Kesäkuun kullanmurut 2015 **Tammikuu**

Täällä oli tänään rakenneultra. Vauvalla kaikki kunnossa, vaikka sydämen kammioita joutu pitkään tarkkailemaan ja eri puolilta tutkimaan, kun vauva oli semmoisessa asennossa, että selkeää kuvaa ei meinannut nähdä millään. Ihan varmaa lupausta sukupuolesta ei saatu, mutta todennäköisemmin TYTTÖ. Niinhän mä itsekin arvelisin noiden raskausoireiden perusteella, mutta pikkusen jää siltäosinkin siis jännättävää synnytykseen. Kaikki kolme aikaisempaa odotusta onkin tiedetty varmaksi kumpi on tulossa.

Yöt on aikas vaikeita. Mulla on kans tyynyviritelmät käytössä, mutta kyllä se vaikeuttaa asennon vaihtamista. Onneks ei vielä tarvi öisin nousta vessaan.

Harjoitussupistuksista, mulla ei ole niitä vielä ollut, mutta aikaisemmissa raskauksissa on ollu ja ne oli kyllä mun mittapuulla välillä jonkin verran kivuliaitakin. Mitää merkittävää vaikutusta raskauden etenemiseen niillä ei tuntunut olevan.

Piti kommentoida vielä johonkin, mutta en ny muista.

Huomenna poksuu puoliväli.
Sulo-Sylvia ja sipsukka 19+6
 
"Catnip82"
Silva88, meillä on tällä hetkellä Brion Happyt, vuoden 2013 mallia, säädettävällä työntöaisalla, pehmeällä kantokopalla ja ilmakumirenkailla :) Ollaan oltu todella tyytyväisiä! Neiti mahtui tuohon pehmeään kantokoppaan noin puolivuotiaaksi asti, sitten nukkui vaunulenkkejä siinä ratasosassa. Tavarakoriin mahtuu hyvin kauppakassi tai parikin. On helppo kasata, meillä ei siihen kuitenkaan tarvetta usein ole eli emme kuskaa kärryjä autolla oikeastaan mihinkään. Meillä vaunut ovat ajaneet sen tarkoituksen mihin ne ostettiin eli sain tehdä paljon vaunulenkkejä tytön ollessa vauva, kilometrejä tuli viikossa parhaimmillaan 70-80km. Nyt niillä kärryillään puistoon, kauppaan, kirjastoon... Me ollaan tykätty todella paljon! Hieman harmittaa jopa kun pitää niistä luopua :) ellemme jätä niitä jemmaan...

Catnip82+ kyytiläinen 19+6
 
Vai on meillä sisäpiiriläinen keskuudessamme :D Mä kans tykkään tästä nykyisestä pakkauksesta, voisin ottaa sen ihan suoraan. Tai no haalarista en tykkää, ne tekstit on vähän outoja. Mutta muuten tykkään kyllä! Ehkä laitan tän pakkauksen hakuun heti kuin mahdollista ja hankin sitten toisen haalarin jos en pysty elämään pakkauksen haalarin kanssa. Minuun iskee nuo retrokuosit ja turkoosistakin tykkään. Ja makuupussi on mahtava :D

Minulla ei ole ollut juurikaan harjoitussupistuksia. Joululomalla oli ihan muutama kun tuli enemmän liikuttua.

Brio Happyja mietin pitkään, mutta onneksi huomasin sen äänekkään kuomun ennen ostopäätöstä. En tosin tiedä onko se kaikissa malleissa, mutta itse en tykännyt siitä. Oli siis minulle kynnyskysymys :D Mutta mä olenkin vähän friikki näiden vaunujen suhteen..
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :)

Itsellä on tullut ihan hirveitä ahdistuskohtauksia liittyen juuri ensi viikon ultraan.. pelottaa vaan niin kovaati ettei kaikkii olekkaan kunnossa. plääh, milloinkahan tästä oppisi nauttimaan..

Olen tullut siihen tulokseen, että tuskin äp:tä otan, koska en itse erityisesti pidä kuoseista ja koska tuttavilta saadaan paljon kivoja nuttuja :) Paitsi että ainut mitä siitä pakkauksesta himoitsen on juurikin tuo toppapuku!! joten Kuusama, mulle saa lähettää toppapuvun jos se ei sinun ailmää miellytä :D Maksan postikulut!! :D

Juu tuli taas varmaan 10 kirjoitusvirhettä kun kännyllä taas koitan kirjoitella...

Aggen ja 19+4
 
supistuksista: mä en ole huomannut ensimmäistäkään. En tässä raskaudessa enkä edellisessä. Esikoinen syntyi sektiolla rv38+6 ja koskaan en ole kivuliasta supistusta kokenut enkä harkkasupparia huomannut.

äitiyspakkauksesta: Me just lajiteltiin vaaleanpunaset vauvanvaatteet varastoon ja huomasin, että aika vähän niitä 2013 äippäpakkauksen vaatteita on tullut käytettyä esikoisella. Värit oli kuitenkin kivoja (turkoosia ja oranssia) ja uskon, että nyt pojan päällä niitä tullaan näkemään :) mutta uutta pakkausta en ota kun tahdon ainoastaan makuupussin ja ajattelin ostaa sen Finlaysonin uuden muumi kuosisen.

Mä pelkäsin jo, että pahoinvointi hiipi takasin, mutta ilmeisesti kyseessä oli joku yhden päivän oire. Samana yönä myös levottomat jalat valvotti, että liekö joku piikki hormoneissa kun molemmat oireet palasi hetkeksi.

Vauvan liikkeet vahvistuu koko ajan ja iltaisin sängyssä mies tönii mun mahaa ja saa takaisin potkuja :heart:

lauwra & poika poksuttelee 23+0!
 
Lassu harmaana
Aika poikavoittoista tosiaan, vieläköhän meille riittää poikia, on nimittäin tosi vahva poikaolo. Ultra 6.2. vasta. Tosin miehen pyynnöstähän me ei kysytä sukupuolta ultrassa mutta aion itse kyllä yrittää tiirailla :D

Meillä oli Brion Happyt 2009 mallia, ostettiin siis silloin kun esikoinen syntyi ja ne samat vaunut on olleet näillä kaikilla kolmella. En voi kuin kehua, tosi kätevät minusta ja tekstiilit laadukkaat eli kestivät käyttöä tosi hyvin. Hyvät työntää ja pääsee epätasaisellakin ja lumessa. Kun meidän kuopus syntyi niin miehen sisko vielä kysyi että ai oletteko ostaneet uudet vaunut.. :D Samat vanhathan ne oli, hyvin säilyneet.

Aggen, mua vaivaa myös tämä kamala jännitys kun pelottaa se ultra että onkohan kaikki hyvin jne. Mulla tuntuu liikkeet hyvin hentoina ja harvakseltaan, huomenna poksuu puoliväli. Istukka on edessä. Nuo harvat liikkeet jotenkin saa mut pelkäämään ettei pienellä ole kaikki hyvin. Sykkeet kyllä löytyy vahvoina dopplerilla eli elossa ainakin on mutta silti jotenkin takaraivossa jyskyttää että onkohan kaikki hyvin.. :/ Pelkään että menetän tämän pikkuisen..

Aion ottaa äitiyspakkauksen, olen ottanut jokaiselle. Minusta se on ihanan jännää päästä penkomaan sitä enkä ole edes lainkaan kurkkinut etukäteen mitä sieltä olis tulossa :) Otan sit käyttöön sopivat ja loput pistän kiertoon.
 
Lassu taas
Ainiin ja niistä supistuksista piti kirjoittaa, että mulla on ollut kaikissa muissa paitsi ekassa raskaudessa harkkasupistuksia puolesta välistä saakka. Nyt alkoivat jo jossain 13-14 viikoilla ja tosi napakoita, osa kipeitäkin. Äkkiliikkeet, nostelut, seksi, kyykistelyt yms aiheuttaa niitä ja joskus saattaa tulla levossakin. Tuntuuhan ne ilkeiltä mutta en ole vielä huolestunut. Hyvähän sitten on toki tarkistuttaa jos ne mieltä painaa ja huolestuttaa! :)

Lassu ja pikkuinen 19+6
 
Lauwra, tarkotatko tota? Makuupussit - Finlayson Se on tosi ihana :) Mulla kävi ihan uskomaton tuuri kun kävin paikallisessa prismassa ja löysin ton -50 % hintaan :) ostin tietysti heti, vaikka meinaan siis myös ottaa pakkauksen.

Pihla, Meillä toisaan kolli kans leikattiin tosi nuorena, mutta se kerkes tulla kiimaan ennen leikkausta. Ja se on toisaalta vieläkin aika nuori, 3 vee ni ehkä sillä on tuoreessa muistissa :D

Silva88, mun kaverilla on brion happyt ja se on kehunu niitä tosi paljon.

Äitiyspakkaus on musta tosi kiva, enkä malta ehkä jäädä odottamaan uuden julkistusta... Mulle ei oo niin väliä kun tykkään tosta nykyisestä kuiteski. Ja siis toi on niin spesiaali etuus etten kyllä kehtais kuoseista alkaa valittamaan. Kauneus on katsojen silmissä :)

Täällä ei muuta ihmeellistä, vähän taas väsymys painaa. Outo kipu virtsarakon kohdalla jatkuu edelleen. Pitkien ja työntäyteisten päivien jälkeen huomaa jos on tullu puuhailtua liikaa, vatsaan alkaa tuntua inhottavalta. Liikkuminen onnistuu vielä hyvin, kävinpä oikein bodyopumpissakin yks päivä ja ajattelin mennä uudelleen kun tuntu niin hyvältä.

Niiskuilija ja 22+1
 
Tuo tämänhetkinen pakkaus tuli jakoon jo maaliskuussa :)

Kuusama, en mä mihinkään sisäpiiriin kuulu :D mulla vaan on tuttu töissä Kelassa ja siltä kysyin. Mutta tosiaan oli sitä mieltä, että toukokuun lopun lasketulla ajalla ei luultavasti uutta pakkausta saa. Eikä se toisaalta haittaa, koska tuo vanha kyllä miellyttää mun silmää ja livenä on vielä kivempi :)

Niiskuilija, meidän kollit on sitten melko saman ikäiset :D tuokin on himpun päälle 3 vuotias, mutta on kastroitu jo vähän alle 5kk ikäisenä, koska meillä oli myös leikkaamattomia tyttöjä kotona ja haluttiin välttää vahinko. Nyt on vain tuo yksi leikkaamaton tyttö, joka leikataan 1,5 viikon päästä :)

Lassu, mäkin pelkäsin hulluna, ettei rakenneultrassa kaikki voi olla hyvin, koska liikkeet oli täälläkin niin harvoja ja vaimeita. Syy oli niinkin harmiton kuin että istukka on edessä ja vauva sattui olemaan kasvot mun selkään päin :) nyt liikkeitä tuntuu jo huomattavasti paremmin :)

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) nyt tenavalle vaatteet päälle ja kaverin luokse leikkimään :)

Pihla 23+5
 
Kyllä se vissiin niin on, että poika vie äidin terveyden... Viikko sitten alkoi flunssa ja loppua ei näy. Lisäksi oon raskauden ihan alusta asti aivastellut ihan hirveästi. Joka päivä monta kertaa ja jopa putkeen on tullut useampi aivastus, mitä mulla ei oo tullut ikinä.. Räkäinen oon ollut kans koko ajan. Ne on olleet kyllä raskausoireita mulla. :D

Harkkasuppareita mulla ei varmaan oo tullut.. Tai jos on tullut niin ei ne ainakaan kipeitä oo ollut. :)

Äp meinaan ottaa, kun on ensimmäinen lapsi. Enkä kyllä millään jaksaisi odottaa että pääsen penkomaan sitä. :heart:

Loka- marraskuussa kirjoitin siitä, kuinka meidän 3v mopsi koira on mustasukkainen musta. Niin se piirre on kaikonnut siitä tuhkatuuleen. Läheisyyden kipeä se on edelleen. Isännän kanssa jos ollaan sohvalla niin sekin haluaa sinne, mutta nyt se on ihan rauhassa oman lelun kanssa tai nukkuu kiltisti, kun ennen se ryskäs siellä eikä antanut olla rauhassa. Viime viikonloppuna kattottiin jotain elokuvaa ja mammittiin kaikki sielä toistemme kainaloissa, minä olin isännän kainalossa, koira oli mun kainalossa ja koiran jalka meni mun masun päältä ja vauva oli siis hänen kainalossa. :heart:

Flunssainen jjennna & pikkumurunen 21+5
 
Moikka ja mukavaa perjantaita sisaret!

jjennna, mulla on kans yks raskausoire tuo aivastelu! :D muuten en mitenkää nuhainen oo, paitsi aamuaivastuksien jälkeen pitää kyllä niistää :D Minusta tää on vaan jotenkin hassua...

Vaunuista, mä oon ihan pihalla et mitkä ja minkälaiset.. Ei oo nääs tuota kokemusta itellä päässy kertyyn! Pitäs vähä pitää galluppia lähipiirissä et mitkäs ne ois hyvät.
Hankintoja ei oo täällä tehty vielä muuta ku sänky ja yks kauppareissulta aletelineestä mukaan tarttunut body :) Toivottavasti selviää rakenneultrassa sukupuoli ni saapi sitten alkaa tosissaan osteleen... Äitiyspakkauksen aion ottaa, ja lähipiiristä on luvailtu pikkuvaatteita antaa... :)

Onko kellään muulla semmosta vaivaa kuin paha maku suussa... tosi inhottavaa! Ihan sama kuin paljon peset hampaita, syöt purkkaa, pastillia... Argh! Mikä tähän vois auttaa... tuntuu väliin et vieläki potis pahoinvointia ku niin pistää yökkäyttään tuo maku. Eikä varmaan hampaillekkaan kovi hyvää tee vetää kokoajan jotai pastillia, tai sit jos vetäs jotain xylitol-pastilleja ni perästä kuuluu :D :D hah!

Harkkasuppareita täälläki piisaa... väliin tekee vähä kipeää, mut aika nopsaan menee ohi..

Jokos teille on pamahellu raskausarpia... Mä niin toivon säästyväni niiltä mut tisseihin on muutama tainnut jo tulla. Ne kyllä kasvoki het kunnolla ennenku mahaa näky yhtään.. Bio-oilia ja kosteusvoidetta yritän ahkerasti käyttää, tiä sitte onko arpiin mitään vaikutusta mut ainakaan ei iho kuivu :)
Maha on paisunu viimesen reilun viikon aikana aiva hulluna, olo on kuin valaalla jo nyt.. oispa jo kesäkuu :D

Kepa ja minityyppi 19+2
 
niin ja sitä mun piti vielä kysyä, et joko teille on tullu jotain ruokahimoja? :D
mulla ei muuta kuin turkinpippureita tms väkeviä kovia karkkeja voisin rouskutella vaikka jokapäivä :D nimenomaan pureskellla et rutina kuuluu! Erityinen kuolaamisen kohde on värikkäistä turkkareista ne ruskeat...aaaks :headwall:
 
Kerttuliinu, mulla ei oo ollu minkäänlaisia himoja... Siis ihan normaaleja herkkuhimoja kummallisempia. MUTTA nyt kun sä sanoit noista turkkareista niin aloin välittömästi haaveilemaan niistä!! :D Melkeen nyt jo tiedän että tänään kaupasta lähtee värikkäät turkinpippurit mukaan. Ihan ihme pakkomielle tuli niihin just nyt. Raskausarpia ei oo vielä ainakaan tullu, mutta mulla on sellanen iho että arpia jää millon mistäkin. Veikkaan siis etten tuu raskausarvilta säästymään. Mä levittelen bepancarea siinä toivossa että auttais...

Rakenneultrasta.. Mua ei jännittäny sinne meno oikeestaan ihan hirveesti, mutta sitten siellä kun tajusin miten tarkasti ne syynää kaikki pienetkin osaset vauvasta niin alko jännittämään aina seuraavaan kohtaan siirtyminen. On se varmasti kaikille sellanen jännityksen paikka, mutta toivottavasti mahdollisimman moni saisi pelkkiä hyviä uutisia :)

Lauwra, se makuupussi oli meijän prismassa sellasessa vähän epämääräsessä alehyllyssä. Siellä oli lankoja, päiväpeittoja, leikki-ikästen vaatteita ja siis vähän kaikennäköstä... Edellisellä viikolla oli ollu isot lastenvaate alet... Että voi olla että on myymäläkohtanen, mutta kannattaa ainaki käydä kattomassa. Ja nyt itseasiassa kun otin vähän selvää, niin beigen värinen taitaa olla poistuva väri ja niitä siinä pääasiassa oli. Se sininen minkä nappasin oli yks ja ainut, oliskohan joku vahingossa liattanu senkin aleen.... hmmm... tai sit ei :)
 
"Catnip82"
POKS 20+0!!

Ja nopea kommentointi himoihin, sitruunat ja greipit! Ja eritoten niiden mehut! Greippimehua menisi helposti litra päivässä, veden sekaan aina roimasti sitruunamehua, sitä voin kanssa hörppiä suoraan sen purkin suusta. Eli sitruunamehua ne keltaiset pienet purkit missä vain sitruunamehua :) Toki tämä fiksaatio ulottuu myös karkkeihin eli mitä kirpeämpi sen parempi.

Toki olen noista aina tykännyt, mutta nyt jotenkin lisääntynyt tämä himo :)

Ja tällä hetkellä en voi sietää bolognesekastiketta, lasagnea taikka makaronilaatikkoa, aikalailla kaikki jauhelihapitoiset pastaruuat on ällötystä aiheuttavia :) viime raskaudessa samanlaisen reaktion aiheutti broileri.

Catnip82 + kyytiläinen 20+0
 
Mä olen himoinnut missä x -karkkeja :D eli niitä kirpeitä. On mennyt monta pussia :D

niiskuilija, ai sitä on beigekin... Käynpä nyt kuitenkin katsomassa jos sellainen tosta meidän Prismasta löytyisi, onneksi se ei nyt ole sikakallis normihintaisenakaan!

Mä juuri tajusin tuossa, että nyt kun poksahti 23+0 niin syntyvästä lapsesta aletaan puhua keskosena eikä enää sikiönä! Eli tästä eteenpäin on mahdollisuuksia selvitä hengissä. Jokainen lisäviikko vahvistaa keuhkoja, jotka nyt on siis se kriittisin paikka.
 
..malsa
Mulla kans toi kirpeän himo oli jossain vaiheessa! Ja ällötyksenä ollut jauheliha, monta kertaa on jääny ruoka syömättä jos on jauhelihaa ollut yök. Se jotenkin maistuu niin pahalta edelleen. :s

Pakko vähän vuodattaa tosta meidän pikkuriiviöstä.. Sillä on nyt joku hirmuvaltias kausi menossa. Kaikki pitää tehdä niinkun hän haluaa ja kun kaikki ei mee niinkun hän haluaa niin puree ja heittäytyy maahan itkupotkuraivareille.. Sitten se huutaminen jatkuukin tosi pitkään. Ei kelpaa olla sylissä eikä missään. Päikkäreiden nukkuminen ei onnistu niin mitenkään kun huutaa vaan vaikka kuinka väsyttäis. Eilen yritin tunnin saada nukkumaan, mutta turhaan. Ainut asia mikä noihin raivareihin ja itkemiseen auttaa on ROBIN!! Jos laitan Robinin musiikkivideoita pyörimään niin rauhottuu ja tuijottaa ihan pysähtyneenä monttu auki monta biisiä ja tanssii mukana. WATT?! Eilen yritin päikkärillä soittaa kännykästä hiljasella jos rauhottuis, mutta ainakin biisi loppu niin alko huuto.. Ikää tytöllä on siis 1v 3kk ja Robin taitaa olla sen ensirakkaus.:D

Malsa ja poju 22+1 + pikkuhirmu
 
Mulla on ällötyksenä broileri, yhtään ei tee mieli. Himoja ei niinkään ole.

Kerttuliinu, paha maku suussa nyt ajoittain, mutta alussa oli melkein koko ajan :( nyt on tosi pahat ien tulehdukset. Yritän parhaani hammashoidon suhteen, mutta ei tunnu auttavan.

Käyttekö kukaan pubeissa tai konserteissa? Mitä mieltä kovista meteli paikoista, esim klubikeikoista? Meneekö liian hysteeriseksi ajatella että olisi haitallista vai voiko oikeasti olla?

Lauwra, eikös myös viikon 22 jälkeen puhuta kohtukuolemista eikä enää keskenmenoista. Olen myös ymmärtänyt että kohtukuolemia tapahtuu vuosittain tyyliin jotain 0,5%. Koskaan ei voi tietää kenelle se sattuu, mutta tilastollisesti nyt voi jo vähän huokaista.

Staffy 22+4
 
Vihdoin päästiin kotiin ultrareissulta. Kaikki oli paremmin kuin hyvin, pikkuinen oli vieläpä +4 päivää suurempi kuin viikoissa on. Siellä se väänsi itseään niskaseisontaan, ei ihme että liikkeet tuntuu melko kovasti :D Hikkakin nähtiin ruudulta.

Yllättyykö joku jos kerron että poikahan siellä vilkutteli :D Itsellä oli kyllä tosi vahva poikaolo. Kätilö sanoi että näkyy vehkeet niin selvästi että hän joutuu rajaamaan kuvaa jos ei haluta tietää sukupuolta :D

Kätilö käski venyttää synnytystä kesäkuun loppuun jotta päästään varmasti remontoituihin tiloihin :LOL:

Heräsin yöllä ennen kahta siihen että vauvalla oli mahdoton jumppa menossa. Aloin sitten miettiä kaikkea mahdollista ja valvoin puoli viiteen. Tunnin sain nukuttua ja sitten soitti kello. Jes! Voi olla että tänään väsyttää vähän..
 
"lauwra"
Staffy, voipi olla, että 22+0 oli se raja sikiön/keskosen välillä eli tuohan on jo 23. viikko. Siitä eteenpäin puhuttais nimenomaan kohtukuolemasta/keskosena syntymisestä. Eli mun oivallus oli jo viikon myöhässä kun nyt menen 24. viikkoa :)

niiskuilija, uskomaton tuuri! Meidän Finlaysonin myymälässä oli ko makuupussi -40% :D ei kuulemma ole yleisessä poistossa vaan heille tehtiin hyllyihin tilaa.

Onnea Kuusamalle pojasta! :heart:
 
Jjenna, hyvä että koira on rauhottunut :)

Kuusamalle onnittelut poikalupauksesta :)

Pubeissa ja konserteissa mä en käy, mutta en käy niissä yleensäkään :) tuskin niistä mitään haittaa on, kun tupakointikin on nykyisin kielletty lähestulkoon joka paikassa. Varoo vaan, ettei saa osumaa ihmispaljoudessa.

Himoja, täällä myös kirpeä! Sitä sitruunamehua, mitä joku muukin, mäkin vetelen välillä sellaisenaan :D tytöstä himoitsin suklaata koko ajan, nyt on kaikki kirpeä. Ällötyksiä ei enää juurikaan ole. Pystyn syömään ihan normaalisti :)

Raskausarpia ei ole vielä tullut yhtäkään. Joka ilta rasvaan mahan ja tissit ja joskus rasvaan aamullakin, jos kovasti kutisee. Lähinnä sen kutinan takia rasvailen, kun en jaksa uskoa, että rasvaamisella ihan oikeasti pystyisi raskausarvet välttämään. Kiva, jos niitä ei tule, mutta jos tulee, niin ei sekään mulle mikään maailmanloppu ole :)

Voi apua, me tilattiin tänään vaunut! Eikä niitä pitänyt hommata vielä moneen viikkoon :D vasta joskus huhtikuussa. Mutta kun oli tarjous, eikä nettisivuilla lukenut, mihin saakka tarjous on voimassa, niin pakko oli tilata jo nyt. Meille tulee ne Beemoo Swingin sisarusrattaat. Menee sitten säilytykseen mun vanhemmille, kun me ei mahduta niitä säilömään niin kauan, kun on nuo yksösrattaat käytössä. Viedään sitten myöhemmin yksösrattaat mun vanhemmille varastoon, kun päästään ottamaan tuplat käyttöön :)

Pitiköhän jotain vielä kommentoida. En muista, joten painelen jo peiton alle. Tosi hurjat perjantai-illan suunnitelmat :D
 
Lista päivitetty vihdoin seuraavalle päivittäjälle :)

Pikaomanapa taas: Rakenneultrassa kaikki hyvin, poikaa meille lupailivat, tai eivät luvanneet, vaan ei asiasta jäänyt minkäänlaista epäselvyyttä, kun sen verran selvästi tyyppi esitteli itseään :D Aika menee hurjan nopeasti, kohta on jo kevät ja kesä! :heart:

Nyt painuttava punkkaan.

Nanski + kolmonen 22+3
 
Moi taas!

Mitä tarkoitatte poika tai tyttöoloilla? Siis tunnetta vai jotain oiretta?
Mulla on poikaolo tunteena. Mutta en keksi tuohon sanontaan, poika vie äidin terveyden. Muuta kuin aamu aivastelut ja alhaisen verenpaineen, joka sitten heikottaa silloin tällöin.

Ostin vaunut eilen, oli ihan pakko, kun tuli tosi vähän käytetyt hyvällä hinnalla tarjolle. Emmaljungan duo edget classic rungolla, juuri ne mitkä olin jo valinnutkin. Miehen vanhemmat tarjoutuivat uudet vaunut ostamaan, mutta mä en voinut vaatia 1000€ vaunuja ostamaan, kun halusin juuri tuollaiset. Osallistuvat sitten noihin, jos haluavat.
Meillä valintaan vaikutti maalla asuminen ja koirat. Ja onhan tuo tilava vaunukoppa ihan hyvän oloinen ja uskoisin tuon kehtotoiminnon olevan kanssa kätevä. Matkasänkynäkin kuulemma käy.
Lisäksi olen miettinyt matkarattaiden hommaamista kaupungilla yms. käyntejä varten. Sellainen, johon kaikalon saa kiinnitettyä. Mutta katsotaan, harvoin tulee missään pyörittyä, niin eiköhän nuo vaunutkin siinä mene.

Pubeissa ei ole tullut käytyä, mutta elokuviin meno kiinnostaa. Mitenköhän kovat äänet vaikuttaa vauvaan? Siellähän välillä penkitkin tärisee, kun tulee joku vahva kohtaus. Ei kai siitä haittaa ole, olisi kai siitä kieltoja jossain, niinkuin ruoka-aineistakin?

Täällä on hormoonit saatu taas kuriin ja itkut itketty. Ottihan tuo useamman päivän. Kiva oli herätä pitkästä aikaa paremmalla mielellä. Vaikkakin joka yö tulee valvottua tunnin tai kaksi 1-5 välillä. Huomenna mennään vihdoinkin katsomaan meidän karvalasta. Nyt jo hirvittää se kaaoksen määrä, kun se joskus kotiutuu. Edellisestä pentuajasta on jo se reilu 7vuotta:O

Ainiin kissoista piti kysyä. Onko teillä ollut arkaa kissaa, joka pelkää lapsia? Mietin, että onkohan koskaan vaaraksi, että tuo meidän arkajalka menisi vauvan päälle makaamaan. Lapsi ja vauvavieraiden meillä käydessä kissaa ei näy niin kauan, kun vieraat ovat. Vaikka ovat vuorokauden ja vaikka vauva nukkuu, eikä metelöi. Kyllä tuo 12v. vanhus varmasti omaan vauvaan tottuu, mutta lähinnä mietin, että onko se turvaverkko turha ostos.

Hyviä viikoloppuja kaikille:)

Ruu ja nappula 21+0
 
Poika-tyttöoloista, mulla ainakin sellainen tunne, että tämä varmaan on poika :)

Elokuvissa ainakin mun sisko on käynyt raskausaikana. Tuskin siitä mitään haittaa on :) itse ei tule yleensäkään käytyä, kun harvoin pyörii mitään sellaista, mistä olisin valmis maksamaan niin paljon :D

Kissoista, meillä on arka kissa. Viimeiseen asti yleensä välttää lasta, ettei mene lähelle ja lähtee itse pois, jos lapsi menee lähelle. Joskus saattaa vahingossa leikkiä tytön kanssa tai ottaa tytöltä herkun :) siitä kissasta voisin melkein mennä takuuseen, ettei mene vauvan viereen, mutta en kuitenkaan lähtisi riskeeraamaan. Tuollainen 7kg:n kolli kun käykin vauvan päälle nukkumaan, niin ei siinä hyvin käy... Muut kissat hakeutuu kyllä itsekin tytön lähelle ja taitaapa ainakin yksi kissa usein viettää yönsäkin tytön sängyssä :) meidän arka kissahan ei myöskään koskaan näyttäydy vieraille. Ei aikuisille, eikä lapsille. Mä olen oikeastaan ainut ihminen, johon sillä on ihan selkeä luotto. Myös miehen seurassa on usein varautuneempi. Omaa väkeä ei kuitenkaan piileskele, mutta ei myöskään yleensä hae huomiota muilta, kun multa. Ja minua seuraakin välillä ihan rasittavuuteen asti, kun tyttö on päikkäreillä, eikä mies ole kotona :D mutta itse aiheeseen palatakseni, niin mä en tosiaan uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että päättääkin joku yö mönkiä vauvan viereen. Meillä kissasuoja on jo tytön vauva-ajalta. Ja näitä on niin montakin, että ei siitä mitään tulisi, jos menisivätkin porukalla vauvan sänkyyn.

Eipä tähän päivään oikein muuta :)

Pihla 23+6
 

Yhteistyössä