Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

"Catnip82"
Matruusille onnea!!!! Ei ihan ehditty sairaalassa tavata ;)

Streptosta, itsellä se otettiin kun käynnistykseen menin. Neuvolassa ei aiheesta ole puhuttu mitään mutta ehkä ei vaan ehditty. Sisätutkimuksia ei täällä terkkari tee kuin vasta yliajalla. Sairaalassakin tehtiin niitä harvoin koska ei siinä on aina riski että joku pöpö menisi sisuksiin. Eli äidin "nice to know" pyynnöt ei auta täällä :)

Imetys/kasvujutut, itseä kanssa juuri tuo imetyksessä stressaa eniten eli söisikö vauva tarpeeksi. Nytkin on yritetty saada josko tehtäisiin imetyspunnitus kun olen tytölle tuotantolaitoksia esitellyt. En tähän kuitenkaan suostu. Niin kauan kuin tytön pitää syödä tarkasti haluttu määrä niin ruokin pullosta. Lypsän kotona ja vien mukanani sairaalaan. Saa nähdä miten kauan maitoa riittää, mutta en sitä nytkään saa koko päivän tarpeisiin lypsettyä.

Täällä siis tyttö sairaalassa edelleen ja alkuviikosta voisi päästä kotiin. Nyt pidennetään ruokaväliä josko jaksaisi itse syödä siten helpommin. Sitten tulisi sokereiden pysyä myös kunnossa. Nyt ne on olleet tosi hyvät koko viikon.

Onneksi nyt on vaatettakin pikkuiselle ja muutenkin selvittäisiin pari päivää jos kotiin pääsisi.

Nyt vain jännitetään tuleeko lisää toukokuisia kesävauvoja viikonloppuna :)

Catnip82 + Toukotyttö 6vrk
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"*Pihla*"
Mäkään en oikein saa maitoa irtoamaan pumpulle (käsikäyttöinen), vaikka sitä kyllä muuten tulee. Lypsämistä mä en osaa niin, että sen maidon saisi talteenkin :D tänään onnistuin suihkimaan ihan joka paikkaan... :D sitä siis kyllä tulee vielä imetyksen jälkeenkin ihan suihkimalla, mutta jostain syystä en saa pumppailtua tissejä tyhjiksi. Alkaa sattumaan ja kyllästyttämään. Täytyy illalla tyhjennellä suihkussa. Toisen tissin sivussa on jo kipeä patti, että syytä olisi saada tyhjäksi. Sähköpumppua vähän haaveilen, mutta jos sellaisen ostan, niin eiköhän se maidontulo lopu siihen...

Meillä on ajeltu nurmikkoa, kun vauva nukkuu vaunuissa... Ei ole tullut mieleenkään, että siitä olisi jotain haittaa. Tokikaan vauva ei ole kovinkaan lähellä ruohonleikkuria, eikä leikkuri huuda tuntitolkulla. Vauva ei edes hätkähdä, kun leikkuri lähtee käyntiin.

Viime yönä heräiltiin 2,5 tunnin välein syömään. Silti tänään on ollut melko hyvä päivä ja on ihan joutunut muistuttelemaan itselleen, että on vielä toipilas. Käytiin pieni lenkki ja vähän kaupoillakin. Nyt ollaan lasten kanssa lepäilemässä (tyttö nukkuu, poika nuokkuu hämärän rajamailla) ja mies puuhailee ulkona. Kunhan tyttö herää, päästään grillaamaan :) painoa oli tänä aamuna lähtenyt 7kg sitten raskausajan.

Lauwralle kyseenalaiset onnittelut kyseenalaisesta poksumisesta :D

Pihla ja poika 10vrk
 
"Kuusama"
Mies toi mulle eilen reissusta rintapumpun (ah miten romanttinen tuliainen! :D ) ja tänään testasin. Sain ihan tuosta vaan 100 ml talteen :O Seuraavaksi isken pojalle tuttipullon suuhun ja katson paljonko se syö. Jos syö ihan normaalisti sen 50 ml, jatkan normaalisti imetystä enkä vaivaa neuvolantädillä päätäni. Nih.

Syntymäpainoon on vielä matkaa enkä usko että se tulee tiistaihin mennessä täyteen, mutta mulla on vankka usko tähän meidän imetystouhuun. Enemmänkin uskon että huonoon painonnousuun on ollut syynä imeytymisongelmat jotka nyt näyttäisi helpottaneen.
 
"miiula"
Toivottavasti Lauwra ja toki muutkin kenelle jo viikkoja kertynyt, pääsette pian tositoimiin :) Tsemppiä loppusuoralle!

Nyt ois sektioaika tiedossa, tosin taidan pitää ihan omana tietonani :D Sais vauva melkeen pysyä sinne asti sitten mahassa... Ei ois enää kauaa!

Pihla, pitääkö siellä automaattisesti kaikkien sektiolla synnyttävien pistää sitä jtn verenohennuslääkettä? Tuli vaan mieleen kun lääkäri ei siitä puhunut mitään..
 
..malsa
Tänään oli taas tunne, että kohta lähdetään synnyttämään.. No ei lähdetty. Yöllä oli taas supistussarja, ja havahduin supistuksiin, mutta nukahdin aina kuitenkin heti uudestaan. 10min välein tulivat. Aamulla oli pääkipeä ja olo kuin jyränallejääneellä ja sitten pitikin herätyskellon kanssa herätä esikoisen neuvolalääkäriin. Inhottava tunne ja kipu mahassa jatkui päikkäreihin asti ja kaupassa tuli semmoinen ihme kipu vasemmalle puolell, josta kaivoin jo synnärinnumeron esiin, mutta meni sekin ohi. Blaaaah... Olen malttamaton. Toisaalta en haluaisi synnyttää, mutta kun tiedän, että pakko se on niin toivoisi, että se nyt olisi pian pois alta. :)

Limatulppaa mulla on muuten tullut toista viikkoa eli sekään ei tälläkertaa ollut mikään merkki. Esikoisesta kun huomasin palan tulppaa yöllä niin seuraavana aamuna menikin vedet. Eli pitänee kai nyt uskoa, että ei ne samat "oireet" taida tälläkierroksella täsmätä :D


Malsa ja pojuE 39+1
 
"*Pihla*"
Miiula, täällä on käytäntönä, että kaikki sektiopotilaat pistää klexanea. Ensin sitä pistetään osastolla ja kotiin sain reseptin 10 piikille. Että mä vihaan niitä piikkejä :D onneksi huomenna on viimeinen. Koko maha on ihan mustelmilla ja arkana ja inhottavaa, kun mun äidin on joka ilta käytävä meillä, kun en itse pysty pistämään. Ja miehen en anna pistää :D sullakin alkaa sitten olla jännät paikat, kun on vauvan syntymäpäivä jo tiedossa :)
 
"Kuusama"
Missä kaikki on? Lauwra??? ;)

Mä harjoitin tänään ihmiskokeita hyvällä menestyksellä. Tarjoilin pojulle 50 ml maitoa pullosta ja hyvin upposi. Ei kylläkään mitenkään "jee, vihdoin joku älyää ruokkia minut"-menolla, vaan ihan tavallisesti. Sitten poika imi vielä rinnastakin maitoa. Pulloruokailun jälkeen piti ihan normaalin syöttövälin. Nyt olen siis todistanut että a) Minulta tulee hyvin maitoa ja b) vauva jaksaa kyllä imeä tarvitsemansa määrän. Lopetan siis kaiken stressaamisen ja edelleen aion ruokkia lapseni rintamaidolla.

Meillä irtosi tänään napavarsi :) Mites muilla vauvautuneilla?
 
Parin tunnin ajan ollut pahoinvoiva/huono-olo... Henkeä ahdistaa, ylävatsassa kiristävä tunne(vauva ei liiku), alavatsaa vääntää ja on löysällä (vessassa saa juosta) sekä rinnalla pahoinvointia eli oksetttava olo.. Toki googletin ja nämä oireethan tietenki just enteilee synnytystä niiden tietojen mukaan :D Mut ku voivat johtua myös niin monesta muustakin syystä! : /

Mut en kyllä varsinaisesti tunne supistuksia, sikäli mikäli olen ne mielessäni käsittänyt... Tämä olotila on siis kokoaikaista, ehkä hyvin vähän aaltoilevaa et välillä hieman helpottaa pahoinvointi mut ei lopu kokonaan... Ja tosiaan viikkoja takana 39 ja 40 on käynnissä, tarkemmin en halua kertoa, niinkuin en muitakaan liian tunnistettavia tietoja ;)
 
Täällä oli linjat eilen poikki? En ainakaan itse päässyt tänne sivulle.

Eilen oli synnytystapa arvio ja mahasta löytyi 2900g vauvaa <3 Paikat oli sormelle auki. Käynnistä tuli tosi hyvä mieli. Tänään olisi ripsien pidennys aika ja tietysti supisteli aamuyön :D Olivat jo niin kipeitä että paniikki meinasi iskeä, vauva ei saa vielä tulla. Haluan ne ripset eka :D :D Ja ensi viikolla on tulossa huonekaluja yms kaikkea ohjelmaa. Ensi viikon tiistain jälkeen saa aikaisintaan saapua :D

Onko täällä enää ketään muuta, joka ei ole vielä valmiina vauvan saapumiseen?

Lara 36+1
 
Sondekuulostaa kyllä niin hyviltä oireita että josko parin viikon sisään viimestään tulis :) kun etkös sä aatellu että limatulppaa olis tullu kans? Nyt kaikki käy täällä vahtaamassa et joko joko ja sit sinuu jo korpee kun kaikki kyselee:popcorn: :LOL:

Kuusama just noin älä yhtään ressaa! Monella on niitä 0 viikkojakin ettei tuu yhtään painoa ja se ei merkkaa mitään jos vauva syö ja voi hyvin ja maitoa tulee! Voihan se olla et. Aikaisilla tai pieninä syntyneillä vaan muutenkin kulutus on kovempaa alkuun. Hyvä kun osaat luottaa itsees!!

Sektio ja verenohennusta muittenkin isojen leikkausten jäljiltä joutuu pistämään mutta voin lohduttaa et siihenkin tottuu :). Olen siis ollut ihan hirveän piikkkammonen mutta pikkuhiljaa aikuisiällä pääsin siihen pisteeseen et esim verikokeissa voin vaikka katsoa sitä piikkiä. MUTTA ajatus siitä itsensä pistämisestä...... No minäpä sit jouduin klexane kuurille helmikuussa ja jatkuu vielä lapsen syntymästä 6 vkoa. Oikeanjalan pintalaskimot tulehtu niin pahasti että on iso riski veritulpalle. Otin sen vastaan lahjana universumilta, mahdollisuus siis päästä siitä kamalasta kammosta :) otin käyttöön samat leuanrentoutus, äänenkäyttöjutut ja mielikuvaharjotukset mistä oon täällä puhunu synnytykseen liittyen. Ja päästin itkut ulos kun pari ekaa päivää oli tosi jänniä. Ja sit se vaan alkoi sujua! Ja nyt mun kamala elämää rajoittanut kammo on poissa!

Pihla mulla oli viimeks vaan. Sähkökäyttöinen pumppu ja senkanssa rentoutuminen oli helpompaa. Otin ison mukin juotavaa viereen, asemoin tyynyjä käsien alle niin et saan hartia niskaseudun ihan rennoks, sit mielikuvia valtavista maitovirroista... Alkuun pidin lähellä jotain vauvalla käytössäollutta vaatetta jota haistelin ja useinse pelkästään riitti et lähti tuleen maitoa. Sit töllötin jotain harmitonta telkkarista.

Syli84 40+ täysikuu tiistaina, josko sit ;)
 
No täällä ollaan! :D Menkkamaisia jomotuksia ainoastaan havaittavissa, supistuksia tulee harvakseltaan. Eilen kyllä iski pariin otteeseen kamala selkäkipu (alkoi mukavasti ravintolassa) ja ajattelin, että nytkö alkoi tuntua supparit selässä... Noh, käytiin eilen Ikeassa ja Bauhausissa, joten tälle päivälle olis kyllä tekemistä :)

KOVISTA ÄÄNISTÄ piti vielä jo aiemmin kommentoida, että töissä mua kiellettiin esikoisen aikaan osallistumasta ampumaharjoituksiin, mutta siinä se melutaso on aikalailla eri kuin ruohoa leikatessa :)

lauwra 40+1
 
Kuusama, meille keskolan perhetyöntekijä sanoi, että yksi 0 viikko saa tulla. Niin voi vaan joskus käydä, mutta tippua paino ei saa. Ihan turhaan huolehdit, uskoisin.

Täällä tasaista eloa vauvarintamalla.
Itsellä vähemmän tasaista. Keittiöremppa on nyt valmis, mutta nyt pitää lattia ja listat vaihtaa: / kun ei nämä sovi uuden keittiön kanssa. Ja puutarha hommat on ihan tekemättä keittiön takia. Kiirettä pukkaa... Mitenköhän olisin mahan kanssa selviytynyt:LOL:

Minä olen autuaassa tiedottomassa tilassa päivien suhteen, ei ole mitään hajua, koska kuu vaihtuu esimerkiksi. Mitään en muista ja kaikki on heti laitettava kännykkään ja muistutus päivää ennen. Jospa se tästä :whistle:

Ruu ja Massa Taavetti 4vk (38+0)
 
Viimeksi muokattu:
Ei olla täälläkään vielä synnyttämässä, vaikka olin ihan varma että nyt alkaa tapahtumaan, sen toissaöisen jälkeen ei ookaan juuri supistellut.. Oisko tyyntä myrskyn edellä? :popcorn:

Aloin tuossa miettimään josko streiloisi rintapumpun ja tutit yms. valmiiksi. Miten olette toimineet niiden kanssa? Esikoinen ei pullosta suostunut syömään eikä käyttänyt tuttia, niin on vähän vieraita nämä jutut. Muistaakseni niitä kuitenkin keittelin..? Mä kyllä pumppasin jonkin verran maitoa ja yritettiin tasaisin ajoin tarjota pulloa. Sitten kun pullo alkoi enemmän maistumaan, oli neiti jos sen verran "vanha" että nuoli eteisen lattiaa, niin eipä siinä hirveesti desifionteja ajatellut :D
Tuli vaan yhtäkkiä mieleen, että viimeksi synnäriltä tullessa rintapumppu oli paras kaveri :heart: Ja ootteko jo vauvautuneet, tai muut joilla on hyvässä muistissa, saaneet ohjeita kauanko rintamaito säilyy jääkaapissa/pakkasessa? Google sanoo vähän mitä sattuu riippuen lähteestä..

Tuosta tulikin mieleen, mun neuvolatäti ei kyllä oo mistään tällaisista informoinut tai muistutellut. En oo saanut missään vaiheessa listaa kielletyistä ruoka-aineista tai käyty läpi missä vaiheessa synnärille pitää lähteä. Siitä on kuitenkin neljä vuotta kun esimmäisen sain, niin on "vähän" unohduksissa nää asiat...

Onneksi on ihana ilma ja miehellä alkaa tunnin päästä kesäloma :cool: Jaksaa paremmin odotella tulokasta saapuvaksi :)

Neiti S 39+3

Ps. Pihla, mistä oot löytänyt Ryhmä Hau-hahmoja? Cittarissa ei ainakaan ollut..? Meillä kans tyttö tykkää niistä, ajattelin että ois kiva lahja kun tulee synnärillä käymään katsomassa pikkuveljeä :)
Oon ostanut myös hopeisen sydänriipuksen, kun on sellaista toivonut :)
 
"*Pihla*"
Neiti Sievänen, ryhmä hau -hahmoja myy ainakin Prisma ja br-lelut :) tosin ainakin täällä meilläpäin nuo pienet, kovat lelut on joka paikasta loppu... Pehmoleluja on vielä ollut jäljellä. Meidän uusimmat ryhmä haut (Toma, Kaja ja Rekku :D) on matkanneet Kaliforniasta saakka.. :D synnärillä oli mukana yksi pehmokoira, jonka tyttö sai siskolahjaksi, muut on noita pienempiä, mitä meillä on. Ja ne on kyllä niin lemppareita :) ja täälläkään ei tosiaan Cittari noita myy.

Syli84, varmasti sähköpumpun kanssa onkin helpompi saada rennompi asento kuin tuon käsikäyttöisen. En jotenkin jaksa yhtään sen kanssa pumppailla. Mieluummin suihkin maidot käsineen minne sattuu :D pitäisi mennä saunaan, niin tissit tyhjenisi...

Tutit ja pullot keitteli meidän äiti sillä aikaa, kun olin sairaalassa. Olin niin huonossa hapessa raskausaikana, etten saanut sitä itse aikaiseksi, joten mummo hoiti ;) pulloille oli käyttöä ekoina päivinä ja hyvin ollaan opetettu tuttiakin imemään :D

Napatynkä meidän pojalla roikkuu jostain yhdestä ohuesta säikeestä... Kai se siitä irtoaa? Mulla ei ole kokemusta noista tyngistä, kun tytöllä irtosi 6 vuorokauden ikäisenä, samana aamuna, kun pääsi sairaalasta kotiin.

Mä aion maanantaina irtaantua vauvasta ekaa kertaa! Varasin ajan kampaajalle :) ihan vaan leikkuuseen, kun alkoi ärsyttää, kun hiukset on koko ajan vauvan naamalla ja suussa, kun imetän. Muutenkin vähän siistimpää ristiäisiä varten. Mies on vielä ensi viikon kotona, joten lapsenvahtiongelmaakaan ei ole. Saa sen aikaa pärjätä noiden kanssa keskenään ja jos poika meinaa kuolla nälkään, niin osaa kyllä juoda pullostakin :)

Viime yö meni taas oikein mukavasti ja poika söi 23 jälkeen sitten 3.20 ja 6.30. Tyttö heräsi 8.30, joten onpahan taas saanut nukutuksi :) toissayö menikin tiheämmin ruokaillessa. Paljon enemmän vaihtelee syöttövälit kuin tytön kanssa aikanaan. Nyt kuitenkin olo on varsin energinen ja jo raivailin paikkoja ja pyykit pyörii koneessa, josko saisi ulos kuivumaan. Vielä en sentään imurin varteen uskalla tarttua :D
 
"Neiti Sievänen"
Pihla, en mä ees tajunnut että nuo koirat on niin suosittuja! Aloin googlettamaan, niin on kyllä täysi mahdottomuus löytää minkään näköistä Kajaa tähän hätään :D
 
"*Pihla*"
Neiti Sievänen, siis ne on ihan todella suosittuja! Täällä oli jollekin kyselijälle sanottu, että vasta elokuussa saadaan taas myyntiin :O viikkoja ollut hyllyt tyhjänä. Täytyykin itse käydä Prismassa katsomassa, mikä siellä on pehmolelujen tilanne, että vieläkö niitä saa :)

Tyttö nukkuu, poika hikottelee sylissä, mies lähti tapaamaan kaveriaan ja päiväunien jälkeen taas grillataan :)
 
Hahah tuli mieleen tosta Ruun päivien ja viikkojen unohtelusta et yks päivä tossa naureskelin et mitenhän sitä osaa synnytyksen jälkeen lopettaa tän viikkojen laskemisen.. Jospa sit viimestää ku alkaa olla jotai 54+3 tms...

Tääl on huhkittu, kuisti pesty ja puunattu kesäkuntoon, kuistin pöytä ja penkki maalattu ja kesäkukat istutettu. Vierahia täs ootellaan. Nukuttais kyllä niin makeesti ku viimeyö oli jotenki levoton ku oli kuuma ja jalat tulessa ja kylkeä kramppas ja supisteli.. Ja ukko pyöri unissaan aina ihan iholle :D Varmaan eilinen lääkärin ronklaus laitto supistaan, tänään ei sit mitään.

Ihanaa kun kesä on täällä! <3
Mukavaa lauantai-iltaa ladyt!

Me 36+3
 
Huonovointisuus helpotti mut yön sit oliki alavatsa ja selkäsärkyä ja säteili reisiin ja joka puolelle, siis jatkuvana. Lisänä tuli alavatsalle nyt niitä supistuksia, eli yhtäkkiä nappas aika kipeetä, kesti jonku hetken ja helpotti jne. En alkanu niitä laskeen ku päätin et haluan nukkua, no niin sitä sai nukuttua 2h pätkissä, aina kun heräs niin samat oireet oli päällä mut kuiteski sain unen uudestaan. Nyt päivällä ollu hieman helpompaa mut välillä tulee tuota kokonaisvaltaista särkyä.

Olipa kiva olla tänään isossa marketissa ku iski aika napakoita kipuja alavatsaan ja kesti ehkä just sen 10sekunttia mut näitä tuli useampi muutaman minuutin sisällä.. Tuli niinku pikkusen paniikki kerätä kamat et äkkiä kotia ku yksin tosiaa olin ja autollaki piti ajaa, saati jos ne vedet lorahtas lattialle marketissa niin siinä sitä oltas :LOL:

Kyllä nämä on mulla jo edistymistä, koska oon ollut niin (supistus ja kipu)oireeton ihan näihin päiviin saakka... Miks päivällä tuntuu et alkais jo eikä vaan oireilis, mut yöllä sit onki jotenki hätä et toivottavasti ei alkais vielä...? :whistle: :D
 
"*Pihla*"
Kerttuliinu, ja viikkojen laskemisen lisäksi voi sitten varautua niihin "apua, miksei se liiku! Milloin se on liikkunut!?" ja "apua, verta!" -kohtauksiin :D näitä mulla tulee välillä vieläkin. Etenkin, jos syön tai juon jotain makeaa, saattaa iskeä hetkellinen paniikki, miksen tunne liikkeitä... :D ja välillä pönttöön lorahtaa verta ja taas paniikki. Mullahan jälkivuoto on tosi vähäistä, mutta jos olen touhunnut paljon, niin saattaa vessassa käydessä lorahtaa ja silloin tulee hetkellinen paniikki, ennenkuin tajuaa, missä mennään :D

Sonde, yöllä kaikki on pelottavampaa kuin päivällä. Siksi mä öisin sätkyilin kaikkia oloja ja tuntemuksia enemmän kuin päivällä. Vaikka eipä sitä voi estää, jos synnytys alkaakin yöllä. Paniikista huolimatta :D

Viimeinen verenohennuspiikki pistetty! Vihdoin! Toivottavasti ei tarvi noita enää koskaan pistää.

Niin ja se pojan napatynkäkin sitten tosiaan irtosi. Miehellä oli pikkupaniikki, kun vaihtoi vaippaa ja napatynkä oli hukassa :D se pelkäsi, että joku kissoista syö sen... Liikaa Sinkkuelämää nähnyt? Lopulta se tynkä löytyi bodyn hihasta ja mies laittoi tuon 2,5 vuotiaan tuomaan sen mulle keittiöön...
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Voi että täällä on jo useampi saanut nyytin, ihanaa ja onnea kaikille!

En ole jaksanut kirjoittaa ja edellisestä kerrasta on jo aikaa, mutta olen käynyt lukemassa juttuja silloin tällöin. Esikoinen pitää päivät mua kiireisenä ja illalla onkin sitten kova väsymys vaikka mies on ollut muutaman päivän vapaalla tällä viikolla. On auttanut ihan hirveästi, kun ei ole tarvinnut nostella ja kanniskella niin paljon.

Maha mulla on mennyt pinkeäksi jo tosi kauan aikaa sitten pienestäkin touhuilusta vaikka muuten olen voinut tosi hyvin. Mutta on tämä toisen odotus mun kohdalla ainakin ihan jotain muuta kuin ensimmäisessä, huh, siis rankempaa joka kantilta.

Täällä vois ensi viikolla syntyä, kun saadaan lastenhoitoapua lähemmäksi, niin ei tarvi stressata, mihin tytön työntää, jos lähtö tulee. Ja sekin vähän stressaa, kun edellinen synnytys oli nopea, jos toinen on vielä nopeampi, niin ehtiikö sitä synnärille asti. Vaikka matkaa on vain 15 min. :).

Joku kyseli tuossa milloin uudelleen synnyttäjän pitäis lähteä, niin mulle terkka sanoi, että kun supistukset ovat 10 min. välein. Eli paljon aiemmin kuin ensisynnyttäjällä. en tiedä onko yleinen käytäntö vai sanoiko mulle vain, kun ed. oli nopsa.

Mä niin haluaisin eroon tästä mahasta ja normi vaatteisiin kesäksi. Ja alkaa jo painamaan ja ärsyttämäänkin koko maha, kun on tiellä ja ahdistaa, painaa ja puristaa... puuh! Tsemppiä kaikille, joilla maha vielä painaa ja merkkejä etenemisestä alkaa jo olla!

Ameile vk 39
 
"Catnip82"
Onnea Staffy!!! Kyllä se palkinto saa kivut nopeasti unohtumaan, tai ainakin hieman lievenemään. Paras palkinto!! Tule toki kertomaan kokemuksesi kun vointi on parempi.

Pihla, täällä kanssa ihmettelin kotiutumispäivän iltana kun astuin verenpaineita mittaamaan että "onpa hiljaista mahassa"...sitten muistin niin, vauva on jo ulkona... ja eräs ilta olin ihastunut "liikkeisiin"..ne oli vain ilmaa.. :) ihania haamutuntemuksia!

Täällä maidonnousu on tasaantunut, rintoja ri kivistä ja ilkeä hartiakipu on tänään loistanut poissaolollaan. Liitoskipuja esiintyy..eli kun on tänään esim. ulkoilut enemmän ja liikkunut, niin kyllä nivusissa tuntuu. Eli synnytyksen jälkeistä palautumista tapahtuu. Jälkivuotokin on aika vähäistä, ei edes normi kuukautisvuotoa. Eiköhän kohta lopu. Paino on tällä viikolla laskenut jo 3 kiloa, enää 9 kiloa lähtöpainoon ja 6 kiloa on jo jäänyt matkanvarrelle. Kyllä ne loputkin siitä sitten tippuu :)

Vielä olisi vuorokausi aikaa ennen kuin "meidän kuu" alkaa, ehtiiköhän joku vielä toukokuulle?? :)

Catnip82 + Toukotyttö 1vko!!
 

Yhteistyössä