** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

iina kerhon puolella on tarkotus jutella aremmistakin aiheista mistä ei täällä viiti puhua koska kaikki pääsee lukemaan, muuten juttu jatkuu täällä kyllä normisti. tietty joku ruokaosio pelkästään kerhossa vois olla jees ni sieltä vois kaikki sit kurkkii niitä vinkkejä ku kaik ois yhen otsikon alla.
 
IIna ja Jessi, Voi kun suostuisikin ottamaan noita soseita tai jugurttia, mutta nyt on joku nirsoilukausi päällä ja tuntuu ettei oikein mikään kelpaa. Maitohappobakteereita meillä syödään kyllä, mutta silti ollaan ajauduttu tällaiseen hankalaan tilanteeseen. No, onneksi poika suostui syömään vähän ruisleipää äsken, joten toivossa on hyvä elää, että se kakka sieltä kohta irtoaisi.

Luomumilkki
 
Luomumilkki suosittelen ihan pienoisperäruisketta, kuten mikrolaxia. Saa apteekista ja osaavat siellä varmasti neuvoa. Itse koko pienen ikävi ummetuksesta kärsineenä ja lapsena varsinkin.. tuota mulle sit käytettiin pienenä.

Nyt on lenkki tehty taas, nykyään entiseen puolentunnin lenkkiin menee jo 45 minsaa. Ei jaksa vaan niin kovaa tahtia ku ennen. :( Mut samapa tuo kunhan vaan pääsee ulos.

Tosiaan iltapäivällä ois kummitytön 1v. synttärit ja sitten ois tarkotus mennä kahtoo toista kummityttöö ikää 18 päivää ;) Illaksi ei suunnitelmia. Ostettiin kyllä eilen pizza aineet et jos jaksaa niin vois iltaherkkua tehä :)

PS. Supistelut siis selkäjomottelut jatkui niin kauan eilen et oon saanu unen päästä kiinni, sit on rauhottuneet. Mut kylläpä vähä säikäytti. :(
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Sunberned: Nakki-kookos-wokki on mulla sellainen vähän mitä kaapista löytyy safka :D. Viimeksi paistoin sipulia ja kalkkunanakkipalasia öljyssä ja inkivääritahnassa. Sitten lisäsin pussillisen pakaste-wok-vihanneksia (oli joku, missä oli porkkanaa, vesikastanjaa, minimaissia yms.). Maustoin soijalla ja pippurilla ja kaadoin sekaan ison purkillisen kookosmaitoa. Se sai hetken poristta ja sitten murensin sekaan kaksi pussillista nuudeleita. Kun nuudelit on imeneet kookosmaitoa itseensä niin, että koko ruoka on sellaista sopivan näköistä, niin syömään vaan. Hyvää oli, päälle heitin vielä ison kasan raejuustoa :p.

Otokka ja Pikkarainen 30+0
 
Heipat vaan kaikille piiitkästä aikaa! Mun on pitänyt jo monta kertaa kirjoitella tänne, mutta aina on joku keskeytys tullut - yleensä tuo esikko :D Lueskelemassa olen täällä käynyt miltei päivittäin.

Huomenna lähtis rv29 käyntiin ja ihmettelen kyllä mihin kummaan tämä aika on mennyt. Noh, ehkä tuon esikon kanssa puuhastelu on vienyt aika paljon aikaa ja ajatusta pois tästä raskaudesta.
N. kuukauden päästä vietetään esikoispojan 1v. synttäreitä :heart:

Raskaus on sujunut erittäin hyvin, lukuunottamatta muutamia supistuksia. Närästystä piisaa kyllä senkin edestä... Mutta onneksi Rennie on keksitty :)
Vaikkakin saimme tyttölupauksen rakenneultrassa, en luota tähän lupaukseen ennen kuin näen - koko raskaus on nimittäin mennyt täysin samoilla arvoilla ja tuntemuksilla kuin esikon odotus.
Tämän vuoksi emme ole myöskään hankkineet mitään tyttöjuttuja. Rv36 olis synnytystapa-arvio (ensimmäinen lapsi päätyi hätäsektioon) ja jos silloin ultraavat ja näkevät vielä jalkovälin, niin katsellaan sitten uudestaan.

Vatsassa käy ajoittain sellainen rumba, että oksat pois! Ajoittain tuntuu siltä kuin pikkuinen yrittäisi oikeasti syntyä jo, kun tunkee itseään alapäätä kohti kovaa vauhtia...

Lenkkeily koirien kanssa sujuu edelleen vanhaan malliin, ainoastaan lenkkien pituutta on pitänyt lyhentää jatkuvan kusihädän takia :D

Painoa on kertynyt 4,5kg, ja tähän olen erittäin tyytyväinen :) BMI on tällä hetkellä pikkuisen yli 30, lähtötilanne oli 28. Eli kyllä täälläkin ylimääräistä löytyy :)

Nyt päiväkahvin keittoon ennenkuin pikku-terroristi herää päiväuniltaan, saa rauhassa nauttia päiväkaffet Serranon perheen parissa :)

Mä taidan kanssa laittaa hakemuksen tuonne kerhon puolelle :)
 
Tervetulotoivotus uusille :wave:

Aamupäivä ulkoiltiin ja käytiinki vaan ruokakaupoilla. Kova ja kylmä tuuli niin ei jaksanu kauaa pyöriä.
Spaghettikastikkeen jämät syötiin lounaaks ja namipäivän kunniaks lakuja ja vaahtonameja :)

Jotenki veto pois tän alkavan lunssan takia,kurkkua kivistää ja tuntuu että kuume nousee.. Ootan niin että pääsee illalla saunaan!!

Nyt hetkeks legoilla leikkii likan kanssa ja sit varmaan vielä ulkoilemaan ennen saunaa.. Ja tuleepa telkusta toi Herkules lehvakin mikä meinattiin katsella :)

Perdy 30+2
 
Täällä poksuu viikot 29+0 POKS POKS =) =)

Kävin tuossa kauppareissussa ja oli koko ajan sellanen kestosupistus päällänsä. Piti sit kävellä etanakävelyä. No selvisin kotiin ja nyt istuskelen hetken ja sit olis tarkotus alottaa tapetointiurakka vol20. Kyl se kesään menne valmis on.

Ekat vauvanvaatteet pesin aamusella, kivaa. Ostin kaupasta rintakumit ku esikoisella oli pakko niitä käyttää ku on ihan huononmalliset nännit :LOL: ja neiti ku oli sairaalas juonu pulloo niin se ote oli aluks niin suppu.

Toivottavasti keskustelu jatkuu myös täällä eikä vaan kerhossa. Siis ainakin kesäkuuhun asti.

Nepsus ja Wiljami 29+0
 
Luomumilkki jatka vaan sitä Levolaccia ja yritä saada pidettyä säännölliset ja terveelliset ruokailuajat. Minun siskoni sai pojalleen vaikeassa ummetuksessa avun vyöhyketerapiasta. Uskomatonta mutta totta, joka kerta vyöhyketerapeutin jalkapohjien painelun jälkeen kakkaaminen onnistui. Omalla pojalla oli kakkaamisongelmia 2-vuotiaaksi, hänelle ilmestyi vuodenikäisenä nivustyrä ja 2-vuotiaaksi oltiin leikkausjonossa. Levolac auttoi hänellä kyllä. Ilmeisesti kakkaamisen ponnistaminen sattui niin kauan kuin homma oli korjaamatta, nimittäin leikkauksen jälkeen alkoin kakkaaminenkin olla ihan normaalia. Harmittaa, että lapsen piti noin vuoden kärsiä jonossa.

Kutinani ei ole muuten pahentunut ainakaan, on tämä kyllä varsin lievää, mutta aamullakin sen heti huomasin, päivän aikana on vähän unohtunutkin. No keskiviikon neuvolassa kysyn asiasta.

kurkkunaamio ja kolmonen 30+0
 
Lauantaita tänne :wave:

Taas on tullut paljon tekstiä! Kekkasin uuden hyvän konstin että muistan useampaan kommentoida. Lukiessani kirjoitan wordiin aiheita ja sieltä sitten kurkin kirjoituksen ohella mitä piti kommentoida, muuten en kyllä muistais, tätä juttua tulee niin paljon :) Ei varmaan siltikään ihan kaikkeen aina tuu kommentoitua!

Pissaaminen masussa: En oo kyllä tuntenu, tai en ainakaan tiedosta että se sellaista olis. Sitä värinää kyllä on ollut nyt jo useampana päivänä, ja enimmäkseen illalla kun painelee pehkuihin tai jos on muuten vain makuuasennossa! Jännän tuntuista :D

Suljettu ryhmä on todella kiva idea, ja mukava että se on perustettu jo! Saapa sinne kirjotella jotain arempaa. Ja Jessikö se ehdotti sitäkin, että ruokaketju vois siellä olla oman otsikkonsa alla! Kannatan! Koska meillä ainakin silloin tällöin kaivataan uusia ruokia, ja sieltähän niitä saa ideoita yhden otsikon alta :)

Onkohan mmilia tehnyt tänään hyviä löytöjä! Tuleppas heti kertoon sit mitä löyty :)

Rinderellalle onnea valkolakista! :)

Terkkagallua ollu! Meillä aivan kamala terkka. En tuu yhtään sen kanssa toimeen. Eikä tuu juurikaan kukaan muukaan, ainakaan mun tutuista. Äksyilee ja töksäyttelee mitä sylki suuhun tuo. Mun kaverilta oli kahteen kertaan ivannut että onko varmasti toivottu lapsi, kun olette niin nuoria! No, itse olin ihan samanikäinen kun aloin odottamaan esikoista ja jos mulle ois sanonut noin niin olisin motassu varmaan päin pläsiä! Kerran soitin neuvolaan että pelottaa lapsivesien ennenaikainen meno, niin vastaus oli " Kyllä se sieltä ulos alkaa tulemaan jos se nyt tulee" joo ja viikkoja tais olla tuolloin 20+ jotain. :( Yhdelle toiselle kaverille oli sanonut samoin, kun kaveri soitti verenvuodosta ja km pelosta! Idiootti mikä idiootti! Rattijuopumuksesta kärähtäny ainaki 2 krt ja mä luulen että on töissäkin ollut humalassa! Ärsyttävä ämmä! Huh, tulipa purkaus, eikä tuossa oo ku murto-osa! Mitään en siellä voi puhua omista asioistani. En uskalla, kun ei se ota tosissaan :(

Kaikille jotka kärsii supistuksista, selkäkivuista tai mistä vaan mistä on haittaa niin suuri :hug: Itellä ei oo kivuliaita suppareita, mut kyllä maha kovettuu aika ajoin ja ei se miellyttävältäkään tunnu. Onko kellään muuten sellaista että jos makaa tietyssä asennossa, esim. kyljellään, niin jossain kohtaa ylämahassa tuntuu kamala pistos ja samassa kohtaa selkää tuntuu kans jomotus, aivan kuin kehon sisällä ois joku puukko joka työntää siihen yhteen kohtaan. Todella ikävää kun haittaa nukkumista :(

Painon noususta: Ennen raskautta 60 kg, pituus 167, BMI 21. Nyt paino 66kg eli 6 kiloa tullut suunnilleen. Esikoisesta tuli jotain 11-12 kiloa, ja kaikki jäi kyllä laitokselle, ehkä kilo jäi mutta se lähti imetyksellä!

Tervetuloa uudet!

Mukava kuulla että pupeltajan lapset nyt kunnossa, toivotaan että pysytte terveinä ja teidän kevään sairastelut ois jo mennyttä! :)

Lumihiutaleelle suuren suuri hali! Sannikin teksti oli todella pahaa luettavaa! Harmittaa lukea sellaista, tulee paha mieli! :(

Sitten omaa napaa! Uimassa käyty ja sen jälkeen täälläkin kurkku tuli kipeäksi! Monilla tuntuu olevan kurkkukipua nyt! Äsken oli huono olokin, mutta meni ohi onneksi. Jospa se tästä! Kohta pitäs alkaa tekemään lasagnea, ei ollakaan aikoihin syöty! Se onkin meidän perheen herkkuruokaa :p Illalla sitten herkuttelen tytön kanssa kinderbuenolla ja herra hakkaraisen limonaadilla! :) Mies on töissä. Hirvee ahdistus tullut nyt, että jos ei saadakaan asuntoa ennen vauvan syntymää. Jotenkin tuntuu että pitäs päästä ennen sitä muuttamaan, koska sitten esikoisellekin ois kauheesti muutosta yhteen kertaan jos muutto valuu vauvan syntymän jälkeen. Ja miten sitä sitten jaksaakaan. Ärsyttää. No, pitää vain olla aktiivinen ja kysellä!

Jos nyt sen ruuan laittoon! Tulihan tuossa jo tekstiä taas! Mukavaa viikonlopun jatkoa!

CanWen ja mökö 27+4
 
Luomumilkille piti vielä kirjoittaa, että ikävää nuo lasten kakkaongelmat! Meillä myös 2-vuotias neiti ja täällä sama homma. Kakkaaminen on todella tukalaa. :( Saattaa mennä todella kauan sen työstämisessä. Ei toki istu koko aikaa potalla mutta aina välillä käy ja tuskastuneena lähtee taas pois. Potalla istuessa potkii jaloilla lattiian kun sattuu niin kovasti ja itkee tuskaisesti :( Me ollaan nyt koitettu sitä, että jätetään maito vähälle. Eli ihan vaan yhden lasin olen antanut parin päivän aikana ja korvannut sen piimällä ja muilla hapanmaitotuotteilla. Eilen sitten neiti ihan itse meni kakalle ja onnistui melko hyvin. Meillä kyllä aloitin nyt sellaisen luumukuurin että joka päivä syö ainakin yhden luumupiltin. Lisäks säännölliset ruoka-ajat ja mahdollisimman kuitupitoista ruokaa! Mutta harmi jos teillä menossa ruuan suhteen nirso kausi! Yritä tuota maito juttua, mikäli et ole vielä koittanut! Tsemppiä ja halit lapsosellesi että vatsa pian toimisi! :hug:
 
kakkimisesta sen verran, ku joidenki lapsilla kuulostaa olevan hankalaa se, meillä poika kakkii liianki paljo :LOL: Joka aamu, ja siitä pari tuntia, ja siitä pari tuntia, noin kolme kertaa, on vaipat kovassa käytössä!
 
Canwen: kamala kun heti kymmeneltä aamulla oli parikolmesataa ihmistä sielä markkinoilla, mikä tungos ja kuhina.. Ei sielä jaksanut kiertää.. :eek: muutamaa kojua kattoin ja aina joku iski läskiperseensä eteen ja vei tavaraa hyvä ettei kädestä niin kyllästyin :D onneksi sitten kun käveltiin pois päin että lähetään niin silmiin osui: Gracon Spree - matkarattaat hyvä kuntoiset 70€.. ja ne otettiin.. Menihän sinne siis rahaa ;) vaikka ei oikeen kiertäny :D mutta sitten äkkiä pois.. ei näin mahan kanssa jaksanut tonkia sielä mitään.. :/
Mutta onneksi saatiin listalta yksi kalliimpia ostoksia pois :D

mmilia
 
Luomumilkille piti vielä kirjoittaa, että ikävää nuo lasten kakkaongelmat! Meillä myös 2-vuotias neiti ja täällä sama homma. Kakkaaminen on todella tukalaa. :( Saattaa mennä todella kauan sen työstämisessä. Ei toki istu koko aikaa potalla mutta aina välillä käy ja tuskastuneena lähtee taas pois. Potalla istuessa potkii jaloilla lattiian kun sattuu niin kovasti ja itkee tuskaisesti :( Me ollaan nyt koitettu sitä, että jätetään maito vähälle. Eli ihan vaan yhden lasin olen antanut parin päivän aikana ja korvannut sen piimällä ja muilla hapanmaitotuotteilla. Eilen sitten neiti ihan itse meni kakalle ja onnistui melko hyvin. Meillä kyllä aloitin nyt sellaisen luumukuurin että joka päivä syö ainakin yhden luumupiltin. Lisäks säännölliset ruoka-ajat ja mahdollisimman kuitupitoista ruokaa! Mutta harmi jos teillä menossa ruuan suhteen nirso kausi! Yritä tuota maito juttua, mikäli et ole vielä koittanut! Tsemppiä ja halit lapsosellesi että vatsa pian toimisi! :hug:
Siis korjaan, että lasin olen päivässä antanut nyt parin päivän ajan ja tuntuu auttavan! Muuten sitten hapanmaitotuotteita.
 
mä aattelin et teen niin et jos on vieraamman kuulonen nikki ni meen tarkistaa löytyykö listasta, ulkoo en muista läheskään kaikkia, lähinnä vaan ne ketkä aktiivisemmin kirjottaa. toki harvemminki kirjottaneet on tutun kuulosia ja uskallan ne hyväksyä mut ihan vieraat jätän hetkeks oottamaan. näin ainaki varmistuu ettei tuu hyväksyttyä vieraita.

nepsus mulla ekan kanssa oli kans sama ongelma et nännit oli huononmalliset ja rintakumia tarvittiin mut tokan kanssa oli jo muotoutunu sellasiks nortin natsoiks ettei kumeja tosiaan tarvittu :whistle:

canwen ruokaketju on perustettu ;)

pöntinen joo ei sulla varmaan pahemmin oo aikaa koneilla ku esikko noin pieni, ton ikänen on tosi vaativa ku menee jo joka paikkaan mut aivot ei oo mukana :D

mmilia ison mahan kanssa on kauhee olla ruuhkassa : / hyvä että ees jotain löyty ja iso hankinta suht halvalla :)

meen laittaa pannarin uuniin :p
 
mmilia08: Toi on muuten kamalaa, jos oot jotain kirpparilla tms katselemassa, niin joku tyyrää ittesä siihen eteen ja vie nenän edestä ne kivat jutut, mitä ite on ollu just kattelemassa! Kokenu oon, ja ei naurattanu.

Hah no se kyllä kerran nauratti taas Prismassa, kattelin lastenvaaterekkiä (semmosta pyöritettävää, alennusvaatteita täynnä), niin joku mamma siihen tuli toiselle puolelle sitä tankoa ja kauheena yrittää katella niitä läpitte, että sais vietyä parhaat päältä. Siis siitä kertakaikkiaan paisto se ÄKKIÄ, ÄKKIÄ, TUO VIE KUITENKI MUUTEN NE PARHAAT-mentaliteetti :D Ja itehän lähin ihan tyhjin käsin pois, mut se mamma kyl sai naurattamaan, hirvee kiire ettei vaan toinen ehi :D
 
Täällä eilisen sairaala- ja ostosreissun aiheuttaman selkäsäryn ja supistelun kourissa, pikasesti siis vain piipahdan ja kommentoin ne mitä mieleen jäi...

Luomumilkki meillä tolla nelosella tuli pienenä sellanen paise välilihaan ja se piti leikata 10kk ikäsenä. Ilmeisesti siitä seuraten pojalle tuli ummetus tai ehkei niinkään ummetus, mutta kipuilu kakatessa niin ettei pystynyt kakkaamaan. Kakkaaminen oli kamalaa huutoa ja paniikkia ja usein pojan itkiessä suoraa huutoa jouduttiin ihan sananmukaisesti kaivamaan pojalta kakka pyllystä ulos. Ja millon sai kakan itse ulos niin verta tuli mukana todella paljon. Lopulta taisteluiden jälkeen päästiin lääkäriin ja sitä seuraten osastolle, jossa suoli ensin tyhjennettiin useiden peräruiskeiden avulla ja sen jälkeen kotiin Movicol-resepti kourassa. Sitä sitten annettiin pojalle säännöllisesti päivittäin näin myös suoli toimi. Välillä aina testattiin pärjäisikö jo ilman lääkettä ja lopulta vasta n. 3-vuotiaana saatiin lopetettua lääke.
Ehkä teilläkin vois kokeilla tota Movicolia, sitä saa ihan ilman reseptiäkin ja myös lapsille tarkoitettuna versiona, meillä tosin käytettiin ihan aikuistenversiota, kun on ihan sama aine, mutta isommissa annospusseissa vaan. Se on siitä hyvä, että suoli ei totu siihen ja suolen oma toiminta siksi myöskään laiskistu. Mitään erityisen hyvää se ei ole, mutta tehokasta kyllä ja hyvin meillä poika sen otti, kun tiesi, että helpottaa oloa. Kokeilemalla löytää oikean annostuksen, ensin kannattaa alottaa isommalla annoksella ja sitten vähentää sellaiseksi että maha toimii hyvin, näin meille siis lääkäri neuvoi. Siinä Movicol-pakkauksessa on ohjeet myös tuolla lääkkeellä tehtävään ulostetukkeuman avaamiseen.

Kiva, että ootte avannu sen kerhon niin pääsee kirjottelemaan vähän henkilökohtasempia juttuja. Toivottavasti täällä puolella ei kumminkaan hiljene :)
Laittelen Jessi hekemusta tulemaan kunhan ehdin.

Täälläkin vauvan tärinät tuttuja, tää ei tosin oo vielä täristelly. Joku jo kertoikin, et ne on vauvan hermoston kypsymisestä tai ennemminkin kypsymättömyydestä johtuvia ja saman on mulle terkka kertonut.

Mulla oli tokassa ja kolmannessa raskaudessa maailman paras, myötätuntoisin, huomaavaisin, ottautuvin, työlleen täysin omistautuva ja ihanin terkka, sellanen noin 50v nainen. Hän kyllä oikeesti rakasti työtään. Koskaan ei torunut mistään painonnousuista tms. ja aivan ihanasti myötäeli mukana odotuksessa. Hänellä oli aina aikaa asiakkailleen, vaikka sitten omalla ajallaan. Aivan ihana oli että hän oli tukena ja turvana silloin, kun odotin kolmosta ja raskaus oli vaikea vauvan sydänhommien takia. Se terkka usein soitti, kun olin joutunut sairaalaan osastolle ja ihan vaan kyseli kuulumisia, lohduttu ja piristi mun päivää. Kotiinkin soitti muutaman kerran ihan vaan kysyäkseen mun vointia ja oloa. Hän aina tarjos odottajalle neuvolakäyntien yhteydessä kuivattuja hedelmiä ym. naposteltavaa ja kesähelteellä oli tarjolla aina juotavaa. Mutta sit hällä selkä sano sopumuksen irti ja joutui jäämään sairaseläkkeelle :(
Sen jälkeen nelosen odotuksessa oli ihan alussa ihan kaamee kalkkuna terkkana siis oikee riivinrauta, mut onneks lähti pian pois. Sen jälkeen tilalle tuli mulle jo ennestään muuta kautta puolituttu nuori mua reilu 5v vanhempi nainen. Hänen kanssaan tulen myös tosi hyvin toimeen ja usein neuvolakäynnit venähtää tunninkin mittasiksi, kun innostutaan höpöttelemään niitä näitä. Hän ottautuu tosi hyvin odottajan vointiin, huoliin ja mieltä askarruttaviin asioihin ja on aina iloinen ja pirteä. Ei koskaan töksäyttele mitään typeryyksiä tai ole muutenkaan millään tapaa negatiivinen. Enemmän kuin tyytyväinen olen siis tähänkin terkkaani ja innolla aina odotan neuvolakäyntejä :)

Pupeltaja ihana että olette tervehtyneet! Toivotaan että niin myös jatkuu!!

mmilia mageen kokonen massu sulla jo :)

Mimmimami ihan huoletta voit sen 2 tabua ottaa päivässä, mutta et ehkä välttämättä tarvitse niin paljoa, jos kerran syöt kalaa 2 kertaa viikossa. Meillä on kalaa noin kerran viikkoon ja mä syön päivittäin 1000mg omegaa.

Mulla tosiaan aika tuskanen olo tällä hetkellä, ei oikeen tehny se eilinen sairaala/ostosreissu hyvää. Aamulla oli herätys klo 6 ja kasilta lähdettiin ajelemaan kohti sairaalaa, tuli siis automatkoja 2h suuntaansa, sit lähestulkoon koko päivä (ruoka ja kahvitaukoja lukuunottamatta) seisaallaan sairaalassa ja kaupoilla kierrellen, jonka jälkeen vielä 2h tulomatka autossa istumista. Klo 23 oltiin illalla kotona ja mun alapää huusi hoosiannaa, kamala särky, pakotus ja paineentunne ja torttu ihan turvoksissa :D vaikka ei kyllä naurattanu. Sit vielä talon lämmitystä, kamojen purkua, iltatoimia ja vähän ruokaa nassuun niin lopulta päästiin miehen kans nukkumaan joskua puol 2 maissa, tuli siis valvottua melkein 20h : /

Tänään on viikkosiivouspäivä, mut se jäi melkeinpä kokonaan miehen hommiks, kun en mä oikeen uskalla kamalasti tässä olossa huhkia. Oon vaan järkkäilly paikkoja ja pakkaillu poikien ja typykän vauva-aikasia vaatteita ja kamoja, synttärikortteja vuosienvarrelta ym. sellasiin muistolaatikoihin, jotka sitten saavat isompana.

Mä muuten näin eilen sellasen ihan minikokosen vauvan, kun käytiin sairaalareissulla pyörähtämässä ja moikkaamassa kolmosen hoitajia vastasyntyneidenteholla. Se oli syntyny rutkasti etuajassa (en kylläkään kehdannu kysyä miten paljon), mutta näytti onneks voivan hyvin. Jännä tunne tuli, kun jos tää oma vauva jostain syystä päättäs lähteä syntymään lähiaikoina niin olisi aika samanlainen, kun se eilinen vauva.

minimamma ja sakke 27+1
 
Ihana haalari Bretagne ! muakin kiinnostaa minkä koon otit,vois vaaville tietty allkukesäks hakee. Mul on pari 68cm haalaria mitkä saanu kaverilta,menee varmasti syksyllä sitten.

Ihan veto pois tän lenssun takii. Ei jaksanu enää pihallekaan mennä,onneks toi tyttö keksiny tekemistä ja nyt tota Herkulesta kattoo.Lähden laittaa väriä päähän ennen saunaa..

Tinsku se tais lupailla kerhoon tulla kertoo kumpaa sukupuolta masussa oli ;) sitä ootellessa yks utelias täällä :whistle:
 
Otin 62cm, sen haalarin siis. Mietin eka ihan 56cm, et ois vaikka kotiintulo haalarina, mut sit kuiteski otin 62cm. Jos sattuu viileempiä ilmoja olemaan tai iltaisin pidettäväksi, kovin paksu ei tuo haalari nimittäin ole.

Kohta junaan ja takas kotiin, ikävä on jo miestäkin vaikka yks yö täällä oltiin.
 
Jessi, olet ihan oikeessa että aina ei riitä aika koneelle tuon pikku-terroristin hereillä olleessa. Tuppaa olemaan ehtivä kaveri, ja kolhuiltakaan ei näin ollen olla vältytty :) Mutta ihanahan tuon kehittymistä on seurata :)

Onko kellään ollut tässä vaiheessa raskautta metallin makua suussa? Mulla on nyt kolmatta päivää metallin maku suussa riippumatta siitä mitä syön/juon. Tuskin on pahasta, mutta alkaa pikkuhiljaa ketuttaa...
 
Otokka
Suljetulla puolella aloitettu Kesäkuisten kotikokkien keitokset-ketju ja Mitä jo vauvalle hankittu-ketju ;). Sinne vain kirjoittelemaan. Voisi myös aloittaa ketjun raskausajan oireista ja ongelmista (aika monella täällä jo erilaisia kipuiluja yms.) ja sitten toisen ketjun neuvolakuulumisista, jossa pääsee vertailemaan painoja ja sf-mittoja yms. Menenpäs muuten perustamaan nyt noi ketjut!

Otokka ja Pikkarainen 30+0
 
CanWen kirjottelit siitä pistävästä kylki/selkäkivusta. Mulla on ollut sellaista vaivaa ja se tulee jopa sillon, kun istun sohvalla. Vaivaa on iltaisin, kun selkä on väsynyt. Ilmeisesti rintarangan asento on sen verran muuttunut, että fasettinivelet kipuilevat. Tuttu fyssari neuvoi tekemään froteepyyhkeestä rullan ja menemään selinmakuulle sen päälle. Rullan pitäisi olla inan kipukohdan alapuolella. Sitten voi nostaa vielä jalat koukkuun mahan molemmin puolin ja rauhallisesti heijailla vasemmalta oikealle. Mun kipuun tuo auttoi kummasti, ties vaikka olis joku lukko auennut. Mutta inhottava kipu, tsemppiä sen kanssa!
 
Täällä edelleen varrotaan sitä kakkaa, mutta onneksi lapsi on kuitenkin rauhoittunut. Melkoisia paukkuja kyllä tulee, mutta itse asiaan ei tunnuta pääsevän.

Kiitoksia Tinsku, Kurkkunaamio, Canwen ja Minimamma vinkeistä. Kaikki on luettu ja kiitollisuudella otettu vastaan ja varmasti tullaan kokeilemaankin. Nyt varmaan yritetään eka jatkaa tuota levolacia ja samoin jatkaa vatsan hieromista. Lisään vielä nuo jalkapohjatkin hierontaan mukaan. Maidonkin voisi tosiaan kokeilla jättää vähän vähemmälle. Sit jos ei ala viimeistään huomenna tapahtumaan, niin pitää miettiä esim. sitä Movicolia ja muita järeämpiä konsteja. Mietityttää vaan, että saisinko sellaista peräruisketta noin pienelle annettua. En meinannu aikanaan vauva-aikoina niitä peräpuikkojakaan saada paikalleen. Ja se on jo aika huonosti. Eli ihan ensimmäisenä vaihtoehtona en uskalla peräruiskeiden kanssa alkaa sohimaan.

Meillä on säännölliset ruoka-ajat ja aina on tarjolla vihanneksia yms. terveellistäkin, mutta valitettavasti tuo meidän nirsokerttu on jo pidemmän aikaa jättänyt ne syömättä. Sitten nää sairastelut siihen päälle, niin ruokahalu on ihan olematon. Täytyy vaan toivoa, että pian tulis helpotusta tilanteeseen ja suoli lähtisi taas toimimaan.

Mulla on kans semmoinen onni ollut, että neuvolan terkka on tosi mukava. Hänen kanssaan tulen erinomaisesti juttuun ja tuntuu, että siellä voi puhua ihan kaikesta. Kokemusta on kyllä päinvastaisestakin, kun esikoista odotin. Senpä takia nyt tuntuukin niin superkivalta mennä sinne neuvolaan, kun joskus on ollut toisinkin. Ei edes se vaaka ahdista siihen malliin, kuin aikaisemmin.

Luomumilkki
 

Yhteistyössä