**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

Voimia Emotar! :heart:

Mekin säikähdettiin eilen illalla miehen kanssa, kun aloin yhtäkkiä vuotamaan verta. Vuoto onneksi loppui nopeasti eikä ollut rajuja kipuja. Soitin aamulla varmuuden vuoksi synnärille. Kuulosti heidän mukaansa vaarattomalta alkuraskauden vuodolta. Huh, että säikähdettiin! : /
 
Onnea Sydänx3 hyvistä uutisista!! Ihan mieletöntä tollainen, että ison huolen jälkeen palaatkin tänne odottajiin <3 Ja Emottarelle isot pahoittelut. Teillä on ollut paljon surua tässä tänä vuonna. Ja onneksi Elinasics selvisitte vaan säikähdyksellä. Meidän ketjussa ei onneksi ole vielä kovin montaa mennyt kesken. Toivotaan samaa onnea jatkossakin!

Päivitykset taas päivitelty! Laitelkaapa sitten tulemaan niitä tyttö-/poikalupauksia, kun sen aika on. Listataan niitä sitten tuonne ja tehdään vähän tilastoa niistä :) Me ei ite oteta selvää kumpi on tulossa.

Pitäskö ottaa joku sellainen veikkaus käyntiin, että kaikki veikkais kumpi on tulossa, että mikä fiilis on. Ja katotaan sitten osuuko oikeaan. Mulla ei oo vielä yhtään mitään tunnetta kumpi voisi olla tulossa. Mulla ei oo toivettakaan oikeastaan kumman haluaisin.

Me käytiin tänään np-ultrassa. Laskettuaika muuttui 2.6. Vauva vastasi viikkoja 11+0 ja sillä oli pituutta 4 cm. Siellä se heilutteli käsiä ja jalkoja ihan supersöpösti. Oon ollut vaan yhtä hymyä koko päivän. Sitten se teki kuperkeikan, kun yskäisin. Oli niin hassua, että se eli täysin niitä mun liikkeitä.. eli liikkui aina kun mä puhuin. Kaikki oli ultrassa hyvin mitä siinä nyt pystyy näkemään vielä. Down, Trisomia13 ja Trisomia18 riskit matalat eikä saatu seulahälytystä. Downin riskiluku oli 1/59 000 ja noiden kahden muun 1/100 000 kummassakin. Myös veriseula ja pissanäyte, jotka annoin to oli normaaleja ja kertoivat, että olen vahvasti raskaana. Että hyvillä mielillä voidaan nyt kuulemma odottaa vauvaa :)

Kertokaa heti muutkin, kun ootte käyneet np-ultrassa niin saadaan muidenkin kuulumisia sieltä!

-Nuppu- ja Vauva 11+0
 
Heippa!

Voimia kaikille suru-uutisen saaneille ja onnea heille, jotka ovat saaneet iloisia uutisia.

Itsellä olo on aika huono. Mustikkakeittotölkki on tuossa vieressä ja siemailen sitä vähän väliä. Huonon olon aalto pyyhkii yli todella tiuhaan nyt. Ja samalla on alkanut mietityttämään tämä perusjuttu, että onkohan kaikki kunnossa...

Kun täällä lukee näitä tositarinoita, tulee väkisinkin mieleen että voiko tämä onnistua jo näin monennen kerran omalla kohdallani. No, ylihuomenna on meidän varhaisultra. Silloin saadaan ainakin tieto, että mikä tätä masua turvottaa (ja paljon!), mikä näitä huonon olon oireita aikaansaa ja miksi väsyttää koko ajan. Kyllä sille jokin syy on oltava.

Minulle voi päivittää la:n 26.6., iän 38v ja synnytyssairaalaksi Jorvin. Päivitän tietoja enemmän sitten ajan kuluessa :)

Mukavaa illanjatkoa jokaiselle!

LuckyLucia, rv 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyviä uutisia saaneille ja sinulle emotar vielä voimia tätäkin kautta ?

Tänään oli eka neuvola! Kaikki oli hyvin, neuvolan laskujen mukaan tosin viikkoja jo muka 8+0, vaikka omat laskut sanoo 7+4. Uskon omaan, kun ei mun kierto oo koskaan ollut sitä 28pv. Ultrasivat ja hienosti näkyi sydämen syke ja ruskuaispussi ja saipa vielä kuulumaankin äänet. Nyt seuraavaa neuvolaa, joka onkin jo heti lääkärineuvola, kun täällä ilmeisesti on kolmannessakin raskaudessa 3 lääkärineuvolaa :) ja tietysti se np ultra, sitä aikaa odotellessa! :)

Taiska ja nyyttilyytikäinen 7+4 ?
 
Ainii ja keskustelin mun pelosta: mulla kun niin nopeet synnytykset (eka alta 6h ja toka alta 3h) ja tästä on matkaa sairaalaan se reippaat 100km niin olis kuulemma mahis päästä osastolle muutama päivä ennen La:ta. Näin on toimittu kuulemma muutaman nopean synnyttäjän kohdalla. Olis kyllä aika hienoo, ei muuten, mut kammoon sitä kotona/lanssissa synnyttämistä.. :/
 
Onko muita huonosti nukkuvia? Mulla alkaa nyt olla vitsit vähissä. Herään joka ikinen aamu jo 4-5 välillä enkä enää saa unta. Nyt oon ottanut tavaksi että nousen aika nopeasti jo ylös, ei se sängyssä makaaminen ole mitään aiempina öinä auttanut, alkaa vaan kiukuttaa kun toinen tuhisee ja itse haluaisi nukkua mutta ei onnistu. Varmaan tääkin jostain hormoneista johtuvaa, vai tietääkö joku paremmin? Mikähän tähän voisi auttaa... Ei oikein huvittaisi alkaa mitään unilääkkeitä syömään tässä vaiheessa mutta huomaan, että nyt kun tätä on jatkunut jo kuukauden, ei tosiaankaan enää ole päivisinkään niin skarppi. Onkohan jotain ei-lääkkeettömiä kikkoja?

Joku tuolla aiemmin ehdotti että jokainen arvais kumpi on tulossa
. Esikoisesta olin ihan varma että poika tulee ja poika tuli. Nyt ei ole mitään sen suurempaa tunnetta. Huomaan kyllä miettiväni oireita että voisko näistä jotain päätellä. Ei tietenkään voi, mutta musta se on kivaa leikkimielistä veikkailua. Jos sanotaan että tytöistä on huonompi olo kuin pojista, niin kyllä tää ehkä kuitenkin poika olis. Ja tytöistä pitäis tulla enemmän finnejä ja mulla on kasvot hyvässä kunnossa, poika siis :) Vatsan mallista on paha tässä vaiheessa sanoa vielä mitään tai linea negrasta. Odotan kyllä taas sitä aikaa, kun vatsasta alkaa oikeasti huomata että on raskaana, eikä vaan ole tällainen hyvin syöneen ja turvonneen näköinen! Mites sitten hiukset... Esikoisesta mullla oli hiukset hyvässä kunnossa eikä niitä tippunut juuri ollenkaan, nyt taas saa pestä jatkuvasti ja kohta ei enää ole mitä pestä kun kaikki tippuu pois. Mutta en ole kuullut vanhan kansan viisauksia siitä kumpaa tuo hiusten lähteminen ennustaa :)

Isonalle ja Pikkunalle 11+0
 
Hei kaikki! Olen tätä ryhmää seurannut alusta asti ja nyt teki mieli osallistua myös keskusteluun. Olen pian 29-vuotta täyttävä ensiodottaja, joten kaikki on kovin uutta ja jännittävää. Oireillani olen päässyt melko helpolla tähän asti. Tällä hetkellä enää pientä kuvotusta, mahakramppeja, alaselkäjomotusta ja kipeät rinnat. Levottomista jaloista aloin kärsimään n. vko sitten ja iltaisin/öisin häiritsevät todella paljon! Odotellaan josko magnesiumlisä auttaisi. Pahin väsymys on jo taittunut ja haaveilen pääseväni lähipäivinä jopa kuntokeskukseen asti ;) Mieliala kummallisen "tasapaksu", vaikka olen todella innoissani raskaudestani..vähän kuin sumussa eläisi. Muilla vastaavaa oloa?

Neuvolassa olemme jo käyneet kuulemassa 2h infopaketin, mutta ensimmäistä (np-) ultraa saamme odotella vielä 3 pitkää viikkoa! Yritämme elää epävarmuudessa sinne asti ellei nyt mitään todella huolestuttavia oireita tule..

minut saa lisätä listaan: LA 16.6./moonika84/28v./1.lapsi/TYKS
Tahtoisin kovasti myös liittyä fb-keskusteluun, mutta en ole päässyt jyvälle miten sinne pääsee?!

Mukavaa tiistaita!
Moonika 9+1
 
Paljon voimia Emotar! :heart:

Ja onnea hyviä uutisia saaneille. :heart:

Täällä ei sen isompia muutoksia.
Pahoinvointi on hellittänyt. Mutta eipä oikeestaan muuta.

Nukkuminen on edelleen vähän niin ja näin.
Uni kyllä tulee, mutta ne ajat on vähän..
Vaikka menis yhdeksän aikaan sänkyyn, niin siellä saa pyöriä monen monta tuntia ennen kuin nukahtaa.
Yleensä se uni tulee sit siinä kahden aikaa ja sit tuleeki jo herättyä 5-8 aikaa. Joskus onneks tulee nukahdettua aikaisemminkin, mutta ei se mulla ihan liian yleistä ole.
Joten ehkä senkin takia jopa odotan, että tulis se raskausväsymys tänne. :D
Välillä tulee toki otettua päikkärit samaan aikaan kun esikoinen on päikkäreillä, mutta aina sekään ei ole mahollista.
Töissä onneks sentään jaksaa käydä, kun se ei kumminkaan ole kuin se kolmen tunnin rypäs kolmesti viikossa, joten ei ihan maata kaatava työ ole ja kyllä sen jaksaa vähemmilläkin yöunilla.
Ja onneks tossa joulukuussa ei oo enää ku viikko töitä ja sit alkaa talviloma sekä miehellä myös.
Joten sitte vähä helpottaa, tosin sitte alkaaki jo jouluvalmistelut.

Meinaatteko muuten ostaa jo nyt tulevana jouluna tulevalle vauvalle jotain, vai odotatteko suosiolla ihan ens jouluun?

Onneks tuo esikoinen nukkuu ainakin vielä yöt läpi heräämättä.

Viikonloppusin mies antaa nukkua mun myöhempään, että saisin sitä energiavarastoa kerättyä.
Ärsyttää oikein välillä, kun mies nukkuu tyytyväisenä ja ite siinä sit pyörii sen parisenkin tuntia. Esikoinen on selvästi isältään unenlahjat perinyt. :D

Tosta kumpi tulossa arvauksesta/arvauksista.
Tää alkuraskaus on ollu hyvin samanlainen, mitä esikoisen aikanakin, joten nyt arvelisin, että ois tyttö tulossa.
Mulla oli esikoisen aikana hiukset todella hyvässä kunnossa, ja sama on nytkin. Vaikka hyvässä kunnossa olevat hiukset viestisikin pojasta, niin tosiaan esikoisen aikana mulla ne näköjään sit merkkas tyttöä.
Iho-oireetkin on tullu jo nyt tutuiksi, joten sen mukaan meinais tyttöä.
Mä haluaisin koittaa sormustestiä (tuli koitettua esikoisenkin aikana ja oikein se näytti kyllä.)
Mutta just nyt se ei onnistu, koska sormukset on huollettavana. :D
Kiinalaiseen syntymäkalenteriin en uskonu, koska näytti väärin.
Siinä näytti poikaa ja tuli tyttö ja nyt myös näyttäs poikaa.
Mutta tää alkuraskaus tosiaan vaikuttaa melkeimpä samanlaiselta, kuin esikoisestakin, eli oma veikkaus tässä vaiheessa ois tyttö.
Mutta sen näkee sitte tossa jonkun ajan päästä, että kumpikos sieltä tulee.
Vatsan muodostumista ja muotoa odotan myös, kun se on mun siskoilla pitäny hyvin paikkaansa sekä myöskin esikoisen kanssa vatsan muoto piti paikkaansa.

Mä oon niin onnellinen siitä, että meillä ei tosiaan sairaalaan oo kuin se n. 45min. Koska tuo esikoinen tuli kyllä sen verran vauhdilla maailmaan, että jos ois pidempi matka ni oisin aika paniikissa.
Mä kammoon kanssa lanssissa synnyttämistä, eikä se kotonakaa synnyttäminen ainakaan kerrostalossa ois välttämättä mitenkään hirveen mukavaa.
(Ja jos vertaa meijän esikoisen synnytystä, siskojen esikoisten syntymiin, niin meijän neidin syntymä oli kyllä nopein. Molemmilla kesti suunnilleen 8h esikoisen synnytys. Tosin sit taas molemmat synnytti ennen laskettua aikaa ja mä sit n. 1½ viikkoa lasketun ajan jälkeen.)

Mul on ihan hirvee popcorn himo joka toinen päivä.. Ja se on ärsyttävää.
En oo onneks tosin joka toinen päivä niitä syönyt, mutta lähellä on ollut.
Ja onneks nyt painokaan ei oo vielä alkanu kerääntyä. Tai no kilon on noussu, mutta vielä ei onneks enempää. :D

Ja jos nyt lopetan ennen kuin tästä viestistä tulee monen kilometrin mittainen, ellei se sitä jo ole.

Neidinkin ehtisin jo tässä välissä hakea ja mies ehtis tossa jo syöttääkin. Ja nyt neiti konttailee ja leikiskelee tuolla, isänsä on vielä kotona mutta jos mä lopetan nyt tän kirjottamisen, kun tuo mieskin lähtee ihan juur töihi.

Susanna#1 & Pupunen 9+1. <3

Ei antanu kirjottaa tossa toisessa kohdassa, niin koitan nyt sitte tätä jos onnistuis..
 
Minä nukun tosi huonosti. Alkuillasta on yleensä tosi kylmä, sitten yöllä on pakko avata ikkuna kun tuntuu että tukehdun :). Heräilen myös aamuyöstä, mutta se voi toki johtua siitä että tulee monesti nukahdettua ennen iltakahdeksaa.

Odottava73, 9+4
 
Meillä oli jo toinen neuvolakäynti eilen. Tai oikeastaan kolmas kun ekalla kerralla vain ultrattiin. Nyt kuunneltiin vain sydänääniä. Ei onnistunut ihan helposti kun sikiö liikkui niin paljon. Hyvä asia kyllä sekin. :D Syke kuitenkin saatiin hetkeksi kuuluviin. Samalla kävin myös labrassa otattamassa verikokeet.

Seuraava ultra onkin jo kahden viikon päästä. Innolla odotellaan!

Tänään siis jo 10 + 4!!!!
 
Tervehdys taas! Ensimmäisenä pahoittelut surua kohdanneille :( Joku sanoi että onneksi vähän ollut keskenmenoja meidän pinossa mutta miten musta taas tuntuu että kamalan monella mennyt kesken tai muuta ongelmaa ollut...

Piti käydä isältä hakemassa verenpainemittari lainaan kun neuvolassa mulla oli alapaineet lievästi koholla (RR 128/94) mutta taisi jännityksestä vaan johtua, kotimittauksissa nyt ollut mulle normaalia 110-115/70-80 :) Mutta sen sijaan miehen paineista järkytyin! Sillä huitelee yläpaineet yli 160 ja alapaineet pitkälle päälle 90. Sanoi että hänellä on joskus nuorempanakin ollut vähän korkeita paineita mutta niiden tutkiminen sitte vähän niinkuin jäi... Käskinkin sen varata heti aikaa työterveyslääkärille, ei ole normaalia tuo. Saadaan sille kätevästi heti mukaan kotimittausten tuloksiakin kun on tuo isän mittari lainassa.

Kumpi tulossa? Itsellä alkanut jostani syystä tulla sellainen jännä fiilis että tyttö olis tulossa :D Mulla on hiukset ihan kamalassa kunnossa ja naamakin meinaa kukkia. Kiinalaisen syntymäkalenterinkin mukaan tyttö olis tulossa ;) Täytyy varmaan kokeilla sormustestiä joku päivä...

VÄSYTTÄÄ!! Aivan tajuttomasti. Voisin nukkua kellon ympäri ihan kevyesti. Ihan sama kuinka aikaisin menen nukkumaan niin voin silti nukkua puolille päivin kevyesti, normaalisti en sellaista tee.

Nimistä: meillä on toiset nimet aika lailla mietittynä, sekä pojalle että tytölle keksitty kummankin mielestä nätit nimet jotka vielä kunnioittaa kummankin sukua :) Paitsi että ongelmaksi muodostui että rakas siskoni ilmoitti että emme tuota tytön nimeä voi käyttää koska hän haluaa sen antaa omalle tyttärelleen jos joskus sellaisen saa... Minun olisi kuulemma pitänyt tämä tietää; no joo on joskus ollut puhetta mutta olen silloin jo sanonut että itsekin ko nimestä tykkään kovasti ja nyt vielä sattui sellainen mies jonka suvussa ko nimi on myös ollut ahkerassa käytössä, joten olisi meille ihan täydellinen. Siskoni miehen suvussa ko nimeä ei esiinny, liekö edes kysynyt tykkäisikö hänen miehensä koko nimestä. Sisko tuntuu jo päättäneen että hänen lapsilleen tulee nämä nimet ja sillä sipuli, miehellä ei ole mitään sanottavaa asiaan. Saas nähdä kuinka käy... Emme edes luultavasti antaisi ko nimeä siinä muodossa missä siskoni sitä käyttäisi, mutta siskoni mielestä nimi on jo käytetty eikä hän voi enää sitä käyttää. Eikä hän edes välttämättä ikinä halua lapsia!

Pakko laittaa masukuva! Miten voi olla näin selkeä maha jo?! Kuva otettu tänään aamupäivällä ja viikkoja siis 9+4. Okei onhan mulla omaakin "varakerrosta" tossa mutta silti! Lienee kohtu aika eteenpäin kallistunut? Notkoselkä varmaan korostaa vielä lisää... Tätä alkaa olla kohta jo vaikea peitellä :D

mudilli ja Toukka 9+4
 
Matka sairaalaan onneksi vain noin puolisen tuntia. Molemmat synnytykset ovat olleet todella helpooja ja nopeita esikoinen 1,5h ja kuopus vajaa 3h laskettuna ensimmäisestä kipeästä supparista, molemmat tulleet ensimmäisellä ponnistuksella kun on saanut luvan ponnistaa. Luomuna mennyt molemmilla kerroilla ja hyvä kun kätilö / lääkärit ehtineet mukaan.

Np ultraan vielä ihan liian monta päivää.

S 10+4
 
Musta tuntuu et nyt kaikki vähäisetki oireet on kadonnu. Ei oo mitään muuta kun rinnat enää hieman arat. Vatsassa ei tunnu MILTÄÄN, ei mitään nippailuja ym. Onko muita oireettomia?
Mullahan oli sillon viikko sit se ultra ja siellä kaikki oli hyvin. Nyt on iskeny kauhee huoli..

Ostin tori.fi:stä dopplerin ja se tulee loppuviikosta, pakko varmaan silloin kokeilla jos jo kuuluisi jotain, kuitenkin 10+ viikoilla mennään sit. Voi kyllä olla että tuun vaan enemmän hysteeriseks jos sielt ei vielä kuulu mitään, mut en kestä tätä epätietoisuutta!

elpukka & papu 9+5
 
Mudilli mulla on ihan samankokoinen maha, ellei isompi. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten suurin osa on vaan turvotusta, jota on ihan älyttömästi...


Surunvalittelut menetyksen kohdanneille. En osaa kuvitella edes, miten pahalta tuntuu, kun itsellä ei ole kokemusta.

Tänään oli eka neuvola. Siellä meni 1,5h. Saatiin hirmu nippu esitteitä, mukana oli myös dvd. Täti otti samalla verikokeet seulontoja ja jotain munuaistaudin tutkimista varten. Eipähän tartte mennä niitten takia erikseen käymään labrassa. Sydänäänet kuunneltiin. Oikealta puolen kuului pari kertaa jump,jump-ääni ja sitten se hävisi. Täti kuitenkin tuumi, että tossa se on ja kyllä siellä taustalla jotain kuuluu. Itsehän en mitään erottanut, mutta luotan kokeneemman sanaan. :) Ultraan tulee aika postitse. Sen pitäisi olla tässä loppukuussa. Jospa se olisi pian. :)

Sukupuolesta: Itselläni on ollut ihan alusta asti tyttöolo. En tiedä miksi. Samoin pari kaveriani ovat vahvasti sitä mieltä, että tyttö se on, kun ovat nähneet unia minusta ja pikkutytöstä. Heillä siis lähes aina pitää paikkaansa ne. Ihme noitia ovat. :D Kerrankin toinen laittoi minulle viestiä, jossa kysyi, että olenko kunnossa, kun X käski kysyä. Olin juuri silloin oksentamaisillani, joten en ollut ihan ok. :D Monia muitakin juttuja on ollut. Suurin osa varmaan pitää ihan hömppänä näitä juttuja. :D

Nemelia ja Pirpana 9+5
 
Pahoittelut ja voimia kaikille joita kohdannut suru :(

Täällä kaikki vielä hyvin, nauvolan jälkeen sainkin kaverilta dopplerin, ja olen sillä kuunnellut päivittäin pikkuisen sydäntä, kyllä mieli lepää :) Hyvin on kuulunut joka kerta, paitsi nyt muutamina kertoina joutunut vähän etsimään. Nyt löytyy jo nopeasti samasta paikkaa, on kai normaalia ettei pikkuinen vielä liikuskele niin paljon?

Nimiä olen miettinyt jo, tytölle ois valmiina, mutta pojan nimeä joutuu työstämään, en millään keksi sellaista nimeä joka miellyttäisi, joten "helpommalla" pääsisi kun olisi vaan se tyttö :) Kaikki tutut sitä mieltä että tyttö tulee, mutta itse ja lapsen isä on sitä mieltä että poika, en vaan usko että mulle vois käydä niin hyvin että nimiasia meisi helposti :D vai mistäpä sitä tietää. Kuten siis voi tästä läppi lukea, niin tyttöä vähän toivotaan, mutta poika kelpaa silti aivan yhtä hyvin, kunhan vaan on terve, ihanahan se on jokatapauksessa kun on meidän :heart:

Tänään kävin antamassa virtsa ja verinäytteet labraan, niitä klamydiaa ja HIV:tä ja downia ja muita tutkivat.. Jännittää aina tollaset tulokset, viikon päästä voi kysellä, ja varmaan soittelevatkin neuvolasta mikäli jokin mättää.

Oireista että mulla on edelleen heikotusta, en ole oksentanut, mutta aamuisin ja iltaisin ja oikeastaan kokoajan on niin heikko olo ettei jaksa kauaa varsinkaan tyhjällä mahalla seistä esim. leipiä tehdessä tai suihkussa, tulee niin heikko olo että on pakko istua.. Onneksi ei kuitenkaan ole koko päivää vaan jaksoissa. Syöminen edelleen vaivalloista, mutta muiden laittama ruoka maistuu jotenmiten, ja herkut ja jogurtit.. Raskausajan vitamiineja en ole saanut alas, kun jotenkin se huono olo tuli aina niiden jälkeen, typerää. Tissit on edelleen kipeät ja vatsa ollut päivästä riippuen välillä todella kipeäkin, pari päivää sitten oli aamusta iltaan inhottavaa kipua, eikä särkylääkekään auttanut. Päätä myös jomottelee vähän väliä. Kumpa pian olisi "normaali" tai edes melkein normaali olo..

Synnytystä en halua vielä ajatella, jos nyt ensin varmistettaisiin, että tämä kasvaa sinne saakka :)

Taniira ja pikkuinen 10+3 :heart:
 
Heii pitkästä aikaa!

Mekin oltiin viikko etelänlämmössä kaveriporukalla, ja tokihan he raskauden arvasivat kun ainoona join vettä toisten nauttiessa jotain aivan muuta. :D

elpukka täällä yksi joka on oireeton! Tosin olen ollut alusta asti. rv 7+0 ultrassa kaikki oli hyvin, ja toivottavasti on edelleen. Ainoona oireena on arat rinnat.. pientä pahoinvointia oli joskus rv 4-5 mutta hyvin hyvin vähäistä. Esikoisen raskaus oli myöskin todella helppo. Olin koko raskaus ajan tosi energinen ja hyvin voiva. Niinkuin nytkin. :)

Meillä on sairaalaan matkaa vain 10min ( LUOJAN KIITOS) koska esikoisen synnytys kesti vain 3h.

Aika menee ihan hirmusen nopeesti nyt tätä toista odotellassa.. Ensimmäisen kohdalla oli aina hyvin perillä mitkä viikot on, ja mitä milloinkin tapahtuu.. Nyt tuo 1v pitää niin kiireisenä että viikot vaan poksuu eteenpäin..


bumbis & pipana 9+0
 
Heippa! Täällä ilmoittautuu yksi Juhannusvauvaa odottava. Kolmas lapsi tulossa, mutta edelleen varovaisen toiveikkaana ollaan. Väsymystä piisaa, olokaan ei maailman paras. Kaippa se tästä helpottaa, toivottavasti. Huomenna olisi neuvola. Ihanaa odotusta kaikille oloista huolimatta.
 
Moikka!

Olo ollut tasaisen kamala, syöminen ja juominen vähän väliä on pitkien työpäivien pelastus. Muuten ei onnistu mikään.

Toinen "mun juttu" on jatkuva pissahätä. Tums vaan ja sitten on jo kiire vessaan. Hätä tulee ihan puun takaa.

Ja nämä rinnat... Entinen A/B-kuppini on tällä hetkellä erittäin raskas ja painava ja vähintään se B. On tietenkin kiva olla täyteläinen, mutta kipu ei kyllä ole mukavaa. Ja sitäkin siis riittää.

Huomenna sitten se varhaisultra keskustan Femedassa. Kyllä jännittää. Paljon. Kun oireitahan on ja vatsa on turvonnut. Mutta tämä palsta on saanut mietteliääksi, kuten jo aiemmin mainitsin. Mikään ei ole varmaa, varsinkaan raskaudessa.

Huomiseen siis, tulen jossain vaiheessa tänne kertomaan kuinka meille kävi.

LuckyLucia, rv 7+4
 
Täällä oli aamulla taas lääkärin tarkastus ja vauvalla kaikki hyvin, sydän löi kauniisti ja oli tullut taas pituutta lisää. :) Vähän päälle 18 mm oli meidän pikku pilkku.

Mulla oireina kamala palelu, ja hiukan rinnat arat, pissalla saa ravata usein mutta yöllä onneksi saan nukkua rauhassa. Mulle tuli kotidopleri tänään mutta enhän tietenkään saanut kuulumaan kuin omaa mahan mölinää :D No eihän noita viikkojakaan ole paljon. Neuvolassa ultrassa vauvan mittailussa tulos oli että olisi nyt menossa rv 8+2 mutta saattaa vielä heittää laskettuaika.. Tärkeintä että vauvalla kaikki hyvin <3

Sanna-M ja pilkku rv 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81

Yhteistyössä