****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

Tuolille isoja haleja ja voimia!

Ja Hemmin :hug:, toivotaan että ei mene pahemmaksi!

Tuntemuksista raskauden aikana kun joku kyseli mm.kaksosiis liittyen ja siihen onko kaikki hyvin.. niin mullehan tämä on neljäs raskaus. Mulla ollut näiden kahden välissä keskeytynyt km, joka todettiin viikoilla 12+ ultrassa.. Silloin täytyy myöntää, että jotenkin tiesin ettei kaikki ole hyvin, puhuin miehelle ja ystäville paljon ja vielä päivää ennen ultraa että pelottaa että kaikki ei ole hyvin ja tuntuu että kaikki ei ole hyvin... ennen ultraa olin ihan hermostunut, en paikallaan pystynyt istumaan. Mutta oli se silti shokki ultrassa kun katsoivat ja katsoivat ja joutuivat toteamaan etteivät sykettä löydä.....

Raskausoireista niin täällä ei edelleenkään oikein mitään... välillä satunnaisesti paleltaa, ehkä vähän vielä ettei tietyt ruuat maistu, menkkajomottelee välillä vähän... mutta pääosin olo ihan normaali. Pissalla ei tartte juosta tms. ainoa ehkä selkeä oire on sit vetinen valkovuoto jota oikein lorahtelee välillä.. ja tietty menkkojen puuttuminen :D

Ei mulla aiemmissakaan ole mitään pahoinvointia ollut, mutta esimerkiksi järjetön väsymys mikä oli molemmissa on kokonaan poissa.

Onko täällä muita oireettomia ollenkaan? Vai olenko yksin, kyllä tääkin tietynlaista stressiä luo, mutta jotenkin mulla ainakin tällä hetkellä on sellainen tunne, että kaikki olisi ihan hyvin... etten sit ihan hirveästi ole jaksanut stressata, vaan yritän enemmän nauttia sitten tästäkin :)

-JudeD ja 5+0-
 
Täällä myös aamulla kuuden aikaan tullut kirkasta veristä vuotoa ja nyt sit odotellaan et alkaako suurempi vuoto tässä parin tunnin päästä. Jo sitä paripäivää ehtikin vähän huokaista sen lauantaisen pikkuvuodon jälkeen. Soitin jo neuvolaan ja käski soittaa äitipolil mutta kun siellä ei vaan vastaa kukaan siihen puhelimeen. Voi nyyh :'(
 
Huh että oli tullut tekstiä!

Tuoli :hug: jaksamisia!

Hemmin. toivottavasti ei lisääntyis vuoto.

Tuosta ulkopuolisuudesta, ei täällä kukaan mun mielestä jää silleen ulkopuoliseksi, tottakai se voi välillä tuntua että ei pysy keskusteluissa mukana, tulee tekstiä niin paljon joka päivä :D
JA just se kun nimimerkkejä ei tahdo millään muistaa :p

Omaa napaa. Arvasin ihan oikein että pahoinvointi alkaa taas töissä ollessa, ja hitonmoinen väsymys myös. Vähän huono kun ei töissä ehdi joka välissä olla haukkailemassa jotaki suu palaa.. :D
Niin ja sain varattua ensimmäisen neuvolanki, joka on vasta viikoilla 9+3 jos oikein laskin.
ei mailttais odottaa marraskuuta :D
Onpa kyl ollut itselläki välillä ihme kipuja ei mitään maailmaa täräyttävää mutta kuitenkin.
NOISTA kivuista muuten siskolla oli alussa tosia kamalat kivut joiden takia juoksi lääkärissä ku ei edes tiennyt olevansa raskaana noh normaalia se oli vissiin, ku nyt on jo reilusti yli 27 raskausviikon. :D
 
Tuoli ja hemmin jaksamisia ja toivotaan ettei ole sitä itseään:(

Lumihiutale85 taisit pohtia mahan kasvua, kyllä täällä tuntuu pieni napakka kumpu alamasulla myös, no en tiedä sit johtuuko siitä ylimääräisestä massasta kohdussa vaiko normaali kasvusta...

Suolapähkinät on ehkä maailman ihanin keksintö, auttaa etomiseen:) Sain yön jopa jotenkuten nukuttua, eli olokin levänneempi. Mahtaako sitten tieto ettei ole pakko tehdä mitään auttaa:)
Ukkeli on kyllä ihana, painotti että ihan hyvällä omallatunnolla pitää maata, eikä tartte ruokia miettiä saati muutakaan :heart:
Ihana kun toinen tukee ja auttaa, vie tytönkin nykyään töihin mennessä 6.30 tarhaan jottei mun tartte kävellä tai pyöräillä itse.

Hieman kyllä tunnen itseni laiskaksi tai huonoksi, vaikka se unohtuu heti kun tulee kipua tai oksu lentää...
 
Tuoli: :hug: , onnea seuraavaan yritykseen.
ja muut vuotaneet en muista nikkejä: :hug: toivotaan että ei oo vaarallista.

Keskenmenon kokeneena viikolla 12+ tiedän tasan miltä teistä tuntuu :'( VOIMIA:hug:

Lumihiutale85: mulle on pompsahtanu ihan pieni kumpu, mies sen hoksas edellis aamuna. :)

Omanapa: Olimpas ennen kouluun tuloa kahveella tuon rakkaan ystäväni kanssa, ja sanon: ei ole ikinä menny kahvilaan 17€ rahaa.. :LOL: Ensin tilasin kanaleivän, ja herranjumala söin muutaman haukun ja menin vessaan oksentamaan :/ Ei sopinu mulle ei. (kaverini väitti että se ei maistunu yhtään erille kuin hänen leipänsä.) sitten tilasin Kinkkujuusto Croisantin, en saanu sitä alas kun etoi, se maistui oksennukselle... ja sitten päätin tilata vielä vadelmajuustokakun: se meni alas ja pahamaku lähti. ja kuppi teetä.. Hmm.. Kaveri sai ainakin hyvät naurut :) ja minä tuhlasin rahani.. Minkäs teet.. Koko aamun halailin jo kotona pönttöä enkä saanu aamulla mitään alas.. No.. Joskus näin!
Kyllä mulla on tunne että tämä raskaus sujuu onnellisesti loppuun ! :)<3
Vielä viikko ja muutama päivä niin on neuvola (ja MAHDOLLISESTI pääsee vilkaisemaan masuun:)

MMILIA JA HUGO 8+
 
tuolille :hug: ei ole oikein sanoja..

:hug: myös muille sitä tarvitseville!

Turvotuksesta, niin kyllä joo farkut vähän ahdistaa ja puristaa. Mutta oon huomannu, että mun vatsa on tosta ylhäältä vähän kasvanu,on sellanen kiintee. Alempana onkin sitten tollanen nahkalärpyke :D

Vähäsen pelottaa, kun on tosiaan ollut aika paljon vatsakipuja. Välillä vihloo vaan toiselta puolelta (pelkään sillon kohdunulkoista) sitte yleensä kyllä vihlasee pari kertaa toiseltakin puolelta.. Mitenkäs, kun viime raskaudessa todettiin, että kohtu on todella taaksepäin kallistunut, niin palaako se synnytyksen jälkeen taas taaksepäin vai jääkö edemmäs.. Mietin, että johtuuko nää kivut siitä, että kohdun asento muuttuu :confused:

Lisäksi ihana iskiassärky alkaa tehdä taas tuloaan :headwall: Esikoista odottaessa alkoi vasta rv 13 aikoihin..

Ollaan jo kerrottu isovanhemmille ja sisaruksillemme, olivat innoissaan tulevasta vauvasta. Toivottavasti kaikki nyt vaan menee hyvin..
 
Mihin sun kaverit on kaikonnu? Mulle on käyny samoin, olen muuttanut muutaman kerran ja oli aika tehokas kaverinkarkottaja se.
Mulla se tilanne, että aikanaan, kun aloin mieheni kanssa seurustella, eikä mua kiinnostanu enää "sinkkumenot", niin kaverit hävis. Sitte vielä mun pari sydänystävää asuvat satojen kilometrien päässä, joten eipä paljon yhdessä hengailla. Muutenki oon ite aika hankala tapaus, kun musta tuntuu, että tarttisin oikean "sielunkumppanin" ystäväksi, että jaksaisin pitää tarpeeksi yhteyttä... :ashamed:

Ja tuoli, olen todella pahoillani alkaneesta keskenmenosta :( :hug:Toisaalta itse kokisin lohdulliseksi, että se tapahtui noin aikaisilla viikoilla, eikä vasta myöhemmin. Itsellä viime raskaudessa oli keskeytynyt km, joka havaittiin vasta 12+0 ultrassa, joten tuntui kurjalta ajatella, että olin kantanut kuollutta alkiota sisälläni useita viikkoja (oli kuollut 6+)... Mutta tuskin sun tarttee missään tarkastuksessa käydä, jos vuotoa tulee kunnolla, se loppuu myös, eikä vuodon jälkeen tule mitään kipuja. Itsellä lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeenkään en käynyt tutkimuksissa, kun olo oli "normaali", jos sitä normaaliksi voi km jälkeen sanoa.

HeMmiN, toivotaan, että on jotain muuta vuotoa sulla, eikä kipuja tule. :hug:
 
Joo kavereista ainakin huomasin kun raskausviikkoja alkoi olla esikoisella 15-20+ pikku hiljaa tälläset sinkku,bile kaverit alakoi kaikota..

Mutta onneksi TOSI ystävät säilyi. Näkipä ketkä oli oikeita ystäviä.
 
Voi ei tuoli ja HeMmin :hug:! Voimia oikein paljon :hug: Tiiän miltä teistä tuntuu, ku itse koin heinäkuussa alkuraskauden keskenmenon :( ja muistan hyvin ne tunteet :'(. Surkaa rauhassa ja käykää kaikki tunteet rauhassa läpi ja sit uuteen nousuun eli uuteen yritykseen :heart:.

Nepsus :hug:. Mie toivon koko sydämestäni, et tuo siun vuoto olis jotain muuta, ku alkava keskenmeno. Voimia :hug:!

Mie kävin aamulla salilla ja ei tuo tekeminen ollu samanlaista, ku enne raskautta. Hengästyinkin paljo herkemmin. Onneks ei mitään kipuja tullu ja muuten hyvin pystyin tekemään yläkropan ja jalat. Vatsan jätin rauhaan.
 
uusi olen

heippa vaa kaikille. on tosiaa nyt jo hirveesti tekstiä täälä! mut liityn mukaan joukkoonne. laskettu on 29.6 synnäri ois khks. ja mmm. kolmosta odotellaan.

eka on 2,5v, toka on koht 10kk ja kolmone nyt jopa 6vko :D hahaha. :>
en mitenkä ehi siispä lukea nyt näitä jo väliin jääneitä tekstejä mut koitan pysyy paremmi mukana täst lähtien :D
 
Onpas täällä nyt paljon ikäviä uutisia :(

Paljon voimia tuoli, KiariaIA, Nepsus ja HeMmin! :hug:

Ikävää myös että jotkut tuntevat olonsa ulkopuolisiksi täällä keskustelussa. Itse olen taas päinvastoin tykännyt kaksplussan keskusteluista kun kaikki ovat "samalla viivalla", eikä täällä ole mielestäni samanlaista sisäpiiriä kuin joillakin muilla palstoilla jonne olen kirjoitellut. Tässä ketjussa tosiaan tulee niin paljon uusia viestejä koko ajan että itsekin tulee kommentoitua vain uusimpia kun ehtii jo unohtaa ne aikaisemmat. Toivottavasti kuitenkin kaikki jatkatte kirjoittelua, minusta on kiva ainakin lukea kaikkien juttuja vaikken kommentoisikaan!

Turvotusta on täälläkin, jopa siinä määrin että käly tosiaan jo viime viikonloppuna arvasi mun raskauden ennen kuin kerrottiin... Mahakipuja/kramppeja samoin, mutta niin oli viimeksikin joten koitan olla huolehtimatta.

Ällötys vaivaa nykyään lähes koko ajan, esim. esikoisen vaippojen vaihtaminen on aivan karseaa kun meinaa oksentaa kaikista pienemmistäkin hajuista. Silti en ole vielä oksentanut kertaakaan, vaikka monta kertaa olen jo kakonutkin.

Tämä toinen raskaus on kyllä siinä mielessä ihan erilainen kuin ensimmäinen, ettei ehdi mitenkään miettiä jokaista tuntemusta tai raskautta ylipäätään. Ekalla kerralla oli muutenkin aika erilaiset lähtökohdat kun raskautta tehtiin 2 vuotta joista 1 hoidoissa. Toisaalta ihan harmittaa kun kaikki ei ole niin uutta ja ihmeellistä kuin ensimmäisessä raskaudessa ja miettii että saako tähän mahassaolijaan muodostettua yhtä vahvan siteen kun ei ehdi hirveästi ajatella koko vauvaa kun kaikki aika menee esikoisen perässä juostessa.
 
Suuren suuret pahoittelut kaikille surua kohdanneille, ja niille joiden tilanne on vielä epäselvä pidän peukut pystyssä ja muut sormet ja varpaat ristissä juurta myöten. :hug:

Ulkopuolisuudesta, tää on nyt ihan kauheasti sanottu, mutta ihanaa että joillain muillakin on näitä fiiliksiä. :LOL: Ajattelin jo että olen ainoa jotenkin kelkasta pudonnut, mutta onneksi meitä on monta. Ja totta on että varmaan tuonne kevättalveen kun päästään niin tilanne on jo aivan toinen.

Mulla tämä tunne johtuu lähinnä siitä, että tuolla esikoishaavelijoissa pyöritin pinoa ja olin muutenkin tosi aktiivinen, ja siellä kun jengiä oli vähemmän niin oli helpompi tosiaan tulla tutuksi muiden kanssa. Mutta eiköhän tämä tästä, kiva oli kuulla että juttuja luetaan, vaikka aina ei kommenttia ehdikään laittaa. :)

Jessi75kö se niitä työhousuja pohti, tässä sulle ensiapua: Belly belt Combo | Vaippatalon verkkokauppa!

) . ( Mulla oli eilen eka neuvola, oli ihan mukava täti, ja sanoi että olen hirmu hyvässä tilanteessa kaikin puolin. Painostakaan ei mäkissyt, multa pääsi ihan itku (kas kummaa...:rolleyes: ) kun kysyin että olenko nyt joku riskiodottaja ja tämä sanoi että et todellakaan, pääasia että sinä ja vauva voitte hyvin ja että olen kuulemma pitkä ja komea nuori nainen, ettei mitään hätää. Jee! :) Ultraan saan alkaa varaamaan aikaa, viikolla 10 pääsen aikaisintaan, eli neljän viikon päästä.

Miehelle hermostuin eilen, kun olisin halunnut katsoa sen neuvolasta saadun dvdn, ja muutenkin vähän puhua asiasta, niin tämäpä ei sitten innostunut tarpeeksi. Alkoi vain märisemään että miks kaikesta pitää nykyään tehdä oppaita ja videoita että eikö mitään saa enää itse ottaa selvää ja onhan sitä ennenkin selvitty ja blaablaablaa. Niin minä sitten TIETENKIN otin itseeni että miksei tuota kiinnosta ja yksin jään lapsen kanssa voi nyyh. Ja nukuin sohvalla. Ja pidin mykkäkoulua. Ja itkin hysteerisenä tuntikausia kun ketään ei kiinnosta tämä vaikka se on maailman isoin juttu ikinä. Buhuu. Nolottaa vähän. :ashamed:

Oireita; Tissit on turvoksissa, kuppikoko on varmaan jo jotain dd-e osastoa, täytyy hankkia uudet vermeet kun ei nämä tue tarpeeksi. Aivan hirveä menkkakramppi tuli aamulla, aloin hyperventiloimaan ja meinasin ensin pyörtyä ja sitten oksentaa. Meni ohi ihan viidessä minuutissa, ja on nyt pysynyt poissa. Hetken aikaa jo luulin etten pääse töihin tänään ollenkaan... Onneksi se neuvolantäti eilen erikseen sanoi että semmosta menkkajomotusta ja ihan kunnon kipujakin saattaa alkaa nyt tulemaan, että kuuluu kuvaan ja ei tarvitse pelätä. Mutta oli kyllä aika persiistä. :|

Hauskaa päivänjatkoa ja parempia vointeja!

MJ & Salarakas 6+0 POKS!
 
tuoli, HeMmiN ja Nepsus Mä toivon niin kovasti, että vuoto olisi vain jotain harmitonta!!! Paljon paljon voimia ja haleja!! :hug: Tosi inhottava tilanne :'(

JudeD Täällä on yksi (toistaseksi) oireeton :wave: Ainoat oireet on, että plussauksen aikoihin oli enemmän menkkamaisia kipuja ja nippailiua (nekin loppuneet melkein) ja tissit kipeät. Pahasta olosta ei tietoakaan! Ja eka raskaus, joten en tiedä onko hyvä vai huono juttu...

Lumihiutale85 Mustakin tuntuu, että alavatsaa turvottais vähän, niinku menkkojen aikaan. Muualla ei oo turvotusta :) Housut menee normaalisti jalkaan!

Onpas paha mieli kaikkien niiden puolesta, joita piinaa epävarmuus :(

Alle viikko ultraan!!!

Lily ja kaksmillimetrinen 5+3
 
pakko kyl kommentoida tuohon lihomis juttuun

esikoisen kohdalla tuli varmaan melkein 15 kiloa :D :ashamed:
nyt kyllä ajattelin ainaki yrittää olla lihomatta enempää ku tuota läskiä löytyy jo ennestään, synnytyksen jälkeen voiki laittaa kesä kuntoon 2012 kamppanjan ja hankkiutua vähhemmäksi näistä ylimääräisistä kiloista. :D noh sitä odotellessa..
 
Mulle tuli esikoisesta 26kg:LOL::LOL:
johtunee siitä että elämän tapani oli ihan retuperällä ja kun aloin odottamaan esikoista piti pistää ruokavalio uusiksi.. Ei pelkkää salaattia ja raejuustoa :popcorn: Sit alko maistumaan sipsit, karkit, limsa HYI. Ja tosiaan.. Entisiin mittoihin olis vieläkin 8kg.. Ja suuri nahkapussi.. Mutta jos tällä kerralle päästäisiin vähemmällä ;)
 
Uusi ilmoittautuu mukaan :wave:

Ensimmäistä odotetaan ja pitkän kaavan mukaan on värkätty. Ikää on kertynyt jo 36, mies pari vuotta vanhempi. Lisäksi huusholliin kuuluu lauma koiria; periaatteella pari sinun ja loput minun! Kävin eilen varhaisultrassa, jossa näkyii kiihkeä sydämensyke ja vajaat 12mm ihmisen alku. Kaikki hyvin. Kyllä helpotti.

LA on kesäkuun 11 ja synnytyspaikkana KAKS.
 
ohhoh.. olipas tullut paljon tekstiä :D

Voimia kaikille joilla huonoja uutisia :hug:

kirjoitan nyt nopeasti kun kiirettä pitää..

tänään oli varhaisultra ja yksi sydän siellä pamppaili <3 kaikki oli niin hyvin kun nyt voi vaan olla :heart: hieman uskaltaa jo huokaista.. mutta silti on vähän pelkoa että meneekö hyvin loppuun asti... ei auta kuin toivoa.. Ja hinta ei kyllä päätä huimannut kun oli 50€, voin suositella muillekin, tosin oliko edes muita Keski-Suomesta?

Etovaa oloa on pitkin päivää, turvotusta ja väsymystä..

Kerrottu ollaan kummankin vanhemmille ja sisaruksille..
nyt ei niin tarvitse salailla kun tuossa ekassa ultrassa oli ainakin kaikki hyvin..

nyt oli omaa napaa, mutta palaan paremmalla aikaa :wave:
 
niin kateellinen teille, kenellä on toi varhaisultra. meille ei sitä tarjota eikä täälä oikei ole mitää yksityisiäkään et pääsis kattelee suht-halvalla.. hmh. oisin menny varmaanki.
huono olo on taas, täytyy kohta syyä jotai.

onko muita tupakinpolton lopettaneita tai nyt sen lopetuksen kanssa kamppailevia?

olen siis kummastaki aiemmasta raskaudesta lopettanu tupakat ja alkanu sit imetyksen jälkee reippaasti ni uudellee polttamaan, nyt jotenki on tosi ylivoimasen vaikean tuntusta olla polttamatta :O enkä ymmärrä ku kummassaki aiemmassa raskaudessa se onnistu ihan helposti..

tänääkin mennyt kaksi tupakkia :l huomena ei kyllä sitten enää yhtäkään!

olen kertonu raskaudesta vasta kolmelle ystävälle ja miehelle. muut ei tiedä ja muille kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen jos eivät ennen sitä arvaa.

joko on mammat ruvennu ruokailuaan miettimään? niin, että saako tätä nyt syyä ja miten tän laita olikaan :D mulle on ainaki heti tullu et piti heittää energiajuomat poies ja salaatit pestä ylihuolellisesti yms. ja kumma juttu, mutta ei tee suklaata mieli!?!?!?! oiskoha se nyt sitten se poika :>

beeib 5+0
 
Tekstiä tulee mukavan tasaseen tahtiin :)

En uskonut näin sanovani mutta olo on vähän outo kun ei ole pahoinvointia ollut koko päivänä.. :whistle: siis eilen kun aloitin sen pahoinvointilääkityksen. Lueskelin sitä pakettiselostusta ja luki että erityistä varovaisuutta (taivastaavaa..) raskaana ollessa ja keskusteltava lääkärin kanssa asista.Kai ny neuvolalääkäri tiesi mitä määräs mut silti tuli inhottava olo ja mitä jos.. Mut oon ihan satavarma jos en lääkettä ota niin olo taas aivan kamala.. !! Joten toistaseks näin mennään :)

pupeltaja täällä taisi useampikin tupakinpolton lopettaja tai ainakin yrittäjä olla ja täällä yksi kans! Hyvin sujunut tähän asti kun niin kova pahoinvointi ollut ettei tee mieli tupakkia eikä kyl mtn muutakaan! Ei edes suklaata :O :p

Tervetuloa jälleen uudet kesämassut :wave:
 
Perdy: mun kaveri käytti primperania viikolle 18 asti, ihan alusta. Muuten ois oksentanut aamusta iltaan ja yöhön. terve lapsi on ja neuvolallääkäri sillekin kirjoitte ne primperanit.

Haleja vuotajille ja voimia!!

Minäkin olen tupakin polton lopettanut, lopetin plussauspäivänä. Eikä tee yhtään mieli, se haiseeki niin pahalle! Paitsi kerran haisi ihan sikahyvälle :O silloin ois tehny mieli polttaa, mutta meni onneksi nopsaa ohi. Ja energiajuomia join ennen töissä useinkin, nyt sit kituutetaan ilman.

En jaksais oottaa en stiistaita, sit ois se ultra ja sais varmistuksen tähän asiaan!

Bre ja pikku 7+5
 
Perdy Eiköhän ne aika rutiinilla määrää tota lääkettä, jos kerta neuvolalääkäri oli, tuskin tarvitsee huolehtia. Ja varmaan ihana fiilis kun ei oo huono olo!!!

pupeltaja Mä aloin plussatestin tehtyäni heti kiinnittämään huomiota syömisiin ja juomisiin, ja oon aika tarkka. Kolme päivää ennen ku plussasin oli kaverin valmistujaiset ja tuli otettua aika paljon :whistle: Onneks sillä ei kai niin aikaisessa vaiheessa oli kovin väliä.. iik.

Tervetuloa Alma74! Ja onnea plussauksesta "pidemmän kaavan jälkeen" :) Meilläkin meni tasan vuosi kun tätä asukkia duunattiin. Aikamoinen pettymys ja järkytys tulisi olemaan jos siellä ei asustelekaan kukaan :(

ninna87 Onnea hienoista ultrakuulumisista :)

Uh, tuli muuten huono olo lounaan jälkeen. En tiedä johtuuko raskaudesta vai muusta.
 
Viluista alkuiltaa!

Tänne ei mitään uutta mullistavaa, ajattelin vaan yksikseni kirjoittaa kysymyksiä ja vastauksia :D Kysymyksiä varmaan tulee useempi kun tulee kirjoittaessa mieleen..

Joku kysyi, onko kenellekkään vielä kerrottu raskaudesta , meillä kävi niin, että erittääääin pahan pahoinvoinnin aikana oli PAKKO kertoa äidilleni joka tietää asiasta vähän enemmän, jos osaisi auttaa asiassa. No, sitten kun äiti tiesi niin pitäähän isänkin tietää. Siinä tapauksessa myös anopin ja apin pitää tietää. Koska he tietää, myös sisarustemme pitää tietää jne.. :D Tää on paisunu, ei oltas haluttu kertoo vielä pitkään aikaan kellekkään, mutta kun se ja se tietää, niin pitäähän sen ja senkin tietää.. Huoh..

Onko kenelläkään ollut pahaa päänsärkyä nyt alkuraskauden aikana? Itselläni erittäin paha migreeni ollut monia vuosia ja ilmennyt varsinkin menkkojen aikana. Nyt tietenkin kun menkat jäivät pois, niin luulin, että pääsen eroon myös päänsärystä mutta ei, tuntuu että nyt on joka ilta jonkunlaista jomotusta päässä! Liekkö sitten johtuu niskojen kireydestä kun oksentaessa tyhmänä jännittää lihaksiaan :|

Entäs onko muilla kauheaa turvotusta? (tähänhän kirjottelin hirveen rimpsun kunnes tajusin, että muutki on aiheesta puhunu...) Joten kysynkin vaan, että joko 8:lla viikolla voiski näkyy jotain mahaa? :D

Raskausviikkojen laskemisestakin juolahti kysymys mieleen. Jos esim. olet raskaana 6+3, niin sanotaanko silloin että "olen 7 viikolla raskaana" tai katsotaanko netistä 6:nnen vai 7:nnen viikon kohdalta tietoja?

Jaksaiskohan joku tyhmälle vastailla..
 
Viimeksi muokattu:
Tääkin tahtoo mukaan ja täten ilmoittautuu kirjoittelemaan teijän kanssa :)

Oon jo pitkän aikaa lukenut palstaa tuolla esikoista kuumeilevien puolella ja muutama viikko sitten pääsin siirtymään tänne odottajien puolelle :heart: Nyt menossa 7+0 (poks poks! heh, pääsinpä tonkin tekemään jo heti ekassa viestissä) ja kovasti varhaisultran varaaminen mietityttää. Tekisi kauheasti mieli varata aika, niin saisi varmistuksen, että masussa varmasti on kyytiläinen. Olokin kun on lähes kaikin puolin hyvin oireetonta ollut, niin vähän huolestuttaa. Tosin ei ole mitään syytä epäillä myöskään etteikö kaikki olisi hyvin, mutta tiedättehän te...

Ninna87 haluaisitko kertoa missä tarkalleen kävit noin edullisessa ultrassa? Itse olen kanssa Keski-Suomesta (Jyväskylästä) ja tosiaan ultraan on näillä näkymin tarkoitus varata aika. Oon jo pariin paikkaan soitellut ja kysellyt, mutta hinnat oli tuota puolet kalliimpia.
 

Yhteistyössä