**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS.......... 2.lapsi

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi
MyrskyMaija............KOS........3.laps i

3.6
Jasmi-.......................?.............2.l apsi

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... ...2.ja 3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsi
Otokka......................JS.......... ....1.lapsi
kurkkunaamio............POS...........3. lapsi
anje............................?................2.lapsi



5.6
AuMatt84.................?.............. ?

6.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi
s@n@....................JS.............. .5.lapsi
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi

7.6
Mimossa-..................?..............2.lapsi
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
neito84......................KOKS....... .2.lapsi
Tinsku86..................KAK........... 1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi
Elppa......................NKL................2.lapsi
Tassim.................SatKs...................1.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi

11.6
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi

13.6
Töllerö.....................?......... .......5.lapsi
äityli4ptpt.................?.......... ......5.lapsi


15.6
Luukas07...................?............ ...2.lapsi

16.6
ansu3.........................JS..... .....2.lapsi
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi

18.6
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi

19.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi
juhannusyllätys............KAKS........ ..4.lapsi
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi

21.6
Pirde...........................?....... ........2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi

22.6
Mary Jane....................POS.............1 .lapsi

24.6
CanWen....................K-PKS............2.lapsi
Nigella.........................?....... ..........2.lapsi

25.6
tirpula.........................?....... ...........2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi
Rixutin...............?................3 .lapsi
Rosalinda..........OYS.............2.lapsi

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
Kajo...........................LKS...... .......2.lapsi
Cik.............................NKL..... ........2.lapsi
Lily-Jane......................?............. ...1.lapsi
sispi...........................LKS..... .........2.lapsi
HeMmiN..............?................2.l apsi
Hiipu1................?................. 1.lapsi
Hiq...........................TYKS...... .......2.lapsi



28.6.
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi
Raksupoksu...............SeKS.............6.lapsi

29.6
JudeD...............?.............3.lapsi
Pupeltaja.........KHK-S.........3lapsi
Jotain...............?.................2.lapsi
Clov...............NLK/JS.............1.lapsi

Laskettuaika ei vielä tiedossa:
Sasabella....................?.......... .......1.lapsi




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
POS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Edellisiä keskusteluja:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1848924-kesakuun-kullanmurut-2011-syyskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1856997-kesakuun-kullanmurut-2011-lokakuussa/
 
Viimeksi muokattu:
mmilia08 kiitokset uudesta ketjusta. Korjaatko sinne alla oleviin sairaalan lyhenteisiin vielä, että POS=Porvoon sairaala (siellä lukee vanha lyhenne PS).

Onko muuten Halinappi vielä kipeenä? Ei ole tainnut vähään aikaan kuulua mitään kuulumisia?

Pupeltaja: minulla kun taas on laskettuaika alkupäässä kuuta, kärsin aluksi siitä, että miten suurin osa oli ihan hyvinvoipia, kun itsella oli paha olo niin kamalasti. Mutta nythän se tilanne on jo tasoittunut kummasti. :D

Minulla on pahin pahaolo kai jo taittunut, toivottavasti se ei ole huono merkki. : / Olen kyllä huonovointinen vieläkin, illalla pahimmillaan. Ja väsynyt, niin väsynyt. Aamut on minulla melkeinpä parasta aikaa. Näitä rannekkeita olen pitänyt ja pidän kyllä koko ajan, mutta en sitten tiedä onko näissä tehoa. En uskalla kuitenkaan poiskaan riisua niin kauan kuin pahaa oloa jatkuu.

Voimia edelleen kaikille pahoinvoiville!

Yksi ikuisuuskysymys kai näillä palstoilla kyllä, mutta oletteko värjänneet hiuksia alkuraskaudessa? Aikaisemmin olen kyllä, mutta en tiedä miksi tässä raskaudessa nyt mietin, onko se turvallista. Ainepaketti on ostettuna ja tekisi mieli värjätä, mutta voiko siitä olla jotain haittaa?

kurkkunaamio ja salamatkustaja 9+2
 
Clov: Nyt olet listalla =)
Kurkkunaamio: Jep, korjasin :)
Halinappi: toivottavasti sua ei haittaa että päivitin ketjun marraskuulle - alkoi olemaan niin pitkä jo. :)

Kurkkunaamio Kyllä hiuksia voi värjätä, mutta lopputulos ei aina ole sama kuin väri purkissa. Kaveri blondas kampaajalla raskaana hiuksensa - tulos oli vihreä.. No ne laittoi sitten takas ruskeeksi =)
Munkin pitäs värjätä hiukset, alkaa tää musta muistuttamaan taas harmaata :S :D Eikä oo kiva olla harmaat päässä vielä tässä vaiheessa :D (tosiaan kun ikää on vasta 21v.)
 
Lilylle piti tulla kamalasti toivottamaan onnea! Sä olet kyllä plussasi ansainnut, nyt vaan toivotaan että kaikki menee paremmin kun hyvin ja juhannuksen tienoilla hikoilet synnärillä :)

nelli & mytty 25+1
 
Huomenta kaikille!


Kiitoksia uudesta ketjusta!!!

mä värjäsin esikon raskaudessa ja väri ei ottanu ottaaksen kiinni sitten yhtään.. oli ihan plusmiinusnolla tulos!!!

mitään uutta kerrottavaa ei ole olotilasta paitti että viimeviikol ei ollu perjantain aamupäiväst mitään oloo vaan ihan normi ja olin jo ihan että apua ja kun etova olo palas olin että eiiiii.. on sitä vaikea olla nainen ja raskaana kun ei ole tyytyväinen mihinkään :D uni maittais paremmin kun mikään.. viel tää viikko ja ens viikolla on ultra hih jänskättää...

Minsku ja tärppi 9+6
 
Hyvää marraskuuta kaikille!

Eipä olla mekään plussan jälkeen sekstattu kovin. Eilen toiseen kertaan ja sain taas todeta, että tunto parantunut alakerrassa raskauden myötä :D Vatsallaan touhutessa tuntui kyllä jokin möykky alavatsalla, joko se kohtu niin iso on, että tuntuu? Eikös se sitä nopeammin kasva, kun on useempi raskaus jo?

Meni kyllä viime yö vähillä unilla, saa nähdä miten väsy sitä iltapäivällä on!

Onko kellään muulla hikoilua oireena? Mä olen öisin hiestä märkä ja aamuisin myös. Iltapäivällä ja illalla paleltaa ennemminkin.
 
rixutin mä myös hikoilen öisin ja päivällä sit paleltaa. oikeesti se on joko tai, kuuma tai kylmä :headwall: voihan se kohtu jo tuntua, ite en oo vielä ainakaan huomannu mitään. tosin en o kyllä pahemmin tunnustellukkaa.

masentavan harmaata ja sateista, jotenki ei o nyt yhtää fiilikset katossa :snotty: ihmettelen et mua ei turvota, sormuksetki pyörii sormissa. ylämaha on ainoo mikä on vähä pullahtanu, ällöö. no tätä menoo maha pienenee eikä kasva :rolleyes: alkuviikkoina siis. tokassa raskaudessa vaan maha pullahti esiin jo varmaan näitä aikoja. no nyt ei tarvikkaa pullahtaa ku töis pitää salailla.
mä lähen kohta lääkäriin ton polven kanssa, toivokaa pitkää saitsua! :popcorn:
 
Mua ei oikein hikoiluta, paleltaa vaan. Ja yököttää taas. Kohta pitäis iltavuoroon lähtee ja ei niin millään jaksais..KAMALA olo!
Moni on alkanut kysellä kun kuulee et en polta et ootko raskaana..en oo vielä myöntänyt. Huomenna ois se eka ultra ja jos kaikki ok niin sit voi vähän vaikka lipsautellakin. Töissä mä en halua kertoa tätä kyllä pitkään aikaan vielä.

Täällä siis jännätään huomista, tulisipa se pian
:)

Bre ja pikku 8+3
 
Eipä oo tullut kirjoiteltua taas ainakaan yhteen päivään, jotenki on ollut niin väsynyt että ei jaksais mitään tehdä, ehkä pitäis aloittaa ainaki D-vitamiinien syönti, ehkä jotain muutaki vitamiineja ois hyvä syödä, varsinki näin pimeän tullen.

Ihanaa ku vaihtui jo marraskuuhun ei siis enää pitkään ekaan neuvolaan :D
odotan innolla että kuulen ekan kerran sydän äänet ja varmistuu sekin että jotain elämää siellä on <3
Odotan myös ultria ja ensimmäisiä liikkeitä. Synnytystä en kyl odota mut sitä päivää ku pääsee kotiin sairaalasta pienen mytyn kans <3 ai että miksi ei olis jo kesä.
Me ei olla kyl päätetty mitään lapsilukua, minusta kyl tuntuu että 2 riittää, saattaa kyl olla että vauva kuumeilu alkaa taas toisenki jälkeen. :D

Mie kerroin jo isovelillekki ja sen avovaimolle,tuli puhetta ku meidän suvussa on moni saamassa lapsen en vuoden puolella niin möläytin sitte että meki saadaan :D


rv 6+1 !?
 
Moi. Mutki voi tosiaan lisätä listaan, eli la 4.6, toinen lapsi ja synnäri viel auki

Jotain harmitti tuo keskenmenoista puhuminen, mä olin ite sillon ekassa raskaudessa ihan kauhuissani kun en ollu oikein koskaan kuullutkaan mistään keskenmenoista, ja yhtäkkiä niitä olikin joka puolella. Nyt suhtaudun vähän realistisemmin asiaan, ootan np-ultraa silleen et tässä nyt käy miten käy. Surra voi vasta jos on sen aika. Mutta en lue enää vauva tai kaksplus -lehtä. Esikoisen raskausaikana luin kauheasti ja keräsin hirveät stressit joka asiasta; liikunnasta, tavaroista, ruuasta, sairauksista.. Niissä on paljon juttuja vaikeista raskauksista ja lapsista jne, asioita joita sit aloin pelkäämään kauheasti. Nyt vaan koitan elellä elämää ja ootella mitä tulee vastaan :) Kirjastossa yks päivä selasin vauva-lehteä ja siinä oli taas kerran maininta "raskauden ensimmäisellä kolmanneksella voit jatkaa normaalielämää. Muistathan liikkua ja keskittyä selkälihasten vahvistamiseen jne tms." Ei saa sanoa kellekään raskaana olevalle joka on puoliunessa ja pää ämpärissä että voisitko siinä vähän treenata ,)
en tiedä onko kellään muulla tällanen olo nuista lehdistä, ehkä ei :)

Talvitakki. Ostin sellasen vähän kietaisumallisen napillisen pitkän takin, jossa saa tarvittaessa nappeja vielä vähän siirrettyäkin. Se on itseasiassa Monkin normaalimalli. Sit on vanhempi H&M:n villakangastakki sellainen kaksrivinen, josta aattelin siirtää napit raskauden ajaksi. Olisin eka ostanu Mama liciousin talvitakin, mutta se oli mulle liian ohut. Farkut ostin jo yhdet H&M, koska normaalit jo vähän kiristää. Olin kyllä farkkuihin ihan tyytyväinen, kerranki sellaset jotka vois ihan normaalistikin ostaa (tietty ilman sitä mahatrikoota:). Hölmönä ostin kyllä kokoa liian suuret, mut meneepä sit lopussakin.. Vielä haluaisin jonkun kunnon lämpimän villaneuletakin joka yltäis sit mahan päälle, oisko kellään ideoita missä myydään?

Olin pari viikkoa kauheassa flunssassa ja pahassa olossa, niin nyt ei tunnu paha olo enää niin pahalta kun ei oo sitä flunssaa lisäksi. Mutta viimeks aamulla oksensin, et ei se ihan ohi oo menny.

Ja oon kyl raskauksissa värjänny normaalisti hiuksia kotivärillä, ja hyvin on värjääntynyt. Kun raskaus viimeksi eteni, niin hiukset oli ihanan hyvässä kunnossa! Oispa nytkin, tällä hetkellä ne vaan rasvottuu tosi nopeasti, outoa.
Edellisessä olin tarkka ruuissa, nyt huomaan että en oo ihan niin tarkka..
Influenssarokote mietityttää kovasti. Me otettiin viime keväänä meille ja lapselle (synt. 09/09) sikainfluenssarokote, ja nyt tuntuu hölmöltä että se on ympätty siihen nyt olevaan. Ens torstaina on mun neuvola ja toivon että se täti osais samalla auttaa päättämään tästä rokotteesta. Sitä odotellessa..

Hyvää marraskuun alkua kaikille :)
 
Jessi75: Kävin ihan syyskuun alulla viimeksi noissa kokeissa. Sillon tsh 3.87 ja t4v 13. Olen 100 varma ne on huonompaan suuntaan nyt jo, raskauden aikanahan läkitys nostetaan normaalisti. Multa kesäkuulla laskettiin annostusta kun näytti siltä lääkitys olisi tehnyt ahdistuskohtauksia :( ja jännä juttu että kun ne laskettiin mulla jäi ne ahdistuskohtaukset vähitellen. Mä olen kuitenkin varma jotain häikkää niissä nyt on kun oireet tuntuu siltä. Tänä aamuna sormet(sormukset oli tiukat) ja kasvot oli hiukan turvoksissa ja kädet tärisee sekä hermostunut olo :( uskon migreenikin liittyy siihen kun arvot ei ole kohdillaan ja tulee niin väsynyt olo. Kävin aamulla kokeissa ja toivon neuvolasta tekisivät asialle jotain että pääsisi taas tiatävämmän lääkärin puoleen niinkuin viime raskaudessakin. Nyt mentävä leipäileen vähäksi aikaa kun olo on vähän huimaava. Myöhemmin palailen lukemaan.
 
minutkin vois laittaa tonne listaan

La 29.6 KHK-S ja kolmas lapsi.

hyi hitto täälä haisee pahalle ku koira piereskelee! mitähä lie se on syönyt täälä ku tommosta päästelee.. :l YÖK!

tekee niin mieleni kaikkia herkkuja ja ruokia yms. :< en vaan jaksais lähtee kauppaan ku lapset on ihan nuhasia ja itellekki meinaa tulla toi tauti :eek: huooh.

oivoi ku pääsiskin laivalle seisovaan pöytään syömää &#9829; :D

marraskuu olis nyt sitte. ja tän kuun aikana ehtii mennä mulla 9+6 asti :D ens kuu alkaaki sopivasti 10+0 :D:D sitä odotellessa. koitan muute saada ne ultrat sillai, että ne on sen mahdollisen aikavälin ihan alkupäässä. :>

pitää varmaa ruveta laittaa tota pienempää tylleröö unille.

ois oikeesti kiva päästä tonne listalle kyll :> toivottavasti järjestyy.

pupeltaja + pyllerö 5+5
 
Mulla oli tänään eka neuvola, hemoglobiini oli huikeat 145 =) Terkka ihmettelikin et miten se voi olla niin hyvä. Ehkä se on toi metwurstin syönti :LOL:! Muutkin arvot oli ok, mulla no aiemmin ollut kohonnut verenpaine mutta ekan raskauden aikana oli verenpaine ok kokoajan ja samoin nytkin. Ilmeisesti raskaus vaan sitten sopii mulle... Nyt sitten vaan odotellaan kutsua np-ultraan parin viikon päästä.

Mä löysin kirppikseltä H&M:n äitiysvillatakin ja hameen, eipä tulleet kalliiksi 3€ kpl ja tosi hyvässä kunnossa. Kannattaa muuten pääkaupunkiseudulla asuvat mennä tonne jäähallin kirppikselle, siellä on paljon halvemmat hinnat myyjillä kuin esim. Valtterissa ja mahtuu vaunujenkin kanssa hyvin liikkumaan.

Hiusväreistä
, värjäsin nyt alkuraskaudessa mut kevyemmällä värillä jossa ei ole ammoniakkia. Viime raskaudessakin värjäsin tukkaa mutta vähän harvemmin kuin yleensä ja just noilla kevyemmillä väreillä.

Influenssarokotteen aion varmaan ottaa sekä itselle että pojalle, ei huvittais maata kipeenä yhtään.

Emily ja Sissi 9+5
 
Tänään ois eka neuvola ja viikkoja nyt 7+2. Menkkojen mukaan ois jo yli 8, mutku tää on sellanen myöhään tärpänny tapaus.

Infulenssa rokotusta en aio ottaa, en oo koskaan ottanu enkä ota nytkään. Astmaatikko lapseni on 2 kertaa ottaneet ja molemmat syksyt sairastettiin monta kuukautta putkeen. Tällä sakilla ku normi pieni nuha kuumekn kestää äkkiä 2kk jos piisaakaan. Parhaillaan on tulossa joku köhä juttu ja lääkettä menee. Mietinki juur et mahtaako pienimmälle olla kuume nousemassa kun tuntui unille mennessä niin lämpimältä, no se selvinnee kun herää.

Talvitakista: En tartte mitään hienostelutakkia toivottavast. Kaapissa on kantotakki jonne mahtuu isompikin maha sisälle (varsinkin ku se on ostettua n. 20kg sitten raskaana ollessa)+ ostin viimetalvena ulkoilupuvun jonka jo lahjoitin miehelle kun ei pysynyt päällä. Kerroin et lainaan sitä talvella taas,kuhan se pysyy päälläni.

Viikonloppu oli taas suhteellisen hyvä vointinen, ei ollut pahaa oloakaan oikeestaan ollenkaan. Imeskelin tikkareita karkin himossa ja se kait sit autto huonoon oloonkin.

Vitamiineistä syön: raskaana olevien multivitaa 2kpl, d-vitamiinia viel päälle, maitohappoja joka aamu 1kpl. Ja luulen et noi auttaa myös siihen väsymykseenkin. Nukun van n.1-2 kertaa viikossa pienet päiväunet.

Synnytystä en pelkää yhtään ,mutta synnytyksen jälkeistä aikaa sitäkin enemmän. Mulla on selkärankareuma ja synnytys vie mut yleensä 2-4kk vuodepotilaaksi synnytyksen jälkeen ja tällä sakilla se on vaan mahdottomuus. Viimeksi koitin saada perhetyöntekijää tai kodinhoitajaa auttamaan edes silloin tällöin mut vastaukseksi sain et vast ku on lastensuojelu aihetta?!? teki mieli kysyä et mitä siihen vaaditaan et enkö mä äkkiä saa sen aikaseks. Sillon ei ollu kyl viel diagnosoitu tätä reumaa. Nyt pitää muistaa ottaa heti puheeksi neuvolassa sillä aion jotain apua saada, koska kaikki lapset on synnytyksen jälkeen kotona aamusta iltaan kun kouluista on kesälomaa sillon. Toki isoista on mulle myös apua, mut pitää niitäkin vielä hoitaa.
Sekä odotan kun yleensä selkä oireet helpottuu raskauden ajaksi et millon se tapahtuu. Eikä tarttis syödä joka päivä särkylääkkeitä.

miss bamse 7+2
 
Heippa!!
Tänään hieman parempi fiilis ja olokin. Kiitos Jessi75 ihanista sanoista ja lohdutuksesta!Sinulle samat sanat,toivottavasti pian hepottaa ja toivottavasti sait pitkän saikun jotta saat huilata ja kerätä voimia. :hug: ei tää mitään juhlaa oo kyl :( Jaksamista!!

Tänään tosiaan heti pikkasen parempi pvä kun sai yöllä nukuttua suhteellisen hyvin,vessassa ravasin kyl tasaseen tahtiin.. :/

Hiusten värjäyksestä mä kävin kampaajalla värjäyttää joskus viikolla 5+... en kyl maininnu ees et raskaana oon mut mielessä kävi..Viimeks värjäsin kans ite.

Kohdun kasvusta neuvolasta saadun kirjasen mukaan näillä viikoilla mitä minulla nyt (9+4) kohtu on appelsiinin kokoinen mutta ei pitäisi ulospäin vielä näkyä mutta kyl mä tunnen sen kädellä välillä kun esim.selällään makaa. :)

Jaksamista kaikille ja tervetuloa uusille!! :)

Perdy 9+4
 
Mua on huimannut aika paljon ja silmissä sumenee. No mittäsin verenpaineet ja näytti 98/58. Siitäpäs se johtuu. Kumma, kun aina alussa laskee verenpaine tosi alas ja hyvänä se on pysynyt loppuun asti, mitä nyt viimeisinä viikkoina noussu.

Yks juttu, mitä oon ihmetellyt on jalkojen puutuminen. Varsinkin oikea jalka puutuilee pitkin päivää ja yöllä ihan tunnoton. Voiskohan sekin olla tuon matalan verenpaineen syytä?

En nyt enää kehtaa torstain ultraa perua. Ei ole hajua yhtään millon hedelmöitys on tapahtunut, mutta jospa ihan ajallaan niin näkyisi se syke jo :heart:

kotidoppleria ei ole eikä varmaan tulekaan, koska minä varmaan joka päivä kuuntelisin niitä ääniä ja se ei taida hyväksi olla vauvalle.

Mies lähti iltavuoroon ja myö lasten kanssa lähdetään lenkille ja ulos leikkimään.
 
Heippa kaikki!

Ja kiitos uudesta marraskuun pinosta! En ehtinyt viikonloppuna ollenkaan palstalle, kun meillä oli vieraita kylässä muutaman päivän. Pidettiin tuparit lauantaina, ja onneks kukaan ei syynannyt mun juomisia! Join pelkkää karpalomehua joten ei kukaan tajunnut ettei siinä ollutkaan mitään alkoholia :D Jes, yks este selvitetty! Kutsut oltiin jo lähetetty ennen plussaa, niin ei haluttu peruakaan.

kurkkunaamio Mulla on kampaaja varattuna kuun lopussa, piti mennä laittaa lisää raitoja, ja ajattelin että jos värjään n. 2-3 kk välein niin ehkä siitä ei ole haittaa? Kynsilakkaakin käytän ihan normaalisti..

nelli-86 Kiitos muru niin paljon!! Tuntuu niin ihmeelliseltä olla tällä puolella, en todellakaan uskaltanu uskoa edes!! Ihanaa kun oot jo niin pitkällä :heart:

Rixutin En oo huomannut, että hikoilisin, mutta tuntuu, että kasvot rasvottuisivat nopeammin?! Ja mulla on aina ollut kuiva iho vielä, eikä yhtään rasvainen. Onneks ne alun pari finniä on nekin kadonneet. :) Mua huimaa myös välillä aika pahasti..

Influenssarokote: En oo ajatellut ottaa, mä oon tosi harvoin muutenkin flunssassa, vaan kerran tai kaks vuodessa. Sairastetaan sitten jos tulee :)

Synnytys: Mä en osaa yhtään pelkää sitä, kun ei oo mitään kokemusta.. Ehkä se alkaa sit vasta loppuajalla mietityttää enemmän :)

Uh, tänään iski ekan kerran vähän huono olo.. Etenkin ennen lounasta ja lounaan jälkeen. Enemmänkin sellanen pahoinvointiaalto.. Noooh, näillä viikoillahan sen pitäis alkaa kohta!

Huomenna ekaan ultraan, toivottavasti näkyis jotain jo näin aikaisin! Hoitsu siellä itse ehdotti sitä päivää, joten paras olla oikeessa :D

Lily & 6+1
 
hiusväristä viel niin oon värjänny hiukset jo kertaalleen muutama pv sitten.
ja värjään jatkossakin raskauden aikana noin kerran kahdessa kuukaudessa about. riippuen miten väri pysyy. Kysyin ekassa raskaudessa neuvolasta ja sanoi täti sielä, että voi värjätä kun ei nyt kuitenka jokapäivä värjäile ja mielellää ei värinpoistoja et ne on nii vahvoja myrkkyjä.

tein tänää sitte himoissani laskiaispullia! no oli hyviä!!! <3 hahaha.
en jaksa kiloja vahdata, koska mulla niitä ei raskaana ollessa ole aiemminka kertynyt.

ekassa tuli 6kg
tokassa tuli 10kg

kummassaki jäi sen verra osastolle. tai ekasta jäi 10 kiloa osastolle, eli olin laihtunu raskauden aikana nelisen kiloa. tokassa oli plusmiinusnollat ku tulin kotio. sama paino ku ennen raskautta :>

joten en stressaa syömisistäni.

raskausmultivitaa syön ja pitäs vissii syyä se pari nappia päivässä niinku tossa joku muuki teki., oon ottanu vaan yhden nyt aina. dvitamiinia täytyy viel muistaa ostaa. unohin sen täysin!


14pv ekaan neuvolaan!!! lasken siispä päiviä siihen nyt sitte.
väsyttää tosi paljon. ei jaksa mitään. kaupas ois tartenu käyä tänää mut jos saisin miehen käymää ennenku tulee 22.30 kotio :eek: kävis vaikka absilla ni voitas käyttää koira vaa pikasesti tossa illemmalla kuuden pintaan.. koht koitan vähä nukahtaa jos sais otettuu pikkutirsat sillä aikaa ku toi pikkasempi nukkuu ja isompi kattelee junioria. (sitä ei meinaan saa päiväunille mitenkä päi)..


no nyt meen lepää ennenku nukahan tähä.

pupeltaja + pyllerö 5+5 <3
 
Eka neuvola käyty ja vino pino papereita täytetty ja saatu mukaanki =). Vieläkin tuntuu sitä ihmeellistä paineentunnetta :|.

Mulle voi päivittää LA 18.6 :flower:

Vaikka taitaa tästä vauvasta tulla kesävauvan sijaan kevätvauva jos menee samanlailla kuin esikoinen. Jospa nyt päästäis pitemmälle.
 
Oi laskiaspullia... Mulle kans!


Kiitos uudesta pinosta!!! :flower: Mulle saa myös päivittää tuon PS:n POS-muotoon ni ollaan virallisia. :)

Tässä hiustenvärjäyksestä ja muustakin kiva linkki: Yleisimmät 10 kysymystä

Ihania vauvavatsoja oli jo ainakin Minskulla ja kukas se toinen nyt olikaan.
Mäki haluuuuuuun....

Pahoinvoiville Tsemppiä!!! :( Toivottavasti pian hellittää, ja sairaalaanhan pääsee kyllä tipalle jos ei mikään sisällä pysy, että ei ole pakko kotona kärsiä!

mmilia Kiitos kun postasit tuon linkin, tässähän tää loppu työpäivä menikin mukavasti mammavaatteita kuolatessa. :D Tuntuu että täytyy varmaan kohta alkaa ainakin tuota takkiasiaa miettimään ihan tosissaan, iltapäivästä aiheuttaa nuo nykyiset jo ahdistusta masun päältä.

Vitamiineja Tää söis lady vitan mamaa, ja lisäksi viiden mikrogramman d-vitamiinia kun neuvolantäti käski. Rautaa ei tarvi ainakaan vielä alkaa kiskomaan kun hgb oli 144... :D

) . ( Eka ultra on varattu 30.11. Miehen käskin keksiä jonkun hammaslääkärin itselleen kun ei siellä töissä halua vielä tätä asiaa niin kuulutella. Vähän ärsyttää, kuukausi vielä pitää oottaa. |O

Oireet on täällä olleet vähenemään päin, aamuisin on alkanut tulemaan kuumia aaltoja! Tuntuu siltä kuin alkaisi hyperventilaatiokohtaus, mutta typistyy sitten pelkkään hikoiluun. Tissit on olleet vähän kiltimmin, olen jopa saanut nukuttua mahallaan, ah autuutta.

Hauskaa viikonalkua kaikille! :wave:

MJ & Salarakas 6+5
 

Yhteistyössä