** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Pakko kommentoida vaik aluks aattelin, et jätän väliin.

lumihiutale :hug:. Todella hyvin tosiaan nousit tekstin yläpuolelle, etkä vastannut sannikille samalla mitalla =). Siitä pisteet siulle, tohon ei ees kovin moni vanhempi pystyis, en ees mie ;) vaik oon sinuu melkein 10 vuotta vanhempi. :hug:

Sannikki jessi laitto miun ajatukset paperille :D. Täysin samaa mieltä hänen kanssaan. Älä katoa minnekään vaan jatketaan keskustelua samaan malliin :D.

Ja tosta kakaraks-sanomisesta ni ihan aiheeton oli. Jos siitä lähetään ni tääl on sit iältään kakaroita melkein kaikki miuhun verrattuna :LOL:. Ja tää oli sit vitsi :D. Ei 25 enää mikään kakara ole, joten unohetaanko tollaset huomautukset tulevaisuudessa, please :D.

Ja muutenkin säilytettäs tää mein porukan hyvä henki, eikä pilattas sitä. Täs on kuitenkin tärkeästä aiheesta kyse, omasta raskaudesta ja vauvasta :heart.

Miusta on ihan sama kuka käy useemmin äitipolilla, ei se miulle kuulu. Enkä tosiaan vähättele kenenkään menemisiä sinne. Se on hyvä, et käy tutkituttamassa tilanteen, et ei vaan käy mitään. Kaikilla kun raskaudet ei suju ongelmitta vaik haluaisikin. :hug: kaikille kenellä on ollu ongelmia.

Painosta Bmi oli alussa 25 ja nyt on tullu "vain" about 5 kiloo :D. Oon todella tyytyväinen, jos nyt ei tuliskaan ku jotain 10 ku kahessa edellisessä on tullu kummassakin melkein 20 kiloa :O. Täälläkin oli vähän ylipainoa vaan mukaan, mut miul kyl nykyään painaa lihaksetkin, et vaaka näyttää enemmän, ku tuumakoko on kuitenkin pienempi ku esim enne poikaa ku aloin odottamaan. Se on tuo salilla käyminen :D. Mut ei voi mitään. Mie oonkin aatellu, et saapi tulevaisuudessa vaaka näyttää mitä vaan, mie katon mittanauhaa :D.

Pyyter ja Otto edelleen 27+2
 
kurkkunaamio mulla myös tollasta et luen jostain sairaudesta tms ja rupeen löyttä iteltäni just niitä oireita, sitä kutsutaan nimellä luulotauti :D tieto todellaki lisää tuskaa, ite lukenu ihan liikaa kaikesta ja sit täältä netistä saa myös hurjasti tietoa ja kokemuksia mikä toisaalta tosi hyvä mut sit taas toisalta ei ku tulee se paniikki ja hysteria :ashamed: ompahan neuvolan tädillä ollu selvittämistä ku oon siltä asioista kyselly ja usein se ei tiedä eikä löydä niihin vastausta :whistle: mä taidan nykyään tietää enempi, kiitos kesäkuisten :D

sunburned simaa :p mä oon himoinnu jo kauan mut kaupan simat schaissee enkä ite osaa tehä. vappuun joutuu oottaa...

mimmimami mua kans kiinnostaa toi makkara-pastapata et miten se tehään.

toi hengenahdistus voi tosiaan viitata siihen et vauva painaa keuhkoja ja on vaikee hengittää, nyttehän ne ei oo vielä laskeutunu ja tota ahistavaa tunnetta voi olla. ja näytille vaan herkästi jos mikä vaan epäilyttää tai huolettaa, turhaa käyntiä ei olekkaan.

suski kyllä se hyvä mies sullekki vielä löytyy :hug:

hurja jytäys kävi mahassa housen aikana, tuli sellanen alien-fiilis :D
 
Huh huh mitä tekstiä täällä. Saa ihan korvat punasena lukea, ei kävis mielessäkään tämmöselle palstalle tuommosia kirjotella.. Ja jokainen joka tuntee tarvetta käyä äitipolilla/lääkäreillä enemmän ku yleis käynnit niin ei tee niistä sen huonompia äitejä. Itsekin menen heti jos siltä tuntuu. Ei oo kiva sitten katua miksi en mennytkään tai soittanutkaan!

Joo-oo.. Mulla vissiin kansa hormoonit pinnassa, välillä oon onneni kukkuloilla ja kaikki asiat tuntuu järjestyvän ja sitten välillä iskee semmonen epätoivo ja masennus että ei valoa näy!! Tänään ennemmin taas semmonen masispäivä! :( Koiran kaa lenkilläkin piti rueta itkemään ku se ei totellu ja raivos vaan kaikille vastaatleville koirille, hävetti märistä ja kävellä, no ei oo eka eikä varmaan vika kerta. Sit mua ärsyttää ku kaverit aina pyytää niille kylään ja täällä ei käy kukaan, ymmärrän jos on monta lasta ettei pystykään lähtemään ja kyllä mä tiettyjen luona käyn mielelläni ;) (Tiiät kyllä kun tiiän et luet kuiteskiin JY:) ) mut osalle tuntuu yhdenkin lapsen kanssa lähteminen olevan niin vaikeeta että toivottavasti ei oo itelle sitten!! Entä kun minä en enää jaksa lähteä mihinkään ku alkaa maha painamaan..sit varmaan saan mökkihöperöityä ihan rauhassa. Vaan oon minä sanonutkin että kun meille ei nyt passaa tulla niin ei tarvi sittenkään tulla pällistelemään vauvaa ku se syntyy. Tai puolituttujen tulla vauvaa kahtoo ku ei oo mun tekemiset ja kuulumiset kiinnostanu sitä ennenkään. Tään voi laittaa ihan hormoonien piikkiin ja voihan se olla et mieli muuttuu vielä :D :D

Illalla kuitenkin visiitti äitin luona iltapalalla helpotti :D Ja sain mä iltapäivällä käytyä yhen kaverin luona kahvilla ja prismassa ostaa huomiselle sen käpykakun mitä oon himoinnu jo ties kuinka kauan :p vien siis töihin ku huomenna alkas virallisesti loma ja jäisin poikkeen jos en ois jo saikulla. Mua vähä arveluttaa meiän raha asiat ku tuppii tulot kuitenkin aika radikaalisti...ostin sit jo nyt kummitytölle synttärilahjan toukokuulle jos ei sitten oo vaikka varaa. Ja ku miehen kaa yritin keskustella auto asiasta niin eipä tuo ottanu kantaa. Ku kyselin et ostetaanko me puoliksi vai ostanko minä ihan oman auton.. Vissiin pitää oma ostaa..ja farkku ehdottomasti ku tuo ronttimuskin on niin ei enää hiekkaa ja karvoja takapenkillä. :D

Mun painonnoususta..hmh. BMI ennen raskautta 20, paino 58 viimesimmässä neuvolassa 66,4kg, eli nousussa abaut 8kg. Katotaan nyt sitten 4.4 on neuvola ja punnitus et mitä se sanoo sit. Kotivaakan mukaan lähtö 57 ja nyt 64.. Mut mahaan se enin on tullu vissiin. :)

Joo-oo, nyt jos vetäytys lukemaan kauneutta ja terveyttä ku äippä antoi lainaan ja sit untenmaille.

Tinsku ja ReinoRakas ja huomenna poksuu.. :D
 
No huhhuijjaa mitä tekstiä tänne tullu :O
En nyt sano muuta, kun et kyllä mun ymmärrys ja sympatiat menee tässä asiassa täysin Lumihiutaleelle :hug:

Lumihiutale hienon ammatin oot itelles valinnu! Ois todennäköisesti munkin valinta jos pää vaan riittäs.

Sunburned kyllä voi hyvinkin sun tuntemukset olla just vauvan pissimistä ja varsinkin, kun vauva vielä suht pieni niin ei varmaan niin kovana tunnukkaan.

Painosta ollu puhetta... mulla lähtö bmi 18.8 ja nyt tullu 8,5kg vaikka oon kyllä syöny terveellisesti ja sopivasti ja liikuntaakin harrastanu paitsi nyt kahteen viikkoon en niin paljoa näiden jomotusten ja supistusten takia. Niin ja viikot vaihtuu just 27+0.

Kurkkunaamio varmasti huolettaa :hug: Hyvähän sun ois käydä näytillä, jos nyt jotain oiskin ja jos ei niin saat mielenrauhan.

Harhaanjohtaja mulla on kans tässä vuosien aikana ollu muutaman kerran tota sekaflooraa pissinäytteissä ja kontrollinäyte onkin sit ollu ihan puhdas.

Mä tein iltasella vähän normaaleja kotihommia, ripustelin pyykkejä, tyhjensin tiskinoneen ym. ja sit aloin et jumppailen hissuksiin vähän. En ehtiny kauaa jumpata, kun mahaan tuli tosi outo tunne, ei satu, mutta on tosi tukalan ja epämiellyttävän tuntunen. Ihan kun alamahalla ois koko ajan supistus ja puristaa ilkeesti, tuntuu myös et maha on jotenkin kamalan täysi vaikkei oikeesti edes ole, sellanen painontunne koko mahalla. Kuuntelin vauvan sydänääniä ja niissä on paljon sellasia nopeita laskuja, et yhtäkkiä tiputtaa sykkeet tosi alas tai ihan, kun sydän pysähtys hetkeks ja lähtis sit hitaasti pumppaamaan uudelleen. Noita laskuja on ollu ennenkin, mut ei noin paljoa yhdellä kuuntelukerralla ja oon pannu ne aina vaan sydämen kypsymättömyyden piikkiin, kun nelosellakin muistan muutamia tollasia olleen. Tässä nyt oon miettiny ja murehtinu et mistä tää vois johtua ja mieleen tuli et ei kai vois olla istukan irtoamista tms. Pitää nyt seurailla tätä oloa ja kuunnella niitä sydänääniä vielä uudelleen. Vauvakin on kyllä kääntyny täysin perätilaan niin et potki tossa aiemmin illalla tosi ilkeesti kohdunsuulle ja pää tuntua möllöttää tossa navan yläpuolella.

Mut nyt pakko poistua koneelta, kun on niin tukala olo ja nukkumaankin tässä kai pitäs jo mennä, kun aamulla herätys klo 6 ja vaille 8 pitäs olla jo ajelemassa kohti sairaalaa, kun pojan eka aika on jo klo 10. Matkaan pakko varata ainakin tuo 2 tuntia, kun on lasten kanssa liikenteessä ja jos on samanlainen sakee lumimyräkkä mikä täällä alko joskus alkuillasta.
 
Aurinkoista pakkasaamua!

Mittari näyttää -10 astetta, hyrrr. Tuntuu kamalan kylmältä plusasteiden jälkeen.
Istun tässä aamupalalla ja kävin tarkistamassa tilin tilanteen niin ajattelin pyörähtää pikpikaa täälläkin :)

Mun olo on onneks helpottanu yön aikana. Liekö johtunu sit vauvan asennosta vai mistä moiset tuntemukset, mutta pääasia että helpotti, tuskaa ois ollu muuten istua tänään autossa 2 tuntia suuntaansa. Eilen jo ajattelin et jos olo aamulla sama niin, kun sairaalaan kerran muutenkin mennään niin kipasen sit jossain välissä ä.polille ja pyydän jotain tuttua hoitajaa laittamaan mut käyrille joksikin aikaa, mut nyt ei toivottavasti tarviikkaan.

minimamma ja sakke 27+0
 
aamua

täälä vauvanen on jotenki tosi huonosti nyt tuola mahassa, mun reisiä pitkin säteilee seistessä ihan ihmeellinen kipu! Sellanen et vauva varmaa painaa nyt jotai hermoja kovasti paljon liikaa! :l
Alko eilen illalla, et aina ku seisoo ni tulee sellane pakottava tarve istua, aivan ku alkais iha just sillä sekunnilla joku superiso suonenveto jommaskummas jalassa! Voisko se olla sitä issiaskipua? Vai mimmostakoha se ois. Vauva käänty eilen taas nii et on peppu tuola lantiossa ja mulla se pääsee tosi syvälle sinne, mul on todella tilava lantio ja päätkään koskaan oo kiinnittyny, edes synnytyksessä. Tai viimesynnytyksessä se täti vaa tuumas ettei tää oo ees kolmekilonen ku pääki heiluu vielä täälä, ja tyttö oli sen 4770g.. silti vaan heilu sielä :D:D Niin ne majailee sit aina tuol syvällä, siel on kai kivampi olla, eli mulla ei keuhkoihin oo monestikaa ahtaalle tuntunu, ihan lopussa vasta..

Näin viimeyönä pelottavan? Unen eli olin menossa synnyttää ja sen kätilön piti kokeilla paljo oon auki, niin käski mut selällee ja samantien ponnistin niin et se vauva tuli puoliks ulos, sit ei supistanu enää yhtää ja en saanu työnnettyy sitä loppua ja heräsin siihe ku ponnistin! Ensimmäisenä säikähin ihan tosi paljon ja kokeilin heti haaroja et eihän sielt oo tulos mitää ulos, oli jotenki todentuntune uni ja pelästyin et ku heräsin siihe ponnistamisee ni et jos olisinki ponnistellu kauemminki. tai sillei. Mut onneks en sit ollu. Alapää vaan iha turvonnu.. johtunee eilisestä miehen kans puuhailusta ;>

jessi millo sulla on se äitipolikäynti? Kyllä ne varmaan ultranki kattovat, mun mielestä ne kattoo aikalailla aina ku käy äitipolilla ja on raskaana, ettei voi sitten myöhemmin valittaa, jos vaikka jotai oiski ollu sillon vialla, niin ettei sitä tarkistettu. tai kuvittelisin..

ainiin, me ollaan tänään aamusta poikkeuksellisesti kaikki terveitä!! Tai mies kyl niiskuttaa, mut oksutauti ei sitte vielä ole meihi muihi tullu, vaik eilen alkuillasta mulla oli tosi huono olo, mut meni ohitse. Pikkasempikaan ei eilen oksentanu enää ollenkaan, sellane jälkikipee se oli vielä, mut söi ja kaikki pysy sisällä! Tänään siis käyää varmaa rattail kaupas ainakin ja illalla vien ton vanhemman nyt sit sinne poniratsastuksee kaupunkiin jos sille ei tän päivän aikana, tai mulle, tuu sitä oksutautia!
Odotan innolla :>:>

nyt taidan tarkistaa viel s.postin ja sit meen kattelee pikkukakkosta :) phihi.
 
-7 ja silti muka niiiiiiiiiiiiiiiiiin kylmä :(

kävin heittämässä likkaa juuri tarhaan ku on ite niin flunssanen olo niin tulin kotiin lepäilemään, saadaan kummatkin mukava päivä B) mä saan levätä tätä pirun flunssaa pois ja likalla on virikkeitä tarhassa :]
Ja tajusin juuri.. viikonlopun jälkeen on 4 PÄIVÄÄ niin mulla loppuu koulu & likalla tarha. Ou mai kaad, jossain vaiheessa tuohon päivään oli pyhä ikuisuus :)

täälläkin vauva on huonossa asennossa, mun lonkat saa totaali kärsimyksen noista potkuista. :( :heart: , olisitko prinsessa kiltti ja kääntyisit raivotarjontaan :)

pupeltaja: oon ihan samanlainen, jos on jotkut housut tai paita josta oikeen lujaan tykkään niin muuta en sitten osaa käyttääkkään ja käytän ne heti loppuun.. :eek: :)

viikonloppu: huomenna on tuola nurmon ylä-asteella mannerheiminlastensuojeluliiton maalismarkkinat, sinne! sielä on aina paaljon yksityisiä& yritysmyyjiä ja tekee hyviä löytöjä. Sitten saa taas viiä sinne vähän tavaraa kun sielä on sellainen ota & anna nurkkaus. :)

minimammako se niitä sämpylöötä oli leiponu, nam! nyt rupes tekemään mieli itsekkin.. vaan jaksaakohan sitä laittaa taikinaa kohoamaan..? :/

kai se pitää panadoooli ottaa ja mennä lepäämäään.. varmasti jäi taas paljon asioita huomaamatta, kommentoimatta.

mmilia ja prinsessa 28+1
 
Voi olla, että tää tukaluus on just tota, että keuhkoilla ei ole niin hyvin tilaa. Se on sellaista, että nenän kautta ei ole voimaa hengittää kunnolla, mutta suun kautta haukkomalla menee ilma paremmin. Mutta kun tätä pinoa lukee, niin huomaa muuten hyvin, että ollaan siirrytty tai siirtymässä siihen viimeiseen raskauskolmannekseen ja kaikilla alkaa olla vaivoja enemmän. Ns. seesteinen keskikolmannes on ohi (itse en tosin kyllä huomannut mitään virkeämpää ajanjaksoa, yhtä kituuttamista tämä koko talvi on ollut).

Suskille :hug: tuli tippa silmään kun kirjoitit, ettei ole kuin viltti mitä halia. Tosiaan ihan varmasti saat vielä ihanan kunnollisen miehen, olet niin nuorikin vielä. Hyvä oikeasti, että ajoissa pääsit eroon sellaisesta kelvottomasta ukosta, mitäs sellaista katselemaan. Ja onni on varmasti elämässäsi myös ensimmäinen lapsesi, lapset antaa niin paljon ja täysin pyyteettömästi sitä rakkauttaan :heart:!

Nyt jos lisään vaivoihini vielä yhden huomion, olen parina päivänä fiilistellyt, että jalkapohjat vähän kutisee. Nyt tänään kutisee selkeämmin kämmenet. Mutta ei kyllä mitään hirveää kutinaa, että voisi vielä mitään johtopäätöksiä tehdä, tai että kannattaisi sen takia neuvolaan soitella. Voi johtua tuosta sitruunan tuoksuisesta käsivoiteestakin, olen sitä laittanut sekä jalkoihin että käsiin. Googlailin nyt kuitenkin raskaushepatoosia. Jos sellainen tulisi, niin eipä se kuitenkaan kai ihan kauhea juttu ole. Laitan linkin tähän, jos jotakuta kiinnostaa.
Raskaushepatoosi :: Terveyskirjasto
Mutta nyt en tämän pienen kutinan takia kuitenkaan vielä salli itseni alkaa kuvittelemaan, että tuollainen olisi itselläni! Päätetty näin! :) Sitäpaitsi olen kuullut, että se raskaushepatoosikutina on kai sitten ihan tosi hillitöntä kutinaa, ei mitään ihan pientä.

pupeltaja: peukut pystyyn, että pysyisitte nyt kaikki terveinä!
kurkkunaamio ja kolmonen 29+6
 
Huomenta vaan..
Johan oli lukemista eilisen viime kirjoittelun jäljiltä..

iso :hug: kaikille mammoille jotka nyt sen tarvitsee!! :)

Heräsin hirveeseen kurkkukipuun ja ärsyttää kun siihen ei saa oikeen mitään ottaa tässä tilassa,panadolin nappasin.. Kohta neuvolaan sitten paremmalla ajalla taas :)

Perdy 30+1
 
suski , kiitos :heart: ja :hug: sulle! Varmasti sinäkin vielä ihanan miehen löydät!

Meil kaikilla on tänään vapaapäivä, illasta lähetään pojan kanssa sinne junareissulle. Mä heräsin just äsken, en tiedä edes milloin mies ja poika on heränny ja missä ne on, ei näy niitä eikä autoa. Jospa ne jossain vaiheessa kotiutuis...

Pupeltaja: toivottavasti pysyisitte nyt terveinä!

Vauva on ollut eilisestä niin, että pää on tuoll aoikealla kylkiluiden alla ja jalat vasemmassa nivusessa. Ei tunnu oikeen kivalta, nivusiin sattuu aika kovasti itseasiassa...kääntyis jo raivotarjontaan ja pysyis niin.

Paitsi et kyllä mä aion synnyttää alakautta vaikka ois jalat edelle tulossa, en halua sektioon! Ja tietty jos ei oo mikään jättiläisvauva et hyvin mahtuu tulemaan..

Nyt aamupalalle!

Bre ja pikku 27+5
 


Tänään poksuu sitten 29+0 ja eikös sitä nyt lähdetä kolmannellekymmenennelle raskausviikolle. JEE!!

Nyt aamupalaa naamaan ja ulos, täällä -11 mutta aivan ihana auringonpaiste tuntuu olevan. Pitää varmaan autokin laittaa roikkaan pitkästä aikaa...ei ois niin kankee ku lähtee liikkeelle.

Hyvää perjantaita mammat! :)
 
kurkkunaamio ja Bre: Kiitos kovasti! Lapsi todellakin antaa kaiken sen rakkauden, millä mä ite pysyn pystyssä. Raskausaika vaan on itellä sellasta, että kaipaa niin sitä hellyyttä, miehen syliä. Esikoista ku ootin niin ukko oli armeijassa, eli melkeempä täysin yksin olin sillonki. Sitte ku paria kuukautta ennen laskettua aikaa yhteen muutettiin, niin ne ongelmat heti alko. Mutta turhakai niitä on murehtia sen koommin. Hyvä se on tietty välillä miettiä. Mutta en halua valittaa miehettömästä elämästä pelkän kaipuun takia, koska mulla on ihana poika, ja toinen tulossa:heart:
 
mmilia ihana mahapallo ♥

bretagne hui, säikähtäisin ite jos tääl ei ois ketää ku heräisin :D Mies ei oikeestaa koskaan vie tyttöjä oma-alotteisesti mihkä kotoa. -.-

kurkkunaamio toivottavasti ei oo mitää vakavampaa, mun mielestä tommone pieni kutina on normaalia. tai mullaki kutisee väliin kädet ja jalat. ja maha!

suski parempi vaa nakata ne huonot menee ja odotella rauhas sitä hyvää ♥ niille, jokka on avoinna ja vastaanottavaisia näille "singnaaleille" niin kyllä sellasiaki osuu kohdalle :>

viikonloppusuunnitelmat on viel aika auki. Sunnuntaina on tulevan kummipojan kaste, jos ei nyt enää kukaa tällä välillä sairastu! Tänää vien tytön sinne ratsastaa jos ei sairastuta tänää enää. Huomena koitan houkutella mun äidin uimaan mun kanssa ja sit kaupoille tai ravinteliin syömään :p Ja tänää koitan hoitaa mahdollisimman paljon tota yrjöpyykkiä pois tuolta.

Nyt oon jo siivonnu kylppärin, siis kun sieltä romahti sellanen iso kaappi niin piti ettiä kaikille pyyhkeille ja pesuaineputeleille ja sellasille tavaroille uudet paikat. Niin nyt siel on siistiä sit :) Siivosin myös lisää vaatehuonetta ja vessaa. Siis lähinnä järjestelyä, eli en oo viel tänää imuroinu ku muutaman koirankarvatupon, ajattelin imuroida sit ku toi pikkane herää, seki nukkuu päikkäreitä taas jo omas sängys ku ei ole enää kipee :> Isomman kans täs just välipalalla ollaan ja koht tungen kinkkukiusauksen uuniin. :>

Tein myös budjettilaskelman tälle kuulle. aika tiukille meni rahat, mut laskeskelin et riittää kyllä ruokiin ja ihan vähä jää vielä ylimääräseenkin, esim vaippoihin jne.
Meillä kun ei tosiaa ne miehen tulot päätä huimaa ja sit ku toi bensa on nii kallista ja se käy 80km päässä koulussa iltasin. jos joku muistaa. niin sinne menee matkoihi aika paljon kuussa rahaa.. -.-

Mut näillä mennään ja enskuussa sit taas jäis vähä enempi ku tossa nyt on noit osamaksuja jonku verran :l Ja jospa sen kirppispöydän sais hommailtua :D:D

p & R -- ruuanlaittoon mars.
 
kurkkunaamio, tosta kämmenien ja jalkapohjien kutinasta. Mulla oli semmosta melko lievää esikoista ku ootin, ja vaikka olen atoopikko ja olin muuten tosi ihottumainen, ei mulla ollu koskaa noin paikat kutissu. Kysyin sillo neuvolasta ni jotai ne sano et jos sulla olis raskaushepatoosi, raapisit tuskissas koko neuvolan ajan...Et ei oo mitää. Ei koskaa otettu maksa-arvoja tms. Sit kerran kysyin naistentautien kurssille tai jossain kokeneemmilta tais olla naistentautien lääkäriltä, että mistä sen tietää millon on hepatoosia jos tommosia oireita, ni se sano että jos kutisee oudot paikat eli kämmenet ja jalkapohjat raskaana, se tarkottaa et maksa-arvot koholla. Ja sano et minulla luultavasti oli jotai häikkää ku kutisi, että ens kerralla vaadi et tasrkistetaan asia :O Jäi vähän sillon ihmetyttämään tämä ristiriita.

Ilmeisesti lääkäri siis väitti et maksassa jotai jos kutisee noi kuitenki säännöllisesti (ei kerran tai kaks) mutta ei se silti aina tarkota et on paha tilanne, mutta että ei se tyhjästä tule. En sit tiiä, ajattelin vaan jakaa tämän kuulemani, Kannattanee sanoa neuvolassa reippaasti ja vähänki jos lisääntyy ja on tuskasta ni kysellä enemmän.

Minä en jaksa odotella että näen naperon ja voin silitellä sen päätä! :heart: Silittelen masua ja puhun sille ja kauhee himo saada se jo syliin ja hoitaa :D Ihana kun se vastaa kun tönäsen jne, esim eilen ku hokasin et millonkas se on liikkunu ja seisaaltee kevyesti tuuppasin ilmeisesti peppuun sitä, niin se heti muljahti takas :heart: Tuli hymy ja sanoin jotai sille että hyvä, oot kunnossa :) Tuntuu että rakastan pientä jo niin kovasti ja osaan ajatella sitä pienenä ihmisenä, mukana kulkevana kaverina.

Lumihiutale ja pt 28+3

Ainiin P.S. sannikki, haluaisin pyytää anteeksi jos jotenkin ilmaisin itteni niin aiemmin, että syytän sinua välinpitämättömäks tms, ei ollu tarkotus vaan oikeestaan ihmettelin miksi minun tutkimiseni tuomitaan.
 
ihana auringonpaiste vaikka ollaan vielä pakkasen puolella, innosti mut lähtemään kaupungille kun lapsilisätkin posahti tilille.. ja itteenhän ne meni ja nyt tili varmaan huutaa jo miinusta (no toivotaan että ei :/) :D
Löysin kahdet aivan ihanat legginssit seppälästä, samoin kaksi toppia ja t-paidan!
hajuvesiä ja alkkareita :D ja oon niin onnellinen että legginsseistä menee vielä L koko jalkaan.. eikä näyttäny edes kamalalta :/ kun tuntuu että nuo reidet on ollu nii turvonnu.. nosti mielialaa.. topeistakin meni M koko, no ne venyy pesussa niin äkkiä muodottomaksi.. ja sitten t-paitakin oli L ja meni maha sisään... ihanaa kun tää uus muoti on niin LÖYSÄÄ! :D
piristi mieltä ja kehoa :D ja oon niin energiaa täynnä ;o !! :heart:

iloinen mmilia ja prinsessa!!
 
niin ja ruoka juttuja kun en oo hetkeen laittanu:

nyt lounaaksi syön eilistä jauhelihakastiketta ja sinne jäi muutama peruna. :) likkakin saa syödä sitä kun tulee tarhasta.

Ja illemmalla (n. 19-20) syödään hornetteja & salaattia (epäilen kyllä että tytölle ja miehelle pitää kaveriks paistaa ranskalaisia.)
 
mmilia, ihanaa, että olet noin hyvällä mielellä! Se tarttuu! :heart:

Kiva, että teillä ollaan ainakin toistaiseksi terveitä, Pupeltaja! Toivotaan, että taudit oli nyt siinä ja alkaa parempi (lue: terveempi) kausi.

Kurkkunaamio mulle just tänään sanoi terveydenhoitaja, että jos kämmenet ja jalkapohjat alkavat kutista (ts. ns. oudot paikat) niin ota yhteyttä. Mulla on ollut hieman korkea verenpaineet neuvolan mittauksissa (mutta kotimittauksissa oikein priimat), joten terkkari halusi varoittaa raskausmyrkytyksestä. Sit jos kutina alkaisi, tarkistettaisiin maksa-arvot verinäytteillä.

Lumihiutale, oih, oon kateellinen että pystyt noin hyvin jo ajattelemaan vauvaa kohdun ulkopuolelle ja rakastat mielettömästi. Mulla on ihan oudot fiilikset edelleen. Tietysti olen huolissani ja on tärkeää, että vauvalla on kaikki hyvin, mutta.. En voi sanoa rakastavani. Kaksosten menetys on jättänyt isot arvet, mutta jospa jotain eheytyisi kun saan tämän pikkupojan syliini. Sitä odotellessa ja toivoessa.

Täälläkin on hyvä päivä tänään! Mies kävi työhaastattelussa kesätöitä varten ja sai paikan! Jipii! Nyt on yksi ISO huoli vähemmän. Syksylläkin saa tehdä hommia tuolla opiskelujen ohella. Se auttaaakin paljon meidän rahatilanteeseen. Jouluna pitäisi miehen valmistua, joten sitten palautuu tilanne kutakuinkin "normaaliksi". Mun tulothan alkaa sit olla opiskelijan tasoa..
Mitähän tukia Lily-Jane saa Englannissa?
Neuvolassakin oli kaikki hyvin. Rt, RR 139/77, sf 26, pissa puhdas ja paino 63kg eli kaiken kaikiaan tullut 8kg! Mies lohdutti ettei se näy muualla kuin vartalon etupuolella. Tissitkin on nyt niin isot, ett painavat varmaan kilon kipale :D Eikä mua haittaa tuo paino yhtään, mitä sitä murehtimaan. Imetys sen vie sit pois (toivottavasti).

Syötiin kanakiusausta; marinoituja kanan fileesuikaleita, perunasipulisekoitusta ja vihreitä papuja uunivuokaan, päälle kevytkermaa missä mausteet (en lisännyt suolaa lainkaan, koska kanassa sitä oli jo riittävästi). Tuli hyvää ja helposti.

Me lähdetään nyt etsimään tapetteja vauvanhuoneeseen. Yksi seinä olis tarkotus tapetoida.. Terkka käski alkaa hommiin ettei tule kiire :) Hyvä, että joku patistelee. Tuo terkka on kyllä niin huippu tyyppi. Millaisia teidän muiden th:t on?

Sunburned + Aarre 28+6
 
Heippa taas!
Neuvolassa käyty aamulla ja kaikki ok. Kyseli onko aavistusta millaisessa asennossa vauva on ja mähän oon sitä jo hetken miettiny kun tuntuu et potkii joka paikkaan. No pää alhaalla,peppu vasemmalla ja jalat oikeeta kylkee vasten :) Sydänäänet oli aluks huiman kuuloset 170luokaa koko aika ja pitkään th kuunteli ja kyllä ne siitä rauhottu sitten mut oli kovin liikkuvainen kopeloinnin jälkeen niin pisti vissiin jumpsuttaa niin lujaa sit :) Mulla on oikein kiva th,kuuntelee ja kyselee ja aidosti kiinnostunut aina :)

Kurkku on kipiä!! äh,ahdistaa kun siihen ei voi mittään ottaa mikä veis sen pois laakista. Jos kohta taas panadolin,aamullaki otin.
Neuvola reissulla hain postista korvakuumemittarin minkä tilasin. Ja otin subista leivän kun oli kauhee näläkä. Illemmalla mennäänki mun äidille syömään,ihanaa päästä valmiiseen pöytään :)

Taidan kattella ton eilisen elokuvan loppuun mikä jäi kesken ja sit likka hakemaan tarhasta ja viikonlopun viettoon. Ei kyllä kummempia suunnitelmia. Jos tästä kovin kipeytyy niin kotona taidetaan olla..

Perdy 30+1
 
Heippatihei!

Sunburned kyselit neukkutädistä. Meillä on sama kuin esikoisen odotuksessakin, herttainen vanhempi nainen, mitähän hällä ois ikää...55? Tosi mukava ja hellin ottein tekee kaiken aina. Ja semmonen, jonka kanssa voi jutella tosi rennosti.
Ekaa kertaa kun näin hänet, niin olin ensin että voi ei, vanhemmat naiset kun monesti saattaa olla sitte semmosia työhönsä kyllästyneitä, tai muuten vaan kaavoihin kangistuneita. Mutta olimpa onneksi väärässä :)

mmilia08:han on pistäny haisemaan! :D Hih!

lumihiutale85: Kuinka ihanan hellästi kirjotit tuon kirjotukses siitä, miten kovaa odotat ja rakastat jo pienokaista. Oikeen tuntu sydämessä hyvältä kun luin :heart:

Mie kans odotan kyllä hurjasti, että pääsee nuuskuttelemaan sitä niin mielettömän ihanaa vauvantuoksua, ja ihan jo näkemään että miltä tuo masussa pullisteleva kirppu oikeen näyttää! :) Ja onko samaa näköä kuin isosiskossansa! Niin jännää! :)
Mutta samaan aikaan nautin raskaana olosta. Oon ylpee tästä ihanasta möhöstä, joka tohon eteen on kasvanu. Kun se on ihan jo oikeen vauvamasun näkönenki pullukkainen :heart:

Tetasha :heart: Kakkonen 28+1
 
Tässä ruuanlaiton lomassa jos kirjottelis pätkän. Tulossa peruna porkkanamuusia ja uunikalaa. Esikolle tosin täytyy ottaa ennen perunoiden soseuttamista kokonainen peruna sillä ei vaan suostu edes maistaan muusia, hassua.

Kätilö soitti äippäpolilta aamusella sen tiistaisen streptokokkinäytteen tuloksia ja negaa oli, huoh. Mä niin jännitin. No nyt sit odotellaan ens keskiviikon neuvolaa. Painoa on varmaan tullut nyt rutkasti sillä suklaa on maittanu. Täytys varmaan lopettaa herkuttelu. Mulla lähtöpaino oli 79kg ja viime neukus painoa reilu 81kg eli ei viel paljoo lisäystä. Tosin alussa paino putos muutamia kiloja.

Nyt sit ollaan pitemmällä raskaana ku koskaan aikasemmin ja huomenna poksuu viikot. Tuntuu hassulta et massus on isompi kaveri mitä esikko oli syntyessään.

Keräsin tänään koppaan vauvanvaatteet laatikosta ja huomenna koneeseen pyörimään. Jotenki haluan pestä esikoiselta jääneet vaatteetki vaikka pesun jäljiltä on laatikkoon laitettu.

Olen saanut aikaseksi 2 palaa vauvanpeittoon. Täytyy illalla ottaa äitille mukaan et saa tarkistaa kuinka päin honkia ne olen väsänny. Tarkoitus olis mennä värjään samal reissul sinne hiukset. En oo laittanu ku kerran raskauden aikana väriä. Oletteko muut miten ahkeria värjääjiä ja mitä värejä käytätte? Siis jos kotona värjäätte ettekä kampaajalla.

Nepsus ja Wiljami 28+6
 

Yhteistyössä