** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

minimamma Meillä on rivitalon päätykämppä, yhes kerrokses.
2 makkaria ja olkkari, jossa takka. keittiö, kylppäri ja wc ja rivitaloks tosi iso piha!
Nii ja omaks tätä kokoajan maksetaan, tai no niitä asunto-osakkeita vai mitälie. :)
Paikkana pieni kylä, 80km Helsingin keskustasta. Lähikaupunkina toimii Riihimäki ja Hämeenlinna, Riihimäelle ajaa n.10minuuttia ja Hml puolisen tuntia.
Tällä kylällä on pari pientä kauppaa ja toisen yhteydessä toimii posti. Ala-aste on mut yläastetta ei ja terkkari löytyy, sekä pienenpieni kirjasto :D Tämmöne kyläpahanen vain. Ei tääl ole edes automaattia !

Pikkane toi kirjan, joten ruvetaan sitä nyt lukemaan :D

Harhikselle viel, et tosi kiva kuulla, että on vuoto pysyny aisoissa!
 
paljon oli taas tullut juttua :D ei enää muista mihin piti kommentoida:ashamed:

Meikkä menikin ilta kauppareissulla ja iltapala just saatiin syötyä ja esikoinen paineli sänkyyn... josko menis itsekin, ukolla kun on neljältä herätys ja huolii hetken olla lähellä ja höpötellä päivän asiat :)

Mie oon niin onnellinen siitä että meillä puhutaan paljon ja kiireen keskelläkin on aikaa vaikka pieni hetki olla sylikkäin ja lähellä!!

asuntoasiaa joku kyseli:) ihan kerrostalo kolmio, 79m2 kunhan sit opiskelut on ohi ja jos miehelläkin on töitä niin omakotitalon ostoon aletaan:) menee muutama vuosi mut eipä haittaa.

rauhallisia unia kaikille mammoille :D
 
Iltaa!
Yllättävän nopiasti päivä menny pikku potilaan kanssa.Äiti kävi kahvilla ja oli sen aikaa että käytiin miehen kanssa rauhassa kaupassa ja postissa. Nyt tuo halusi jo yöunille ja toivottavasti saa nukuttua eikä yskitä tai kuume nouse enää.Lääkettä annoin kyllä vielä ennen ku nukahti.Mutta nenä vuotaa koko ajan,koko päivän saanu niistää ja viimeyönäkin vähän väliä heräs pärskimään ja piti niistää. Joskos tää tästä taas :)

Tein lämppäreitä iltapalaks,kohta uuniin ennenku Poliisit alkaa :p
Kauhee närästys ollu koko päivän,tulee renniet kohta ylös..

minimamman galluppiin:
asutaan Tampereella lähiössä kerrostalokolmiossa.Omassa,tai pankin aika paljolti viä :D koko aika kattellaan rivaria/taloo jostain läheltä koska tykkään asua tässä kun palvelut lähellä,harvoin tarvii kaupunkiin asti lähtee asioille. Päiväkoti vieressä ja mun äiti asuu kilsan päässä josta tosi suuri apu ja muutenki ollaan läheisiä niin päivittäin ainaki soitellaan ellei kyläillä. Veli asuu avokkeineen kans ihan vieressä,samoten mun isä. Sisko myös "naapuri lähiössä" että kaikki rakkaat ja läheiset tosi lähellä mikä mulle tärkeää :)
Tässä asunnossa ei siis mtn vikaa vaan ollaan kateltu isompaa ihan tilanpuutteen takia,tai sit alan karsii tota tavaraa rankalla kädellä :D

Nyt ne lämppärit uuniin ja pollareita vartoomaan ;)

Perdy 29+4
 
asumisesta me asutaan kans rivarin päädyssä, neliössä. ei tää mikä hirveen iso oo, 80 neliöö mut mahutaan ihan hyvin ku ei olla koskaan totuttu mihinkään hirveen isoon. ja tää on huippupaikalla, kaikki liki ja jättipiha joka aukee metsään. terassi rakennettiin tai laajennettiin viime kesänä, nyt on 30 neliöö terassia :D tramppa mahtuu kans loistavasti tohon ja tilaa jää vielä runsaasti. meillä on tossa päädyssä pyykkiteline mitä ei muut käytä joten saan kaiken tilan itelle eli monta koneellista voi pestä kerralla ku saa kaikki kuivumaan. hyvällä ilmalla ekat saa pois ku tokan koneellisen vie kuivumaan. meillä ei myöskään oo seinänaapureita vaan toi viereinen kämppä on ollu yli 10 vuotta tyhjillään. sit ku pojat tosta kasvaa ja tulokaski on isompi ni sit pitää kattoo tilannetta uudelleen.

jumpassa käyty ja aika huh huh treeni oli, sykkeet vähä pomppas ku sen verran reipasta oli meno. no onneks vaan alku, muuten tehtiin lähinnä lihaskuntoliikkeitä.
 
kävin siinä puoli neljältä synnärillä, ja 1,5h vierähti: makasin tunnin käyrillä ja kyllä "hävetti" kun napit saatiin kiinni niin alko rummutus, ihan tajuton.. no makasin silti tunnin käyrillä ja ei ollut vauvalla ollut huolen häivää.. :) hyvät käyrät ja potkuja tuntui ja piirtyi niin mallillisesti ja tasaisesti.. toki kätilö oli mukava ja kertoi ettei tarvi hävetä, parempi tsekata kun murehtia kotona.
sitten pääsin vielä lääkärille joka kattoi kohdunsuun tilanteen ja kuunteli ultralla istukka virtaukset, sekä katsoi ettei napanuora ole jumissa.. ja sitten se selvisi meille tulloo PRINSESSA. :heart:
ja tytön painoarvio oli 1,150g. iso likka jo sielä masussa!

nooo, nyt on levollinen mieli kaikinpuolin. :)

mmilia ja stella 27+4

muoks muoks.. niin ja neiti oli perätilassa, kasvot selkäänpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Hieno kuulla mmilia että kaikki oli hyvin! Ja muutkin, kenellä on ollut huolia raskauden kanssa! :heart:
Helpotti muuten lukea että tosi moni teistäkin tuntee liikkeet heikompina ja vähäisempinä nyt. Itselläni sama juttu, liikkeet vaimeni viime viikolla huomattavasti ja olen vähän väliä ollut hätääntyneenä, että onko jokin hätänä. Varmaan on vaihtanut jotenkin paikkaa/asentoa ja toisekseen ihan selkeä unirytmi on vauvalla tuolla masussa, tuntuu nukkuvan paljon ja hereillä sitten potkiskelee...

Meillä asutaan omakotitalossa, 130 neliöinen. Tilaa ja pihaa on ihan sopivasti ja naapureita riittää myös :) Kaupunkiin on reilut 10 km, tällanen uusi omakotialue.

Huomenna sitten lääkärineuvolaan, jänskättää kyllä kaikki arvot, paino mukaanlukien. Sokerirasituksessa olin tänään ja ihan kamlaa oli se litku jota jouduin juomaan! Olisin kyllä ollut ikionnellinen jostain muumilimpparin tai kokiksen makuisesta, tuo oli ihan hirveetä :x En saanut vielä arvoja, joten nekin sitten huomenna.
 
Iltaa mamit!

Mmilia hyvä että uskalsit soittaa ja käydä vähän käyrillä, parastahan aina onkin kun kaikki on kunnossa :) Sitä varten sinne pitää päästäkin tsekkaukseen ja sitä varten ne paikat on :)

Minimamman galluppiin, eli Espoossa rivari päätykolmio 80m2 etu- ja takapihalla. Vuokralla ollaan ja oma meinataan ostaa kunhan töihin tästä palaudun :)

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK mikä koirakuume iski viikonloppuna, oltiin jack russelien rotuunotossa Nokialla siis ja sit siellä sen jälkeen alkoi yks jalostus-homma missä oli mukana ihan pieniä pentuja!! Kääk miten ihania. Mä en kyllä siis pientä koiraa ottaisi luultavasti ikinä, mut voi luoja miten sulosia ne oli!! :D Mä tosin luulen, et tää kuumeilu johtuu vaan tästä vaapun odotuksesta ja kun järjellä nyt aattelee niin onhan tossa yhdessä jättiläiskoirassa jo ihan hyvin tekemistä :)

Vaappu tuntuu viihtyvän kovasti masuyksiössään, mitä nyt supistelee päivästä riippuen enempi tai vähempi. Maha on vielä toistaseksi arveton ja suurehko, toivotaan että arvet pysyy poissa tässäkin raskaudessa...torstaina nlalääkäri, katsoo ton kohdunsuun ettei ole muutoksia, esikoisesta muutokset alkoi justiinsa näillä viikoilla ja vuodelepoa olikin sit enempivähempi loppuaika. Nyt ei oo kyllä ihan samanlainen tunne, mutta silloinhan se selviää :)

Nyt sohvannurkkaan :) Hejdå!

-tintsu
 
Hienoa kuulla mmilia että kaikki oli kunnossa ja onnea tyttölupauksesta :)

Kiitos kaikille tsempeista saada uus isompi kämppä! Jessi kyseli että missäpäin asutaan. En viitsi paljastaa paikkaa kun on niin pieni, mutta pohjanmaalla asustellaan, Kokkolan lähellä :)

Minimammam asuntogalluppiin:Nyt siis asutaan 60 neliön kaksiossa. Rakennettu kai joskus -90 luvun alussa. Ihan kiva kämppä, tykätään asua muuten mutta tila tosiaan loppuu kesken! :( Kaappitilaakin on ihan ok:sti mut ei todellakaan riittävästi kohta 4 henkiselle perheelle. Sauna ja iso piha on kivat! Ja mun mielestä meillä ei turhaa roinaa edes ole! Asutaan siis maaseudulla, pienellä paikkakunnalla. Täällä on 2 ruokakauppaa, posti, pankki, kukka-ja kirjakauppa.... Mitäs muuta :D Ei oikeestaan kauheesti muuta, aika vähissä on tekemisestkin sun muut. Täällä asuu meidän molempien vanhemmat joten se on positiivinen asia tässä kunnassa. :) Koko ajan siis isompaa katsellaan.

Torstaina ois neuvola! Sanokaa, millä hemmetin keinolla mä saan itselleni sokerirasituksen, ja olenko mä jotenki hysteerikko kun sinne haluan?!? En siis mielelläni sinne mene sitä litkua juomaan, mutta mun mielestä mulla on oikeen hyvät perusteet miksi haluan varmistua onko mulla rd vai ei! Nimittäin se että tytöllä oli synnytyksen jälkeen sokerien kanssa häikkää ja 2 päivää oli lastenosastolla joka oli mulle erittäin kova paikka. Ja kyllähän sekin saattaa kertoa että mulla saattoi olla rd silloin, mutta silti neukkutäti ei mua sinne sokerirasitukseen päästäis! Ja syy on se, että mä olen niin hoikka!!!!!!! Ja se, ettei esikoinen nyt mikään kamalan iso ollut (3985g). Joo ei ollut mitään jättiläinen mutta ei sekään kerro sitä etteikö olis ollut rd. Hitottaa se meidän neukkutäti, kun tuossaki asiassa vaan säästetään rahaa!

Huomenna ois neidin 2-vuotis neuvola, joten nyt poistun tästä koneelta ja katson vielä sen uuden sarjan, minuuttipeliä, tallennukselta ja suuntaan nukkumaan!

CanWen ja mökö 26+6
 
Niin järjetön määrä tekstiä tullu, (en oo päässy koneelle moneen päivään kun oltiin reissussa) ettei mitään mahiksia kommentoida mitään järkevää oikee mihinkää tän lukumaratonin jälkeen, phuuh! Mut kaikki luettu kuitenkin ehottomasti!

En sano nyt muuta, kuin toivottelen kivaa maanantai-illan jatkoa ja hyvät yöt kaikille :)

Tetasha :heart: Kakkonen 27+4
 
Täällä sama ongelma ku Tetashalla, viimeks ehtiny reissun takia perjantaina päivällä koneelle ni nyt on iha ihmeissää hirveen lukumaratonin jälkee :D

Sen verran jäi mieleen, ettö onneks Harhis selvisit säikähdyksellä, ja Mmilialle onnea rinsessalupauksesta :) :heart:

Asunnosta:
asutaan tällä hetkellä, ja myöskin näillä näkymin jatkossakin 52 neliön kerrostalokaksiossa vuokralla, keskustaan muutama kilsa eli ei paha. :D ihan kiva kerrostalokeskittymä, tämä siis neljän talon ythiö, keskellä niitä lapsille leikkipaikka yms. Kavereiden vanhemmat on tienny kertoa että joskus parikyt vuotta sitten ollu hurjaa seutua, saanu kuulemma lähes joka roskanvientireissulla painia ja moni sai puukostakin täällä, mut luojan kiitos ei enää mitään sellasta oo!

Omaa napaa: mietityttää viime tiistain neuvolan jäljiltä, että onkos syytä huolestua kun oli silloin proteiinia virtsassa, ja nyt on särkenyt pari päivää päätä ja tänään ollu ihan ihme olo ylävatsalla, tai et sellanen ku nälkä kaihertas tavallaan, vaikkei nälkä olekaan? Neukkutäti perusteli proteiinin nestehukalla, eikä ottanu kuuleviin korviinsa vaik sanoin et päätä särkeny reilummalti edellisviikonloppuna. noh, ukkelin äitipuoli ja kummini kun tästä kuulivat niin hyvä etteivät pakottaneet vuodelepoon, kummi siis hoitsu itsekin, ja ukkelin äitipuoli vietti iltatähden raskausajasta melko osan tarkkailtavana raskausmyrkytysepäilyjen takia, oli kuulemma oireillut juuri noin... Kertokaapa viisammat et mitä mieltä ootte? Ei kehtaisi jotenki 'turhasta' valittaa... :/

rinderella ja veepertti 27+3
 
Susse83 Meiltä löytyy tällä hetkellä 3 tiibetinspanielia. Olin just su lohjalla pentunäyttelys tuon oman kasvatin kans. Mulla oli syksyllä ensimmäinen oma pentue kotona. Tuo lohjan näyttelypaikka oli kuuma ja ahdas. Mulla ongelmaa tuotti jo nyt esittäminen ku kyseessä pieni rotu joka esitetään alhaalta. Yritä siinä sitten kyykätä ylös ja alas.

Asunnosta : Me asutaan rivitalokolmios jossa 80 neliöö. Kahdes kerrokses ja iso takapiha. Tähän mahdutaan kyl viel kahden lapsen kans mut kiva olis saada omakotitalo jossain vaihees ku on noita koiruuksiakin. Vaatehuonetta kaipaan sillä täs asunnos on olemattomat säilytystilat eikä tänne ylimääräsiä kaappejakaan sovi.

Olotila ollu tänään kamala. Pelonsekaisin tuntein odotan huomista ultraa, jaiks.

Nepsus ja Wiljami 28+2
 
Mukavasti ootte vastaillu asumiskyselyyn, kiitos :)
Musta on kiva lukea miten muut asuu, kun itekkin on tullu asuttua vaikka miten ja missä, mutta nyt tosiaan vakiinnuttu tänne maalle.

Hany kurjaa kuinka äidillesi käynyt :( Toivottavasti siitä vielä kuntoutuu!
Mun pikkusiskokin asuu Keravalla ja ihan siinä keskustassa kans, siinä uuden naisille suunnatun kuntosalin (tai mikä hyvinvointikeskus se nyt on) vieressä sellasissa suht uusissa korkeissa kerrostaloissa :)

Harhaanjohtaja hienoa et vuoto pysyny poissa ja vointi hyvänä, toivotaan samanlaista jatkoa!

mmilia hienoa et kaikki oli kunnossa ja sait ystävällistä palvelua!
Mä muistan, kun esikkoa odottaessa menin k-sks:in äitipolille liikehälyn takia niin kylläpä oli tympee kätilö ja tympeemmäks vaan muuttu, kun huomattiin et kaikki on kunnossa. Mut eipä mulla muutenkaan oo mitään hyvää sanottavaa keski-suomen keskussairaalasta, onneks ei asuta enää jkl:ssä niin ei tarttee siellä synnyttää.
Nii ja meinas ihan unohtua onnitella tyttölupauksesta! :heart:

Tetashalle ja rinderellalle vell kam päk :)


Olikohan sitä vielä muuta, pätkii kun kello jo niin paljon joten parasta sammuttaa kone ja käydä nukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
hyvää huomenta mammat :D

canwen eikös se nykyään ole yleinen suositus että sokerirasitus tehdään kaikille painoista yms riippumatta, sanot vaan että haluat sen ja piste kyllä ne sen laittaa ihan varmasti!!!!

mmilia Onnea tyttölupauksesta, perätila voipi selittää vatsanmuotoa, mie vaan toivon että tää kääntyis takasin pää alespäin :'( en huoli leikausta...

rinderella Mulle oli kans tullu vähän proteiinia, mut äippäpolilla sanoi lääkäri ettei huolta jos ei turvotuksia tule ja verenpaine nouse, on todennäköisesti nestevajausta, ja päänsärky on ensimmäinen oire nestehukasta!!! monilla on kuulemma koko raskausajan protskua pissassa, koska juovat liian vähän. jos verenpaine on ok niin ei myrkytysvaaraa ole :)

Meillä neiti jäi kotiin vatsakivun takia.... perjantaina tarhassa oli useampikin oksennellut joten toivotaans nyt ettei iske meille... Ollaan onneks aika hyvin kaikilta pöpöiltä vältytty... koputtaa puuta...
Myö mennään muuten huomenna synnärille tutustumaan :D ei minuu niinkään kiinnosta mut ukko kun ei ole käynyt niin hyvä nähdä paikka:)
 
Huomenta!!
Ai että olis väsyttäny |O pikkuhiljaa taas heräilee uuteen päivään.Yö meni likalla hyvin,taitaa olla paranemaan päin kun ei nokka valu jatkuvasti eikä taida kuumettakaan enää olla.

Mulla on ollu kans monesti proteiinia pissassa ja terkka laittanu lähetteen viljelyyn mutta aina ollu puhdas.Mulla ei kans nestehukasta voi johtua ku juon hirveesti vettä,koko ajan tollanen puolen litran lasi hollilla. Lääkäri sano viimeks että voi johtua myös siitä jos runsasta valkovuotoa,joten mulla sit varmaan siitä johtuvaa. Ei muita oireita ainakaan.

mmilia paljon onnea tyttölupauksesta ja onneksi kaikki hyvin masussa :)
Mua kiinnostas hirveesti tietää missä asennossa tää meijän ukkeli majailee kun liikkeet tuntuu tasasesti joka puolelle,varmaan pyörii ympyrää siellä :D

Muistin juuri että mullakin perjantaina neuvola,piti oikeen puhelimeen laittaa muistutus että muistan mennä :D

Nyt aamuhommiin.. Palataan taas :)

Perdy 29+5
 
mmilia Ihanaa et kaikki oli kunnossa! Ja hauskaa et saitte tietää kumpi tulee :D:D

sannikki ehtiihän se vielä kääntyä :D Meillä ollaan kans kokoajan melkei perätilassa.

minimamma meki varmaa asutaan maalla, tai ainaki tää kylä on niin pieni ettei tääl ole ku reilu 1000 ihmistä :D ja hitosti peltoja ympärillä :D:D:D luonnonlampia jne, rakastan tätä paikkaa!! Mun lapsuuden kylä ja siks halusin asettuu tänne lasten kans vaik välissä oon asunu hämeenlinnassa ja riihimäelläkin, muutin 15v pois kotoa opiskelee hml ja siit sit töihin riihimäkee ja sieltä nyt palattii sitte viimevuonna tänne kotiseudulle :D:D PARASTA!

CanWen pyydät vaan. Kyl ne laittaa sen lähetteen. jankuta jossei muuten meinaa laittaa. Mulla oli esikoisesta raskausdiabetes ja laps oli 3770g. eli ei kauheen iso kuitenkaan, mut silti oli se. Et voi se olla ollut vaikka laps ei oliskaa ollu kovin suuri.

nyt lyö pää tyhjää, ei noussu eilen kuume tytölle, tänää pakko käyä kaupassa noiden kans, katotaa mite sitte illalla et nouseeko nyt sitte ton tulevan kauppareissun jälkee..

p & R
 
rinderella oliko sulla verenpaineet millaiset, oliko nousseet? Olisiko sinun mahdollista joltain vaikka lainata verenpainemittaria kotiin, että voisit mittailla, jos raskausmyrkytyksen mahdollisuus huolestuttaa? Minulla on kahden lapseni kanssa loppuvaiheessa alkanut raskausmyrkytys ja verenpaineet on kohdonneet ensin kovasti ja sitten näkynyt myös proteiinia pissassa.

CanWen: ihme meininkiä, jos ei sokerirasitukseen pääse, kun yleensä sinne suorastaan tunnutaan tyrkyttävän. Minulle terkkaritäti sanoi, että käytännössä lähes kaikki yli 25-vuotiaat suositellaan testattavan syyn tai toisen takia. Jos ei neuvolatäti suostu sitä sokerirasitusta tekemään, niin mitä jos yrittäisit ihan terveyskeskuksen ajanvarausnumeron kautta soittaa ja pyytää ko. testiä. Vai onko niin pieni paikkakunta, että sama ihminen käytännössä vastaa joka paikasta? Tai oletko sinä työelämässä (anteeksi en muista taas kuka on kotiäiti tms. :ashamed: ), niin jos saisi työterveyshoidon kautta mentyä?

Hany
: suosittelen lämpimästi hoitovapaata, jos vain mahdollista. Mutta vielähän sitä ei tarvitse päättää! Itse jään varmaan kyllä ainakin siihen kahteen vuoteen asti kotiin hoitamaan lapsia. Ja ehkä kolmeenkin, jos kukkaron nyörit sallii. Meillä oli esikoinen 1v 2 kk kun aloitti hoidon ja olihan hän niin tosi pieni vielä ja sairastelikin kauheasti alkuun, toisen kohdalla olin lasten kanssa kotona 3-vuotiaaksi asti.

Lumihiutale :attn: kerrohan kuulumisesi, jäitkö sairaslomalle ja miten menee?

Asumiskyselyyn: maaseutupaikkakunnalla asutaan, taajamassa palvelujen (niiden vähäisten) äärellä kylläkin. Meillä on myös rintamamiestalo, sitä remppaillaan ja laitetaan, paljon on taas mielessä kun haluaisi täällä tehdä. Rakastan tuota omaa pihaa ja puutarhanhoitoa ja lasten kanssa täällä on hyvä elää.

kurkkunaamio ja kolmonen 29+3
 
Aurinkoista tiistaita mammoille ja masuille! :)

Sannikki toivottavasti vältytte maha/oksutaudilta!!

Meillä on tullu viime yönä autotallin katolta kaikki lumet alas niin että nyt siinä edessä on sellanen 2 metriä korkee lumivalli. Onneks on pidetty autoja jo pari päivää taivasalla just tän takia ettei vaan jää autot saarroksiin talliin vallin taakse. Kaikki lumet ois pakko saada tänään pois tosta ettei jäädy kiinni, kun huomiseks on luvattu jo pakkasta. Miehellä sattuu olemaan tänään vielä pidempi päivä niin ei millään illalla ehdi siirrellä noita kaikkia lumia, mun on siis pakko koettaa tänään tehdä lumitöitä niin paljon, kun maha vaan sallii eli tuskinpa hirveesti :/ Hissuksiin ajattelin kokeilla aluks ja jos ei ala kipuilla tai supistella niin sit uskallan rauhalliseen tahtiin tehdä hommia välillä huilien ja kahdelle vanhimmalle jo lupasin ennen kouluun/eskariin lähtöä, että jos ovat iltapäivällä vähän mun apuna niin järkkään niille (ja tietty pienemmille siinä samalla) elokuvaillan ja vähän jotain herkkuja palkaksi :)

Mutta nyt pukemaan niin pääsee tonne pihalle. Tänäänhän pitäs olla kevään tähän asti lämpimin päivä ja ihanasti aurinkokin kurkkii tuolta pilvien takaa :)

minimamma ja sakke rv 26+4
 
Pupeltaja joo siis mä tarkotin maalla asumisella et asutaan ihan maaseudulla. Pari kilsaa ennen meitä on jättikokonen sikala ja pari kilsaa meistä eteenpäin on mielettömät lehmä- ja sikatilat aika vieretysten ja tosi paljon piemempiä maatiloja. Keväisin ja kesäsin pjaska haisee harvase päivä et landepaukkuja ollaan :D Mutta siis joo nykysin taidetaan laskea maalla asumiseks myös se et asutaan pienellä paikkakunnalla tai kylässä. Tällä meidän kylälläkin asukkaita on vaan reilu 8000 eli ei oo iso paikka tämäkään. Mäkin oon lähtösin etelä-suomesta, mutta pienenä alakoululaisena muutettiin tänne mun äitin kotiseudulle. Mun mies on täältä lähtösin, mutta sillon, kun tavattiin niin asui jyväskylässä ja sinne mäkin muutin miehen perässä, kun hällä oli koulu kesken siellä. Sen jälkeen muutettiin sit takas tänne ja kovasti tykätään kyllä olla täällä vaikka nuorempana niin vannoin et heti vaan, kun pääsen niin muutan jonnekkin isompaan kaupunkiin, jonnekkin jossa on elämää :LOL: Nyt ei enää ne isot kaupungit kiehdo ollenkaan vaan osaa arvostaa tällasen pienen paikan etuja :)
 
Huomenta!

Minimamma! Voi että kuulostaa tuo teidän maatila ihanalta. Mä aina haaveillu et saisin asua jossain maalla ja ois touhua omasta takaa. Kirjekaverilla oli pienenä pohjanmaalla maatilta(lehmiä) ja olin siellä sit aika paljon :) Ja nautin. Ihanaa oli vaan jossain pelloilla kirmailla ja navetassa rymytä. Olihan sillä sit myöhemmin hevonenkin siellä niin senkin hoitaminen jotain ihanata! Ei sitä täällä osaa vaan mennä johonkin talleille...

Hahaha, näin hauskaa unta. Olin Vappu Pimiän ja Jenni Pääskysaaren kanssa muka laskettelemassa; itse laskin vaan pylly/kenkä mäkee ettei vauvalle käy mitenkään. Sitten muka mentiin aamiaiselle illlalla 6 ABC:lle :D Kaikkee sitä päässä voi liikkuakin.

Meen tuossa päivällä terkkarille viemään pissanäytettä ku välillä kirvelee ja sit on tuo maha kipu ollu pari päivää. Ettei ois mitään pissavaivaa ku mulla on ennen raskautta ollu aika paljon pissatulehduksia. Ois varmaan jo ollu estolääkkeen paikka mut eipä täällä tk lääkärit semmosia kirjottele..ku ei muutenkaan sitä tutkittu koskaan. Puhelinkuuri vaan.

Täällä ois jo nyt 9 aikaan 3 astetta lämmintä, mut ihan tajuton tuuli kuulostaa olevan.. :( Pitää lähtee tuon sessun kaa pihamaalle :) Ja piättää pissaa vielä 3 tuntia. :D

Niin kävin huvikseni lukemassa elokuisia ja siellä oli jotain puhetta ollu vauvakutsuista?? Ootteko ikinä pitäny tai onko teille pidetty ? Vähänkö ois huippua ku kaverit järkkäis yllärinä semmoset. Mut tuskinpa niin ilosesti tapahtus...

Jepulis..

Tinsku ja ReinoRakas 28+4 ..
 
käytiin eilen yksityisellä ultrassa 165e kiitos ja oli ihan normi ultra...huh minkä hintasta.
poikana oli pikkunen pysyny:heart:

Harhaanjohtaja: hui varmaan kyllä varmasti pelästytti. toivottavasti kakki menee hyvin loppuun asti.

asunnoista ollu puhetta. asutaan tällä hetkellä väliaikasesti 74neliöisessä kolmiossa kerrostalossa. meillä on oma sisäänkäynti. nyt odotellaan jos vaikka toukokuussa päästäs muuttamaan en omakotitaloon missä on 210neliötä tilaa ja kaikille lapsille omat huoneet. (rakennetaan siis itse)
kesällä sit autotallia rakentamaan.
 
Hello!
Tais se tinsku kysellä vauvakutsuista? Mä olen järkkäilly esikoisen kummitädille ja meillä oli aivan mielettömän kivaa. Herkuteltiin KAIKELLA hyvällä, sit oli vaipanvaihto kisa, eli kuka vaihtaa semmoselle Baby Born-nukelle nopeiten vaipan ja sitten tietenkin syntymäpäivän arvaus (ja sukupuolen arvaus myös). :)

Vitsi miten ihana ilma. Herättiin jo ennen ysiä ja lähdettiin lenkille. Sit tultiin pihahommiin ja nyt alkaakin olee nälkä :p

-tintsu joka muuten POKSUU, oisko 26+0? Pitää katsoa kalenterista :D
 
Kuulumiset. Elikkä eilen sit lepäilin ja aina ku nousin supisti (ei kipeesti) ja muutenki ylläri et huoli oli kova ku jotenki peräsuolessaki paineen tunne ja alapäätä vihlo. Siinä kehittää kaikki pelot et mitä jos onki kypsyny kohdiunsuu jne..

Kävin sit näytillä synnärillä, vaikka jännitti (lue:hävetti) soittaa sinne taas ja jotenki tyhmä olo. Ne kyseli vähä ja sit sano et tulee vaan vaikka heti. Siis aivan ihana kätilö oli! Kyseli kaikkee ja sano aina et nytpä se selvii onko mitää huolta jne. Ensin kätilö kyseli, otti käyrän vauvan sykkeestä (hyvin jumpsutti sydän ja pieni heilu kovasti) ja tunnusteli mahan. Sano et hyvän tuntunen on, ei poikkeavaa. Ei piirtyny yhtää selkeetä supiostusta sillon koneelle, tosin mahaan koski kun oli ruoansulatusvaivaa niin en olis ehkä erottanu muutenkaa.

Lääkäri sit ultras tosi nopee (se oli hieman kiireisen oloinen, selitti kandille vaan mitä teki ja selvästi päivystysasenteella..) ja selvis että pää alaspäin kuten tiesinkin, kokoarvio 1130g :heart: Lapseiveden määrä normaali (siitäki vauhkosin ku maha muka ei niin pinkee enää ja liikkeet tuntunu pari päivää tosi kovaa :ashamed: Ilmeisesti poika siellä vaan niin kovasti kasvanu ja voimistunu et heiluttaa koko mahaa ja tuntee pienen jalat suunnilleen ku potkii. Taitaa muuten potkia kovemmin ku esikoinen, tuntuu et nyt jo välil ilkeesti puskee ja potkii niin että nousee maha tosi selvästi, mitäs sit 10 viikon päästä :O Meillä siis villi tapaus, liikkuu tosi usein ja selvästi, ei oo pitäny viel huolestua siitä ettei liikkuis.

Sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja oli kyllä aika ilkeen tuntusta...Se siitä hellävarasuudesta. Asiansa se ajoi, eli sai selville (ultralla ku ei oikee yltny kunnol) että 4cm kaulaa ja ilmeisesti napakka. Eli ei kypsymistä! Kysyin siitä et mites ku tuntuu vauva niin matalalla, se selitti et mitä useempi raskaus, sen aiemmin se on alempana ja voi painua aika alas jo. Eli siis ei hätää.

Kaikki siis hyvin! Niin piristi ja huojensi, leijuin oikeen illan ku olin niin onnellinen että pieni on kunnossa, ei tule liian aikasin suurella todennäkösyydellä ja mun krempata ja paineentunteet ja supparit saa olla eikä ne oo tuhoa tehny. Saan kuulemma käydä normaalisti koulua/töissä, kirjotti tän päivän saikkua ku olin jo ilmottanu itteni saikulle. Sainpahan nukkua ressit ja univelat pois, supistaaki paljon vähemmän tänää! Liekö stressi yks niiden aiuheuttaja :ashamed: Hieman hölmö oli oli et siellä vaivasin niitä, mutta kiittelin kovasti ja sanoin et ei se mitää jos itellä jotai tuntemuksia, nyt ku tiiän et en aiheuta pahaa jos elän normaalisti. Ne siirs mun kasvukontrolli-poliaikaa kahden viikon päähän, niin että samal näkee onko supparit tehny tuhojaan. Sekin helpotti, nyt voi rauhas olla eikä tartte murehtia.

Kiitos taustatuesta, on se vaan niin iso asia jos pelottaa et pienelle sattuu jotain!
 

Yhteistyössä