Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

miiulalle ja Neiti Sieväselle onnittelut nyyteistä :rolleyes: kai saamme pian synnytyskertomuksia myös lukea?

Toivottavasti minun vauvalle tehty painoarvio ei enää heitä alakanttiin :confused: Alkaa ajatukset hieman selkiintyä, mutta kyllähän tuo paino oli aika shokki kun edellisen mittauksen mukaan olisi rv40 paino ollut 3800g ja rv38 jälkeen painon ei juuri pitäisi nousta... Nyt vaan postiviista ajattelua kehiin ja kohti ensi viikkoa! Mullakin on silloin PAKKO olla jo vauva kainalossa! :p
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Onnea vauvoista miiula ja Neiti Sievänen! <3

Taas omaa napaa, mutta osaisiko kukaan sanoa tähän mitään... Oon siis edelleen sairaana (kuumeessa yms. nyt kolmatta päivää) ja erityisesti tänään tuntuu siltä, että supistelee melkein jatkuvasti. Ei erityisemmin ole kivuliaita, mutta sellaisia että vatsa menee ihan kovaksi ja pinkeäksi, tulee välillä ihan jatkuvalla syötöllä ja ne kestävät nyt paljon kauemmin kuin ennen tällaiset. Onko ihan normaalia vai pitäisikö tässä huolestua? o_O Tosiaan siis ennenkin on näitä ollut mutta kestäneet vain hetken.

Pupumama 36+3
 
Vielä toinen kysyms :D Imetysliiveistä! Monet ovat sanoneet, että sairaalakassiin kannattaisi pakata imetysliivit mukaan, mutta kuinka osaan valita oikean kokoiset? Olen kuullut että rinnat kasvavat entisestään sitten kun maidontuotanto ja imetys käynnistyy. Eli jos nyt ostaisin liivit valmiiksi, niin otanko tämän hetkisen koon mukaan vai isommat? :confused: tuntuupa typerältä kysyä mutta tätä oon nyt pohtinut :D:D:D
 
Lauwra, hyvä, että jaksat vielä ajatella positiivisesti :) ei sulla tosiaan enää kauan voi mennä.

Pupumama, tuskin sun huolestua tarvii. Soitat synnärille, jos yhtään epäilyttää. Tuo sun tauti saattaa provosoida suppareita, mutta sulla on onneksi hyvät viikot jo :) imetysliiveihin en osaa ottaa kantaa. Meillä sairaalasta saa jotkut yhden koon imetysliivit :D lisäksi mä sain yhdeltä tutulta muutamat liivit, enkä ole katsonut, mitä kokoa ovat... :D

Tässä teille päiviteltävää tälle yölle... Heräsin tuossa hetki sitten, kun joku paukutti meidän ovea. Koirat nosti melkoisen metelin... Vauva alkoi itkemään (kiva, kun just tunti sitten imetin), tyttö ei onneksi herännyt. Mä herätin miehen (siis sekään ei herännyt edes koirien melskaamiseen!), joka meni ovelle. Ja naapurihan se siellä! Se samainen, jonka takia soitettiin poliisit toissayönäkö se oli. Oli raukka ollut baarissa ja joku oli sillä aikaa käynyt sen asunnossa. En tiedä, miten se kuvittelo, että me sitä voidaan auttaa tähän aikaan yöstä. Mies käski soittamaan poliisit. Me ei olla nähty mitään, eikä kuultu mitään epäilyttävää. Meidän koirat ei ole käyttäytyneet mitenkään poikkeavasti ja mä olen ollut unessa jo 22.30, kun sain vauvan syötettyä. Kyllä mä olisin itse soittanut suoraan poliisit, enkä mennyt herättelemään naapureita keskellä yötä. Etenkin, kun tuo poika taisi ehtiä pyöriä tuolla kämpässä ja todeta, ettei siellä enää ketään ole. Tälläistä menoa tällä kertaa. Uskallan kyllä väittää, että joko sillä ei ole ollut ovi lukossa tai joku on mennyt sinne asuntoon avaimilla. Kyllä meidän koirat olisi reagoineet murtoääniin ihan varmasti. Silti tulee vähän epämukava olo, kun ajattelee, että me ollaan nukuttu seinän takana, kun joku käy naapuriasunnossa omin lupineen. Vaikka uskallan epäillä, että syyllinen löytyykin tuon pojan tuttavapiiristä.

Nyt mä sitten taas täällä imetän, että saisin vauvan uudelleen unille. Raukka säikähti ihan kunnolla, kun koirat nosti mekkalan. Pitääkö tässä hommata pikkuisen isompi nelijalkainen kohta... Näillä on ihan vakuuttavat äänet, mutta kun ei nämä mitään valtavan isoja ole.
 
Lauwrako se joka oli kun sai mun päähän tän....

TÄÄ EI TUU POISTUU TÄÄLTÄ KOSKAAN...

Yön saldona yksi soitto synnärille ihan oman mielenrauhan vuoksi kun maha tuntuu niin löllöltä niin aloin keksiä että lapsivesi on loppunut ja poika köllii tuolla kuiviltaan niin ei jaksa edes syntyä.. Puhelun ansiosta sain hyvin nukuttua, mutta todellinen saldo jäi kahteen supistukseen. Toivon varmaan liian kovasti synnytyksen alkavan aamusta, että pääsis edes isi nukuttamaan tytön yöunille.

Malsa ja pojuE 40+2
 
malsa, minäpä siihen taidan olla syypäänä :rolleyes:

pupumama, kannattaa hankkia yhtä kokoa isommat halvat liivit sinne synnärille kuin mitä nyt käytät. Sitten kun maito on noussut ja sen jälkeen tissit hieman tyhjentyneet, tiedät oukean koon ja voit hankkia laadukkaampia liivejä :) ja varmasti tuo sairaus provosoi suppareita, mutta jos kivut ei lisäänny supistusten tullessa säännöllisiksi, niin en usko synnytyksen olevan käynnissä.. Äippäpolille kannattaa aina soittaa kun joku asia vaivaa mieltä :)

Pihla, no jopas teillä on menoa! Uskoisin, että tota menoa häätö ei ole kaukana...

Täällä on taas nukuttu hyvin. Viikonlopun ohjelmistossa on pihahommia ja avoimet ovet miehen työpaikalla. Tuskin synnyttää tarvii...

lauwra 41+1
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja Malsa
Kiitos paljon onnitteluista! Onnea myös Miiulalle :)

Pikainen synnytyskertomus:
Tultiin siinä seitsemältä aamulla näytille, ku anoppi hoputti ei kuulemma halunnut kätilöksi kolme senttiä auki (mikä vitsi ja kuinka monta supistusyötä mulla oli ollut :eek:) mulla oli supistellu yö kahdesta 8min välein ja aamu kuudesta oli kolmen minuutin välein. No, ottivat meidät kuitenkin sisään. Jonkun muutaman tunnin päästä alko jo tosissaan tehdä kipeää ja sain kohdunkaulan puudutteen, 6cm auki. Se vaikutti ja nukahdin. Pari tuntia tuli supistuksia ja kun puudute lakkas, oli ne tosi kipeitä. Edelleen 6cm auki. Uusi puudute ja kalvojen puhkaisu. Tais mennä puoli tuntia ku sain jo ponnistaa ja 10min tuli jässikkä maailmaan. Ponnistin kontallani, mikä tuntui hyvältä, esikon puoli-istuvassa ponkistuksessa tuntui happi loppuvan. Vähän on poskessa mustelmaa ku oli aika tiukassa pään jälkeen jäi vähän jumiin ku tuli nyrkit pystyssä leuan alla . Mulle pari tikkiä johonkin virtsatien lähelle nirhaumaan että ei kirvele pissatessa, ei repeämiä ☺ sain pojan heti rinnalle ja hän alkoi tosi hienosti imemään.

Mutta siis ihan samanlaiset synnytykset esikoisesta ja tästä poitsusta! Samalla tavalla avautui tai siis oli avautumatta ja samalla tavalla kalvojen puhkaisun jälkeen tuli ryminällä. Tää vaan oli paljon työläämpi ja ehkä kivuliaampi ponnistaa, ku ei leikattu epparia, niin ei ollu puudutetta.. Ja olihan jätkällä kokoa! Onneksi ei tullut ongelmaa tuosta koosta, kyllä siinä oli kätilökin ihmeissään kun oli niin iso poitsu, vaikka ei hän kovin pyöreä ole, raskas jässikkä. Jälkisupistukset vaan nyt on tosi paljon kovemmat niiden kanssa saa tosissaan taistella :(

Nyt vaan jännitän maidon nousua. Yritän olla stressaamatta, mutta niin se vaan pyörii mielessä. Esikon kans kun tuli sokeriongelmaa, kun maito nousi niin hitaasti..

Imetysliiveistä: mä oon tykännyt bravadon body silk seamless-liiveistä. Esim nettiemo myy ja sieltä löytyy hyvä taulukko koon valintaan. Nää siis menee ihan vaatekoon, ei kuppikoon mukaan. Myös carriwell myy samanmoisia, mielestäni ei niin kivat, kun ei ole niin tukevat, käytän näitä yöliiveinä. Ja nyt ostin (joku täällä vinkkasi)noita bravadoa hyvin paljon muistuttavat liivit lindexiltä. Tuplapakkaus samaa hintaluokkaa ku yhdet bravadot. Näissä ei musta oo kupissa niin paljon tilaa, kun vertaa että mulla on nää kaikki kolme mallia koossa M. Mutta näillä malleilla on hyvä aloittaa, ja sitten kun kuppikoko tasaantuu niin ostaa tukevammat :)

Neiti S ja poika 1vrk
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Ja pupumamalle, kuumeessa elimistö tuppaa kuivumaan, mikä provosoi supistuksis, muistathan juoda paljon!

Lara, osaisitkohan kertoa meille vähän tutin käytöstä ja imetyksestä? Kun esikon kans ei tuttia ollut ollenkaan ja nyt tällä poitsulla tuntuu olevan tosi kova imutarve, vaikka olisi syönyt jo toista tuntia. Ja onko se nyt ok ottaa vauva pois rinnalta, jos hän jää selkeästi nukkumaan rinnalle, eikä ime enää niin aktiivisesti? Vai annanko käyttää mua tuttina? :D mitä vain oon valmis kyllä tekemään jos se nopeuttaa maidon nousua ;) kiitos jo etukäteen. On se hassua, vaikka on yhtä imettänyt 9kk, niin silti jotkut asiat hämmästyttää yhä..
 
Onnea Neiti Sievänen ja Miiula :)

Siis mä näin unta, että oli tosi kuuma päivä 1.7. Kaikki muut olivat saaneet nyytit kainaloon, paitsi Lauwra:eek:
Ai miten niin eläydyn meidän ryhmässä... :)

Mulla oli synnärillä ne imetysliivit, jotka silloin mahtui päälle. Nyt ne samaiset liivit ovat hieman pienet.

Onpas Pihlalla naapurit, toivottavasti häviää äkkiä maisemista. Harmi vaan, että noi häätöjutut ei ihan kuukaudessa selviä. Eikös sulla ollu aikaisempienkin kanssa jotain säätöä?

Mua ei haittaa se, että olen kiinni vauvassa. Parempi ettei hylkää tissiä näin kesää vasten. On niin helppo heittää tissi suuhun, kuin löytää paikka missä maitoa lämmitetään.

Eilen kokeiltiin kantoliinaa. Oliko liian kireällä, mutta ei poitsu oikein siitä tykännyt. No, eipä tuo kanniskelua vaadi vielä.

Nyt en muista mitä vielä piti kommentoida.
Me lähdetään nyt työhevosten vetokisoja katsomaan, kun en kerran päässyt Helsinkiin vinttikoirien EM-maasto kisoihin:mad:

Ruu ja Massa Taavetti 5vk (39+0)
 
Onnea Miiula ja Neiti S! <3

Apua tuo Ruun uni :D mäkin näin ensimmäisen synnytysunen viimeyönä.. Ei tuntunut missään ja vauva vaan pullahti pihalle ka lähdettiin samantien kotiin.. Oli lievä pettymys kun heräsin! :D
Taas meni yö yhdellä vessakäynnillä, ihanaa! Eilen tuli touhuttua jalkeilla koko päivä yömyöhään saakka niin selkää on nyt sitten jomotellut ihan kiitettävästi illasta asti. Pitää koittaa tänään ottaa rauhallisemmin..

Pupumama, muista tosiaan juoda nyt paljon, mulle terkka sano kun supisteli sillon joskus rv30 tienoilla et nestehukka voipi provosoida kohtia supistelemaan. Älkääkä nyt malsat ja lauwrat alkako vetää mitää paastoa:D

Tsemppiä Pihla niitten naapureitten kans, jospa ne pian häädettäis johonkin hornantuuttiin!

K 37+3 (niin ne päivät vaan pikkuhiljaa lisääntyy..)
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Malsa, hyvä että soitit ja sait mielenrauhan :) aina kannattaa soittaa, jos joku painaa mieltä.

Toivottavasti Ruun uni ei sentään toteudu :D eiköhän tuo Lauwrakin ensi viikolla meille vauvauutisia tule kertomaan ;)

Meillä on pojalla tutti käytössä ja oikeastaan heti kotona otettiin käyttöön. En ole huomannut sillä vaikutusta imetykseen, mutta mähän pelailen näiden kumien kanssa. Mulla ei ole tullut mieleenkään antaa pojan käyttää mua tuttina, kun en oikein osaa imettää kuin istuallani ja öisin haluan jatkaa unia heti, kun poika on ruokaillut :D surutta vaihdan tissin tuttiin, jos näyttää, että poika vaan kaipaa jotain, mitä imeä.

Siis voitteko kuvitella, että mä en saanut yöllä tuon naapurijutun jälkeen unta, kun mun kävi niin sääliksi sitä naapuria! Se on tosi nuori poika ja sitä varmaan pelotti, kun se siihen aikaan tuli tuohon oven taakse. Onkohan minussa kanaemon vikaa? :D oli se jonkun kaverin saanut seurakseen ja hengissä näytti olevan. Muutama sana vaihdettiin tuossa pihalla ja onneksi syyllinen oli ollut (ylläri ylläri) ex-tyttöystävä kavereineen. Ei siis varmaan itse tarvi mitään murtokoplaa pelätä. Edellisen naapurin kanssa ei ollut mitään ongelmaa, päinvastoin :) asui tuossa puolisentoista vuotta ja meistä tuli ihan kavereita siinä ajassa ja naapuri joskus katsoi tytönkin perään. Muuten tässä on reilun viiden vuoden aikana ollut jos jonkinlaista seinänaapuria... Mutta ne onkin olleet kaikki samaa sukua, paitsi tuo edellinen naapuri. Jotenkin tuo poika nyt herätti mun hoivavietin tällä kertaa, kun se oli niin symppis äskenkin... Syytän näitä hormoneja :D

Mies lähti kalaan aamusta ja me ollaan oltu lasten kanssa keskenään. Onneksi on kiva ilma, niin päästiin ulos :) poika nukkui vaunuissa pari tuntia ja tytön kanssa puuhailtiin muita juttuja. Nyt tultiin sisälle, kun poika alkoi vaatia tissiä, enkä mä kehdannut tuossa pihalla alkaa imettämään, kun meillä on naapureina niin paljon nuoria miehiä... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Malsa
Kiitos onnitteluista ja Neiti Sieväselle onnittelut täältä :)

En taida alkaa sen kummempaa synnytyskertomusta kirjoittamaan, eli suunniteltu sektio tehtiin.. Olihan se aika jännä tapahtuma mutta ihan positiivinen olo jäi, inhottavinta oli ehkä just se puudutteen nousu liian ylös mutta siitäkin selvittiin.
Vauva oli tosi omituisessa asennossa ja joutuivat laittamaan vielä takaisin ja vetämään uudestaan ulos kun oli ilmeisesti vähän hankala saada..
Nyt kaikki kuitenkin ihan ok, itse pääsin tänään vasta jalkeille ja sain kipupumpun ym pois, eilen oli vielä todella heikko olo. Vauva on melkoinen tissitakiainen eikä oikeen suostuis oleen ilman äitiä ollenkaan :rolleyes: Jospa se tästä pikkuhiljaa.. Ja nyt vauva kutsuu eli pitää lukea ja kommentoida muiden juttuja taas myöhemmin:) Ihan kamalasti tsemppiä kaikille ketkä sitä tarvii!!
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Vauvaonnea uudet mammat <3


Selvä mielensäpahoittaja-päivä tänään. Syötiin ja unohdin laittaa tytölle maitolasin, kun se sitä sitten pyysi niin meinasin ruveta itkemään :rolleyes: Eihän tuo nyt iso virhe ollut ja korjattavissa.. mutta ihanaa kun pääsee illalla muutamaksi tunniksi ihan oikeiden aikusten ihmisten seuraan tuulettumaan, kun meillä työpaikalla vietetään pomon läksiäisiä ;)

Mä en oo ihan varma mut ehkä mua vähän, ihan hitusen supisteli eilen illalla sängyssä maatessa :eek: Mutta sekin meni ohi aika nopskaa. Jotenkin alkanut tuntua nyt viime päivät että tämäkään ei tule ulos ominehdoin vaan häätämällä.. Joskus heinäkuussa sitten.. Ja mä oon jo suunnitellu nimiäisiä varten kaikki tarjottavat ja vieraslistan ja päivämäärän yms. Meille saapuu heinäkuussa isännän puolen sukulaisvieraita ihan Saksasta saakka ja olisi enemmän kuin kiva että hekin pääsis osallistumaan nimiäisiin kun ovat kerrankin Suomessa. Voi kai nimiäisiä ilman syntynyttä vauvaakin viettää??? o_O :D :mad:

Hei, miten muiden makeanhimo voi?? Mun ei oo tehny mieli mitään pitkään aikaan ja ihan väkisin on pitänyt kaupastakin sitä mölliä ostaa JOS vaikka tekis mieli. Ja tietenkin siihen tilanteeseen ihan väärät karkitkin ostanu. Jäätelöä sen sijaan on saattanut mennä muutama kulho viikkoon, mutta ei sen enempää sitäkään. Hedelmiä meillä kyllä menee senkin edestä sitten.. Ja ihan hyvä niin. :p

Beibei & Ipana 37+2
 
Kiitos Lara vastauksesta! En menetä toivoa ja yritän kovasti noilla vinkeillä päästä kumista eroon.

Imetysliiveistä, ostin kapphallista tuplapakkauksen imetysliivejä mitkä myytiin vaatekoon mukaan. Niissä oli toppaukset jotka otin pois lisää tilaa antaakseen. Maksoi ehkä 20€...
 
Beibei, kyllähän noi hedelmätkin tavallaan sopii makeannälkään :) Mulla menee rasia viinirypäleitä päivässä ja onhan niissäkin sitä hedelmäsokeria...

Ruu, ihanaa mukana elämistä :D Mä olen kaikille sanonut, että kyllä tää juhannukseksi on ulkona... vaan onkohan sittenkään? Jospa tää on ensimmäinen kuuluisa vauva, joka jäi mahaan.

Anoppi sitten täräytti kokoarvion kuullessaan, että "mites meinaat sen pusata pihalle?" NO SEHÄN TÄSSÄ VÄHÄN MIETITYTTÄÄ jumalauta. Mä kohta sulkeudun ulkomaailmalta kokonaan. Jännittää ihan tarpeeksi sektiohaavan kesto ja normaalia isompi vauva ensisynnyttäjänä, tartteeko sitä kaikkea laukoa mitä mieleen tulee... :mad:

lauwra 41+1
 
Joo, mä ajattelin kans linnottautua sisälle kunnes tää muksu ulkoistuu, on nääs pasahtanu semmoset turvotukset kehiin et en viitti enää näyttäytyä!
Jalat on yhtäkkiä ku pylväät...! Nyt alkaa semmonen veden litkintä et oksat pois... Ja alampa laskeskelee liikkeitäkin kun tuntuu olevan niin parkissa tuo vauveli taas tänään.
 
Kerttuliinu, mä muistan vieläkin esikoisen ajalta ne turvotukset... Ihan kamalia :( Pahimpina päivinä ei pystynyt kävelemään kun jalkapohjiin sattui niin paljon. Nyt vettä ja tuoretta ananasta, onneksi se on hyvääkin :)
 
Lara, osaisitkoha kertoa meille vähän tutin käytöstä ja imetyksestä? Kun esikon kans ei tuttia ollut ollenkaan ja nyt tällä poitsulla tuntuu olevan tosi kova imutarve, vaikka olisi syönyt jo toista tuntia. Ja onko se nyt ok ottaa vauva pois rinnalta, jos hän jää selkeästi nukkumaan rinnalle, eikä ime enää niin aktiivisesti? Vai annanko käyttää mua tuttina? :D mitä vain oon valmis kyllä tekemään jos se nopeuttaa maidon nousua ;) kiitos jo etukäteen. On se hassua, vaikka on yhtä imettänyt 9kk, niin silti jotkut asiat hämmästyttää yhä..
Tutti on uhka imetykselle samalla tavalla, kun pullo. Se johtuu siitä miten imuote on paljon kapeampi tutin kun rinnan kanssa. Eli voi johtaa tilaan jonka nimi on nänni hämmennys, rintaraivareihin ja imuote ongelmiin, jotka taas voivat aiheuttaa nänniin haavoja ja kipuja imettäessä.

Mutta sitten on taas niitä, joille se ei aiheuta mitään ongelmia :) Riskin ottaa jos tuttia tarjoaa vauvalle kuitenkin. Joillakin vauvoilla tosiaan on todella kova imun tarve ja tutti voi siinä olla hyvä apuväline varsinkin sen takia, että äiti voisi tehdä muutakin kun olla vauva kiinni tississä :D Mutta näin alkuvaiheessa se on maidonntuotannon kannalta todella tärkeää ja kaikki rintaan kohdistuva imu auttaa tilaamaan lisää maitoa. Imeminen on vauvalle myös todella tärkeää ja luonnollista toimintaa mikä auttaa säätelemään stressitasoja ja jopa ruumiinlämpöä. Yleinen "sääntö" voisi olla että tuttia ei kannata antaa ennen kun imetys sujuu hyvin ja maitoa tulee, vauva kasvaa ja imuote on kunnossa. Eli noin 2vkon-1kk iässä suunnilleen.
 
imetysliiveistä alkuun/varalle ehdottomasti kaarituettomat. silloin ei koon kanssa ole niin nuukaa. Liikapienet ja kaarituelliset painaa helposti niitä täyttyviä maitotiehyitä/rauhasia ja tukoksen ja tulehduksen riski kasvaa huomattavasti. Sit kun bosat on pasahtaneet täysiin mittoihin kun maidot on lähteny kunnolla tuloon niin sit voi taas hommata kaarituellisetkin oikean kokoiset eli mieluusti jossain liikkeessä mitat otettuna. Mun suosikkki on ollu nyt chance- myymälät kun saanu suht edukkaita ja tälläsille jättihinkeillekin sopivia... Nyt ostin kappahl lista parit pehmeet kaarituettomat xl kokoiset ja on niistä nyt alkuun jotain iloa ja öisin oon niitä pitänyt. Sit ollu kaarituettomat napakat urheiluliivit käytös.

siteistä muistui mieleen noi vuokkosten biohajoavat, ne on muovittomia kertiksiä ja tosi hyvä vaihtoehto! ei hiosta yhtään niinpaljon kun perus libresset ja alwaysit. http://www.vuokkoset.fi/tuotteet/vuokkoset-100-bio.PHP

Ajattelin lähteä metsään tänään kävelemään ja juurtumaan... Josko lähtis laps tuleen

syli84 41+1
 
Kiitos Lara vastauksesta! Mä just törkkäsin tutin pojalle suuhun ja rauhoittui kuin taikaiskusta! Viime yön nukkui mun rinnalla, eli jotain sinne suuhun piti saada. Illalla annettiin myös vähän lisämaitoa ja aamulla myös. Mulla ei ole vielä maito noussut ja alkoi paino laskemaan ja samoin tyytyväisyysaste :D mutta nyt kun sai vähän maitoa ja vielä tutin päälle, niin kyllä tuli tyytyväinen poika (y)

Toivottavasti maito nousisi kotona nopeaa, ettei tartte korviketta, täällä kun on annettu luovutettua maitoa :)

Toisaalta helpotti hirmuisesti tuo tutin anto, esikoiselle en uskaltanut sitä aikoinaan antaa heti ja myöhemmin ei kelvannut. Olin sitten ihmistutti, mikä ei kyllä ollut mun mielenterveydelle mitenkään hyväksi..

Ootellaan nyt vauvan kotiinlähtötarkastusta :barefoot:
 
Imetysliiveistä.. Mä kans ostin parin imetysliivejä kappahlista. Kaarituettomat ja pehmeät on ja aika tämmöset toppimaiset niin ei pullahda tissit ulos jos makuullaan on. Koko menee paidan koon mukaan mutta mua harmittaa vähän kun ympärys on vähän iso näissä mutta pienemmissä 'kupit" liian pienet. Mulla ei oo muuten nyt kummassakaan raskaudessa tissit kasvanut juurikaan paitsi väliaikasesti kun tissit täynnä maitoa..

Huomenna oikeesti viimenen neuvola ja sitten yliaikaskontrolli seuraavana.

Oon nyt päättäny että en odota vauvan syntyvän ainakaan ennen 13pv. ..

Malsa ja pojuE 40+3
 
Heipä hei, Ladyt! :)

Me ajeltiin perjantaina anoppilaan kyläilemään ja täällä ollaan nyt oltu jo kaksi yötä. Helppo ja mutkaton matkakaveri on tämä meidän poika. Uutena inhottavana asiana on ilmavaivat jotka on aika massiivisia. D-vitamiinin aloituksenkin lykkäsin suosiolla reissun jälkeiseen aikaan. Turha tehdä ongelmasta vielä suurempaa. Onneksi poju ei itke mahaansa, ähisee lähinnä ja piereskelee paljon. Viime yö meni aika harakoille, vauva heräsi puolilta öin ja valvoi kaksi tuntia välillä ähisten mutta pääsääntöisesti ihan tyytyväisenä.

Nuo kahden tunnin valvomispätkät on meillä muuten ihan normaaleja. Jotenkin en vaan pysty hyvällä omallatunnolla nukkumaan jos tiedän että vauva valvoo vieressä :D Onneksi mies sitten pelasti tämän aamupuolen ja antoi minun nukkua vielä pari tuntia. Olin kyllä aivan taju pois, huh.

Jotenkin mua ei ole nyt niin ahdistanut, saatiin juteltua miehen kanssa asiaa selväksi.

Mä näin muuten joskus unta että tavattiin porukalla ja kun heräsin niin tajusin että meidän täytyy oikeasti järjestää tapaaminen syksymmällä! :D

Tsemppiä kaikille vielä yhdessä paketissa oleville!
 
Imetysliiveistä, mulla on kahdet H&M:n liivit (en tykkää) mutta kotona mä yleensä olenkin ollut ilman. Laitan vaan liivinsuojukset paidan alle nännien peitoksi ja suojaksi, sitten jos pitää lähteä johonkin niin laittanut rintsikat :D Ai että on niin seksikästä ja mukavaa kun ei hierrä ja hankaa.. Just totesin tossa että syksyllä ostin kyllä niin turhaan 4.t uudet rintsikat, kyllähän ne nyt kuppikoon puolesta menee ihan ok, mutta jumaleissön että ne hiertää ja painaa mun ylimääräisiä kiloja :D

Jouduin kirjaimellisesti juoksemaan tytön perässä pihalla, kun meinasi käydä pieni vahinko ja tyttö mopoili tuossa meidän hiekkatielle.. Hiljainen tiehän tuo on kyllä, mutta jotkut naapurit ajaa aika kovaa silti. Kauhea hätä iski ja juoksuaskelia tuli otettua ja nyt juilii niin perhanasti jalkoväliä. Muistutus taas siitä että tuola alakerrassa on jonkun pää!

Ai että oli mukavaa eilen viettää 4 tuntia aikaa aikuisten seurassa, mutta oli mukavaa kyllä tulla kotiinkin nukkumaan. Hiukan vaan närästi sitten kun söi niin myöhään ja sitä sipulia vielä, jota ei pitäisi raakana syödä.. Tänään pitäis jaksaa kattella isännän sukulaisia ravintolassa syömisen merkeissä (yhhh...) mutta kai se menee.. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Beibei & Ipana 37+3
 
Kiitos kaikille noista liivivinkeistä! En oo kyllä vielä kaupoille päässyt, kun edelleen sairastan, nyt viides päivä meneillään :mad: Oon kyllä päättänyt olla huomenna kunnossa, kun aamulla on taas ultra ja kontrolli Taysissa! Saa nähdä, jäänkö sitten sille reissulle ja mies joutuu liiviostoksille hahha... (y)

Pupumama 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Onnea nti Sievänen! ainakin muistelen, että en ole vielä onnitellut.. :) aikamoista dementiaa esiintyy...

Liiveistä, täällä kanssa ollut kappahlin kaarituettomat toppimalliset liivit. Mukavat päällä ja meni itsellä sen pahimman maidon nousun ajan mainiosti. Nythän meijerit ovat lakanneet toimimasta ja paluu vanhaan kuppikokoon on käsillä. Vieläkin kun saisi nuo ylimääräiset 7 kiloa pois niin uskaltaisi niitä kokeilla ilman pelkoa hiertymistä :)

Tutista, me on kokeiltu vauvalle tuttia mutta kun ne on niin isoja pikkuisen suuhun ja ei tykkää yhtään. Ei kylläkään ole mitään hirmuisia imuhaluja ollutkaan muuten kuin nälkäisenä. Esikoisella imuhalut oli kovat ja tutti oli meillä ehdoton. Kyllä se vaan omaan jaksamiseen auttoi kovasti kun sai kitisevällä vauvalle tutin antaa ja se rauhoitti hyvin. Ja jos joku pelkää tutista vieroittamista, niin meillä ainakin sujui hyvin. Vuoden vanhana jätettiin tutti vain uni käyttöön ja nyt keväällä vain jätettiin se kylmästi pois. Hyvin on uni tullut ilman tuttiakin, kun kainaloon voi kaapata pari pehmolelua :)

Meillähän siis mennään nyt korvikkeella, kuten esikoisenkin kanssa aikanaan. Ja onhan se kätevää kun kumpi vaan voi vauvan ruokkia. Itse hoidan kyllä yösyötöt, joita on itseasiassa vain 1. Koska vauva syö nyt noin 3-3,5h välein, niin kun syö siinä klo 23, jonka jälkeen käyn itse nukkumaan. Sitten syö siellä kolmen maissa ja seuraava onkin jo kuudelta, esikoinen heräilee yleensä heti sen jälkeen. Mutta tänään pystyin hyvin lähtemään esikoisen kanssa leikkipuistoon ja mies jäi vauvan kanssa torkkumaan. Jos nälkä olisi tullut niin ei äitiä olisi sen tyydyttämiseen tarvittu.

D-vitaminiit, meillä oli esikoisen kanssa käytössä gefilus tipat mitkä toimi tosi hyvin, myös monet ovat kehuneet relatippoja. Näiden pitäisi olla vatsaystävällisiä. Nyt vauvalla käytössä devisol, koska se oli aloitettu jo sairaalassa, niin ei haluttu lähteä vaihtamaan jos vaikka olisi masuvaivoja aiheuttanut.

Omaa napaa sen verran, että olen pitänyt nyt verenpainelääkkettömän viikonlopun ja katsonut mihin suuntaan paineet menee. Loppuviikosta ne alkoivat selkeästi laskemaan ja päätettiin neuvolatädin kanssa tehdä kokeilu. Huomenna hän sitten soittaa ja kysyy lukemia, keskustelee sitten lääkärin kanssa ja ilmoittaa miten toimitaan jatkossa.

Vauva voi hyvin, tällä hetkellä nukkuu parvekkeella (lasitettu) ja mustasukkaisuuskohtauksia saava isosiskonsa nukkuu myös. Ihana rauhallinen hetki!!! Nautimpa siis hetken nettisurffailusta ja hiljaisuudesta. Viimeistään tunnin kuluttua on show taas käynnissä, välipalan nauttimista, vaippojen vaihtamista, syöttämistä jne... Ihanaa perusarkea siis <3 Vaikka omaa aikaa ei olekaan, niin en minä tätä vaihtaisi mihinkään!

Catnip82 + toukotyttö 15vrk

ps. Eka viikko kesäkuuta ohi, kuinka montahan vauvaa ensi viikolla saadaan maailmaan? veikkauksia? :) itse sanon luvuksi 4
 

Yhteistyössä