** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Nyt on hakemus laitettu sinne kerhon puolelle :) Oon siis sen kannalla todellakin. Sitten voin siellä kertoo kumpaa sukupuolta meille on tulossa ku ei oo ainakaan tuntemattomia uteliaita lukemassa :D

Ja selkäjomotus alkaa pikkuhiljaa hiipumaan ja mahakipu myös. Pitää ehkä ottaa kuitenkin yötä vasten panadol ku välillä juilii. :/ En ois kyllä arvannu et tuommoset kivut tulee. Nyt tiiän mitä on kipeet supistelut!

Kävin tuossa jääkiekon ajan "evakossa" kaverilla :) Nyt jos vielä jaksas pakkasesta parit pikkupiirakat ottaa ja paistaa iltapalaksi :)
 
Mie meinasin jo tuossa toissapvänä ehdotella kans, että josko perustettais nyt jo suljettu kerho, vaikkei pienokaiset ole syntyneetkään. Kun tuntuu, että sen verran henkilökohtaisuuksia kirjotellaan ja haluttais kirjottaa, mut kun tätähän tosiaan lukee kuka vain niin.. Mutta sepä unohtu sit teille ehdottaa.

Mutta Jessi kerkesikin jo, hieno juttu! Laitan hakemuksen tulemaan :)

Hmmh mie en oo tommosia tärinöitä huomannu, en tästä enkä esikoisesta. Kaikkea sitä voi olla :)
 
uusi mamma ilmoittautuu kesäkuisiin! muutaman viikon ajan olen ehtinyt ketjua seuraamaan (ainakin jossakin kapasiteetissa) ja kivan oloinen porukka täällä on kasassa ja paljon on tullut juttua :).

toista naperoa odotan ja laskettu aika olis 23.6. synnyttämään olen menossa jorviin (kuten edellisenkin). laitan lily-janelle vielä yksärinä tiedot, niin pääsen listoille mukaan.

esikoinen täytti helmikuun lopulla kolme vuotta, ja olen tällä hetkellä hänen kanssaan kotona. suunnilleen samanikäisiä ihanuuksia taisi olla muutamalla muullakin :). ehdin jo välissä käydä työelämässä reilun vuoden, mutta jäin viime syksyllä vielä uudestaan hoitovapaalle ja sillä tiellä olen vielä nyt, vaikka hoitovapaa virallisesti helmikuun loppuun päättyikin. sovin esimiehen kanssa etten mene hoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä enää töihin, sillä olisin ehtinyt olemaan vain reilun kuukauden ja oma toimenkuvani on sen verran vaativa, etten olisi kuukaudessa ehtinyt saada aikaan oikeastaan mitään firmalle kannattavaa (ja tietysti esikoisen päivähoidon sumplaaminen olisi ollut oma stressinsä noin lyhyttä pätkää ajatellen). ihanan stressitöntä tämä odotus kyllä verrattuna esikoisen odotukseen, jolloin kävin töissä ja opiskelin samanaikaisesti.

pitänee palata paremmalla ajalla lueskelemaan ja kommentoimaan. paljon omassa mielessä pyöriviä juttuja täällä onkin jo käsitelty.
 
no niin, kutsut hyväksytty :) sori ku jouduitte odottamaan, olin hetken sohva selässä ja nautiskelin iltapalaa ja sydänääniä boxilta.
mietin et en hyväksyis kun vaan tolla mein listalla olevat kerhoon ettei sit joku sivullinen yritä tunkea sinne keksimällä jonkun nikin ja muka olemalla kesäkuinen. niitä uteliaita kun varmaan on :rolleyes:

tamago tervetuloa! meillä myös helmikuinen -08 :)
 
Äläs Jessi kehtaa, johan mie täytin viime perjantaina 21 :D vähä venyny tuo lukio vaan, ensin olin sairaslomalla melkein vuoden 2007 marraskuusta 2008 elokuuhun, sitten viahdoin IB-lukiosta pois viime metreillä burn outin takia viime keväänä, jotenka nyt on sitten tavallinen lukio puserrettu reilu vuoteen :D Hyväksiluettuja kursseja taisi tuosta IB:n kidutuslaitoksesta tulla kolmisenkymmentä, joten aika kovaa tahtia on saanu tehä, nyt onneks kevät ollu vähän löysempää. Mutta pointtina siis etten mie ihan siellä 18 korvilla huitele vaikka niin vois luulla kun lakkiaisia pidellään :D

Hei miten tuohon kerhoon haetaan? Neiti tekniikan ihmelapsi ei taas osaa :D

Huhhuh, vielä pitäis pakata tavarat ennenku pääsee unille, aamulla lähtö viereiseen kaupunkiin yöksi, isännällä joku vartijakurssi siellä ni jäädään sit "lomailemaan" samalla :) mennään siis äidin lapsuudenkotiin yöksi, kun on tyhjillään nyt kun on mamma (eli äidinäiti) niin huonossa kunnossa, puulämmitteinen 1940-luvun omakotitalo odottaa kesyttäjäänsä :D ei vaan tuo pakkaaminen innosta :D

Tamagolle tervetuloa, kiva kun vielä mukaan uskalsit hypätä tän hullunmyllyn ja puheenpaljouden keskelle :D
 
huomenia!

sekä rinderella että kurkkunaamio on molemmat osannu hyvin tehä hakemuksen ja molemmat just hyväksyin kerhoon :) sinne sitte vaan aiheita alottamaan kun tulee jotain mieleen.

mä lähen kohta viemään esikkoa kaverilleen, tai no kohta ja kohta, kympin maissa. on se muuten kumma et vkolla tota nuorempaa ei saa millään ylös ku pitäs, yleensä seiskalta ni nyt vkl kieku sit jo kuuden jälkeen :headwall: onneks ei ite jaksa myöhään valvoo ni tulee ok unet nukuttua vaikka aikasin heräiski.

muistakaa muuten ens yönä (tai huomen aamulla) siirtää kelloja :attn:

jessi ja pikkuj 28+1
 
Huomenta!!

Jessi hyvä että juttua riittää :D voi olla kun vauvat syntyy että hiljenee nääkin mammat. Täytyy nyt pölistä kaikki tärkeimmät pois alta :D

Kurkkukipu jatkuu vaan.. Inhottavaa oloa :/ Tänään taas neidin kanssa laatuaikaa ku ukolla joku työporukan funtsal peli joka kestää koko päivän ja illalla tietty jatkot.. Nooh, mehän ei jäädä kotio homehtuu :) Ulkoilua ja shoppailua luvassa! Täytyy vaan lääkitä ittensä ensin kunnolla..

Nyt murkinaa naamaan ja kerhoon käyn laittaa hekemuksen..

Aamun jatkoja!! :wave:

Perdy 30+2
 
huomenta!

ihanaa, nyt kympiltä alkaa ne mll:n maalismarkkinat B) yli kuukausi odoteltu ja nyt odotus palkitaan: toivottavasti tekee sitten hyviä löytöjä vauvalia ja esikoista ajatellen ;)
on sielä me&i:n edustajakin paikalla, että.. löydöt ovat mahdollisia B)

Laitoin hakemuksen kerhoon: toivottavasti tuli perille!

silloin -08 ku olin vielä (teini)irc-galleriassa, meillä oli sielä ryhmä heinäkuisille -08 , ja se oli toooosi aktiivinen niin kauan kuin vauvat syntyi.. sitten se hiljeni kuukaudeksi kahdeksi kun vauvat saatiin ulos.. B) luulen että se vauvan tulo hiljentää ainakin sitten hetkeksi, ihana haistella sitä vauvan tuoksua ja tutustua pikkuiseen :heart: ja nyt kun on toi isompia ei varmaan ehdi niin koneelle niin kuin silloin ku tuo isompi oli vauva kun ei ollu muita hyysättäviä ku vauva nukkui :)

jessi: täälläkin yksi ylipainoinen ja +11kg :mad:

Joo, ne tärinät kestää täälläkin 30sek- muutama minuutti. :eek: mutta tuskin se on vakavaa; kaikki oli maanantaina ultrassa hyvin. kattoi perusteellisesti kaikki silloin :)

Flunssa piinaa, pääni on täynnä räkää..

mutta taas unohtu paljon asioita, alan penkomaan noita pieniä vaatteita niin pääsee sitten vaihtokaupoolle ota&jätä nurkkaukselle ;)

mmilia ja prinsessa 28+2
 
haha.
jessi tääläki siis +11kiloa :D vaikka bmi yli30.. >.<

tamago welcome :D

nyt meen kaivelee sitä kerhoa tuolta jostain ja sit mu porukoille hillumaa tyttöjen kans, kun ollaan VIELÄKIN TERVEINÄ!!!!! &#9829;

phihi.

p & r ja terve viikonloppu!
 
Hakemus myöskin laitettu kerhoon. Vaikka harvoin tulee itse kirjoiteltua niin paljon olen saanut hyödyllistä tietoa teiltä kanssa odottajilta. :)

jessi: Uskallanko ees sanoa et on tullu jo 15 kiloa. Lähtöpaino oli siellä 75kg nurkilla. Ihmekös selkäni ei jaksa kun on painoa tullut noin hirmusesti. :headwall: Odottelen niin kovin kesää, että muksu tulee pihalle ja pääsee kunnolla koirien kanssa lenkille. Tällä hetkellä kun selkä ei kestä ollenkaan lenkkeilyä niin alkaa olla aika ahdistava olo kun suurin osa päivästä tulee oltua sisällä.

tamago tervetuloa remmiin.

susse83 & 28+0 Poks! :)
 
Nyt on epätoivo! Onko kellään antaa vinkkiä siihen, miten tuollaisen parivuotiaan suolen saisi toimimaan? Poika on tuskainen ja itkuinen ja kovasti yrittää, mutta ei vaan saa kakkaa tulemaan. Levolacia annettu ja vettä koitettu juottaa. Ongelma on varmasti osin siinä, että kovasti nirsoilee syömisen kanssa, eikä vahingossakaan mitään tähän vaivaan auttavaa suostu syömään siis sellaista kuten puuroa tai luumua. Korva- ja kurkunpääntulehduskin taas vaivaa ja varmaan tuo antibioottikuurikin tekee vatsalle nyt hallaa. Mut siis jos jollain on tällaisesta kokemusta ja keinoja tilanteen helpottamiseksi, niin kertoisitko ne yhdelle hätääntyneelle mammalle..

Luomumilkki
 
Painogalluppiin pakko vastata kun onhan tätä painoa varmasti tullut suurimalle osalle yli sen 5 kg :D että täällä

lähtöpaino oli 54 kg, pituutta löytyy hurjat 160 cm eli bmi oli 22
Nyt painoa on 61,5 kg
viikkoja 27+5

Painoa on siis tullut 7,5 kg.

Esikoiselta painoa kertyi n. 18 kg (pari kiloa saattoi olla ihan turvotustakin) ja kiloja jäi n. 3. Paino tippui 10-12 kk aikana normaaliksi, imetin vuoden. Uskon, että panioa kertyy nyt suunnilleen sama lukema, vaikka toivottavaahan olisi ettei tulisi niin paljon. Jotenkin tuntuu, että nyt sitä vasta rupeaa kertymään näillä viikoilla.

Laitoin hakemuksen kerhoon (muuten niille jotka miettivät että miten sinne löytää niin tuossa keskustelujen alavalikossa näytti olevan tuollainen kerhot-painike ja sitten vain painatte siitä liity-linkistä joka on siinä kesäkuun kullanmurut kohdalla ja vahvistatte pyyntöilmoituksen). Niin, mitähän meinaatte sinne kirjoitella? Jatkuuko täällä keskustelu ihan normaalisti vai siirtyykö se kokonaan kerhon puoellle? Aika varmaan näyttää, olen itse vähän huono seurailemaan montaa eri paikkaa...

Lääkärineuvolakin oli tuossa viime viikolla, kaikki hyvin. Verenpaine oli 102/53, pissa puhdas, hb edelleen vain 112, kohdunpohjan korkeus 24, sydänäänet kuuluivat hyvin, vauva liikkui paljon ja käsittääkseni oli raivotarjonnassa. Sokerirasitusarvot olivat "kevyesti" alle niiden rajojen, kuten arvelinkin. Minut laitettiinkin sokerirasitukseen vähän "varulta" eli ei mitään järkevää syytä ollut.

Luomumilkki, tsemppiä ummetuksen selättämiseen, nuo onkin melko hankalia jos ei saa syömään luumua tms. Juominen on kai ainoa keino. Ja sitten syödä niitä gefilus-kapseleita tms. antibiootin aikana, niin vatsan toiminta tasapainottuu.
 
uudet hakemukset hyväksytty eli kerhoon pölisemään jos jotain sellasta asiaa on :)

kiva kuulla et on muitaki ylipainosia ketkä keränny enempi ku pari kiloa :rolleyes: mä en tajua miten aina onnistun haalimaan näitä kiloja vaikka kuinka liikkuisin ja söisin ok :headwall: se 20kg tulee varmaan tästäki :kieh:

luomumilkki eikö ees luumusose mene? entäs jotain vehnäleseitä tms jugurtin joukkoon, meniskö sillee alas? maitohappobakteereja kannattaa ehdottomasti antaa ab-kuurin aikana, seki saattaa auttaa. kaikkee kuitupitosta pitäs saada menee jos se maha sit rupeis toimii.

mä lähen nyt käymää kaupoilla, kahelta pitää hakee esikko kaveriltaan. ihana ilma ois jos ei tuulis noin kovaa, hrr... hauskaa lauantaita!
 

Yhteistyössä