****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - syyskuussa***

Tervetuloa kaikille uusille joukkoon mukaan :D :heart:

Lista on nyt päivitetty...

Mua jännittää jo kauheasti huominen ultra. Sitä vaan ajattelee koko ajan sitä ja toivoo että olis jo huomis aamu :D Onneks se aika on tosiaan jo heti aamulla niin ei tartte huomenna koko päivää miettiä ja odotella :)
 
Hei! Ilmoittaudun varovaisesti mukaan kesäkuun odottajiin. Shokkiplussan tein 30.9 kiertopäivänä 3+1, sen jälkeen muutkin testit näyttäneet plussaa, että kai tähän on pakko uskoa. Menkkojen pitäis alkaa vasta ensi keskiviikkona, että melko aikaisin sain plussan. Laskettuaika olis kai joskus 13.6. Kyseessä olis jo viides lapsi, joten tää on nyt hiukan hui-juttu itselleenkin... Elämää ei näköjään kannata kovin tarkkaan suunnitella. Mutta katsotaan kuinka muijan käy...
 
Töllerö Kiva että löytyy toinenkin suurperheen odottaja:wave: Täällä itse poden kurkkukipua. Meillä näyttää olevan sitkeä flunssa kun taas pukkas uus päälle toisen jo loputtua. Mulla meinaa olla nyt joka aamupäivä pahoinvointia ja tekee mieli suolaista ja muuten ei oikein ole ruokahaluja. Huomenna jos hakis apteekista vitamiineja. Viimeksi söin Multi-tabs raskaus ja ajattelin niitä ostaa taas (sihtikurkulle ikävän kokoisia ne tabut)
 
Allergioista, en tiedä, vahvistaako raskaus oireita, mutta ehkä sitä kautta, että limakalmot ja tukkoisuus nenässä lisääntyy alkuraskaudessa, ja sitten jos oireita on, ei pysty käyttämään esim. Duactia tai monia muitakaan lääkkeitä. Itsellä on siitepöly- ja eläinallergioita. Raskaudet olen selvinnyt silmätippojen ja kortisoninenäsuihkeiden avulla. Niitä en kyllä nyt tarvitse, mutta keväällä se aika taas koittaa. Nenä on kyllä semmoinen nuhainen itsellänikin nyt.

Huomenna taas työpäivä. Miten sitä jaksaa??? Nimimerkillä kävelevä zombie.

Kurkkunaamio ja pikkuinen 5+2
 
Huomenia ja mukavaa viikon alkua kaikille ja Tervetuloa uusille plussanneille=)

Tänne onkin tullut jo mahtavan paljon viestejä, itse en ole koneelle ehtinyt, kun on ollut paljon ohjelmaa viikonloppuna ja iltaisin sitten jo ihan ventti.

Vitamiineista on ollut puhetta, itse olen toistaiseksi ottanut vaan D-vitamiinia meidän taaperon purkista:D
Muuten yritän syödä mahd. monipuolisesti, olen aika huono yleensäkin noita pillereitä popsimaan, vaikkei siitä varmaan haittaakaan olisi.

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille...en vaan jotenkin malttanut olla kertomatta...jos menee kesken, niin elävät sitten surussa mukana.

Tänään ei aamulla tehnyt mieli kahvia, saas nähdä pystynkö päivällä juomaan vai nytkö se sitten alkoi...myös metallin makua tuli tänä aamuna suuhun.
Ja pientä öklöoloa on, muttei onneksi mitään valtaisaa pahoinvointia. Suolaista tekee minunkin enemmän mieli vaikka olenkin enemmän perso makealle:confused:

Neuvolaan täytynee varmaan tällä viikolla soitella.

waavi ja piskuinen 5+3
 
Huomenta!

Täällä mennään normaaliin tapaan mutta mukana ollaan:wave: Ehkä juttu alkaa luistaa kunhan päästään pidemmälle ja alkaa tapahtua enemmän. Neuvolaan ajattelin tänään soitella.
 
Huomenta!

Ilmoittaudun mukaan :wave:

Kolmatta lasta odotetaan (toivottavasti!). Haamujen haamu testattu keskiviikkona ja eilen jo tukevammat viivat. Epäuskoinen olen silti! Tämä on minun viimeinen raskaus, onnistunut tai epäonnistunut sellainen : /

LA 10.6 Jorvi

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Riksumi
 
Hei! Ja mukavaa alkanutta viikkoa täältäkin. Tänä aamuna ei testin tulkinta jäänyt enää arvailujen varaan. Komea punainen palkki tuli siihen toisen kaveriksi. Menkkoja olisin alkanut huomenna/ylihuomenna odotella.
Moni onkin jo neuvolaan soitellut, itse ajattelin kysellä neuvola aikaa sitten samalla, kun käytän neidin 1v tarkastuksessa tän kuun lopulla. Jos vaikka sais sinne jonnekin 10 viikolle ajan, niin kuuluis ne sydänäänetkin jo. Alkuraskauden ultraan en ole menossa, käyn ne kaksi kunnan tarjoamaa ja sitten varmaan viikkojen 26-28 aikana yksityisellä 4D ultrassa (jos nyt niin pitkälle uskaltaa vielä edes ajatella).
Minkäänlaisia oireita ei vielä ole, paleltaa kyllä, mutta palelen nyt muutenkin jatkuvasti, että mene ja tiedä mistä johtuu. Toivottavasti pahaa oloa ei tulisikaan kovin pahana, kolmesta tytöstä olen ollut 24/7 pahoinvoiva ja oksennellut rajusti. Poika teki vain pienen kuvotuksen, että ivon mukaan nyt säästyis pahalta ololta. Töissä kun on kuitenkin käytävä.
Kertoa emme ajatelleet vielä pitkään aikaan kenellekään, ainoastaan paras ystäväni tietää. Lapsiltakin jos saisi asian salattua siihen saakka, kunnes masu on jo niin iso ettei piiloon mahdu =) Kai tässä jotenkin kovin varovaiseksi on tullut, kun neljä kertaa saanut onnistuneen osuman...
 
Nyt on ultrassa käytynä, vielä ei näkynyt mitn ultrassa joten kätilö epäili että se on se 5+0 nyt niinkuin menkoista laskettuna olisikin. Laittoivat kuitenkin verikokeeseen ja nla täti soittikin sitten että vahvasti raskaana olen ja hcg näytti 1800 ja sanoi että siitä se nousee koko ajan ja vastaa aika hyvin viikkoja. Kuitenkin varattiin ensiviikon torstaille uusi uä jolloin viikkoja on 6+3 :)

Ja lista taasen päivitetty, Riksumi: tervetuloa joukkoon :D
 
Moi!
Tänään sain plussan, voinko siis mukaan liittyä? :D
Vauvakuume puolella pikkukakkosissa kirjoittelin aiemmin. Muutama kierto tätä yritettiin, nyt siis tais tärpätä.
Laskureiden mukaan la ois 10.6 ja rv nyt 4+3. Sairaalana PKKS. Niin ja siis tää on nyt toinen, esikoispoika on syntynyt 2006.
 
Iltaa kaikille! :wave:

Uusille oikein paljon onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :flower:

Vitamiineista : Samoilla menen kuin esikoisen kanssa, eli Ladyvita Mama, niissä on rautaakin mukana, eli ei Hb toivottavasti laske ihan heti alkuun.

Neuvolaan en ole vielä ottanut yhteyttä, toisaalta tekishän se tilanteen varmasti todentuntuisemmaksi. Ehkä soittelen ens viikolla, kun en kuitenkaan jaksa odotella kauempaa! :D

Ei olla kerrottu vielä kenellekään, pidetään vielä salaisuutena muutamia viikkoja :heart:

Omaa oloa: Töissäolo ei nappaa sitten yhtään! |O Vähän on nyt motivaation puutetta, toisaalta väsymyskin on aikamoista. Miten sitä voikaan olla niin mielettömän onnellinen, kun samaan aikaan yököttää aivan tuhottomasti :LOL:

Raskausviikkojakin on jo huimat 4+4 :D ja äitiysloma alkaa (vasta) 5.5. :rolleyes:
 
Iltaa kaikille - mehän lisäännymme mukavasti!

Vaikka fyysisiä oireita ei paljoa vielä ole, muita kylläkin. Ajoin aamulla töihin radio auki ja sieltä tuli pelastushelikopterisarjan mainos, jonka taustaäänenä oli käytetty vauvan itkua. Ja mä aloin itkeä!!! :D Sitten tipuin nauramaan, että joo-o, ovat nämä hormonit taas valloilleen päässeet... Onneksi ei ollut muita matkassa, kun selittäminen olisi saattanut olla hiukan haasteellista - eritoten, kun olemme ajatelleet myös pitää tämän vielä useamman viikon salassa.

Mulla on nimittäin töissä sellainen tilanne, että marraskuun alussa selviää, vakinaistetaanko mun työpaikka. Olen alalla, jolle on hankala työllistyä (ja siksi olenkin aloittanut uudenkin alan opinnot) ja tällä hetkellä teen puolen vuoden viransijaisuutta, jota en olisi edes ottanut (vaan ollut tytön kanssa kotona), ellei tuo paikka olisi ollut tulossa auki. Vaikka raskaus ei tietenkään virallisesti vaikuta töihinottopäätöksiin, niin kyllähän se oikeasti kuitenkin hiukan niin tekee, joten ajattelin sitten kertoa, kun työpaikka selviää. Onhan tässä vielä sen verran aikaa äitiyslomaan, että työnantajakin (kunta) ehtii asiaan sitten reagoida. Täytyy vain toivoa, ettei mitään ihan hirveitä oireita tässä ehdi tulla...

Huomenna mennään tytön 10kk neuvolaan. Kiva kuulla tytön mittoja, mutta hiukan mälsii mennä itse vaa'alle raskaudenalkupunnitukseen - eivät nimittäin ihan ilmaan haihtuneet kaikki edellisen raskauden kilot... :ashamed:

misiwi ja pikkubonus 5+4
 
Työpaikalla suhtautumisesta varmaan ihan viisasta on pitää raskaus vielä salassa, jos on toiveita vakinaistamisesta. Niin epäreilua peliä loppujen lopuksi tuo työelämä kuitenkin on. Itsekin olen miettinyt, miten töissä suhtaudutaan jos/toivottavasti kun jään taas äitiyslomalle. Milloinkohan sitä menisi asian sanomaan pomolle? Ainakin varhaisultran odotan ennen kuin menen kertomaan, mutta jossain vaiheessa on kerrottava, kun pitää käydä neuvolassa tai ultrassa työaikana, ja pitää olla pois, niin pakkohan se on sanoa miksi. En viitsi kuitenkaan valehdellekaan missä käyn. Tuon varhaisultran olen varannut työajan jälkeen. Milloin te olette sanoneet tai olette ajatuksissa nyt tässä raskaudessa kertoa asiasta töissä? Mitä se laki muuten sanookaan asiasta?
 
Työpaikalla kertomisessa kannattaa tosissaan olla varovainen. Itse olin vuokratyöntekijänä ollut jo pari vuotta samassa paikassa ja olin seuraavana vuorossa saamaan vakituisen paikan, kun rupesin odottamaan esikoista. En ollut kenellekään kertonut kaikki vain epäilivät raskauttani ja kas kummaa paikka meni toiselle. Eli oman kokemukseni mukaan jo epäilyt voivat viedä paikan.

Onko muilla millaisia oireita ollut nyt? Itsellä vähän väliä jomottelee vatsaa, menkkamaisesti siis, jotenkin en muista tällaista esikoisesta ja pelko nostaa päätään...: / Meillä siis tulossa ikäeroa noin 2v3kk. Poika syntynyt 02/09.

Mistä päin ovat muut jorviin synnyttämään menevät? Itse länsi-vantaalta...
 
Otokka
Täällä 5+3 ja hyvin voidaan. Väsymystä ei ole niin paljon kuin edellisellä viikolla ja tissien kipuilu ja arkuus on saatu haltuun pitämällä yötä päivää rintsikoita :D. Makeaa ei edelleenkään tee mieli (jee!), mutta vähän on pientä esimakua ruvennut tulemaan öklö-olosta, vielä ei varsinaisesti ole onneksi oksettanut. Vatsassa on välillä pientä särkyä ja pinkeää oloa sekä turvotusta.

Kahden viikon päästä on varhaisultra (Mehiläinen), jolloin viikkoja tulee olemaan 7+4. Odotan innolla, että saan varmistuksen siitä, että masussa on joku ja toisaalta varmistuksen siitä, ettei siellä vaan ole kahta (molempien suvussa on kaksosuutta...).

Kiva, että täällä on muitakin Jorvilaisia! Itsellä on kotoa matkaa Jorviin n. 5min, ettei haittaa vaikka tulisi kiirekin tosi toimiin. Ties vaikka ollaan kesäkuussa yhtä aikaa hommissa...
 
Viimeksi muokattu:
Otokka Ei meiltäkään taida olla kuin 15 min paitsi, jos joutuu ruuhka-aikaan lähtemään kehä 3sta pitkin. Toivoisin itsekin tuollaista viiden minuutin matkaa, kun ensimmäisen kanssa tuli loppujen lopuksi kiire ja nyt jo pelottaa miten seuraavan kanssa käy. Esikoisen kanssa ehdin olla sairaalassa juuri ja juuri 30 min ja loppujen lopuksi syntyi tutkimushuoneeseen, kokonaiskesto 3,5 tuntia. Olen saanut suosituksen seuraavan kerran muuttaa parkkikselle pari viikkoa ennen laskettua :D

Huudellaan sit vierekkäisistä huoneista kesäkuussa :wave:
 
teetu: Mukavaa kun täällä on muitakin "pika" synnyttäjiä :) Poika (5v) syntyi 4 h 52min ja neiti (2v 9kk) syntyi 3 tuntiin. Oon jo kans harkinnut että voisin muuttaa sairaalan aulaan pariviikkoa ennen synnytystä että ehdin sinne :D Meillä vähän pitempi matka synnyttämään, reilu 80km niin voipi olla että oikeasti synnytän matkalle...

Täällä kans ollut oireita ihan kiitettäöväti, rinnat ollu tosi arat, masun turvotusta, öklötystä ja alavatsassa just sellasta menkkamaista kipua (kohdun kasvukipuja)... ja ja...

Lista taasen päivitetty :D
 
Huomenta!
Täälläkin joitain oireita on..rinnat on ihan hirveän arat, varsinkin nännit. Ja maha on kipeä kuin mikä..välillä pelottaa onko tää jo liian kipeä..väsymystä ois vaikka muille jakaa. Se alkoi jo ennen plussaa.
Tää viikko on vielä kamala viikko töissä, seuraava vapaa on ens su ja sekin vain ykkösvapaa. Sit taas monta päivää töitä putkeen.
No kai sen jaksaa, ajattelee et mikä sen aiheuttaa niin ei voi kuin hymyillä :)
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta! Mulla ei oireita oikein ole muuten kuin ettei ole ruokahaluja, aamulla saa miettiä mitä vois syödä. Niitä pieniä pahoinvointikohtauksia ei ole nyt ollut. Eilen soittelin neuvolaan aikaa ja sain sen marraskuun alulle. Ultraan käskettiin soittaa aikaa kahdenviikon päästä. Tuo soitto jo jotenkin teki tästä todellisemman olon:)
 
Täällä oli aamuyöllä pakko tehdä vielä kaapissa poltteleva digitesti ja siihenhän pärähti heti muutaman tunnin pissasta "raskaana 3+". Nyt loppuu testaamiset kyllä! :D

Töissä kertomisesta. Mulla on onneksi vakkaripaikka, joten sen puolesta ei mitään pelkäämistä. En nyt kuitenkaan ajatellut kertoa ennen np-ultraa ainakaan. Alkuraskauden ultraan menen työajan jälkeen ja yhden neuvolakäynnin ja np-ultran pystyn kyllä selittelemään kertomatta oikeaa syytä, sanon vaan että menen lääkäriin tms. Eivät ne täällä sen enempää kysele.

Olo on vielä suht normaali, nautin nyt kun vielä ei okseta! Eikä tarttis alkaa kamalasti oksettamaankaan, esikoisesta en voinut niin pahasti kuin kuopuksesta. Katsotaan miten tällä kerralla... Varmaan loppuviikosta / ensiviikolla voipi alkaa enemmän ällöttämään...

MyrskyMaija 5+3
 
Hei! Täällä olis kanssa yksi plussannut. :wave: Toinen lapsi tulossa ja la olis 3.6.

Täällä ollaan vielä vähän ihmeissään plussasta, oli vasta yk 1 ja heti tärppäis. Kuviteltiin että joudutaan odotteleen vähän pidempään tätä plussaa. Olo on ollu ihmeen hyvä, ainut että pahoinvointi alkoi eilen aamulla ja rintoja ''kiristää'' mutta ei ole kuitenkaan kipeät kun niihin koskee. :D
 
Heippa vaan kaikille!

Ajattelin hypätä pinoon mukaan..Viikko sitten jo ekan haamun testasin, ja nyt pitäis olla rv 4+3 menossa. Kolmas pikkuinen olis tuloillaan, ja kesäkuun 11. olis näin alustavasti laskettu aika.

LS olis sit toivottavasti synnytyssairaala..Mulla nää ipanat on tykänneet ottaa varaslähdöt jo rv 32+0 kumpanenkin, ja siinä tapauksessa jos tää kolmaskin on niin hätäinen niin Naistenklinikalle tie taas vie :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Täälläkin ois yks kesäkuulainen! :wave:
Omien olettamusten mukaan tänään ois 5+3 ja LA 4.6. Synnärinä KOKS.
Plussasin viime viikolla ja toinen lapsi olis kyseessä. Takana myös yksi km.
Pidän peukkuja, että menis hyvin tällä kertaa... :heart:

Ja mainittakoon vielä, että ainoana oireena toistaiseksi ovat kohdunalueen vihlaisukivut ylös noustessa ja äkkiliikkeissä. Odotan kovasti isoa vatsaa! =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä