****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Kävin tänään ostamassa uuden testin, oikeastaan kaksi. Otan huomenna aamupissasta heti testin. Sen toisen teen sitten vaikka keskiviikkona. Olen niin malttamaton! Mullakin on niin epäsäännöllinen kierto, että voi osaksi olla syy siihen että testiviiva näytti nyt haaleammalta. En tiedä, oisko kuukautisten edes pitänyt alkaa, kun on tosiaan välillä niin epäsäännöllinen kierto. LA siis saattaa muuttua vielä, JOS masussa edes ketään enää on. Tällä hetkellä mä toivon toden teolla, että se viikonlopun kuvotus ja huono olo tulis takas. Se nimittäin tosiaan on kaikonnu. Olis edes jotain merkkiä mahdollisesta kaverista!

Sannikki Täällä kans odotellaan kuulumisia! :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :flower:
 
mulla ei oo juur ollenkaan oireita ainakaan jos edellisiin raskauksiin vertaa. nyt ei okseta ja olo on mitä mainioin. nännit on kyllä arat ja alamahaa vihloo. en kyllä yhtään kaipaa sitä yrjötystä ja oksentelua, se oli kamalaa :x aattelin sen niin et kroppa on pikkuhiljaa tottunu raskaustilaan ja siks ei enää okseta :D toivottavasti on vaan erilainen raskaus nyt eikä merkki tulevasta keskenmenosta tms :|

mä käyn jumpissa ja tänään juttelin ohjaajan kanssa asiasta et miten jatko ja meinaan jatkaa niin pitkään kun hyvältä tuntuu koska synnytys on niin paljon helpompi kun on hyvässä fyysisessä kunnossa. ohjaaja sit antaa mulle muita liikkeitä jos en pysty jotain tiettyjä tekemään niinku myöhemmin selkäliikkeet ja vatsalihakset. zumba myös ok niin kauan ku itestä hyvälle tuntuu. mä en kans usko et liikkumalla pystyy itellee keskenmenoa aiheuttaa.

teetu liikaa on toi arvo mun mielestä, pystyisitkö vaihtamaan vielä lääkäriä? ootko fiksannu jo sun annostusta? olit vissii? on kyl persiistä toi et lääkäri ihan hakoteillä asiasta. mun pitäs kans jonnee mennä mut eb tiiä et minne. nyt varmaa ootan neuvolalääkäriä ku tapaan sen ens kuun alussa. labrassa käyn tällä vkolla.

sannikin kuulumisia myös oottelen :wave:

tervetuloa uusille!
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja!

Mites Sannikin lääkäri reissu on menny ? Toivon mukaan hyviä uutisia! :)

Mulla oli tänään vapaapäivä ja nautin siitä, nukuin 11 asti ja sit jo 2 päikkäreille --> 3 h. Aamupäivällä väksin yökkö olon kaa lenkille ja kotihommia hieman, ei ihan kaatopaikka ois tää kämppä. :/ Eilen illalla iski kans semmonen yökötys et hävetti koiran kaa olla lenkillä ku yökin ihan kunnolla, piti käyä ostaa vissyä ja salmiakkia et jotain saa sisuksiinsa.

Nyt tekis mieli tonnikala ruisleipää :p Huomenna sitten ruokakauppaan ostaa yövuoro eväitä..tekee vaan mieli kaikkee herkkua :D Mut pääasia varmaan et jotain.

Hauska tänään kaverilla ku kerroin et ollaan poikaystävän kans ihailtu mun suurentuneita rintoja niin sit se vähä aikaa oli hiljaa ja tuumas et on ne kyllä kasvanu :D Ja on ne kyllä kipeetkin.. portaissa kävely hankalaa alaspäin töissäki.. Pitää pitää kiinni :D

Nyt iltapala ja sitten taas sessukkaa ulos. Se muuten tänään nuoli mun mahaa ihan ku ois tienny et siellä joku on <3
 
Heippa vaan kaikille (kymppitonnimaiseen tyyliin:))!

Uskaltaudun minäkin mukaan. Perjantaina plussasin, nyt siis 4+3 ja la 24.6.11, juhannusvauvan toivotaan matkassa pysyvän. Kotona on helmikuussa 2 täyttävä neitonen, joka alkaa kehitellä omaa tahtoa kovaa vauhtia. Erinomainen yhtälö, johon lisätään muutto ulkomaille tammikuussa sekä viimeisiä opintoja...yritän olla miettimättä liikoja aikaa ennen vuodenvaihdetta, ettei iske paniikki. :) Nyt olen vaan hurjan iloinen plussasta. Olen 35 ja tämä raskaus alkoi sopivasti kuukautta ennen aikaa hormonipolille lapsettomuustutkimuksia varten. Nyt vaan täytyy toivoa, että päästään kunnialla loppuun saakka.

Esikoisen raskausaikana mulla oli jatkuva etova olo noin viikot 6-16, nyt ei ole vielä alkanut samassa mitassa. Toivottavasti ei alakaan. Nyt vaan lähinnä väsyttää hurjasti, rinnat on kipeät ja alavatsaa nippailee. Ruokahalu on myös kadoksissa. Esikoisen kanssa mulla puhkesi raskausdiabetes ihan lopussa, vauva kuitenkin ihan normaalikokoinen 3,5kg. Nyt kuitenkin täytyy yrittää välttää sokereiden nousua ja pysytellä hyvässä ruokavaliossa.

Voikaa hyvin!!!
 
Moi kaikille,

taas yksi uusi ilmoittautuu joukkoon! Elikkä laskettu aika nettilaskureiden mukaan ois 16.6.2011. Toista lasta odotellaan varovaisin mielin, sillä takana on alkuraskauden keskenmeno kesäkuulta.

Niin hassua kuin se onkin, olo on nyt jotenkin varmempi, vaikka pitäisi ehkä olla epävarmempi, koska tietää, mitä voi tapahtua. Mutta nyt on ollut niin selkeästi oireita, toisin kuin alkukesänä. Olen ollut varma raskautumisestani melkeinpä hedelmöittymisestä asti, sillä rinnat ovat olleet kipeän arat siitä lähtien. Väsymys on myös ollut aika totaalista. Lisäksi pientä kuvotusta on ollut pari kertaa havaittavissa. Esikoiseni raskausajalla minulla ei ollut lainkaan pahoinvointia, alkuraskaudesta oli vain kuvotusta, kun nälkä pääsi iskemään.

Nyt täytyy kyllä lähteä nukkumaan, huomenna tiedossa piiitkä työpäivä. Niin tosiaan, pankissa olen töissä.

Ja SATKS on sairaala.

Rentouttavia unia kaikille! Olipa ihanaa löytää tämä ketju!
 
Noh niin vihdoin kerkeän päivittämään, kiitos huolenpidostanne kaikille:flower:
Tervetuloa vaan uusille taas, kauheasti tapahtuu kun ei päivään piipahda:)

Lääkärikäynti tuotti lähetteen naistentautien polille, lääkäri oli kyllä vakaasti sitä mieltä että raskaus jatkuu edelleen, ainut huoli oli aristava kohdun vasen reuna. Ultraan tulee kutsu, kun ilman vuotoa ja äärimmäisiä kipuja ei ole akuutti tapaus, ja oli ihana kun sanoi vielä että kyllä hän ymmärtää sen huolen ja hädän mikä itsellä on. Soitin sitten yksityiselle, naisiin erikoistuneeseen appelmediin, ja sain perjantaille ajan ultraan jos ei KOKS:ista mitään vielä kuulu, on kuulemma liian aikaista, eli saattaa näyttää tuulimunalta, jos ei sykettä saadakaan vielä, eli raha menis hukkaan ja huoli olis kovempi. Labroissa ei ollut poikkeavaa, CRP 2, valkosolut normaalit, ei pissatulehdusta, raskaustesti selvä +, eli kaik varmaan on kunnossa:) haluan kuitenkin sen ultran nähdä, sit kun näkee sydämen sykkivän niin mieli lepää:heart:

Eilen aamulla kyllä mieli ei levännyt kun :x koko aamun... oikein oksentamiseen asti.... Rinnat on kuppia suuremmat ja niiiin hellät.... auts... eli kyl mää uskon :D meille tulee vieläkin vauva
 
Huomenta... eilen on sit käyty eka neuvola käynti eli siis sisään kirjaus. laskettiin päivät, painot, pituudet, verenpaine, hb ym.. ja kaikki hyvin sain kasan lappuja ja lippuja ja sit neuvolakortin.. seuraava aika on 29.11. ja saan soittaa täl viikol ultraan jo että saan ajan 2.11 jälkeen.. laskettuaika olis nyt taas 30.5 eli mä en todellakaan tiedä koska mä synnytän mut siis joo sen verran että touko- kesäkuun vaihtees..

Minsku82 ja tärppi 8+1
 
Näin taas unia että masussa ei olekkaan kaikki hyvin.. :( ahdistavaa.. Ja vielä reilu 2½vkoa neuvolaa. Ahdisti myös kun yöllä ei oo tarvinu ku kerran nousta pissalle (yleensä se on ollu 4-5krt) ja tuntu että kaikki oireet on kadonnu.. No onneks ällötys palas ku avasin jääkaapin :,D Voi kun pääsis jo neuvolaan, ku ne sielä ultraa! :/

MMILIA JA HUGO 7+0 (8)
 
Sannikki Ihana kuulla hyviä uutisia, ja hyvä että sut otettiin tosissaan ja pääset ultraan pian!

Ja tervetuloa uusille! :wave:

Mä heräsin yöllä taas sen 3 krt. Ekan kerran puol 1 ja pissatti mutta en vaan menny ku "säästelin" sitä pissaa siihen aamun testiin. Puol 3 heräsin taas mutta ei, en antanut periksi, ei niin kauheasti pissattanut kuitenkaan. Mut sitten ku mies heräs töihin viiden maissa niin menin ja tein testin ja melkin heti tuli testiviivasta erittäin vahva, oli vahvempi kuin se toinen viiva. Eli näyttäs ainakin hyvältä. Nyt silti mietityttää että missä oireet on :O Se viikonlopun kuvotus ja huonovointisuus. No tuo pissalla ramppaaminen nyt on ainakin yksi oire. JA VÄSYMYS!

Onko teillä muilla ollut sellaista, että väsyttää ihan kamalasti, mutta uni ei vain tule. Saa pyöriä ja hyöriä sängyssä kauankin ennenkuin nukahtaa??

mmilia Mä näin heti testin teon jälkeen unta, että mä kyllä synnytin poikalapsen, mutta hän oli kehitysvammainen :| kaikkea sitä! On se ahdistavaa, vaikka ne onkin vain unia! Mutta pitää muistaa, että ne tosiaan on vain unia :hug:
 
Huomenta!
Mullakin yhtenä oireena tuo jatkuva wc:ssä ravaaminen,yöllä!viime yönäkin tunnin välein!ja kun muutenkin väsyttää ja sit herää vähän väliä pissalle niin aamulla tuntuu kun ei ois nukkunu ollenkaan ja koko pitkä päivä pitäis jaksaa.. :/
Tänään on oksennettu oikein urakalla ja ällö olo jatkuu vaan,mietin koska menisin vessaan ja annan periksi,helpottaa kumminkin hetkeksi.. Onneksi olen nyt saikulla joten ei tarvii töihin lähteä,on niin veto pois olo tällä hetkellä..!!
Paino pari kiloa pudonnut,mikä ei minua kyllä haittaa,haluan tosin tämän oksentelun loppuvan.Äitiysvaatteista ollut puhetta,ajattelin että pakko jotkut housut hakea koska farkut kiristää sen verran ettei tunnu mukavalta.Enkä viittis ulkoiluhouisuissa jatkuvasti kulkea.. Turvottaa siis ihan mukavasti!Illalla varsinkin kunnon pallo :D
Kovasti odotan perjantaita ja ensimmäistä neuvolaa.Neuvolan tädin kanssa tullu puhelimessa jo höpötettyä ja ihan mukavalta vaikuttaa,saas nähdä sitten livenä :) Tytöllekin pitäis 4v neuvolaa pikkuhiljaa varata.
Taidan mennä vessan kautta päikkäreille,nyt kun siihen mahdollisuus on!
Jaksamista kaikille oireiden kanssa ja niille toivon paljon oireita ketkä niitä kaipaili :)
 
Huhhuh! Jopas olette leidit tuotteliaita, ei meinaa perässä pysyä kun tekstiä tulee sivutolkulla ihan parissa päivässä, mahtavaa! :heart:

sannikille Tsemppiä ja ihanaa tosiaan että ottivat sut todesta, kuten joku tuossa ylempänä jo sanoikin.

Kaikille uusille lämmin tervetulotoivotus!


Oireista Täällä on parissa päivässä tullut uusia oireita niin että ropisee; ellottaa jos on syömättä pidempään kuin pari tuntia, naama kukkii (TOSIN on kukkinut pillerien lopettamisen jälkeen muutenkin että ihan what ever
), ja tissit on kipeät eikä meinaa liiveihin mahtua. Mutta kaikkinensa vointi on edelleen todella hyvä!

Ammatti Olen onnekseni siistissä ja aika lyhyttuntisessa asiakaspalvelu/toimistotyössä, ja paikka on vakituinen. Hirvittää teidän fyysistä työtä tekevien puolesta, kun tuntuu välillä täälläkin vähän vaikealta tuon huippauksen ja ellotuksen kanssa. Jessi75kö se oli se raksasiivooja: I feel for you sister!!! Olen ollut Nesteen jalostamolla siivoojana joskus vuonna kirves ja pyörä, ja ne vessat oli kyllä... hyi helevetti.


Voikaatten paksusti kaikki ja hauskaa päivänjatkoa! :wave:

MJ & Salarakas 4+6 (oon joo vähän laskenut viikot miten sattuu :ashamed:)
 
Ihanaa kuulla, että Sannikilla kaikki hyvin :heart:

Onko muilla vatsan kanssa onglemia? Mulla on nyt jo pari viikkoa ollut vatsa ihan löysällä, ja kauhee murina kuuluu koko aika. Onko sekin jotain raskauteen liittyvää?

Torstaina varhaisultra ja jos kaikki hyvin, ostan kyllä sen pahoinvointirannekkeen. Viime raskaudessa mulla oli kaamee olo ja oksentelin aina ties minne. Kaupungin syrjäisemmät parkkipaikat tuli tutuksi :x . Ja lääkärikin tarjosi reseptiä pahoinvointi lääkkeisiin, mutten sukaltanut olla oireetta. Mulle paha olo oli todiste siitä, että raskaus jatkui. Tällä kertaa en kyllä itseäni kiduta.

Mullakin onneksi toimistotyö, tosin välillä näytön tuijotus tekee pahaa.

Ainii uusi oire mikä olo viime raskaudessakin, levottomat jalat ja kädet. Mikä siihen auttais?

Miga & Hani 6+1
 
Aika monella tuntuu olevan pahoinvointia. Itse melkein odotan sitä, kun jotenki tuntuu että tämä raskaus olisi sitten todellisempi! Vaikka kyllä sitten oksennellessa tietää, että ei sitä olisi kannattanut odottaa :D Oireita mulla on ainoastaan kaamea väsymys ja päänsärky. En edes tajunnut, että päänsärky on raskausoire, kunnes netissä surffaillessa sattumalta osui silmään... Ei mulla kyllä esikoisen raskaudessa ollut tällaista. Luulen, että osittain pääkipu johtuu väsymyksestä.

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Ja muillekin, kenellä on inhottavia oireita :)
 
Mä soitin ajan neuvolaan ja sain sen vasta kuukauden päähän. Ärsyttää, kun olisin halunnut jo aiemmin. Mulla on silloin jo viikot 8+. Jotenkin tuntuu että olis pitänyt päästä aiemmin ultraan, että sais tietää onko siellä mitään... En tiedä pystynkö odottamaan tuonne saakka. Mitä se ultraus maksaa yksityisellä puolella, tietääkö kukaan?
 
Heippa!

Ilmoittaudun minäkin mukaan kesäkuisiin! LA olisi todennäköisesti 16.6, siis nyt meneillään 5+6 Neuvolaan päästään kahden viikon päästä. Raskaus on toinen, meillä on vuoden ikäinen ihana tyttö! Ja synnytän Jorvissa.
Miten saan itseni tuonne listalle? Päivittääkö sitä joku vai miten, en osaa :)
Alussa oli pahoinvointia nyt se on hävinnyt mutta paleltaa koko ajan ja väsyttää... Vaikka onkin toinen raskaus on tää odottaminen jännää, odotan kovasti ultraa joka saatiinkin viikolle 12. Ei malttais millään sinne asti!
 
Hienoa että pääset pian ultraan Sannikki!

Ja onnea CanWenille plussan vahvistumisesta! Ite huomasin ainakin että sillä on tosi paljon väliä millä merkillä testaa kun herkkyydet voi vaihdella paljonkin.

Mäkin sain vihdoin neuvolatädin kiinni ja ajan varattua, se on vasta 1.11. eli rv 9+6! Kyselin jo epäilevänä että kai mä sit ehdin sinne nt-ultraan varmasti ja niin mulle sit luvattiin... Epäilyttää kyllä silti et ehtiikö taaskaan paperit ajoissa kättärille vai saanko ite soitella sinne.

Moni on miettinyt oireiden häviämistä; mulla myös toisina päivinä oireita on paljon enemmän ja sit voi olla monta päivää välissä että oireita ei oo juurikaan. Ekassa raskaudessa stressasin tästä ihan hulluna ja olin varma keskenmenosta mutta nyt oon aatellut että kuuluu asiaan kun mulle viimeksi lääkärikin niin rauhoitteli. Lisäksi tuntuu että tätä toista raskautta ei ehdi miettiä ja vatvoa yhtään niin paljon kuin ensimmäistä! Hyvä kun muistaa raskaana olevansa :)

Mulle iski kauhea räkätauti, toivottavasti ei tartu poikaan. Tosi kiva kun oksettaa ja on pää täys räkää yhtä aikaa :x Joku oli listannut oireeksi palelun, mua on myös paleltanut aivan sairaasti iltaisin jo pari viikkoa.

Emily ja Sissi 7+6
 
Sannikki hienoa kuulla hyvistä uutisista!

Tänään sitten tilattu neuvola aika olis 1.11, eli sama päivä ku emily81:llä.
Neuvolatäti jutteli sinne ultraan menosta muutaman sanan..

Tuli tuossa lukiessa tosiaa tajuttua että pissala saa kyl ravata öisin aika usein, tietty tuo lisääntynyt juominenkin asiaan vaikuttaa :), jostain syystä huomaan juovani enemmä teetä ku kahvia ja vettäkin menee jonkin verran.
Olo on täällä muuten ihan hyvä.

Eilen lueskelin tuolta Mitäs nyt osiosta että nykyään olis kaikille tuo sokerirasitustesti, tietääkö joku täällä onko näin? Vai meneekö vielä niin et jos on aihetta olettaa niin sitten?
 
^ Mulla ainakin tee auttaa ellotukseen. Ja just sitte huomasin että säilykeananas ei... :x

Porvoossa ainakin tehdään (kuuulemma) kaikille yli 26 v. synnyttäjille sokerirasitus. En tiedä koskeeko vain esikoisodottajia.
 
Viimeksi muokattu:
Cik
Miten olinkin niin hölmö että kirjotin tonne syyskuun pinoon ja ilmotin itteni :D
Uus yritys siis!

LA 26.6.11(nyt siis rv 4+2) ja toista lasta odotan. Km oli 03/2010.
Ihan uskomaton fiilis! Meinasin että jokohan uskallan testin tehdä ja vielä päivä pissasta, mutta niin vaan pärähti todella vahva plussa. Oon ihan onnesta soikeena ja ilon itkua saa pidätellä, niin kovasti tätä ollaan toivottu ja odotettu. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun saakka <3
Itsellä ikää tammikuussa 22v, poika täyttää myös tammikuussa 2v, ja Vantaalta ollaan.
Niin ja tosiaan NKL sairaalana.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan :wave:
Tekstiä on tosiaan syntynyt tänne sivustolle...itse en ole ehtinyt koneelle.
Täällä edelleen jatkuvaa pahaa oloa. Toivottavasti ei kestä enää kauan. Ihan kuin olisi "kestokrapula" ihan karseeta. Syöminen auttaa muutamaksi minuutiksi ja sitten alkaa taas yökötys:x
Esikoista odotellessa pahoinvointi loppui juuri tuossa 12 viikon paikkeilla (muistaakseni)...ja joillakin on kestänyt koko odotusajan. Se se vasta olisi kamalaa. Nyt jotenkin tsemppaa itseänsä, että kyllä se pian loppuu.

Eroja on näköjään neuvoloiden välillä. Meillä pitää käydä neuvollassa "kirjautumassa sisään" ennen np-ultraa. Tai siis neuvolasta lähtee tieto äippäpolille, josta sitten tulee aika np-ultraan. Monessa paikassa tilataan näköjään ultra itse. Ja meillä ei sokerirasitusta tehdä ellei tarvetta.

waavi & piskuinen 7+5
 
Mä soitin ajan neuvolaan ja sain sen vasta kuukauden päähän. Ärsyttää, kun olisin halunnut jo aiemmin. Mulla on silloin jo viikot 8+. Jotenkin tuntuu että olis pitänyt päästä aiemmin ultraan, että sais tietää onko siellä mitään... En tiedä pystynkö odottamaan tuonne saakka. Mitä se ultraus maksaa yksityisellä puolella, tietääkö kukaan?
No mulla on vasta viikolla 9+4 joten tuntuu että aika tosiaan matelee.. :X Haluaisin kanssa yksityiselle mutta eipä oo rahaa. joten ei auta kun odotella.

MMILIA JA HUGO 7+0

P.s Kun valitin vähäisistä oireista niin nyt löytyy taas kuvotusta ja pissalla oon ravannu VARTIN välein viimeset neljä tuntia.. :X :) <3
 
Miten olinkin niin hölmö että kirjotin tonne syyskuun pinoon ja ilmotin itteni :D
Uus yritys siis!

LA 26.6.11(nyt siis rv 4+2) ja toista lasta odotan. Km oli 03/2010.
Ihan uskomaton fiilis! Meinasin että jokohan uskallan testin tehdä ja vielä päivä pissasta, mutta niin vaan pärähti todella vahva plussa. Oon ihan onnesta soikeena ja ilon itkua saa pidätellä, niin kovasti tätä ollaan toivottu ja odotettu. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun saakka <3
Itsellä ikää tammikuussa 22v, poika täyttää myös tammikuussa 2v, ja Vantaalta ollaan.
Niin ja tosiaan NKL sairaalana.
Tervetuloa minun puolesta :) Ihan pakko kommentoida, että me ollaan samanikäiset, mä täytän myös tammikuussa 22 ja meidän neiti täyttää helmikuussa 2, eli lapsukaisetkin on suht samanikäiset :)
 

Yhteistyössä