**Kesäkuun kullanmurut 2011** HUHTIKUUSSA

heips!

pyyter sulla oli sit 2 ultraa aika peräkkäin ku eiks se eka ollu joskus vkolla 26? mulla oli vkolla 28 (tai 29) ja seuraava kontrolli on sitte vkolla 36. mullahan toi autoimmuuni tyreodiitti teki tästä raskaudesta riskiraskauden.

sannikki juu kyllä lötyy turvotusta, jalat on ku norsulla :kieh: sormen ku tökkää ni kuoppa jää pitkäks aikaa :rolleyes: ja tähän turvotukseen tuskin hirveesti auttaa koko päivän jaloillaan olo ja erittäin hiilaripitonen ruoka ja metukka maistuu. ananasta pitäs vetää jos auttas ja mansikat ois kans hyvä. ananasmehua oon latkinu mut ei apua.

iinu juu koksissa treffataan :whistle: mulla oli muutes helmikuisissaki sillon -08 yks kaveri kenen kanssa yritettiin tähdätä samaan aikaan mut 5 päivää tuli ikäeroa vauvoille :D

pupeltajalle osanotot :hug:

huh, onneks on vkl ja saa pari päivää huilia, jalat on paskana kaikesta seisomisesta ja eestaas juoksusta. tää 10kilon ylipaino ei kyllä yhtään auta ja tää etupainoki vaikuttaa mut hammasta purren vikat vkot. nyt unimasaa moikkaamaan, öitä!

jessi ja pikkuj 30+0 POKS
 
Heippatihei!

Turvotuksia on ollu välillä jaloissa, niinku esikoisen odotuksessaki. Mutta onneksi vielä aika vähäistä, ja tukisukkien käyttö on mulla auttanu jos on tuntunu et alkaa turvotteleen.

Nukkumaan menen yleensä 23-00 välillä. Heräilen 8-10 välillä, riippuen ihan esikoisen heräämisajasta. Typy on ihmeen hyvä nukkuja, vissiin periny äitinsä unenlahjat, hih :)

Rauhallinen kotiviikonloppu tulossa, ihana kun on perjantai!
Nyt meinaan suunnata petiin, puhtaat lakanat odottaa, ihanuutta! :)
Hyvät yöt ja ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Tessism Kädet puutuu täälläkin. Etenkin öisin on vaikea nukkua kun koko ajan saa olla kylkee kääntämäs.

Pupeltajalle osanottoni :hug:

Mä otin sormukset pois about pariviikkoo sitten mut en oo ketjuun laittanu. Ne on muutenki aika jämptit joten en halua ottaa riskiä et jouduttas katkomal irrotteleen.

Täällä poksuu viikot 31+0 POKS POKS ja JES =)

Mä olen iltakukkuja ja menen nukkumaan vasta siinä 23.30-01.00 ja sit kostautuu aamulla.

Jospa sitä nyt hiipis maate et jaksaa aamul nousta mll:n lastenvaatekirppikselle.

Nepsus ja Wiljami 31+0 (vartin päästä).
 
Turvotusta täälläkin, kivat rannut jää jalkoihin ihan mistä vaan sukista. Nooo, onneks ei vielä oo sen pahempaa :D

Nukkumisesta: aika vaihtelevasti käyn nukkumaan, nyt kun koulukin loppu, mutta varmaan 12-1 maissa yleisimmin, sitten herään 8-9 välillä, ei vaan saa nukuttua pidempään :D

Tänään on siivouspäivä, pitää mennä äiskälle kuuramaan huomisia ylppäreitä varten, joten mie palaan varmaan vasta maanantaina tai sunnuntai-iltana palstoille. :)

Iloista viikonloppua kaikille!
 
huomenta tännekin :)

Piti kerhon puolella purkaa oloa mies/ystävä/anoppi osioon :D hohhoijaa....

Siivousta riittäis, en ymmärrä miks stressaan niitä helsingin vieraita... Kerholle laitoinkin siis että tytön isän vanhemmat ja sisko on tulossa kylään...

turvonneet nakit alkaa näköjään olla riesa täälläkin päivittäin.... vettä yritän lipittää niin paljon ku napa vetää....
 
Heijssan! Mäpä tännekin kirjottelen...kerhossa vaan pulissu taas.

turvotusta ei oo vielä, ainakaan mitenkään mainittavasti, sormukset on vielä väljät :) Mutta mulla kävikin tässä sillai et jätin vähän hiilareita vähemmälle, eli käytännössä jätin välipalaleivät melkein kokonaan pois ja otin tilalle hedelmät ja semmoset. Teen myös paljon ite nyt noita smoothieita Hups, lähti 2kg :eek: Vissiin olinkin vähän syönyt...tarkotus ei todella ollut pudottaa painoa, lähinnä vaan muuttaa ruokavalio terveellisemmäksi...

Kohta vieraita, tein iiiiihanaa feta-salaattia ja sit on kyllä valkosipulivoi-patonkeja...NAMPS. :p

-tintsu
 
Täällä turvotusta on vaikka muille jakaa. Nyt muutamana päivänä on ollut jo ongelmia saada kengät sopimaan jalkaan ja tänään huomasin että enää vain yhdet kengät sopii :( eli niillä mennään loppuaika. Mulla kun tuo myrkytys voi pukata päälle niin tarvii tarkkailla noita turvotuksia kans, onneksi vielä paineet (mittaan kerran päivässä) on hyvät niin ei turvotus johdu siitä et myrkytys olis tulossa.
 
Ajattelin eka että kirjoittelen kummallekkin puolelle yhtä aktiivisesti, kun kerho avattiin..
Nyt aina jotenkin unohdan tulla tänne lueskelemaan kun tuntuu että kerhon puolella kaikki on kiteytettynä :)


Mutta merkkausta tännekkin, mihin asti tuli luettua B) nyt ei jaksa olla kanssa sosiaalinen joten jätin viestin näin omanapaiseksi.
 
Pikaista merkkausta täältäkin.

jessi ei ne nyt ihan peräkkäin olleet :D. Thyroxinin kontrolliultra oli 23+0 eli viikolla 24 ja tää viimosin rv 29+0 eli viikolla 30, mut kuitenkin aika lähekkäin. Ja nyt ei enää ookkaan, ku kaikki oli hyvin :heart:. Siis mikä siulla on :O?! Anteeks tyhmyyteni, en yhtään tiiä tosta nimestä mikä se on. Jos et haluu kertoo ni ymmärrän, laita vaik yv:tä tai FB:hen ni ei tarvii huolehtii. :hug:.

Harhis Hienoa, et Eemeli on noi sinnikäs kaveri :heart:. Mie oon lukenu, et aika monet pikkukeskoset on sinnikkäitä taistelijoita ja teillä taitaa olla just sellanen :D. Kerrohan lisää kuulumisia, niitä on mukava lukea :D. :hug:.

Miu pitää nyt yrittää skarpata ja lukea noita kerhon juttuja. Oon ollu vähän laiska nykyään ja olemaan täs koneella mitä nyt pakolliset laskujen maksut ym. Mut yritän lukee ne kaikki lähiaikoina läpi :D.

Ei olis enää pitkä aika meillä, ku saamme omat pienet nyytit syliimme :heart:. Mie tos yks päivä miehelle sanoin, et en usko, et tääkään raskaus kestää sinne 40+0 asti tai ylikin :D. Mie ajattelen, et sellaset 8 viikkoa vielä tiistaina, ku sillo poksuu jo 30+0 ni eiköhän tääkin synny jo enne la:ta. Ja toivottavasti syntyykin. On meinaa isompi nyt viikkoihin nähden noin 4 päivää ni jos menis yli ni saattas tulla aika iso kaveri. Ja sit vaik jos syntyy enne viikkoa tai paria ni on varmasti normaalikokoinen, ku poika synty 38+4 ja paino jo 3890g. No, saa nähä.

pupeltaja osanotot täältäkin :hug:

Pyyter ja Otto 29+5
 
Otokka
Pupeltaja: jaksamisia :|.

Itse poksautan käyntiin raskausviikon 33 *poksista*. Sen kunniaksi kävin puolentoista tunnin hot joogassa ja kaverin polttareilla, jossa käveltiin kohtuu paljon ja jossa pääsin koittamaan tankotanssia (ihan muutama helppo liike vain, sattuneesta syystä en voinut/ saanut tehdä useimpia juttuja). Noh, voin tänään kertoa, että ei ollut hyvä idea noi kaikki. Lonkat ja nivuset on niiiiiin kipeät, ettei mitään rajaa. Musta tulee rampa, jos tää jatkuu tätä menoa. Yöllä piti mennä peruuttaen vessaan, kun se on jostain syystä helpompaa kuin etuperin tai sivuttain kulkeminen :D.

Eilen käytiin Jorvin ylimääräisessä synnytysvalmennuksessa ja tutustumisessa (liittyy johonkin tutkimusryhmään). Se oli tosi hyvä käynti. Meitä oli kuusi pariskuntaa ja meille esiteltiin paikkoja ja synnytykseen sekä kivunlievitykseen liittyviä välineitä. Synnytysjakkara tuntui hyvältä ja hyvä ajatus on myös jumppapallon päällä istuminen suihkussa. Sitten sieltä saattaa saada halutessaan akupunktiota (jos sitä osaava kätilö työvuorossa) ja testattiin ohjattua rentoutustakin, joka tuntui hyvältä. Päälle vielä kuunneltiin pikkaraisen sydänäänet ja saatiin kokeeksi tömpsyt ilokaasua, joka tulee olemaan mun paras kaveri synnytyksessä :whistle:. Pari tuntia sai jutella kätilön kanssa mielessä olevista kysymyksistä synnytykseen liittyen ja tutustua oikeasti synnytyshuoneeseen ja välineistöön. Helpotti oloa ja nyt on paljon varmempi mieli kohdata tuleva synnytys!

Otokka ja Pikkarainen 32+1
 
Pupeltaja: :hug: Osan otto myös täältä :)

Tulin nyt kirjottamaan hieman kuulumisia.
Torstai iltana tuli lähes kivuttomia mutta suht napakoita supistuksia puolen tunnin välein 3 tunnin ajan, ja sitten ne loppui. Ekaks mietin että mitäs tässä nyt oikein pitäisi tehdä ja kun loppuivat niin päätin ootella perjantain neuvolaan. Nlassa sanoi että noista supistuksista ei tarvitse niin huolestua, mutta jos alkaa tiheemmin tulemaan ja voimakkaiden kipujen kanssa niin sitten heti vaan lähdettävä kohti sairaalaa.
Kaikki arvot oli nyt muuten ok nlassa, paitsi hemoglobiini joka oli nyt viikossa tippunu jo 110 joten nyt sitten syödään rautaa :)
Mutta tämä lapsi tosiaan haluaa meitä pitää jännityksessä täällä näiden supistusten ja ihme kipujen kanssa, mutta toivotaan nyt että mallatsi ainain sinne toukokuun puolelle olla masussa.
Tämä päivä on ollut vähän ihmeellinen, paljon on noita harjotus suppareita jotka hieman tuohon mahaan ja selkään vihloo (ei säännöllisiä) ja sitten on sitä menkkamaista jomotusta ollut jo taas reilun 3 tunnin ajan tässä.

Halinappi ja Peppi 32+0 :)
 
Otokka: lainaten tätä "Sen kunniaksi kävin puolentoista tunnin hot joogassa" - saako siinä käydä raskaana ollessa tosiaan ? :confused: meidän salilla ainakaan ne ohjaajat ei mielellään ota hot joogaan raskaana olevia, mutta normaaliin joogaan on tervetulleita.. sehän poistaa hirveesti nesteitä yms kehosta.. ennen raskautta kun tuli käytyä.. ?
Huh, en kyllä jaksaisi raskaana ollessa edes siinä käydä oli ne sen verran hikisiä tunteja ! :D

Halinapille jaksuja :hug: koitas nyt lepäillä!

mmilia ja karo 30+3
 
Ehtoita mammat! Tänään paperiin tuli viiru verta sekä paperi oli vaaleanpunainen. Outoa tuntemusta kenties?! ollut alapäässä sen jälkeen tai sitten kuvittelen : / Mulla kun todettiin alkuun se etinen istukka, joka nyt kuitenkin viikko sitten luultavasti todettiin kuitenkin vääräksi hälytykseksi. Ihan kohdunsuun vieressä kuitenkin, niin siksi vaan hieman pelko. Pitäisikö tässä nyt huolestua? Toivottavasti johtuu touhuamisestani, kun kauhea pesänrakennus käynnissä ja joka paikkaa pitäis puunata :) Neuvola ti aamulla, kaipa sitä sinne asti pystyy vartoomaan....

Sori omanapaisuus, huoli vaan pikkuisesta.

haippa ja pikkunen 30+4
 
haippa1 Ehkä sun varuiksi kannattaisi soittaa synnärille tms huomenna? Mielenrauhan takia? Oliko teillä se seksikielto vielä, ettei liittyisi mitenkään limakalvoihin? Yritä nyt lepäillä ja olla touhuumatta liikaa tiistaihin asti ainakin :hug:
 
Viikko sitten lääkäri poisti seksikiellon, jos ei supistele. Ei kyllä olla touhuttu kuin kerran eikä se tuntunut oikein "oikealta". Nyt yritän ottaa rauhassa ja katsoa mikä tilanne taas huomenna. Jos olo jatkuu soitan kyllä neuvolaan... :)
 
Huomenta tännekin :)

Haippa menehän heti näytille jos siltä tuntuu, etinen istukka on kuitenkin pieni riski, varsinkin jos vuoto lisääntyy niin nopsaan sairaalalle :)

Myökin tosiaan eilen synnärillä käytiin, onneks ei mitään vakavaa ja supistuksetkin loppui käyrällä maatessa... Takalisto on hirmu kipeä mut se johtuu häpyliitoksesta ja lihaslukoista :( Mie oon aina niin nolo kun "turhaan" lähtee sairaalaan... Vaikka ukko olis raahannu minut väkisin, suihkussa itkin ja valitin kun sattui niin kovin... Näin sitä ei edes kerran synnyttänyt tiedä onko tosi kyseessä :ashamed:... huoks.... onneks sentään ei vielä ole meitin aika ja varmaan nyt osaakin rauhallisemmin suhtautua... Useampi tunti kovia supistuksia ei näköjään tarkoita vielä mitään... Olis kiva tietää varmasti miten kroppa toimii tosi tilanteessa...
 
Pirteänä uuteen viikkoon :) Ihanaa kun tosiaan sai viikonloppuna nukuttua kunnolla kun kuopus ei ollut kotona, eilenä nukuttiin molemmat miehen kanssa puoli yhteentoista asti, mitä luksusta! Ja oli jännä huomata että kun kuopus ei ollut kotona, niin isommat lapset leikkivät todella paljon kahdestaan, ei varmaan ikinä ole leikkineet niin kovasti.

Tällä viikolla olisi taas neuvola, torstaina tosin vasta. Painoa on varmaan tullut paljon lisää, vaikka paljonhan sitä on tullut jo muutenkin (kymmenisen kiloa koko aikana, reilu..). Minusta tuo painonnousu raskausaikana on kumma juttu, omasta mielestäni syön aika lailla samallalailla kuin ennen raskauttakin, minulle on aina maistunut sekä ruoka että herkut, ja liikuntaa olen todella laiska harrastamaan... Normisti voin siis syödä oikeastaan mitä vain, ja silti vain löhötä sohvalla, ja paino ei heilahda juuri mihinkään. Mutta heti kun raskaustesti näyttää plussaa, tuntuu että kun vain katsonkin ruokia ja herkkuja, niin kaikki kilot tarttuu minuun! En ymmärrä mistä johtuu, mutta näin on siis ollut jokaisessa raskaudessa. Vaikka en juurikaan stressaa painonnousua, ei silti tunnu kivalta toisten kommentit että oletpa sinä valtava ja tosi iso maha jne. Ekassa raskaudessani jopa neuvolatätini kysyi minulta että haluatko tosiaan olla loppuelämäsi lihava kun noin paljon painoa keräät... Ja siis ihan normaalipainoinen olen "normaalioloissa".

Kohta olisi lähtö muskariin, tänään jo kevätkauden viimeinen muskari, tylsää.

Iinu ja Armas 29+6
 
iinu78 ompas ollu neuvolantätillä sanavalinta jos tuolleen on heittäny :D Huoh!

Täällä ois nyt käyty kirpparit kiertää, ei löytyny mitään ostettavaa. Kunhan hipelöin kaikkee vaan. Ja sain sentään käytyä optikolla hakee uudet nenätyynyt kakkoslaseihin joita vois nyt kevään pitää vaihteluksi :)

Leivoin päivällä mokkapaloja ehkä toista kertaa elämässäni, ja onnistui hyvin. Huomenna ois vanhenemispäivä niin jos joku sattuu pistäytyy kahvella niin on mitä tarjota :)

Mua vähä jaksaa ihmetyttää kaverin kommentit taas kerran mahastani tänään: Ei tuo kyllä nyt kovin iso oo, mä varmaan meen kohta eelle. Ja hällä viikkoja 15-16 ? Mulla 31.. En oikein tienny mitä sanoa. Kait tuo ihan normaalin kokonen on ku ei oo neuvolassa huolehittu ja toki minä mieluummin pienempää mahaa kannan ku itekin pystyy olemaan paremmin =) Mut pointti se et ei tarvis "arvostella".

T&R 31+3
 
Otokka
Mmilia: Olen varmistellut lääkäreiltä ja joogan ohjaajilta muutamaan otteeseen hot joogan soveltuvuutta. Kukaan ei ole kieltänyt ja joogaohjaajat kertovat monien harrastavan sitä aivan synnytykseen asti. Kukaan ei kuitenkaan ole kuulemma lähtenyt suoraan salilta synnärille :). Eihän siellä pysty enää näillä viikoilla tekemään samoja juttuja muun ryhmän mukana. Kaikki kiertoliikkeet esim. pitää tehdä toiseen suuntaan, seisomaliikkeet leveällä haara-asennolla ja monet muutenkin kevennettyinä. Ohjaajat osaa tosi hyvin neuvoa korvaavat liikkeet ja sanovat aina, jos tulee joku liike, jota ei saa tehdä!
 
Hirvee väsy |O Mutta sänkyyn on turha lähteä pyörimään, uni ei tule kuitenkaan.

Pesin vauvanpyykkiä tänään, ja taisin hiukan innostua liikaa kun otti tuonne alavatsalle niin kovasti jossain vaiheessa et piti hiljentää tahtia. No, nyt on sitten selkä jumissa myös : / Mies tuossa onneks hieroi hiukan. Sinne ilmeisesti jää joku lihas jumiin, koska kun se rystysillä ihan muutaman minsan painaa, niin se kipu hellittää.... kunnes taas alkaa uudelleen :D

Närästystä alkanut ilmenemään enemmän ja enemmän, ei kiva. Onneks se vichy auttaa :)

Griffski 29+0 POKS POKS
 
Pähkämö
Griffski73 Siis auttaako sulla vichy närästykseen?! Mites muut hiilihapolliset juotavat, auttaako vai pahentaako?
Mulla ainakin limsat pahentaa, mutta mahtaiskos vichy tehdä poikkeuksen? Olisin valmis koittamaan uusia keinoja; mullakin usein tosi ilkeä närästys. Rennie on ihan turhaa tavaraa, Gaviscon oraalisuspensio auttaa toisinaan, muttei aina. Ja maistuu kauhealle :x Mieluummin sitä vichyä kyllä hörppisin :)

Eilen oli tosi hankala päivä; ihan vetämätön olo aamusta alkaen ja pienikin rasitus sai mahan kiristelemään ilkeästi. Lisäksi kylki jomotteli kipeästi koko päivän. Tiedä mitä sitten oli, tuntui joltakin lihaskrampilta. Tänään olo on onneksi pirteämpi ja kaikin puolin parempi, jospa sitä saisi jotakin aikaiseksisin :)

Pähkämö 31+2
 

Yhteistyössä