Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Onnittelut vauvan saaneille. Valkoiselle ja muille mielialan kanssa kamppaileville jaksamista. Täällä vauva-arki on lähtenyt mukavasti käyntiin alkuhaasteiden jälkeen. Tekemistä riittää, kun talossa on monta allekouluikäistä. Toisaalta nautin tästä kamalasti, kun tiedän, ettei meille enää lapsia tule. Tekee mieli sylitellä vauvaa koko ajan. Tuntuu edelleenkin uskomattomalta, että saimme terveen lapsen vaikean raskauden jälkeen. Vauva on kyllä todella ihana tapaus. Ja on ollut ihanaa päästä ostelemaan mekkoja ja röyhelövaatteita kahden pojan jälkeen!

Minullekin voisi päivittää tiedot tuone etusivulle. Eli:

17.6/Toukkamasu/39+4/TYTTÖ/3950/50

 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Voi ei! Neuvola peruttu ja nimiäiset tulossa. Kipeä tissi, kuumetta, päänsärkyä... Rintatulehdus tästä vielä puuttui. Vauvalle ei ole juhlavaatetta eikä edes koristetta kakkuun :( Hieman on huono äiti -fiilis.
 
Valkoiselle isot tsemppihalit. Muista myös ottaa omaa aikaa, jos vaan mahdollista. Toivottavasti mieliala alkaa kohenemaan. Onneksi osasit tällä kertaa hakea apua ajoissa :)

Ruu, kyllä sen nimen ehtii :D mä olen papille tekstannut pojan nimen lauantaina klo 17 jälkeen, kun ristiäiset oli sunnuntaina klo13 :D hyvin ehtii... ;)

Meillä oli neuvola. 1kk neuvola, vaikka poika täyttää huomenna 7 viikkoa. Jouduin alkuperäisen ajan perumaan, kun vettä tuli taivaan täydeltä ja kävellen olisi pitänyt mennä. Tänään oli ihan kiva kävelykeli :) uusi aika 2 viikon päästä, että ollaan taas rytmissä. Meidän poika ei vieläkään yllä suurimman osan tässä ketjussa syntyneen syntymäpainoon :D mitat tänään 3890g ja 54cm :) terkka ja lääkäri oli kuitenkin tyytyväisiä kasvuun, eikä suositelleet korviketta. Yöunetkin saadaan nukkua, kuten tähänkin saakka, vaikka 4kg mennytkään vielä rikki. Viime "yönä" poika söi 22 aikoihin, hikotteli 22.45 saakka (en siis viitsinyt laittaa nukkumaan :D) ja ekan kerran heräsi syömään vähän jälkeen kuusi, kun miehellä soi herätyskello. Neuvolassa sanoivat vaan, että antaa nukkua, jos nukkuu :)

Mun voinnista ja jaksamisesta kysyttiin myös. Tuntui vähän hassulta sanoa, että nukun paremmin kuin aikoihin, enkä koe olevani väsynyt. Tuntuu, että jotenkin kuuluisi olla väsynyt, kun perheessä on vauva. Joskus aamuisin väsyttää, eikä iltaisinkaan tarvi unta odotella, mutta päivisin en ole mitenkään erityisen väsynyt. Kovasti kyselivät tukiverkostoista ja käskivät hyödyntämään niitä.

Ylihuomenna sitten taas neuvolaan, kun on jälkitarkastus.
 
Ainiin, meille voi päivittää tarkemmin

30.6/Mamira/41+5/TYTTÖ/4060g-53cm

Ilmeisesti tällä hetkellä saadaan "painavin tyttö" -titteli. :D

Meillä tänään neuvola, siis vielä äitiysneuvolan puolella, mutta vauvaa myös katsottiin. Terkka oli yllättynyt, että syö yleensä yhdellä tissityskerralla molemmat rinnat tyhjiksi, itse luulin sen olevan aika normaalia. Painoa oli 3930 eli aika lähellä syntymäpainoa, mutta toisaalta olin juuri imettänyt vastaanoton aikana molemmat rinnat. Punnituksen jälkeen tulikin sitten puklu ja kunnon töräykset vaippaan. :D Lähti varmaan puoli kiloa painosta...

Meillä ehkäisymenetelmänä tulee toimimaan kondomi. Kuusi vuotta tosin mentiin keskeytetyllä yhdynnällä eli luottamus siihen kyllä on, mutta kai sitä pitää pelata varmemman päälle ettei heti raskaannu uudestaan. Tosin mies on jo ihan valmis laittamaan toisen pullan uuniin.:rolleyes: Sanoin, että odota hetki kun tämä tästä kasvaa ja alkaa kunnolla kiukuttelemaan ja huutamaan, voi tulla toiset mietteet.

Pitäisi varata aika ristiäisille, meillä nimeksi nyt pikkuhiljaa vakiintui meidän suosikki ja kerrottiinkin se heti synnytyksen jälkeen kaikille. Pidättekö/pidittekö ristiäiset kotona vai kirkossa? Koti tuntuu jotenkin helpommalta vaihtoehdolta.

Mamira ja neiti H 1vk
 
Mamira, meillä oli ristiäiset seurakuntatalolla :) mun mummilla on paha astma ja meillä on kotona kissat ja koirat, niin ei viitsitty täällä pitää. Ja sitten on niitä niuhoja sukulaisia, jotka ei kestä eläintenkarvaa tai pöydillä hyppiviä kissoja... :D

Meidän poika syö aina vaan yhdestä tissistä. Niinpä sitten aamulla pumppailin vielä 150ml jääkaappiin. Enemmänkin olisi tullut, mutta oli vähän hektinen aamu... :D nyt pitäisi olla ruoka jo tulossa, mutta ei ole. Tyttö nukkuu, kun pääsi normaalia myöhemmin päikkäreille ja poika nukahti syliin. Selvästi kaipasi syliä, kun on tänään viettänyt niin paljon aikaa vaunuissa. Niinpä itsekin jämähdin sohvan pohjalle odottelemaan miestä kotiin. Ehtii sen ruuan sittenkin tehdä :)
 
Te, jotka pumppaatte maitoa. Onko teillä millainen pumppu? Haluaisin antaa lapselle rintamaitoa, mutta inhoan imettämistä. Se tekee kipeää ja on epämiellyttävää.

Kiitos kaikille tsempeistä! Me olemme esikoisen unihäiriön takia lastensuojelun asiakkaita. Soitin sinne viime viikolla itkuisena ja rupesivat heti järkkäämään kotipalvelua. Kotipalvelu vie levottomat isosiskot johonkin, ja minä saan sitten ottaa nokoset ja siivota. Täällä on niin kaaos, että ei kestä ympärilleen katsoa :( Mies auttaa paljon, mutta on ihan surkea siivoushommissa.


-Valkoinen
 
Heippa pitkästä aikaa. En voi käsittää että en ole muka ehtinyt käydä täällä melkein kahteen viikkoon. :eek: Aika menee äkkiä! Mutta me voidaan kyllä hyvin :) Täytyy lukea kuulumiset että voin kommentoida. Tulin vaan huikkaamaan että olen vielä elossa... :)

Lara ja poika 12vrk :)
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Täälä maito on noussut kohisten, mutta pissa on kadoksissa :O apuva, huomenna olis synnärin kontrolli kun päästiin jo eilen kotiin. Pissi kyllä lauantaina illalla reippaasti, lapsivettä kyllä varmasti suuri osa. Toivottavasti paino ei oo pudonnut tai olis ees pari grammaa noussut, sen verran on kyllä tissillä viihtynyt tämä neiti nämä päivät että auts, mulla on kummassakin rinnassa mustelma :( mutta hyvin on tyytyväinen kyllä, nyt nukkuu vissiin jo kolmatta tuntia taas. Viime yö oli vähän hakusessa, sängyssä kähisi moneen otteeseen ja sitten otinkin viereen ja tuhisi tyytyväisenä loppuyön. Ja minä kun sanoin etten ota viereen :D noooo... Tarvittiin kumpikin unta :)

Päivittelen listaa kun ennätän, siirrytäänkö toiselle osastolle koska?
 
Meille syntyi pieni tyttövauva lauantaina aamuyöstä 4.7 käynnistyksen tuloksena.

4.7/AnnaS./41+6/TYTTÖ/3430g ja 52cm

Olemme jo kotiuneet tänään aamupäivästä, mutta kirjoittelen teille synnytystarinoita ja muita turinoita myöhemmin. Nyt ollaan vielä tissi poskella ja ihmeissämme kaikesta mahdollisesta :D
 
Onnea Onnea Anna tytöstä!

Meillä ristiäiset on sunnuntaina ja huomenna laitan tekstarilla papille nimen. Ei taideta vaan vieläkään olla täysin varmoja valittiinko sopiva nimi... Vaikeaa!! Meillä on ristiäiset kirkolla. Ajattelin ensin automaattisesti kotona järjestää, mutta kun mietin tarkemmin niin on se helpompi kirkolla. Siellä on kaikki kahviastiastot ym. Ja ei tarvii nyt supersiivousta kotiin tehdä. Mahtuu enemmän sinne porukkaakin.
 
Valkoinen: mulla on Aventin pumppu, joka toimii sekä sähkökäyttöisenä että manuaalisena. Alussa en ois pärjännyt ilman sähkökäyttöisyyttä, kun vauva oli 10 päivää sairaalassa ja pumppasin tälle maitoa n. 3h välein, myös öisin. Niin se helpotti ja nopeutti touhua todella paljon. Nyt kun vauva on kotona ja pumppaan vain silloin tällöin (nopeasti enimpiä pois jos rinnat kovin täydet), niin pumppaan manuaalisesti. Eli mun mielestä kannattaa valita sähkö- tai käsikäyttöinen sen mukaan, kuinka paljon on aikeissa pumpata :) Itse oon kyllä ollut tosi tyytyväinen tähän pumppuun! Uutena oisi kyllä ollut melkoisen tyyris (pitkästi yli 100e), mutta sain kaverilta ostettua 20 eurolla. Kannattaa siis tsekata käytettynäkin pumppuja :)
 
Onnea AnnaS! :)

Valkoinen, mulla on ihan ainun käsikäyttöinen pumppu. Mäkään en käsikäyttöistä suosittele, jos aikaa paljon pumpata. Mä pumppailen muutaman kerran päivässä, kun pitää tyhjennellä tisseistä pahimmat pois. Mutta jos olisi tarkoitus pelkästään pumpata ja antaa kaikki maito pullosta, niin tuo pumppu lentäisi seinään :D

Pupumama, meillä poika oli ristiäispäivänä 3vko5vrk :D hyvin meni. Mitä nyt kastetilaisuuden jälkeen missattiin pojan kanssa itse juhlat, kun poika halusi roikkua tissillä ja kaikki vieraat ehti lähteä sillä aikaa. Täällä oli tosi vaikea saada mitään seurakunnan paikkaa, joten piti ottaa sellainen viikonloppu, kun joku paikka oli vapaana. Vaikka ristiäiset sitten tulikin tosi nopeasti. Mutta onpahan ne nyt vietetty :)

Pihla ja poika 7 viikkoa (mihin tämä aika nyt yhtäkkiä näin nopeasti menee :D)
 
Hei!
Onnea vauvaantuneille! Ei taida olla ketään tai ainakaan kovin montaa jäljellä, jotka eivät ole vauvaa vielä saaneet. Periaatteessa kai ensi viikkoon vielä aikaa loppupään odottajilla...
Täällä ristiäiset vietetty ja kotona vietettiin. Poika oli 6,5vk ja hyvin meni. Nukkui koko tilaisuuden. Nimikin saatiin sitten päätettyä. Hieman se on yleinen, mutta viimeisen silauksen antoi pappi, joka kutsui poikaa kirpuksi ja siitä sitten vahvistui nimi, mikä tuli lopulta yhden kuuluisuuden mukaan, jonka lempinimi on kirppu ;) Urheilua seuraavat tietävät siis nimen... Nyt odotetaan, että väestö rekisteriin päivittyy, että tällä viikolla voidaan passi hakea. Millainenhan kuva tästä 7 viikkoisesta oikein saadaan :)
Meillä siis matkustetaan paljon ja siksi emme epäile ottaa rokotuksia. Esikoiselle niistä ei tullut mitään ja luotetaan, että enemmän niistä on hyötyä kuin haittaa...
Huomenna itsellä jälkitarkastus. Otan hormonikierukan heti kun saan. Ei olla ehkä tekemässä enää lapsia ja ei ainakaan useampaan vuoteen, jos vielä kolmas päätetään hankkia. Jälkivuotoa tosiaan on vielä vaikka 7 viikkoa on synnytyksestä. Luulin jo että kuukautiset on, mutta taitaa olla jälkivuotoa, kun lorisee vielä. Ei pahasti, mutta ärsyttävästi.
Täällä kakittiin nyt jo viikon välillä. Näkyy tuo sunnuntain ja maanantain välinen yö olla hyvä aika kakkia. Äidille sopii tämä järjestely kyllä kanssa :)
Hyviä vointeja kaikille!
CityPähkinä ja kirppu nimellä 7 vko
 
Onnea taas vauvautuneille!! Onko nyt kaikki ulkona vai onko joku jäänyt mahaan? :)

Hyvä juttu Valkoinen, että apua on tulossa ja et ole sitä epäröinyt pyytää. Voimia sinulle!!

Ristiäiset, meillä vietettiin niitä sunnuntaina ihan kotona. Ikää tytöllä oli 6vko1pv ja hyvin meni. Nukkui itse toimituksen ajan ja oli myös hereillä jonkun aikaa vieraita ihmetellen. On se jännää kutsua vauvaa nimellä eikä vaan vauva :)

Eilen oli myös eka lääkärineuvola ja hienosti on kasvukäyrille jo päästy ja johdonmukaisesti kasvetaan. 3330g ja 50,1cm oli nyt mitat, painoa tullut 2,5 viikossa sellaiset 800g :) pituuttakin 3viikossa 4 senttiä! Saatiin myös rotarokote mikä vähän aiheutti eilen illalla kipristelyä, mutta todella vähän. Seuraava neuvola onkin vasta elokuun lopulla 3kk iän kohdalla.

Tehdäänkö nyt ketju tuonne syntyneiden puolelle vai onko tällä porukalla kiinnostusta muodostaa omaa ryhmää Facebookkiin? Meitä on tässä aika pieni aktiivisten joukko jäljellä ja mukava on kirjoitella, itse voisin nyt facebookkiakin harkita kun tunnutte jo niin tutuilta :)

Catnip82
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
No niin, poju on 7 viikkoa ja sen kunniaksi käytiin neuvolassa+lääkäriä tapaamassa. Painoa tällä kertaa 4890g, eli vähän on jo tasaantunut tuo kasvu :) Pituutta 56 cm. Muuten olikin aivan turha reissu. Jos olenkin moittinut äitiysneuvolan tätiä, niin tuo lastenneuvolan täti on aivan oma lukunsa.. Huoh :rolleyes: Sanoinkin miehelle että onneksi on Google jos tarvii jotain tietoa saada.

Nostan muuten hattua lauwra kun olet tämän kokoisen tyypin puskenut alakautta maailmaan (y) Itseltä jäis ehkä suoritus väliin..

Juhlista.. Meille on tulossa yhdistetyt vauva- ja avioitumisjuhlat (vähän näin jälkikäteen) reilun parin viikon päähän. Ei siis häitä, nimiäisiä eikä ristiäisiä. Kunhan juhlitaan :D Vieraita tulossa sellaiset 30 henkeä. Täällä meidän kotona juhlitaan, pitänee vähän raivata vielä noita muuttolaatikoita ;)

Meillä alkaa olla jo jonkinlainen päivärytmi :) Ja yörytmi. Lisäksi poika on alkanut seurustella ja olla pitkiä aikoja hereillä.

Mä olen mukana jos joku face-ryhmä perustetaan.
 
Onnittelut vielä kaikille uusille vauvautuneille :love:

Äkkiä ne päivät menee, neiti kohta jo viiko ikäinen!!! On se vaan niin suloinen pieni ihme :love:
Ristiäis päivä varattu ja se on 1.8. Nimeä sitten vaan kovasti miettimään ;)

Pihla, millainen päivärytmi teillä on kun poika noinkin hyvin nukkuu yöt? Nukkuuko hän omassa sängyssä vai vieressä? Ihan uteliaisuuttani kyselen :D

Täällä mennyt vauvelin kans ihan kivasti. Kova on tissillä olemaan ja kasvanut jo paljon!! Yöt menee usealla syötöllä, mutta sehän nyt oli odotettavissakin. Tänään hommasin kantoliinan, kun neiti ei oikein mihinkään asetu muualle kun rinnalle ja syliin niin tässä pussukassa tuntuu nukuttavan ja omat kädet jää vapaaksi :D Loistava kapistus kyllä on!! =)
 
Anteeksi että tungen ketjuunne. :) Ensiksi ihan sylikaupalla onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä vielä mahan kanssa kärvisteleville viimeisille! (Nimimerkillä, oma tytsy päätti tulla tasan viikolla 42...)

Pläräilin tyttärelleni vaatepakettia huutonetistä ja törmäsin ihan naurettavan hyvään pakettiin: http://www.huuto.net/kohteet/tyttovauvan-vaate_tarvike-paketti-52-68c/367729807

En siis ole paketin myyjä, enkä sen koommin tunne myyjää, mutta huudossa käy nykyään niin huonosti porukkaa, että ajattelin tänne hihkaista tuosta diilistä. Itsehän tuon olisin napannut samoin tein, mutta meillä mennään jo koossa 68, niin iloa tuosta ei pitkälle olisi ollut. :D

Tuosta siis tarvitsevalle puoleksi vuodeksi vaatetta!
 
Pihla, meillä taas on vähän toisinpäin, että itse en kauheasti tykkää vieraiden koirista ja haluaisin, että jättäisivät ne ristiäisten ajaksi kotiin. :D Mutta kun nämä koirat ovat heille kuin omat lapset niin varmaan sitten jäisivät itsekin tulematta.

Täällä muuten jatkuu hikkailu, kun oli jo mahassa ollessaan kova hikkaamaan. Ja voi että se kuulostaa suloiselta. :love: Mites Kuusama teillä, muistelen, että siellä oli kans raskausaikana kovasti hikotteleva tyyppi?

Mä olen valmis face-ryhmään, mutta myös täällä tuolla synnyttäneiden puolella sopii jatkaa jutustelua. :) Luulisin, että kaikki on jo nyyttinsä saaneet?
 
Kuusama, juuri eilen yksi kaveri, jolla 3kk ikäinen tyttö, päivitteli samaa kun lapsi oli neuvolassa ollut 4,9kg :D Kyllä mä kieltämättä itsekin pidän ton pojan maailmaan puskemista aikamoisena saavutuksena!

Meillä siis eilen vietettiin nimiäisiä 4 viikon ikäisen kanssa. Itsehän söin palan kakkua ja painuin suihkuun rintatulehdukseni kanssa. Että sellaiset juhlat... En kyllä enää ikinä tahdo tuota "tautia". Joten varokaa naiset kylmää! Auton ilmastointia, pakastimella käymistä... pienikin kylmä voi tuon saada aikaan.
 
Minäkin voisin Facebookiin liittyä jos päätetään, mutta kirjoittelen myös täällä :) me käytiin tänään kasvukontrollissa synnärillä, oli vajaa 300g pudonnut paino yhteensä nyt, toivottavasti ei enää enempää putoaisi.. Mulla on niin pinkeät rinnat nyt, enkä saa pumpattua kun tipan tai pari, sattuu ja sitten tuo tyttö vaan nukkuisi taas koko päivän! Viime yönä heräsi tunnin välein ja oli sen 15-20 min tissillä.. Hiukan ramasee jo.

Mulla on ihan järkyttäviä jälkisupistuksia edelleen, tänään meinasi lähteä jalat alta kun nousin huonosti sohvalta. Ei ole lihaksisto sitten ei missään kunnossa, selkääkin särkee. Valivali :D

Meillä pidetään nimiäiset myös ensi kuun alussa, nimi-neuvottelut kovassa käynnissä. Mä elän varmaan ikuista sunnuntaita, kun tänään käytiin kaupungissa niin ihmettelin (jälleen kerran) et miten täälä on kaikki auki sunnuntaina.. :D

Beibei &Typy 4vrk
 
Mä oon messissä faceryhmässä, jos sellanen tulee :) oon sitä monesti miettinykin et kivempi ois kirjotella niin ettei tutut stalkkaile :D
Kuka tekee? Mä voin jos joskus oon niin ehtiväinen et saan tietokoneen tai tabletin käynnistettyä...
 
Jehil, ei meillä edes ole oikein minkäänlaista päivärytmiä vielä :D on sellaisia päiviä, että poika nukkuu tosi paljon ja heräilee vasta joskus 17-19 välillä seurustelemaan. Sitten on sellaisia päiviä, että poika on hereillä melkein koko päivän ja ottaa vaan "tissitorkkuja". Eli nukahtaa tissille ja kun siirtää pois, niin herää. Ihan sama, onko ollut nukkumispäivä vai hereilläolopäivä, niin yöt menee aika samalla kaavalla :D ja vieressä nukkuu yöt. Taas päätin, että alusta asti menisi omaan sänkyyn, mutta niinhän siinä kävi, että viereen päätyi ja hyvin nukkuu :)

Mamira, no en mäkään kyllä ymmärrä, miksi koira(t) pitää ottaa ristiäisiin mukaan, vaikka koiraihminen olenkin :D yksissä ristiäisissäkin ihan ärsytti, kun isäntäväen koira hyppi pappia vasten ja murisi kesken kastamisen, eikä isäntäväki puuttunut tilanteeseen. Olin sitten se törkeä vieras, joka omin lupineen kävi nappaamassa sen koiran sieltä pois... Mä siis tykkään kyllä koirista, mutta rajansa kaikella :D

Jäänkö mä tänne yksin, kun kaikki muut siirtyy Facebookiin... Höh.
 
Mamira, joo meillä hikattiin masussa ja hikataan vieläkin. Mä olen yhdistänyt meillä sen tuohon refluksioireiluun.

Faceryhmään haluaisin itse juuri siksi että olisi kivempaa kirjoitella jossain suljetussa muodossa ilman että koko suku voi käydä lukemassa mun juttuja. Toki mulle käy muutkin muodot/foorumit kunhan olisi yksityisempi kuin tämä.
 

Yhteistyössä