Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Siis mullahan usein rintakumi on täynnä maitoa siinä vaiheessa, kun vauva lopettaa imemisen, ja saattaa vielä alkaa valuttaakin :D että kyllä tuo sieltä saa tulemaan. Sillä on välillä puoli naamaa maidossa... Äsken veteli unia kolmisen tuntia ja sitten herätin syömään, kun täälläkin valvotaan... Poliiseja odotellessa.

Lara, inhottavia tuollaiset kipukohtaukset. Mulla ne sai aina sellaisen pienen synnytyspaniikin aikaiseksi. En osannut ajatella, että niiden pitäisi olla positiivisia kipuja, jotka edistää synnytyksen alkamista. Toivotaan, ettei sun kivut tule takaisin ja saat hyvät yöunet :)

Täälläkin tosiaan valvotaan. Naapurissa vaihteeksi pikkuisen popitetaan. Puolilta öin soitin sinne poliisit. Puolisen tuntia oli hiljaista ja meteli alkoi uudelleen... Äsken soittivat mulle poliisista, että päivystävät nyt tässä meidän kadulla yhden partion ja yhden siviilipoliisin voimin :D meillä on kuulemma huumeporukkaa naapurissa ja nyt poliisit kyttää yhtä moottoripyörää, mikä tuohon on ilmestynyt. Ihanaa asua tässä pienten lasten kanssa...
 
Täällä kans valvotaan kipujen kanssa. Painetta ja menkkakipua ja epäsäännöllisesti supistaa. Noh viime yönä nukuin niin kai sen on reilua että ei ihan joka yö kuitenkaan saa nukkua ;)

Kauheeta tollanen taloyhtiö Pihla :eek:
 
Hmmm.. Kiva yö sulla pihla.. Jännitystä elämään...? :/

Taitaa Lara olla tota kipujen ja supistusten kanssa valvomista liikkeellä. Mä täällä kans vähän kellon kanssa vahtaan supistusten välejä. Nyt on kipeytyneet lisää ja tulee n 10 min välein, mutta eiköhän ne kohta lopahda. :) supistusten välissä särkee kuitenkin kokoajan niin en untakaan saa. Eilen tuli muutamia kertoja vähän verestävää limaa ja ehdin jo innostua, että kohta mennään. Eihän sitä tiedä joskos poika päättäis olla täsmällinen..

Tosi vaikea nyt tunnistaa supistuksia kun särkee kokoajan.. Ehkä vaan lopetan tän kellottamisen ja katon miten käy. Viime kerralla pamahti supistukset ihan älyttömän nopeasti tosi koviksi ja siinä ei enää jahkailtu lähetäänkö vai ei. Toivottavasti nyt kans tulis selkeä "lähtölaukaus".

Malsa ja pojuE 40+0
 
Huomenta! Täällä yö jotenkuten nukuttu mutnyt aamuyöstä heräsin ja tuli muutama aaaaikas tuntuva supistus. Kamala ku se säikäyttää aina! Vaikka niitä jo niin oottaa et alkaispa.

Pihla, huh mitkä naapurit sulla! Miten kävi, hiljenikö ne?

Malsalle tsemppiä kipuihin, jospa lähtölaukaus tulis näin tyylikkäästi laskettuna päivänä:)

Jos yrittäis vielä pari tuntia torkkua ennenkun pitäö suoriutua neuvolaan, toivottavasti viimeisiä kertoja jo.

Mutta huhuilen vielä; laaaauwraa, sondeeee...?!! :D :D

K 37+1
 
Mua on alkanu pelottaa tulla tänne palstalle jos nään aina kolme uutta vauvaa yön jälkeen :(Vaikka päivät menee hyvin, niin aamuisin iskee aina se masennus että "eikö nyt saatana vieläkään". :mad: Eli täällä myös supisteli illan, mutta hyvin sain unenpäästä kiinni, vaikka en voi sanoa hyvin nukkuneeni. Loppuisi toi vessassa ravaaaminenkin kun sais tän yhden ulos...

Ameilelle onnittelut vauvasta!

Pihla, miten naapurin jännitysnäytelmä päättyi? o_O

lauwra 40+6
ja en tahdo poksua enää!
 
Onnea täysistä viikoista Malsa :)

Jännää miten noita supistuksia on monella. Kukahan on seuraavana nyytti kainalossa?

Valvoin 00.30-04 supistuksien takia ja ne rupes jo vähän tuntumaan kunnes loppuivat. Kohta neuvolaan , toivottavasti vikaa kertaa. (En tykkää mun neukusta pätkääkään )

Lara 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: Malsa
Onnea Ameile! :)

Täällä ei mitään ihmeellistä. Kivuttomatkin supistukset ovat selkeästi vähentyneet. Ties miten monta viikkoa tässä pitää vielä odotella. Toivon kuitenkin, että te joilla on jo viikot täynnä, että vauvat syntyisi..olette odottaneet jo niiiin pitkään ;)

Viivian 37+2
 
Tämähän oli näppärästi kadottanut osan viesteistä.. :mad:

Ja ei kyllä nuo hymiöt nyt oo parhaita..

Mutta (.) Täällä myös valvottiin viime yö. Kivasti ollaan synkronissa noiden valvottujen öiden kanssa :D 02-06 kivuliaita supistuksia 8-12min välein. Siinä mietin, että voinko oottaa aamun et hälytän lapsenvahdit vai joutuuko yöllä soittamaan. Otin viiden aikaan 1g panadolia. Kuudelta olin nukahatanut. Sen jälkeen vaan kevyttä menkkakipua ollut, ei kunnon supistuksia. Huoh. Kyllä tämä jo riittäis. Muuten mulle olis yks ja sama milloin syntyy, mutta en mä jaksa kipuilla näin paljon.. Sori taas valituksesta :(

Eilen tuli sen sata viestiä, että onko tuntemuksia, ootko poksahtanut, oot vissiin vielä yhdessä koossaa, nyt vaan s:t käyttöön, käy lenkillä, kyykkäämäällä se sieltä tulee jne. Voin sanoa, että ei ihan hirveesti naurattanut, kun eilen päivälläkin kipuili koko ajan ja hirvee paine (melkein ponnistus-olo).. Oon vissiin herkillä :mad::(

Neiti S 40+1
 
Voisinpa itekkin kyl laittaa vaikka fb viestiä että jättäkää mut rauhaan:mad:
Oikeesti menee hermot kun koko ajan joku kyselee.. Onko suppareita, mikä olo, ai et oo sairaalassa:eek: Ja siis ihan lähipiiriin kuuluvat joille kyllä ilmotan pian kun vauva syntyy..
Mulla edelleen ihan ok olo, tosin iskias vaivaa eli jalka pettää alta välillä. Niceo_O
Mielettömästi tsemppiä kaikille joille viikkoja jo kertynyt "liikaa" toki muillekin :)
miiula 39+2(?)
 
Onpa täällä monella huono yö takana! Toivottavasti supistelijoiden supistukset saa jotain aikaiseksi :)

Täällä meni yö lopulta kolmen tunnin unilla ja välissä yksi syöttö. Meteli hiljeni loppuyöksi, kun poliisit kävi uudelleen ja tosiaan ilmeisesti jäivät tuohon kytikselle. Kovasti kannustivat jatkossa ilmoittamaan kaikki häiriöt, mitä naapurista kuuluu. Pilveä siellä polttelivat ja asunnon haltija sai sakot. Tänään meni tieto isännöitsijälle, joka laittaa nyt asukille varoituksen. Samaten sen vuokranantajalle. Joka on tuon asukkaan äiti... Tuossa kämpässä on asiat hoidettu niin huonosti, että samalla menee myös uhkaus asunnon haltuunotosta :D muutenhan tämä on tosi kiva taloyhtiö ja naapurit on kivoja ja rauhallisia ja kaikkien kanssa tullaan toimeen :) harmi, että se yksi mätämuna asuu just meidän seinän takana... Saa nähdä, miten tänään illalla. Kovasti poliisisetä onnitteli perheenlisäyksestä :D

No, viime yönä sitten vaihtelin poikaakin lennosta tissiltä toiselle, kun kerran hereillä olin. Hyvin söi ja aamupäivästä roikkui tissillä tunnin! Käytännössä koko ajan myös imi. Ja sitten huolestuin, kun poika tuntui niin kuumalta. Kai se nyt tuntuukin, jos hautuu rinnalla niin pitkään. Tuleehan siinä itsellekin usein kuuma. Aina pitää jostain huolestua...

Pitkää pinnaa ja kovasti tsemppiä kaikille! Etenkin niille, joiden laskettuaika oli ja meni. Muistan vielä sen tuskan hyvin elävästi, kun vaan odotti ja odotti. Supisteli ja joka paikkaan sattui. Pian kaikilla on vauva kainalossa :)
 
Voi mitkä naapurit Pihla :/ Toivottavasti varoitus menee perille ja saisitte pian vaikka uudet naapurit... :D

Täälläkin nukuttu huonosti. :mad: Ihan kamala paineentunne nyt viime aikoina ollut tuolla alhaalla ja vessassa saa kyllä ravata monta kertaa yössä. Supistukset myös nyt lisääntyneet (kivuliaat sellaiset), ei melkein pariin viikkoon olekaan niistä juuri tarvinnut kärsiä mutta ehkä tää oma sairastelu nyt aiheuttaa niitä enemmän. Vieläkin tosi heikko ja kipeä olo, vaikka kuumetta ei enää juuri olekaan. Jospa tää tauti nyt ainakin viikonlopun aikana menisi ohi! Maanantainahan meillä on seuraava ultra ja kontrolli, toivoisin että synnytyksen käynnistys oli sitten jo ajankohtaista niin kuin viimeksi uumoilivat. Käyrillä käytiin tänään ja vauvalla menee onneksi ihan lujaa, vaikka äiti täällä omasta mielestään hidasta kuolemaa tekee. Mutta niin se kätilö lohdutti, että vauva kyllä pitää itsestään huolen ja voi tällaisissa tilanteissa huomattavasti äitiään paremmin.

Pupumama 36+2
 
No minä nyt teen sitten poikkeuksen, kun olen ihan hyvin nukkunut. :D Mitä nyt välistä tunnin välein vessassa juoksua, mutta se on ihan jokaöistä. Joka vessareissulla kyllä ihmettelen, miten ikinä jaksaisin synnytystä alkaa harrastamaan näin väsyneenä. Meinaan mitään nukahtamisvaikeuksia ei ole, kun vessasta rojahdan takaisin sänkyyn.

Tänään kävin antamassa verikokeen ja streptonäytteen. Sen jälkeen menin neuvolaan mittaamaan verenpaineen, joka pysyttelee nyt jostain syystä siinä 130/90 tienoilla. Onneksi ei ole tuosta noussut. Pyysin myös terkkaa tunnustelemaan vauvan asentoa, kun siitä olin vähän huolissani, mutta sanoi, että kyllä se vielä siellä on ihan siinä asennossa missä pitääkin. :) Helpotus.

Eilen ostaa täräytin pitkään haaveilemani ompelukoneen ja tänään kävin kangasostoksilla. Nyt voin erakoitua rauhassa ja surruttaa konetta siihen asti, kunnes vauva alkaa syntyä. :D Oli kyllä ihan superolo, valkkailin niitä kankaitakin varmaan tunnin ajan, eikä mihinkään alkanut sattumaan, ja senkin jälkeen lähdin vielä kauppakeskukseen juoksentelemaan. Nyt tosin sellainen olo, että vauva ei tuu tuolta varmaan ikinä pois.

Täällä poksutaan 38+0!
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Tulinpa poksumaan! Kamala tää uus pohja, ei meinaa osata käyttää... Täälläkin kivut ja (harkka)supparit lisääntynyt mutta ei vielä lähellekään tositoimia oo päästy :(Turhauttaa kun ei pysty liikkumaan kunnolla mutta Hei max. 3vkoa enää.. Ja oon kyllä kiitollinen että vaan pari viime viikkoa oon näistä kivuista kärsinyt.

Ensi maanantaina on taas äippäpoli, kiva että pääsee tarkistamaan onko nää kivut tehneet mitään tuolla kohdunsuulla. Viimeksihän ei juuri mitään ollut... Maha tuntuu myös edelleen olevan aika ylhäällä o_O Ja tietenkin tarkistaa vauvan vointia :)

Eipä tänne muuta kummempaa, odotusta odotusta... Kyselyjä tulee päivittäin nyt tännekin mutta itse oikeastaan tykkään jos ihmiset ovat kiinnostuneita, Kun tässä toisessa raskaudessa on ollut vähissä ne läheiset jotka on edes vaivautuneet kysymään vointia/ onnittelemaan raskaudesta. Kun onhan tää jo toinen! Mutta hei, kun tähänkin tarvittiin lääkkeiden apua että alulle saatiin (eihän ne sitä tiedä tosin:rolleyes:) ja tulee olemaan meidän viimeinen vauva. Yhtälailla tää on tärkeä ja ainutlaatuinen kokemus kuten se ensimmäinenkin.
Huh. tekee hyvä välillä avautua :p

Lissu 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
BeiBei.. Tainnut mennä sulta ohi mun päivityspyyntö kun en punattua saanut..
Niin lupasin itselleni joskus, että ilmottaudun vihdoin tonne listalle jos poika on vielä kesäkuussa mahassa... Joten..

Malsa 4.6. / 25 v / 2. lapsi / KOS / POIKALUPAUS

Meniköhän toi nyt yhtään niinkuin piti...
 
Pihla, kaameet naapurit! Ei todellakaan kiva lasten kanssa.

Kurjaa, että niin monella on huonot yöunet. Täytyy muistaa ite olla onnellinen, että saa nukuttua aikas hyvin. En oo koko raskauden aikana noussu vessaan yöllä kertaakaan. Huonon nukkuma-asenon takia välillä heräilee tai sit jos muksuista joku itkee yöllä, mutta esim. viime yönä en heränny kertaakaan.

Nyt tuntuu, että tää vauva ei tuu ulos moneen viikkoon. Ei minkään valtakunnan tuntemuksia. Plääh. No kaippa ne tuntemukset alkaa sit yks kaks.

Sulo-Sylvia ja sipsukka 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Malsa
Malsa: Kiitos nauruista :D Ihanaa että jaksat vielä ottaa huumorilla :)

Mä olin tänään kävelyllä pitkästä aikaa kun piti käydä ripset korjaamassa. Yhteensä tuli matkaa 3km. Se oli tosi huono ajatus. En ole yhtään liikkunut kuukausiin niin voitte arvata mitkä kivut sain itselleni aikaiseksi :confused: Olin tänään neuvolassa ja siel kaikki jees. Otettiin streptokokki näyte. Sanoi että vauva on kiinnittynyt :eek: Aikaisemmat lapset ei oo olleet ennen synnytystä. Voiskohan se tarkoittaa jotain? :) Olo on ollut koko päivän liian hyvä (ennen tota lenkkiä ), enteilisikö se jotain!? Hehehe täytyy kaikesta repiä jotain merkkiä, on tää jännää ja hauskaa :p
(Kattokaa nyt, ihan liian hyvällä tuulellakin!!! )

Lara 36+6 (huomenna täyaikainen <3 )
 
  • Tykkää
Reactions: Malsa
Lara, vai jännää ja hauskaa :p

2 tuntia supisteli aika erikoisesti... En kellottanut, koska en halunnut manata. Jätin miehen hoitamaan esikoisen iltapuuhat ja tulin itse lepäämään. Siihenhän ne supparit loppui. Alan olla kyllä niiiiiiin kypsä... varsinkin "onko tuntemuksia" -kyselyihin, ensi kerralla varmaan räjähdän. Jostain luin, että yleensä käynnistellään synnytys 41+5 ja se olisi ensi viikon keskiviikko. Yritän ajatella, että se olisi takaraja. Jos kutsu kontrolliin tulee jo aiemmin, niin en aio kotiin lähteä ilman ballonkia... Tällä hetkellä mulle on ihan sama vaikka synnytys kestäisi kaksi vuorokautta, kunhan se nyt vaan alkaisi!!

ja parin tunnin päästä poksuu...
lauwra 40+6 :mad:
 
Onnea Ameile!!! Kesäkuun vauvat on nyt korjattu, ei muuta kuin seuraavia odotellessa!!

Vitsi kun lukee teidän unettomia öitä ja kipuja, toisaalta on kateellinen tuolle lopunajan odotukselle ja toisaalta ei yhtään harmita ☺
Hienoa että huumoria vielä ainakin osalta tilanteeseen löytyy

Tsemppiä myös kaikille imetyshuuruisille! Täällä maitohanat ovat nyt ehtymässä, ei tullut tälläkään kertaa nännilasta vaan nannilapsi ☺ huomenna olisi neuvola, vähän jännittää miten tytön paino on kehittynyt. Toivottavasti kahden kilon rajaa ollaan lähestymässä...

Huomiseen! Kivuttomia öitä kaikille!!
 
Iltaa!

Haistankos ilmassa pientä jännitystä ja pitkiä odottavien aikoja?!

Neuvolassa käyty tänään. Vauveli oli vihdoinkin upottautunut lantioon ja kiinnittynyt lähtökuoppiin. Verenpaineet huiteli taas turhan korkeella,146/88. Ens tiistaina taas muttaukseen meno mutta kyllä se on nyt niin et tämä täti käy huomena ostaa kaupasta ikioman mittarin.

Olo on nyt ihan kamala,
Vahingossa tuli rehkittyä tuolla ulkohommissa ihan liikaa.. Varmaab yöllä saan siis nauttia ihanista supistuksista jotka iloisesti vaimenee kukonlauluun.
Miksi yöllä supistukset alkaa niin pelittaa mut päivällä toivois er niitä tulis ja alkais homma etenee!?

Nyt mulla menee hermo tähän paskaan ku ei toimi puhelimella ja tökkii! Niin anteeks oma napa ja palataan huomenna! Yritetään nukkua! Öitä!
 
Tää nyt ei varmaan hirveästi teitä "mahakkaita" lämmitä, mutta koittakaa nauttia vielä näistä viimeisistä metreistä kun vauva on mahassa ja elämä tietyllä tapaa vielä suht helppoa. Mulle on nimittäin tullut jotenkin tosi isona kriisinä se totuus että olen täysin kiinni vauvassa enkä pääse mihinkään ilman poikaa. Olen samalla hillittömän kateellinen miehelle jonka elämää vauva ei varsinaisesti rajoita. Minulta ei esim onnistu viikonloppureissut yksin, Jukolan viesteihin lähtö tai edes suihkussa käynti jos on pojan ruoka-aika. Kumpikaan meistä ei tosiaan ole mitenkään kova menemään, mutta silti mua ahdistaa. Esimerkkinä tämän illan suunnistukset johon mies sai mut houkuteltua mukaan "pääset sinäkin vähän tuulettumaan". No, homma meni sitten niin että istuin 1,5 tuntia autossa ensin herätellen poikaa syömään ja sitten syöttäen. En ehtinyt ollenkaan suunnistamaan kun en viitsinyt lähteä "kohta nälkäisen" pojan kanssa metsään. Ei varmaan tarvi kertoa mitä mies teki sillä aikaa..
 
Kuusama, tuttuja tunteita esikoisen ajoilta. Varsinkin kun esikoinen kyseessä niin muutos entiseen on niin suuri kun se vauva ihan oikeasti sitoo todella paljon. Onneksi toikin helpottaa kunhan vauva vähän kasvaa. Tsemppiä ja jaksamista tuon vaiheen kanssa sinulle ja kaikille muilekkin!

Pienen ja vähän isommankin vauvan kanssa on aina joku kuuluisa "vaihe". Milloin se vauva herää tunnin välein syömään ja milloin se nukkuukin sen 5h putkeen. Aina kun ehtii siihen uuteen vaiheeseen tottua niin seuraavaa pukkaakin ja taas etsittävä ne uudet toimintatavat jotka sopii siihen vaiheeseen. Jokaisessa vaiheessa on myös ne omat helppoutensa ja hankaluutensa, joihin ainakin minä olen aina herännyt vasta kun se onkin jo ohi.. :)

Beibei, kiitos. :)

Malsa ja pojuE 40+0
 
Tähkä81: Mulla oli myös eilen joku ihme babyblues :eek: Illalla lasten isä kuunteli musiikkia ja ne kaikki sanat jotenkin otti muhun ja itketti kamalasti, teki mieli halata lapsia ja tuli sellainen ihme olo, että lasten lapsuus on pilalla, kun tänne tulee vauva ja en voi enää tehdä niiden kanssa niin paljon. Ja hirveä morkkis siitä että en nytkään voi :( Meni kyllä ohi kun menin nukkumaan... Mutta vstaavaa oloa ei ole kyllä muuten ollut ja tunnistin selkeän babybluesin molempien synnytyksien jäljiltä....

Kuusama: Kurjaa että sulla on tollasia fiiliksiä. Mullekin tuli kyllä ekan kanssa samat olot ja en ollenkaan ollut tajunnut, että se vauva sitoo oikeasti ihan joka minuutin ajaksi aluksi... Ja se ahdisti. Nyt en usko että muutos on ihan niin suuri, kun on jo kaksi. Tämä maha ja vaivat enemmänkin rajoittaa nyt kun se tuleva vauva. Toki eihän sitä tiedä miten suu sitten pannaan kun tajuan etten pysty edes ruokaa tehdä ipanoille, kun vauva haluaa vaan syödä :D

( . ) : Nukuin yön tosi hyvin! Ei supistanut KERTAAKAAN. o_O Pissalla taisin käydä 4krt mutta rojahdin vaan takaisin sänkyyn sen jälkeen ja nukahdin. Lapsetkaan ei herätelleet. Nousin jo klo 06 ja ihmettelen miksi olen ainoa hereillä, muut vielä kuorsaa. Tänään olisi tiedossa ilta yksin mukuloiden kanssa, saas nähdä miten jaksan... :eek:

Lara 37+0 <3
 

Yhteistyössä