluissa edellisen kerran mittoja: 25+6)

Paino: 91.6kg (91.1kg)
Turvotus: + (-)
RR: 118/83 (105/66)
Pissa: puhdas (puhdas)
Hemppa: 116 (117)
SF: 30 (29)
syke: +160 (+150)
tarjonta: pt , käsillä kokeili (?)
Liikkeet: ++ (++)

Sf mitta tasoittunut yläkäyrälle viime kerroista, joilloin kuljettiin yläkäyrän yläpuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sairastettiin eilen oksutauti, tosin kiva sellanen, ei ollu maha kipee, yhesti oksensin ja poika ei oo viel ollenkaa sairastunu.. Piti kauppaan lähtee jo aamuaikasella, ku loppu ruoka ja itellä teki mieli turkkareita ja limpparia :D (aina oksutauin jälkeen)
Toivotaan ettei poika sairastu, ei jaksais siivota mitään oksennuksia, mua niin ällöttää ajatuski.
 
Heips kaikki!

Reissusta on palattu nyt! Ja päivitykset tehty!

Heanna Mä sain mun ystävältä joka on kätilö sellasta öljyä millä se suositteli hieromaan välilihaa, sanoi, että auttaisi niin ei tulisi niin paljoa repeämiä! Ja mähän kokeilen vaikka kaikki kikat! Se ei ollut Ceridalia kylläkään, vaan tällasta ku Weledan Synnytykseen valmistautumisöljy. Ihan siis tarkoitettu välilihan hierontaan. Tässä lukee, että käytetään vaan rv 34 lähtien, mutta en usko että se on niin tarkkaa. :)

Maha kutisee täälläkin aina välillä, vaikka rasvaan tolla Clarinsin rasvalla pari kertaa päivässä. Tulee välillä, etenkin syömisen jälkeen saattaa tulla.

Aventin rintapumppu vaikuttaa siis olevan hyvä? Onko se siis käsi- vai sähkökäyttöinen? Haluaisin ehkä sähkökäyttöisen, millaisia eroja niissä on?

Mulla oli tänään rutiinitarkastus, katottiin verenpaine (100/60), pissa, paino (tähän mennessä n. 8,5 kg lisää), sit sain sen rhesus neg. piikin perseeseen ja otettiin verikoe. Käteen sattuu enemmän ku perseeseen :D Ultrattiin pikaisesti vauveli, painoarvio tällä hetkellä 1.3 kg, on hieman päivistä edellä, kaikki kaikinpuolin hyvin! Vauva oli perätilassa, tai oikeastaan poikittain niin, että pää oikealla puolella, pylly alhaalla ja jalat vasemmalla. Lääkäri sanoi, että yleensä viikkoon 34 mennessä kääntyy, nyt on vielä paljon aikaa ja tilaa rellestää tuolla masussa. Ja kyllä tää kaveri rellestääkin.. :)

Nyt liityin sitten kerhoonkin!

mmilia08 Hyvä että sf tasoittunut! Mulla sitä ei oo edes mitattu..

Ostin saaristolaisleipää mukaan tänne (rakastan sitä..), joten tänään ajattelin kokkailla uunilohta, uusia perunoita, vihersaalaattia ja niiden kanssa tota leipää. Nams nams. :)

Söin muuten Suomessa ahventa, eihän se kuulunut minkään kielletyn listalle? Omalta mökiltä kalastettu :) Eiks hauki oo vaan no-no?

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Lily & 28+3
 

Yhteistyössä