**Kesäkuun kullanmurut 2014** Kesäkuussa - vihdoin meidän kuu!

Hormonikierukasta kans kyselin ennen jälkitarkastusta että voiko lääkäri sen siellä laittaa nii ei kuulema, ei välttämättä ole paikat niin palautunut että pysyisi paikallaan. Itse lääkäriltä sitten kyselin, että koska voi niin kuulema poikkeuksia tehdään, mutta tapana on laittaa kun on kuukautiset eli yleensä ei kun imetetään, johtuen myös siitä hormonista ei suositella imetyksen aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Merge tiedosta! Ehkä täällä pelaillaan sitte kumien kanssa, kun se aika alkaa. Oon muuten Janssonin kanssa niin samaa mieltä. Teistä on ollut ja tulee varmaankin jatkossakin olemaan paljon apua, iloa ja tukea vauvankin kanssa.

Joko siellä kerhon puolella on vilkastunut? Mietin myös, että pitäisikö meidän tänne aktiivisemmin kirjoittelevien pistää pystyyn oma facebook-ryhmä, vai ootteko te muut jo jossain face-ryhmässä? En myöskään vastustaisi live-tapaamista joskus syksyllä, kun nyytit tästä kasvavat.

AnnaOnni
 
AnnaOnni, kerhossa ei vissiin kukaan ole kirjoitellut edelleenkään - ahkerasti sinne kyllä on liitytty. :D Mä olen aika aktiivinen internet-eläjä, mutta faceen en ole tulossa. Sieltä olen kerran lähtenyt ja takaisin ei ole mitään hinkua. Eli mä ainakin jään sitten tänne hölisemään (kenties yksinäni loppupeleissä, saas nähdä).
 
Hei!
Meille syntyi poikavauva 25.6. klo 22.40 3955g 51cm rv 40+4
Synnytys kesti 3h15min ja sairaalassa ehdittiín olla n.vartti ennen synnytystä eli täysin luomuna mentiin.
Supparit alkoi n.puoli kasilta 10 min välein, ne tiheni 40 min jälkeen ja väli oli jotain 6min, ja alkoivat kestää minuutin. Puoli ysin aikaan soitin äidille, että tulkaa pian ja mies toppuutteli että ei kai meillä nii kiire ole. Lähdettiin 21.00 oysiin. Välillä mies pysähtyi ottamaan kahvin ja minä huusin että paina vtu kaasua :D ennen moottoritietä n.20 km ennen sairaalaa alkoi tuntua että supistuksia tulee koko ajan.
Mies työnsi mut vastaanotolle pyörätuolilla ja jotenkin jalat vielä kantoi. Jouduin käyrään ja heti tuli kovia supistuksia, kyselin vain kivunlievityksen perään. Olin 6cm auki ja varasivat salia. Epiduraalia en enää saanut ja lupasivat spinaalin.

Salissa uudelleen käyrille ja heti tuli voimakas supistus ja huusin vain. Kätilö katto tilanteen ja sanoi, että oi ei tässä ehdi enää saamaan mitään oot 10cm auki ja saat ponnistaa kun tuntuu ja hetihän se tuntui. Lapsivedet poksahti ensin ja pöytä oli ihan märkä, heti tuntui uusi supistus ja ponnistusvaihekesti 5min.
Poika sai täydet 10 pistettä ja oli salissa jo tissillä 20min. Ja pian maito nousikin ihan riittävästi..kotona saa nyt pumppailla..sain yhden nirhauman peräaukonviereen ja siihen laitettiin tikit, mutta kävi myös niin kuin pelkäsin eli peräpukamat paheni :( viime yön vaan märisin kun sattuu niin saatanasti a eilen päästiin kotiin. EI auta voiteet eikä särkylääkkeet, maha toimii eikä ole enää ummetusta..en pysty olemaan
kuin makuulla. Aamulla soitettava päivystykseen, että tekevät jotain näille..
Ab ja omppu kohta 4vrk
 
Täällä on kyllä ollut huippu mimmejä, joiden kanssa haluaisin jatkaa juttua edelleen! :) Paljon on tullut tsemppejä matkan varrella, neuvoja ja vertaistukea. Kerhoon en oo vieläkään päässyt, pitää kokeilla tietokoneella joku pv...jos kerran tabletilla eikä kännykällä pääse.
Ja tärkein: lämpimästi onnea synnyttäneille!! Ja kovasti hermoja odottaville! Tiedän tunteen, esikoinen syntyi rv 42+1...
Mitähän kuuluu odottava73:lle ja vauvalle?! Entä muille, joista ei ole kuulunut aikoihin...?
Kirjoittelemisiin!!

-julianna ja hurmuri 1kk <3
 
Voiskos valita tuollaisen AB:n kaltaisen vartin synnytyksen? :D Täällä ei mitään, nix nax.. milläs konstilla voisin tiistain painoarviossa saada itseni osastolle synnyttämään? Päänsärkyäkö pitäs valittaa..? :p Joku sotasuunnitelma pitäs nyt naiset keksiä! ;)

Ja kyl, mä oon aika kännykkäihminen - tylsä ettei sine kerhoon pääse tällain tämän vuosisadan laitteella, pöytäkoneella harvemmin tulee istuttua :p

Sabsu ja yliaikainen 40+1
 
Täällä kelpaisi vaikka maratonsynnytys kunhan alkaisi syntyä :D Neljättä iltaa supistelee säännöllisesti, mutta aina yöllä lopahtaa.

Tiistaina neuvola, mutta en usko saavani lähetteitä mihinkään, kun pieni vauva ja muutenkin kaikki erinomaisesti (paitsi äidin hermot).

No, mies hokee koko ajan, ettei yksikään ole vielä sisään jäänyt. Ei paljoa lohduta kyllä, jos tätä olotilaa jatkuu vielä kaksi viikkoa ja kuitenkin päätyy käynnistykseen.

Sachiel ja jäpikkä 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tulokkaasta LL :)

Sachiel - ainakin sua supistaa eli tapahtuu jtn, minulla ei tapahdu yhtikäs mitään.. ei supistuksen supistusta, mitä ne on? ;) Joku kivuton kovistelu per päivä, sillä mennään. No jos ehtis tulla vaikka vähän lämpimämpi kun baabeli päättää tulla, kuka sitä nyt palelemaan haluaa :p

Sabsu 40+2
 
Täälläkin ollaan kasassa vielä. :) Tänään LA. Pe-su meni reissussa, kävellellen, mutta eipä tuosta näyttänyt apua olevan :) Kävely oli kyllä välillä täyttä tuskaa kun toinen yritti väkisin ulos..:) No nytpä sais syntyä. Huomenna viimenen neuvola, ja sitten varataan yliaikaiskontrolli äitipolille suoraan. Viimestään sitten siellä saa tietää et onko mitään edistystä tapahtunut..:) No ens viikkoon ootellaan rauhassa ja sitten menee hermot todennäköisesti jos ei ole syntynyt :)

Moni oli taas synnyttänyt ja muutama meitä vielä on kasassa.:)

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että mekin kohta päästään nyyttejämme tuoksuttelemaan. :)

Aapaliini ja vauva (jolla ehkä saattas olla nimi tiedossa :)) 40+0
 
Meille on syntynyt viikoilla 38+1 16.6. poikavauva mitoilla 50cm ja 3440g.
Jonkin aikaa synnytyksen jälkeen pienen elintoiminnat lakkasivat ja hän joutui elvytykseen. Poika on edelleen sairaalassa. En pysty nyt enempää kertomaan, keräilemme kaikki voimia. Mennään päivä kerrallaan eteenpäin ja toivutaan rankasta alusta.
 
Nyt kirjoittelen mun synnytyskertomusta..

Eli 25.6 mentiin aamulle äitipolille suunniteltuun käynnistykseen kutinan ja mun korkeiden verenpaineiden takia. Klo 10.00 multa puhkaistiin lapsivesikalvot ja alettiin odotella jos tuo vesien meno aloittaisi supistukset. No eipä kummia tapahtunut, sitten n. klo 13 alkoi jo tuntua supistukset, sain siihen ensin kauratyynyt mahalle ja selkään. No jonkin aikaa noilla pärjäsin, sitten klo 14.30 pyysin epiduraalia koska sille oli jo tarvetta kivut oli sellaset.olin siis tähän aikaan 5cm auki. No klo 15.05 tuli anestesiahoitaja sitä laittamaan, mutta yllätys olikin suuri kun olin jo 10 cm auki ja sain ruveta ponnistamaan. Ponnistusvaihe siis kesti 3min.Vauva syntyi todella helposti, mutta sitten ne ongelmat alkoivatkin. Nimittäin istukka ei irronnut, odoteltiin jonkin aikaa ja lisättiin oksitoksiinia mutta tämä ei auttanut. Kätilö veti napanuorasta jolloin napanuora irtosi istukasta, sitten sali tuli täyteen kätilöitä ja yksi lääkäri, joka yritti irroittaa istukkaa käsin ja lopulta pihdeillä mutta istukka vaan repeili. Sitten lähdettiin kiireesti leikkaus saliin jossa istukka irroitettiin käsin. Mulla ei siis ollut mitään tajua tässä vaiheessa, olin niin ilokaasuissa ja menettänyt verta jo aika paljon. Sitten heräsin 2 tunnin päästä heräämöstä jossa kerrottiin että istukka saatu pois ja muutkin repaleet. Olin menettänyt yli litran verta. Mies oli vauvan kanssa sen aikaa synnyttäneiden osastolla. Pääsin liikkeelle vasta torstai iltapäivästä koska mulla oli niin heikko olo ja katetri joten en saanut liikkua. Toivuin synnytyksestä hyvin ja nyt olo on hyvä. Vauvalla taas sokeriarvot heitteli joten sen takia oltiin oasastolla 3 päivää, nyt vauva on virkeä ja katselee usein meitä. Huomenna eka neuvola, yöt on vielä vaihtelevia ja päivät menee omalla rytmillään. Veljet on innokkaita hoitajia.

Nyt on ristiäiset seuraava projekti.

Sanna-M ja pikkutypy 5vrk
 
Voi kamalaa Tintsuliini! Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin ja saatte pikkuisen kotiin, kunhan on keräillyt hetken voimia sairaalassa! Voimahaleja koko perheelle!

Täällä edelleen yhdessä osassa. Kovasti mieli jo tekisi jakautua ja saada pikkuinen syliin! Mutta minkäs teet, kun poju haluaa vain masussa nautiskella :) Aamulla neuvolassa sanoivat, että moni kesäkuun odottaja yliajalla ja käynnistys aikoja kovasti jaeltu. Meilläkin meno sairaalaan ensi viikon tiistaina, jollei ennen sitä tapahdu mitään. Joka tapauksessa heinäkuun vauva tulossa. Muuten kaikki tuntuisi olevan hyvin!

Onnea kaikille vauvaantuneille ja jaksuja vielä odottaville! Pian se on meidänkin aika!!!

Nellineiti ja bebe 40+4
 
Täälläkin viimeinen neuvola takana ja yliaikaislähete äitipolille tehty. Kutsuvat kuulemma yleensä 41+5 päivälle eli ensi viikon keskiviikkona todennäköisesti mennään ja sen viikon loppuun mennessä on vauva viimeistään sylissä. Saisi kyllä ymmärtää syntyä ihan itsekseen :)

Neuvolassa kaikki hyvin. Verenpaine 119/74, paino 64, 8kg (yht. noussut 10kg) ja sf-mitta 32cm. Vauvan sykkeet 130-140 ja vilkkaasti potki menemään. On kiinnittynyt ja kaikin puoli valmis.

Viikon verran vielä pitäisi jaksaa.

Sachiel ja jäpikkä 40+4
 
Terveisiä Kättäriltä, osasto 4! Lähtivät käynnistämään ballongilla kun lapsivettä ei löytyny nimeksikään. Täältä tullaankin sitten vauvan kanssa :)

Saas nähdä tuleeko tulokkaalle sama syntymäpäivä kuin esikoiselle - on nimittäin huomenna ;)

Sabsu ja kohta tarvitaan jo kivunlievitystä 40+3
 
Paljon voimia koko perheelle, Tintsuliini. Ja suuresti onnea poikavauvasta! :flower:

Sabsu, nonni! Tsemppiä synnytykseen!

En tee enää uutta ketjua heinäkuulle, jääköön tämä pyörimään tänne kunnes kaikki ovat jakautuneet ja siirtyneet toiseen ketjuun vauvapuolelle. Ikkunasta kun ulos katsoon niin ei kyllä arvaisi että tässä nyt on keskikesä, ei paljoa tee mieli poistua kotoa. Meillä on ristiäiset ylihuomenna ja oli ehkä maailman typerin idea pitää ne kotona, sillä tää siivousurakka on jotain ihan naurettavaa. Tosi kiva yrittää siivota kun poika huutaa mahaansa ja missään ei ole hyvä. Mullakin vaan normi-ihmisenä vain kaksi kättä, eikä mitään Manducoita tai muitakaan kantoaparaatteja kotoa löydy. Leipoakin pitäisi torstaiaamuna. Ei meillä ole edes mitään astiastoa - ei kai vieraille ja papille voi pahvikupeistakaan kahvia tarjota? Sitäpaitsi, esikoisen ristiäisten jälkeen laitoin kastemekon niin hienosti talteen että en sitä nyt löydä. Eli ei ole sitäkään, hyvästi perinteet, tämä poika kastetaan Herra Hakkaraisbodyssä. :kieh:

Mulla on ilmeisen huono päivä tänään, ahdistaa ja itkettääkin. Onneksi tää menee ohi, viimeistään torstai-iltana, katastrofaalisten ristiäisten jälkeen.

Lettu ja Ruttukorva (vielä hetken kulkee tuolla nimellä), 5 vk ja pari päivää päälle
 
Lettu - hyvin ne ristiäiset menee, ihan herra hakkaraisbodyssäkin ;) Tsemppiä kaikenkattavaan uurastukseen! :)

Ballonki tuli muutes äsken pihalle kun kätilö nykäsi joten vissiinki avasi paikat riittävästi. Oon nyt käyrillä, supistuksia ei kuitenkaan piirry joten tällä mennään.

Sabsu
 
Onnea taas syntyneille ja tsemppiä juuri synnyttäville! :)

Tulikin heti soitto äitipolilta ja huomenna käynnille. Voi siis olla käynnistys jo tällä viikolla edessä. Jopas alkoikin jännittää :p

Sachiel 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea synnyttäneille ja synnyttämässä oleville :)

Neuvola takana täälläkin. Paino -500g, yht. 9,5kg tullut, paineet lievästi kohollaan, pissa puhdasta, sykkeet hyvät, sf 33,5, laskenut hieman viime viikosta. Vauva on kyllä lähtöasetelmissa. Painaa ihana kauheesti alas ja alaselkää juilii.. kävely on kunnon ankkavaapuntaa :)

Ens tiistaille vielä neuvola jos kasassa ollaan, sykkeen kuuntelua ja verenpaineita varten ja torstaina yliaikaiskontrolli äitipolilla klo 8.00. Silloin käynnistellään jos paikat on tarpeeks kypsät. Kolme viikkoo sitten oli jo pehmennyt ja auki et eiköhän se sit viimestään ens torstaina synny. :) Jotenkin en jaksa uskoa et sinne asti menis kun olo on sellainen, että millon tahansa tipahtaa..:)

no näillä mennään.. eipä tässä enää kauaa menen kuitenkaan..:)

Aapaliini ja vauva 40+1
 

Yhteistyössä