Kesäkuun kullanmurut 2015 **Tammikuu**

Kiitos tsempeistä :) hyvinhän tuo yö sitten meni, kun tyttö illalla nukahti. Puolen yön jälkeen piti vähän halia ja paijata, mutta muuten veteli sikeitä aamuun asti. Välillä pää jalkopäätä kohti ja välillä poikittain :D enemmän mä itse kyttäilin, miten se siellä nukkuu. Toivottavasti nyt jatkokin sujuu yhtä hyvin kuin eka yö :) nyt yritetään nukahtaa päikkäreille.

Harjoitussuppareista mullekin tosiaan kätilö sanoi ekassa raskaudessa, että ne valmistaa kohtua tulevaan ja että ne kuuluu asiaan, kunhan ei ole kipeitä. Silti mä aina pelkään, että ne saa jotain aikaiseksi.

Sängyistä vielä. Äp-pahvilaatikossahan meidän vauva tulee alkuun nukkumaan. Kuten tyttökin nukkui. Mutta kissojen takia on helpompaa, jos saa laatikon pinnikseen, kun siihen on kissasuoja olemassa. Eivät pääse vauvan viereen.

Siirsin ensi viikon neuvolan huomiselle. Ensi viikolla olisin mahdollisesti joutunut menemään bussilla, kun taas huomenna saan kyydin. Laiskaa :D huomenna siis nähdään, paljonko paino on taas noussut.

Tänään iski harvinainen energiapuuska. Imuroin ja pienensin pyykkivuorta. Jaksoin kokkailla broilerikiusausta pitkästä aikaa. Ulos tekisi mieli, mutta on niin liukasta, ettei oikein uskalla. Ja kun varovasti köpöttelee, niin paikat on entistä kipeämpänä. Sohva kutsuu, kunhan taapero on saatu nukahtamaan :)

Pihla 22+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Mä en ole siirtynyt fb:n puolelle, vaan yksinkertaisesti ollut marraskuun lopun matkan jälkeen niin kiireinen töissä että en ole ehtinyt edes lukemaan näitä keskusteluja :(
Nyt on onneksi töissäkin hetken vähän rauhallisempaa ja itse asiassa tällä hetkellä olen tuon esikoisen kanssa kotona kun neidillä on yskä ja kuumetta...

Mulla oli aika pitkään pahoinvointia ja joulun aikaankin tuli vielä oksennettua muutamasti. Nyt alkaa jo helpottaa, aamulla voi tulla vielä paha olo jos ei syö riittävän nopeasti heräämisen jälkeen.

Hb on ollut ihan ok nyt raskauden aikana, en kuollaksenikaan kyllä muista kuinka paljon :D Painoa on tullut ja se harmittaa. En ole käynyt kotona vaa'alla, mutta vuoden lopussa sairastettu parin kuukauden pituinen flunssa ja siitä johtunut liikuntakielto vei kunnon ihan alas ja syömisetkin lähti ihan lapasesta :( Jos tuo painon nousu pysyisi alle sen edellisen raskauden eli 15kg on ihan maksimi.

Eilen oltiin rakenneultrassa ja kaikki oli hienosti. Saatiin vielä poikalupaus, eli lisää kesäkuisia poikia :heart:

Hepuli 19+6
 
Hei! Yksi myöhäisherännyt ilmoittautuu vielä keskusteluun..
CityPähkinä / 34v. / 2.lapsi / KYS / LA 12.6.2015
Toinen lapsi tulossa ja ekan aikana jo olin "koukussa" tällaiseen palstaan, mutta en saanut aikaiseksi kuin luettua. Nyt toista odottaessa ajattelin aktivoitua, että pääsisi jollain tavalla odotukseen käsiksi muutenkin kun "huonovointisuuden" merkeissä.
Eka odotus oli tavallaan helppo, vaikka pahoinvointi jatkui noin viikoille 21-24. Ei kuitenkaan mikään järjetön ja töissä pystyin olemaan alusta ihan loppuun asti ja loppuraskaus oli jopa aikasta kivaa aikaa.. Nyt on vähän haastavampaa. Huonovointisuus ei niin pahaa kuin viimeksi, mutta jotenkin tuntuu erilaiselle. Ehkä myös se neuvolassa käyty vaan kerran + lääkärineuvola sekä ultra ja tykkäisin ehkä useammasta käynnistä, niin kuin ekan aikaan. Olisi jotenkin konkreettisempaa, että missä mennään... no, ensi viikolla sentään se kauan odotettu rakenneultra :)
 
Heippahei pitkästä aikaa täältäkin,
juttuja oon päivittäin käyny lukemassa mutta kännykällä ei huvita kirjotella
ja nyt pitkästä aikaa sain niinkin paljon aikaan että ihan tietokoneen avasin! :D
Yritän nyt ryhdistäytyä!
Tässä tulee nyt vähä omanapa-kirjotus, sorry!

Täällä tänään käyty nlassa ,uuella paikkakunnalla.. tosi mukava terkka oli. Pissanäytteet ja verenpaineet oli
ok, painoa tullu pari kiloo.. vauvelin sydänäänet kuulu hyvin ja oli tasaset jne.. On vaan varmaan villi tapaus tää meidän nassikka, kimpoili karkuun kun terkka kuunteli ja ultrassakin sillon ei meinattu mittoja saada kun pyöri ja hyöri ku mikäki herhiläinen! :D eli jotenkin pien epäilys heräs et taitaa täältäkin poikaa pukata! tasan 2 viikkoo rakenneultraan ja sittehä se toivottavasti selvii kumpi sielt tulee..kylläpä vähän jänskättää!!

Liikkeitä tuntuu päivittäin.. huvittaa, kun monet sanonu et tuntuu niinku perhosen hipaisulta tai pieniltä kuplilta.. täällä ainaki oli het kunnon muljahduksia! niinku iso elohiiri pompottelis alavatsalla :D

Pahoinvointi on aikalailla hiipunut, kestikin sinne rv 16 loppuun ja sen jälkeen oon tainnut kerran oksentaa, sekin johtu tod näk närästyksestä. Inhottava vaiva närästys! renniet jotenkin auttaa mut paristi pitäny sen takia oksentaa et on helpottanut..

Olon paranemisen myötä myös päänsisäinen olo paranemaan päin..ihan jäätävän rankkaa ollu henkisesti tää raskaus! mieli myrskynnyt kyllä ihan kunnolla, lähes päivittäin tääl on vollotettu ja panikoitu ja raivottu ja kaikkea mahollista...onneks mulla on pitkäpinnainen ja ymmärtäväinen mies! <3 mites muilla, onko tasottunu?:)

Kerttuliinu ja minityyppi 18+1
 
Heippa!
Vihdoin ja viimein se rakenneultra ohi. Kaikki oli niinkuin pitikin, A vauva oli jalat alapäin ja painoa 351g ja B vauva pää alaspäin ja painoa 354g. Ja tosiaan jatkan tätä poika listaa, molemmat siis poikia <3 meidän akka valta siis pikkasen murenee :D seuraava ultra ens kuun lopulla.

Ja siitä 7vuotiaan vertaistuesta..meillä tyttö täyttää kohta 7v ja on kuin mikäkin teini.. huutaa, raivoaa, paiskoo ovia ja tavaroita. Mulle monesti huutanut että mä pilaan hänen elämän.. että mikäs kausi tällänen on? joskus muistan kuulleeni että 3v uhma paha, mutta 6v uhma pahempi.. entäs tää 7v riehuminen? latelee myös ehtoja..siis pudotti yks pv puhtaita vaatteita lattialle ja kun sanoi että nostappas ne ylös niin alkoi kauhee huuto ja että "nostan ne sillä ehdolla"..jne ja yks asia se että joka aamu ollaan myöhässä tai hilkulla eskarista kun ei vaan saa aikaseksi että pukisi.. jos ei sängystä saa ylös niin sitten istuu vaan eikä tee mitään..ja kun siitä huomauttaa niin kauhea huuto taas..
kait tää tästä jossai vaiheessa helppaa? viimestään kun muuttaa kotoa vai? :D

Mutta nyt mentävä vähän maate :)

Ninatus ja pojat 20+2
 
Ninatus,
huh, tsemppiä sinne!
Onko teillä muita lapsia ennestään kuin tämä neitokainen? voisko olla jotain mustasukkaisuutta jo nyt kun vauveleita tulossa?

Onko hän nyt eskarissa vai ekaluokalla? Oletko jutellut opettajan kanssa miten menee
koulussa, onko kavereita jne?
Onko kokoaikaista tämä pahantuulisuus vai suostuuko koskaan juttelemaan?

Jaksamista ja pitkää pinnaa sinne! <3
 
Ohoh, onpa poikia tosiaan tulossa :D
Minäkin innostuin virkkailemaan, yks peitto on jo valmiina ja toinen valmistumassa :) Siihen jää kyllä niin koukkuun!
Kerttuliinu, mulla on ollut kans aika vaikeeta henkisesti tämä raskaus, ja on edelleen, siis itken edelleen varmaan joka päivä ja kyllä musta on tullu oikeen kunnollinen mielensäpahoittaja, ei tarvi miehen paljo sanoa mitään.. Yritän nyt tsempata vaikka tiedän että se tästä raskaudesta johtuukin, normaalisti en todellakaan oo tämmöinen! Mies on kyllä hyvin kestänyt :) No mullahan ei oo ollutkaan mitään fyysisiä raskausoireita, ainoastaan kamala palelu, että ehkä tämä antaa _vähän_ tasoitusta..
Jaksamisia kaikille!:)
 
Täältä ilmoittautuu mukaan vielä yksi kesäkuinen odottaja:

Myttö82 / 33 v / 8.6.2015 / 2.lapsi / KOS *tyttölupaus*

Tänään käytiin rakenneultrassa ja tyttöä tosiaan vahvasti kätilö veikkaili. Tulen siis tasapainottamaan tätä sukupuolijakaumaa vähän :D Kuinka onkin sattunut näin poikavoittoinen alku :)

Kotona löytyy jo toimelias tyttömerkkinen taapero, ikäeroa näille tulee 1 v 9 kk. Olen tällä hetkellä kotona hoitovapaalla ja jäänkin sitten suoraan äitiyslomalle toukokuussa.

Olen alusta asti taustalla seuraillut, mut jos nyt yrittäisi aktivoitua kirjoittamaankin välillä jotain. Jotenkin vie tuo esikoinen kaiken huomioon, ettei juurikaan ehdi raskausoloja tunnustelemaan :) Missään vaiheessa ei pahoinvointia ole ollutkaan, joten on ollut helposti voinutkin keskittyä muuhun. Nyt parin viikon aikana liikkeitä on alkanut tuntua selvästi ja heti tuntuukin paljon konkreettisemmalta tämä odotus :)

Nyt kun tämä uusi tulokas "varmistui" myös tytöksi, niin suhteellisen vähillä hankinnoilla kyllä päästään. Tuplarattaat tulee kyllä harkintaan, kaikki muu varmaan löytyykin esikoisen jäljiltä :) Toki vahvasti epäilen, että vaatevarasto tulee täydentymään tässä kevään aikana, niitä pikkuruisia vaatteita on niin vaikea vastustaa, jos jotain ihanaa osuu kohdalle :D


Myttö82 + tyttölupaus 20+3
 
Kerttuliinu eskarissa on. Just oli ennen joulua eskari keskustelu jossa tuli pelkkää hyvää palautetta. Kuulemma olisi kouluun valmis vaikka heti. Ja on pidetty muiden lasten keskuudessa ja tulee toimeen kaikkien kanssa. ei syrji ketään ym
on meillä 3,5v tyttö myös.

Kyllä hän osaa olla herttainen ja avulias tyttö. Tätä "riiviö" vaihetta on nyt kestänyt jokusen viikon. siis tätä pahinta vaihetta.
Mietin myös että voiskos olla jotai kouluun menoon liittyvää, käyvät eskarista viikottain koululla ja yhdessä täytettiin kouluun meno lomaketta. Yht äkkiä onkin kasvanut niin isoksi vaikka oikeastaan on vielä aika pieni.
 
Onpas poikia luvattu, mä oon niin varma, että meillä on myös.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!:)

CityPähkinä tiedä vaikka nähdään Kysillä tositoimissa. Meillä on peräkkäisinä päivinä LA:t. Meillä myös ensi viikolla rakenne ultra :)

Tänne ei erikoisempaa kuulu. Paitsi, että viikonloppuna puolivälinPoks :O
Äkkiä on aika mennyt, vastahan sitä jännitettiin pysyykö mukana vai ei.

Ruu ja nappula 19+5
 
Nyt saa tosiaan tää pojan odottaminen alkaa ilman huolia :)

Tänään ultrassa virtsarakko edelleen hieman isompi kuin normaalisti, mutta tyhjeni täysin tutkimuksen yhteydessä. Lääkärit epäilevät, että pojalla saattaa mahdollisesti olla pieni uretraläppä joka siis on melko yleinen vaiva. Läpästä johtuen rakko luultavasti täyttyy hieman täydemmäksi ja kun painetta on tarpeeksi pääsee virtsa läpän ohi ja rakko tyhjenemään. Rakon seinät ovat hieman paksuhkot, joka on luultavasti seurausta tästä että rakko joutunut hieman enemmän venymään. Mahdollinen läppä hoidetaan tai ainakin tsekataan vauvan synnyttyä niinkin helposti kuin kertakatetroinnilla tai tähystyksellä. :)

Tällakertaa lääkäri ei löytänyt poikkeavaa verisuonta...? Joten eipä siinä sitten kai mitään kummallista. :)

Uutena löydöksenä kuitenkin löytyi virtsarakon alapuolelta pieni kaiuton alue 7mmx3mm. Lääkäri oli sitä mieltä, että se tuskin on yhtään mitään ja taas näitä, että kun tarpeeksi tarkkaan katsoo niin vahingossa löytyy näitä pieniä juttuja jotka luultavasti katoavat vauvan hieman kasvettua.

Kromosomipoikkeavuuden riskin ei todettu olevan lisääntyneen, joten lapsivesipuktiota ei ole syytä ottaa. :) Ultralla vielä tsekataan mitä mahaan kuuluu viikolla 34, mutta muuten normaaliseuranta vain.

Huh huh, olen kyllä todella helpottunut ja onnellinen. :')

Malsa ja poika 21+0
 
vierailen vain:)
Olen seuraillut palstaa sivusta, sen kummemmin mitään kirjoittamatta kun aika samoilla meiningeillä muiden kanssa mennään:) LA 13.6. Niin, asiaan: Onko teillä ollut sellaista repivää kipua navan yläpuolella, ikäänkuin keskeltä repii sivuille? Olisko vatsalihasten jotakin väistymistä? Ei viitsisi aina soittaa neuvolaankaan kun kaikenmaailman kyselyjä jo soitellut sinne:D Kohtu kasvaa tosiaan käyrän yläpuolella kovaa vauhtia. Kokemuksia?
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :) erityisesti Malsalle, joka on saanut jännittää vähän enemmänkin :)

Oli tainnut uusiakin tulla joukkoon. Tervetuloa :)

Vatsan venymisestä, mulla ainakin on nimenomaan navan seutuvilla jos jonkilaisia tuntemuksia. Oli edellisessä raskaudessa ja on myös nyt. Kai ne ihan normaaleja on :)

Mieliala mulla on ollut ihan hyvä. Pelkoja on tässä raskaudessa ollut enemmän, mutta muuten melko tasaista. Joskus pinna kiristyy hetkessä, etenkin miehen kanssa :D mutta mitään itkuraivareita en tässä raskaudessa ole harrastanut ja muutenkin tosi vähän olen mistään itkeskellyt :)

Neuvolassa taas käyty. +2kg edellisestä käynnistä ja kokonaisuus nyt +6kg ja viikkoja 22+4. Kiloja näyttää taas kertyvän. Rintavarustuskin on vaatinut tällä kertaa oman osansa :D ja kun ei oikein pääse lenkille noiden lonkkien takia (viime yönä taas valvotti, kun särki ja vihloo), eikä mieskään oikein anna mun lähteä, kun on liukasta. Herkuttelua olen vähentänyt ja ihan perusterveellisesti syön.

Oltiin koko perheen voimin edustamassa :D pääsi mies ja tyttökin kuulemaan sydänäänet. Tuollaisen 2 vuotiaan mielestä oli vähintäänkin epäilyttävää ja veti tosi vakavaksi. On tuo jo kuitenkin ilmoittanut, että vaihtaa velille vaipan, antaa maitoa pullosta ja ottaa velin syliin :D hemoglobiinia ei mitattu, mikä oli minusta vähän outoa, kun viimeksi sain sen rautakuurin... Olisi nähnyt, onko noussut vai pitääkö nostaa annosta. Terkka on muutenkin vähän haahuilija ja sille saa joka kerta selittää samat asiat uudelleen, kun ei se muista. Edellisessä raskaudessa tykkäsin nimenomaan siitä, kun ei tarvinnut joka kerralla selittää kaikkea uudelleen... Olikin eri terkka silloin. Ja sf-mitta edelleen keskikäyrällä :) verenpaineetkin ihan hyvät.

Mutta nyt kaivaudun peiton alle hetkeksi kirjan kanssa ja sitten untenmaille :) viime yö oli aika levoton. Tyttö hyöri ja pyöri ja pamautti päänsä jatkuvasti sängyn laitoihin. Nyt pehmustin toisen päädyn, jos ei kaiken yötä hakkaisi päätään siihen :D ja äitin kainaloon pyyteli muutamaan otteeseen, mutta tyytyi sitten siihen, kun silittelin tai annoin käden, josta sai pidellä kiinni :) tyttö simahtikin yöunille ihan hetkessä, kun tänään jäi päiväunetkin syystä tai toisesta vähän turhan lyhyiksi. Ja puuhaa on riittänyt tällekin päivälle.

Pihla ja jumppaileva poikalupaus 22+4
 
Viimeksi muokattu:
"lauwra"
Huh, empäs ole hetkeen ehtinyt täällä pyörähtää. Epäilen tytölle tulleen poskihampaita, sen verran kitinää ja itkua meillä ollut tämä viikko. Korvatulehdustakin epäilin, tänään käydään Terveystalolla pyörähtämässä. Ei se kiukku, mutta kun neiti on lopettanut syömisen (painokäyrällä -15 normaalistikin) :(

Onnittelut Ninatukselle ja Malsalle ultirsta! ja tervetuloa uusille :) onhan meillä nyt sentään kaksi tyttölupausta täällä :D

Omiin oloihin ei kummoista muutosta :) Viikon olen nyt ollut oksentamatta, joten josko tää pahoinvointi olisi jo ohi!

lauwra & poika poksuu 22+0! :heart:
 
"lauwra"
Huh, empäs ole hetkeen ehtinyt täällä pyörähtää. Epäilen tytölle tulleen poskihampaita, sen verran kitinää ja itkua meillä ollut tämä viikko. Korvatulehdustakin epäilin, tänään käydään Terveystalolla pyörähtämässä. Ei se kiukku, mutta kun neiti on lopettanut syömisen (painokäyrällä -15 normaalistikin) :(

Onnittelut Ninatukselle ja Malsalle ultirsta! ja tervetuloa uusille :) onhan meillä nyt sentään kaksi tyttölupausta täällä :D

Omiin oloihin ei kummoista muutosta :) Viikon olen nyt ollut oksentamatta, joten josko tää pahoinvointi olisi jo ohi!

lauwra & poika poksuu 22+0! :heart:
 
No onpa poikia tulossa! Itselle kaikki nämä "luotettavat" ennusmerkit ja kalenterit povaavat kanssa poikaa ;) noh, kiinailaisen kalenterin mukaan esikoinenkin olisi ollut poika, mutta tyttö sieltä tuli. Kesäkuussa se sitten selviää! Vaikka toisaalta olisi kiva tietää ennakkoon, on kuitenkin jännitysmomentin ylläpidön tahtotila vielä suurempi että viisi kuukautta maltan odottaa :)

Oikeastaan tulin vain poksumaan 19+0! eli rv20 lähti käyntiin..viikon kuluttua puoliväli saavutettu ja puolitoista viikkoa rakenneultraan. Liikkeitä tuntuu nyt jo varmuudella, eilen illalla oli kunnon jytinät käynnissä <3 Pienimuotoista toki, mutta ei ole kyllä epäselvää enää.

Pienimuotoista lonkkakipuakin havaittu..parina iltana tällä viikolla on särkenyt mutta vielä ilman särkylääkettä selvitty. Työpäivinä meinaa selkä väsyä, teen istumatyötä. Ensi viikolla katsomme meidän fyssarimme kanssa työergonomian kuntoon, että mikä on parasta kasvavan mahan kanssa. Käyn myös nyt joka toinen viikko hierottavana niin jos sitä kautta kanssa pystyisi edes auttamaan olotiloja.

Mutta kaiketi se on töitä jatkettava niin saisi tämän työviikon päätökseen ja pääsisi viikonlopun viettoon!

Catnip82 + kyytiläinen 19+0
 
Huoh! Aamu alkoi lääkärikäynnillä, niin kuin viime perjantaikin. Viime viikolla poika (2,5 v.) sai silmätulehduksen ja nyt aamulla itse en saanut enää toista silmää auki. Elämäni ensimmäinen silmätulehdus.
Saas nähdä RUU79 liekkö törmäillään KYSillä. Itsellä sellainen kytinä, että toukovauva tästä tulee, mutta se kyllä johtuu täysin siitä, että poika syntyi 37+3 viikoilla :)
Meillä on muutto edessä parin viikon kuluttua ja yllättävän koville ottaa... Syytän kyllä raskautta siitäkin :) Poikaa odottaessa pääkoppa pysyi perässä ja en edes itkenyt kovin herkästi. Siksi nyt pään sekoillessa tulee tyttö fiilis, vaikka muuten onkin poika olo. Kaikki lähipiirissä ja tässä suvussa saavat vain poikia sekä täälläkin näyttää kesäkuu tuovan poikia :), niin jotekin "todennäköisyydetkin" puhuvat sen puolesta. Mutta ensi viikolla ehkäpä viisaampia.

20+0 poks
CityPähkinä ja manteli
 
Heippa kaikille, Onnea kaikista ihanista ultrakuulumisista :) Malsa ihanaa kun kaikki näyttää taas normaalilta :)

Täälläkin on vihdoin rakennueltra käyty, Kaikki oli kunnossa ja yllätys yllätys, tännekkin poikalupaus :) :heart: Nyt vaan poikaa tulevaksi odottelemaan ja nimiä keksimään :) Liikkeet tuntuu nyt vielä selvemmin, vaikka alkoikin aika myöhään tuntua.

niiskuilija ja 21+1
 
Moikka moi, tulin vapaapäivän kunniaksi hieman lueskelemaan teidän juttuja ja kertomaan vähän omia kuulumisia.

Itselläni rakenneultra vasta 4.2, siihen asti pitäisi malttaa kumpaa meille lupaavat.
Olen jo pitkään ennen kuin edes tulin raskaaksi kertonut, että toivoisin kyllä esikoisen olevan poika.
Nyt kuitenkin oikeastaan koko raskauden ajan minulla on ollut tyttöolo ja se on tosi ristiriitaista. Se onkin oikeastaan ollut suurin syy siihen, että haluan kysyä lapsen sukupuolen jo rakenneultrassa, jotta pystyn"valmistautumaan" tulevaan tyttöön, jos sieltä sellaista lupaillaan. Tottakai tyttökin on tervetullut, mutta olen jotenkin ehtinyt luoda itselleni sellaisen mielikuvan pienestä perheestä jossa kolmas tyyppi on pieni poika :D Josko tämän ketjun poikavoittoisuus tarttuisi minuunkin :p

Kävin maanantaina neuvolassa ja se nyt täytyy kyllä ainakin sanoa, että täällä Kuopiossa riittää noita neuvolantätejä. Olen käynyt neuvolassa tämän raskauden aikana nyt 5 kertaa ja joka kerta olen tavannut eri ihmisen. Vaikka he ovat kaikki olleet ystävällisiä, niin olin jotenkin ajatellut, että sama hoitaja ottaa aina vastaan saman äidin ja perheen, ja silleen pysyisi kokoajan kartalla että mitä meille kuuluu. Nyt on pitänyt aloittaa kaikkien juttujen selittäminen aina alusta. Kuulin myös, että KYS:ssä oli kadotettu minun pissinäytteet, jonka jätin jo ennen joulua. Oli siis jonkinsortin tarkistusnäyte kun ensimmäisissä näytteissä oli ollut jokin arvo kohollaan. Eivät nyt kyllä enää vaatineet kolmatta näytettä, mutta hauska olisi tietää mihin minun pissit on menny :D

Anna 19+4
 
Ninatus taitaa olla temperamenttinen tai muuten vahva luonteeltaan teidän 7-v. :) Meillä 7 v. on poika ja en tiedä onko siinä sit eroja, mutta hänellä ei kummoista uhmaa ole tässä iässä ollut... vielä. Muistan kyllä ihmetelleeni neljän vuoden, viiden vuoden ja kuuden vuoden kohdalla uusiutunutta "uhmaikää". Eli olisko se niin, että joka ikävuonna vanhempien kärsivällisyys ja rajat pitää kokeilla uudestaan?! Noi uhmakaudet on kestänyt ehkä kuukauden tai pari ja sit on helpottanut. Toivottavasti helpottaa pian teilläkin. Tuleva uusi perheenjäsenhän voi aiheuttaa lapsissa erilaisia reaktioita. Voimia sulle!

Kyllä on hauskan paljon poikia tulossa. Ite vähän arvelisin, että meille saattais tulla tyttö... ihan vaan sillä perusteella, kun poikia odottaessa ei ollu minkään valtakunnan pahoinvointia ja tyttöä odottaessa öklötti aika paljon. Tässä raskaudessa on öklöttäny ja muutaman kerran oon jopa oksentanu. No ens viikolla on ultra, joten josko siellä sit näkyis vastaus. :)

Täällä poksutaan tänään 19+0.
Sulo-Sylvia ja sipsukka
 
AnnaS, ihan normaaleja on noi sun tuntemukset :) minäkin esikoista odottaesaa odotin ja jopa toivoin poikaa. Rakenneultrassa olin melko ihmeissäni kun tyttöä lupailtiin ja mentiin sitten vielä 4D-ultraan yksityiselle varmistamaan asian. Kyllähän sitä pää siihen ajatukseen tottui ja nyt olisi vallan outoa, jos ei meillä tota neitiä olisi :D

niiskuilija, me ollaan pyöritelty nimiä miehen kanssa jo aiemminkin ja tytön nimi olisi ollut valmiina! Mua ei tunnu miellyttävän mikään nimi mitä kalenterista löytyy enkä ole sen sorttinen, että alkaisin keksimään mitään uniikkia (eli ihan hullua) nimeä. Mut jospa nää ajatukset selkenee, onhan tässä vielä hetki aikaa :D
 
Viimeksi muokattu:
AnnaS Mä komppaan lauwraa siinä että on ihan normaalia toivoa jompaa kumpaa, eikä se vähennä yhtään sitä miten tervetullut se lapsi on vaikka olisikin toinen mikä ajatuksissa oli ollut. Kyllähän sen kaikki tietää että molemmat sukupuolet otetaan kuitenkin aina avosylin vastaan :) Mulla kävi vähän niin että alitajuisesti halusin ehkä enemmän tyttöä ja poikalupaus tuli. Nyt alan vaan asennoitumaan poikaan, ja oon ihan rakastunu tähän pikkuiseen jo :)

Lauwra mulla on vähän sama että haluisin kalenterista sen nimen löytää, tai ainakaan ei mitään liian outoa. Mutta kun poikien nimet kuulostaa kaikki jotenki nii tylsiltä... Muutta eiköhän sieltä joku löydy kun tarpeeksi pyörittelee
 
Paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista????

Täällä kanssa tänään kovasti jännitetty päivä ja kaikki oli hienosti. Poikaa ne veikkasi meillekkin, kyllä on poikia nyt kesäkuussa paljon:)

Meidän 6.v. On kanssa vielä hyvin rauhallinen ja tasainen, mutta olen kanssa kuullut tuosta 7.v. uhmasta. Saapi nähdä osuuko justiinsa siihen, kun vanhin menee yläasteelle syksyllä ja sit on vielä vauveli. Jännityksellä odotetaan kuin käy....

Hyvää viikonloppua kaikille!

Taikax ja pikku poju 20+ 0
 

Yhteistyössä