**Kesäkuun kullanmurut 2011** HUHTIKUUSSA

Pitääpä päivittää itsestään jotain, että pysyy suht ajantasalla :)

Suski: Hyvä että meni suht kivasti oksutauti ohi! Ja toivotaan ettei poikaasi tule tautia!

Mahan kutinaa ei liiemmin täällä ole ollut, mutta silloin tällöin. Senkin olen huomannut johtuvan tietyistä paidoista, jotka on sitten varmaan sellasta kangasta joka kutittaa masun ihoa. Rasvaillu olen ceridal oljyllä mutta en joka päivä...

Mulla on myös aventin rintapumppu(käsimallinen) ja sen mitä esikoisen aikana sitä käytin, niin kyllä tykkäsin. Hyvin sai pumpattua maidot.

Tuosta kelasta tuli mieleen. Erään kerran kun siellä asioin ja ois ollut paljon asioita joihin en itse tiennyt vastausta, kyselin siinä sitten tiskillä sellaselta naikkoselta, eipä sekään osannut vastata juuri mihinkään. Siinä se sitten vain sanoi että me ei täällä tiedetä kun ei tehdä niitä päätöksiä. Ok. Lukeehan ne samat asiat netissäkin, kai niiden nyt siellä virastossa jotain pitäs tietää kun ovat töissä! Sitä vartenhan ne siellä on että ottavat lomakkeita vastaan ja auttavat mahdollisesti niiden täytössä, yleensä kun (ainakin mulla) niiden kanssa on aina jotain ongelmaa ja meinaa pälli revetä! Ei oo helppoja täytellä ei...

Täällä ois tälle viikolle kaiken näköstä ohjelmaa. Ei sillä, tykkään kun on päivisin jotain ohjelmaa niin menee päivät jouhevammin :) Jos vaan on mukavaa tekemistä! Tänään ois se kaikkein paras, titi-nallen konserttiin suunnataan vieraspaikkakunnalle :) Kyllä on tyttö innoissaan, koko ajan puhuu että pääsee titin sykkyyn. Siellä kun luki että konsertin jälkeen pääsee halaileen nalleja :) Ihana nähdä miten 2 vuotias osaa jo iloita tuollaisesta <3 Äidin kultarakas :) Ennen sitä pääsee vielä vähän shoppaileen! Huomenna ois sit tytön kampaajaa ja hammastarkastusta. Torstaina se sokerirasitus mulla! Sekä hieronta... Niin se sitten tämäkin viikko kai hurahtaa :)

Nyt valmistautumaan lähtöön, mukavaa alkanutta viikkoa kesäkuun massuille :)

CanWen ja mökö 28+6
 
Heippatihei!
JA PÖÖH. Mulla meni eilen tää selain ihan sekasin kaksplussan-sivun kanssa ja eipä mun tekstikään täällä siis eiliseltä illalta näy :(
Byhyy. Mutta siis, hääpäivä sujui ihanasti ja kaikki reilassa :)

Huomenna poksutaan ja tänään ei oo kyllä toistaseksi mitään erikoista mainittavaa, tylsää :)

Kerhon puolelle ->
 
Aventin pumpun ajattelin minäkin hommata, viimeks ainakin mun etumus oli räjähtää - toki sillon naperoita oli 2 :) Toivottavasti ei tartte kärsiä tällä kertaa rintatulehduksesta, se oli ihan hirveetä : /

Kelasta, mä en jaksa edes alottaa kertomaan, kuinka paljon sitä laitosta vihaan!! :mad: On helvetin valitettavaa että sen paikan kanssa joutuu edes asioimaan! Ja tuo ärsyttää myös minua, mitä CanWen sanoi, että virkailijat tuumaa usein vaan että 'lue netistä!! Tosin olen myös huomannut, että on eroja mille puolelle soittaa. Sain oikein asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua äippärahan tiimoilta, mutta jos kyseessä on ollut asumistuki tai työttömyyskorvaus, ja vaikka kuinka yrität itse olla iloinen, joskus vitsikäs (kun ei muu enää auta) ja hyväntuulinen, niin sieltä päästä ei kyllä samanlaista kohtelua saa! ARGH!
 
Onpas päivä hurahtanut vauhdilla, kiva. Aamulla kun lähetin isommat lapset kouluun ja eskariin, meninkin kuopuksen kanssa takaisin sänkyyn ja jatkoin unia niin kauan että sitten meinasikin tulla kiire muskariin. Mutta ehdittiin onneksi.

Eilenä tuli käytyä taas parin viikon tauon jälkeen vesijuoksemassa, se tuntuu olevan ainoa liikuntalaji mikä sopii minulle tällä hetkellä. Olen vasta nyt raskauden aikana aloittanut tuon vesijuoksun, ja olen siis aivan aloittelija vielä. Siellä minä mummojen kanssa menen mummojen tahdissa, hyvä etten vielä heistäkin jää jälkeen. En ymmärrä miten saisin juoksuun lisää vauhtia, omasta mielestäni menen niin kovaa kuin vaan pääsen, mutta silti monet menevät ihan heittämällä ohi. Askellankohan sitten jotenkin väärin vai missä lie vika. Tai sitten olen vain yksinkertaisesti hidas ;)

Viime viikolla meillä keskimmäinen lapsi sairasti mahatautia, yhden yön oksensi ja sen jälkeen oli yhden päivän kuumeessa. Sen jälkeen kuurasin koko kämpän kunnon pesuaineiden kanssa, kaikki ovenkahvat ja vessat erityisen hyvin ja viikko pelättiin että tuleeko tauti muihin. Ei onneksi tullut. Tänään sitten esikoisella koulussa terkkari totesi silmätulehduksen ja kun poika tuli koulusta kotiin ihmettelin kun oli niin vaisu ja väsynyt, no kuumetta onkin yli 38. Eli jotain sairastelua siis taasen. Onneksi olen itse koko talven ajan välttynyt kaikilta flunssilta sun muilta, vaikka koko muu perhe on vieressä sairastanut rajujakin tauteja (kop kop, nyt täytyy koputtaa puuta..). Liekö syksyllä otettu flunssarokote sitten auttanut!
 
iinu78: Mä pesin just tänä aamuna vessan niin hyvin, pitää viel pessä ovenkahvoja ja muuta, jospa se ei tarttuis nyt muihin.. Esikko on vaa rupsutellu koko päivän :D Ja ihan oma itsensä on, hirveenä energiaa, koko ajan vauhissa :)
 
Tänne tulee tekstiä niin nopeasti, että ei meinaa pysyä perässä :). Nyt vasta tajusin, että jonkun vauva on jo syntynyt... Onnea Harhaanjohtajalle! Toivottavasti pikkumies pärjää jo kohdun ulkopuolella pienestä koostaan huolimatta!

Sunburned: En muista enää millä viikoilla sitä välilihan rasvauksen aloittamista suositeltiin, mutta kyllä tässä varmasti ihan hyvin ehtii vielä, jos nyt aloittaa :). Muistelen lukeneeni jostain, että jopa 80 prosenttia repeämistä vois välttää sillä rasvauksella.

Pupeltaja: Mulla kaikkos moni kaveri ekan lapsen synnyttyä viitisen vuotta sitten. Ilmeisesti ihan vaan siks, että elämäntilanne oli niin erilainen. Itse taas välttelin raskaana olevia kavereita keskenmenojen jälkeen, kun ei halunnut ajatella niitä omia menetyksiään. Mutta monesti hyvien ystävien kanssa kuitenkin lähentyy uudestaan sit jossain vaiheessa kuitenkin.

Minä olen niin onnellinen, kun sain työkaveriltani lainaan tukivyön. Ilman sitä en varmasti jaksais töissä enää puolen päivän jälkeen. Ilmeisesti monissa neuvoloissa lainataan noita tukivöitä, mutta ei meillä :(, käskivät hankkia itse. Onneksi sain kuitenkin sellaisen muuta kautta.
 
tost kaveriasiast nopee
siis mulla on jokaraskaudessa aika moni kaveri kaikonnu, mut aina se on yhtä kurjaa, sit ku en oo enää raskaana niin kyllä usein on sit suhteet palautunu aika hyvin. Mut harmittaa vaan kun taas tämmöstä..

tämmöne nopee päivitys ku särkee mahaa nii kovaa vieläki :l
 
Iltoja tännekin puolelle! :)

Mullakin on kyllä kavereita kaikonnu :( Jsut semmosia kenen kaa tuli enempi käytyä esim baarissa niin ei niitä nykyään paljon minun elämä kiinnosta. Ja muutenkin kaverit on muuttunu jotenkin, vaikka monella onkin oma perhe tai odottaavat. Mut ehkä sitten taas palautuuvat kun vauva syntyy, jos niitä se sitten kiinnostas...

Mulla tuli eilen illalla joku ihme mahakramppi, olin hetken sängyllä vähä vinossa asennossa ja siitä nousin niin tuntu ettei voi olla mitenkään päin, ois ku ois suonella mahassa vetäny. Meni ohi onneks, meinas jo säikäyttää. Ja välillä maha kutiseekin, sit vaan rasvaa, tummelia sen olla pitää :D

Kävin tuossa tunnin lenkin vetäsee koiran ja sen mun entisen työkaverin kanssa, juutas ku on rapaa ja kuraa ja hiekkaa jokapaikassa ku lumet sulaa..ja ku se on vielä märkää. Piti sitten tuo karvaotus huuhtasta lenkin päälle. Tää on koiran omistajan ihanaa aikaa.

Tehtiin eilen sunnuntai ruuaksi pihvifilee uunissa ja valkosipulikermapotut (pakkasesta--> hyi, omat on parempia!!!) ja tänää sit niitä samoi pottuja ja halutti grillimakkaraa paistaa. Ja sitten leivoin mustikkapiirakan oli ihanaa!! Marjat vaan painui pohjalle, kunnon keikauskakku. Van se ei ollu mihkään näytteille menossa nin ihan sama. Maku on pääasia!

Mies oli nyt ottanu selville isyyslomajuttujaan ja kesäloman. Se jää isyyslomalle ku vauva syntyy ja sit on heinäkuun kesälomalla kokonaan :)

Tinsku ja ReinoRakas 30+3

ps. neuvolakuulumiset tältä päivältä ok !:)
 
Mun on kauhean vaikea kuvitella, että kaverit häviäisi.. Ollaan kauhean läheisiä oltu meidän porukan kanssa jo yläasteelta, ja vaikka kaikki ollaankin vähän eri elämäntilanteissa niin en usko, että kukaan ketään hylkäisi. Tosi ikävää tollanen. Kyllähän sitä kavereiden pitää tajuta, että kun tulee vauva niin siinä se elämä pyörii sitten sen ekan vuoden. Tähän mennessä mun ystäviä on kiinnostanut ihan tosi paljon mun raskaus ja ne kyselee koko ajan, pitää vaan itsekin muistaa, että kun vauva tulee ettei heitä kaikkia kiinnosta ehkä kakkatarinat :) Onneks yks kaveri on raskaana (ihan alussa kylläkin) niin hänen kanssa voi sitten päästää vauvahöyryjä pihalle :)

Tinsku86 Mulle on kerran tullut ihan samanlainen "suonenveto" mahaan!! Ja se sattu vielä tosi paljon.. Meni koko ilta et meni kunnolla ohi! Ei ollu kyllä yhtään mukavaa, ja mieskin meinas et lähdetäänkö sairaalaan. Meni onneks yöunilla kokonaan ohi eikä oo tullut takas!

Olipas virhe nukkua päikkärit näin myöhään.. Oikein harmittaa, menee yö ihan varmasti plörinäksi. Huomenna vähän aktiivisempi päivä, spinningiin ja sit pitäis miettiä miehelle synttärilahjaa.. Aina niin vaikeeta!
 
tossa siitä kutinasta:

Raskaus Seitsemännen kuukauden kutina. Tähän mennessä kohdun pohja eli yläreuna on noin 10 cm napasi yläpuolella. Venyvä vatsan iho saattaa kutista, ja se on aivan normaalia. Yritä lievittää kutinaa hieromalla vatsaasi varovasti kosteusvoidetta. Vältä kiusausta ja ole raapimatta vatsaasi – se voi pahentaa kutinaa. Kutinaa saattaa esiintyä myös käsissä, jaloissa, sormissa ja varpaissa.
 
Vihdoinkin mäkin sain äitiyspakkauksen. :) Kävin sen eilen hakemassa ja arvaa vaan kuinka täpinöissäni olin kun tentin jälkeen pääsi kopeloimaan pikku vaatteita.:) Mies vaan naurahti paketin sisältöä kun näki kortsut ja liukkarin, että heti ollaan estämässä toisen vahingon sattumista. :D Miedän vauva oli kyllä haluttu ja toivottu mutta en vielä ole niinkään varma haluanko lisää lapsia.

Pupeltajalle voimia.:hug:
 
Merkkausta tännekin!

Täällä pohjossuomessa on tänään ollu ainakin aivan ihana sää, eka kertaa tuntuu et kevät tulee ja kohinalla! Joka vuosi se yllättää aina yhtä positiivisesti. Koko päivän ollu menossa ja se kyllä tuntuu, mut jospa mä malttasin huomenna vähä lepäillä enemmän.

Pyykänny kovasti,laittanu ruokaa, käyny lenkillä, kirjastossa, hesessä :p Ja vähä siivonnukin vielä päälle. Huoh.

Nyt josko koittas vähä jotain syyä... nälkä koko ajan :D Ja sitten painus maate. Magnesiumia ottaa vielä ku tuntuu et alkaa vähä kuumotella siihen malliin et levottomat jalat ...

Tinsku ja Reiska rakas <3 30+4
 
tetasha Osa oli ihan kivoja, mutta oli siellä jokunen sellanenkin vaate jota en kyllä kovin helposti tuu lapseni päälle pukemaan.:D Mä olin odottanu sitä pakettia todella paljon, että sen jälkeen voi tehdä inventaariota siitä mitä vielä puuttuu. Siinä mielessä petyin sisältöön, että mun listalla on edelleen kaikki samat puuttuvat tavarat. Nyt voi sitte listan kera suunnata kauppoihin ja ostaa kaikki loput tarvittavat. Näen jo niin painajaista siitä,että vauva tulisi aikaisemmin ja mies joutuis ton listan kanssa kauppaan.:D
 
sanokaahan mammat rehellisesti

Kannattaako mun enää edes yrittää tänne osallistua, kaipaan juttelua teidän kanssa ja tiedän olleeni idiootti kun lumihiutaleelle räyhäsin...

En vaan halua että yksin sitten saa puhella jos monet on suuttunu taannoisista tapahtumista... Tuntuu vaan kamalalta lopettaa kun ihan plussasta asti on ollu palstalla :'(
 
sannikki: ilman muuta kirjoittelet! Asia oli ja meni jo :)

Mua taasen harmittaa, kun täällä on tullut nyt niin hiljasta ton kerhon jälkeen... Ajattelin alkuun pysyä vaan täällä, mutta kaipa se täytyy sinnekkin kirjautua. Mutta mites sinne nyt sitten pääsikään osalliseksi ja missä se on? Tyhmiä nyt kyselen :headwall:

Hiukkasen tähän väliin omaan napaa myös: elikkä nyt töissä 2 viikon saikun jälkeen kolmatta päivää ja täytyy varmaan kohta myöntää, että kyllä mun työnteot oli tässä. 4.5 viikkoa olis vielä, mutta ei toi selkä kyllä kestä istumista enää ja iltaisin supistelee tosi kiitettävästi :(

Entä sanokaas voiko kyse olla jostain? kun yhtäkkiä nyt 2 päivän aikana tullut ihan hirveästi valkovuotoa?

Kaamea norsuolo jatkuu ja tuntuu, ettei mitään voi syödäkään, kun heti tulee ähkyyn. Mä niin odotan vauvan laskeutumista ja sitä synnytystä :D

Ja tänään poksuu tasan rv30! Jee enää 10 viikkoa!
 
Huomenta!

Sannikki, samaa mieltä kuin haippa :)

Mää nyt sitte vaan oon, eilinen kauppareissu sai niin ikävän lopun että en toiste lähde. Pitäs soittaa nlaan ja yrittää saada nlalääkäri kuitenkin kattoo tuo kohdunsuu.

haippa, mulla on valkovuoto runsasta, mutta on päiviä, jolloin tuntuu että se oikein 'holahtaa' ja pitää tarkistaa että mitä sieltä oikein tuli.

Musta tuntuu et maha on kasvanu ihan muutaman päivän aikana hirveesti ja alkaa olla sellanen tukala olo, varsinkin kun istuu, vaikkakaan vkoja ei vielä ole edes 30!.

Griffski 28+3
 
sannikki No tietysti tuut vaan mukaan :) Ihan hölmöähän sellanen olis jos jonkun riidan takia pitäisi lopettaa kirjoittaminen! Niinkuin haippa sanoi, oli ja meni! Tervetuloa takaisin! :)

haippa1 Näin löydät kerhon: Ylhäällä Keskustelu- palkin alla on vaihtoehtoja, ohjeet/blogit/kerhot/ jne. Klikkaat sitä kerhoa, ja löydät meidän kerhon listasta samalla nimellä kun tääkin pino, eli Kesäkuun kullanmurut 2011. Sitten painat "liity", ja kun Jessi on nähnyt hakemuksesi niin kerho aukeaa. Mutta ennen ku Jessi on hyväksynyt sinut jäseneksi niin kerho on vielä suljettu. Liity ihmeessä, siellä voi jutella vähän henkilökohtaisemmin kun ei ole kaikkien näkyvillä.

Aurinko paistaa ulkona, jee! Mä näin pari yötä sitten ihan kamalaa unta, että olin synnyttänyt vauvan, ja mies sitten kolme päivää vauvan syntymän jälkeen päätti viedä mut lomalle, ja mä vaan itkin siellä lomakohteessa että haluan takas vauvan luo, mut en päässyt mitenkään kotiin. Sit mun äiti soitti, joka hoiti vauvaa, ja sano, että hän taitaa pitää vauvan itsellään :O Olin ihan paniikissa unessa enkä tiennyt mitä tehdä, mieskin unessa oli joku ihan erilainen tyyppi. Hyi. Tuli varmaan siitä ku katsoin 16 & pregnant- ohjelmaa jossa sellanen tyttö anto adoptioon vauvansa, mut ei kestänyt sitä, haki vauvan takaisin ja anto sen taas pois muutaman viikon päästä.. Loma ois kyl kiva, mut ennen vauvan syntymää :D Ei kyl taideta ehtiä minnekään enää.

Nyt aamiaisen tekoon (kello täällä vähän yli 8 aamulla..)! Nukuin ekaa kertaa kuukausiin yön putkeen etten herännyt kertaakaan pissalle!! Mut sit ku heräsin puol seitsemältä aamulla koko alavatsa kramppas ku piti mennä vessaan.. Tais olla sikeetä unta :)

Lily & 28+5
 

Yhteistyössä