****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Töihin päätin että palaan sitten 2012 syksyllä. Toivottavasti helposti pääsis töihin kun ei kauheesti ole tuota työkokemusta.. :)

Kyllä johonkin vanhuspuolella tai lasten parissa työskentelyyn pääsee kiinni vaikka ei sitä työkokemusta niin hirveesti oiskaan ja kyllähänä ne vaativimpiin paikkoihin perehyttää. Ku mä haaveilen sairaala työstä seuraavaks niin huolehdin itekki et mitenhän sinne soputus ku ei sieltä puolen ollenkaan työkokemusta. Harmittaa ku tuolla nykysessä on vaan pelkkää perushoitoo ja peruslääkehoitoo, muuten ei saa mitään taitojaan käyttää.. En osais varmaan ees enää katetroidakaan tai pistää muuta ku insuliinia.. Siksi haluais kokea sen sairaala maailmankin et nuo taidot palais mieleen uudestaan..

Hitto mä säikähdin tänään kaupassa nyt illalla et mitä mä valun, valkovuotoo vaan niin runsaasti et ihan märät housut. Helpotuksen huokaus.! Nyt josko menis iltateelle ja kattoo Greyn anatomiaa :heart:
 
Huomenet!
Ammattikyselyä ollut,täällä myös yksi lähihoitaja ilmoittautuu :wave: Psykogeriatrisella osastolla hommissa.Viime kerralla olin melkein loppuun asti,hyvä oli vointi.Supistelujen takia jäin 2viikkoo ennen äippälomaa sairaslomalle,saas nähdä kuinka tällä kertaa.
Kovasti olis väsyttänyt kun neiti herätti vaikka menin illalla jo 21jälkeen nukkumaan..Kohta vien tytön päiväkotiin jos ite jatkas sitten vielä hetken unia ennen iltavuoroa.
Jollain oli pahoinvonti ranneke käytössä,onko ollut huomattavaa apua? Epätoivosena valmis kokeilemaan kaikennäköstä jos yhtään helpottas tää olo..Muistelisin että viimeksi tää oli aamupainotteista mut kyllä nyt ainakin tällä hetkellä kestää ihan 24/7.Yks yö heräsin todella huonoon oloon,ja piti sit oksentamaan mennä..Ohhoh,kyllä tätä aikaa joskus kiva muistella!
Mukavaa syysmyrskyä luvanneet täksi päiväksi,ei paljon huvittas ulos astua kun tuntuu vettä satavan ja tuulee kovasti..

Perdy 7+0 :)
 
Opiskelusta Minä opiskelen matkailualaa, eli minusta tulee matkailupalveluiden tuottaja. Sitten jossain välissä :) Joko talvella 2012 tai keväällä 2013, riippuu miten kurssit saa järjestettyä. Ei paljosta jää kiinni koulu :)

Sannikki Voimia teille, joko on tullut parempia uutisia :heart:

Nyt pitäisi ruveta järjestämään ohjelmapalvelua: tehtävänä suunnitella parhaimmat lastensynttärit ikinä; se kyllä toimii.. :) Ei edes heikota, okseta: inkivääri auttaa! Suosittelen.

MMILIA JA MYY RV 5+5 TAI 6+3 :heart:
 
Huomenta!! Huonosti nukuttu yö takana, heräsin tosi monta kertaa pissille ja siihen ku oli niin kuuma, peittokin ihan hiestä märkä. Kaitpa tää kuuluu asiaan.. Mä oon ihan neuroottinen ku viikko sit oli parina aamuna paha olo ja nyt ei oo ollu mitään. Mut kerkee tulla jos on tullakseen. Huolettaa ens viikon kolme yövuoroo miten mä jaksan valvoa ja jos siellä iskee huono olo. Ku viikot kasvaa.. Nyt ois 5+6.

AAmuteetä ja sit koiran kaa ulos, vähä on satanu luntakin =)
 
Uusi ilmoittautuu! :wave:

Mary Jane, PS, LA 22.6.(toistaiseksi) ja esikoista uottelen. :)

Eilen olen plussannut aika tymäkästi ja nyt sitten ajattelin siirtää olemiseni tänne puolelle, toivottavasti ei tule paluulippua haaveilijoihin, vaikka meillä siellä ihana pino olikin. :heart:

Mulla on selkein oire huimaus, joka alkoi jo maanantaina, mutta on nyt pahentunut niin etten meinannut aamulla pysyä pystyssä. Mies talutti mut takaisin sänkyyn peiton alle ja nostin jalat kattoa kohti. Pari tuntia kesti pahinta heilumista, nyt on jo aika ok. Nälkä ois täällä kanssa koko ajan, mutta yritän olla syöpöttelemättä kun noita kiloja on jo lähtökohtaisesti ihan hyvin. Kiva olla pikkusen pläski. :)

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

MJ & Salarakas 5+1
 
Sannikille voimia ! Toivottavasti saatte pian hyviä uutisia !

Täällä ei vieläkään juuri muita oloja kun väsymys on järkyttävä, eikä yhtään helpota pitkin yötä heräily esikoisen kanssa, hää ei taho nukkua.. :/

Ammateista on ollu puhetta, täällä yks Alkon myyjä. :D Oon ollu nyt vuoden kotona, keväällä piti mennä takas töihin, mut enpä nyt taida mennäkää. :D

Mmilia Pakko tarkistaa, eikös toi inkivääri ollu tutkittu että sitä ei pitäis raskaana ollessa syödä, eiks siinä ollu joku et on haitallinen, en kyllä muista mikä ?

Ei nyt muista pitikö muuta kommentoida..

NiiZ ja Rusina 5+5 :heart:
 
Mary Jane huomasin että meil on sama synnäri eli PS. mist oot?? Onnea plussasta..


eilen oltiin ukko kullan kans kattomas Volbeattii helsingin jäähalilla ja oih ihanaa :heart: aivan mahtava keikka.. pääs jammailee..

maanantaita odotellessa että pääsen kirjaa itteni neuvolan kirjoihin..
 
Onko kellään muulla oireena virtsan karkailu :S , onks mulla nii huonos kunnos lantionpohja lihakset ku kokoajan tuntuu et housuun lorahtelee ja tena ladyt käytössä.. aina tulee pelko fiilis ku tuntee pienen lorahduksen.. :/ EI OLE KIVAA..

NIIZ Empä ole kuullutkaan, nyt googletin. Onneksi en ole kuin kahtena aamuna kokeillu :,S
 
Heissan kaikille ja uudet tervetuloa:wave:

Eilen oli sitten neuvola ja LA muuttui 2.6. Mun neuvolantäti on kyllä ihanan positiivinen ihminen, tulee hyvä mieli, kun siellä käy=) Ei marmattanut painosta, vaikka sitä onkin ihan liikaa jo valmiiksi. Esikoista odottaessa ei kyllä tullut kuin 7 kg eli ihan ok.

Aika paljon on terveydenhoitoon kuuluvaa ammattikuntaa täällä, minä taasen pakerran toimistohommia, semmoinen jokapaikan höylä;)

Eilen ja tänään on pahoinvointi pysynyt aika hyvin kurissa. Odottelen jo sitä virkeää jaksoa, jolloin saa tehtyä kaikki rästihommelit kotona, joita ei nyt pysty ajattelemaankaan.
Väsyttää aivan älyttömästi ja kokoajan...|O mutta onneksi koirat pakottaa viemään ulos ja raitis ilma kyllä auttaa myös jonkin verran pahoinvointiin. Tänään ei kyllä houkuttele, kun vettä tulee ihan esteristä!!

waavi & piskuinen 7+0
 
Ultrassa käyty tarkistuttamassa, onko vauva masussa vauvaa. Kyllähän siellä oli, peräti kaksin kappalein!:eek: Toinen vastas viikkoja ja toinen oli päivää pienempi. Sydämet sykki molemmilla ja omissa pusseissaan olivat, eivät siis ole identtiset. Täällä ollaan nyt vähän sekavissa tunnelmissa. Arjen pyöritys kaksosvauvojen ja 2-vuotiaan isoveljen kanssa ei kuulostaa ihan maailman helpoimmalta haasteelta... :D Mutta toki onnellisia ollaan näistä kahdesta. Aivan uskomaton juttu kyllä, huh apua. :D

-itkuiita-
 
Itkuiitalle tuplaonnittelut! Mahtava juttu!

Outo toi inkivääri juttu, täällä päin maailmaa suositellaan sellasta inkivääriuutetta pahoinvointiin. Ja mä oon varautunut puolellatoista litralla Ginger alea, koska mulla oli viime raskaudessa aika kaamee olo 18 viikkoa. Ja nyt meen vkoilla 5+3 ja huono olo tulee heti jos on vähänkin nälkä. Täytyykin tsekata uudestaan.

Mä palan halusta kertoa jollekkin tästä raskaudesta, mut en vaan uskalla. Mä oon typerän taikauskoinen ja mietin, et jos nyt en malta ensi viikon ultraan, ni jotain menee huonosti..

Mulla on muuten kumpakin raskaus alkanut inseminaatiolla ja kumpikin onnistunut inssi on tehty maanantai päivänä. Tän vuoden eka inssi tehtiin perjantai pvänä ja se päättyi heti plussatestin jälkeen..

Ammateista olitte puhuneet. Mä en ole koskaan käynyt toiseen asteen koulua loppuun, ja muutinkin ulkomaille aika nuorena. Nyt työskentelen toimistohommissa ja oon viihtynyt ihan hyvin. Etälukio on myös tarkoitus aloittaa nyt. Täällä se kestää vaan kaks vuotta ja sit ajattelin hakea Suomeen yliopistoon.
 
Itkuiita: Tupla onnitellut :D

Tänään kävin itsekin ultrassa ja siellä näkyi pikkuinen ja vahva sydämen syke :heart:
Aivan ihana oli nähdä että masussa kaikki on hyvin. Ja lapsille kerrottiin tänään, ku poika (5v)
on välillä vähän ihmetelly äitin joka päiväistä oksentelua. Tyttö (2v 9kk) ei oikein vielä tajunnu
oikein hommaa, mutta poika innostu kovasti. Haluaa kuulemma pikku veljen. :heart:
 
Onnittelut Itkuiitalle ja Halinapille hyvistä ultrakuulumisista! Olen jotenkin ihan kade teille, jotka olette jo käyneet... itsellä vasta ensi keskiviikkona. No eihän siihen toisaalta nyt enää kovin pitkä aika ole. Sitten kun olen siellä käynyt, uskallan toivottavasti osallistua arveluihin sukupuolesta. =)

Tuosta inkivääristä oli toisessa ketjussa linkki, eli sitä ei tosiaan saa raskaana ollessa käyttää, toisin kuin on yleisesti luultu. Voi aiheuttaa sikiövaurioita. Yritän löytää sen linkin ja laitan tänne, jos löydän. Nyt tämä kaksplussa toimii vain niin hitaasti, että voi olla, etten edes toiselle sivulle pääse.

kurkkunaamio ja pikkuinen 6+6
 
Itkuiita mahtavaa, tuplaonnittelut! :flower:

Halinapille myös onnea hyvistä ultranäkymistä =)

Ja onnea kaikille uusille!

Koitin soittaa neuvolaan eilen ja tänään mutta enpä saanut taas kiinni meidän neuvolatätiä, tuntuu vastaavan puhelimeen vähän miten sattuu huvittamaan vaikka soittaiskin puhelintuntina... Ekassa raskaudessa jouduin ite soittamaan kättäriltä nt-ultra-aikaa kun neuvolassa oltiin ihan myöhässä sen varaamisen suhteen. Vissiin olis jo aika jäädä eläkkeelle sen meidän tädin...
 
Inkivääriä ei suositella raskaana oleville

Tässä se linkki inkivääristä.

Joku muuten kyseli näistä pahoinvointirannekkeista. Itse olen pitänyt yötä päivää lauantain ostamisen jälkeen. Oksentaa ei ole tarvinnut, vaikka etova olo on seurana suurimman osan aikaa. Uskon kuitenkin, että näiden avulla olen saanut pahoinvoinnin pysymään kurissa. Riisun vain suihkun ajaksi. Ja vaikka olisivat höpöhöpöä, ainakin tunnen, että minulla on jokin oljenkorsi johon tukeudun, antaa toivoa, ettei pahoinvointi kävisi ihan mahdottomaksi. Suosittelen!
 
Onnea paljon kaksosista! Jossain vaiheessa olen sanonut et viimesiks tahdon kaksostytöt ku mul on 2 tytön nimeä käyttämättä, mut oikeesti ois kauheeta jos kuulisin et ois 2 tulossa ku tää ykski päätti tulla 4v etuajassa. Toki siihenki sit kyl tottuis varmaan, ja oishan mul sentäs tuplarattaat valmiina (ainut vauvajuttu mitä en ehtinyt viel myymään).
Täällä mennään tasasesti edelleen, ei pahaa oloa eikä pahemmin muitakaan oireita. Huimausta jos nousee nopeasti ylös ja maha on illalla niin turvoksissa et tuskaa peitellä (kaikki paitaniki niin piukkoja et ei oikein saa peitettyä). Olen kyl niin lyhyt selkänen et maha tulee muutenkin nopeesti näkyville.
 
Mary Jane huomasin että meil on sama synnäri eli PS. mist oot?? Onnea plussasta..


eilen oltiin ukko kullan kans kattomas Volbeattii helsingin jäähalilla ja oih ihanaa :heart: aivan mahtava keikka.. pääs jammailee..

maanantaita odotellessa että pääsen kirjaa itteni neuvolan kirjoihin..
Ihan tässä keskustan tanhuvilla asustan. :)

Onnittelut ultrasta hyviä uutisia saaneille, ja itkuiitalle tuplaonnittelut! :D Itsellä on eka neuvola 26.10. mutta varhaisultraan en ole ajatellut mennä. Nyt tulee tyhmä esikoisodottajan kysymys: Kuunnellaanko neuvolassa sydänäänet jotenkin erikseen ilman ultraa, vai saako ne kuulla vasta sitten ultrassa?
 
Onnea itkuiita:flower: :)

Serkun tyttö on pois hengityskoneesta, tila vakava mutta vakaa :) toivovat vaan ettei pahaa vauriota ole tapahtunut :( noh aika näyttää ja jokainen päivä on pieni ihme:)

Kyllä hieman arveluttaa tonne KOKS:iin mennä mihinkaan toimenpiteeseen saati synnyttämään, on muitakin epäonnisia ihan läheisissä ystävissä... ei vala turvallisuudentunnetta ollenkaan....

Ukko sitten innostui kertomaan äidilleen kun kahvilla käytiin vaikka oli sovittu ettei vielä kerrota:D ei malttan istua paikallaan ja kun sanoin että mitä sie nyt pyörit niin nous ylös ja totes että "nii emäntä on muuten raskaana äippä" oli anopin ilme hyvän näköinen :D :D
Ihan hyvin otti kyllä ja jopa innostui:)
 
Itkuiitalle onnea kaksoisodotuksesta :D!
Mary Jane sydänäänet kuunellaan neuvolassa joka kerta kun siellä käyt tai siis riippuu koska menet ekan kerra. Sydän alkaa sykkimään tietyn ajan jälkeen...

Minä en ole vielä tilannun neuvolaan aikaa. Mietin et jos joskus ensi viikolla tai sen jälkeen soittelisisn ja varaisin aikaa.
Mulla on sitä korventamista näin iltasin : /.. ja toisena vaivana on ihan jäätävät ilmavaivat :headwall:.. Luulin että johtuu leivän syönnistä, mutta nyt olen ollut kaks päivää ilman ja silti maha on ku pallo.
Muita oireita ei sit olekkaan ollut.
Meillä mies sanoi että joskus puolenvuoden päästä voi kertoa :D :LOL:, ei taida ihan onnistua.. saattaa tuo maha näkyä aikasemmin. Toiseks veikkaan ettei saa oltua hiljaa.
 
Paljon teillä on maksanut varhaisultrat?
Ja tuplaonnea itkuiitalle :heart: unohtui aivan eileen ;)
Me ajateltiin lopuille sukulaisille kertoa joulukorttien muodossa sitten;) ihana joulu ylläri :heart:
Josko sitä alkais näin aamutuimaan vääntämään ifolor kirjaa :eek: Kesä kuvat vieläkin teettämättä enkai ole laiska, vai saamaton!?

hauskaa perjantaita !

MMILIA JA MYY RV 7 (6+4/6+0)
 
itkuiita : Tuplaonnittelut sinne! :heart: varmasti haastavaa, mutta toisaalta, kaks pientä sulosta nyyttiä tuhisemassa vierekkäin :heart:

Neuvolaan soittelin ja sain ajan (vasta) 11.11. En jaksa odottaa niin pitkälle!!! Sillonhan on jo viikkojakin 10+ :O

Nyt on muutamana aamuna ollut aivan jäätävää pahoinvointia, ja oksu sahaa edestakas ruokatorvessa :x Aiemmin oli vaan iltaan painottuvaa kuvotusta. Ruokahalu on ollu kadoksissa koko tän alkuraskauden ajan, mitään ruokaa ei tee mieli, mikään ei edes maistu hyvälle.. ei edes karkit :D

Tuosta kertomisesta, niin mies on myös sitä mieltä, ettei vielä mooooooneen viikkoon kerrota.. Nyt alkaa olla tukalaa olla kertomatta läheisille :)
 
Pohjantuuli: mäkin sain tooosi myöhään ajan neuvolaan 5.11. silloin on viikkoja: 10 ( 9 tai 9+4 silloin se selviää.. ) Kahdessa edellisessä käynnit: vkolla 7 eli 6+5 ja toinen oli 6+6.. Niin tuntuu tosi myöhäselle.. :O No hyvää jaksaa odottaa, vaikka olis se ihana tietää et siellä on kaikki niinkuin pitää! :,)<3
 

Yhteistyössä