Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Miiula, ensimmäisen sektion jälkeen mulle sanottiin, että vuorokausi hakasten poiston jälkeen saa saunoa. Ja mä sanoin 9 vuorokautta sektiosta :D nyt mulla on sektiosta se 4 viikkoa ja pari viikkoa olen jo saunonut :)

Illa Tuu, tsempit! Toivotaan että homma etenee nopeasti :)

Hauskaa juhannusta kaikille! Toivottavasti kaikki saavat syödä täyteen ostetut jääkaapit tyhjiksi, ennenkuin pitää lähteä synnyttämään :D
 
Aamulla oli neuvola ja ylläripylläri vauva oli perätilassa taas! Terkka lähetti sit äippäpolille. Siellä yritettiin kahden lääkärin voimin käännöstä. Vauva on kyllä hyvin liikkuvainen ja saivat käännettyä, vaikka koville ottikin. Sit otettiin vauvasta sydänkäyrää. No eikös onneton sinä aikana kääntyny taas. Siellä sit mietittiin, että mitä tehdään. Kävely ei auttanu, vauva käänty vaan enemmän perätilaan. Lähettivät kolmen jälkeen takas kotio. Huomenna kymmenen jälkeen mennään kokeileen uudestaan... ehkä käännöstä tai katotaan tilannetta sitte. Plääh. Vähän turhauttavaa. Vähän jännittävää. Vähän pelottavaa.

Tsemppiä Illan Tuu!!
Voimia kaikille supistelijoille. Jospa saatais joukolla useampi juhannusvauva. :)

Hauskaa juhannusta kaikille!
Sulo-Sylvia ja sipsukka 39+6 (huomenna LA!!!)
 
BeiBei, niinhän se varmasti on. Tää vauva vaan oli pari viikkoa sitten todistetusti raivotarjonnassa, kun kävin silloin perätilan takia äippäpolilla ja sit olikin tosiaan kääntyny. Ja terkka on ollu vielä viime viikollakin sitä mieltä, että on rt. Joten en tiiä onko vauvelilla sen kummempaa syytä tässä tapauksessa, kun että äitin masussa on kiva heittää volttia. :)
 
Lauwra se on kuule haudan vakava asia, että grilliruoat jää saamatta ja tilalle saa sairaalapöperöä :LOL::mad::ROFLMAO:(y)

Illa Tuu: Tsemppiä matkaan :love:

Sulo-Sylvia: Aijai voi vauva minkä teit! Toivottavasti kääntyy :eek: Mitäs sitten jos ei käänny? Perätilasynnytys vai sektio?
Tsemppiä joka tapauksessa! !

Täällä ei mittään. Harmaa sää ja mieli. Vähän piristi kun katsottiin leffa ja syötiin herkkuja. Supistelee kokoajan, mutta ei tietenkään tarpeeksi. Stressaa se lauantai, kun ei ole lapsille hoitajaa. Hohhoijaa, pääsis tästä nyt valittamasta, tahdon vauvan <3

Lara 38+6
 
Illa Tuu harrastaa siis juhannuksen kunniaksi etuilua :p Ei hyvä ei :D No mutta tsemppiä ja toivotaan, että menee kaikesta huolimatta nopeasti ja luonnostaan synnytys :)

Sulo-Sylvia:lle pakko kertoa, että olen itse sellaisesta perätila-vauva suvusta, että viimiseen 50 vuoteen ei ole kukaan tullu muuta kun peruuttamalla. Sen takia itsekin olin jo ihan alkuraskaudesta lähtien valmistautunut, että pylly edellä sieltä tullaan. Serkkuni kertoi vielä lisäksi hyvistä kokemuksistaan kahden perätilavauvansa synnytyksistä. Kaikki oli mennyt oikein hyvin molempien lasten kohdalla ja sain siitä lisää uskoa, että kyllä se alatiesynnytys onnistuu vaikka mitenkä päin tulisi :D
Oma vauvamme on ainakin tällä hetkellä rt:ssa ja neuvolantädin mukaan jo laskeutunut ja kiinnittynytkin, että josko tämä olisi sitten sukunsa ensimmäinen 50 vuoteen, joka uskaltaa tulla pää edellä. Neuvolassa totesi täti kyllä senkin, että vauva voi kääntyä vielä synnytyksessäkin - joten teidänkin vauva voi myös heittää kuperkeikkaa ihan syntymäänsä asti.

Hyvin samanlaisilla oloilla ollaan kuten Lara, haluaisi vauvan jo syliin. Tosin se on kyllä erona, ettei täällä supistele vielä yhtään. Laitoin tänään vihdoin ja viime parvekkeen kasvimaankin kuntoon, ihan sillä ajatuksella, että kyykkiminen ja kumartelu sais jotain aikaan - olinpa jälleen väärässä :D

Ollaanpa kuulolla vielä juhannuksenakin, mistä sitä tietää kenenkä osoitteessa seuraavaksi tapahtuu!

AnnaS. 39+4
 
Lara, sain onneksi vauvan neuvolakäynnillä ajan lääkärille ja lääkäriltä antibiootit. Rinnat ei vielä onneksi ole kovin kipeät, mutta punoittava alue löytyy ja lääkäri käski aloittaa kuurin heti kun ensin itse ajattelin reseptin ottaa varalle ja aloittaa jos olo pahenee. Toivottavasti ei ehdi tästä pahemmaksi kun alkaa antibiootti purra. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Kuusama siis voi kun ihanaa kuulla et oli hyvä yö!! Mä niin empatiseeraan sua kun muistan sen epätoivoisen väsyseko fiiliksen kun miettii vaan et siis syötänkö lisää vai en vai laitanko tutin vai en vai kanniskelemaan sylissä vai koitanko vaan nukuttaa sittenkin makuullaan jos onkin vaan yliväsy vai mitä helvattaa.... Meillä näyttää nyt poju ekoja merkkejä myös tosta happovaivasta ja onneks oli jo esikon kans niin osannu heti ottaa noi luomukonstit käyttöön ja toivomuksen saatais ne kierteet jäämään pois ja tajuis aina reagoida ajoissa.
 
Käytiin sitten ostamassa käytetyt Briot. :rolleyes: Kun sattui löytymään ihan läheltä melko uudet ja hinta ei kirpaissut. Myyjä kyseli, koska on laskettu aika ja naureskeltiin että tänäänhän se... Nyt meillä on siis kahdet vaunut. Ja tässä kaksiossa ei ole kyllä tilaa yksillekään. :D No, tässähän se aika menee, kun alkaa kaupata noita "vanhoja". Tykkään kyllä tosi paljon noista Brioista, niissä on siis sellainen kovempi koppa, tuntuu yleisesti jämäköiltä, mutta toisaalta tosi kevyet. Ja on paljon kauniimmat kuin nuo vanhat. :love:

Illa Tuulle tsempit! Ja Sulo-Sylvialle myös perätilan kanssa! Jos haluaa perätilavauvan alakautta synnyttää niin silloin varmaan tarkemmin kuvataan lantio ja varmistetaan, että sieltä mahtuu? Itsekin vielä silloin tällöin kun tunnen nuo pikku jalkaset vähän alempana kuin tavallisesti huolestun että älä nyt siellä kääntyile. Vaikka taitaa olla jo aika kiinnittynyt. Olen aika ajoin joogannut yhden DVD:n kanssa ja siinä kontallaan tehdään sellaista pyörimisliikettä, sen sanotaan auttavan vauvaa löytämään optimaalisen asennon.

Kohta Saunaan. Luulen, että synnytys lähtee käyntiin sit, kun on tarpeeksi rentoutunut. Nyt tuntuu vaan, että pinna kireällä ja kauheet paineet synnyttää huomenna synttärilahja miehelle. :D
 
Ei päästykään kotiin tänään :cry: Eilen se oli vielä niin "varma" ja tänä aamunakin vaikutti siltä, mutta kuudelta meille kerrottiin, ettei nyt vielä kuitenkaan päästä. Vauvalta on välillä mitattu korkeita verenpaineita eikä niille tunnu löytyvän mitään syytä. Kaikki muuten on ihan kunnossa ja päästäisiin kotiin, mutta ne haluaa vielä seurata niitä paineita ja selvittää mistä johtuvat. Tänään ultrattiin masu, mutta sielläkin kaikki kunnossa. Yksi vaihtoehto on, että ei vaan saa mitattua kunnolla kun vauvalla pienikin liikehdintä voi nostaa helposti paineita. Kun kumminkin niitä hyviäkin lukemia on mitattu.

Tää päivä on kyllä mennyt niin itkiessä. Kun olin niin varma, että saadaan vauva kotiin ja sitten koko päivä meni vähän epätietoisuudessa että päästäänkö vai ei. Oltiin 10 tuntia sairaalassa yhteen putkeen ja lopulta tuli kuitenkin tuomio että taas täytyy lähteä tyhjän turvakaukalon kanssa kotiin. Tiedän kyllä että monet vauvat joutuu olemaan paljon kauemmin osastolla ja tietenkin tärkeintä on, että varmistetaan ettei vauvalla ole mitään hätää, mutta silti tuntuu niin kurjalta etten kestä :cry::cry::cry:

Mutta, ehkä huomenna... Nyt en kyllä ala toivomaan liikoja, täytyy vaan katsoa päivä kerrallaan.

Pupumama ja poju 7vrk
 
Kiitos tsempityksistä, luulen että sieltä joku supistelija vielä kiilaa mun ohi, kun täällä on balonki kohta vaikuttanu 12 h enkä vieläkään osaa sanoa onko edes supistellu.(n) Jotain kipuja on ollu välillä mutta lievää. Huomenna jatkuu hormonien kera tää homma. Kaveri neuvo pari synnytystä edistävää akupistettä, yritetään vaikka painella niitä.
Vielä ei turhauta. Yritän asennoitua niin, että jos vaikka ennen ens viikkoa saatas tulemaan. :D

Pupumamalle reippautta ja tsemppiä, kyllä te pian saatte vauvan kotiin!
 
Nopeasti kirjoitan... Meille syntyi toissapäivänä ihana tyttönen rv 39+4. Synnytys oli aikamoinen. Junnas ensin paikallaan tuntikausia ja sitten tunnissa rysähti neljästä sentistä kokonaan auki kalvojen puhkaisun jälkeen. Kivut olivat tuolloin kovat. Spinaalipuudutusta voin suositella. Nyt nautimme viimeisen kerran vauva-ajasta.

Toukkamasu ja tyttö 2 vrk
 
Onnea Toukkamasu! :love:

Illa Tuulle tsemppiä, hyvä asenne sulla (y)

Pupumamalle halaus! Todella harmi juttu :( Toivottavasti hän pääsisi pian kotiin. Koita jaksaa vielä hetki <3

Tänään on se päivä raskautta kun molemmat edelliset lapset ovat syntyneet. Harmittaa :( Eilen illalla supisti lupaavasti ja maha meni ihan tuhannen sekaisin. Mutta ei taida tulla juhannusvauvaa tänne. Maanantaina käynti synnärille. Saisin käynnistyksen, mutta mulla on siitä todella ristiriitaiset fiilikset. Kun ainut syy käynnistää on mun oma jaksaminen. Ei mitään terveydellistä syytä. No onneks on aikaa viel miettiä sitä pari päivää. :)

Lara POKS 39+0
 
Onnea Toukkamasu!!!

Jaksamista pupumamalle! Ei ole helppo tilanne mutta vauvan parasta ajatellaan. Halauksia!!

Illa Tuulle käynnistystsempit. Se voi tosiaan kestää useamman päivän, lepää minkä voit ja varsinkin yöt! Jos vaan tarjotaan nukahtamislääkettä niin sinuna ottaisin yötä vasten. Levättynä kroppakin jaksaa paremmin. Tai tiedä vaikka siellä jo vauvaa puserretaan maailmaan tai ehkä jo onkin ☺

Hyvää juhannusta kaikille! Vaikka sää on harmaa niin pyritään pitämään mieli aurinkoisena!

Tänään olisi muuten laskettuaika 40+0...

Catnip82 + Toukotyttö huomenna 4vkoa
 
Onnea Toukkamasu! :)

Äää :cry: Täällä masentaa ja ärsyttää ja plaah. Eli ei kannata välttämättä lukea seuraavaa avautumista. :rolleyes: Eilen juteltiin appivanhempien kanssa ja eiköhän he kysellyt kaikkea, että kuinka paljon minua seurataan neuvolassa (nyt kun laskettu aika on ylitetty). Jollakin heidän tutullaan katsellaan tilannetta kahden päivän välein. Sanoin vaan, että no ens viikolla on vika neuvola ja sit lähete sairaalaan käynnistykseen. Ja sit alkoi saarna, että älä usko kaikkea, mitä lääkärit sanoo, vaan jos on itellä tuntemuksia niin sit vaadit tarvittavaa hoitoa. Tähän väliin tietysti tarina lähisukulaisesta ja yliaikaisuudesta ja kohtukuolemasta. Sekä tarina siitä, kuinka anopilla, joka synnytti kaikki lapset ENNEN laskettua aikaa, oli jo havaittavissa tuolloin istukan heikkenemistä. MUTTA kaikki menee minun kohdallani tietysti hyvin, kun neuvolassa kaikki katsotaan ja voi ääääääääää. Mua alkoi niin ärsyttää. Saunomisesta ei tullut mitään kun sain ihan hirveän paniikin noista jutuista ja itkin niin, etten meinannut saada henkeä välillä. Sanoin miehelle, että en kyllä kenellekään muulle enää puhu ja kuinka joku voi olla niin taukki, että kuvittelee tollaisista tarinoista olevan hyötyä tässä tilanteessa! :mad: Tiedän, ettei kukaan pahaa tarkoittanut, mutta siis AARGh kun mua ärsyttää ja tekis mieli vaan huutaa ja ARGH. :mad: Ja just kun mun pitäis rentoutua. Nyt sit vaan mietin, mitä kauheuksia tästä yliaikaisuudesta seuraa (sorruin jo googleenkin!). Ja mahtavintahan on se, että en oikeesti pysty ajattelemaan rationaalisesti, koska tunnen, että kaikki on kehossa hyvin, mutten silti pysty olemaan panikoimatta. Voi minkä takia pitää ihmisten kertoa yhtään mitään negatiivista raskaana olevalle. Vaikka olis kuinka totta niin ei se auta yhtään mitään. Haluan vaan käpertyä jonnekin luolaan ja olla yksin ja kuunnella, mitä oma keho sanoo, eikä mitä jollekin serkun siskolle tapahtui vuonna yks ja kaks. :devil:

Niin ja ei taida miehelle tulla sitä synttärilahjaa tänään. :(

Sori masenteluviesti, piti purkaa jonnekin...

Mamira 40+1
 
Mamira, tsemppiä loppumetreille (y) esikoinen syntyi 42+0 käynnistettynä, kaikki meni hyvin ja mä olin vaan tyytyväinen et sain olla niin kauan raskaana (oltiin yritetty kauan), enkä olis varmaan vielä sillonkaan halunnu synnyttää, sen verran tykkään olla paksuna :alien: Toki kaikki on hyvinkin yksilöllistä ja näin, mutta luota omaan kroppaasi :love: Hän tulee kun hän on valmis. Ja vaikka ei oiskaan niin tulee silti! ;)

Niin ja sitten se oma napa alkaa olla niin kipeä, että yön tuskissani pyörittyä päätin että tää sais nyt jo kuitenkin tulla. Mulla alkaa olla niin tukala olo kokoajan että itkettää, jalkoväliin sattuu ja mielummin heräilen öisin imettämään kun vessaan. Vaikka saa sielä synnytyksen jälkeenkin rampata. Muistan juosseeni esikoinen tississä kiinni vessaan ja yrittäneeni vielä saada pikkarit alas ja takaisin ylös yhdellä kädellä pimeässä. Useammankin kerran :cautious: waaattevör..

Silti haluaisin päästä vielä keskiviikkona shoppailemaan tytön kanssa, kun pitäis sille kesäkenkiä ja nukkea katsella kaupasta. Mutta saa nähdä miten käy :whistle:

Mä pimahdin aamulla, koska en osannut vastata miehen puhelimeen. Siis pimahdin ihan totaallisesti= rupesin huutoparkumaan ja tinttailemaan, teki mieli heittää se pahuksen puhelin pitkin seiniä :X3: Ja mies yritti suihkukaapista, vessan suljetun oven takaa neuvoa kuinka se toimii. No enhän mä kuullu ku epäselvää muminaa :D Onnistuin sit kuitenkin hylkäämään sen puhelun jotenkin :rolleyes: Voi luoja näitä hormonihuuruja... Mies kysyi vaan, että onks kaikki ihan ok...
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja toivotaan että muutkin pian saavat omansa. En ole tänne paljon mitään kommentuinut vaikka kaikki olenkin lukenut. Olen kirjoitellut enemmän face-ryhmässä.

14.6 yöllä klo:3 alkoi supistaa säännöllisesti 3-5min välein. Sairaalassa olimme noin klo:5 aikaan. Laitettiin käyrille, johon alkuun piirtyikin supistukset tiheään mutta sitten ne alkoivat vähän harventua ja tulivat noin 8min välein. Olin 4cm auki ja minut vietiin saliin odottelemaan. Kun olin 6cm auki niin laitettiin epiduraali, siinä tippalaskurissa oli kuitenkin jotain vikaa se ilmoitti koko ajan että liian suuri paine tai muuta vastaavaa, eikä kätilö ollut varma että meneekö lääke kunnolla. Myös ilokaasu oli käytössä. Sitten puhkaistiin kalvot ja huomattiin että lapsivesi vihersi.
Pian kalvojen puhkaisun jälkeen kätilö huomasi vauvan kääntyneen poikittain mutta onneksi sai sen kääntymään.
Poika syntyi klo:11.22 napanuora kaulan ympärillä, mutta täydet pisteet sai.

Minulle voi listaan päivittää: 14.6. Hepaliini, rv 39+3, POIKA, 3280g, 48,5cm.
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Onnea hepaliini ja toukkamasu! :love:

Uskallanko saunoa 10 päivää synnytyksen jälkeen? Epparin tikit ei enää tunnu, mutta ajoittain alapäätä särkee. Tänään olen kuitenkin pärjännyt jo ilman lääkkeitä.

Tsempit vielä kaikille yliajalla oleville ja mahojen kanssa tuskaileville! Aika kultaa muistot, en enää muista kuinka pääni kesti sinne 41+4 saakka...
 

Yhteistyössä