Kesäkuun kullanmurut 2016 toukokuussa

Heipähei! :) Olen seuraillut palstaa, mutta kirjoittaminen jäänyt vähemmälle kännykän käytöstä johtuen, jolla on tuskaisen raivostuttaa kirjoitella o_O

Pieni esittely: Asun mieheni kanssa pääkaupunkiseudulla, itse olen 30 ja mies 31. Yhdessä ollaan oltu 11 vuotta ja esikoinen on nyt tulossa :love:

Kaksi aiempaa raskautta päättyi keskenmenoon, joten tästä raskaudesta ei paljon alkuun uskaltanut nauttia. Liikkeiden alettua tuntua tyyppi on onneksi ollut mahassa melkoisen aktiivinen, josta saanut varmuutta kaiken olevan hyvin :love: Raskaus on sujunut käytännössä ilman vaivoja, pahoinvoinnista ja selkäsäryistä en ole kärsinyt lainkaan. Mutta tuo kääntyminen öisin sängyssä alkaa mahan kanssa jo tosiaan olla oma operaationsa :LOL::ninja: Painoa on kertynyt reilu 10 kg. Turvotusta sen verran, että pienemmän sormuksen joutunut jättämään hyllyyn. Onneksi isompi mahtuu vielä, niin ei ole sormella niin orpo olo :D Närästykseen sain suosituksena Gaviscon, jota olen onneksi joutunut käyttämään vain kerran.

Rv 36+0 oli lääkäriaika, jossa ultrattiin ja katsottiin miten päin tyyppi on. Pää kuulemma alaspäin ja ensisynnyttäjäksi yllättävän paljon paikat pehmenneet. Lääkäri meinasi, että on ihme, jos menee lasketun ajan yli. No se jää nähtäväksi! :whistle: Koko arviota ei saatu, eikä sitä tajuttu kysyä. Mahan koko menee keskikäyrän alapuolella.

Mammalomalla oon ollut nyt reilu kaksi viikkoa ja nauttinut suunnattomasti. Alkuun oli kauhea stressi siitä mitä kaikkea PITÄÄ vielä tehdä, mutta nyt oon jo osannut rentoutua ja nauttia olosta ja aivan mahtavista säistä :love: Oon niiiin kesäihminen!! :LOL:

Nyt aamupalan tekoon ja sitten pihalle! :)

Taigali 37+3 :love:
 
Hei odottava äiti!

Kuvaamme Toisenlaiset äidit-sarjan kolmatta tuotantokautta ja haku uusille äideille on vielä hetken käynnissä. Jos laskettu aikasi on kesä-elokuussa ja haluat päästä jakamaan omia kokemuksiasi odottamisesta, niin hae mukaan!

Uuden kauden juontajana toimii kaikille tuttu Sami Kuronen ja tämän lisäksi ohjelmassa nähdään psykologi Leea Mattila, joka on myös äiti, vuorovaikutusterapeutti sekä erikoistunut työskentelemään vauvaperheiden kanssa.

Etsimme ohjelmaan kaikenlaisia äitejä, joilla on tarina kerrottavana. Ohjelmassa seurataan odotusaikaa sekä ensimmäisiä kuukausia uuden vauvan kanssa.

Jos haluat päästä ikuistamaan näitä erityisiä hetkiä elämässäsi, mukaan voi hakea osoitteessa:

http://www.livtv.fi/ohjelmat/toisenlaiset-aidit/2471-odottava-aiti-hae-mukaan-toisenlaiset-aidit--ohjelmaan
 
Saatiinpa kivat helteet tähän loppuraskauteen. Alkaa tämän mahan kanssa olla turhan tukalaa :( varsinkin yöt on inhottavia, kun kääntyminen on hankalaa mahan kanssa ja nyt vielä iski yöhikoilu päälle. Toisaalta esikoisen kanssa ollu helpompaa, kun on pystyny olemaan paljon ulkona.

Enää ei ois pitkästi, jos vauva tulis laskettuna aikana. Mitään erityisempiä synnytysoireita ei ole, joten tuskin tällä viikolla vielä tulee. Vaikka eihän ne oireet mitään kerro ... saattaa vauva tulla yllättäenkin :)

Aegis 39+4
 
Hei kaikki!

Kirjoittelin tähän kesäkuisten ketjuun ihan alkuraskaudesta, näytänpä olevan mukana vielä tuolla listoillakin :) Facebookin ryhmään en koskaan liittynyt, joten mielelläni eläisin nyt kanssanne näitä jännittäviä loppuhetkiä, mikäli se teille vielä sopii.

Olen siis 31v. ensisynnyttäjä ja aviomieheni on 35v. Asustelemme Etelä-Suomessa. Laskettu aikani on 25.6. (ei siis 30.6 niin kuin tuossa listassa seisoo..). Koko raskaus on sujunut ihan hyvin, mitä nyt vuodot pelästyttivät alkuraskaudessa. Raskauduin kevyiden hedelmällisyyshoitojen jälkeen.

Mitään merkkejä ei minulla lähestyvästä synnytyksestä ole (n). Vatsa töröttää hyvinkin ylhäällä ja kohdunkaulaa on hyvin jäljellä. Vauva sentään on pää alaspäin :) Onko teillä muilla merkkejä synnytyksen käynnistymisestä?

Pioni84 rv 36+5
 
Hei

Ei mitään merkkejä synnytyksestä. Mutta se siis tarkoittaa ettei myöskään ole kipuja, joten hyvillä mielin vielä odotellaan :) viimeistään kahden viikon kuluttua me saadaan pieni syliin.

Aegis 40+0
 
Heii täällä ilmottautuu mukaan yksi kesäkuinen! Olin entinen toukokuulainen, mutta niin sitä mentiin yliajalle että hujahti eikä loppua näy. :D
La siis 27.5, mutta olen lueskellut teidän juttuja koko raskauden ajan, koska olin aika varma että tämä tyyppi ei toukokuussa meille ilmaannu. Tilanteesta sen verran, että minä olen 22-vuotias ja mies 25, esikoista odotellaan. :>
Mulla on ollut todella helppo raskaus ja ensimmäiset kivut alkoivat vasta huhtikuun tietämillä kun jäin äitiyslomalle, kuitenkin kunto on edelleen tosi hyvä ja lähes kivuton, vaikka tänään mittariin pamahti 41+0.
Täällä varmaan alkaa olla enemmän meidän minin ikäisiä vauvoja, niin sillä kesäkuiset houkutteli kanssa. :>

Tänne ei ole tainnut vielä tulla vauvauutisia ? :>

Henttis ja Neiti S 41+0
 
Hei

Pikainen päivitys osastolta. Eli ei mennyt kauaa edellisestä viestistä, kun supistukset alkoi. Saimme pienen tytön syliin jo torstain ja perjantain välisenä yönä :love:

Synnytys meni ongelmitta ja molemmat voidaan hyvin. Tyttö on rauhallinen, syö ja nukkuu hyvin ... ja tuoksuu niin ihanalle :love:

Aegis + tyttö 1 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Quumeilija
Aegis onnea valtavan paljon pienestä tytöstä!:love:

Näin ne vauvauutiset siis rantautuu vihdoin tännekin(y)

Täällä viikon verran kummasteltu alaselkä- ja vatsakipua, mahan kovettumista ja eilen tuli jo yks kipeäkin suppari. Mieli hyvin malttamaton, vaikka viikko onkin vielä laskettuun aikaan. Joka ilta toivon, että jos vaikka ens yönä ja aamulla herään ku ei taaskaan mitään:D ens viikon torstaina kontrollikäynti äpolille ultraan ja toivotaan että viimeistään sen jälkeen jos tapahtuis jotain(y)

Falisa rv 38+5
 
ONNEA AEGIS(y):love: ihana juttu kun kaikki meni hyvin! Voi että tuli iloinen mieli tästä uutisesta vaikkei tunnetakaan tämän enempää. Onko teillä nyt kaksi tyttöä vai poika ja tyttö? Hyviä vointeja sinulle ja vauvalle ja koko perheelle! (y)

Täällä vauva myllää masussa ja minulla turvottaa... maanantaina kokoarvio ultrassa kaikki hyvin,vauva pää alaspäin, kohdunkaulaa jäljellä,vähän pehmentynyt. Vauva vielä ylhäällä,mulla aiemmat laskeutuneet juuri ennen synnytystä/synnytyksessä. Verenpaineet oli vähän koholla, mulla muutenkin tosi matalat paineet,joten ei suurta huolta. Kotona täytyy seurata, sain äidiltäni mittarin lainaan ja verenpaineet olleet matalat kotona mitattuna. Seurataan ettei tuu päänsärkyjä tai näköhäiriöiyä tai verenpaineet pompsahda yhtäkkiä. Itse en enää niin kovin pelkää raskausmyrkytystä,kun paineet pysyneet hyvänä ja viikkoja kuitenkin jo on ihan hyvin.
Voi että tämä kesävauvan odotus on jotenkin niin ihanaa :love: vaikka hiki ja kuuma on välillä, ja vielä enempi varmasti synnytyksen jälkeen.:ROFLMAO: Mutta nautin niin tästä kesästä! (y) ja lapsilla alkoi loma, ihanaa! (y)(y)

Kaikille hyviä vointeja ja synnytyksiin tsemppiä. Olette ajatuksissa! (y)

T. Quumeilija ja vauveliini rv 36+1
 

Yhteistyössä