Kesäkuun kullanmurut 2015 **Tammikuu**

Uuu Kuusama, jännää! Me ostettiin kans :) niitä on ihana hiplailla ja kiikutella :)

Pihla, en tietysti tiedä, mutta oon tuntenu häpyluussa liitoskipuja myös , mutta tää virtsarakon kohdilla tuntuva kipu on siis tuolla syvemmällä, siellä sisällä. En siis todellakaan tiedä onko kipu rakossa vai jossain muualla, mutta ei se liitoskivulta oikeen ainakan tunnu, se sillee "kirveltää" sieltä sisältä. Ja pahenee mitä kovempi pissahätä/ilmavaivoja on.... Ooksä miiula huoomannu et jos on paljo ilmaa ni pahenee?
Meillä leikattiin tyttökisu kans nyt ihan vastikään kun se oli tosiaan ihan kamalaa kattoa ku toinen on niin kovissa haluissa että tarjoaa itteään kaikelle ja kukaan ei voi auttaa. Meillä tilanne meni kyllä sitten niin pitkälle että leikattu kolli päätti auttaa hädässä ja siinä ne sitte ryhty tositoimiin keskenään. Emmä tiedä onnistuko siinä mikään mutta kyllä yritys oli kova. :D Mistä lie leikattu kolli löytäny vaihteen päälle...

Autokuumetta on meilläkin, mutta kyllä me oikeesti tolla nykysellä pärjätään vielä jonki aikaa, vaikkei farmari ookkaan.

seksielämä on vähän hiljentyny, aluks oli se paha olo ja nyt jotenki ei vaan tee niin usein mieli. Sit välillä jos johonki kolottaa ni se aina vaikuttaa kans. Kyllä mä tota miestä yritän muistaa välillä auttaa jos sen tekee mieli muttei ite tee... Ollaan me keskusteltukin asiasta ja mieskin sano että jostain syystä senkään ei oo nyt niin paljon tehny mieli. Ja tietysti heti muisti lukeneensa että se on ihan normaalia että miehelläkin saattaa hormonitoiminta muuttua niin että halut vähenee. Molemmat oltiin ainakin sen keskustelun perusteella ihan tyytyväisiä tän hetkiseen tilanteeseen ja sovittiin että yritetään muistaa pitää hellyyttä yllä vaikkei niin aina kova palo siihen seksiin oliskaan.
 
Heip!

Rakenneultrassa käyty ja poikahan siellä köllötteli. Uskomattoman paljon kesäpoikia tulossa :)
Jos ei nyt tässä parissa viikossa mieli muutu, niin ajattelin, että kun kelan paperit saa käteen, niin tilaan tuon nykyisen äitiyspakkauksenkin. Minusta pojalle ehkä hiukan sopivampi ainakin minun poikavärityksen perusteella (keltainen, oranssi ja turkoosi)... Ja pakkotilata jotain uuttakin ja onhan nyt tulossa kesäpoika. Edellinen syntyi syksyllä, niin tuli vain pitkähihaista käytettyä. Kesävaatteita voi siis ainakin tilata.
Autokuume meillä jostain syystä iski jo keväällä, kun aloimme miettiä toista lasta. Löydettiinkin täydellinen vähä kulutuksinen, pieni auto, jossa kuitenkin väljät sisätilat siten, että pitkän miehen, joka kuskina, taakse mahtui selkämenosuuntaan päin ollut taaperoiden turvaistuin ja silti takakonttiin mahtui pari matkalaukkua ja rattaat. Ei ongelmaa siis toisenkaan istuimen kanssa. Eläimiä meillä ei ole ja harrastamme ennemmin lentomatkustusta, niin riittänee tuo konttitilakin jatkossa :).
Sanotaanko, että ylipainosta on "hyötyä" raskauden aikana. Itselläni nyt lähtenyt noin 5 kiloa ja maha ei tosiaan ahdista, kun voi melkein samoja vaatteita käyttää kuin normaalisti. Farkut on sellaiset, että ne meni uusiksi, kun puristavat väärästä kohden, mutta kuten viimeksi muuta hankitoja ei tarvita. Jotekin tulee mieleen, että luonto ohjaa kuitenkin. Niille joilla on tarvetta tulla lisää tulee ja niillä joilla on jo hyvät varastot, niin ei sitten ole niin tarve lisäkiloille. Toki poikkeuksia on ja kaikilla hyrrää hormoonit tavallaan, mutta itse jotenkin leppoisin mielin tämän asian kanssa. Pahoinvointia helpompi kestää, kun ajattelee, että se ohjaa vähän oikempiin syömismääriin...
Mutta mukavaa päivän jatkoa ja erityisesti mukavia hankintoja :)
 
malsan neuvosta viisastuneena alettiin katsella saman sarjan kaukaloita, mikä esikoisella on nyt turvaistuimena. Noita kaukaloita ei ole tosin esim. autoliiton testeissä ollut, joten vähän mietityttää. Samalla huomasin, että meidän todella kallis suomalainen turvaistuin oli suomalaisessa testissä saanut "tyydyttävän" arvosanan :/ jouduin sitten tekemään enemmän taustatyötä ja selvisihän se syy... eli istuinta oli moitittu mm. hankalasta vöiden kiinnittämisestä (ei ole), siitä ettei lapsi näe ulos ja että istuin oli kapea (täydellinen meidän hoikalle lapselle). Ja ruotsalaisen testin mukaan istuin oli toiseksi paras :) joten taidetaan jatkaa samalla linjalla ja ostaa kyseinen Klippan. Esikoisella oli Britaxin baby safe -kaukalo ja se on vuosikausia ollut kansainvälisten testien paras, mutta me ei tykätty Britaxin turvaistuimista. Siinä pitäisi sitten ostaa omat telakat sekä kaukaloon että turvaistuimeen.

Jos ei viikonloppuna suhata autokaupoilla, niin lastentarvikeliike vois olla myös hyvä vaihtoehto :)
 
Heippa! Meillä oli tänään rakenneultra, kaikki oli niinkuin pitääkin ja POIKA olisi tännekin tulossa. <3 Vehkeitä esitteli iloisesti, mutta naamaansa ei suostunut näyttämään koko toimituksen aikana. :D Isäänsä siis tullut kun ei kameran edessä viihdy. :p Kooltaan vauva vastasi kolmea päivää pienempää verrattuna laskettuunaikaan. Mietin heti että johtuuko tuo "pienikokoisuus" mun vähäisestä painon noususta, kun tämän hetken saldo on -300g ensimmäiseen neuvolakäyntiin verrattuna..

Meillä ukko on ollut mukana ekassa neuvolassa ja tänään tuola ru:ssa.

Mä en oo vauvalle hankkinut vielä oikein mitään. Pari bodya oon ostanut ja käly antoi sitterin meille lainalle. Vaunut on kyllä valittu, mutta vielä en oo tilannut. :) Isäntä pisti auton vaihtoon jo seuraavalla viikolla plussasta. :D Coupé bemari vaihtui farmari skodaan.. Vähän se sitä manas, että nyt kaikki arvaa raskauden, mutta oli vaan pokalla väittänyt vastaan. :D

Mulle on nyt iskenyt joku flunssa.. Perjantaina tuli kurkku kipeäksi ja joka päivä vain pahenee ja on alkanut yskittämään kauheesti.. :( Kuumetta ei onneksi oo ja angiinaa testi oli negatiivinen. Lepoa ja kuumaa juomaa niin eikö se siitä.

Oon tähän asti pystynyt nukkumaan selälläni, mutta nyt tuntuu että mikään asento ei oo hyvä...

Joten nyt meen viltin alle päikkäreille, jos se olokin helpottaisi. :)

jjennna + pikkumurunen 21+2
 
Niiskuilija, tuo meidän kolli on leikattu niin nuorena, ettei se ymmärrä yhtään noiden juttujen päälle :D

Johan satelee poikalupauksia! :D onnittelut kaikille ultrakuulumisia saaneille!

Mä olen tänään katsellut vähän enemmän tuplarattaita netistä. Parit kivat löysinkin. Melko edullisia molemmat. Toiset on rinnakkaisilla istuimilla ja toiset peräkkäisillä. Noissa rinnakkaisissa leveys meinaa kyllä tulla vastaan, että voi olla, että täytyy kuitenkin valita ne peräkkäiset. Ei nyt kuitenkaan vielä(kään) hätiköidä :) kyllä me ehditään ne vaunut hankkia keväämmälläkin. Mies ei sano oikein mitään mihinkään vaunuihin, joten mulle jäänee viimeinen sana, kun hintaluokka pysyy kohdillaan :D enemmän mä toki niiden rattaiden kanssa liikunkin.

Tekisi niin kovasti mieli ulkoilla kunnolla, mutta kroppa ei vaan anna periksi! Tänäänkin kävin tytön kanssa kävelyllä (ilman rattaita), niin ei ehditty pitkääkään matkaa kävellä, kun jo repi nivusiin. Jos nyt yrittäisi käydä päivittäin edes pienen kävelylenkin tuon 2 vuotiaan vauhdilla, hyväähän se vaan tekisi, kun edes vähän liikkuisi. Ja raitis ilma virkistää :) samalla saa tenavalle tekemistä ja sekin pääsee kuluttamaan energiaa. Pihaleikkeihinkään kun en oikein pysty, kun en voi kaivella lumessa tai kyykkiä ja kumarrella lumiukkoja tekemässä. Parempi viedä tyttö suosiolla pienelle kävelylle kuin seistä tönöttää omassa pihassa mitään tekemättä.

Ja jatkuva nälkä vaivaa edelleen. En ole koskaan näin nälkäinen. Nyt saisi parin tunnin välein olla jotain välipalaa syömässä. Olen yrittänyt vaihtaa välipaloja esimerkiksi omenaan tai johonkin muuhun kevyempään. Ei viitsi leipääkään syödä pussillista päivässä :D täytynee kaupasta hakea salaattitarpeita, jos korvaisi osan välipaloista ihan salaatilla. Ahdistaa tämä jatkuva mässääminen, vaikka ne herkut jääkin kaupan hyllylle ja pidän karkkipäivän kerran viikossa. Normaalisti olen melko pieniruokainen ja nyt tuntuu, ettei maha ole ikinä täynnä :D

Pihla 23+2
 
..malsa
Onnea taas poikalupauksista! :)

Pihla, mitä vaunuja oot tänään kattellu? Mainitkaahan niitä vaunuja ihan nimillä niin pääsee kans vähän kattelemaan josko niihin ittekkin tykästyis. :)

ihan sitä tulin kirjottamaan, että oottehan huomannu että Lastentarvikkeessa on nyt ale josko joku sieltä jotain löytäis. Varistossa vantaalla on myös lastentarvikkeen outlet osasto ja siellä on esim. sänkyjä, hoitopöytiä, turvaistuimia ja vaunuja. Kannattaa käydä tsekkaamassa jos välimatka passaa. :)

Malsa ja poju
 
Olisko muuten ideaa että sukupuolen selville saaneet (tai siis lupauksen =) ) merkkaisi omat tietonsa punaisella, niin sitten päivittäjä voisi päivittää nämä kootusti etusivun listaan. Minusta ainakin olisi hauska tutkia yhdestä paikasta tätä meidän sukupuolijakaumaa =)
 
Ultrassa käyty, kaikki melko hyvin. Vauva hieman pienempi painoltaan kuin käyrissä, mutta muut mitat ihan keskiarvoissa. Sydämestä löytyi joku valkoinen piste. En nyt muista miksi ne sitä sanoivat, mutta niitä tulee viikottain eteen, joten ei huolta. Ja toinen munuaisallas oli laajentunut, kontrollikäynti 2kk:n päähän. Ehdottivat, että saisin mennä lapsivesinäytteeseen Downin pois sulkemiseksi, mutten halunnut riskiluvun ollessa niin pieni. Minun mittapuun mukaan ihan terve pikkuinen siellä nyrkkeili:)

Mulla on kanssa ollut virtsaputken alueella kipuja. Ja myöskin hiivan tyyppistä kutinaa välillä. Vaihdoin phsuojan merkkiäkin, jos se aiheuttaa yliherkkyyttä. Nyt ei ole oireita ollut, joten olisiko siinä ollut syy. En ole ennen tottunut paljon suojia käyttämään ja nyt ne pitää olla koko ajan runsaamman valkovuodon takia, niin olisiko sitten paikat vaan ärtynyt.

Tänään täällä vietetään itkupäivää. Kaikki alkoi sakkolapusta auton lasissa. Sen jälkeen onkin sitten kaikki vähänkin ei niin kivat asiat itkettänyt. Ja mieli on nyt siinä pisteessä, että se keksii lisää negatiivisia asioita ja sitten päästään lisää itkemään.
Onpahan tämäkin hormoonimyrsky koettu.

Tämä lähtee nyt vähän ulos lenkkeilemään ja itkee seuraavaksi vaikka katkennutta puuta matkan varrella:LOL:

Ruu ja nappula 20+4
 
jjenna, vauva voi olla kooltaan sen viikonkin jäljessä la:an verrattuna, se on ihan normaalia :) Mulla painoa on tullut vaan 3kg ja neuvolatäti sanoi, että enemmänkin saisi tulla. Jos on kauhean hoikka, niin ei ole hyvä laihtua lisää raskauden aikana. Ekan kolmanneksen aikana paino ei vielä välttämättä nousekaan, mutta sen jälkeen kiloja pitäisi kertyä se 10-15 tai muuten olet laihtunut. Kyllä isoissa määrin äidin syömättömyys vaikuttaa sikiön kasvuun, esim. anorektikoiden lapset syntyy hurjan paljon pienempinä kuin normaalit vauvat. Nyt vaan syöt riittävästi ja terveellisesti!

Ruu, meidänkin pojalla oli sydämessä yksi "kalkkitäplä" eli valkoinen piste, joka käsittääkseni oli ylimääräinen lihas. Yksi ei vielä ole epänormaalia ja katoaa sikiön kasvun myötä :)
 
Poikalupaus tuli meillekin :) Ultrassa kaikki hyvin!

Meillä meni myös auto vaihtoon, liittyyköhän jotenkin miesten pesänrakennus viettiin :)

Mä oon ihan sekaisin kun luen noita teidän turvakaukalo ja vaunu -juttuja, oon ihan pihalla kaikesta. Pakko ryhtyä vähän tutustumaan niihin :(
 
Heippa kaikille!

Uusi odottaja ilmoittautuisi, jos vaan mahtuu vielä mukaan. =)
Meidän sekalaiseen seurakuntaan kuuluu minun ja miehen lisäksi, minun 2 poikaa (6.v & 10.v) ja miehen poika & tytär (5.v & 9.v). Tämä tuleva vauva on siis meidän ensimmäinen yhteinen (ja varmaankin viimeinen) - alkaa näitä lapsia olemaan ihan riittävästi meidän perheeseen :D Meillä on sillä tavalla erilainen perhetilanne, että ei olla seurusteltu miehen kanssa vielä kovin kauaa. Vauvauutinen tuli yllätyksenä, mutta hyvin äkkiä toivuttiin (tai minä toivuin - mies on alusta asti ollut ihan sinut tämän vauva-asian kanssa) alkujärkytyksestä ja nyt odotetaan koko porukka innolla kesäkuuta. Onhan tämä tilanne vaatinut välillä paljon tältä koko perheeltä, kun asiat on edenneet vauhdilla ja ollaan miehen kanssa vielä tutustuttu toisiimme tässä odotusajalla.

Raskaus on ollut haastava, mutta kuitenkin helpompi kuin kuopuksen odotusaika. Tässä raskaudessa alkuviikoilla oli vähäistä veristä vuotoa ja pahoinvointia kesti rv 18 asti sekä supistuksia on ollut jonkun verran jo muutaman viikon ajan. Lääkärineuvola oli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa tuolla alakerrassa, joten supistukset eivät ole ainakaan vielä saaneet mitään aikaiseksi.

Huomenna olisi sitten jännä päivä edessä, eli rakenneultra. Ihanaa nähdä taas vauvaa ja toivottavasti tulee hyviä ultrakuulumisia. :heart:

Minun tiedot olisi:
LA 13.6 / Bella85 / 30.v / 3.lapsi / KOS
 
Bella85, tervetuloa! :)

Malsa, beemoo swingin sisarusrattaita katselin. Toisia en enää muista, kun niistä tuli poissuljettu vaihtoehto, koska työntöaisa ei ole säädettävä. Muuten olisivat olleet kivat :) merkki oli joku vähemmän tunnettu, joten katosi jo päästä. Ja mä olen niin lyhyt, että työntöaisan on oltava säädettävissä tai saan selkäni ja hartiani kipeiksi :D tosi vähän löydän tuplarattaita, joissa on kaikki, mitä haluan ja jotka ei maksa ihan hirveitä.

Henttu, vau, tyttö tänne meidän poikajoukkoon! :D onnittelut! Ja onnittelut myös muille ultrakuulumisista :)

Meillä tyttö oli koko ajan viikkoja pienempi, vaikka mä kyllä söin ihan hyvin. Pienikokoisuudelle ei mitään syytä löytynyt ja hyvin on ottanut ikätovereita kiinni :) ja painoahan mulle tuli ekassa raskaudessa just se 15kg. Tässä raskaudessa toivon jäävän sen alle, mutta epäilen tämän jatkuvan nälän vuoksi :D mutta tulee mitä tulee. Siitä en voi stressata, koska liikkuminenkin on jo nyt niin huonoa, niin ei sitä painonnousua oikein pysty välttämäänkään. Ihan turha murehtia :) vauvan toivoisin tällä kertaa kasvavan isommaksi kuin tyttö oli syntyessään. Vaikka olisi kilonkin painavampi, niin jäisi alle 3,5kg:n.

Uusi äitiyspakkauskin julkistetaan kohtapuoliin, joten jään vielä varttumaan, millainen se on, ennenkuin päätän, milloin laitan hakemuksen menemään. Jos se on kiva, niin täytyy lykätä hakemus melko viime tippaan, että ehtisi saamaan sen uuden pakkauksen. Voi toki olla, että tälläkin kertaa odotan uutta pakkausta innolla ja lopulta tulee kiire laittaa hakemus menemään, että ehtii saamaan vanhan :D kiva kuitenkin, kun nyt tietää, koska uuden pakkauksen pitäisi tulla jakoon :)

Iltalukemista ja peiton alle! :)

Pihla 23+3
 
Lauwra, sain jo helpotusta huolestumiseeni kun kattelin äitini äitiyskorttia mua odottaessaan, olin rakenneultran aikaan 6 päivää pienempi laskettuunaikaan verrattuna, ja ihan normaali kokoisena oon syntynyt. Ensikertalaisena sitä vaan panikoi heti kaikesta. :D Oon kyllä syönyt niin paljon kun vaan oon jaksanut.. Aluksi meni aika paljon roskaruokaa kun mikään ei oikein maistunut. Ja ennen raskautta mä en oo varmaan kolmeen vuoteen syönyt grilliltä ruokaa... :D Nyt onneksi omat kokkailuhalut on palannut ja ihan perus kotiruokaa tulee syötyä, kaksi lämmintä ateriaa päivässä, väli-, aamu- ja iltapala. Kasviksia ja hedelmiä menee runsaasti.
Katotaan nyt mitä neuvolassa sanotaan, kun seuraava on 9.2. Viimeksi ei ainakaan valittanut painosta.
Ehkä estrogeeni vaan buustaa mun aineenvaihduntaa (aina kun oon e-pillereitä syönyt niin oon ollu 49kg painava tikku, ja sitten kun oon jättänyt pillerit pois niin oon paisunut pikkuhiljaa 60kiloiseksi). :D
Mutta en jaksa enää stressata tuota painoa. Pääasia että itellä on hyvä olla, kun luotan siihen että vauvakin voi silloin hyvin. :)

Koska teille on tullut ensimmäiset supistukset? Ja miltä ne tuntuu?
 
Viimeksi muokattu:
Ai että kiva kun olin kirjoittanut ties kuinka pitkästi niin kaikki katos :(
Lyhennettynä siis onnittelut ultrakuulumisista kaikille!
niiskuilija, en oo huomannu et ois vaikutusta tuolla jos on enemmän ilmaa, sen sijaan se kipu monesti pahenee iltaa kohti..
Bella85, tervetuloa joukkoon mukaan :)
Mulla nuo supistukset alko jo 16-17 vkon välillä, nykyään ihan päivittäisiä ja varsinkin illalla nukkumaan mennessä ja aamulla on aika paljon :/ Ne tuntuu semmoisena vähän kiristävänä tunteena ja maha menee ihan kovaksi... Viimeksi kun lääkärillä kävin niin eivät olleet mitään tehneet, jospa säilyis niin :)
Nyt voisin alkaa katteleen jotain leffaa, hyviä vointeja kaikille!
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Meillä on kanssa tuo rakenneultra kuten niiiiiiin monella muullakin, 4.2. :D Vajaa viikko vielä!

Huomenna poksuisi puoliväli, aivan huikeaa! Liikkeitä tuntuu päivittäin, mutta aika hiljaisia ne kuitenkin on. Ensi viikolla selviää missä miun istukka oikein majailee, sitä ei merkitty nt-ultrassa neuvolakorttiin ja edellisellä neuvolakäynnillä unohdin kysyä. Jos siis vaikka onkin eteisistukka ja se vaimentaa. Toki mieleen tulee kauhukuvia, että kaikki ei ole hyvin, mutta silloin pyrin hengittämään vain syvään ja hakemaan tyyneyttä ja mielenrauhaa :)

Itselle hankinnoissa rakenneultra on raja minkä jälkeen voi niitä miettiä :) eli meidän tapauksessa tuplientutkinnat lähtevät todenteolla käyntiin! Ostamme ne kuitenkin vasta keväämmällä. Muita hankintoja onkin sitten tuolle esikoiselle sänky! Pyrimme sen hankkimaan varmaan tuossa huhtikuussa, niin sitten kun mies jää isyysvapaille on meitä kaksi ihmistä iltaisin siinä vahtimassa ja nukuttamassa. Vaikka nukkuminen on asia mitä ei ole esikoisen kanssa tarvinnut koskaan murehtia, 4,5kk asti nukkunut yli 10h yöunet omassa sängyssään. Nukahtaa aina itsekseen jne. Mutta pitäisi alkaa tutustumaan eri vaihtoehtoihin mitä markkinoilla on.

Harjoitussupistuksia tulee itsellekin jo nyt, mutta ei levossa. Eli rasituksessa kun esimerkiksi aamuisin kärrään tytön hoitoon tai kun ulkoillaan ja vedän pulkassa, niin maha kovettuu. Saattaa alkuun tuntua hieman epämukavalta, mutta ei kipua missään mielessä. Esikoisen aikaan muistelen, että niitä alkoi tulemaan vasta viikoilla 25 eteenpäin, mutta nyt siis huomattavasti aikaisemmin. Toki nyt on rasitustakin enemmän kun on tuo taapero minkä kanssa touhuaa ja mitä nostelee.

Hyviä vointeja kaikille hautomoille! Minä lähden nyt hierottavaksi, ihana 30min rentoutus keskellä kiireistä työaamua, tekee hyvää!

Catnip82 + kyytiläinen 19+6
 
Jjenna, tyttö oli rakenneultran aikaan viikon pienempi, mitä olisi pitänyt. Oli rakenneultra 20+5 ja tyttö vastasi 19+5. Pienikokoisena tuo kyllä syntyikin. Nyt tämä poikalupaus vastasi rakenneultrassa viikoilla 19+5, viikkoja 20+0. Mutta ei se tosiaan sitä tarkoita, että jos rakenneultrassa on vähän pienempi, etteikö sitä ehtisi kunnolla kasvamaan :) ja meidän tyttö pienestä koostaan huolimatta syntyi terveenä ja hyvinvoivana :)

Supistukset alkoi tässä raskaudessa viikoilla 14+. Tuntuu kovettumisena ja kiristyksenä, pienenä epämukavuutena välillä, mutta ei ole kipeitä. Ja epämukavammiksi muuttuu, mitä enemmän maha kasvaa :D

Meillä tuo taaperon siirtäminen pinnasängystä lastensänkyyn on sujunut tosi hyvin :) nyt reilun viikon siinä nukkunut ja 2 kertaa tullut viereen. Aikaisemmin siis nukkui pääasiassa meidän vieressä. Joten melko huima ero :D ja nuo viereentulemiset on olleet aamusta klo 4-6 välillä, ettei ole jo alkuyöstä hipsinyt viereen. Tuntuu, että koko porukka nukkuu nyt paremmin ja rauhallisemmin :) vielä kun saisi nuo eläimetkin pois meidän sängystä... :D no ei kai.

Mulle tuli tänään lisää vaatteita, joten nyt on ensi kesäksi melko hyvä varasto vähän väljempiä paitoja. Tämähän siis syntyy luultavasti toukokuun puolella, mutta ei se maha hetkessä katoa, enkä halua löllömahan kanssa pukeutua ihan vartalonmyötäisiin paitoihin :D olen siis kartuttanut vaatevarastoa vähän väljemmillä paidoilla ja topeilla.

Uuden äitiyspakkauksen saaminen on niin siinä ja siinä, että en ehkä jaksa panttailla sitä hakemusta mitä luultavimmin turhaan. Kun ei sillä loppupeleissä kuitenkaan ole mitään väliä, kumpi pakkaus sieltä tulee :) ja on tosi epätodennäköistä, että ehtisin sitä uutta kuitenkaan saamaan. Ehkä mieluummin odotankin sitä vanhaa kuin että panttaan hakemuksen viime tippaan siinä toivossa, että saan uuden ja sitten tulee kuitenkin se vanha pakkaus :D eipä tule pettymyksiä, jos tietää jo valmiiksi, että se on se vanha :) ja kiva pakkaushan sekin on.

Pihla 23+4
 
Onko sulla Pihla tietoa uuden pakkauksen julkistamisesta? Mä olen odotellut kuin kuuta nousevaa jotta pääsis näkemään millainen uusi pakkaus on =) Meillä on huomenna rakenneultra, iik! Vähän meinaa jännittää.

Kävin tänään hakemassa vaunut postista, kyllä nyt kelpaa rassata noita osia edestakaisin ja testailla miten hienosti kaikki toimii :LOL: Ostettiin siis noi vaunut nyt jo kun sai viime vuoden värin edullisesti. Ei niillä kyllä muuten mikään kiire olisi. Nyt saa lähinnä miettiä mihin ne varastoi.. Meille päätyi Hartan Topline X:t. Olen kyllä (jo nyt) tyytyväinen, hyvin viimeistelty kaikki ja järkevästi suunniteltu.

Kuusama ja vauva-T rv 19+6
 
Kuusama, on mulla jotain tietoa :D mitään tarkkoja päivämääriä en tiedä, mutta sen verran tiedän, että ei sitä julkisteta vielä moneen viikkoon (voi mennä jopa maaliskuun puolelle) ja jakoon tulee vasta myöhään keväällä. Mulla on laskettuaika toukokuun lopulla, niin tuskin ehdin uutta pakkausta saamaan, vaikka haluaisin. Onneksi kuitenkin tuo vanhakin on ihan kiva :) mä en malttaisi odottaa, että pääsee penkomaan äitiyspakkausta, joten senkään takia en taida viitsiä pantata sitä hakemusta, kun se luultavasti on ihan turhaa :D munhan on viimeistään maaliskuussa laitettava hakemus menemään, niin tosi epätodennäköistä, että ehtisi vaihtumaan.
 
Viimeksi muokattu:
En ole aikoihin kirjoitellut tänne, mutta nyt haluan kertoa teillekin hyvistä ultrakuulumisista. Kaikki näytti tänään hyvältä rakenneultrassa ja poikahan se siellä masussa asustelee! <3 Ei tarvitse paljonkaan uusia vaatteita varmaan ostaa, kun esikoinenkin on poika ja kaikki hänen vanhat vaatteet on säästetty. :)
 
Kävin vilkasemassa 2014 äitiyspakkauksen. Vaatteethan on tosi "pojanvärisiä". Meille siis tulossa poika, joten ei haittaa yhtään saada viime vuoden mallia. Yllättävää vaan että ne onkin niin sinisiä, vihreitä ja ruskeita.

Tänään oli vaikeuksia lenkillä kun tuntui maha/lihas tai joku keskivatsassa ihan kovalta ja siltä ettei iho riitä. Onko tämä nyt niitä supisteluja?
 
"Catnip82"
Staffy85, onnittelut ensimmäisistä harjoitussupistuksista! Siitä se lähtee :D Jos tuo tila jää ns. päällensä niin sitten pitää laittaa pitkälleen ja levätä. Itsellä noita tulee kävelyllä yleensä heti alussa ja sitten jonkin suuremman rasituksen yhteydessä esim. ylämäkeä kävellessä. Mutta laantuvat sitten itsekseen.

Äitiyspakkaus, miusta tuossa 2014 on kyllä todella kivoja ja voisin niitä pukea oman tyttöni päälle ihan milloin vaan. Me ei olla hirveän pinkki-intoisia oltu :) Kelan sivuilla taisi lukea, että tuo julkaistiin maaliskuussa 2014 eli varmaan nytkin menee maaliskuulle, että uusi pakkaus julkaistaan. Itse saa sinne huhtikuulle asti aikaa miettiä vielä miten tekisi. Ei olla yhtään asiaa kunnolla pohdittu edes. Esikoista odottaessa en edes selvittänyt mitä pakkaus pitää sisällään etukäteen, koska oli itselle niin selvää että pakkaus otetaan. Se oli kyllä hieno hetki avata ja tutkia sisältö, todella konkretisoitui se, että meille tulee vauva :) Paljon jäi vaatteita käyttämättä mutta ei se haittaa!

Catnip82 + kyytiläinen 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Huh, ompa mennyt tovi ettei ole tullut mitään kuulumisia kirjoiteltua.

Suuret onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :) Täällä myös oli maanantaina rakenneultra jossa todettiin kaiken olevan niinkuin pitää! Ja kyllä niitä poikia vielä näyttää olevan jaossa, poikalupaus siis tännekin ;) Viikkojaan hieman pienempi oli poju, mutta kätilö ei ollut huolissaan, jospa hän kasvussa kirisi myöhemmin. Kova poika liikkumaan ja haukottelemaan ja kaikki osat siellä missä pitää!

Muutamilla muillakin ollut harjoitussupistuksia, tännekin ne ovat tiensä löytäneet. Ja vieläpä ihan äärimmäisen kivuliaina :( Minulla supistukset alkoivat jo viikolla 17+ ja koko ajan ovat pahentuneet. Supistuksia tulee liikkuessa sekä levossa, äkkinäisiä liikkeitä tehdessä, kyykistyessä ja kyykystä ylös noustessa. Kävellessä joutunut tahtia hidastamaan huimasti ja usein joutuu pysähtymään hengittelemään välillä kun tuntuu että joku puukolla tuikkii alavatsaan. Viikon verran kipeitä repäisyjä ja mahan kiristymistä tullut myös levossa, eilen aamulla mies joutui tulemaan avuksi että pääsen sängystä ylös kun ei meinannut pystyä liikkumaan mihinkään suuntaan. Iltaisin kipu säteilee myös alaselkään, johtuen varmaan päivän rasituksista. Suuri osa päivästä tulee kuitenkin oltua jaloillaan ja liikkeessä, ehkä polttava kipu alaselässä voi osittain johtua tästä? Alkuviikosta soittelin neuvolaan supistuksista ja siellä terkkari käski tulla näytille. Tänään sitten pääsin käymään terveyskeskuksen gynegologilla joka tsekkasi paikat; kaikki onneksi kunnossa eikä ole paikat pehmenneet tms. Sanoi että kipuja voi olla ja pitää vaan välttää kaikkea mikä niitä voi aiheuttaa; kumartelua, kyykistelyä, nostelua, juoksua, äkkinäisiä liikkeitä, hyppimistä ja hidastaa tahtia. Helpommin sanottu kuin tehty kun työskentelee päiväkodissa ;) Gyne ei ollut huolissaan kivuista, itseä ne kyllä huolettavat kun olen kuullut että kivuliaat harjoitussupistukset voisivat pehmittää paikkoja, onko kellään tästä kokemusta? Sikäli huojentunut olo että kaikki kunnossa, mutta kyllä hieman jäätää ajatus jos nämä kivut tällaisina (tai pahempina) jatkuvat koko raskauden. Täytyy vaan koittaa hidastaa tahtia entisestään, yrittää olla varovainen töissä ja toivoa kovasti että nämä helpottaisivat.

Täällä myös lonkkakivut ja alaselkäkipu pitävät valveilla yöllä. Hyvää asentoa ei meinaa millään löytyä ja iltaisin saa rakentaa tyynyistä muurin itselleen että edes jotenkin pystyisi nukkumaan. Hidasta hommaa yöllä kammeta vessaan siitä kasasta ;)

Olen koittanut pantata vauvantarvikkeiden ostoa, nyt kun rakenneultra ohi ja viikonloppuna tarkoitus lähteä Kuopioon, voi olla että hankintoja tulee tehtyä. Vähän kartoittanut vaunuja ja kaverilta olisi ehkä irtoamassa Brion Happyt keväällä. Onko Brion vaunuista kellään kokemusta?

Silva 19+4
 

Yhteistyössä