Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Huomenta! En minä osaa käyttää tätä uutta systeemiä, mäpä vaan kokeilen et jos tähäb kirjotan ni mihin tää menee...???
Mä totisesti toivon et tää ei jää tämmöseksi ku hyppii rivit ja kaikki kokoajan ku puhelimella kirjottaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Malsa
Staffylle onnittelut pienestä pojasta :)

Mulla ei ole vielä tullut erakkomaista olotilaa. Lähinnä tuntuu, että sen parempi mitä enemmän ihmisiä näen. Onhan tässä jo muutama kuukausi kotona oltukin ja tahtoo olla vähän tylsää. Vaatteiden puolesta tosin alkaa olemaan fiilis, että en kohta poistu kotoa minnekään, ku ei tahdo enää vaatteet mahtua ja ainoat äitiyshousutkin alkaa oleen vähän kuumat. Ei ihan koti pöksyillä kehtais ihmisten ilmoille lähteä :p

Hiki -kohtaukset on niin tuttua juttua. Eilen neuvolassa sain viimeksi sellainen. Hyvä, ku sain housut pois jalasta ja takas päälle, ku oli niin älytön hiki päällä. Kotiin päästessä piti vaihtaa kaikki vaatteet. Sama toistuu monesti öisin ja aamulla pitää petivaatteet ym vaihtaa. Rasittavaa. o_O

Monella on tosiaan noita mielipiteitä toisten vauvamahoista. Lopultahan se on ihan sama millainen maha kunhan äiti ja vauva voivat hyvin :)

Täällä on kans jotain flunsan poikasta ollut, mutta mulla alkaa nuha olemaan voiton puolelle. Hyvin harvoin sairastelen, mutta nuha tulee yleensä kerran tai kaksi vuodessa.

Eilen oli se neuvola. Verenpaineet oli hieman nousseet, sf-mitta oli edelleen 29cm ja paino oli hieman laskenut (ei ihmekään, kun tuntuu ettei ruoka oikein tahdo maistua). Streptokokki -näytekin otettiin :) Vauvan painoksi arvioi tunnustelemalla 3-3,5kg ja on kuulemma siron tuntoinen. Vauva ei ole vielä kiinnittynyt ja th tuumas, että jos lapsivedet lorahtaa kerralla niin makuuasentoon ja ambulanssilla synnärille ettei napanuora luiskahda ulos ym. Itellä on vähän totuttelemista tuohon ajatukseen, että joutuisin ambulanssin tilaamaan synnytyksen takia, kun tästä hurauttaa n. 15 minuutissa sairaalaan autolla, mutta kait se pitää sit noin toimia, jos ko. tilanne tulee. Toki synnärille on varmaan paras soittaa ensin. Th meinas myös, että tämä synnytys tulee olemaan nopea, kun tuo ekakin oli, mutta nähtäväksi jää.

Viivian 37+1
 
Missä Syli ja Sonde? Synnärillä?!:)

Kärsiikö kukaan muu aurallisesta migreenistä? Mulla nyt yhtäkkiä viikon sisään ollut kohtaus 2kertaa.. Tätä ennen ollut joskus vuosi sitten ja sitä ennen meni vuosikausia ettei ollut. Ihan kamala vaiva ja pelottavaa, kun puutuu käsi ja kasvot, kieli... Mä niin toivon ettei enää tulis..

Vettä tulee taivaan täydeltö, joskos sais jotain sisähommia tehtyä tänään.
Pupumamalle paranemista, mites jos on kipeänö niin alkaako ne tekeen sitä sektioo? Eikös se sulla ollut tulossa vai muistanko väärin..

Mukavaa päivää!

Kerttuliinu poksuu 37!!
 
Osaankohan mä käyttää tätä uutta versiota... :D

Oliko joku synnyttänyt sillä aikaa, kun en ole täällä käynyt... Onnittelut, jos oli! Synnytyksen jälkeinen dementia...

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. Pojalla oli pituutta jo 50cm ja painoa 2910g. Meinattiin saada ensi viikolle aika painokontrolliin, mutta ei sitten saatu. KUKA TÄÄLLÄ OLI SIIHEN IMETYKSEEN PEREHTYNYT ENEMMÄN? Pojan paino oli noussut viikossa 110g, pissaa, kakkaa ja on tyytyväinen. Seurustelee välillä toista tuntia ja nukkuu hyvin. Mutta painoa olisi pitänyt tulla enemmän, kun tuo on alle 3kg... Hirveitä paineita äideille luodaan, kun ensin painostetaan imettämään (mä ihan tykkäänkin siitä) ja sitten vingutaan neuvolassa, kun vauvan paino ei ole noussut tarpeeksi... Lisämaidolle ei kuitenkaan nähnyt tarvetta, mutta vauvaa pitäisi herätellä öisin 4 tunnin välein. Että mitäs sanoo imetysexpertti tähän? :) kun meidän mielestä tuntuisi jotenkin järjettömältä alkaa herättelemään vauvaa kesken unien. Ei se silloin edes syö niin hyvin. Päivisin kuitenkin tankkailee 2-3 tunnin välein. Öisin vaihtelee 2-5 tunnin välillä. Tosiaan neuvolantäti olisi laittanut ensi viikolle ajan painokontrolliin, mutta koska mun on vaikea sinne päästä (mies ei voi enää olla pois töistä ja kävelymatka neuvolaan on n. 3km, josta 2,5km on ylämäkeä, enkä oikein vielä viitsisi tuplarattaiden kanssa lähteä puskemaan ylämäkeen, jonka täti kyllä ymmärsi ja oli samaa mieltä), niin tyytyi siihen, kun mies sanoi, että meillä on kalavaaka, jolla voidaan punnita poikaa. Mutta samalla myös käski herättelemään tuota vauvaa sen 4 tunnin välein. Maitoa kyllä tulee varmasti riittävästi, mutta milläs pakotan vauvan imemään enemmän kuin se jaksaa? Mies käski olla stressaamatta, mutta minkäs teet... Muuten vauva sai kehuja jäntevyydestä ja tarkkaavaisuudesta ja terkan mielestä jopa hymyilee jo tarkoituksellisesti. Ja mähän olen ollut sitä mieltä jo muutaman päivän :D

Tsempit kaikille mahakkaille loppumetreille! Toivottavasti Lauwra pääsee pian hommiin :) ja toki muutkin, joilla alkaa viikot olla täynnä :) nyt poika alkaa ähistä siihen malliin, että on nälkäinen.

Pihla ja poika 2vko1vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Pihla, joko sun pieni poikasi on 2 viikkoa vanha! :) Ajatella, kyllä se aika vaan on mennyt hurahtamalla vaikka välillä ne päivät täällä tuntuu pitkiltä.

Mitenköhän tosiaan se sektioon meno kipeänä onnistuu... Muistan, että anestesialääkärin esikäynnillä kuunneltiin keuhkot ja vaikka mulla ei mitään flunssaa edes ollut niin ne vinkui vähän ja sain siihen lääkkeet (esikoisen aikaan siis). Kiireelliset ja hätäsektiot nyt varmasti tehdään flunssasta huolimatta, mutta suunniteltua varmaan siirretään jos on kipeänä? Ihan vaan villi veikkaus.

Ei tämä keskustelu kyllä vielä ihan kympillä toimi, mutta jospa parannuksia vikoihin tulee lähipäivinä. Mua ärsyttää suunnattomasti noi vihreät hymiöt, ihan typeriä! Jatkossa käytän vaan näitä hymyileviä :)

lauwra 40+5
 
Pihla: Meikäläinen tietää jotain imetyksestä :) Painoa pitäisi tulla 150g/vkossa tai 500g kuussa sen jälkeen kun syntymäpaino on ylittynyt. Kuitenkin teillä on paino noussut niin uskoisin, että maito riittää hyvin :) Tuleeko pissaa yli 5 kunnolla märkää vaippaa ja kakkaa yli 2 krt? Millaisia määriä kerrallaan? Miltä imuote tuntuu? Kuuluko nielemisääntä? Eihän vauva nukahtele rinnalle "liikaa"?

Teidän pieni on niin pieni, että ei olisi huono idea kuitenkin tehostaa imetystä vaikka painoa onkin tullut.( Yksi punnitus ei kerro vielä kuitenkaan kaikkea) Tässä auttaisi: ihokontakti ja pesiminen eli vauva vaippasilleen äidin paljaalla rinnalle esim tvtä katsoessa, päikkäreitä nukkuessa yms. Sitten rinnan painaminen, eli kun vauva lakkaa aktiivisesti nielemästä niin puristaa rintaa hellästi C-otetteella (eli samalla tavalla kun pitelisit hampurilaisia kädessä ) ja ikäänkuin lypsää maitoa vähän vauvan suuhun. En ehkä itse herättelisi jos vauva herää kuitenkin 3-5h välein? Sehän on melkeen kuin 4h :) Koita pitää huoli, että vauva syö joka imetyksellä aktiivisesti eli nielee maitoa rytmikkäästi ja ettei ihan nuoku... :) Toki rinnalle saa nukuttaa, mutta että söisi ensin :)

Minulta saa kysellä myös yvllä apuja jos haluaa, koitan neuvoa jos osaan :)

Lara 36+5
 
Kauhee näin ensisilmäykseltä tämä uus palsta. :eek:

Mutta joo, täällä kans edelleen yhdessä osassa, hyvä niin. Kävin tytön kanssa tänään kaksitaan kylpylässä polskimassa, vaikka kauan mietinkin että viitsinkö enää uida. Mutta koska ei oo sitä klassista limatulppaa ole näkynyt enempää kun pala tai pari, niin päätin että mennään. Jos mä nyt jonkun tulehduksen sieltä sain niin.. Kun en tiedä onko kohdunsuu jo auennut vai ei. Jaksettiin kuitenkin olla jopa 1,5h ja sitten alkoi iskeä jo nälkä. Kaikki menikin niin kauan ihan hyvin, että nousin turhan vauhdikkaasti altaasta istuma-asennosta, että mun peukalo jäi jotenkin painuksiin ja kuului ihan kauhea rusahdus. Nyt se on ihan sairaaaan kipeä, mutta liikkuu edelleen, eli varmaan vaan nivelsiteet meni :mad: Kiva nyt sitten!

Voisko se kesä nyt pian jo alkaa?? Mua alkaa nyrppiä nää jatkuvat tuulet, sateet ja kylmät ilmat. (Ompas kaikki tänään huonosti..)

Ah, ainiin. Tyttö potkas mua polvella vahingossa mahaan(napaan) maanantaina, kun en huomannut että oli tulossa syliin. Kyllä on ollut kipeä siitä asti. Yöllä kääntyminen on tehnyt kaikista kipeintä, ja kumartua ei ole tehnyt mieli. Mustelmaa ei kyllä näy. Taitaa siis jostain sisempää sättiä, onneksi istukka on takaseinässä, ettei sinne osunut..

Jos mä nyt huomenna sitten pakkaisin sen sairaalakassin, kun viikot poksuu kerran sen 37+, ihan varmuuden vuoksi vaan..

Jos jotain positiivistä pitäis löytää niin, mun keittössä on reikä! Tiskikoneen mentävä reikä :D Mahtavaa! Kyllä vaan menee varmasti vielä kuukausi ennenkun siihen se tiskikone tulee, kun kaikki laskut tulee taas yhtäaikaa luukusta ja pitäis putkimies ottaa ja.. huoh. Mutta pikkuhiljaa, sanoi mummo lumessa ;)

Beibei & Ipana 36+6
 
Eih, eikö oo enää popkorninsyöntihymiötä? :(

Täällä laitettiin eilen pinnasänky makkariin ja siihen sit laitoin ton kelalaatikon. Sairaalakassiakin oon ahkerasti pakannut. Tai siis siellä on tällä hetkellä suklaata ja pilli. :D Kun mistäköhän luin, että on hyvä olla oma vesipullo ja pilli niin ei tartte niitä sairaalan minimukeja koko ajan täyttää jos jano iskee ja sit pillin avulla pystyy juomaan missä tahansa asennossa. Lisäksi olen tehnyt listaa siitä, mitä sinne pitää vielä pakata, mutta kun tosi moni asia on sellanen, että sitä tarvitaan vielä täällä kotona. Oman kauratyynyn ajattelin ottaa mukaan, vaikka sairaalastakin niitä löytyy.

Eilen vessassa tuli yhdellä pyyhkäisyllä pieni verinen limavana, ei todellakaan mikään iso. Sen jälkeen ei mitään. Aika armoton ummetus ollut kyllä nyt parina päivänä, että tiedä sitten mistä tota verta tuli. :rolleyes: Muuten olot suht ennallaan, mitä nyt tuolla takalistossa on enemmän paineen tunnetta ja kipuilua. Huomenna verikokeisiin.

Muoks. Hmm, epäonnistuneesti yritin laittaa tänne "allekirjoitukseksi" tällaisen
niin ei tarvitsisi itse muistaa viikkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Höh kun piti kirjautua että pääse vastaamaan... Samoin eilen illalla kirjoittamani viesti on kadonnut :(

Nyt ei taida olla ketään ketä onnitella, mutta ehkä jo huomenna olisi joku onnellinen jakautunut! Tsemppiä siis kaikille tasapuolisesti.

Täällä on vauva tullut kotiin!!! Eli nyt aloitellaan arkea...neuvola on ylihuomenna koska painoa on niin vähän (1950g) ja se pitäisi saada nyt nousuun. Lypsän muutamia kertoja päivässä ja annan maidon pullosta niin näkee että tarvittava määrä maitoa menee. Korviketta siis lisänä tottakai.

Kännykällä kirjoittaminen on kyllä niin persiistä että palaan astialle myöhemmin...

Catnip82 + Toukotyttö 11vrk
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Yäk oma olo vaan pahenee. Tää on kyllä niin mun tuuria, että viikkoa ennen (mahdollista) synnytystä iskee tällainen tauti. On kyllä niin heikko olo ja joka paikkaan sattuu. :confused:

Ja mulla kun oli niin suuret suunnitelmat tälle viikolle! :D piti hemmotella itseä laittamalla kulmat ja ripset kuntoon sekä tehdä vielä viime hetken babyhankinnnat, mutta mutta...

Pahoittelut omanapaisuudesta, ajatus ei kulje. Pupumama 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Pikkusen vaatii totuttelua tää uus systeemi. Äkkisältään sekava, mut eiköhän tää tästä, kun tottuu.

Eikö "vieläkään" kesäkuista vauvaa, vaikka ollaan jo näin pitkällä!?!

Mamira, mulla tuli tänää vessareissulla kans sellanen pieni verinen limavana. Pikkusen säikäytti, mutta eipä sitä oo toistaiseks tullu enempää. Joko on limakalvot herkällä tai voihan se varmaan olla limatulpan hitunen. :)

Lauwra, ei mulla tarkkailla tota vauvan pyörimistä muuta ku neuvolassa. Ehkä sit jos epäilevät taas perätilaa, niin lähettävät tarkempiin tutkimuksiin. Ei ainakaan tunnu, että vauva olis ihan pyöräyttäny ympäri, mut kummasti kenossa välillä kyllä tuntuu olevan.

Catnip, ihanaa että oot saanu vauvan kotiin!

Mulla noi sairaalakassin suklaat on säästyny aivan hyvin, mutta se johtuu varmaan siitä, että keittiön kaapissa on koko ajan pari levyä suklaata ja mahdollisesti vielä muitakin karkkeja. :D Ei oo oikein herkkulakko pitäny.

Sulo-Sylvia ja sipsukka 37+5
 
Lara, kiitos vinkeistä :) vaippaa tälle saa vaihtaa usein. Liberoissahan nykyään on se väriraita, mikä näyttää, kun vaippa on märkä ja sen mukaan pissavaippoja kyllä tulee useampi vuorokaudessa. Kakkaa tulee varmaan 5 kertaa vuorokaudessa ja välillä ihan vaipan täydeltä. Nielemisääni kuuluu, imuote on mun mielestä ihan kunnossa. Rintakumiahan mä olen käyttänyt alusta saakka, kun ilman on sellaista hakemista... Kyllähän tuo usein nukahtaa rinnalle ja etenkin öisin teen niin, että ensin imetän, sitten vaihdan vaipan että vauva heräilee uudelleen ja imetän lisää. Välillä kutittelen ja päiväsaikaan höpöttelen, että virkistyy uudelleen imemään :D lähellähän tämä on paljon ja tosiaan ei maidon riittävyydestä ole kiinni. Ja se pissan määrä... Tänäänhän poika siellä neuvolassa pissi varmaan puoli litraa, kun terkka pyöritteli siinä ilman vaippaa ja sai terkkakin suihkun päälleen :D varmaan sekin kyllä tuohon painon nousuun vaikutti, kun viikko sitten oli just syönyt ennen punnitusta ja tänään siinä ehti mennä pari tuntia välissä ja tuo tosiaan teki valtavat pissat ja väänsi kakatkin ennen punnitusta. Tämän kokoisessa kaverissa varmaan vaikuttaa sekin? Ja etenkin silloin, kun poika onnistuu pissimään ilman vaippaa, sitä pissaa tuntuu riittävän ja riittävän... Täytyy varmaan viikonloppuna punnita itse tässä kotona ja katsoa, miten se paino nousee. Tänään olen nyt sitten iskenyt aina heti tissin suuhun, jos poika on vähääkään sen oloinen, että saattaisi syödä. Tämä ei juurikaan puklaile, mutta syödessään välillä sylkee maidot ulos niin, että me molemmat haistaan ihan happamalta maidolta päivän päätteeksi... Että en sitten tiedä, mikä tässä mättää, kun mun mielestä on mennyt ihan mukavasti.

Lauwra, kummasti se aika on omalla kohdalla lähtenyt oikein lentämään, kun poika syntyi :) ihan uskomatonta, että 2 viikkoa on jo mennyt ja huomenna tulee jo 2 viikkoa siitä, kun kotiuduttiin sairaalasta! :O

Kurjaa, että tämä palsta tökkii just, kun meidän ketjussa on jännät paikat.

Pikaista paranemista kaikille flunssaisille! Suunnitellut sektiot munkin ymmärtääkseni siirretään, jos sattuu sopivasti sairastumaan. Toivotaan, ettei kukaan joudu flunssaisena synnyttämään :)
 
Hui, en mä osaa käyttää tätä uutta systeemiä...

Pikainen päivitys, täällä on uusi ihminen maailmassa. Syntyi eilen illalla 39+2 ja nopeasti ja hienosti tuli, niin kuin veikkailinkin omassa mielessä.

Kotona alkoi olla tuntemuksia neljän aikaan iltapäivällä ja vähän säännöllisemmin supiseteli, 10-8 min välein. Vinkkinä muuten vielä odottaville, että mulla ainakin toimi hienosti supistuslaskuri apps puhemimessa. Ei tarvinnut yhtään käyttää päätä ja katsella kelloa, nappia painamalla sai tolkkua itselle, missä mennään, suosittelen!

Seitsemältä meni jo 3-5 min välein, ja alkoin tuntumaan että lähtö on lähellä. Ja kahdeksalta oltiinkin sitten sairaalassa ja tullessa 5-6 cm auki ja ei kun saliin suoraan. Pallolla pyörittelyä, suihkua (kun ammetta ei ollut saatavilla) matalaa ääntelyä. Näillä keinoin selvisin pari tuntia. Sitten otin ilokaasun kaveriksi ja sillä mentiin loppuun asti. Veden meni vasta tässä vaiheessa ja ei mennyt kauaa, kun paine ja supistukset tihentyivät ja alkoi olla tukalaa. Mutta sitten kuin kummasta tuli yllättäen tarve ponnistaa, yllätti kätilönkin, että nytkös se jo tulee, ja kiire kutsua toinen kätilö. Ehkä meni n. 10 min niin poika oli ulkona. Siis niin hienosti meni ja ilman mitään tikkejä, ehjänä pysytty ja nyt ollaankin jo kotona. En halunnut jäädä sairaalaan yhtään pidemmäksi aikaa, kuin pakko. Lääkäri katsoi vauvan ja sai luvan lähteän ja itse olen tosi hyvässä kunnossa ja kotona 14 tuntia synnytyksetä. Jälkivuotoa vähän, ei kipuja, kun muutamat jälkisupistukset. Oon tosi iloinen omaan vointiin ja puserrukseen, kun se sektio ja huonokuntoisuus kummitteli koko ajan takaraivossa.

Imeminen on lähtenyt hyvällä otteella käyntiin, vaikka maitoa ei juurikaan vielä tule, mutta toivotaan, että muutaman päivän sisään hanat avautuisi. Nyt täällä siis nukutaan ja syödään.

Ameile ja pikku poika 21 h.
 
Ihanaa kun voit noin hyvin Ameile :) Ja onnea perheenlisäyksestä!

Kiva kun oikeasti mahdollista päästä noinkin nopeasti kotiin, itsekkin toisaalta toivon että päästään lähtemään tämän vauvan kanssa nopskaa kotiin, jos vaan oma vointi antaa myöden. Ihan vain esikoisenkin kannalta..

45min mansikkamaalla kyykkimistä ja mun jalat on vallan maitohapoilla, saa nähdä saadaanko mitään muita oloja aikaiseksi... :confused:
 
Onnea Ameile!

Pihla meidän esikko synty alle 3 kg, kotiuduttiin muistaakseni about 2700-2800 välillä. Punnituksessa toi just ulostamisen vaikutti paljon, eli olisitte varmaan saaneet 150g hyvinkin rikki :) en olis huolissani kun sun kertomaa luin ja kun pystytte punnitsemaan kotona vaikka niitä syöttöjäkin. Älä stressaa ainekan kumista jos vauva syö sen kans hyvin ja se auttaa, sitähän voi käyttää vaikka koko imetysajan. Jos noin hyvin pissaa kakkaa seurustelee, jaksaa syödä ym niin kyllä se kertoo että elimistö toimii hyvin ja varmasti painoa kertyy taas. Jos kotimittauksissa näyttäisi että painonnousu ok niin kannattaa toki seurata omia tuntemuksia herättelyä suhteen. Mutta vaikka kaksi väliä olis sen 5 tuntia ja muuten sit tiheemmin, ei siinä kauheasti ehdi enempää saada aikaseks. Se lepo kuitenkin on näille pikkuisille tärkeä et jaksaa syödä.

Täällä odotellaan vielä...

Syli 40 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Pihla sellainen lisäkonsti tuli vielä mieleen mikä ainakin meillä tehosti selvästi syömistä oli aina lennosta vaihtaa vauva toiselle tissille syömään kun yhtään alkoi osoittaa simahtamisen merkkejä.

Meillä poika syö n. 2-2,5 tunnin välein yötä päivää. Alkaa jo vähän tuntua jaksamisessa. Väsymyksen takia olen tosi huono heräämään öisin vaikka poika kitisee vieressä. Parina yönä mies on joutunut herättämään mua ja silti olen vain kääntänyt kylkeä ja jatkanut unia. Vuoden äiti siis täällä.. Olen kyllä oikeasti tosi iloinen että poika syö oma-aloitteisesti usein ja paljon, ei tarvi enää herätellä syömään. Mullahan oli puhelimessa sovellus joka muistutti syötöistä kahden tunnin välein. Hyvän painonnousun myötä poistin koko sovelluksen ja lakkasin laskemasta syöttövälejä. Eiköhän tuo nyt ruoastansa huolen pidä kun on syömisen alkuun päässyt :) Virkeä on ainakin ja perustyytyväinen.

Loppuisi jo tämä hiivatin jälkivuoto niin pääsisi normaaliin elämään kiinni. On se hääyökin vielä viettämättä.. :D

Kuusama ja Vauva-T 15 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Pihla, minä neuvoisin olemaan herättelemättä vauvaa öisin. Se jää helposti rutiiniksi eikä ole kivaa heräillä sitten öisin, kun ei enää olisi niin väliksi. Jos paino nousee, ihan huoleti voit olla.

Onnea Ameilelle vauvasta :)
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Ameilelle paljon onnea! :)

Syli84, kiitos tsempityksestä! :) tässä kun itse on ihan uudella asialla, niin heti epävarmuus nostaa päätään, kun neuvolassa puututaan painonnousuun. Kai tässä pitäisi yrittää luottaa itseensä ja myös tuohon vauvaan, joka on ihan tyytyväinen :) meidän neuvolan terkka taitaa olla noissa painoasioissa aika tarkka, kun laittoi tuon meidän 2,5 vuotiaankin vauvavaa'alle, "kun on niin pienikokoinen"... Ja siis painoa kuitenkin lähemmäs 12kg, että ei se nyt niiiin pieni ole.

Täällähän alkaa olla jo useampi lasketun ajan ylittänyt. Toivottavasti pääsette kaikki pian tositoimiin :)
 
Kiitos Kuusama ja Valkoinen teillekin tsempeistä! Ihana kuulla, etten taida ihan hakoteillä olla omien tuntemusteni kanssa :) täytyy alkaa vaihtelemaan tissiä kesken syötön, jos jaksaisi sillä keinolla syödä enemmän. En tosiaankaan minkään lisämaidon kanssa halua alkaa pelaamaan, kun omaakin tulee ihan riittävästi. Eriasia, jos paino ei olisi noussut tai poika jäisi nälkäiseksi.
 
Onnea Ameile! Ihana synnytys sulla ollut :)

Joo toi rinnan vaihtaminen usein lisää maito määrää ja aiheuttaa aina uuden herumisen eli helppoa maitoa vauvalle ilman suurempaa työtä :) Rintakumista voi oppia pois kun antaa vauvan itse ryömiä rinnalle, ei siis tarjoa rintaa vaan antaa vauvan itse keksiä otteen siitä. Se tosin ei onnistu väsyneen eikä nälkäisen vauvan kanssa, sitä.vou harjoitella vaikka syöttöjen välissä. Rintakumin kanssa syöminen on vauvalle rankempaa, sen takia saattaa syödä vähän vähemmän. Itse olen kumin kanssa myös aloittanut imetykset ja harmikseni siitä jäi tytölle aika kapea ote. Syöminen siis kesti aina tuhottoman kauan. Maito määrään se voi kanssa vaikuttaa, kun rinta saa vähemmän stimulaatiota. Itselläni tosin se ei vaikuttanut siihen mitenkään :) Jos vauva kakkaa noin paljon niin aivan takuuvarmasti saa tarpeeksi maitoa :)

Täällä oli jännä hetki illalla kun tuli kauhea kipukohtaus alavatsalle :eek: En tiedä mikä ihme se oli, aivan kamala tunne ja kova kipu iski yhtäkkiä. Onneksi meni sitten ohi. Jäi vähän sellainen hakattu ja väsynyt olo siitä :( Olisikohan joku hermo jäänyt jumiin tai vauva puskenut itseään ihan tonne alas?? Tuli pieni pelko persiiseen taas synnytyskivuista...

Tota supistus laskuria olen käyttänyt itsekin, tosi kätevä :) Löytyy ainakin androidille englannin kielinen versio mikä on tosi helppokäyttöinen :)

Lara 36+5
 
Siis mullahan usein rintakumi on täynnä maitoa siinä vaiheessa, kun vauva lopettaa imemisen, ja saattaa vielä alkaa valuttaakin :D että kyllä tuo sieltä saa tulemaan. Sillä on välillä puoli naamaa maidossa... Äsken veteli unia kolmisen tuntia ja sitten herätin syömään, kun täälläkin valvotaan... Poliiseja odotellessa.

Lara, inhottavia tuollaiset kipukohtaukset. Mulla ne sai aina sellaisen pienen synnytyspaniikin aikaiseksi. En osannut ajatella, että niiden pitäisi olla positiivisia kipuja, jotka edistää synnytyksen alkamista. Toivotaan, ettei sun kivut tule takaisin ja saat hyvät yöunet :)

Täälläkin tosiaan valvotaan. Naapurissa vaihteeksi pikkuisen popitetaan. Puolilta öin soitin sinne poliisit. Puolisen tuntia oli hiljaista ja meteli alkoi uudelleen... Äsken soittivat mulle poliisista, että päivystävät nyt tässä meidän kadulla yhden partion ja yhden siviilipoliisin voimin :D meillä on kuulemma huumeporukkaa naapurissa ja nyt poliisit kyttää yhtä moottoripyörää, mikä tuohon on ilmestynyt. Ihanaa asua tässä pienten lasten kanssa...
 

Yhteistyössä