** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

tinskulle vinkkinä et ei kannata ekalle haalia hirveesti kummeja vaan jättää vielä muillekki mahdollisille tuleville lapsille niitä ns hyviä ja kivoja kummeja :) ite ekan kohdalla tein tän virheen et haalin paljo kummeja ja nyt onki sitte kummiongelma. tokanki kohdalla jo oli ja nyt varsinki tän kolmosen kohdalla. mun veljeä ainaki pyydetään mut sylikummi vielä auki. no kai neki asiat sitte aikanaan selviää.
Jessin jokainen sana on täysin totta, nim. esikoisella 6 kummia :D
 
Reissusta kotiudettu eilen illalla, juna oli yllättäen puolisen tuntia myöhässä, mutta poika tykkäsi niin kovasti junamatkasta ettei se haitannut :) Söi eväitäkin junassa ihan hupsuna(ruisleipää, kurkkua, pillimehua), varmaan koskaan oo syöny kerralla niin paljoa mutta junassa kuulemma tulee tosi kova nälkä :)

Jutut on vielä ajatuksella lukematta, mutta kummiasiaan kommentoitia niin että kummit on valittu ja pyydetty. Esikoisella on 4 kummia ( 2 pariskuntaa), tälle tulee 3. Ihania ihmisiä kaikki ja hyviä kummeja.

Pitäs sinne kerhon puolellekin mennä tutustumaan, jos Tinskun tavoin tekisi sukupuolipaljastuksen siellä, kun täällä en oo viittiny.

Ihana päivä, pihallekin tekis mieli. Eilinen shoppailu vaan sai kyllä kaikki paikat niiin kamalan kipeiksi ja supisteluja aikaan, etten viiti tänään kauheasti rehkiä. Huomenna on kuitenkin koulupäivä.

Bre ja pikku 28+0 (!!!!)
 
Canwen mullakin sattui TOSI paljon tuo rullan päällä makoilu. Selkä oli kuin tulessa ekan kerran jälkeen. Fyssari käski tehdä kivun sallimissa rajoissa.. Mutta auttoi myös, nyt on mennyt pari iltaa täysin kivuitta! Tee ihan varovasti ja rauhallisesti. Kokeile myös rullan pienentämistä, se auttoi mulla aika hyvin myös. Tsemppiä!

Tervetuloa uusille! Pähkämö, me saatetaan tavata Tyksissä. Meidän poikulin l.a 11.6 :)

Kummeista. Mietitty on, mutta ketään ei vielä ole pyydetty. Pyydetään sitten, kun poika on turvallisesti maailmassa. Tosi ristiäisiä varten on jo pappi ja juhlapaikka varattu.. Miten muuten te, jotka olette ristiäisiä pitäneet. Kuinka pitkä aika kannattaa varata tuollaisia juhlia varten? Pidetään juhlat vuokratiloissa, koska paikkakunnalla ei asu isovanhempia ja meille ei mahdu. Pitää etukäteen suunnitella aikataulut yms.

Nenäverenvuodosta. Nyt on ollut niin kova talvi, että saattaa olla limakalvot kovilla ihan pakkasen takia. Ja mitä tekee pakkaset + raskaus. Olisko niillä vielä epäsuotuisammat yhteisvaikutukset?!

Muksaa sunnuntaita mammat, tää lähtee nyt koiran kanssa ulkoilemaan ja pistää ruoan (karjalanpaistin moderni versio) uuniin!
 
Tervetuloa Pähkämö, Pöntinen ja Tamago! :)

Kävin muuten laittamassa nimikeskustelun pystyyn tonne kerhon puolelle, mä kun en oo halunnu tällä puolella meidän lasten nimistä ja nimiehdotuksista puhua.

Mä oon ajatellu noista nenäverenvuodoista samaa kun Sunburned, et johtuisivat osittain ainakin myös kovasta talvesta, pakkasesta ja kamalan kuivasta ilmasta. Meillä nimittäin lapsilla, varsinkin noilla kahdella nuorimmalla pojalla on tullu nyt usein verta nenästä.

Tinskulle kiitos myötätunnosta suppareiden ja jomotusten suhteen! Mulla on kohdunsuunkontrolli tiistaina et sitpä taas näkee onko tehneet mitään.
Toivottavasti sullakin säryt helpottas, niin kurja kun koko ajan jomottaa ja sit vielä miettiä et saako se jotain aikaan.

Tää päivä on vaikuttanu paljon paremmalta supistusten suhteen, muutama hassu suppari vaan tullu ja selkää ei jomota ollenkaan.
Kohta alan taas kerran sämpylöiden leivontaan, onneks niitä voi leipoa vaikka joka päivä, kun lapset syö niitä niin mielellään, paljon mielummin, kun kaupan leipää. Teen aina vaan yhden päivän tarpeiks kerrallaan, kun ovat parhaita tuoreena ja saapahan tällä tavalla leipoa useammin :)
 
huh, koko aamu ja päivä menny kotitöitä huhkiessa ja vielä olis siivousta jälellä ku noi ukon penskat lähtee. niitten jäljiltä on aina pakko siivota ku hirveesti tulee roskaa yms ku on enempi porukkaa. petivaatteet myös pihalla. pakko kohta lähtee ulkoilemaanki ku yhtää en oo kerinny olla. pakko vaa hetki sulatella ruokaa. tein makaroonilaatikkoa :p ootteko te muuten kokeillu makrulaatikkoa silleen et laitatte sinne munien sijasta koskenlaskijajuustoa? paljo parempaa ku munien kanssa, mun mielestä :) nyt laitoin sen kolmen juuston ruokakermanki sekaan, ei tehny ihmeempää eroa makuun, ehkä vähän täyteläisempi maku.

tamago kirjottelinhan mä helmikuisissa ja hyvinki aktiivisesti :D eri nikillä tosin, cruella deville olin sillo. milläs nikillä sä olit? aktiivista oli joo sillon se kirjottelu, jos olit päivän käymättä ni monta sivua oli tullu luettavaa :xmas:

minimamma laitatko ton sämpyläohjeen kerhon puolelle? tekis mieli mut oon ihan onneton sämpylöitten leipoja :kieh:

bre sitä on pitäny sulta kysyy ku sähän oot ambulanssissa ollu ni miks aina tulee kaks ambua ku soittaa häkeen? eka luulin et toises on lääkäri mut täällä ei sellasia hienouksia es oo ku lääkäriambulanssi joten ei siis sen takia. ja toki niitä sit tulee useempi jos kolari tms mut ihan sellasissa ns normitilanteissaki et on vaan yks potilas.

nyt en muuta kommentoitavaa muista, meen käväseen kerhon puolella :wave:

jessi ja pikkuj 28+2
 
Huh huh B)

nää kellojen siirtelyt ei sovi mulle, tai no eileen meni hitusen pitkään ja tyttökin oli vielä 22.30 hereillä katottiin vaan muumia (ja taisin sivussa datailla..) eikä tajuttu kuinka kello meni, no päästiin 11 aikaan nukkumaan ja nukuttiin puoli 10 B) ja nyt on koko päivä menny yökkäreissä, justiin sain tytölle edes päivä vaatteet!
No ollahan me ruoka tehty ja vois pian lähtee ulos ja ottaa loppupäivä rytmiä kiinni? Isäntä oli aktiivinen lähti tulevalle asunnolle toisin sanoen anoppilaan suunnittelu käynnille jo 11 aikaan.. Auts: ja me ollaan tytsyn kanssa vaan henkailtu: pelattu muistipeliä, rakennettu majaa, juteltu mahavauvalle ja makoiltu B)

Syötiin likan ehdotuksesta kana-kasviskastiketta ja makaronia! oli kyllä hyvää ja helppoa B)

voi että mua hävettää kuinka me ollaan vaan laiskoteltu tänää B) mutta eikö se nyt joskus ole sallittua :'DD

mmilia ja rinsessa 28+3
 
mmilia välillä ihania tollaset laiskottelupäivät ja ihan sallittuja :) jaksaa taas arkea alottaa huomenna :)

Me käytiin tytön kanssa kaupungilla kun ei eilen saatu aikaseks mentyä. Löydettiin veikalle vähän vaatetta ja likalle uudet värikynät ja värityskirja kun edelliset loppuun kulutettu. Käytiin sit syömässä yhdessä raflassa missä mun sisko tarjoilijana. Harvoin nähdään kun se melkein aina töissä ja tua se ehtii höpöttäänki :)

Hain apteekista myös sitä magnesiumia jos olis apua näihin jalkasärkyihin. Mutta nyt vähän ruokalepoo kun anoppi tuli kylään ja pitää tuolla likalle seuraa :)

Perdy 30+3
 
Tervetuloa tosiaan Pähkämö, Pöntinen ja tamago :flower:.

Meillä Pähkämö on suurinpiirtein samanikäset lapset :heart:. Mein toinen laps ja kans poika on syntyny tammikuun lopussa 2010 :heart: ja nyt tosiaan tän pikkukolmosen la on 21.6 :heart:. Et ikäeroks tulee suurinpiirtein sama ku teillä :D. Mein synnäri on kyllä EKKS. Ikää miul on vähän enemmän ku siulla eli täytän kesäkuussa jo 35 :D. Esikoinen tyttö täyttää syyskuussa 4 vuotta :heart:.

Täällä on ollu ihan hirveä viikonloppu :(. Pojalle tuli keskiviikkona melkein 39 kuumetta ja yöllä olikin se jo. Ja koko perjantai päivän. Ja meiän piti miehen kans mennä eilen kylpylään yöks, mut se piti perua. Se ei harmita, mut pojalle tule perjantai-iltana melkein 40 asteen kuume ja sai luultavasti kuumekouristuksen, ku yhtäkkiä silmät muljahti päässä ja meinas mennä tajuttomaksi :(. Myö säikähettiin ihan hirveesti :'( ja soitettiin hätäkeskukseen ja ambulanssi kävi, mut sit onneks poika oli jo parempi. Ja oltiin yö kotona, kuumetta oli viel 39 ja eilen jo vähän vähemmän, ku annettiin Panadolia ja suppoja. No, aamulla taas 39 kuumetta ja käytettiin lääkärissä ni onneks syykin selvis, vasen korva oli pahasti tulehtunu :(. Jos vielä yhen kerran tulee, on jo 6 ni sit pitää pyytää lähete korvalääkärille. Et semmosta. Tätä ei toivo kenellekäään vanhemmalle. Kyllä säikytti ja mie kävin itkemään, ku soitin 112 :'(. Ihan hirveetä! Mut jospa tää tästä taas. Viikonloppu ei kyl oo ollu paras mahollinen, miulla ja isällä hermot kireellä, ku inhottaa tuo pojan vointi ja esikko viel kerjää huomiota tekemällä kaikkea älytöntä :(. Huoh! Ja siitä menee sit enemmän kireeks, mut jos ens viikko olis parempi.

Onneks vauvalla on kaikki hyvin :heart: vaik oonkin stressannu. On ehkä vähän reagoinu, hirvee möyrinä ja potkinta käy masussa, mut muuten kaikki on kunnossa.

Pyyter ja Otto 27+5
 
Paranemista Pyyterin pojalle!! Kamalaa kyllä tää äidin huoli :( muistan kun tyttö sai pienenä affekti kohtauksia ja kerran jouduin soittamaan ambulanssin niin oli kauheeta! onneks ne loppu ennen 2v. synttäreitä. Jaksamista sinne pienen potilaan kanssa :hug:
 
Paranemisia tosiaankin Pyyterin poitsulle! :)

Alkaa päivä tässä kääntyä iltaa kohti, jotain saanu aikaseksikin selkäsärystä huolimatta. Tekasin meille ruuaksi pizzaa :p Ai että oli hyvää ja jäi vielä iltapalaksikin pari palaa. Pitkästä aikaa omatekosta pizzaa. Ja pesin koneellisen pyykkiä..se siitä muuten järjestelystä ja tavaroiden raikkoomisesta :D

Koiran kaa käytiin köpöttelee pikku lenkki illan suussa, ihan sika liukas oli kun en sitten jaksanu laittaa liukuesteitä kenkiin. Ja oli virhe ku piti joka lihas jännityksessä koittaa köpöttää etten vaan lennä nurin.

Huomenna tai ylihuomenna pakko käyä ostaa yhdet äippähousut vielä, ku oon pitäny omia semmosia perus mustia strech housuja mut ne alkaa tippua jalasta ku ei enää pääse nousee niin ylös ku ois tarkotus. Ne ei siis oo mitkään mammahousut. Aattelin jos löytyis semmoset mammamallia niin oispa hyvä, kävis kaiken kanssa. Ja sitten katella joku tunika sinne kummitytön ristiäisiin, jos ois mustat housut ja tunika niin sitä tunikaa vois sitten kesänkin käyttää legginsien kanssa :) Ja jos löytyis farkut niin ois sekin kivaa.. Stressaa vaan jo nyt mitä puen sitten lähempänä kesää kun alkaa olla lämmin, ku ei viittis hirveesti ostaa mitään mammakesävaatteita.
Help...!? Mitä te aiotte pukee kuumalla viimesillänne ??

Kasilta alkas idolskin, jos sen kattos ja sitten kävis vielä tuossa pihamaalla mutkin..

Tulis vaan sitten äkkiä perjantai ku oli puhe et mennään tuon miehen kaa ulos syömään. Se "vuosipäivä".. vuosi sitten on käyty kahtoo Francineekin baarissa..sillo oli pääsiäisen aika. Nyt taitaa pääsiäinen olla melkeen kuukautta myöhemmi. Josta muuten tulikin mieleen et piti viime kauppareissulta ostaa taas mämmiä ja kermaa :p

Joopelis joo, vaan palaillaan asiaan mammat! :)
 
Pyyterin pojalle paranemisia!! Niin kurjia lasten sairastelut ja tollaset kohtaukset ym. säikyttää aina niin kamalasti ja saa sydämen sykkyrälle.
Meillä kakkosella tulee aika helposti kurkunpääntulehdus ja talvemmalla jouduttiin mekin soittamaan ambu paikalle keskellä yötä. Kakkonen sai myös 10kk ikäsenä jonkun kohtauksen nukkuessaan niin että jos ois nukkunu omassa sängyssä niin kuollu ois todennäkösesti. Kieli oli valunut jotenkin nieluun ja oli ihan tukehtumaisillaan, pikaseen nostin pojan pystyyn niin henki alkoi pikkuhiljaa kulkea, mutta taju kankaalla oli hetken aikaa ja silmissä näky vaan valkuaiset. Alko sit onneks pikkuhiljaa heräillä ja virota, mut varmaan tunnin oli ihan tokkurainen. Oltiin jo soittamassa ambua, mut kun alkoi virota niin vietiin sit omalla autolla lääkäriin. Sieltä saatiin lähete aivosähkökäyrään ja muihin tutkimuksiin, mutta kohtaus jäi mysteeriksi. Toi on varmasti yksi syy meidän perhepeteilyyn ja siihen miks tykkään pitää lapset aika vanhaks vieressä.

Jessi minäpä laittelen sitä sämpyläohjetta :)
 
Toi on kyllä kamalaa kun lapset sairastaa. Meilläkun neiti on kipee niin tykkään ottaa viereen kans,varsinki ku oksentelee ja yskii niin helpompi siinä "vahtia" ja hoitaa. Viimeks kun oli kipee niin sano likka että taitaa tulla iskälle taas sohfa yö :D mies kun tuppaa sillon mennä sohfalle kun neiti niin kova pyörii niin aika ahdasta sängyssä. Sit me tytöt köllötellään leveesti kaksin siinä :D Kylläpä tuo tuppaa usein tulee yöllä viereen jossain vaiheessa jos herää vaikka vessaan.

Tein pannaria iltapalaks ja olikin hyvää pitkästä aikaa :p mansikkahillon kanssa :)
Huomena tyttö viä kotona ja mennään kirjastoon vaihtaa uudet iltasadut niin on taas mitä odottaa :)

Nyt tv:stä kattelee jotain kun tuntu neidin huoneessa hiljenevän.. sit jos pikkasen paremmat yöunet sais.Jalkoja kyl kolottaa inhottavasti.. :/
 
Heippa!!1
Vieläkö saa liittyä seuraan. Olen jo jonkin aikaa seurannut ketjua mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä.
Elikkä toista odotetaan LA 8.6 TYKS ja esikoinen (tyttö) on 07/07 syntynyt. Me ei haluttu tietää etukäteen kumpi tulee. Jouduin jo sairaslomalle äitiysloman alkuun saakka niin aikaa riittää, kun esikoinen on vielä päiväkodissa sen 11 päivää kuukaudessa.
 
Onneks me sit piristyttii tuon likan kanssa ku saatiin isäntä kotiiin B)
käytii hakee likan kummitätsy meille kahveelle, joka on ollut nyt kuukauden täälä työhommissa ja ensiviikolla lähtee takas kotiinsa: ja välimatkaa tulee n. 200km :(
Kaupan kautta mukaan divaani ja suklaalevy joten illaksi on hyvää lukemista ja syömistä tiedossa..

Ai että on hankala saada tyttöä nukkumaan, kitisee sängyssä vielä vaikka lukiin 4 kirjaa..no mikäs siinä kellohan on ns vasta "8".. ei sovi kellojen vaihto ei, koko päivä menny niii plörinäksi mukamas :D

mmilia 27+3
 
Iltaa!
Olipas ihana päivä, Porvoon Vanhakaupunki on kyllä kaunis :) Tosin rottinkisänky sai jäädä sinne, olikin jotenkin TODELLA "nuhruinen" ja huonossa kunnossa, buu :eek: Esikoinen vilkutteli Aaltosen Remun talolle ja huuteli "Tuolla asuu rokkiäijä!" :D Hahaah.

tamago se on kiva jos onnistuu tapaamaan samanikäisen muksun omaavia mammoja ihan irl :)

-tintsu

ps.Kerhon puolelle kirjottelinkin jo jonkin verran juttuja :)
 
pyyter hui mikä juttu ! onneks ei käyny kuinkaa! Varmasti pelästytti!

tinsku mä meen varmaa koko kesän legginsseillä ja tunikoilla ja mekoilla..

perdy meillä yleensä kuumeiset lapset tulee viereen nukkuu ja jos on oksutautia ni sit isukin kainalos saa nukkua sohvalla istuma-asennossa ettei tukehdu siihe yrjöön, must ei oo sohvalla nukkujaks ku en saa siin hyvää asentoa mitenkä -.-
 
Pähkämö
Pyyter-2 Kiva, että löytyy muitakin, joille tulee perheenlisäystä pienellä ikäerolla :) Hiukan kyllä hirvittää, että miten sitä selviää pari kolme ensimmäistä kuukautta tuon veli elohopean ja tulokkaan kanssa, mutta eiköhän se siitä - lyhyt aikahan se on. Myöhemmin näistä tulee varmasti olemaan kovasti toisilleen seuraa, uskoisin. Ja onneksi isäntä jää heti alkuun isyyslomalle ja aika pian sen jälkeen kesälomalle eli apua kyllä löytyy =)
Hurjan kuuloinen kuumekouristus ollut teidän pojalla :O

Kyllikki79 Katselin tuolta ensimmäisen sivun listasta, että meitä TYKSiläisiä alkaa olla kasassa melkoinen määrä - useampi huoneellinen. Ruuhkaa, ruuhkaa... :)

Eilen ja tänään on tullut lenkkeiltyä koiruuksien kanssa siinä määrin, että vasen nivunen / lonkka on ottanut nokkiinsa... Auts! Toivottavasti yöunet ja lepo auttaa.

Pähkämö 29+0
 
Eiköhän tämä päivä ala olla pulkassa :)
Poitsu heräs aamulla 7:30, oikein sopiva aika mulle. Isäntä lähti hiihtelemään ja minä heitin matot pihalle, imuroin, pesin lattiat ja laitoin ruokaa (muuten samaa kuin Jessillä, eli makaronilaatikkoa :) ). Pikkumies avusti touhuissa kovasti, varsinkin imurointi on ihanaa :)
Ihme kyllä tuo rehkiminen ei aiheuttanut minkäänlaisia supistuksia.

Päikkäreiden jälkeen käytiin anoppilassa sumpilla ja poika siirtyi untenmaille 20:30, toivottavasti nukkuisi aamulla taas "pitkään". Päivällä katselin miesten hiihtoa ja hittolainen millaista rummutusta vatsan asukki piteli. Sellaista nopeatempoista tärinää :D

Pyyterin poitsulle pikaiset paranemiset! Meidänkin pojalla on ollut ootas... 4 korvatulehdusta ja niiden yhteydessä kova kuume, mutta kertaakaan ei ole saanut kouristuksia. Jostain vauva/kaksplus tms. lehdestä just vastikään luin että nuo kuumekouristukset on jollain tapaa periytyviä.
 
suski, meidänkin poitsu on viikon verran "vanhaa aikaa" käynyt nukkumaan 20:15-20:30 ja oli tänäänkin ihan valmis yöunille 20:30 :)

Meikäläinen elää kyllä vielä talviaikaa, kun olen normaalisti näihin aikoihin aika rättipoikkiväsynyt, mutta nyt ei tunnu väsyttävän vielä ollenkaan. Kai se on kuitee pakko yrittää kohta kömpiä punkan (eli sängyn ;) ) puolelle...

Ai niin Jessi, oletko kertaakaan joutunut käymään KOKSissa synnytystapa-arvioinnissa? Mä en ole kyseisestä operaatiosta vielä neuvolassa kysellyt, kun siihen on vielä aikaa, mutta viikolla 36 se olis edessä.
 
Päivä on hurahtanu perheen kanssa touhuillessa, siivotessa, pyykinpesussa ja ulkoillessa :)
Vaan kylläpä piti taaperrella ulkoilulenkillä melkosen hitaasti! Heti alko poltteleen se kipu tuolla alavatsalla jos koitti normaalia kävelyvauhtia tallustaa ja helposti levis se kipu koko vatsalle jos ei hidastanu. Voe voe, nytkö se alkaa näin vaivaamaan. Viime raskaus meni normisti kävellessä loppuun asti.

Pyyter, poitsulle kamalan paljon parannusta tältäki suunnalta! Kamala tuo kohtaus joka hälle tullu, voi luoja että oot taatusti säikähtäny! Haleja haleja haleja kamalasti!

Bretagne, aww, ihana poju, "junassa tulee tosi kova nälkä". Niin söpöä :)

Sunburned, kamalan vaikea sanoa mimmonen aika kannattaa varata kastejuhlaan. Eihän se itse kastetoimitus kamalan kauaa kestä, siihen sitten laulettavat virret päälle. Sitten kahvittelut ja mitä nyt itse kukanenkin haluaa.
Varmaan kannattaa miettiä teidän muita perhejuhlia/juhlia joita olette järkänneet, et miten niissä on menny aikaa. Me taidettiin aloittaa kastejuhlat viimeksi puolenpäivän maissa(kohan?) ja iltaan saakka vieraita kyllä sitten oli. Mutta me juhlittiinkin ihan omien perheiden kesken, niin hehän toki viihtyy pidempään kuin ei-niin-läheiset vieraat (jos sellasia edes kukaan kutsuu).

mmilia08 kyllä sitä joskus saapi laiskotellakin :) Ja hei, mitä tuli teidän kana-kasviskastikkeeseen? Kuulostaapi nimenä ihanalle :)

Tinsku86, mie varmasti pysyn kesän (niin ennen synnytystä kuin synnytyksen jälkeen) leggarit+mekko/tunika-linjalla. Viime kesänkin menin näin ja kelepaa! :) Oon ihan leggarilover :)D!) enkä paljain reisin osaa edes olla.

minimamma, hui kun teilläkin pienelle tullu pelottava kohtaus, ja toinen on tosiaan ollu ihan pienikin sillon vielä :(

Perdy, teillä pannaria ja meillä eilen illalla lättyjä ;)

tintsu-86, Remu on niin ihana rokkiäijä! :)

Kyllikki79, tervetuloa vain :)
 

Yhteistyössä