**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

Hei!

Olen tässä pari viikkoa lueskellut ohi mennen juttujanne ja voisin liittyä nyt joukkoonne, kun ultrassakin tuli käytyä :) Eli täällä kirjoittelee kolmatta odotteleva (perheessä sitten yht. 5 lasta) 35 v. äiti. Lapsemme ovat 11, 9, 8 ja 1-vuotiaat. Näille nuorimmille tulee n. 1v 10kk ikäeroa.
Ultrassa näkyi pienen pieni pallero, joka yritti piilotella omassa nurkassaan. Mittojen mukaan viikkoja olisi nyt 6+4. Kävin ultrassa, koska la:sta ei ollut hajuakaan. Laskettu menee siis ihan kesäkuun lopulle ja mietinkin liitynkö heinäkuisiin, mutta edellinenkin tuli ajoissa, niin ollaan sitten täällä :) Taapero ja muutkin lapset pitävät kyllä kiireisinä, että katsotaan, miten ehdin kirjoitella, mutta välillä ainakin.

T: Pieni riiviö

Pieni riiviö/35v./3. lapsi/la 28.6./TYKS
 
Mitähän tämä on, tätä ilmenee ruokailun jälkeen; palleani turpoaa ihan uusiin mittoihin ja on todella, todella kipeä. Kävelykään ei luonnistu tuolloin. Kipu kyllä laukeaa levossa, ennemmin tai myöhemmin. Aamulla join kahvia ja söin voikkarin leikkeleellä ja kurkulla ja tapahtui noin. Iltapäivästä söin hillomunkin ja kävi noin. Miuta närästi esikoisen odotusaikana(viimeisellä kolmanneksella) jatkuvasti ja se oli täysin erilaista. Tää ihan oikeesti sattuu :(
 
Lettu lettu!! saatko sä syödä Zoltia? Mulle neuvolan tädit toppuutteli sen käyttöä ja nyt kärvistelen tehottomilla käsikaupan valmisteilla, jotka vaan oksettavat entisestään. Niillä mitään tee kun oikeasti närästää. No ehkä pahimman terän vie pois, mutta itseni aikoinaan pelasti juuri yli vuoden kestänyt Zolt-kuuri. Ja siis pelkkä närästys saa minut oksentelemaan, joten kyllä on niin ihanaa tähän raskauspahoinvointiin yhdistettynä. Vitja olisi kyllä ehdottomasti paras uutinen kuukausiin, jos Zoltin saisi aloittaa.

NancyC + alien bebe 10+2
 
cherrye Mulla tulis mieleen palleatyrä? Raskaus voi suurentaa sitä riskiä. Jos kerta oireilee syömisen jälkeen ja makuulla helpottaa.

Mulla on leikattu sappirakko ennen raskauksia ja ne sappikivikohtaukset oli kyllä niiiiin järkyttävän kipeitä (ei kaikilla tietty ole) että hakeuduin kyllä samantien päivystykseen ja siinä kivussa ei voinut olla mitenkään päin aloillaan.
 
Heips!

Josko sitä nyt uskaltaisi tänne kirjoitella...eli mun laskujen mukaan LA olisi 25.6. 2. lapsi itse olen 34v. TYKS
Varhaisultraan ollaan pe menossa! Jännittää! Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä vaikeuksia/odotusta ilmassa oleville. :heart:
 
NancyC, mulle lääkäri sanoi että sama vaikutus kuin esim. Losecissa, mutta Losecia tutkittu enemmän raskaanaolevilla ja näin ollen sillä on luokitus A. Zoltilla luokitus B, ei mitään viitteitä että olisi sikiölle haitallinen, se vaan että empiiristä tutkimusta ei ole varta vasten suoritettu odottavilla äideillä. Mä saan syödä huoletta Terveystalon lääkärin mukaan, miksei muutkin? Toihan on monella ihan pysyvä apu arkeen.

Jos mietityttää niin puhu ihan lekurin kanssa vaikka soittoajalla. Typerää kärvistellä kun kyseessä ei ole mikään kevyt närästys. Zoltilla ainakin mulle hengen pelastava vaikutus.
 
Jebu jee kyselenpä omalta tohtorilta. Apteekissa eivät suostuneet antamaan edes Losecia... Närästys on kyllä niin tympeätä. Muuten olon paraneminen voi viedä aikaa, jos sulla on jo kalvot tai ruokatorvi ärtynyt.

NancyC +ab 10+2
 
Sanna-M onneksi kaikki oli vauvan osalta kunnossa vuodosta huolimatta. Mulle on kätilöystävä varoitellut jo useamman kerran, että vuotoja voi tulla, vaikka kaikki olisi vauvalla hyvin! Mutta onhan toi tosi pelottavaa ja ahdistavaa, jos tulee kunnolla verta ja hyytymiä myös... Väkisinhän sitä miettii, että mitä siellä hyytymien seassa on.

Mulla huomenna labrat.. Inhottaa pistäminen.. pakko vaan tottua siihen vähitellen, kun tässä raskausaikana tota pistämistä on aika usein..

-Nuppu- ja Vauva 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Äh, ja mie kun toivoin jonkun vastaavan, että tuohan on ihan normaalia. Ei tää kyllä normaalille tunnu. Ja nyt kun kelaan taaksepäin, niin täähän alkoi jo ennen raskautta, kerran jouduin hälyttämään miehen töistäkin aiemmin, kun en kyennyt lapsiakaan hoitamaan. Mutta nyt tää on selkeesti pahentunut, vatsa tuntuu reagoivan näin miltei kaikkeen. Miulla on niin pirun korkee kynnys soittaa ees mihinkään. Ennen lapsia heräsin yöllä kovaan vatsakipuun, en kyennyt liikkumaan ja itkin vain. Tuntien kärvistelyn jälkeen suostuin lähtee päivystykseen ja selviskin tosi paha pissatulehdus. Sitä ei vaan haluis valittaa turhasta. Voi hiton hitto.. : /

Tervetuloa uudet! :)
Ja voimia epätietoisuudesta kärsiville : /

cherrrye ja hippu 10+1
 
Viimeksi muokattu:
HEISSAN PITKÄSTÄ AIKAA!!

On valitettavasti tullut enemmän tuolla facebookissa höpöteltyä kun tosiaan pääsee puhelimella niin helposti :)

Kaikille niille jotka kärsivät vuodoista mulla on nyt tässä reilu parin viikon ajan tullu sillon tällön ihan kaiken väristä vuotoa :D on vaaleanpunaista, kirkkaan punaista ja eilen tuli jopa ruskeaa. En ole näistä huolissani koska parissa ultrassa on jo käyty juurikin noiden vuotojen takia ja kummassakin todettu viikkoja vastaava (jopa himpun isompi) papunen jonka sydän sykkii kovasti :) Ja eilinen ruskea vuoto johtui mitä todennäköisemmin siitä että olisi taas se aika kuukaudesta jos en olisi raskaana. Ja naiset! Meidän limakalvot on aika kovilla kun kohtu kasvaa ja varsinkin kun pikkuinen kasvaa! Joten yleisimmin vuodoissa ei ole mitään hätää, vaan se on ihan asiaan kuuluvaa.

Oireet jatkuu vaan. Väsyttää, palelee, naama kukkii (AIVAN KAMALASTI), kaikki yököttää ja tissit on ihan järjettömän kipeät.. Kahvin juonti loppui viikko sitten kun ei pysynyt enään sisällä. Tee on yllättävän hyvä korvike :D

En varmaan täällä kertonut sitä että mieheni sai töitä Heinolasta joten muutamme sinne jouluksi uuteen kotiin :) Silloin sairaalani siirtyy Päijät-Hämeen keskussairaalaan eli tietoihini voisi vaihtaa sen Jeniitan sairaala PHKS

Jospa sitä nyt jatkaisi aamutoimia. Ihanaa mennä valmiiksi palelevana vesisateeseen koiran kanssa lenkille :) Onneksi päivää piristää se että huomenna tämä tyttö pääsee Bremeniiiiiiiiiin!!!<3 Neljä päivää ihania ruokia ja maisemia ja uusia kokemuksia :) Lähdemme reissuun kaikenlisäksi sellaisen pariskunnan kanssa johon tutustuimme Berliinissä kesällä 2012 :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!! :)

Jeniita ja Papunen 8+4 (ultran mukaan 8+6)
 
Hei.

Varasin sittenkin ultran ensi viikolle Femedaan, ultran aikaan viikkoja pitäisi olla kasassa 7+5. Mies on niin malttamaton. Ja skeptinen :D

Hedelmöitysajankohta on itsellä aika lailla tiedossa (4.10.), joten jos tuolla ei mitään näkyisi, tuskinpa näkyisi myöhemminkään. Eli asiat olisivat pielessä. Jo 17.10. tehty selkeä plussatesti kertoo, ettei myöhäisempi hedelmöittyminen oikein ole mahdollista.

Mutta ensi keskiviikkona käydään siis kurkkaamassa pikkuista. Minkäs kokoinen sikiö onkaan 7+5 viikoilla? Mitä näkyy?

Ja voimia huolien kanssa painiskeleville. Toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin :heart:

Lucia, rv 6+6
 
Minut saa sitten poistaa listalta :(

Tänään oli tarkistus ua ja lopputulos kamala.. Kyseessä rypäle raskaus eli kohtu on täynnä turvonnutta istukka ja kohtu on todella turvoksissa.. Huomenna mennään sitten heti kaavintaan, iltapvällä tänään vielä selviää millaisissa lukemissa huidellaan hcgn osalta, eli siitä johtuu todella voimakkaat raskaus oireet kun :(

Olo on todella surkea ja tieto ettei vuoteen saa edes yrittää uudelleen ei paranna yhtään oloa, voi jopa kaksikin vuotta mennä ennen kun lupa yritykseen tulee, eli hanskat täysin tiskiin sen osalta.. NYT on takki tyhjä :( ja uusimis riski on olemassa joten taitaa lapsi luku olla meillä täys..

Pahinta tässä on että esikoisen synttärit piti olla lauantaina, miten asian selitän pienelle että ne joudutaan perumaan samoin kun kaikki isänpäivä suunnitelmat..

Toivon teille kaikille ihanaa ja turvallista loppu odotusta ja paljon enkeleitä matkalle <3
 
FLV
Voi pikkupeikko85 paljon voimia! Kauheaa tuollainen. :(

Voimia muillekin, joilla ei raskaus ole edennyt toivotulla tavalla. :hug:

Täällä ei mitään uutta. Väsyttää vaan ihan hirveästi! Nyt jos laittaisin silmät kiinni niin olisin varmaan sekunnissa unessa. Ja tää pimeä ja märkä vuodenaika ei auta yhtään asiaa. |O
 
Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille!! Tiedän omasta kokemuksesta niin sen surun ja pettymyksen tunteen.. :( Voimia kaikille!

Miulla on maanantaina vu, ja kyllä jännittää ja pelottaa! Nyt pelkään sekä tuulimunaraskautta, että tuota rypäleraskautta, näiden miun voimakkaiden raskausoireiden perusteella.. :( Voi, että kun toivon ja rukoilen, niin että kaikki olis hyvin.. Mutta kukapa niin ei toivois..
 
Voih, pikkupeikolle voimia!!! :hug:
Itselläni on eka neuvola huomenna, ultra ties milloin. En ole pitänyt kiirettä näiden asioiden kanssa, mutta nyt kun toisten suru-uutisia lukee täältä, hiipii väkisinkin mieleen että onkohan kaikki ihan ok?
Toivottavasti huomenna saadaan edes sykettä kuunnella niin olisi vakuuttavampi olo siitä, että meille vauva on oikeasti tulossa!

Muutoin täällä jatkuvaa etovuutta ja jos en ole töissä, nukun.

nimistä sen verran, että tytölle on etunimi valmiina. Kaikista suomalaisista tyttöjen nimistä tasan yksi nimi käy joten kuten meille molemmille. Miestä on niin hankala saada innostumaan omista ehdotuksistani. Tämä pohdittu nimi on omasta suvustani ja sopisi meidän yhteisen sukunimen kanssa yhteen. Jos taas tulokas on poika niin, nimestä tullaan vääntämään pitkään..

Miten muut aikaisemmin synnyttäneet jos olette saaneet/halunneet tietää sukupuolen odotusaikana edellisissä raskauksissa, niin muistatteko millä viikolla?

Lyde ja Niilo 9+1 (homma etenee)
 
Pikkupeikko85 pahoitteluni :hug: parhaalla ystävälläni oli vuosia sitten rypäleraskaus. Joutuivat odottamaan vajaan vuoden mutta sen jälkeen hänellä on kahdesti ollut ihan normaali raskaus.

Sukupuoli esikoisesta np utrassa kysy utraaja haluammeko tietää kun näkyi kuulemma niin hyvin ja tieto piti paikkaansa. Toisen kanssa saimme varovaisen arvion niin np kuin rakenteessakin mutta varmistui vasta rv26 ultrauksessa poikaa kuitenkin joka kerta veikattiin ja poika tuli. Nyt aijon sanoa että saa kertoa jos näkyy, olen niin utelias etten pystyisi olla kysymättä :D

Nimi Nimistä on väännetty kaksi kertaa aikaisemmin ja varmasti tehdään se nytkin. Molemmilla on niin paljon vaatimuksia ja maku ei oikein osu yhteen. Tytölle ehkä löytyisi kivuttomammin ja pieni toive olisikin kahden pojan jälkeen saada se oma pieni prinsessa. Mut uskalla antaa itseni unelmoida vasta np ultran jälkeen...

S rv 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Pitikästä aikaa tälläkin puolella!

Pikkupeikko85 Paljon voimia :hug: Samoin myös muille menetyksen kohdanneille.

Täällä poksuu jo 10+0 :O Sehä ois siis 1/4 raskaudesta takana :D Väsyttää kamalasti ja pahoinvointi kiusaa lähes kokoajan, mutta jospa se pikkuhijaa alkais lievittämään.

nimistä ei ole vielä mietitty, koitan ollakkin miettimättä ennen rakenneultraa. Tuntuu että kaikki hyvät nimet on jo käyetty, etenkin pojalle nimen etsintä ois tuskaa. Saa ny sitten nähä :D

Menhit ja Itiö 10+0 :heart:
 
pikkupeikko85 pahoittelut ja paljon voimia! :hug: :heart:

Nimiä ei olla sen kummemmin mietitty, tytölle kyllä on yksi etunimivaihtoehto mikä on mieluinen molemmille. Luultavasti päätetään lopullisesti vasta syntymän jälkeen kun tietää miltä vaavi näyttää :)

En muista oliko täällä jo puhetta aikaisemmin dopplereista? Onko kellään sellaista tai aikomus ostaa? Mä oon niitä katellu ja varmaan ostankin piakkoin. Milläköhän viikoilla sydänäänet saa kuuluviin? Mun muutama kaveri on saanut jo 9+ viikoilla ja netistä kun oon lukenu ni moni saanu jo 8+. Tekis mieli jo ostaa ja kokeilla mutta toisaalta en viitti liian aikasin kun tuun vaan vainoharhaiseks jos sieltä ei mitään vielä kuulu!

elpukka & papu 9+0
 
Terppa taas! Jee, tänään oli eka neuvola :) Olipa tosi ihana ja mukava neukkutäti. Kamalasti tuli kaikkea uutta tietoa. Parin viikon päästä pitää käydä antamassa verinäytteet seulaa varten ja PLV-näyte. Hammaslääkäriinkin patisti meidät kummatkin :D Että on varmasti hampaat kunnossa kun vauva syntyy ja kun sillä alkaa hampaat puhkeamaan.

Saatiin kumpikin myös samalla influenssarokotteet. Ai kamala kun meinasi pyörryttää kun pitkästä aikaa tällainen piikkikammoinen joutui pisteltäväksi :D Hemoglobiinia ei jostain syystä katsonut, liekö unohti vai mikä oli :eek: ja itsekin tajusin vasta kun oltiin jo lähdetty. Olis ollut kyllä kiva tietää mikä se on kun väsyttää aivan mielettömästi ja lapsena mulla tuppas matalat hempat olemaan... Täytynee käydä ens viikolla terveydenhoitajan vastaanotolla mittauttamassa.

Sydänääniä ei valitettavasti kuunneltu :/ Täytyy odottaa sinne kuun lopulle kolme pitkää viikkoa kun on np-ultra. Seuraava neukkukäynti joulukuun puolenvälin tienoilla, sillä kertaa myös lääkärinaika. Ottaa samalla papan kun mulla on luvattoman pitkä aika edellisestä...

Saatiin iiiiiiso nivaska kaikkia lehtisiä ja vihkoja, mieskin niitä innostui tässä illalla lukemaan ja ei saanut yhtään häiritä sinä aikana... ;)

Huomenna poksuu taas! ^_^

mudilli ja Toukka 8+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä