Kesäkuun kullanmurut 2016 tammi-helmikuussa

Satsuma Onnea sullekkin kovasti hyvistä ultra kuulumisista:love: ei saa julkiselle puolelle ultra aikaa pelkästään sukupuolen selvittämistä varten. Ultraan pääsee vain jos on jotain epäilystä että on jotain vialla tms. Näin ainakin täälä pohjanmaa suunnalla!Meillä esikko aikoinaan piti myös jalat tiukasti ristissä rakenne ultrassa.Eikä siinä mitään, mutta nyt kun muissa on saanut tietää tuon sukupuolen ja sen mukaan sitten voinut ostella, niin kyllä se vaan omasta mielestä helpompaa on!

Ittelläkin vähän haikea olo kun eilen ultrasta lähti, jos kaikki menee hyvin (jota tietysti toivon koko sydämestäni) niin Miniä ei enää näe ennen syntymää. Sais kyllä olla joku loppu raskauden ultra kaikilla odottajilla!!(y)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista!:barefoot:

Täällä ei myöskään pääse julkiselle puolelle ultraan ilman "syytä". Joskin täällä käy pari kertaa kuukaudessa toiselta paikkakunnalta "yksityisneuvola" jossa ultraan pääsee muistaakseni 50€:)
Me päästään näkemään pikkunen vielä rv 37, ensisynnyttäjille täällä sellainen mahdollisuus, tehdään kokoarviota jne.
 
Hei! Täälläpä on ollu hiljaista...:sleep:
Näin keskiviikon kunniaksi omanapailua. Fiilikset on hyvin ristiriitaiset, jo muutaman päivän ollut ärsyttävää alaselkä ja alavatsakipuilua sekä rasituksessa että levossa. Väsymys on täysin maatakaatavaa ja nukkuisin päivät pitkät jos ei tarvitsisi töistä suoriutua. Jaksaminen siis melko lujilla. Tänään sitten otin töistä huilia aamupäivän ja soitan neuvolaan nuista kivuista, tuskin mitään vaarallista mutta kun taustalla keskenmeno niin en kyllä todellakaan halua ottaa riskejä... Katsotaan sitten mitä terveydenhoitaja sanoo.

Jos jotain positivista, niin nyt on pikkuiselle pinnasänky hankittuna ja jo kuumeisesti odottelen uuden äitiyspakkauksen julkistamista:)

Mitäs muille kuuluu?

Falisa ja pikkarainen rv 23+2
 
Falisa tiedäkkö täälä ihan samaa väsymystä ilmassa. Voisin nukkua just koko päivän ja illalla on silti jo ysiltä ihan puoli kuollu. Mielenkiinnolla meen tänään lääkärineuvolaan ja näen missä hb heiluu. Veikkaisin itte että se on laskenu:unsure:
Toivottavasti nuo sun kipuilut ei oo mitään ihmemepää.Hyvä kun soitat neuvolaan! Mun mielestä sitä ei vaan voi ottaa liian varovasti tässä raskausaikana. Mieluummin käyn vaikka ihan turhaan lääkärillä!!

Täälä olo ollut hyvä, edelleen:)Mini on ruvennut harrastelemana oikein kunnon potkimista, tuntuu kyllä jo niin selvästi,että välillä pitää oikein säpsähtää, kun tulee niin terävä isku:love: Muutamat vaaleanpunaiset unelmat on jo kaappiin ostettu ja torista bongasin aivan ihanan babymel hoitolaukun(y) Pikku hiljaa... Äitiyspakkauksen otan taas rahana, ostelen sitten kirppareilta kaikkea mitä tarvitaan.Edellisten jäjiltä on vauvalle harjat,kynsisakset ym.

Lumi ja Mini 22+2:love:
 
Eilen sitten neuvolan ohjeistuksesta menin työterveyslääkäriin, ku ekana heräs epäily umpisuolen tulehduksesta. Onneksi mitään ihmeellistä "vikaa" ei kuitenkaan löytyny, tänään vielä käyn labrassa. Kipuilu on tälle aamua helpottanut, joten oli varmaankin vain venymisestä aiheutuvaa, vaikkakin mulla on jo joskus rv12 tienoilla ollut samanlaista voimakasta kipua oikealla. Voi siis olla että siellä on kiinnikkeitä tms, jotka aiheuttaa tuon kivun... Huomenna kuitenkin tiedossa pidennetty viikonloppu Lapissa lomaillen:love:
 
Falisa hyvä kun kuitenkin tarkistivat ja ihanaa kun ei ollut mitään vikaa(y)Mutta kurjaa kyllä, jos saat kipuilusta nyt sitten kärsiä, toivotaan että menee nopsaan ohi:) Vietä mukava viikoloppu!! Tämä palsta on näköjään meidän kahden höpöttelyä nykyään;)

Mitäs teille muille kesäkuun mammoille kuuluu??!!

Tääläkin tiedossa lapsivapaa vloppu. Lauantaina lähdetään isännyksen kanssa ouluu hotelliin yöksi ja tsekkaamaan cheekki...uudestaan:D odotan varsinkin sitä hotellin aamupalaa:p isännys saa varmaan vyöryttää mut sieltä pois:whistle::whistle:

Mukavaa torstai päivää!
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Hippunen tervetuloa mukaan!!! Ja onnea hyvistä ultra uutisista:) Sulla onkin sitten sama synnäri ku mulla(y) Onko sulla lapsia jo ennestään, vai nautiskeletko ensimmäistä kertaa masun kasvatuksesta?
Päivittelin sutkin tuonne listalle!
 
Juu tosi hiljasta täällä, harmi :( kaikki taitaa olla siirtyneet fb:n puolelle, mie taas kirjottelen mielummin näin anonyymina..

Lumi-84 jeps hotelliaamupalat nams :pMulle taas ruvennut maistumaan hyvin ruoka (ja kaikki herkut tietysti!) kun pääsi pahoinvoinnista eroon :oops::LOL:
Falisa mukavaa reissua :) toivotaan ettei kivut haittaa loman viettoa!

Satsuma ja pikkuinen 21+0 :love:
 
Tervetuloa hippunen2, kiva saada joukkoon uusia!

Lumi-84 mukavaa lomaa teillekin! Eniten määki ootan niitä hotellin aamupaloja ja pitkiä rauhallisia aamuja:p

Satsuma kiitos! Kivut olleet tänään vähäisemmät, toisinaan vihloo oikein kunnolla, mutta selvästi rauhoittumaan päin... Otan lomailun ihan vain nautiskelun kannalta, rinteeseen en enää uskalla eikä taida olla järkevääkään.

Mukavaa viikonloppua!:)
 
Täällä myös väsymys painaa aikalailla, myös on herännyt kaikennäkösiä tunteita ei niinkään positiivisia vaan negatiivisia en oikeen osaa nauttia tästä raskaudesta enää.. ahdistaa ja pelottaa niin pirusti :( tää palsta kaipaakin jo vähän uusia tyyppejä ehkä ne jaksaa pitää keskustelua yllä paremmin ;D itsetä tullut niin pirun laiska kirjottaa mitään kun kaikilla tuntuu olevan kaikki niin hienosti ja on niin onnellisia vauvasta voi kumpa minäkin olisin vielä, no mutta menen juttelemaan neuvola psykologille lähiaikoina :) mutta tsemppiä muille ja rentouttavaa viikonloppua!
 
Kipaaa Mulle tuli vähän huono omatunto,kun itse kuulun erittäin selvästi tuohon ryhmään jolla kaikki on hyvin ja tämä raskaus on yhtä hehkutusta,tällä hetkellä. Mun mielestä tänne palstalle mahtuu vallan mainiosti kaikenlaiset fiilikset ja en ainakaan oleta,että kaikilla raskaus olisi helppo ja yhtä aurinkoa koko ajan. Ihanaa jos oot menossa juttelemaan psykologin kanssa, toivottavasti pystyt vielä nauttimaan raskaus ajasta. Mutta tosiaan, mun mielestä se että toiset hehkuttaa oloaan, ei millään tavalla pois sulje sitä ettteikö joku muu voisi kertoa toisenlaisista fiiliksistä, ehkä saada täältä jopa vertaistukea?!
 
No ehkä tuo mun avaus antaa muille rohkeutta sanoa omat tunteensa koska en usko että olen ainoa näiden juttujen kanssa :) on kiva antaa vähän ns erilaista näkökulmaa asiaan, koska minä en ainakaan tiennyt että voisi mitenkään olla mahdollista käydä tälläsiä tunteita läpi vaan tosiaan luulin että se on sellasta jipii tulee vauva ja kaikkee vauva hömppää mutta ei ollutkaan kun alkuun hetken aikaa ja se sitten katosi.. neuvolassa asiaan oli ihana vastaanotto ja olen kuulemma yksi harvoista joka niin avoimesti kertoo näistä ei niin mukavista tunteista joita tulee raskausaikana :) toivottavasti tosiaan saan vertaistukea olis kiva kuulla muiltakin näistä ajatuksista, ja on kiva lukea teidän muiden hehkutusta vähän parantaa omaakin oloa
 
Kuulumisia tännekin :)

Kipaaa on kyllä hieno juttu, että pystyt puhumaan avoimesta sun tunteista. Ei se ainakaan varmasti helpota jos kaiken pitää sisällään. Hyvä sinä!!!(y)

Täälä ei mitään ihmeempiä muutoksia olossa. Tai no siis ei mitään :LOL: Voin hyvin ja Mini potkiskelee minkä ehtii:love: Mulle on iskenyt joku energia piikki ja oon täälä mennyt järkkäillen tyyliin koko talon. Hirmuinen sisustus inspiskin on päällä ja yhteen huoneeseen oon jo suunnitellut uudet pinnat:D Isäntä niiiiiin tykkää musta:whistle: Tulikohan mulle vähän aikaisin se pesänrakennus vaihe?! Vauvan vaatteet nostelin miljoonan pussin ja kaapin sijaan omalle paikalleen kaappiin, nyt on helppo sieltä käydä kurkkimas mitä pitää (lue=SAA) vielä ostaa.

Ootteko muut jo laitellut kelalle hakemuksia menemään?!

Mä hoitelin kaikki kolme hakemusta kerralla eilen ja tänään oon laittanut pomolle menemään äitiysloma anomuksen. Pomon kanssa asian tiimoilta juteltiin ja päädyttiin siihen,että pitelen parisen viikkoa vuosilomia ennen äitiyslomaa,joten mä lopetan työt sitten huhtikuun loppuun(y) Ennen sitä on vielä kaikki pääsiäiset ja viikon Levin loma, etät eipä noita työpäiviä nyt enää hurjasti oo.Harmi:D:D Ai kuka odottaa jo mammaloman alkua??!!:sneaky:

Lumi ja Mini 23+3
 
Lumi-84 voitko lainata sitä energiaa vähän tännekin päin? :LOL: Täällä siis edelleen vetämättömyys ja väsymys jatkuu, ei tosin niin pahana ku pari edellistä viikkoa, mutta töiden jälkeen illat menee aika lailla vain oleskellessa.

En oo vielä laittanu hakemuksia menemään kelalle, tarkoitus on ollu, mutten oo saanu aikaseks. Mulla loppuu työt kans huhtikuun loppuun mennessä ja kieltämättä ootan aika innolla vaikka mietityttääkin, miten osaan olla menemättä töihin ku työ on vähän niinku toinen koti ja meillä on siellä tosi hyvä porukka:love:

Pikkunen potkii mahassa varsinkin iltaisin aika kovasti, pari päivää oli tosi rauhallinen ka ehdin jo panikoida onko kaikki hyvin, mutta eilen onneksi alkoi taas tuttu mylläys:) ens viikolla tiedossa jälleen neuvola.

Falisa rv 24+3
 
Hellou taas :)

Mulla oli tänään taas neuvolakäynti, käytiin läpi niitä kelajuttuja niin laitoinki hakemukset sitten menemään heti kotiin päästyäni :) ja sf-mitta menee yläkäyrillä:eek: minä kun tuskailin että kasvaako tää maha nyt ollenkaan :D mutta neuvolatäti sanoikin että aika yleistä tässä vaiheessa, ei sieltä jättimäistä vaavia ole tulossa! (onneksi :ROFLMAO:) tällä viikolla olen alkanut myös huomaamaan pieniä lyöntejä/potkuja, ihanaa! :love:
Ootan kyllä innolla että pääsee vapaalle, vielä neljä viikkoa työharjoittelua, sitten olisi tarkoitus valmistua..

Mukavaa viikonloppua! :love:
 
Falisa jos mä laitan vähän energiaa postis tulemaan sulle?!;) Mulla on sama, kummasti sitä heti huolestuu jos liikkeitä ei hetkeen tunnu. Onneksi Mini on aika aktiivinen liikkuja ja istukka takaseinämässä, niin liikkeitä satelee tasaiseen tahtiin!!:love:

Satsuma aika harvoin tuo pelkkä sf-mitta kertoo vauvan koosta. Siihen kun vaikuttaa mm.lapsiveden määräkin. Ihana kun säkin pääset bongailemaan potkuja(y) Tsemppiä viimeisiin viikkoihin harjoittelussa!!!

Täälä taas joku energia piikki,jonka suuntasin tällä kertaan meidän aikuisten makkariin:D Tuli siinä tapetoitua yks seinä ja vaihdeltua lakanat:whistle: Mitähän sitä seuraavaksi keksis?!

Onkos täälä joukossa ketään käsityö ihmisiä?! Mä kävin ostamassa perjantaina lankoja ja yhdet villasukat on Minille jo kudottu,toiset tekeillä.Tarkoitus olis tehdä vielä ainakin tumput.

Nyt sytyttelemään kynttilöitä ja pihasaunaa!

Lumi ja Mini rv23+6:love:
 
Moikka! Olen lukenut ahkerasti ketjua alusta asti, ja nyt monen kuukauden jälkeen ajattelin kirjoitella! Elikkäs olen 23 v, esikoista odottelen, la 13.6 ja HUS olis paikka. Kaveriporukassa samassa tilanteessa olevia ei ole, ja miehelle en koko aika viitsisi höpötellä kaiken maailman vauvajuttuja, nii täällä sitä voisi tehdä varmasti hyvillä mielin.:)Tänään olis menossa siis 25+0 ja rakenneultrassa rv 20 kaikki oli hyvin, mutta hieman mitat olivat viikkoja pienempiä. Ja tyttölupaus saatiin, joten kätilö sanoi, että sieltä on varmaankin siro tyttö tulossa, mutta laittoi mitat vielä lääkärin kautta, mutta mitään ei kuulunut, joten kaikki hyvin. Pikkunen on vilkas, aloitti potkimaam urakalla jo rv 18, istukka on takana, joten tämä selitti paljon sen miks nii ajoissa aloin ne tuntemaan. :LOL:
 
Moikka. Olen 34v kahden koululaisen äiti etelä-Suomesta. (Tytöt 1lk ja 4 lk) Pikkukolmosen laskettuaika on 2.7.2016, mutta tytötkin ovat syntyneet molemmat rv 39, joten tämä kolmaskin saattaisi tulla kesäkuun puolella. Olen heinäkuisia odottajia seurannut, mutta siellä on perustettu kaksikin facebook-ryhmää ja itse kun en facebookissa ole , niin olen jäänyt vähän kirjoittelun ulkopuolelle. Johonkin ryhmään olisi kiva kuulua ja ajatuksia vaihtaa. :)
Meillä oli viime viikolla rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin. Painoa pienellä oli 441g. Istukka on takaseinämässä ja potkut tuntuu jännästi tosi alas, ja pikku vesseli on kova liikkumaan kyllä.
Mukavia aurinkoisia kevään odotuspäiviä kaikille odottajille :)
Oletteko muuten jo paljon hankintoja tuleville kesävauvoille tehneet? Me käytiin ultran jälkeen varaamassa rattaat ja kaukalo ja telakka lastentarvikeliikkeestä. Pinnasänkykin on jo tiedossa, ei vielä haettu. Kuopuksen vanha joka ollut lainassa tässä välissä.
Pieniä vaatteita pikkuhiljaa olen alkanut kirpputorilta katsella, niitä olin jotain. kerinnyt ostellakin jo kun tätä kolmosta haaveiltiin niin kauan. Rakenneultraan asti raskaus oli jotenkin epätodellinen ja en osannut siitä nauttia, mutta kun varmistui että kaikki hyvin niin nyt olen uskaltanut nauttia :) toivottavasti loppuun asti kaikki menee hyvin, meillä kaikilla :)

T. Quumeilija ja väiski 22+2
 

Yhteistyössä