**Kesäkuun kullanmurut 2014**

Rotarokotteesta on jo melkein 4 viikkoa, voiko se yhtäkkiä näin myöhään vaikuttaa? Kohta saadaan jo se toinen annos. Sen rokotteen jälkeen oli vähän mahavaivoja muutaman päivän mut ei muuta kunnes sit nyt tämä.. :/
 
Ei se sitten sitä varmaankaan enää voi olla. Meille sanottiin neuvolassa, että viikon päästä rokotteesta on vaikutukset vahvimmillaan ja siitä hiipuu, kunnes kahden viikon päästä ei enää pitäisi olla mitään...
 
Elpukka - teidän kakkarumba kuulostaa ihan meidän normipäivältä :D Meillä on vauva mallia "kakka joka vaipassa".. odotan niitä vaippoja jossa olis vaan pissa! Kestojen kanssa tylsä kun värjäytyvät.. oon mä auringossa niitä pitänyt ja riisipaperiakin olis..toisaalta ihan sama ;)

Kuinka moni kestoilee? Me osakestoillaan, pitäis parempia imuja saada jotta viitsis niiden kanssa lähteä liikenteeseen. Ollaan siis kotona lähinnä pidelty.
 
Hei,

Meillä kakkaruljanssi jo helpotti, mutta rotarokote palautti maan pinnalle. Eli jokaisessa vaipassa enemmän tai vähemmän kakkaa. Muutoin tuntuu nyt tuo rotarokotteen vaikutus pikku hiljaa hiipumaan.Tiistai ja keskiviikko oli vaikutukset mielestäni kovimmillaan, Eevi itkeskeli masuaan ja päästeli todella miehisiä pieruja. Rokote siis annettiin viime viikon torstaina.

Ja juu meillä kestoillaan kans. Juurikin niin että yöksi kertis ja reissuille kans. Meillä on ihan imeviä vaippoja, mutta kun tosiaan jokaisessa on kakkaa, niin reissuilla vähän ikävempi tehdä huoltoa. Itse asiassa mä olen sekoamassa noiden kestojen kanssa, kun aina vaan tekisi mieli tehdä uusia hankintoja, vaikka nykyisissä on jo tarpeeksi. M-kokoisetkin mulla on jo valmiiksi kaapissa odottamassa, kiitos Eevin kummitädin.

Meillä on äitiyspakkauksen kestoja, niitä myllymuksuja ja ilmeisesti jonakin vuonna on ollut myös Imse Vimsen aio pakkauksessa. Niitä on tullut ilmaiseksi tutuilta, lisäksi on fuzzeja, Niikkejä, ja mun uusia suosikkejä Bitti D'lishejä. Meillä ei maitokakasta ole jäänyt yhteenkään vaippaan tahraa. Mä olen kyllä tunnollinen huuhtoja, eli en tiedä johtuisko siitä.

Eevi veteli eilen illalla unia vaunuissa puoli seiskasta puol yhteentoista. Ysiltä otin vaunut sisään ja ajattelin, että kohta heräilee. Hieman jännitti tuleva yö, mutta kappas vain klo 23 nukahti yönunille ja söi klo 03:00 ja taas klo 06:00. Lopulta heräsi puol ysi. Nyt tuntuisi olevan taas uniaika. Eli paljon unta edelleen, mutta pikkuhiljaa jo pidempiä hereilläoloaikoja.

AnnaOnni ja Eevi
 
Heh, oliskohan meillä ollut yhden käden sormin ne vaipat joissa ei kakkaa ole ollut. Jonkinsortin vauhtiraita löytyy lähes aina - useinmiten isompi satsi. Meillä rota saadaan 8.pv mutte ruljanssi kun nyt jo tuo niin eroa en varmana edes huomaa ;)

Onks sulla AnnaOnni kestot ihan uusia pääsääntöisesti vai hommaatko käytettyinä erinäisistä kirpuilta? Mulla on vielä esikon jäljiltä noita BumGeniouksia varnaan kymmenkunta, sit oon käytettynä ostanu yhtä sun toista.. on Bittiä, Fuzzyä, Nallea, Myllymuksuja, Totbotsia ja liuta tsi-taskuja. Moni on BG tapaan koko vaippaiän vaippoja mutta tykkään kyllä tietyn koon vaipoista myös. NB-koossa (joka jo jäi pieneksi) oli kaverilta lainassa tsi-sisävaippoja ja Imsen Flanelletteja mulla on omasta takaa. Sisävaippa+tasku ei kyllä pitkällä juoksulla oo mun juttu, tykkään helposta.
Mussa on myös vähän hamsterin vikaa, keräilen par'aikaa S-koon vaippoja mutta siirryn M-kokoon varmaan nopsaankin. L-kokoon epäilen koskaan siirtyväni, pissamäärät yms alkaa olemaan silloin sen verran hulppeat etten usko intoa riittävän sinne. Mä huuhdon aika harvakseltaan, tahrat varmasti johtunee siitä. Pitäis tuo riisipaperi ottaa käyttöön. ;)

Mulla alkoi muuten menkat, olen hieman tyytymätön ja harkitsen valituksen tekoa johonkin ;) Liekö imetyksien määrällä jotain tekemistä asian kanssa. Vaikka täysimetyksellä mennään niin poitsu on sen verran hyväuninen ja imaisee kerralla ilmeisest reippaamman satsin, ettei jatkuvaa tissillä roikkumista ole koskaan tapahtunut. Yöimetyksiä meillä on ollut alusta alkaen vain kerran yössä.

Käsittämätöntä kuinka aika menee, meilläkin ollaan ens viikolla jo 2kk! :)
 
Lauantaita kaikille!

Hei te, jotka olette käyneet 3kk neuvolassa ja saaneet ne 2 rokotusta ja rotavirus jutun suuhun, niin MITEN KAUHEAN KIPEEKSI VAUVAT TULI?? :( Annoitteko särkylääkettä ja miten kauan kipuilu/kuume kesti? Meillä 3kk neuvola maanantaina... muistan edellisistä lapsista, että aina tulivat kipeeksi ja kuumeeseen. :( Täällä tämä neuvola on voimavara käynti, eli miehenkin olisi hyvä olla läsnä... meillä on vaan semmonen terkkari siellä, ettei paljoo viitsi mistään puhua... :/

Mä en oo kestovaippoja ikinä käyttänyt kenelläkään lapsella...en vaan oo syttynyt niihin. Olen hoitanut kyllä lapsia, joilla niitä on käytetty, joten ei se ihan vieras juttu ole.

Joko tilin kyselijä sai tilin avattua? Mä avasin meidän pojalle, piti mennä henk.koht. pankkiin ja kun mies ei ollu mukana, piti olla valtakirja. Nyt on ukkelillakin oma tili.

Päivän jatkoa!

-julianna ja hymypoika tasan 3kk
 
^ Tili on vielä avaamatta, mun passi meni toukokuussa vanhaksi ja henkkarikin oli liian vanha..pff. Odottelen tässä passin ja henkkarin valmistumista, marssin samantien ne ottamaan kun otti niin pattiin. Lähettivät siis pankista kirjeellä kotiin "hylkypäätöksen" & jonkun paperin jolla mies saisi tilin auki jne. Meinataan siirtää S-bonukset tulokkaan tilille. Pitää siis vielä tehdä tilin omistussuhteen siirto tämän tulokkaan nimiin kunhan tili on ensin avautunut. Hankalaa kerrassaan.
 
Hei!
2kk nlamitat oli 6270g ja 62cm ja täysimetyksellä mennään. Saatiin rotarokote ja on huudettu mahaa sen jälkeen :( itkee piereskellessä ja kakkaa kauheasti..muutama viikko on menty yhellä yösyötöllä, aamulla syö tiheämmin, mutta rokotteen jälkeen heräilläänkin kolme kertaa yössä. Ei syö joka kerralla, mutta pirahtaa kovaan itkuun kun pieraisee. Välillä nukuttiin jo 3h päikkäreitä aamu-ja iltapäivästä ulkona mutta nyt max tunti ja hereille. Esikoisen kans on alkanu tasoittumaan arki :) ja huomenna aloittaa virikepaikalla. Josko lähtisi sienimetsään, uusi harrastus :)
ps. Kauhea vauvakuume, ei vaan taida auttaa kuumeilut kun hoidot on käyty loppuun..
 
Elpukka:
Meillä tuli jokunen päivä sitte sama kun teillä, eli normaalia enemmän pukluja ja kakkahommia monta krt päivässä. Rotaviruksesta vajaa 4vkoa... voisiko kuitenkin siitä johtua?!?
Meidän ukkeli kakkaa normaalisti kerta viikkoon, eli normaalia tää ei oo ollut. Kitisee muutenkin enemmän nyt, ja selkeesti maha vaivaa.
Huomenna neuvola. Juttelen siellä asiasta.

-julianna ja hymypoika 3kk
 
Heippa. Tuosta 3kk neuvolasta ja niistä rokotteista.. Meillä ei ainakaan kauheasti tullut mitään niistä. Kuume ei ainakaan noussut mutta hieman oltiin kärttyisiä ja taisin kahtena päivänä laittaa yhden supon ja sitten ei ollut enää mitään. Täälläkin jossain vaiheessa sitä kakkaa tuli ihan tolkuttomasti ja oli todella vetistäkin välillä.. Mutta liittyi vissiin jotenki niihin koviin helteisiin,meni kyllä ohi ja poju oli koko ajan pirteä ym. Meillä ei ole tykätty nukkua liikkumattomissa vaunuissa ja eilen poitsu nukku tunnin parvekkeella ja tänään käytiin ensin tunnin lenkillä ja sitten poika jatkoi unia parvekkeella ja on nyt nukkunut kohta 1,5 tuntia siellä :D täytynyt pari kertaa käydä kattomassa että nukkuuko se oikeasti :D Nyt jos saisi päivittäin nukkumaan siellä vähän pidemmät päiväunet :) Sisällä jos nukkuu niin pinnis ei tule kyseeseenkään, sinne jos pojan lasket,kun nukahtanut syliin niin nukkuu maksimissaan puol tuntia tai herää samantien, mutta sitten taas sitterissä saattaa mennä useampi tuntikin sikeässä unessa. Muuten aika iloinen poika edelleen :) hieman maha vaivaa välillä ja cuplatonia välillä annettava että saa ilman liikkumaan ja kyllä sieltä sitten aika miehekästä pierua tuleekin :D d-vitamiini ei ainakaan helpota mahakipuja.. Ensi viikolla täällä täytetään jo 4kk :) Ihan muutamia hassuja lusikallisia tai tippoja paremminkin ollaan maisteltu peruna-porkkanasosetta :)

suza86 ja Lukas melkein 4kk :)
 
Moikka. Mites muilla 2kk menee nukkumaan tai oikeastaan mihin aikaan? Täällä neiti nukahtaa yöunille siinä 00.30-1.00 ja nukkuu aamu 8. Rotarokotteesta...en meinaa otattaa sitä vahvostusrokotetta siihen. Oli sen verta kamalaa katseltavaa pikkusella kun ei toinen kunnolla syöny huusi vaan..eikä nukkunut paljonkaan... yleensä nukkuu pinniksessä monet 2h päikkärit mut rokotteen jälkeen ei nukkunu kun puolisen tuntia kerrallaan.. :/
 
Ei tullu rokotteista mitään täälläkään. Silloin 2 kk rota-rokotteesta jonkin verran löysempää kakkaa, ei muuta. Nyt 3 kk rokotesumasta ei _mitään_ oireita. Oli supot valmiina ja nyt myös suun kautta nestemäistä Buranaa jos tarve vaatii. Sitten 5 kk:n tehosteet (pneumo, rota, viitos) saadaan 30.11 ja 8.12 on edessä ensimmäinen ulkomaanreissu, sinne poika tarvitsee influenssan + tehosteen ja etukäteen DTaP-IPV (tuhkarokko, sikotauti, vihuri), joka noin muuten tulisi vasta 12-18 kk iässä -- että uskoisin tuolloin 30.11 ja viikon siitä eteenpäin olevan jos jonkinmoista vatsaväännettä herralla, kerralla kun saa viisi rokotetta.

Edelleen nukutaan hyvin, vähintään 22-06, vaikka oli tuossa jo yksi yö jolloin poika vetäisi vaatimattomat 12,5 tunnin unet heräämättä kertaakaan.

Mahalta selälleen kieritään silloin kun huvittaa, pari kertaa myös selältä mahalle eksytty. Kova on imemisen vimma, kuolaa tulee enenevissä määrin ja levottomuutta reilusti. Jalat ja kädet vispaa, jokeltelu raikaa ja onhan tää vaan niin ihanaa katsoa kun toinen kehittyy ja oppii/ymmärtää melkein joka päivä jotain uutta.

Lettu ja herramuksu M, 3 kk+
 
Sabsu, meillä kestot on kaikki käytettyjä. Lukuunottamatta noita joita olen saanut kavereiden äitiyspakkauksista. Just joltakin kirppiksiltä olen ostellut. Joskus niiltä saa tosi hyväkuntoisia ja toisinaan tulee tehtyä niin surkeita kauppoja. Pääsääntöisesti kuitenkin ovat kuvauksen mukaisia.

Aikas hurjan mittaisia yöunipätkiä teidän joidenkin onnellisten vauvelit vetelee öisin. Mä oen hurjan tyytyväinen näihin 3-4 tunnin pätkiin. Meillä pojat aikoinaan ei tainneet nukkua edes tuollaisia pätkiä tai sitten muistan väärin. Joka tapauksessa imetyksen loppuvaiheessa ovat olleet öisin tissillä puolen tunnin-tunnin välein. Siihen mulla on molemmilla kerroilla imetys loppunutkin, kun on palanut käämi sellaiseen turhan päiväiseen yötissittelyyn. Molemmat pojat ovat tuolloin olleet kyllä jo vuoden ikäisiä. Ihanaa olisi jos Eevi jossain vaiheessa tosiaan itse ilman mitän unikoulua alkaisia vetelemään täydet yöt. Mutta vielä en sellaista odota.
 
Meillä ei tullut 3kk rokotteista mitään. Eikä kyllä rota-rokotteestakaan sillon 2kk iässä eikä nytkään. Seuraavia satseja odotellessa... Muistelen, että esikoinen sai jostain rokotteesta kunnon kuumeen yhdeksi illaksi, mutta olisko se ollut vasta joku minkä sai 1v neuvolassa tms.

Meillä todettiin nyt sitten maitoallergia ja refluksitauti, joten erikoiskorvikkeilla ja lääkityksellä mennään tästä eteenpäin. Päivä kerrallaan, onneksi nuo ovat toivottavasti ajan kanssa poistuvia ongelmia.

Yöunista, meillä ei tosiaankaan voi ennustaa kuinka yö menee. Muutaman kerran poika on nukkunut 22-06.30, mutta sitten on öitä jolloin halutaan syödä kahdesti. Useimmiten vain kerran. Mutta sen oon jo oppinut että päivän syömiset ja unet ei vaikuta yöhön, vaan se menee ihan jonkun oman mystisen kaavan perusteella :)

Tässäpä pikaisesti meidän kuulumisia. Harvinaista herkkua että lapset on yhtä aikaa nukkumassa :)
 
Voihan se olla että johtui kuitenkin siitä rotarokorreesta tuo kakkaruljanssi. Nyt on alkanut onneksi helpottaa, enää tulee 3-4 kertaa päivässä kakka ja ihan normaalia on.

Muutama yö on mennyt nyt aika huonosti, herää jo 2-3 h päästä nukkumaanmenosta. Viime yönä söi kyllä vaan sen 1 kerran mitä normaalistikin, mutta kähisi ja vääntelehti ja tuttia sai käydä laittamassa moneen otteeseen. Piereskelee myöskin enemmän. En tiedä onko syynä nyt noi d-tipat jotka ollaan nyt vihdoin aloitettu. Tällä kertaa ihan varovasti aloitellaan, vasta 2 tippaa nyt menossa neljättä päivää. Huomenna varmaankin siirrytään kolmeen tippaan.

Meilläkin poika kuolaa paljon ja tunkee nyrkkejä suuhun ja hieroo ikeniä sekä nyrkeillä että tuttipullolla syödessä. Voikohan jo hampaita alkaa tekemään tässä vaiheessa? Mulle tullut ensimmäinen hammas jo 4 kk ikäisenä.

Meillä ei myöskään nukuta liikkumattomissa vaunuissa. Käyn päivittäin koirien ja vaunujen kanssa lenkillä ja yleensä ollaan 45 min-1 h, sen ajan siis nukkuu ihan tyytyväisenä. Sit kun yritän jättää vielä ulos nukkumaan niin max 10 min ja alkaa huuto :D

Isonalle hyvä kun kuitenkin saitte nyt selvyyden vaivoihin, toivottavasti pian helpottaa!

11. pv ois rokotukset, vähän jännittää että tuleeko kuumetta ja mitä siitä rotarokotteesta taas seuraa :/

elpukka & papu 3 kk
 
Hei vaan naiset! Ketju onkin vilkastunut viileiden kelien myötä :)

Meillä on saatu rotarokotteen ensimmäinen osa, siitä seurasi neljän-viiden päivän kakkarumba, mutta unet eivät onneksi menneet. Normaalisti käytetään kestoja, mutta n. viikon verran neuvolasta suositeltiin kertiksiä käytettävän ja niin muistaakseni tein edellisenkin lapsen kanssa rotarokotteen yhteydessä. Kestot ovat periytyneet aiemmilta lapsilta, pääosin tsi-versioita myllymuksujen vaipoista. Pari ittibitti aio-vaippaa on s-kokoa, niissä on ihanat materiaalit!

Tyttönen kasvaa kovasti ja seurailee jo todella paljon siskojensa touhuja. Toki untakin päivään mahtuu. Nyt on useampana yönä nukahtanut 20-21.30 yöunille ja herännyt neljän pintaan syömään. Toisen kerran on syönyt kuuden-seitsemän maissa ja jatkanut unia lähes yhdeksään, sitten on vaihdettu päivävaatteet ja seurusteltu jonkin aikaa. Päivällä vauva nukkuu muutaman kerran, nykyisin jopa paikoillaan olevissa vaunuissa! Helpottaa tuon keskimmäisen kanssa pihalla touhuilua. Ja liinassa vauva viihtyy mukavasti. Viimeksi tänään kävimme liinaillen sienimetsässä. Tuloksena lähinnä lukematon määrä hirvikärpäsiä :/

Lettu: imeväisen kanssa olen reissannut lähinnä Tallinnassa ja Tukholmassa, mielestäni helpoin vaihe lapsen kanssa matkustamiseen ennenkuin kasvaa vähintään koululaiseksi. Mutta Pariisiin viime talvena tutustuttani totesin ettei sitä metroa ole suunniteltu rattaiden kanssa käytettäväksi, jestas niitä portaita! Onneksi usein kuitenkin joku auttaa ihan pyytämättä.
 
Kestoilevat - sopiiko teidän Bitti D'lish S-koon vaipat enää? Musta tuntuu et S on enempi nb-kokoa, mietin ostanko M-koon vai jopa L-koon vaipan käyttöön nyt jos on pientä tekoa.Petiteä ei taida merkillä olla?!

Naapuri kotiutuu tänään eilen maailmaan tulleen pienen kanssa - voi ihanaa, tuntuu et omakun on jo niin iso :D

Sabsu ja Evren 2kk!
 
Hip hei!
Eilen käyty 3kk neuvolassa, hymypojan paino 6,6kg ja pituutta 63,5cm. Sai kaksi rokotusta...voi jee mikä huuto!! Pitkään nikotteli jälkeenpäinkin...raasu. Jalat on selvästi kipeät ja lämpöäkin tuli. Nyt tuhisee nenäkin ja on kuuman oloinen. :(
Rotarokotetta ei annettu, koska on tämä pulautus-kakkarumba mennossa. Täti epäili vatsatautia ja jos ei helpota tän vkon aikana, niin ottavat ulosteviljelyn. Jos se puhdas, niin sit joudun itse maidottomalle ruokavaliolle. Meillähän on täysimetys myös.
Yöt menee vaihtelevasti...viime yönä eka syöttöväli 8h, sit söi toisen tissin ja jatkoi unia, mut yleensä öisin syödään 1-3x.

Voi Letun poikaa, kova koettemus tulossa rokotusten suhteen...tuikataanko ne samana päivänä? :(

Voikaa hyvin!

-julianna ja hymypoika 3kk
 
Käytiin 3kk neuvolassa viikko sitten ja mitat 5,7kg ja 61cm. Rokotukset saatiin molempiin jalkoihin ja pieni oli kipeä ja aristi niitä pari päivää. Annoin Panadolia muutaman kerran kun huusi kivusta :( Rota saatiin kanssa ja tällä kertaa se pysyi sisällä. Vatsaan sillä ei ollut vaikutusta muuten kuin lisääntyneen puklailun muodossa.

Meillä mennään eikä meinata :) Tasan 12vkoa vanhana parin viikon harjoittelun jälkeen tajusi miten käännytään vatsalta selälleen ja sen jälkeen ei paikalla oikein tahdo enää pysyä. Nyt osaa jo rullata vuorotellen vatsalleen ja selälleen sekä alkanut mönkiä eteenpäin. Katsoo kohteen minne haluaa ja kääntyy vatsalleen nostaa pyllyn ylös ja potkii jaloilla eteenpäin mittari matotyyliin otsa käsien päällä :LOL: Ja sylissä ei tietysti enää suostu makailemaan vaan punkee ylös istumaan, vatsalihakset tuntuu olevan kovilla. Saattaa myös olla syy puklailuun?!

Osakestoilin edellisillä kerroilla mut nyt kun oli jo hankkiutunut eroon kaikista vaipoista en enää viitsinyt hankkia uusia. Enkä kokenut sitä niin omaksi jutukseni.

Poitsu on kans alkanut tarttumaan leluihin ja omiin nyrkeihinsä sekä mun hiuksiin. Kuolaa tulee kans reippaanlaisesti ja tykkään nakerrella omien nyrkkiensä lisäksi harsoja ja jos vain saa kiinnin niin mun rystysiä :whistle:

Yöt menee kivasti yhdellä syötöllä noin klo 5-6 aikaan. Illalla nukkumaan noin 21:30 heti isoveljien jälkeen ja aamulla ylös 8 kun lähdetään viemään isoveljeä eskariin muuten nukkuis kyllä pitenpäänkin. Päivärytmit menee pitkälle isoveljien mukaan. Tosi hyvin on pieni sopeutunut reissaamiseen ja nanit on tottunut jo ihan pienestä syömään taskulämpimänä :p

S&Pikku M 3kk ja muutama päivä
 
Höö..lueskelin tuolta yhdestä fb-ryhmästä että lekuri oli suositellut äidin ottavan 1/4tl merisuolaa päivittäin kovasti puklailevalle, hajoittaa maidon jotenkin ja ongelmat helpottaneet.. Mitä perää tuossa en tiedä mutta ongelman kanssa painivat saattanevat kiinnostua vinkistä?

Täällä menee 62cm vaatteet ihan täysillä, ei edes juuri mtn suurta kasvuvaraa...kääk! Ens vkolla 2kk neuvola, saaps nähdä pituus. Paino huitelee 6kg paremmalla puolella omamittauksella. Hui tätä kasvua!
 
Sabsu, ollaan samassa fb-ryhmässä. Liityin sinne vasta, ehkä liian myöhään kun en oikein pääse juttuihin sisään. Eli ihan sivustaseuraajana olen. Nyt aloin kauheasti miettimään, että kuka se sinä niistä olet? =D

Bitti D'lisheistä, mun mielestä se s-koko on niin pieni, että tilaisin jo nyt suoraan l-kokoa. Meillä s-koko on enää varavaippana ja m-kokoiset aktiivikäytössä. Noita Bittejä näkyy tosi vähän käytettyinä, eli pitäisi l-kokoiset vissiin malttaa ostaa uutena.

AnnaOnni
 
AnnaOnni - mulla sama vika etten oikein pääse mukaan niihin juttuihin tuolla fb- ryhmässä. .liityin myös tosi myöhään.Kirjoittelen tosi harvoin mut seurailen päivittäin. Laita ihmeessä kaverikutsua jos tahdot juoruta (Uskoisin olevani ainut Sabine) :)

Hyvä tietää Biteistä, jätän M- koon siis väliin ;) Kävin tänään hakemassa alueen yhden fb kirpparin myyjältä vähän imuja ja Fuzzeja..hih, tähän tulee himo XD Vanhat froteet pistin paloiks ja oottelen et saan ne ommelluks.
 
Iltaa kaikille, hurjasti taas aikaa viime kirjustelusta, tuntuu vaan ettei päivät riitä mihinkään...

Täällä voidaan ja kasvetaan hyvin, 3kk neuvolassa 5455g/57cm, tulevalle viikolla sitten jo 4 kk neuvola. Mihin tää aika menee?!

3-kuukautis rokotteista tuli muhkeat patit jalkoihin, mutta annettiin 2x panadol, niin pahemmilta kivuilta/itkuisuudelta vältyttiin. Rota-roketteesta ei tainnut juurikaan mitään tulla..

Rytmistä... päivisin syödään noin 4h välein ja kiinteät olen jo aloittanut... yöllä sitten nukutaan suunnilleen klo 22-04 ja sitten klo 04-07... Esikoisen kouluajat sitten määrittää yleensä päivää, mutta ulkona poitsu nukkuu noin 2-4h unet vaunuissa ja pikku torkkuja sitten sisällä. Päivistä riippuen tuo valveilla olo, joskus tosi uninen ja toisina päivinä jaksaa touhuilla jo enempi..

Meillä nukutaan pääosoin selälleen, aina mä kyljelleen kyllä laitan, mutta itse sitten kääntyilee ja yleensää löytyy poikittain sängystä. =)

Amy ja pikku-ukko (pian jo) 4kk :heart:
 
Iltaa!

Mitäs kaikille kuuluu? :)

Meillä oli torstaina 3 kk neuvola ja mitat olivat 6260 g & 62 cm. Kovaa vauhtia siis kasvaa ja pituudessa onkin ottanut ja ikätoverit kiinni, painokin melkein keskikäyrällä.
Sai piikit ja toisen annoksen rotaa. Rokotuksista ei noussut onneks kuume eikä pistoskohdat olleet kipeät. TAAS tosta rotarokotteesta vaan aiheutu kauheet mahavaivat ja puklailut. Nää kaks yötä on ollu yhtä tuskaa, heräilee jatkuvasti itkemään kun tulee röyhtäsyjä ja maha kipeä :( Rytmikin on kärsinyt tän takia, tänäänkin meni 8 illalla nukkumaan ja heräsi uudelleen 9 jälkeen ja edelleen hereillä. Toivottavasti pian helpottaa.
Nyt on myös tulossa kaks hammasta alas, ihan just varmaan puhkee, kuultaa jo valkosena ikenien alta. Nekin varmaan vaivaa öisin kun on nukkunut aika levottomasti viime öinä ja hankaa hulluna nyrkeillä ikeniä sekä kuolaa.

Muuten täällä asustaa pääosin tyytyväinen ja iloinen vauva :) ens viikolla aletaan jo vähän soseita maistelemaan. Aattelin tehdä ite soseet ja varmaankin bataatista tai porkkanasta aloitetaan. Osaatteko sanoa onko parempi soseuttaa sauvasekoittimella vai tehosekoittimella? Onko kellään antaa mitään hyviä vinkkejä liittyen soseisiin?

Nyt täytyy mennä koittaa jospa sais tuon jäbän nukkumaan! Öitä!

elpukka & papu 3,5 kk
 

Yhteistyössä