** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

anteeks jos ja kun nyt puutun mutta mulla särähti tosi pahasti korvaan sannikin teksti joka oli todella lapsellista että kumpi nyt oikeen ylireagoi?
Enkä tosiaan lähtisi arvostelemaan muiden polikäyntejä; kaikki saa olla huolissaan omasta lapsestaan ja käydä näytillä niin usein kuin haluaa; kuten lumihiutale on itsekkin kirjoittanut tieto lisää tuskaa.

painosta, kun Elppa kyseli: mulle on tullut 11kg :eek: eikä todellakaan ole kivaa :S
kova tiputus edessä kun alku bmi oli 28.

hoitojärjestely synnytyksen aikana:
varmaan anopille menee tyttö, omat porukat on kreikassa 2.6-16.6 ja la oli tolloin 16.6; mutta jos menee yli niin sitten viedään niille kummat on lähempänä :)

pupeltajalla suloinen massu :heart:
 
sannikille ja lumihiutaleelle voisi tässä välissä sanoa saman kuin juuri äsken 60 palaista palapeliä kovalla tarmolla (ja itsekritiikillä "EN OSAA!") kokoavalle vajaa 3-veelle: HENGITÄ! PUUH PUUH PUUH!
 
Kiitos kommenteista. Taitaa vähän hormonit hyrrätä kun nyt en saa itkua loppumaan. osas kyllä Sannikki lyödä vyön alle. Luulin et täältä sais HELPOTUSTA omiin pelkoihin ja epävarmuuksiin, tukea niiltä joilla samoja kokemuksia. Sainki sit arvostelua juuri siitä joka epäilytti, eli mennäkkö tarkistuttaa vai ei jne. Koittaa kysyä et onko muilla näin, niin saakin vaan syyttelyä et aiheutan vaa pahaa lapselleni ja mun murheet ei ole mitään verrattuna muihin. Täällä luulin et vois nimenomaan noloimmista ja pienimmistäki murheista kysellä, yllättävän moni miettii samaa ja vaikka pieniä asioita ovatkin, voi huoli olla kova. Näköjää parempi vaan lukea muiden juttuja eikä kysyä yhtään mitään, saa vaan paskaa niskaan. Parempi murehtia yksin kun itkeä sen takia et kysyy.
 
Lohdutusta teille kaikille mukaläskeille :D
mun pituus on 174cm
alku BMI: 31
alkupaino:
ennen raskautta 89kg
ekassa neuvolassa 93.6kg
NYT 100.3kg!

+11kg siis täällä :O

tarinaa:
painoin eka raskauden alussa 99,5kg- lopussa 105.4kg yht. +6kg vuonna 2008
tokaraskauden alussa 101.5kg - lopussa 110.5kg yht. +9kg vuonna 2010

pudotin siis viimevuonna tammikuusta syksyyn tost edellisen loppupainosta n.20kiloa, kun pääsin just tohon 89kiloon ku tulin raskaaks ja samantien alkanu paino kipuu takasin.

En siis jaksa siitä stressata kun en nytkää paina ku vajaa kilon enempi ku mitä oon painanu sillo ekaa ku aloin odottaa. Ja nii paljo sain pudotettua puoles vuodes et ei stressaa :D tiedän et saan nämäki pois sitte. Nyt on nousu vähä hiipunu, painonmuutos oli nyt 400g/ KUUKAUSI. eli ei oo nyt kuukauteen tullu paljoa. Katotaa mite loppu menee.

niija viikot mulla 26+1 :> eli viel ehtii tulla.. veikkaan et yhteensä tulee jotai 16kiloa..maks 20.
koska elimistöhän kai toimii niin et jos just on laihtunu ennen raskautta ni raskauden aikana tulee helposti takas kaikki menetetyt kilot ku elimistö luulee kaipaavansa niitä ja tarviivansa niitä, joten siihe on varauduttu. sit vaa uus pudotus.

sannikki älä nyt täältä häivy mihkää jonku toisen sanomisten takia. Se on vaa yhden mielipide muiden joukossa.

muoks. lumihiutale On ihan oikein käyä näytillä jos huolestuttaa! Ite meen pienimmästäki murheesta.
Täältä saa vertaistukea ja vastauksia. Joskus jollain vaan on eri mielipiteet. Jos yhden kanssa menee sukset ristiin, ei se ole maailmanloppu.

nyt jäitä hattuun molemmille :>

kiitos mahakommenteista :>
 
Viimeksi muokattu:
Hyi minkä kuulosta tekstiä sannikilta, yäk! En menis pistään hormonien piikkiin tuota, ei kaikesta voi hormonejakaan syyttää... lumihiutaleelle :hug: Mä oon kans tutkiskellu paikkojani, enkä piä sitä epänormaalina enkä pahana.. Mulla kävi pari päivää sitte niin kipeetä, ku lääkärineuvolassa se täti ronklas paikkoja.. Niin ilkeen tuntosta.. Älä siis välitä sannikin puheista, ihme juttuja!
 
Tervetuloa Milja11!

Minimamma, voikohan se pissaaminen tuntua sellaisena kevyenä tärinänä tai väreilynä? Sellaista on tuntunut muutamana päivänä ja olen miettinyt, että mitä se mahtaa olla. Pissaaminen selittäisi asian.

Perdy täälläkin aivan älyttömän likaiset ikkunat! Viikonloppuna oli vielä isokokoinen koira kylässä, joka kyttäsi koko ajan ikkunasta ulos. Nyt näkyy kuononjälkiä yms. yök! Mutta ajattelin säästellä ikkunoiden pesua kesäkuun alkuun, jos vain pystyn.. Voi olla, että pitää jo aiemmin pesasta..

Elppa, mulla on huomenna neuvola ja tulen sitten päivittämään tuoreimmat paino-kuulumiset! Ennen raskautta BMI 19.9, ja 25+3 painoa oli tullut 5.5kg.

Joo, komppaan taas tuota fiksua Jessiä noissa tilanteen rauhoittelu-yrityksissä! Täällä on ollut tosi kiva tunnelma ja avointa keskustelua, pidetäänhän sama linja jatkossakin!

Bretagne, täälläkin on ollut aika vaihtelevat mielialat ja helposti on tullut suru silmään ihan olemattomasta syystä. Ei kivaa! Pari viimeistä päivää olen ollut tosi vaikea ja mies rukka yrittää parhaansa mukaan tehdä kaiken mulle mieliksi. No ei sekään auta, siitä tulee kahta kurjempi olo.. Hemmetin hormonit. Ymmärrän sua NIIN hyvin!

Simat tuli muuten valmiiksi ja on niin hyvää! Pitää tehdä toinen setti kun tämä loppuu, viimeistään vapuksi!

Palajan huomenna neuvolan jälkeen päivittelemään kuulumisia!

Sunburned+Aarre
 
sunburned mulla se pissaamine on tuntunu just sellasena tasasena värinänä jossai tietyssä kohdassa, siis ensimmäisenä siitä tullu mieleen just et joku kaataa vettä sisältäpäi norona just siihe kohtaan ja tietty sitte ajatellu et onkoha kyseessä kusisuihku :D jotenki huvittava ajatus mut mitä muutakaa se vois olla :D:D:D
 
Jätän nyt ihan kommentoimatta näitä riitoja, eiköhän jatketa vaan keskusteluja siihen mistä jäätiin.

Mua alkoi huolestuttamaan, kun luin Kotivinkki-lehdestä naisesta, jonka vauva oli kuollut kohtuun joskus viikon 29 jälkeen. Istukasta oli puolet lakannut toimimasta, se oli kuolinsyy. Siinä luki, että oli alkanut voida huonosti viikolla 29, että oli ollut tukala olo ja epäillyt ensin allergiaa. No just tukala olohan täälläkin on ja samat viikot. Ja Nasacort-suihkeen olen aloittanut, kun on tuntunut allergiaoireita. Ja vauva ei liiku enää niin paljon kuin ennen, olen ajatellut sen johtuvan siitä, että on kasvanut isommaksi, eikä mahdu enää niin paljon liikkumaan. Nyt mulle vaan tuli sellainen olo, että jos kaikki ei olekaan hyvin! Miksi pitikin tollainen juttu tulla eteen ja vielä lukea se!!!

Painoa on täälläkin tullut jo yli 10 kg. Lähtöpaino tosin oli 50 (BMI 19), nyt sitten 60 ja risat näyttänyt jo vaaka. Saas nähdä paljonko sitä vielä tulee.

Vauvan pissaamista odotusaikana en ole tunnistanut. Esikoinen on poika ja toinen tyttö... ja tämä kolmas salaisuus. :)

Tunteet on herkässä täälläkin edelleen.

Potkis nyt oikein kunnolla tuolla vatsassa, niin tulis kivempi mieli!
 
Pupeltaja: Pakko sanoa , että kuvasi perusteella en ikinä uskoisi että siinä seisoo satakiloinen nainen, sun kroppas piilottaa hyvin kilot, timmit reidet pieni pylly :D
p.s ja niin ihanat nuo housut/legginssit.. kade :D

mulle iskee epätoivo, enää n. 11-12 viikkoa h-hetkeen.. ja tuntuu että mitään ei oo valmiina, iso kasa vielä ostettavaa ja ku se remontti tulee niin ei voi edes laittaa valmiiksi mitään.. :'( tuli itku kun tajusin justiin että vauvan tulo on niin lähellä ja mitään ei oo valmiina.. Esikolla oli jo kaikki valmiina näillä viikoilla melkein :/
noo, pitää yrittää olla ressaamatta.. :/
 
kurkkunaamio :hug: Voin kuvitella sun pelkos! helistimessä ja täällä kaksplussassa on tapahtunu noita kohtukuolemia, ja ne on kyllä niin surullisia..... Mut jos sä kumminki liikkeitä tunnet, niin eiköhän kaikki oo hyvin? Mutta ehottomasti mee näytille lääkäriin jos alkaa tosi pahalta tuntuun, ei sitä lääkärissä käymistä tarvii hävetä, vaikka vauvalla loppupeleissä kaikki oiski hyvin, ennemmin liian huolehtiva entä ku liian vähän.. Tsemppiä sinne ja hörpi vaik limuu taikka syö karkkia, luulis pienikin alkavan tanssahteleen ;)
 
mmilia: Älähän mittää, meillä pitäs ehtii muuttaa, ostaa vauvalle hoitopöytää, ja kaikki pikkutavara, vaatteet kyl onneks on. Sängyks meille tulee se vaavisänky.. Ettet ihan ainoo oo, kellä ei kaikki oo valmiina. Eiköhän nää asiat järjesty! Mut pakko myöntää, et sillonku esikkoo ootin, niin kaikki oli valmiina jo joskus rv. 25 :D Mulla ainaki menee kaikki aika ressatessa tota eksää.. ja sit huolehtiessa tuosta esikosta.
 
paska, kirjotin pitkän pätkän ja menin sit hävittämään sen :kieh:

Lyhyesti sit uudestaan: eli arvon leidit nyt vaan rauhottuu :) Eikä täällä ole toisten isoja ja toisten pieniä murheita--jokaisella on oikeus olla huolissaan omasta tilanteestaan ja lapsestaan, vaikka ne syyt toisen mielestä olis vähäpätöisiä. Aina kannattaa mielenrauhan vuoksi tarkistuttaa jos epäilyttää. Tunteet myös kuohuu välillä meillä kaikilla--johtuuko sit hormoneista vaiko ei, se lienee yhdentekevää. Hyvä porukka meillä täällä tosiaan, ei heitetä sitä hukkaan sen takia että ollaan asioista eri linjoilla joskus ja eri mieltä. Nää on näitä mihin jokaisella on se oma näkemys, ja tässä elämäntilanteessa se useesti on erittäin vahva ;)

Itse täällä ihmettelen, kun tuli naistenklinikalta postia. Mun pissanäytteestä oli löytyny jotain ihmeen sekaflooraa , jonka takia pissanäyte pitää kontrolloida. Nyt tietty aloin miettiä että onko riski nyt saada joku tulehdus mikä voi levitä kohtuun? Mun sairaanhoitaja-ystävä mulle selitti ton sillä, että monesti kun antaa pissanäytettä jos ei tee kunnon alapesua niin pissasta voi tollasta löytyä. Ja mä muistan etten tosiaan kunnolla alkanu siinä pesemään, kun lääkäri jo odotteli tutkimukseen ja mulla oli karmee pissahätä ja paniikki vauvan takia. Huuhtasin vaan nopsaan. Jospa se syy sit siinä olis. Soitin äitipolille, josta äksy kätilö tiuskas vaan että " soita kuule neuvolaan." kun kysyin että voiko he polilta laittaa lähetteen pissatestiin. Nyt on sit tilanne se, että neuvolan soittoaika on klo 12-13, ja labra menee kiinni klo 14, eli menee näytteenanto ensi viikkoon! Kiitos vaan sille ystävälliselle palvelualan ihmiselle :p (mun mielestä kätilöt tekee tietyllä tapaa palvelualan hommaa).

Mut joo, kaippa nää selviää taas kun soittelee! Huomenna varmaan rimpautan äitipolille, että tsekkaisko ne mut nopsaan jossain välissä. Edelleen tulee kirkasta limaista verta, tosin hyvin vähän ja pyyhkiessä. Pelkään vaan että olisko kohdunkaula aukeemassa. Mut sehän ei selviä kuin polille menemällä, joten sitä odotellessa. Nyt kuumaa kaakaoo, suklaata ja peiton alle :)
 
kurkkunaamio, jospa limakalvot on vaan turvonneet, jos tarkoitat semmosta tukalaa oloa? Jos epäilet, ota neuvolassa puheeks, olisko pian neuvola? Kamala tunne jos alkaa pelottaa et on pieles jotain, mullakin kävi kunnon lumipalloefekti kun alko oll kaikkee vaivaa ja mietin et jos onki asiat pieles, ni kuvittelin jo sieluni silmin et saan keskosen ja se joutuu olee sairaalas ja mietin selviikö jne...Vasta tarkistus sai tämän loppumaan, koska olishan voinu olla hyvinki jotain pielessä. Todennököstä on ettei ole, sullakaan mitään pielessä. Jos et saa rauhaa, kysy reippaasti vaikka puhelimitse neuvolasta :)

mmilia08, ajattele et yli 10 viikkoa on melkee 3kk! kuulostaa sit pitkätlä ajalta ;) Välil mä mietin et apua niiiin lyhyt aika ja sit taas et ikuisuus vielä...Voisitko vaik miettii jotai ajankohtaa millon kävisit ostoksilla jne?

Painosta, en taida olla ainoo siis jolla tullu jo 10kg. Tuntuu et aina ku vaa'alle astuu se on pompsahtanu hirveesti...Ei olis painosta niin morkkis mut tuntuu et se on siks vaa ku oon syöny leipomuksia jne (iskeny joku leipomisvimma), eli siis turhaa shaissee tullu vedettyä vaikka ei sitäkää nyt iiiihan mahottomasti...

sikiön pissaamisesta, en oo koskaa kuullukkaa et vois tuntea! Pitääki ruveta tarkkailee, masussa kun pitäs olla poika :heart: Joskus kutittelee sillee jännästi, pitää ruveta tarkkailee voisko olla pissimistä. Hassua ajatella et sielä se vaan juo ja pissii, juo ja pissii, juo....:D

Ollu rauhallisempaa masussa taas, ku sanoin alkuviikosta et potkii melkein ittensä ulos. Tais sillon stressata ku ite stressasin, rauhottu nimittäin ku kävin näytillä...Ja oon ollu liikkeelki enemmän, ni kai se nukkuu sit enemmän enkä tunne niin paljon liikkeitä.
 
mmilia ihana, kiitos ♥ ja juu, oon aina tykänny liikunnasta, mm. kävelystä - yli10km lenkit ja pyöräilystä ja käyny saleilla tms. Mulla on ihan pienestä asti kaikki paino tullu aina keskivartaloon ja jonku verran sit käsiin ja kaulaan. Niin en koskaan oo munkaan mielestä näyttäny niin hillittömän isolta tai painavalta, mut silti oon tosi painava. Lihaksetki löytyy mut ne on tuola ton kaiken ylimääräsen massan alla. Oma itseni oon siis ollu viimeks yläasteella ku painoin sellasen 60kiloa. sit vaa lihosin, hupsvaan 40kiloa!!! -.- No siin on tavotetta sit mihi pitäs päästä et oisin vain itseni, yksinkertainen sellanen. Nyt ku oon sitte jo melkei tuplasti :O
Jos joku syy tohon pitäs keksiä ni on sillonen narsistipoikaystävä joka jakso kokoajan haukkua läskiks, niin et uskoin tietysti kaiken ja sit en nii välittänytkää enää vaan söin roskaruokaa ja sellasta vaan kokoajan. :l masentuneena. nii ja ryyppäsin enemmä ku laki sallii..

vaan onneks en enää oo siin jamas ja tiedostan jo tilanteen ja on keinot myös päästä siitä pois. Ja olla taas se oma itseni :> Ja mukana menossa rakastava aviomies jonka mielestä mussa ei ole mitään vikaa :) En siis painostani oo huolissaan yhtään, koska se on vaan ajankysymys et koska oon taas omis mitois. realistine tavote -40kilon pudotukselle on n.2vuotta. Eli jos kesällä ku saa mahan pois niin sit se ois niinki paljo ku 2013 ku oisin sitte oma itteni taas pitkästä aikaa :) sitä odotellessa..

anteeks painopaasaus, mut tuli tarve avautuu. :D
 
harhis sekaflooraa? en oo ikinä kuullutkaan :O

mmilia nii ja noist leggareist, oot jo toine kuka niit kehuu :) phihi. Munki mielest tosi hauskannäköset! On vaan kovin ohuet, et ne varmaan hajoaa nopeesti, mulla yleensä kaikki vaatteet hajoo äkkiä. Kuluu puhki ku miellyn joihinki ni sit käytän niit usein ja loppu onki sitte aina sama. -.-
 
Viimeksi muokattu:
minimamma: Hih kuulostaapa jännälle tuo pissaamishomma!

Mimmimami: Hui noita suppareita! Onneksi sitten laantuivat. Sun pitää ottaa iisisti siellä nyt :) Mm makkara-pastapata kuulostaa namille, onko siinä muuta kuin noita sekoitettuna?

pupeltajalla ihana masu :)

Perdy: Oho, pääsitpä sie helpolla jos sait kokonaan lopettaa sokereiden mittailun kun arvot pysyi hyvinä! Kiva juttu sulle kyllä! Mulla edellisessä raskaudessa oli paastoarvo rajalla, niin jouduin alkaa mittaileen ja jouduin mittailemaan vielä jopa sairaalassa kotiinlähtöpäivänä, vaikka KOKO raskaudenajan sokerit oli ihan kuin ei mitään diabetesta olis ollutkaan, ei kertaakaan normiarvoista poikkeavia arvoja ollu.

lumihiutaleen gallupiin: Tarkalleen 2,7kg tullu lähtöpainoon, ylipainoa oli ennestäänkin joten ei haittaa vaikkei nousiskaan ollenkaan tai ainakaan paljoa. (Edellisessä raskaudessa nousi 8kg ja kaikki jäi laitokselle heti korkojen kera) Niin ja viikkoja on nyt 28+0.

Bretagne: Vaikka oon yli tunnin myöhässä niin kirjotan siltiki, että voi sinuu tihrustajaa sielä, iiiiiiso :hug: Hih!

Lumihiutaleelle nostan hattua asiallisuuden säilyttämisestä vaikka varmaan olis voinu toisellakin tapaa kirjoitella Sannikille tollasen palautteen jälkeen, Sannikin tekstin luin suu pyöreenä ja ihmettelen, kuinka kehtaat arvostella ja vähätellä toisen polikäyntejä ja niiden tarpeellisuutta, haukkua kakaraksi ym. En voi ymmärtää yhtään. Kuten suski sanoi, ei kaikkea voi hormonien piikkiin laittaa, vaikka se niin kovin helppoa meille raskaana oleville oliskin.
Mutta tämä tästä, pakko oli saada sanoa.

Harhaanjohtaja: Sekaflooraa, jopa on kumma termi. Jospas se olis vaan siitä alapesun tekemättä jättämisestä. Ja aargh tommosia äksyjä kätilöitä, en tykkää :/ Onhan se asiakaspalvelua tavallansa kätilön hommakin, kyllä pitäis osata käyttäytyä. Mutta jospa se oli semmonen työhönsä kyllästyny tapaus, niitä kun näkee asiakaspalveluammatissa jos toisessakin.

kurkkunaamio: Tuo on petollista, jos sattuu omiin oireisiin ja oloihin sopivaa ikävämpää asiaa jossain silmiin sattumaan. Oman mielenrauhan vuoksi kannattaa käydä näytillä kyllä, jos alkaa liikaa painamaan mieltä.

Joo'o, se olis taas yheksän kello, äkkiä se päivä meni siivotessa ja esikoisen kanssa touhutessa. Ja huomenna jo perjantai, jeiii!
Onkos porukalla viikonloppusuunnitelmia? :) Meillä ihan kotiviikonloppu edessä, vieraita sunnuntaille tulossa mutta muuten ei suunnitelmia kummemmin.

Tetasha :heart: Kakkonen 28+0
 
Lumihiutale, tukala oloni on sellaista, että tuntuu, ettei happi välillä jotenkin riitä, varsinkin makuulla. Viime yönä valvoin just sen takia, ettei saanut hengitettyä jotenkin riittävästi.
Suski, Liikkuu tämä vauveli nytkin,mutta vain niin paljon kevyemmin jotenkin on liikkunut, kuin aikaisemmin. Voi olla tietysti vaihtanut asentoakin.

Mä tunnustaudun muuten just sellaiseksi, että kun luen jostain sairaudesta tms., jos itsellä on jotain vaivoja, niin heti alan pelätä sitä pahinta ja tunnistan itsessäni kaikkia samoja oireita.
 
Sekafloorasta kun puhuttiin. Normaalifloorasta kun puhutaan tarkoitetaan elimistön (ihon) bakteereita jotka ei tee meille pahaa, eli ne vaan on siinä, vaikka mitä "lajeja". Ne ei ole patogeenejä eli siis "pahiksia" jotka voi aiheuttaa jonku sairauden. Jos on sekaflooraa, tarkoitetaan tässäkin tapauksessa ilmeisesti sitä, että on monta eri bakteeria, jotka ovat "hyviksiä" ja joita löytyy normaalisti iholta/alapäästä. Eivät kuulu pissiin, eivätkä rakkoon, mutta siksi epäilevät että on tullut tuosta limakalvolta, koska ne ei ole niitä "pissitulehdusbakteereita". Tai siis vaikee selitää kun esim e.coli joka on meillä vissiin melkee kaikilla pyllyn alueella, voi mennä rakkoon jos esim pyyhkii takaa eteen tms, se aiheuttaa yleisimmin virtsiksen. Se siis ei pyllyn alueella haittaa mitää, mut rakossa ei hyvä juttu. Mielestäni sekaflooralla tarkotetaan kuitenki viel kiltimpejä bakteereita jotka ei tulehdusoireita yleensä aiheuta tms. En ole mikrobiologian mestari mutta näin suunnilleen :)

Tajusin just et kotona oonki lihonnu vaan 9kg, koska neuvolan vaa'alla on aina kilo enemmän (vaatteet, aamupala...), mut jostai syystä ekassa punnituksessa ei ollu sitä kiloo enemmän niin siks oon aina neuvolassa muka lihonnu enemmän :kieh: Uskon enemmän kotona mitattuun aamupainoon. Siinä siis +9kg nyt.
 
Heipparallaa!!
Pitipäs oikeen kunnolla kommentoida, mut nyt kun pitäs kirjottaa niin mitä mä muistan...joopajoo x)

Esikoisen hoidosta synnytyksen aikaan...menee varmaan mun äitille poitsu, pääsevät sit siitä niin kätevästi miehen kanssa kotio, mä kun sitten kaksin jään vauvan kanssa osastolle. Ei oteta nyt perhehuonetta, vaikka ihanaa se oli ekan kanssa, mut nyt esikon takia mies menee kotiin. Tinsku I feel u, mulla on koiran kanssa kans hoito-ongelma. Lähinnä toi rotjake on semmoi ettei ihan kaikkia tahdo uskoa ja niin laumanvartijaa ettei voi olla oikeestaan hoidossa kun muutamalla ihmisellä meidän lähipiiristä :) Menee varmaan esikon kummitädille...toivottavasti.

Lumihiutaleelle :hug: !! Pitää täältä lohtua ja tukea saadakin, mutta hienosti mun mielestä nousit tilanteen "yläpuolelle"...netin vika onkin se että helpommin tulee väärinkäsityksiä ja varsinkin meillä möhömahoilla tunteet on aina pinnassa. Ainakin suurimmaksi osaksi :)

Mulla oli lääkärineuvola tänään, ja esikollakin oikeestaan; sillä tuli semmonen syylän kaltainen näppylä huulen alle osastoaikana Lastenklinikalla eikä ole häipynyt, niin näytettiin sitä tuolla ja nyt päästään poistattaa se Meilahteen kun on tosi ilkee kun aina aukee kun hän syö ja sohii haarukalla...

Painoa on nyt tullut n 8kg. BMI tais olla 26 (?)..tai 27. En muista :D
Paineet ihan normaalit, vähän alakanttiin ehkä.
Sf meni keskikäyrällä
Paikat oli pehmenneet vähän mutta kaulaa jäljellä ja kohdunsuu kiinni, joten ei hätiämitiä, ja tosiaan kuulemma ekan lapsen jälkeen ne voikin pehmetä aikasemmin. Esikoisesta näillä viikoilla tosin pehmeni vähän liikaa.
Hemppa huono, joten rautakuurille mars. Yök.
Muut kaikki ok

Supisteluista ois kirjottanut mulle 2vkoa saikkua, mut mitäpä mä sillä kun kotona poitsun kanssa olen :) Sain luvan jatkaa oman olon mukaan vielä vesijuoksua, ja heti tänään meninkin kun sain tuon kohdunsuun tilanteen selville :) Enää ei ihan tuntia voi vetää, mut semmonen 45min oli sopiva...ja parempi kun ei mitään :)

Mua vähän harmittaa kun tässä raskaudessa JOKA KERTA ollut eri terveydenhoitaja, ens kerralle varattiin tälle tän päiväiselle tätille aika, kerrankin ois sit joku sama :) Meidän oma on aina pois...
Tää täti tosin lässytti mullekin, mut lähinnä vaan huvitti se :D Onneksi lääkäri ei sentään lässytä. :D

Mä meinasin just kirjottaa tänne "soitellaan!" ...mun aivot ei ihan pelaa :D hahaha
Hauskaa loppuiltaa naiset :)

-tintsu ja hevikumpu vol2 26+2:heart:
 
Tetasha ja sunburned: Kiitos :heart: itkin mä vielä illalla kun mies toi mulle kahvia olohuoneeseen kun en jaksanut nousta ja sit ku se silitteli mun hiuksia ja puhu nättejä niin siilonki itketti :ashamed: nyt olen jo vähän rauhoittunut.. :)

Viikonloppusuunnitelmia: lähetään huomenna pojan kans junareissulle. Se ei koskaan oo ollu junassa ja mennään nyt vaan ihan tohon naapurikaupunkiin mun tädin luo yökyläileen ja shoppaileen. Tullaan sit lauantaina takas.

Jaahas, josko sitä miehen kainaloon hipsisi, on se vaan niin ihana kulta :heart:
 
kurkkunaamiolle sen verran vielä, että oisko mahollista että tuo sun tunne siitä, ettei henki kulje kunnolla, johtuis siitä, että kohtu on näillä viikoilla tuossa keuhkojen tienoilla? Mulla itellä nimittäin tuntu eilen illalla(kin) etten saa happee.. Ja päivällä saattaa tulla jonkinmoinen kuolemanpelko, että hengästyttää hirveenä, eikä happi kule kunnolla. Kumminki mitä oon lukenu ja kuullu, niin se on ihan normaalia näillä viikoilla, ku vauveli alkaa painaa keuhkoja jo sen verran. Kovasti vielä voimia sinne!
 
voi sua bretange! Luin silmät kyynelissä sun juttuja, ku sun mies lohuttelee ja muuta, ja että sulla on ihana mies siellä turvana! Oo kiitollinen miehestäs, voi ku mullaki ois tommonen ihana lohuttava puolikas täällä! Mutta itkeä joudun yksin, ja lohtuna on viltti.
 
Toi vauvan/kohdun painaminen keuhkojen alueelle se muuten mullakin varmaan yks päivä oli!
Jäin bussista ja lähdin kävelemään pysäkiltä kotiin, niin en kertakaikkiaan voinu hengittää "loppuun asti" sisäänpäin hengittäessä. Hengittämisen mahdollisuus vaan loppu kertakaikkiaan aina tiettyyn pisteeseen. Säikähin kauheesti, et mikä mua vaivaa! Mut totahan se todellakin oli, juupelis juu. Tietääpähän jatkossa, jos tulee samanlaista. Kohtu kun selvästi on jo tosi korkeella.
 

Yhteistyössä