Kesäkuun kullanmurut 2016 maalis-huhtikuussa

Hei!
Jos viime viikko oli hyvä, niin viime ajat huonompia... Seuraa siis kunnon valitusvirsien...
Viime viikolla olin pari päivää oksutaudissa... Tänään neuvolassa käynti ja verenpaineet koholla. Niitä pitää nyt sitten seurailla josko lähtevät laskuun... Ja eihän tuo oksutauti tietenkään riittäny ku tänään alko kurkkukipu ja nuha eli flunssaa pukkaa. Jotenki niin mun tuuria:censored:

Mutta rv 31+0 paukku tänään(y)
 
Falisa Voi yäks, oksutauti on muutenkin niin inhottava, saatikka raskaana ollessa. Toivotaan, että ne paineet nyt sieltä vielä tulee alas, ettei mee loppu aika niitä ressates(y)

Täälä on vointi edelleen hyvä, oon heilunut maalipensselin ja valkoisen maalin kans pitkin ja poikin:)

Lumi ja MIni rv30+1 (nyt se 30 viikkoa on sitten saavutettu(y))
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Munki ärsytys vaan jatkuu.. jotenki alkanut nyt kyllästyttää jo tämä raskaana olo :X3: noh ei ole pitkä aika enää..

Neuvola oli nyt keskiviikkona, ja kaikki vaikutti pienokaisella olevan hyvin :) kasvaa nyt keskikäyrän tuntumassa.

Kaikki suurimmat hankinnat vaavia varten onkin jo tehty, joitain pienempiä hankintoja kuten vaippoja ja sen sellasta vielä puuttuu.

Onko meitä kesäkuun odottajia täällä vaan me kolme keskustelemassa? :ROFLMAO: vai onko kaikki siellä fb:n puolella..? Tai sitten mulla on vaan liikaa aikaa hengailla täällä :D joka tapauksessa kovin hiljasta täällä tuntuu olevan :unsure: tylsyyksissäni oonkin lueskellut paljon muiden kuukausien ketjuja läpi :LOL:

Jaksamista kaikille! :love:
 
Hei

En ole kovin aktiivisesti viime aikoina kirjoitellut, kun töissä on ollut pitkiä päiviä ja esikoinen vie iltaisin kaiken ajan. Illalla olenkin valmis untenmaille heti esikoisen nukahtamisen jälkeen. Olen kuitenkin käynyt lukemassa teidän juttuja.

Me otettiin vauvavakuutus ... julkinen ei oikein toimi täällä :unsure: esikoisella on myös ja ollaan aina viety suoraan yksityiselle. Saa heti hyvää palvelua. Jos julkiseen pääsisi lyhyemmällä jonotuksella ja siellä oikeasti tutkittaisiin mikä on vikana, vakuutusta ei tarvitsisi. Onneksi enää reilu viikko töitä ja sit pääsee äippälomalle.

Hankinnoista: meillä alkaa olla kaikki jo valmiina. Kävin jo apteekissa ja ostin sinkkivoiteen sekä talkinkin jo kaupasta :LOL: ykköskoon vaipat ja korvike enää uupuu. Tykkään, että kaikki on hyvissä ajoin valmiina.

Tsemppiä kaikille sairastuneille. Mulla oli alkutalvesta oksutauti (ei ollu kiva). Nyt onneksi pysyny terveenä. Vauva alkaa vaan olemaan niin iso etten pysty nukkumaan missään asennossa ja välillä puskee kipeästi itseään alaspäin :( sais kuitenkin pysyä vielä ainakin kuukauden mahassa.

Aegis 33+3
 
Hei!

Kiva kun kuulee teidän muidenkin kuulumisia! :)

Täällä fllunssassa saikulla meni lähes koko viikko, nyt jo onneksi parempaan päin ja huomenna takas töihin. Sarvikuonokannu ja mutaherukkamehu on ollu ihan parhain apu(y) verenpaineetkin lähteneet laskuun ja yläpainekin melkein alle 100, et aika kovasti siis heittelee:whistle:

Mekin otettiin vauvavakuutus, äp pitäis olla jo tulossa ja vauvan huone melko hyvällä mallilla. Töitä enää pari viikkoa:barefoot:

Tsemppiä teille muillekin, kesäkuu lähenee huomaamatta!

Falisa rv 31+6
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
Minäkin täällä, ei vaan ole ollut mitään kirjoitettavaa :)
Falisan tavoin voin myös sanoa että jos vielä viime viikko oli hyvä niin ei enää. Muutamassa hetkessä alkanut kolotella sieltä täältä ja yölliset kipeät supistukset alkaneet.
Mutta aivan upeaa että rv 32 asti kuitenkin olen voinut näinkin hyvin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84 ja Falisa
Oi vitsi miten ihanaa kuulla muidenkin kuulumisia!! Välillä tosiaan mäkin oon käyny kateellisena lueskelemassa esim huhtikuisten juttuja, heillä on kyllä Super aktiivinen porukka.
Mutta näillä mennään! Kiva jos edes harvakseltaan joku käy kertomassa omia kuulumisia!(y)

Nyt varmaan ruvetaan olemaan jo niillä viikoilla, että kaiken maailman ihania kolotuksia tulee kaveriksi. Saadaan sitten kilpaa valitella oloja ja vointeja loppu viikot:LOL:

Täälä neuvola just takana ja voi, että... Paino tullu puoli kiloa alas, jota oli kyllä aika vaikea uskoa. Mun paras ystäväni suklaa nääs oli saanut mut uskomaan, että paino olis noussu aika reippaastikki. Mut ei.JEI(y):D Hb oli noussu sieltä 116 nyt 124, sain luvan vähän harventaa rauta tabujen popsimista. Onko teillä mitattu kohtua? ihan vaan mielenkiinnosta aattelin udella missä mitoissa teidän masut kasvaa? mulla oli nyt sf 28cm. katoin kotona edellisiä neuvolakortteja ja kaikissa raskauksissa ollut melkein tuon näillä viikoilla, ihan sentin eroja saattoi olla jompaan kumpaan suuntaan.
Mini oli jo pääalas päin ja saa mun puolesta pysyäkin noin!(y)

Toivottavasti ootte parantuneet jo flunssasta ja muista pöpöistä!
Koittakaahan nauttia masuistanne, ei tässä enää niiiin montaa viikkoa mee kun saadaan vauvat syliin:love:

Lumi ja Mini rv31+2:love:
 
Viiikkoja tiistaina 33+0 jolloin oli neuvola sf 29 hb 116 joka oli kuulemma ihan ok, ei mitään lisärautamainintaa.. kuis paljon sulla lumi-84 on ollu toi normaalisti ? mulla kun on aina "alhanen" eli kun mennään yli 125 ni se on mulle jo tosi hyvä :D pää alaspäin täälläkin ollaan..

Kesälomaa tässä tosiaan jo kolmatta viikkoa menossa.. ei mitään valitettaavaa, vielä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Aegis
Essi mulla on hb normisti jossain 145 lukemissa, eli mulle toi 124 on vielä aika alhainen. Ja neuvolasta sanoi terkka, että tässä on vielä kolmisen viikkoa vauvalla sellasta tehokasvua, että on vielä hyvä popsia rautaa. No noissa ohjeissa on varmasti yhtä monta tyyliä kuin on neuvolan tätiäkin!!:DIhanaa kun sä saat jo nautiskella lomasta!! ittellä vielä (yhtään laskematta...:D) 6 työ päivää jäljellä. JIPPII!!!!

Onko muille tullu näitä tällaisia ajatuksia, että pakko tehdä vielä tuota ja tätä kun ei oo vauvaa?! Musta tuntuu, että mun mammaloman lista on täynnä kaikkea tuollasta. Siis ikkunoiden pesua ja lattian porstausta, ja sitten sitä ja tätä, mitä on muka pakko tehdä, koska ei millään sitten ehdi kun vauva on maailmas:eek::whistle: Kovasti puuhastelua siis luvassa(y)
 
Lumi-84 kiva kuulla hyviä neuvolakuulumisia! Täällä kans enää 6 työpäivää jäljellä, voidaan yhdessä laskea aamukampaa:D(y)

Satsuma mullakin hb ollu normaalisti 155, mut viime kesän keskenmenon myötä oli alimmillaan 90 ja siitä pikkuhiljaa noussu. Viime neuvolassa hb 127 eli et ihan jees:) sf-mitta rv31 oli 26 saas ens viikolla nähdä onko kuin paljon masu kasvanu.

Mullakin on miljoona asiaa, jotka on pakko tehdä ennen vauvan tuloa mm. vaatehuoneen perusteellinen siivous, saunan ja ikkunoiden pesu:D hullua, tiiän. Lisäksi ajattelin aloittaa taas uinnin, ku työn puolesta on saanu olla altaalla ihan liikaa, joten nyt ois sitten aikaa mennä omalla ajallakin:)
 
Falisa no hyvä etten oo ainut jolla on miljoona asiaa jotka vaan p i t ä ä saada tehtyä ennen vauvan syntymää!! Ikkunat mä oon jo ahkeroinu:LOL:
Ihanaa, saadaan aloittaa lomailut samaan aikaan(y)

Mä aattelin ottaa viikottaiseen ohjelmaan vähän enemmän kävely lenkkiä, nyt kun meidän neiti 5-veekin pääsee hyvin pyörällä mukaan. Se vois olla meidän aamupäivän ohjelmaa! Mistä vetoa niin se menee sit niin, että oon jostain niin kipeä, etten voi tehdä mitää ja makaan vaan sohvalla:eek::D

Aika saman kokoisia vattoja tuntuu täälä olevan(y)

Kiva muuten terkka sanoi, että seinäjoella on nyt vierihoidossa joku hirveä buumi, että lasketaan tosi tarkasti paljonko paino on prosentuaalisesti laskenut syntymäpainosta. Tiedän, että siinä on aina ollut se joku raja, mutta tuola on kuulemma nyt ruvettu olemaan ihan pilkun viilaajia asian suhteen??!!o_OMiettikää miten se auttaa maidon nousussa ja imetyksen aloittamisessa, jos koko ajan ollaan punnittemas ja laskemas onko paino tippunu liikaa.APUA!!! Älkääkä pliis ymmärtäkö väärin, tietysti vauvalle annetaan lisämaitoa jos paino tippuu liikaa, mutta terkka sanoi että tuolta osastolta on äidit ihan itku kurkus soitelleet hänelle, että kun ei meinata päästää kotia...Sitä on muutenkin niin herkillä synnytyksen jälkeen, niin kukaan kaipaa tuollasta!!! Että jei, mukava mennä sinne synnyttämään:whistle:
 
Miimi ilman muuta ehtii mukaan, nythän se rupeaa olemaan vasta edessä jännittävin aika:D Ja uskoisin että täälä palstallakin saadaan vähän lisää aktiivisuutta, kun mammat jää lomille ja rupeaa tulemaan yhtä jos toista kolotusta ja asiat rupeaa pyörimään päässä(y)

Ilmoittele tietoja jos haluat että lisään sut etusivulle!!

Ihanaa viikonloppua kaikille:love:
 
Elikkäs joo, Oon Seinäjoelta, miehen kanssa ensimmäistä lasta odotellaan, 4.6 ois laskettu aika.

Raskaus mennyt suurinpiirtein aika hyvin. Alussa oli pahoinvointia n.20 viikolle saakka, ja pikkuisen siitä ylikin. Kaikki mitä pystyi syömään tuli sekin ulos. Istukkakin todettiin että on etuseinämässä joten vauvan liikkeet on ollut aika vaimeita, tai no milloin on ollut milloin ei. Riippuu mihin hän päättää potkaista. Nyt on kovasti ollut hikkaa ja työntää jaloillaan. Itellä hemoglobiini ongelmana, millään ei nouse vaikka rautaa syönyt jo jonkun aikaakin (myönnetään, yhdessä vaiheessa meni motivaatio sen syöntiin, vatsa aivan kovalla jne.) Nyt vaihdoin rautatabletti merkkiä jospa se sais nousun aikaan, toivottavasti. Tää nyt pelottaakin jos ei nouse. Ja ja sokerirasituksessa kans jouduin olemaan, edellisenä iltana olin viimeisenä syönyt banaanin joka sitten näkyikin aamulla rasituksessa kun mitattiin paasto arvoa, se pikkuisen vaan hypähti jonka vuoksi oonkin mittaillut arvojani. Nyt luvattiin jos arvot pysyy hyvänä niin saan vähentää mittailua.
Joulukuussa jouduttiin muuttamaan uuteen kämppään home epäilyn vuoksi, jonka senkin vuokranantaja tyssäsi ettei se todellakaan voi olla sitä (kolme ihmistä sen kuitenkin oli todennut ja lisäksi mulla tuli oksennus aina kun kylppärissä kävin ja kädet aivan ihottumalla, koko iho kutisi suihkussa käynnin jälkeen, vaikka kuinka oli jynssännyt) Seuraavana päivänä sitten kun kirjoitettiin uutta vuokrasopimusta (vaihdettiin vaan kämppää samalla vuokranantajalla) vuokranantaja laittoikin seinän pilkut meidän syyksi ja yhtäkkiä se olikin hänen mielestään hometta vaikka edellisenä päivänä ei ollut. Ja että me ei oltu pidetty talo tuuletinta päällä ja me aiheutettiin ne (joo parissa kuukaudessa kerettiin aiheuttaa home ongelma, onneks on kuvat todisteena että ne oli jo siellä ku sinne muutettiin) Sori avautuminen :D Ollut vaan niin kova stressi silloin siitä ei ketään kelle puhua.
Tuon myötä vaihtuikin neuvolatäti, on ainakin sellainen jolle on helppo puhua, sille edelliselle kun ei oikein ollut.

Onko kukaan muuten ollut viimeisellä neuvolalääkäri käynnillä? Sillä jossa ilmeisesti paino arvio annetaan. Meille ei oo aiemmin annettu mitään arviota painosta, nyt vasta sitten eka kerta. Osaisko joku kertoa mitä sillä lääkärikäynnillä tapahtuu?
Mitä ylipäätään näillä neuvolalääkäri käynneillä tapahtuu? (niis alkuraskauden jne.) Meillä kun niitä ei ollut syystä että oon niin huolissani ollut joten on jouduttu mennä ihan keskussairaalaan kattomaan vieläkö vauva on elossa, jossa onkin tehty sitten ihan sisätutkimus jne.
 
Miimi Vastailen samantien:) kyllä, mulla EI oo muuta elämää :LOL:

Eli siis eka noistä lääkärineuvoloista. Ootkohan missä Seinäjoen neuvolassa? Mä oon asunu siinä Seinäjoen lähellä ja kävin siinä kirkonkrannin neuvolassa ja sielä (niin kuin täälä nykyisessäkin) on eka ihan terkan vastaanotto, missä katotaan paineet, pissa, hb, paino ja sitten lääkäri tekee sisätutkimuksen ja tunnustelee vattan päältä vauvan asentoa ja mittaa kohdun. Seinäjoella on lisäksi käytössä suhteellisen uusi ultra laite, joten sielä pääsee myös kurkkaamaan vauvaa:love:Mitään painoarviota en oo kyllä millään kerralla lääkärineuvolasta saanut!
Mulla varataan vasta parin viikon päästä olevas neuvolas tuo vipa lääkärineuvola aika!

Tosi kurjaa jos sulla on hb alhaalla, ja vielä sekin jos se ei meinaa nousta:( Ootko kiinnittänyt huomiota siihen, ettet ihan heti ennen sitä tai jälkeen syö maitotuotteita?Ne heikentää raudan imeytymistä.Mä oon ottanut nyt viimeisenä illalla tai puolisentoista tuntia aamuteen jälkeen. Toivotaan, että saat hb nousuun(y)

Tosi inhottava tuo teidän asunto juttu, uskomatonta käytöstä vuokranantajalta??!!:eek:

Lumi ja Mini rv 31+5:love:
 
Huhtalan neuvolassa oon. Oon vaan kuullut että joillekin annetaan jotain painoarvio juttuja pitkin raskautta, vissiin siis se minkä painoinen sikiö milloinkin on :) Kiva jos pääsis kurkkaamaan, jos vaik sais kysyttyä sukupuolta (uskaltaiskoha :D) Meillä ei nimittäin oo mitään aavistusta ja ois niin ihana kuitenkin tietää. Rakenneultrassakin oli niin "kauhea" se hoitaja, just ja just mitään puhui ja aivan itku kurkussa joutui olemaan. Ei oikein voinut kysyä siltä mitään ja jäikin aivan epävarma olo kaikesta.

Joo oon kiinnittänyt huomiota, ehkä se merkki mitä ennen söin ei vaan ollut se mun juttu. Tänään nyt se uusi testiin. Ennen oli Obsidan ja nyt neuvolassa suositteli Elivoa, kuulemma vatsaystävällisempi. Kaippa se on vaan niin yksilöllistä.

Niinhän tuo on, ja silloin kun sitten tähän muutettiin uhkas että kolmen kuukauden kuluttua tulee tarkistamaan tilanteen ja jos on vielä oireita niin se on sitten pihalle täältäkin. No eipä oo herraa näkyny, eipä se oo ees saanu aikaiseksi allekirjoittaa vuokrasopimusta tänne kämppään. Vähän vikaa täälläkin on, ulko-oven kahva meinaa jäädä käteen, astianpesukone ei tunnu pesevän joka ohjelmalla hyvin. Uunissakin kun jotain paistaa saa paistoaikaan lisätä jotain puoli tuntia että on kypsää. Mut ei tuolle vuokranantajalle viitti soittaa enää mistään, ei se käynyt vanhassa kämpässä myrkyttämässä hiiriä vaikka siitä soitettiin. Sanoi vaan että kun tulee pakkasta niin kyllä ne häviää ilman myrkkyä. Yltyi vaan rapina. Sinne ne tuli maustehyllyn taakse, ja miehen kans niitä sieltä sankoon metsästettiin. Koko sydämestäni haluan niinkun tästäkin kämpästä pois, mut ku on niin huonosti noita rivarikolmioita nyt. Tai onhan niitä, mut ei meil oo varaa ihan niihin mitä nyt näytti vuokraoves olevan. Onneks tääl nyt ei sentään mitään lapselle vaaraks olevaa pitäis olla.
 
Pitkästä aikaa täällä. Oli harjoittelua ja koulua muutenkin paljon, joten ei vaan saanu aikaseks kirjotella. Mutta eipä kummempia tännekää, kaikki on hyvin, ei oo ollu mitään ongelmia. Harjotussupistukset alko melkeinpä heti kun rv 30 ylitettiin. Neuvolakäyntikin vasta tiistaina, edellinen oli kuusi viikkoa sitten, joten tarkempia sf ja hb lukuja ei tästä vaiheessa ole. :) pikkunen liikkuu hurjasti ja mitä nyt osaan tulkita itse liikkeitä ja asentoa nii vielä ei oo pääalaspäin kääntyny.
Nyt Pikkunen menee viikolla 32+6. :)
 
Unelmani sullakaan ei oo mitenkään hurjan tiuhaan noita neuvolakäyntejä:D Eipä sillä, en oo itte kyllä kaivannukkaa niitä lisää! Varmaan eri tilanne olis jos olis jotain vaivoja tms. Ahdistaako sulla yhtään hengitystä, jos epäilet ettei vauva oo vielä kääntynyt pääalaspäin? Siis ihan sillä kun musta tuntuu, että meidän mini kääntyi ihan viime viikon alussa ja ennen sitä piti istuakin ihan tikku suoralla selällä, muuten tuntui että happi loppuu. Vauva oli siis ihan tuossa keuhkojen alaosaa painamassa. Heti helpotti, kun tyyppi kääntyi(y)

Miimi niin siis Huhtalaanhan ne kaikki neuvolat taisikin siirtyä siinä ihan mun raskauden lopussa. (mikä muisti??!) Mulla on ollut joka kerta innekis tosi ihana ultraaja äippäpolilla, muutaman kerran ollaan oikein etsimällä etsitty, että kumpi sielä masussa oikein asustaa:love: Että tosi kurjaa, jos sulle on sattunut noin inhottava täti:(
Hei ja jännä juttu, mähän oon joutunu popsia rautaa oikeastaan joka raskaudes, toisis enemmän toisis ihan vaan muutaman viikon. Nyt täälä Kauhavalla sai neuvolasta ISON rauta paketin kotia??!! Olin tosi yllättynyt, Seinäjoella kun aina vaan suositeltiin jotain ja ittehän ne sai sitten käydä ostamassa! Miten muualla suomessa, ootteko saanu neuvolan kautta rautatablettia syötäväksi?

Tässä taas vaihteeksi mun masu kuva tältä päivältä, tänään poksuu jo rv 32. En kestä!!!:eek::love:
http://unelmienelamista.blogspot.fi/2016/04/fiilikset-pilvissa.html

Mukavaa alkanutta viikkoa!!:)
 
Mulla on koko tää raskausaika menny silleen että neuvolat on 5-6 viikon välein ja se on ollut mulle oikein passeli, koska raskaus on menny hyvin eikä erityisiä huolia oo tullu vastaan. :) ei tää Pikkusen asento mitenkään oo haitannu hengitystä ja tänään jopa oon saanu potkuja tonne ylemmäks kylkikaareen, joten ehkä se siellä sitä oikeeta asentoo alkaa etsimään. Huomennahan tuon varmemmin saa tietää miten päin se tuolla on. :)
 
Heippa!
Neuvolassa käyty ja nyt vähän väliaikatietoja, mun kohdalla ei näköjään yhtään kertaa ole ilman huolta... Jos ne hyvät ekat niin hb oli noussu hurjasti ollen 145, vaikken lisärautaa oo syöny koko raskausaikana(y) painoa ei ollu tullu kuin 300g reilussa kahdessa viikossa ja sf-mitta huitelee alakäyrillä niinku vauvan kokokin. Sf nyt 28,5cm. Huomenna on onneksi kontrolliultra, niin näkee onko pikkunen kasvanu. En silti oo kovin huolissaan ku liikkeet tuntuu ja oma vointi on hyvä. Terkkakin meinas että masun kokoon vaikuttaa mun pituus (171cm) ja se että liikun säännöllisesti minkä lisäksi keskivartalo on ehkä turhankin tiukka/kireä... Tulipahan omanapailua kerrakseen:whistle:

Tervetuloa Miimi ja kiva kun keskustelu on täällä hieman vilkastumaan päin:barefoot: mitenkäs muut mammat jaksaa?

Falisa rv 33+2, mammalomailuun aikaa enää kaks päivää:love::D
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Tosiaan minä kävin eilen kans neuvolassa ja kaikki hyvin. Sf on 29, ja tuntemukset osui oikeaan ja Pikkunen oli kääntyny raivotarjontaan! Terveydenhoitaja tutkaili ja varmisteli Pikkusen asentoa eilen hyvän tovin ja luulen, että siitähän tää maha sit ärty ja eilen alko pitkästä aikaa supistelee ja tänäänki supistelut jatku ihan kunnolla.
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Miimi: teillä on vastustanu :( toivottavasti enää ei tulisi uusia ylläreitä.

Minulla on koko raskauden ollu hyvä hb, joten en ole rautatabletteja syöny.

Maha on isohko ja vauva on pää alaspäin valmiina tulemaan. Edellisessä neuvolassa pari viikkoa sitten sf-mitta oli 32. Onneksi olen pitkä niin se ei kuitenkaan tunnu eikä näytä mitenkään valtavalta :) ja nyt kun on äitiyslomalla niin saa levähtää aina kun maha alkaa painamaan.

Aegis 35+0
 
Tervetuloa miimi mukaan minunki puolesta!

Hui toisilla enää vaan noin kuukaus laskettuun aikaan :eek: miten tää aika meneeki niin nopeesti? (n)

Mulla tuo mieliala kyllä edelleen vaihtelee toisinaan aivan kamalasti.. riippuu päivästä. En oo tainnukaan kysellä onkohan täällä muita mammoja, joilla on/on ollut masennusta? Itsellä ollut pidempään pitkittynyttä masennus ja ahdistus oireilua ja pieni pelko persiissä ettei se vaan nostas päätä nyt.. tai synnytyksen jälkeen :unsure:

Sitten toinen asia, mikä alkanut nyt vaivaamaan niin JÄRJETÖN kutina etenkin ranteissa ja käsivarsissa. Ehti jo tuttu pelottelee raskaushepatoosilla, vaikka luin että se oireilee enemmänkin vissiin kämmenissä ja jalkapohjissa..? Täytyy soittaa huomenissa nvlaan ja kysellä sieltä mitä mieltä on. Atooppinen iho kyllä ollut jo pienestä pitäen että toivotaan että liittyis siihen..

Satsuma ja pikkuinen 31+0
 
Satsuma ootko soitellu neuvolaan tuosta kutinasta?? Yleisimmin raskaushepatoosi oireilee just kämmenissä ja jalanpohjissa MUTTA kova kutina muualla saattaa myös olla siitä oire!!! Toivotaan ny kuitenkin, että olsi "vaan" tuota atooppista kutinaa:geek: Hei ja olitkos sä puhunu neuvolassa tuosta masennuksesta? Tuli vaan mieleen, että varmasti olis hyvä puhua jo etukäteen, niin saa siten heti tukea ja apua jos esim. synnytyksen jälkeen tuntuu siltä, että fiilikset on ihan maassa.

Oon kyllä ehdottomasti samaa mieltä, että aika menee tosi nopsaa. Eihän siitä edes oo kauaa kun vasta plussattiin, odotettiin kuumeisesti np-ultraa, jännättiin pysyykö pieni matkassa.o_O

Unelmani Kiva,että sieläkin on tyyppi jo kääntynyt oikein päin! Mullakin on onneksi pituutta kivasti, niin ei maha näytä IHAN valtavalta(y):D Joko supisteltu on rauhoittunut??

Falisa mitä teille sanottiin kontrolliultrassa?? Sulla on kyllä tosi hyvänä pysyny hb(y) Hei ja onnea vaan sullekkin mammaloman alkamisesta!!:)

Tääläkin tosiaan tänään vipa työpäivä takana ja nyt saa vaan keskittyä omiin muksuihin ja masun kasvatukseen. Niin ja sen TO DO-listan lyhentämiseen;)

Hauskaa vappua teille kaikille!!

Lumi ja Mini 32+4
 

Yhteistyössä