Kesäkuun kullanmurut 2016 Joulukuussa

Naxu ja Essi- lisäilin teidän listalle, jos Essi haluat jotain muita tietoja niin laittele tulemaan:)

Ihania ultra uutisia oli taas muutama saanut, onnea niistä:love:

Mulle tuli tänään aika np-ultraan ja se on 16.12. Ihana kun on ennen joulua!!!:)Ja yllättävän nopeaa tuli, keskiviikkona olin neuvolas iltapäivällä ja tosiaan nyt jo oli kutsu postilaatikossa?!! Ei sillä että valittaisin:D

Vitsi kun tekis mieli jo ostella äitiysvaatteita ja niitä vauvan vaatteita ja vaikka mitä, ehkä pitää suunnata tämä ostos vimma nyt joululahjoihin!!

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua!!
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower86
Moi pitkästä aikaa!

Olen ollut hiljainen tällä foorumilla, kun on ollut niin kova huoli tästä raskaudesta. Mulla on ollut siis plussauksesta asti vuotoa (välillä tulee verta hulahtamalla ja sitten asettuu tuhruksi). Olen käynyt neuvolalääkärissä 3 kertaa ultrassa tämän takia, ja aina vastaus: en tiedä mistä vuoto johtuu. Hommasin itseni äitipolille ja eilen kävin siellä. Syy vuodoille selvisi: etinen istukka. Hirvee painolasti ja huoli tipahtivat pois harteilta, kun asioille löytyi nimi. Seuraava seuranta on rakenneultrassa, jonka tekee synnytyslääkäri ja istukkaa katsellaan tarkemmin,kun siellä oli ylimääräinen iso kannas. On kuulema normaalia, mutta kuitenkin vaatii seurantaa. Eli seksi minimiin, rehkiminen ja nostelu myös minimiin, ettei ala uudestaan vuotamaan. Imetystä käski jatkamaan huoletta (imetän siis 1v2kk taaperoa). Kerroin lääkärille, että olen hankala asiakas neuvolassa, kun hommasin itselleni lähetteen, enkä tyytynyt vastaukseen "en tiedä". Lääkäri kirjoitti suosituksen, että käyn keskiraskauden lääkärineuvolan Kaksilla äitipolilla,ettei tarvitse neuvolalääkärin kanssa olla tekemisissä. HUH! Tuntui mukavalle, kun lopultakin minua kuunneltiin. Nyt alan lopultakin uskaltaa ajattelemaan positiivisesti tästä raskauden jatkumisesta.

Pampulax ja pallero 14+2:love:
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Pampulax täälä toinen joka on kärsinyt kahdessa edellisessä raskaudessa tuosta samaisesta etisestä istukasta. Hyvä vaan kun vaadit itselles lähetteen äitipolille, en tajua muutenkaan miks jotku neuvolat pihtailee niitä??! Hienoa, että seuraavat tilannetta nyt äitipolin puolelta(y)

On tämä alkuraskaus kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa kaikkien pelkojen ja huolien kanssa. Onneksi me ruvetaan pikku hiljaa olemaan kaikki jo aika hyvillä viikoilla:)
 
Täh?! Onko mahollista että tuntisin nyt jo liikkeet? :D perjantaina tunsin pienen pientä möyrimistä vatsan tökkimisen jälkeen. Myös eilen ja tänään. Mutta niin pientä, että saa ihan paikoillaan olla ja pidättää hengitystä :D Esikoista odottaessa ei liikkeistä voinut erehtyä, rv 18 tunsin ja näkyi ihan päälle päin.

Tänään mennään mun vanhemmille syömään itsenäisyyspäivän kunniaksi pihviateriat ja katsomaan linnanjuhlia. Tuo onkin meidän perheen perinne itsenäisyyspäivänä :)

Hippogryfi 14+4
 
huomenta..
hippogryfi:voi hyvinkin olla että tunnet jo liikkeet,koska tiedät jo miltä niitten pitäisi tuntua...tosi ihanaa tuuthan kertomaan kun varmasti paikannat liikkeet:love:
viikonloppu tuli ja meni..oli niin kiirrettä että ei koneelle kerennyt ollenkaan.rinnat on arat ja välillä iskee huono oloa mutta mutta silti en osaa rauhoittua ajattelemaan että olen raskaana kun olo on muuten niin ..ei raskaana..nt ultra 21 päivä..enään pari viikkoa..voi kun aika menis nopeammin:unsure:
noh se siitä synkistelystä:rolleyes: hyvää alkavaa viikkoa kaikille
 
Heippa! Tänään oli neuvola, masussa kaikki hyvin ja verikokeiden tuloksetkin ok☺ Väsymys on valtavaa samoin kuin pahoinvointi on tuntunut viime päivinä vain lisääntyvän, nälkää ei ole ja kaikki syömiset menee vähän fiilispohjalta, mitä pystyy/haluttaa syödä, hedelmät on jees(y)

Neuvolassa tänään kysyttiin influenssarokotteesta. En oikein osaa vielä omaa kantaani asiaan muodostaa, tuntuu et ei ehkä vielä näin alussa haluais ottaa... Ootteko te jo ottaneet tai aiotteko ottaa?

Falisa 13+2
 
Täällä jatkuu pahoinvointi ja väsy edelleen.. lisäksi ainainen riesa eli virtsatietulehdus taas päällä ja antibiootti kuuri ei oo tainnu riittävästi tehota kun edelleen oireita ja saanut oksennellakin monet kerrat kuurin aikana :( noh tällä viikolla kontrollinäyte labraan..
Falisa minä ja mieskin otettiin ne influenssa rokotteet ekalla neuvola käynnillä, neuvolatäti vaan sanoi että laitetaan jos haluan niin sitten päädyin ottamaan.. sillon oli 9+3 menossa :)

Satsuma 11+5
 
Hellou!!

Dididi tervetuloa joukkoon, lisäilin sut listalle!Onnea hyvistä ultra kuulumisista:)

Falisa mä en meinaa tuota rokotusta ottaa. Toivottavasti sun pahoinvointi rupeaa pikku hiljaa helpottamaan!!(y)

Hippogryfi sehän on hyvinkin mahdollista,että bongailet jo liikkeitä. Voi,että odotan itte niiiiin kovaa just tuota,että niitä liikkeitä rupeaa tuntemaan, ihana kun saa joka päivä varmistuksen, että masussa kasvaa joku:love:

Täälä voidaan hyvin. Ens viikon keskiviikkona olis ultra, jännittää jo ihan älyttömästi!!!:D

Onneksi viikonlopulle on ohjelmassa joululahjojen ostosreissua,niin saa edes hetkeksi ajatukset jonnekkin muualle:)

Voikaahan hyvin mammat;)

Lumi ja mini 11+3:love:
 
Heippa taas! :)

Täällä alkaa maha jo näkyä, on tuossa jo parit äitiyspaidat odottamassa. Housuja en vaan osaa käytettynä ostaa (suosin kierrätystä) kun yhdetkin olivat jo reisistä liian tiukat ja vyötäröltä löysät. Omat farkut menee nipin napin kiinni vielä ja se saa riittää.

Kaveri lähetti mulle postissa dopplerin, ajattelin testata huomenna :)

Toissapäivänä oli lääkäri ja sieltä sain vastauksen tyräepäilyyni; on se pieni tyrä. Seurataan, jos pahenee niin synnytyksen jälkeen saatetaan jopa leikata. Jos en saa painettua sitä joku kerta itse takaisin niin pitää lähteä päivystykseen. Kunpa ei vaan tarvis.

Muuten täällä kaikki ennallaan, ei olla vielä pojalle puhuttu mutta ensi vuoden puolella sitten :) Pikkuhiljaa tässä tututkin saaneet tietää kun ollaan nähty.

Liikkeitä ei vielä tunnu, vaikka kuinka yritän. Ehkä se edessä olevan istukan möhkäle vaikuttaa asiaan jotenkin.

Isolisko ja papunen 13+4 :)
 
isolisko onhan sulla aika varhaiset viikotkin vielä, siis kun noista liikkeistä kirjoitit. Mun käsitys on että yleisimmin niitä rupeaakin vasta joskus 15-16 rv viikoilla tuntemaan jos odottaa muuta kuin esikoista, eikös ensimmäisellä kerralla oo vielä myöhemmin? Ja istukan sijainti tosiaan vaikuttaa paljonkin liikkeiden bongailuun!Toivottavasti ei nyt tarvitse tyrän takia päivystykseen lähteä!!:)
 
Falisa: me ei otettu influenssarokotetta eikä annettu esikoisellekkaan.

Hippogryfi: olen miettinyt samaa. Tässä vaiheessa liikkeet on niin hentoja etten ole varma onko ne vauvan liikkeitä vai suoliston möyrintää. mietin esikoisen aikaan samaa (tosin vähän myöhemmin) ja ne olivat liikkeitä. voi kun alkaisivat tuntua voimakkampina niin tietäisi kaiken olevan hyvin :)

Aegis 15+2
 
Moit täältäkin. On ollut viikko yhtä hulinaa. Huh! Kuitenkin tänään poksuu 12+0. Ensimmäinen etappi saavutettu. Ensiviikolla on sitten jo nt-ultra, sitten Joulu ja niinedelleen. Hurjaa vauhtia menee aika.
 
moikka kaikki:)
huh mikä v-loppu! tekemistä tekemisen perään,mutta ihanaa kun on kiirrettä ja hulinaa..ei ihan koko aikaa mieti olotilojaan ja jännitä ensviikon maanantain nt ultraa.
siis täälläkö tuntuu jo liikkeet?ihanaa:love:..
itsellä sinne vielä hitusen matkaa mutta kyllä toivon kamalasti että liikkeet alkais mahdollisimman ajoissa tuntumaan.
pinnip:sullakin ensviikolla ultra?mikä päivä?mahtavaa ja toivon niin paljon että meitin pienet sielä voltteja heittelis:)
 
Frost84, joo perjantaina aamulla on ultra. Vielä en ainakaan osaa sitä jännittää. Onneksi se on aamulla heti, niin ei tarvitse päivää jännittää. Eniten jännittää se, miten kerkeän sinne, kun mukaan tulee mies ja lapsikin. Tai kun ei lastenhoitajaa saatu, niin mies ja lapsi saa odotella jossain sairaalan kahvilassa tms.

Onko teillä ollut minkäänlaisia mielitekoja? Mä en edelleenkään syö karkkia juuri ollenkaan, eilen oli pakko lähteä hakemaan appelsiineja kaupasta, mutta appelsiinimehua en voi juoda. Ja iltapalaksi söin vaniljajäätelöä appelsiinin, kinuskikastikkeen ja suolapähkinöiden kera. Noista mikään ei kuulu mun normaaleihin herkkuihin. Mun normaaliherkut on karkkia!!
Hyvä puoli tässä on se, että paino on pudonnut muutaman kilon. :LOL:
 
Heipähei!
PinniP: Mulla ei juurikaan mielitekoja ole ollut, ehkä enemmän sitten lipsunu herkutteluun viikonloppuisin kuin "normaalisti" aiemmin. Ongelmia lähinnä ollu syömisen suhteen tai kuinka paljon/useasti syö, kun nälkä vaivaa tosi harvoin. Nyt kuitenki palannu pikkuhiljaa normaaliin ruokarytmiin eli viis ateriaa päivittäin ja huomannu kyllä selkeän eron taas energisyydessä ja vireystasossa

Paino on pysyny aika lailla samoissa lukemissa, mitä nyt muuten sit huomaa et alkaa pikkuhiljaa kropan koostumus muuttuun ja se jos mikä vaatii itseltä hirveästi ajatustyötä. Mulle on tosi haastavaa hyväksyä, että tää kuuluu asiaan ja kroppa vaan muuttuu halusin tai en. Onko muilla kamppailua kehon muutoksen ja oman kehonkuvan kanssa?

Täällä poksuu tänään viikot eli 14+0. Aika menee huimaa vauhtia, ettei perässä pysy. Viikolla 16+ tiedossa sit uusintaultra, niin pääsee moikkaan taas pientä öttimönkiäistä:love:

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Täällähän on hiljaista.

Mulla ei ole ollut mitään mielitekoja. Pahoinvointia on edelleenkin, joten syön edelleenkin paljon :whistle:

Oletteko jo ostaneet vauvalle jotain? Meillä on melkein kaikki esikoisen vaatteet ja tavarat tallessa, joten hirveästi ei tartte ostaa mitään. Odotan varmaan rakenneultraan ja ostan kun tiedän kumpi tulee :)

Aegis 16+3
 
Täällä myös edelleen huono olo vaivaa, eritoten iltaisin, joten tulee vähän reippaammin syötyä.
Muutoin olo on lähes normaali. Ihan harmittaa kun olen aikoinaan hankkiutunut dopplerista eroon, enkä nyt pääse salakuuntelemaan vieläkö siellä ollaan hengissä.

Sokerirasituksessa kävin alkuviikosta ja siinä oli arvot ok (y)

Yhdet pöksyt tuli vauvalle kirpparilta ostettua, mutta muutoin olen aika maltillinen asian kanssa. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen kun (jos) tiedän minkä värisiä pitäisi hommailla. :)
naxu tasan 16
 

Yhteistyössä