Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Lauwra, apua mitkä viikkolukemat.. Kääks :D tsemppiä! Sä oot varmaan sit eka kesäkuulainen.....

Lara, varmaan tuo mahakipu ja pahoinv on jotai tautia kun muksukin oksentaa. Tsemppiä sinnekin, jospa menis pian ohi! Käy kaupasta (lue:laita ukko käymään) gefilusmehuja ym maitohappobakt.juttuja. Mahataudissa parasta on myös hart sport-urheilujuomat. Niistä en tiä saako raskaana lipittää mut lapselle ainaki jos kovin yökkii eikä mikää pysy sisässä!

Täällä ei oo nenäverenvuotoja näkyny mutta mun nokkaoireena onki sit aivastelu. :D

Eilen illalla taas pienesti tuli vollotettua... Synnytyspanikointia ja kyllästymistä raskauteen ja pelkoa et jos menee vielä monta viikkoa... Aargh...
No mut jospa tänään parempi päivä!

Kepa ja muru 36+1
 
"Henttu82"
Lauwra kiitos kun otit kantaa. niin vähä arvelinkin että ei tarvis turhaa huolestua. :) siksi alkuun täällä vähä kyselin. muutenkin alakerta kipeytyy herkästi niin saati jos joku sitä ronklaa :D sairaala kassi pitää tänää pakata loppuun ja turvakaukaloon kunnolla tutustua esim. Kuinka se autoon asettuu . Tiiä millo tulee sairaalaan lähtö. Tavallaan toivon että hyvinkin pian mut sit kuitenkin vähä olen alkanut jarruttelemaan ajatuksia että ei ihan vielä, lähinnä niiden kipujen takia... mieli muuttuu aikajoin :D
t. Henttu ja Justiina 37+2
 
Täälläkin jo rupeaa viikkoja olemaan ihan tarpeeks! :D alkaa jo kypsyyttää tää raskaana olo, en oo koskaan ollu näin pitkään raskaana. Jos tuurilla pamahtais vielä kuukausi, ei kiitos :O! Onneksnyt ei kuitenkaan oo heinäkuussa mahdollista syntyä vaan varmuudella tässä kuussa! Eilen desinfioin pullot ja rintapumpun, viikonloppuna olisi tarkoitus miehen kanssa laittaa hoitopöytä kasaan.

Onnea Matruusi tytöstä!

Neuvola oli ma, taas sijaisterkka, ne kyl vaihtuu mullq ihan koko ajan. Pissa puhdas, verenpaine hyvä, paino ok... Turvotusta kyllä jaloissa aika paljon. Juteltiin sairaalaan lähtemisestä kun en oo sitä kokenut, että kotona alkais synnytys. Nettilinkkejä antoi (osaan käyttää Googlea itekin..) ja vähän sekosi sanoissaan kun alkoi selittämään että voin huoletta odotella kotona vaikka Kuinka monta tuntia, vaikka mulla nimenomaan on tää istukkatilanne jonka vuoksi pitää olla heti yhteydessä sairaalaan jos synnytys käynnistyy.. on ne välillä niin pihalla vaikka koneella tiedot kyllä lukeekin :/ Totesi sitten vielä että vauva on tosi ylhäällä vaikka sf olikin sentin laskenut, luultavasti ei siis kovin lähellä synnytys vielä. Streptokokki tuli mullekin uutena asiana ja se näyte piti heti viedä labraan, alkuviikosta. Oma terkka varmaan unohtanut koko asian kun tää sijainen nyt siitä vasta sanoi.

Maanantaina sitten taas seuraava neuvola ja siitä viikon päästä äippäpoli ja lääkäri, toivottavasti syntyisi sillä viikolla (39+) kun äitini tulee tänne pitkän matkan päästä auttamaan ja olisi sitten esikoiselle sopivasti hoitaja :)

Muuten tää olo on ruvennut olee aika tuskaista, kävin toissapäivänä lapsen kanssa pitkällä lenkillä /puistossa ja olen vieläki rikki :D mahaan sattuu joka askel sekä tonne reisien sisäluihin, eli onko se nyt sit liitoskipua? Hyvin varmaan painokin lähtee nousemaan kun ei pysty liikkumaan ja suklaata saatava :D

Mies on ollut apu ja aika ihana täälläkin, tuo kaupasta sitä suklaata, hieroo aina kun pyydän ja viettää kaiken vapaa ajan mitä töiltä jää, esikoisen kanssa että saan levätä (meillä ei asuinpaikassamme ole hoitoapua) Mutta toki työt ja esikoisen hoito verottaa hänenkin voimia että oon aikalailla yksin laittanut ja miettinyt vauvan hankinnat, toki kaikki yhdessä maksettu. Mies kyllä tekee jotain jos pyydän, kasailee pinnasänkyä ja muuta mutta ei oo niin kiinnostunut vaatteista ja "krääsästä", kunhan tietää mistä ne sit löytyy :D

Lissu poksuu 38+0
 
..malsa
Yöllä oli kai utan useampi inhottava supistus tai sitten näin vaan unta että oli :D
Vielä muutama päivä niin päihittää tää raskaudenkesto edellisen. Esikoinen syntyi 39+3. Tpivotaan, että pikkuveli noudattaa samaa kaavaa vaikka :)

Malsa ja pojuE poksuu 39+0 !
 
Täällä juuri tultu neuvolasta. Jotenkin tuntuu vähän turhalta nuo käynnit. Ja epäreilua, että joissakin neuvoloissa ultrataan melkein joka kerta ja annetaan painoarvio. Täällä katsotaan vaan pissa, verenpaine, sf, ja sykkeet. Kaikki muut itsellä nyt ihan ok, paitsi tuo verenpaine on koholla. Eka mittaus 140/88 ja toinen muutaman minuutin kuluttua 130/91. Terkka sanoi, että pitää alkaa seurata ja että voin mennä ensi viikolla puhelinajalla sen mittauttamaan. Itse ehdotin, että voisin äidiltä lainata verenpainemittaria ja kotona mittailla (minkä kyllä aion tehdäkin), mutta hän jätti kommentin huomiotta. Luulen kuitenkin, että kotona saa sen varmimman tuloksen, kun tuolla aina vähän jännittää. Ja eikö joku täälläkin puhunut, että kohonnut verenpaine vois jotenkin ennakoida synnytystä?

Neuvolantäti kysyi kävinkö niissä valmennuksissa ja sanoin, ettei mulle ole niistä kyllä mitään puhuttu. Ilmeisesti oli lähetetty postissa kirje ja niiden olisi pitänyt olla huhtikuun lopulla. :rolleyes: En kyllä muista, että olisin saanut kirjettä, voi kyllä olla että olen sen viskannut roskiinkin. Kun olen kuitenkin jo paaaljon ennen raskautumista hankkinut tietoa synnytyksestä sun muusta. No terkka alkoi siinä sitten pitää miniluentoa siitä, mitkä merkit ennakoi synnytystä ja mitä vaiheita synnytykseen kuuluu... Tuli jotenkin tyhmä olo, kun tiedän nuo kaikki asiat ja ihmettelen, jos ne jollekin tässä vaiheessa tulisivat jotenkin uutena. Siinä sitten kiltisti kuuntelin ja nyökyttelin päätä. Kysyin kuitenkin tuosta limatulpasta, että tarkoittaako se, että mun kohdunsuu on jo 1 cm auki sitä, että limatulppa olisi sieltä jo lähtenyt vai onko sitä vielä jäljellä (koska en ole mitään erityistä limaa huomannut sieltä tulevan). Tähän terkka sanoi, että tuohon ei nyt osaa sanoa mitään, mutta hänen mielestään siellä voi olla limatulppaa... todella informatiivista. Ja jotenkin vaikutti olevan pihalla mun viikoistakin kun sitä jatkuvasti kyseli ja kysyi myös olenko töissä vielä...

Noh, mutta, ensi viikolla verikokeisiin ja sit toi streptokokki.

Täällä ei ole turvotuksia eikä nenäverenvuotojakaan. Itse asiassa mulla ei ole koskaan vuotanut nenästä verta. Mutta sitäkin tukkoisempi on nenä ollut. Ja kun miehistä täällä oli puhetta niin täällä mies on tottunut nukkumaan korvatulpat korvissa, kun tuhisen tämän nenäni kanssa ja ähkien vaihdan kylkeä tai kömmin vessareissulle. Muuten meidän suhde on kyllä selvästi vahvistunut raskausaikana. Varsinkin tuo alkuraskaus oli aika rankka ja mies alkoi selvästi arvostamaan sitä, miten jaksoin kärsiä ne pari kuukautta oksentelua ja sitten sen jälkeen heikossa kunnossa töihin ja raskaat työmatkat. Nyt syöttää mulle suklaata minkä kerkiää ja pyynnöstä hieroo jalkoja. :D Molempia pelottaa hieman, miten me pärjätään pienen vauvan kanssa. Eilen pesin äitiysvaatteen vaatteita ja ne pienet sukat. :heart: Eiii. :D Mies sanoi, ettei varmaan uskalla edes koskea niin pieneen ja hentoon vauvaan. :D

Yhtenä päivänä oli ehkä hieman jo huolissaan, että olenko vielä yhtenä pakettina, kun aamulla varmaan neljästi kyselin, että onko varmasti puhelin mukana ja toiminnassa, jos jotain sattuu. Täällä meinaan on noihin harkkasupistuksiin tullut vähän lisää potkua. Varsinkin yöllisten vessareissujen jälkeen supistelee ja menkkajomottelee ja joskus päivälläkin. Mutta ei tosiaan mitenkään säännöllisesti.

Olipas omanapainen viesti. Onnea Matruusille! :) Kyllä kai täällä porukka pikku hiljaa alkaa tosissaan jakautumaan.

Mamira poksuu 37+0!
 
"*Pihla*"
Lauwra, ja huomenna taas poksuu! Jos et sitten ottanut sitä synnyttämistä tämän päivän ohjelmaan mukaan :D hurjat viikot jo! Niinkuin monella muullakin alkaa olla.

Ja tosiaan taapero kasvaa hetkessä isoksi, kun vauva syntyy. Meillä tyttö on kuitenkin tosi kivasti ottanut vauvan vastaan ja kovasti pussailee, halailee ja paijailee. Mä en enää saa aamuhalia, vauva saa :D tänään tytöllä kyllä selvästi oli pahamieli ja luulen, että liittyi vauvaan. Mies olisi vienyt tytön ulos ja mä imetin, niin tytöllä tuli itku, eikä halunnut ulos. Mullakin tuli tosi pahamieli. Mä olen niin kiinni vauvassa tuon imetyksen takia ja tyttö tietenkin jää vähän vähemmälle huomiolle, vaikka on ennen ollut mun huomion keskipiste. Tuli vähän neuvoton olo, että mitä mä tekisin... Kun en kuitenkaan haluaisi imetystäkään lopettaa niin kauan kuin se sujuu näin hyvin. Parhaani mukaan kuitenkin yritän myös tyttöä huomioida ja imettäessä kuunnella, mitä tyttö sanoo ja muutenkin seurustella. Mutta eihän se sama asia ole. Nyt mies lähti tytön kanssa mummolassa käymään ja mä pistin salaa tytön ryhmä hau -lelut riviin ja sinne uuden koiran sekaan, että on sitten yllärinä siellä, kun tulevat kotiin :) nuo on ihan hitti ja yksi koira mulla on vielä kaapissa jemmassa.

Muuten meillä menee ihan kivasti. Täällä pojan kanssa pötkötellään ja huilitaan. Viime yö meni vähän harakoille, kun poika ruokaili ensin yhteentoista saakka. Piti välillä itsekin tarkistaa, tuleeko sieltä mitään... Kyllä tuli. Sitten olisi seurustellut yhteen saakka. Mä en öisin seurustele lasten kanssa, mutta nuku nyt siinä, kun toinen ähisee ja huitoo. Tyytyväinen kyllä oli. Tytöllä oli levoton yö. Poika heräsi neljältä syömään ja tyttö heräsi seitsemältä. Nyt tässä melkeinpä odottelee, että pääsee yöunille :D vaikka mukavampia nuo valvotut yöt nyt on, kuin vaikkapa 2 viikkoa sitten :)
 
Pihla jos imetys sujuu hyvin, voisitko kokeilla, että ottaisit esikon toiseen kainaloon ja lukisitte vaikka kirjaa tai rakentaisitte palapeliä samalla kun imetät? Varsinkin iltaisin jos on pidempiä tankkaussessioita, niin voisi samalla esikoinen saada kaipaamaansa huomiota? Monet käyttää tätä tekniikkaa ja itse ajattelin kans kokeilla, kunhan saan tämän poitsun ensin maailmaan :D Voi toki olla, että vaatii ensin vähän totuttelua, että imetysasento ja imuote tulevat niin luonnostaan, että imetys menee ikäänkuin siinä sivussa..

Täällä olo on tukala kuten ennenkin. Sain nyt hankittua vauvalle vähän niitä kotitutumisvaatteita, mistä panikoin aiemmin :whistle: Kiitos kaikille vaatetuskommenteista! Itse oon pukenut lapseni aina mielummin vähän liian lämpimästi, pienillä kun ei lämmönsäätely toimi ja juuri edellispäivien kaltainen tuuli voi olla aika ilkeä. Olenkin ajatellut ostaa turvakaukaloon sellaisen verhon, mitä nykyisin on paljon vainuissakin. Onko kellään niistä vaunu- tai kaukaloverhoista kokoemusta? Olisi niin kätevä verrattuna harso+pyykkipoikayhdistelmään. Ja nätimpikin :)

Täällä miehen kanssa käytiin vähän keskustelua, kun eihän se sitten ollut ymmärtänyt kuinka raskasta mulla on :LOL: Tyypillinen mies, tajus kyllä että kiukuttelen, mutta ei sillä ollu mennyt jakeluun mun väsymys ja kipuilut. Esikon raskaus kun oli niin paljon helpompi, ettei se ollut oikein tajunnut että nyt on vähän eri tilanne. Enkä mä äksyilyltäni ollut tajunnu vääntää rautalangasta :wave: Esikon raskausaikana tuo oli kyllä mitä ihanin ja huolehtivaisin isukki, nyt se on suunnannut kaiken sen energian tyttöön ja mä oon jääny sitten vähän sivuun. Kiitollinen olen kyllä kun on jaksanut töiden lisäksi touhuta tytön kans niin paljon.. Että mitä mäkin tässä valitan :headwall: *prinsessa*

Ja vielä siitä peräruiskeesta. Täällä kun meni synnärille, kysyttiin onko maha tyhjentynyt. Ei ollut, sain suolihuuhtelun. Toinen mitä kysyttiin, ootko sheivaillut lähiaikoina? Siinä paniikissa sitten selittämään, että joo,en,joo,en eiku? Onneksi vahauksesta oli vain vähän aikaa, täti nimittäin vetas sellaisella kertakäyttöhöylällä kuiviltaan loputkin karvat pois jalkovälistä. Tämä kuulemma mahdollista epparia varten. Sitten se totes, että eihän siellä ois tarttenu ees ajella, mutta ku en mä tajunnu miksi ja mitä se ees kysy kun tuli niin puskista :LOL: Nyt tiedänkin että ennen synnärille lähtöä kiillotan ton alapään priimakuntoon, sen verran outo oli tuo kokemus :ashamed:


Neiti S 39+1 (eikö tää jo riittäis?)
 
Neiti Sievänen, mä tilasin vaunuverhon facebookin kautta, siel on semmonen ryhmä ku lastenvaunuhullut, niin siel tyypit ompelee niitä. 15e maksoin postikuluineen. Torissa myös myydään niitä.. On kyllä kätevä ja vähä kivemman näköinen ku pyykkipoikaviritelmät ;)

Näköjään taas oppii uutta, empä oo koskaa ennen kuullu et kätilöt sheivailis synnyttäjää...!! Kuiviltaan vieläpä, kääk :D

Migreeni iski tänään. Olin shoppailemassa kun yhtäkkiä tuntu et huippaa ja taju lähtee. Hipsin kiireesti autoon ja lähin kaahaamaan kotia, matkalla puutui käsi ja suun ympärys, kieli... Onneksi oli vaan vartin matka, lähellä asuvalle siskolle paniikissa soitin ja pidin linjat auki ajaessa jos pökrään.. Otin sit grammasen panadolin ja oon tässä reilut pari tuntia torkkunu, aika heikko olo. Mieskin tulee vasta myöhään kotiin :-/

Mutta ostimpa vauvalle maailman suloisimmat converset kokoa 17 <3
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"syli84"
ennenvanhaan synnyttäjiä kohdeltiin kuin karjaa ja peräruiskeet ja paikkojen sheivaukset tehtiin vaikka väkisin, nykyään niihin ei tarvitse suostua!!!! jokainen saa määrätä omasta kehostaan :) Ite esikon aikaan topakasti vaan sanoin että vessassa oon ravannu enkä ota mitään ruiskeita ( no eipä tullut mitään ulos synnytyksen yhteydes eli turhaa olis ollukin ) ja ihan sheivaamatta menin enkä sitä ollut suunnitellutkaan ja siitä ei kukaan edes puhunut mitään. eppari tehtiin ja ommeltiin eikä siihen vaikuttanut mitenkään, paikat parani nopeasti.
 
Multa ei kukaan kysynyt sheivauksesta mitään :D Olishan sitä siistimistä ollut.. :whistle:

Mä olen ollut nyt reilun vuorokauden kahdestaan pojan kanssa kun mies lähti reissuun. Aika mukavasti on mennyt, onneksi kuitenkin tulee jo tänään kotiin =) Tilasin muuten siltä tuliaiseksi rintapumpun :LOL:

Mulla oli taas ei-niin-mukava neuvolareissu :( Paino oli nyt vähän nousussa mutta ei kuulemma tarpeeksi. Kyllä menee hermot tuohon kyttäykseen ja niskaan huohottamiseen vaikka tietysti lapsen parasta tahdotaan. Seuraava kontrolli on maanantaina ja meinaa vähän jännittää jo nyt. En oikeasti enää tiedä mitä teen jos ei ole kunnon nousua. Multa tulee maitoa kuin hanasta (varmaan riittäisi luovutettavaksi asti), poika syö hyvällä otteella (se rintakumi auttoi nopeasti!) niin että kurlutus kuuluu ja on oikein tyytyväinen kaikki välit eikä turhia kitise. Lisäksi poika pitää itse hyvän mittaisia syöttövälejä ja kakkaa varmaan kahdeksan kertaa päivässä. Bilirubiiniarvot on hyvät. Mikä tässä yhtälössä ei toimi kun puntari ei pysy samassa tahdissa? Täytyy varmaan seuraavaksi ehdottaa letkuruokintaa :headwall: Tiedän mä kyllä senkin että meidän neuvolantäti on ylitarkka näissä painoasioissa. Turhauttaa.. Koita tässä nyt sitten nauttia vauvasta ja imetyksestä.
 
Mamira, mulle tosiaan neuvolaterkka sanoi, että hieman kohonnut paine enteilee synnytystä, koska kehossa selkeästi tapahtuu jotain. Mulla paineet on ollu 110/70 luokkaa ja nyt oli 125/80 eli hieman normaalia korkeammat mulle.

VAUNUVERHO. Esikoisella on ollut ja nyt hankin poikavärissä :) Eihän se ole yhtä tuulettava kuin harso, mutta talvella hyvä. Kesällä täytyy olla vaunuverhon kanssa, että ilma pääsee kiertämään vaunuissa ja lämpötila ei nouse liikaa. Ja ehdottomasti nätimpi se verho on harsoon verrattuna.

Kuusama, ompa ikävää noin tarkka painonseuranta kun imetys sujuu! Pitäisi vähän antaa rauhaa asialle eikä stressauttaa sua heti alkuun vaikka paino ei käyrän mukaan nouse. Kaikki vauvat on erilaisia. Minun esikoinen on aina ollut pituus-paino-käyrällä -16 ja se on hänelle normaalia. Nyt osaan seuraavan kohdalla sanoa suoraan, että keskikäyrät ei kiinnosta. Toki näiden erityisten kanssa ollaan tarkempia, mutta kyllä äiti usein tietää parhaiten, joten luota itseesi!

Pihla, kyllä se viikko väkisinkin poksuu tai sitten tulee oikea syöksysynnytya mitä en nyt lähtis toivomaan :D Ehkä ensi viikolla sitten...? :D Ja minä oisin myös ehdottanut, että taapero kainaloon imetyksen ajaksi ja kirja :)

Omaa napaa.
Mä en voi uskoa, että huomenna ollaan lasketussa ajassa! Viikolla 37 olin ihan masentunut, että mitä jos tässä menee vielä yli kuukausi... mutta nyt kun maha on laskeutunut niin on ollut helpompi olla ja hengittää eikä oikeastaan enää ahdista niin paljon. Tiedän, että tässä ei enää kauaa mene, korkeintään pari viikkoa. :heart:
 
Ainiin ja SHEIVAUKSESTA piti mainita. Luin jostain, että hygieniasyistäkin suositellaan :) Vedin sokkona posliiniksi vähän aika sitten ja yritän pitää sen sellaisena. Onhan se kiva niiden jälkivuotojenkin kanssa, kun sitä tavaraa tulee reilusti, ettei siellä ole kauheaa tuheroa hauduttamassa... Muistan myös kuulleeni, että joltain höylättiin synnärillä kuiviltaan ja sai siitä kauheat näpyt. Joten siksi olenkin päättänyt hoitaa asian itse :D
 
"*Pihla*"
Kirjavinkki on muuten hyvä, mutta kun tuo ei tule mun kainaloon, kun imetän. Olen monesti pyytänyt. Viime viikolla vielä tuli ja välillä itsekin pyysi päästä ja aina sai tulla. Olen yrittänyt antaa läheisyyttä ja hellyyttä sitten muulloin. Onneksi mieskin on nyt paljon touhunnut tytön kanssa ihan kaksinkin :) kunhan mä tästä enemmän toivun, niin alan käymään tytön kanssa vaikka kerta viikkoon saunassa kahdestaan, että ollaan ihan vaan tyttöjen kesken. Vielä en ole saunaan mennyt, vaikka periaatteessa voisin. Haluan kuitenkin pitää vielä sektiohaavan tytöltä piilossa siihen saakka, että on kunnolla parantunut (ruvet irti).

Kuusama, tosi kurjaa tuollainen kyttääminen. Itsellekin tulee stressiä jo valmiiksi, kun ensi viikolla on neuvola ja pelottaa, ettei pojan paino ole noussut tarpeeksi pelkällä imetyksellä. Tuokin on tyytyväinen, nukkuu hyvin ja maitoa tulee. Mutta ei näistä näköjään koskaan tiedä.

Lauwra, no ei nyt ehkä ihan syöksysynnytystä toivota :D jospa olisikin täsmällinen vauva ja syntyisi laskettuna aikana ;)

Maha on kutistunut ihan silmissä taas viime päivinä. Ei ole enää kuin pieni, löysä pömppis :D hyvin menee jo muutkin kuin mammahousut jalkaan. Takit ja hupparit menee taas kiinni ja lyhyemmissäkin paidoissa riittää pituus :D
 
..malsa
Huh, pakko vähän hehkuttaa. :)
Nyt on "häämekko" hommattu ensi viikoksi. Ostin ihan tavallisen maximekon niin menee sitten ilman mahaakin. Väri nyt vähän harmittaa, mutta mieskin sanoi, että mitä enemmän jää nämä "häät harmittamaan" niin sitä suuremmalla todenäköisyydellä sitten oikeasti järjestetään ne meidän unelmien häät sitten paremmalla ajalla. Halutaan siis pitää ne ihan oikeat ja ihanat häät vieraiden kanssa sitten tulevaisuudessa. Nyt mennään vähän niinkun lapsien ja käytännönasioiden takia.
 
Kuusama: Minkä verran vauvan paino on noussut sitten jos on "liian vähän "? 150g/vko tai 500g/kk on riittävä painonnousu sen jälkeen kun syntymäpaino on ylittynyt. Olen käynyt imetystiedon peruskurssin ja imettänyt kuopusta pitkään niin jos haluat kysyä jotakin imetykseen liittyvää niin saatan osata auttaa. Laita vaikka fbstä yksiäriä :)

Tänään supisteli kamalasti! Huomenna aamulla onneksi synnytys sairaalassa koko arvio niin saan tietää paikkojen kypsyyden... :)

Lara 36+0 (no okei tuntia vajaa vielä... )
 
Tässä viikon ajan jo vatsa toiminut ilman ummetusta... Mut nyt hoksasin et ei tää kyllä ihan normaaliakaan enää taida olla.. Joka päivä siis ihan vääntää ja tekee kipeetä ja tosi vetelänä/sekasi on... Useamman päivän jo siis niin ei voi enää johtua mistään tietystä ruoka-aineesta tms. Enkä ole allerginen millekään tai herkkävatsainen muutenkaan. Viime viikolla jo taisin bongata siivun sitä limatulppaa.. Aluksi en edes tajunnut vaan luulin valkovuodoksi mut kun hieman googlasin englanniksi niin johan tuli kuvia ja ihan samanlainen kellertävä limasuikale! :D Eli ei siinä tosiaan ole verta välttis ollenkaa, vaikka olin näin käsittänyt. Monia kuvia siis tuli ja ei niissäkää ollut edes puolissa verta mukana. Ja sen kyllä erottaa valkovuodosta, koska mielestäni se näyttää ikäänkuin hirveelle räkälimpille. Toivottavasti kukaan eritteille herkkä ei voi pahoin tätä lukiessaan :D

Neuvolakäynnit tosiaan alkanut tuntumaa hieman turhilta... Kun kuiteski on äitiyspolilla pitänyt käydä kontrolleissa niin siellähän ne pissat ja paineet testataan... Nyt hän sit sanoikin et seuraavalla kerralla taidetaan tavata kolmestaan, apua! :whistle: Pitää kuulemma heti kun kotiutuu niin soittaa neuvolaan ja varata aika et hän tulee käymään meillä kotona.

Viime yö tuli nukuttua niin huonosti et tämän päivän ollu olotila kuin ois päissään tai hirveessä krapulassa x( Joten todella toivon ettei vauva päätä tänä yönä putkahtaa maailmaan et saa levättyä! *rukoilua* :saint:
 
Se oli nopea reissu se... Supistuksia piirtyi käyrälle ja paikat oli sormelle auki, mutta kätilö meinasi että synnytys ei ole käynnissä. Reilu viikko sitten oli kuitenkin paikat ihan kiinni, että lyhyessä ajassa ne on auenneet... Sanoi että saa jäädä yöksi tai mennä kotiin. Vähän tyly kätilö oli... Ajellaan eestaas sit keskellä yötä, aamulla klo 10 takas sinne kokoarvioon :p
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsempit teille jotka vielä nyyttiä odotatte :)

Meillä on täällä mennyt ihan kivasti. Esikoisella alkaa tänään kesäloma, on menossa vielä eskariin jollekkin sydän kutsuille tänään.

Tänään tulee neuvolasta kotikäynnille. Saas nähdä paljon pojat kasvanu. Tiistaina sairaalan kontrollissa A painoi 3020g ja b 2700g.

No nyt täytyy mennä valmistelee lapsi sinne sydän juhliin että ehtii ajoissa :) Mukavaa viikonloppua kaikille.

Ninatus ja pojat
 
"Neiti Sievänen"
Huh huh.. Illalla supisteli epäsäännöllisesti, mutta aika kipeästi. Kuuma amme, panadolia ja nukkumaan. Eihän ne supistukset loppunu, vaan yöllä taas tuli supistussarjoja. Varsinkin kyljellä makaaminen provosoi piiiitkiä supistuksia. Olin ihan varma että viimeistään aamulla tulee lähtö, mutta niin vain oli taas rauhoittinut. Nyt oon kyllä niin väsynyt! Pakko ottaa tänään päikkärit.. Jospa se nyt viikonloppuna tulisi, sopisi kyllä hyvin meidän ja kaikkien hoitajien aikatauluihin ;) miehellä olis kyllä vielä ens yönä viimeinen työvuoro ennen lomaa..

Neiti S 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Onnea Matruusille pienokaisesta :flower:

Minä tulin sen verran päivittämään, että elinen ja viime yö oli kyllä aika mielenkiintoinen. Mulla on yleensä vatsa kovalla ja hyvin harvinaista meikälle, että eilen maha toimi useamman kerran päivässä. Yöllä supisteli tosi paljon kivuttomasti, mutta kuitenkin aika voimakkaasti ja silloin, kun ei supistellut niin vauva liikkui ja puski itseään joka suuntaan, että eipä siinä unta saanut. Aamuyöstä oli sitten maha vähän sekaisin ja aloinkin pohtimaan, että onkohan jokin mahatauti iskemässä vai onko tää jotain valmistautumista kenties synnytykseen. Ois kyllä niin mun tuuria, kun kerrankin mulla on jotain menoa suunniteltu niin en pääsiskään liikenteeseen : / Minä, kun ajattelin lähteä tuttavia moikkaamaan vklopun ajaksi parin sadan kilsan päähän. Onneksi sieltäkin löytyy synnytysosasto tarvittaessa :)

Viivian 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei laitelkaa vielä odottelevat viikkolukemat perään niin tietää missä mennään ku ei aina muista kaikkia.. Sondeltakin kerran jo kyselin viikkoja mut ei se kerro! :D lauwran maagiset määrät vaan muistan, lohduttaako et kyl se viimeistään 2vk päästä syntyy?niimpä, ei muakaa lohduttais!! :D

( . ) neuvolalääkärissä käyty. Strepto otettiin, tulokset saan ensvkolla nlassa. Verenpaineet koholla, alapaine yli 90! Kovia lukemia mulle.. Luulen et johtuu eilisestä migreenistä. Seuraillaan.. Kohdunsuulla ei juurikaan edistystä :( vähän pehmentyny mut täysin kiinni ja kaulaa jäljellä monta senttiä. Heinäkuuta ootellessa.....

Tuli tossa mieleen kun nurmikonleikkausprojekti oottelis, et ku se aika isosti pärrää ni onko siitä vauvan kuulolle haittaa... En muistanu neuvolassa kysyä!? Osaisko joku sanoa... Ku eihän vissiin mitäää rokkikonsetttejakaa suositella ni eikö tuo oo vähä verrattavissa. Vai oonko liian tarkka??

Hyvää viikonloppua!

Kerttuliinu 36+2
 
"Syli84"
Kaikki raskaana olleet tutut on kyllä käyneet festareille, rokkikonserteissa sun muissa rytmimusiikki juhlissa ihan normaalisti raskaus aikana :D enkä ole ikinä törmännyt mihinkään hemmetin suosituksiin että ei sais :) ja koskaan en ole kuullut että vielä vatsassa olevan kuulo vois vaurioitua yhtään mistään koska pelkästään vatsanpeitteet ja lapsivesi vaimentaa niin paljon ja vastasyntyneen korvissakin on yleensä kunnon möhnät tiellä.... Mutta valistakaa mua jos oon väärässä, kuulostaa kyllä ihan huvittavalta urbaanilegendalta :D mut ehkä sä kerttuliinu just ja just uskallat vähän ajaa nurmikkoa ilman et kukaan tekee lastensuojelu ilmoitusta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
..malsa
Kyllä voi nurmikkoa ajaa ja musaa jyskyttää :) jos jollain päältäajettavalla ajelis niin siinä on se tärinä mitä kehotetaan kyllä ainakin jossain vaiheessa raskautta välttämään. Loppuraskaudessa tuntuu kyllä melkeen kaiken olevan taas sallittua.. :)

Malsa ja pojuE 39+1
 

Yhteistyössä