Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Onnittelut Lauwra ja Malsa pojista :love:

Laralle tsempit, taitaa sielläkin kohta pienokainen syntyä :)

Hyvä että Catnip yö meni paremmin, tuo räkäisyys pienellä on niin kurjaa :/ Jaksamisia!

Täällä nukuttu ihan hyvin yö. Illalla kuulostelin vauvaa kun hikotteli ja se tuntui ihan tuossa keskellä mahaa. Ei kai oo taas kääntyny istumaan??? IStui meinaa viikolla 34 kun oli lääkärin tarkastus, mutta siitä viikko niin oli kääntyny pääalaspäin. Nyt en oo kyllä taaskaan asiasta niinkään varma...

Mukavaa päivää! =)
 
Onnea malsa!!! Potra poika sielläkin :)

Ihania kyllä nämä vauvauutiset ❤

Mutta nostan kyllä teille hattua kun tuollaisia poikia puskette maailmaan. Lauwrankin poika ollut yli kaksinkertainen painossa ja yli 10cm pituudessa meidän neitiin verrattuna.. kyllä se naisen kroppa vaan on ihmeellinen kun tuollaisia vauvoja saadaan synnytettyä!
 
Onnea lauwra ja malsa! <3

Toivottavasti meidänkin poika pääsisi tänään liittymään syntyneiden joukkoon :D Täällä malttamattomana odottelen sitä punktiota... Vauva on kyllä jo niin alhaalla että on ihan älyttömän tukala olla ja koko ajan saisi ravata vessassa :mad: Mutta jospa tätä ei nyt enää kauaa kestäisi...!

Pupumama poks 37+0
 
Paljon onnea Lauwra ja Malsa! :) Lauwra on ensisynnyttäjäksi saanut aikamoisen järkäleen puskea. Onneksi kaikki meni ilmeisesti hyvin :) Malsankin pojalla kivasti kokoa. Meidän poika ei vielä 3 viikkoisena yllä samoihin mittoihin :D

Laralle ja Pupumamalle tsempit! Kiva, että täällä joku pitää meitä vielä jännityksessä tämänkin päivän ;)

Catnip, onneksi vauvan vointi helpotti ja on ihan perusnuhaa. Toivotaan nyt tosiaan, että pääsette kotiin parantelemaan :) mä kyllä ihan tykkäsin sairaalan aamupalasta, kun tuli syötyä vähän monipuolisempi ja parempi aamupala kuin kotona... Mutta en kyllä sinne takaisin halua silti :)

Aamuimetykset meneillään, tyttö katselee Ryhmä hauta :) koirien annoin vähän haukkua pihalla, jospa naapurin teiniporukka olisi edes vähäsen herännyt...
 
Paljon onnea Lauwra ja Malsa!!! Mahtavan kokoinen kaveri Lauwralla :D Onneksi kaikki meni hyvin koosta huolimatta!

Kerttuliinu: Ei me jääty sairaalaan. Tultiin kotio yöllä. Nyt aamun olen huhkinut tilaa siivoojlle siivota :D Katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Väsyttää kovin kun yö meni valvoessa. Mun supistus laskuri kertoo että pisin uni putki oli 100min.... :(

Pupumamalle tsemppiä osastolle ja muillekin kärvistelijöille :)

Lara 37+4
 
Onnea paljon Lauwra ja Malsa :love:
Mun uni ei sitten tänyt paikaansa, eikä varmaan se hellekään tule silloin kuun vaihteessa.

Catnip pikaisia paranemisia teille!

Mekin tultiin aikaisin aamulla sairaalaan nuhan takia. Vielä odotellaan tuloksia. Ainakin pari päivää teholla, kun meillä on niin pitkä matka tänne ja ei kylällä ambulansejakaan ole jos hätä tulee.
No onpahan Kaarisairaala nähty, hieno on. Mutta ei täällä ruokaa saa. Itse pitää kaupasta hakea.

Meitä varoteltiin vastasyntyneen ja varsinkin keskosen infektioriskistä. Ja olen ollut varovainen vieraiden kanssa, ettei meille pöpöjä tulisi. Mies sitten sairastui ja sen jälkeen poika ja minä.
Tämä ei ole hauskaa, kun toinen on niin tukkoinen. Ja kun ei nämä pienet suun kautta pysty hengittämään edes. Oikeesti kannattaa kieltää sairaiden vieraiden tulo ensimmäisillä viikoilla ja vaikka kuukautena, vaikka ne mummot on niin tulossa vierailulle kipeänä.

Hyvä että jännitys pysyy yllä tänään. Onpahan mullakin täällä jotain tekemistä, kun kyttään seuraavaa vauva ilmoitusta. Ja laittakaahan synnytyskertomuksia tulemaan.

Ruu ja Massa Taavetti
 
Onnea Lauwra ja Malsa! Pikkuisen heitti Lauwran pojalla kokoarvio ja pitkä poika on Malsallakin, että ei oo tarvetta ihan pikku vaatteille kummallakaan. :)

Eiköhän Laran ja pupumaman uutiset saada piakkoin? :)

Sulo-Sylvia ja sipsukka 38+4
 
Voi Ruu, pikaista paranemista teillekin!!

Meillä olisi ekat vieraat, miehen vanhemmat, tulossa tänään. Esikoinenkaan ei ole muita ihmisiä tavannut mutta jostain oli pöpöt napannut ja sehän sitten tarttui. Kuulema esikoinen on aamulla kotona oksentanut limaa. Hyvä että lima liikkuu! Vauva tuhisee nyt omassa sylissä, telkkaria katselen ja kyttään kuka kertoo seuraavat vauvauutiset :) mutta kyllä tämä hormonihirviö myös on itkenyt kaikkea mahdollista. Vaikka ei tässä mitään hätää ole mutta minkä sitä karjalaisille itkijäjuurilleen mahtaa :)
 
Johan täällä nyt sairastellaankin :( myös Ruulle tsemppejä ja vauvalle pikaista paranemista! Vaikka olisi kuinka varovainen, niin aina sen pöpön voi jostain saada.

Mä myös olen tosi tarkka vieraiden kanssa. Yhtään tautisena ei meidän lapsia tavata. Anoppi oli toissakesänä ehdottomassa tytön tapaamis kiellossa, kun sillä oli joku outo ihottuma, mistä ei ollut varmuutta, mitä on (jotain rokkoa, märkärupea...), enkä halunnut ottaa riskiä, että tarttuu tyttöön. Tyttöhän oli silloin reilu puolivuotias. Tällä kierroksella yhdet malttamattomat vierailijat joutui odottamaan monta päivää, että pääsivät vauvaa katsomaan, kun epäilivät omalla lapsellaan vatsatautia. Vähän pelottaa, jos joku tuo jonkun pöpön ristiäisissä... Miehellehän nousi kuume, kun vauva oli viikon ikäinen. Kovasti pelkäsin, että tarttuu muihinkin ja kielsin mieheltä ehdottomasti vauvan sylissä pitämisen :D se kuume kesti vuorokauden, eikä siihen liittynyt muita oireita. Tuota flunssaa itsekin pelkään.

Me täällä taas tissitellään, että uskalletaan lähteä liikenteeseen. Lenkille lähteminen himottaisi kovasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Suuret onnittelut Malsalle ja Lauwralle!! Tuijottelen omaa 3.8 kiloista poikaa ja mietin että jos hän olisi tästä vielä yli kilon isompi että mitenköhän Ihmeessä se tulisi ulos tuolta! Mutta niin se vaan Lauwrallakin tuli! Malsallakin ihanan pitkä poika :)

Pojalla tullut vajaa viikossa 300g lisää painoa. Ei ihme jos tuntuu että on tissilläkoko ajan. Yritän vähän pidentää imetys välejä.
 
Onnea vauvan saaneille :) mä olen jälleen tyksissä. . Alkaa jo huumori loppua. Viime keskiviikkona alkoi ihan älytön verenvuoto ja meni taad litra tolkulla verta . Eka omaan sairaalaan ja sieltä laittoivat jälleen yhden kaavinnan jälkee tyksiin . Täällä tehtiin embolisaatio. Ja nyt mietitään joudutanko se tekee uudelleen . Mä en enään ala... vauvat ja isommat lapset kotona . En ole heitäkin nähny kohta viikkoon... :/
 
Voi Ninatus, kuulostaa kamalalta! En tosin tiedä mitä on embolisaatio, mutta jo noi kaavinnat on varmasti ollu kurjia. Kovasti voimia ja toivottavasti verenvuoto saadaan loppumaan ja pääset lasten luo kotiin pian.

Voimia loppurutistukseen pupumama! Kuulostaa, että pian kuullaan vauvauutisia sieltä. :)

Sulo-Sylvia
 
malsalle onnea pojasta :love: hyvin sullakin sitten lähti homma etenemään etkä edes etuillut ;)

pupumama, hyvä että ballonki toimii! Ajoissa valitat sitten niitä kipuja. Mä eilen aivan liian kauan puhisin yksin huoneessani kun kätilöt oli sitä mieltä, että kyllä se vuorokauden yleensä tekee tehtäväänsä...

Tosiaan jospa nopsaan kertomuksen kirjailen kun on vielä tuoreessa muistissa :)
Kuuden aikaan alkoi säännölliset supistukset (8h ballongin laiton jälkeen). Pärjäilin kuumalla vesihaudepussilla ja yhdeksän aikaan kävin suihkussa. Sitten supistukset oli jo melko voimakkaat ja kätilö pisti käyrälle ja teki sisätutkimuksen; 6cm auki. Ballonki pois ja saliin. Saliin tultaessa voin pahoin ja oksensin vessassa, kivut edelleen melko kamalat. Taas käyrälle ja ilokaasua yritin, mutta en saanut siitä tehoja irti. Epiduraalin jälkeen puhkaistiin kalvot ja supistukset koveni niin, että alle kahden tunnin lisättiin epiduraalia uudestaan. Sitten alkoikin jo ponnistamisen tarve ja olin 10cm auki. Epiduraalin takia en tuntenut supistuksia, mutta toinen kätilö tunnusteli vatsan päältä ja kertoi koska piti ponnistaa. 4 supistuksen ajan ponnistin ja vauva oli ulkona. Kätilö leikkasi epparin ja hoiti :poop: melko huomaamatta. Tikkien laitossa mun verenpaineet laski 60/jotain ja olin kyllä ihan pihalla siinä vaiheessa.

Viiden aikaan tultiin synnyttäneiden osastolle ja 1,5h sain unta. Äsken kävin hoitajan kanssa vessassa ja meinasin pyörtyä, joten ihan vielä ei ole kunto hyvä. Nyt me lötkötellään tän viiden kilon palleron kanssa ja opetellaan tissijuttuja :)
 
Onnittelut kaikille vauvan saanneille! :)
Ja tsemppiä sairaalassa oleville! (y)

Täällä oli aamulla äitiyspolikäynti, jossa päätettiin asentaa balonki. Tultiin vielä kotiin odottelemaan synnytyksen käynnistystä. Nyt on parin tunnin aikana supistuksia alkanut tulemaan ja kivut on koventunut. Toivottavasti tää tästä lähtisi nyt käyntiin. (y)

Bella & vauva 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Lara-- ja BeiBei
Täälläpäs taas sattuu ja tapahtuu! Bellalle tsempit!
Ja Ninatukselle kans, kuulostaa kamalalta nuo sun komplikaatiot, jospa toivut pian kuntoon! Jaksamista!

Neuvolassa käyty... Ja oon ollu niin pahantuulinen sen jälkeen.
Viimeviikolla terkka sanoi vauvan kiinnittyneen, nyt siinä tyytyväisenä myhäili et täällägän tämä pää vielä liikkuu... Pientä epätoivoa puskee pintaan et liekö tämä kesäkuussa syntyy edes.. En ala jos menee yliajalle. Ai mitenniin oon kyllästynyt oottamaan?
Paljos muuten teillä on ollut sf-mitta rv 37-38? Mulla oli 2vkossa pienentyny sentin.. Kais se on ihan norm..

Jokohan syli ja sonde on saaneet pallerot maailmaan?
 
SF-mitta menee mulla samoissa kun esikoisenkin aikana, (nyt eilen mitattu rv 37+4) 32cm. Enkä usko että tuosta enää senttiä-kahta enempää nousee.. Mutta musta tuntuu et tää vauva on pitkä kun mikä, pää on ankkuroitunu tonne ja syvälle ja pylly on tossa ihan rintalastan alapuolella. Ja nuo sääret vielä päälle. :alien:

Jäätävä kuinka tekis mieli jäätelöä :cry: Täytyy varmaan kävellä kauppaan hakemaan sitten kun neiti herää ja syö vähän välipalaa.. Joku ihana magnum maistuisi :love:

Tänään mä pakkaan sairaalakassin, ihan varmasti. Ja tytön hoitolaukun. Onhan mun jo pari viikkoa pitänyt... :whistle:
 
No nyt en enää edes pysy mukana, kuinka monia vauvauutisia voidaan odotella näille päiville :D täällä jakaannutaan ihan urakalla! Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Enpäs sitten lenkille päässytkään, kun sisko soitti ja lähdettiinkin vähän kaupoille kiertelemään. Ostin parit kengät ja nyt onkin rahat tuhlattu :D oli ihan kiva päästä ihmisten ilmoille, vaikka selkä kyllä kipeytyi melkoisesti. Piti ihan buranaa ottaa. Ja voi sitä puuskutuksen määrää ylämäessä tuplarattaiden kanssa... :D vaikka lapset painaakin yhteensä vaan 15kg, niin on sitä siinäkin, kun on kuukausikaupalla ollut kotona jumissa.

Tyttö on heittäytynyt ihan mahdottomaksi, kun pitäisi käydä päiväunille. Muuten meillä on nämä pari päivää mennyt ihan kivasti, eikä tyttö ole uhmannut, mutta päiväuniaika... Huh. Tunnin verran on nyt yrittänyt rauhoittua unille, mutta tuossa tuo edelleen jumppailee... Eilen sama juttu.

Pojalle haettiin eilen apteekista disflatylia, kun ähisee niitä pieruja niin kovasti. Ei itke, eikä ole rauhaton tai muuten tyytymätön, mutta ei nyt jäädä odottelemaankaan, että pahenee. Tytöllä oli ihan samaa samoihin aikoihin ja disflatyl muistaakseni auttoi ihan kivasti. Poika on hirveän huono röyhtäisemäänkään syötön jälkeen, joten nekin ilmat jää kiertämään. Nyt on kolme kertaa saanut disflatyliä ja röyhyt ainakin irtoaa helpommin :)
 
Mä oon ihan pihalla mitä täällä tapahtuu mutta hirmuisesti onnea kaikille vauvan saaneille!:):) Ja tsemppiä muille!

Mulla aika mennyt kyllä ihan totaalisesti ton vauvan kans, nukkuu kyllä hyvin ja syö hyvin mutta en jotenki ite saa nukuttua joten aika menee vaan haahuillessa ja yöllä tuijottelen vaan vauvaa kun se on niin ihana:love: Järkevämpää ois kyllä ihan vaan nukkua.
Kipuja ei oo ollut kyllä paljoa, voisin melkeen jo jättää lääkkeet kokonaan pois mutta en vielä taida. Tää kivuttomuus kyllä vähän hämää kun tulee tehtyä sitten kaikenlaista liikaakin, kuitenki vasta 4 päivä sektiosta joten pitäis ottaa rauhallisesti.
Maha on kyllä kauheen näköinen, ihan turvonnut ja mustelmilla.. Jospa se paranis nopsaan!
Jostain syystä pukkas myös aivan järkyttävän turvotuksen jalkoihin, kuulemma normaalia ja voi johtua sektiosta tai maidon noususta:unsure:
Ja minä ku luulin että se ois ollu jo ohi..
 
Miiula, kyllä se turvotus (mahasta, jaloista en tiedä, kun mulla ei ole ollut) ja mustelmat häviää nopeasti :) mä mahduin reilu viikko sektion jälkeen xs-kokoisiin housuihin... Muistat vaan juoda paljon vettä ja liikkua sen, minkä pystyt, niin äkkiä ne turvotulset häviää :) mulle sanottiin niistä kipulääkkeistä (panadol-burana), että kannattaa syödä jo senkin takia, että ehkäisee tulehdusta. Taisin syödä kaikkiaan viikon.

Täällä taas imetyksen lomassa hengailen :D tyttökin vihdoin nukahti temppuiltuaan toista tuntia... Mieskin tulee töistä jo vajaan tunnin päästä. Onneksi ei tarvi alkaa laittamaan ruokaa, kun voidaan syödä eilisen lasagnen jämät :) eilen olikin vähän haastetta, kun aloin kokkailemaan, kun lapset nukkui ja sittenhän vauva päätti herätä kesken ruuan laiton vaatimaan ruokaa ja kohta heräsi tyttökin.
 
Piti tulla väliaika tiedotteita katselemaan.. Ei vielä vauvoja.

Uuh, mä pääsin lähikauppaan hakemaan sairaalakassisuklaat, nyt on niin hyvä olla:ROFLMAO:
Mitenköhän täällä jaksaa palloilla useamman päivän, ei telkkaristakaan tule päivällä mitään. Ja meillähän on kaikilla omat huoneet, ei edes muiden vanhempien kanssa pääse turisemaan.

Pihla, mä olin kanssa raskauden jälkeen huonossa hapessa. Jotenkin sitä kuvitteli, että kun maha on pois, niin kunto on kuin juuri ennen raskautta. Ihankuin se maha siinä olisi niin paljon painanut:LOL:

Ruu
 

Yhteistyössä