Kesäkuun kullanmurut *marraskuussa*

Mä kävin (vihdoin) ekassa neuvolassa ja sangen positiivinen fiilis jäi! =) Lippuja ja lappusia ja tietoa ja asiaa, tosin taisin tietää jo kaiken etukäteen :D Parasta kaikessa oli kun täti halusi ultrata. Siellähän se pikkuinen oli nätisti näkyvillä, heilutteli ahkerasti jalkojaan ja käsiäänkin välillä :heart: Tuli kyllä aivan huikea fiilis kun näki toisen jo liikkuvan. Sykekin näkyi ja kuului, 163 sanoi pikkuinen sydän. Lisäksi kuulemma nätisti alkanut jo kohtu kasvamaan =)

Hemoglobiini on noussut normaalilukemiin, jes! Elokuisen kohdunulkoisen yhteydessä mulla laski hb 90, eli 50 yksikköä normaalia alemmas :O Sen kyllä jo vähän huomasi olossaan. Mutta nyt siis se(kin) oli kunnossa.

Ällövaroitus! Viikonloppuna meinasin jo lyödä hanskat tiskiin koko raskauden suhteen kun vuodin koko viikonlopun beigeä limaa (yök, pahoittelut tämän tiedon kanssani jakaneille..) Odottelin vain enää että koska alkaa kunnon vuoto. No, eipä alkanut. Ja niin hyvävointiselta näytti pikkuinen äsken ultrassa että ei kai tässä nyt hätää ole. Se vuotokin on loppunut. Oliskohan tullut vaan puuhailtua makkarissa vähän liian kanssa :whistle:

Oireet on täälläkin helpottamaan päin, enää on lähinnä tissit kipeänä ja iltaisin meinaa vähän ällöttää. Väsymyskin on helpottamaan päin ja kykenen taas kohtuullisen normaaliin elämään, jes! Ultrassa saa kuulemma (tällä historialla) käydä vaikka viikottain jos siltä tuntuu. Kyllä mä taidan tällä näkemällä elää siihen nt-ultraan, johon ei pitäisi enää montaa viikkoa olla.

Kuusama ja jumppaava Pikku 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pecanpie
Moikka,

Hienoa kuulla Kuusama, että kaikki oli siellä hyvin! :)

Täällä on tullut takaisin kuumeilu ja sen lisäksi vielä järkyttävä päänsärky. Viikonloppuna oli ihan ok olo aina aamusta, mutta sitten heti puolen päivän jälkeen alkoi lämpö nousta ja pää kipeytyä. Tänään oli sitten jo heti aamusta niin heikko olo, että jäin kotiin viettämään sairaslomaa. Huomiseksi sain onneksi ajan työterveyslääkärille. Kun ei haluaisi koko ajan syödä Panadoliakaan. Eilen otin 1g päivällä ja sitten yöllä kolmelta yhden 500mg, kun ei kipu helpottanut. Ja mies on meillä vahvasti sitä mieltä, että jos ei lääkkeet ole vauvalle hyvästä, niin ei ole sekään, että äiti kärsii koko ajan ja on kivuissa. Ja kaipa siinä jotain perää onkin. Oletteko miten uskaltaneet syödä kipulääkkeitä? Parasetamoli kai on se harmittomin...?

Oliko muuten joku muu, joka voisi lisätä facebook-ryhmään? Jennyliini ei varmaan ole hetkeen ollut palstalla...

Ja iloisiakin uutisia; vihdoin dopplerillakin kuului tänään syke. Äkkiä se kyllä liikkuu pois alta, mutta kolmesti sain bongattua hetkeksi pienellä etsinnällä. :)

Boni 12+1
 
Mulla myös ollut päänsärkyä nyt parina päivänä ja yritän panadolilla saada sitä rauhoittumaan. Olen ymmärtänyt että paracetamol olisi vaaratonta. Se ei vaan aina auta päänsärkyyn... En tiiä onko hartiat sitten niin jumissa, että särkee siksi :(
 
Millimamma, täällä yksi kohtalontoveri. Oma mies ei ole ilkeä tai jättämässä, mutta hän on jäänyt juuri kiinni todella isosta valheesta. Meillä on muutenkin ollut vaikeaa, koska hän on kaksi kertaa aiemminkin pettänyt luottamukseni isosti. Minä en tiedä, haluanko tai pystynkö enää yrittämään. En voi iloita raskaudesta, koska en kestä ajatusta jäädä yksin, enkä kestä ajatusta, että antaisin anteeksi. Tilanne on kauhea. Oma olo tosi epätodellinen ja outo koko ajan. Haluaisin puhua tästä jollekulle ammattilaiselle, mutta eipä sellaisia kasva puussa ilmatteeksi ainakaan :(

Oma olo on muutenkin heikko ja huonovointinen. Hemoglobiini oli sentään noussut 111 -> 127.

Koitin tänään varata keskiraskaude terveystarkastukseen (th ja lääkäri) aikoja. Olivat tosi kiven alla. Sain ne sitten tammikuulle.

En aio käydä neuvolassa muuten kuin ihan pakolliset käynnit (eka käynti, keskiraskauden terveystarkastus ja raskaustodistus).
 
Älkää kaikki sinne Facebookiin kadotko, etten joudu yksinäni täällä höpöttelemään :)

Kuusama, ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia :)

Valkoinen, voihan kurjuus, minkä miehesi teki. Kovasti voimia :hug: Vaikea tilanne, jos ei pysty anteeksi antamaan tai enää luottamaan. Suhde kun ei voi kauhean hyvin toimia, jos luottamusta ei ole. Eikä erokaan varmasti ole helppo päätös. Etenkään tässä tilanteessa. Toivottavasti miehesi ymmärtää edes olla pahoillaan luottamuksesi pettämisestä.

Päänsärkyä ollut täälläkin. Ei onneksi kovin usein, mutta sitäkin kovempana. Alussa oli päänsärkyjä enemmän. Nenän valuminen loppui ja siitä alkoi sitten hirveä jysäri. Jatkuu edelleen. Panadolia en ole ottanut, vaikka onkin turvallinen (tytön odotusaikana söin panadolia jatkuvasti koviin liitos- ja selkäkipuihin), kun ei se oikein päänsärkyyn auta. Mitä sitä turhaankaan ottamaan. Toivon, että pääsen kohta nukkumaan, josko se päänsärkykin sillä helpottaisi.
 
Kesakuu2015@gmail.com voi laittaa tunniste tietoja ja nimen niin lisäilen ryhmään...meitä siellä yli 50 ja keskustelu vähintäänkin vilkasta:) siksi en ole kerennyt täälläkään paljon olemaan...ryhmää kohta varmaan suunnitellaan suljettavaksi joten jos haluaa vielä mukaan niin mieluiten melko nopeasti..
 
Onko tuo facebook-ryhmä salattu? Siis niin että kun liityn sinne niin kukaan kavereistani ei näe uutisissani että olen liittynyt tommoseen ryhmään?

Soittelin tänään Teratologiseen tietopalveluun ja voi vitsi oli hyvä palvelu!! Mullahan menee tuohon vuoteluun antibioottilääkitys, sen vuoksi kun on "portti alaspäin (vuoto) niin pöpöillä on myös portti ylöspäin". ensimmäistä kertaa nukuin yöni mielettömän hyvin ja olin sekaisin olinko ottanut aamuista antibioottia vai en ja lähdin sieltä kyselemään teenkö hallaa jos oon ottanut ja otan toisenkin ihan lähekkäin? Vastaus tuli ja hyvään tulokseen pääsin. Lisäksi keskustelin Panadolin (Paracetamolin) käytöstä ja hän vastasi että se on turvallinen lääke mutta maksimi vuorokausimäärä on siis 1g x 3 eli maksimissaan 3000 mg/vrk ja max. 1000 mg kerrallaan.
Lisäksi keskustelimme kalanmaksaöljystä ja kalaöljystä, koska olen niin huono kalan syöjä. Hän kehotti jättämään sekä kalaöljyn että kalanmaksaöljyn kokonaan käyttämättä, koska vaikka näistä luontaistuotteista on jätetty A-vitamiini pois niin silti maksa sisältää automaattisesti A-vitamiinia. A-vitamiinia ei välttämättä ole tutkitusti saatu kokonaan ravintolisistä poistettua, vaikka niin väitettäisiinkin. Ostinpa Apteekista juuri viime viikolla kalaöljykapseleita ja pistänpä kaapin perälle omalta osaltani. En tiedä haluaako kaikki tämmöstä höpötystä kuunnella, mutta aattelin että jotkut ehkä haluavat nämä asiat kuulla.
Suosittelen soittamaan tuonne, jos on kyse mistä tahansa lääkitykseen tai muihin apteekki/luontaistuotteisiin liittyvissä asioissa! Ymmärsin kyllä rivien välistä että luontaistuotteita he eivät suosittele lainkaan niiden tutkimattomuuden vuoksi. Lisäksi hän mainitsi että raskaana ollessa tulee välttää yli 38 asteen kuumetiloja sikiön epämuodostumariskien vuoksi.
Mulla on raskausoireena edelleen rintojen arkuus ja nyt tullut uutena kaiken voita sisältävien ruokien etominen, mä en tajua mistä tuo tulee.
Torstaina sairaalassa tarkistus onko hematooma kohdussa pienentynyt, jota tietysti kovasti toivon. Neuvolaan hematoomasta ilmoitin ja hän oli puhelimessa huuli pyöreänä että "hän ei ole kuullutkan että raskauspussissa sijaitsee hematooma", tiedättekö kuinka tuli turvallinen ja vahva olo tuosta kommentista? Toivotaan että kyseessä on sisukas kirppu kasvamassa!!
Onko muilla alavatsakipuja/kouristeluja päivittäin? Mulla noi alavatsaoireet johtuu osittain varmasti tuosta hematoomasta, mutta ainahan se on helpottavaa kuulla että on kanssasisaria.
Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Älkää ihan vielä sulkeko fb ryhmää! :D Mulla on huomena ultra ja jos sielä on kaikki hyvin ni sen jälkeen oli aikomus liittyä :)

Mä oon pari kertaa ottani pamolia päänsärkyyn. Yrittäny välttää vaikka turvallinen onkin.

Kylläpä jännittää huominen ultra!

aida1&pikkukaveri 12+3
 
Mie pysyn ainakin täällä palstalla, mukava kirjoitella nimimerkin takaa :) Usein kuitenkin tulee kännykällä lueskeltua ja sitten muutaman päivän välein jaksaa kirjautua sisään ja kommentoida...yritän aktivoitua enemmän :)

Täällä ootellaan nt-ultra aikaa, eiköhän se tällä viikolla tule. Verikokeisiin menen loppuviikosta, osallistumme seuloihin nyt kuten aikaisemmallakin kerralla.

Mutta eipä tänne sen kummempia kuulu, olot samat kuin ennenkin. Ruokailurytmi pidettävä tasaisena tai muuten tulee heikko olo.

Catnip82 + kyytiläinen 9+2
 
Mäkin mielelläni pysyn täällä nimimerkin takana, eli palstailu jatkuu :) Enkä muutenkaan jaksa facea nykyään ihan hirveesti enää käyttää. Yritetään me jäljellä olevat kirjotella kuulumisia aktiivisesti.

Mulla ei oo päänsärkyä ollu, mutta hartiat jumissa. Onneks pääsen tänään illalla hierontaan :) Huimausta sen sijaan on tosi paljon. Voi olla että verenpaineet aika alhaalla kun neuvolassakin ne oli normaalia alempana. Inhottava tunne vaan kun ei oikein yksin kauppaankaan uskalla. Viimeks kun olin niin piilouduin johonki lankahyllyjen väliin ja oli pakko istua lattialle hetkeks, olin ihan varma että pyörryn heti. Onneks oli trippi mukana, join sen ja istuin hetken ni pääsin vielä kotiinki. Onko muilla samalaista ongelmaa?

Paha olo on helpottanu, enää oksennan korkeintaan kerran päivässä ja sekin tulee yleensä vasta illalla niin ei häiritse työntekoa.

Omega3 en oo hankkinu enkä oo ajatellutkaan. Syön sen verran kalaa että uskon saavani siitä tarvittavat rasvahapot.

Ens viikon nt-ultra alkaa pikkuhiljaa jännittämään, eipä auta kun odotella rauhassa :)

Niiskuilija ja 11+5
 
Minä myös ajattelin pysytellä täällä :D Me kotiuduttiin yöllä reissusta, ei tullut nukuttua kunnolla siis pariin yöhön+ koko eilinen kävelyä, voin kertoa että olin todella kuolemanväsynyt ja jalat on aivan mielettömän kipeät! Ja se turvotus eilen illalla, huh :D
Mulla olis torstaina toinen ultra täällä, pelottaa jotenki ihan kauheesti, mulla ku nuo oireet on vähentynyt aivan kauheesti, vaikka voi olla ihan normaaliakin.. Mutta kai se on myös normaalia jännittää aina nuita ultria.
Niiskuilija, mulla myös ollu tommosta huimausta, mulla niihin kyllä liittyy myös semmosta huonoa oloa, mutta todella inhottava vaiva!
Tänään 11+0 :)
 
Niiskuilija, huimaustahan voi olla jo senkin takia, kun on hartiat jumissa. Mutta täällä myös yksi, jolla on välillä tullut heikotuskohtauksia. Kaksi pahempaa ehti tulla, ennenkuin aloin pitämään suklaapatukkaa aina mukana. Tosiaan syöminen on auttanut nopeasti. Ikävä tunnehan se on ja alkuun kyllä pelästytti niin, etten hirveästi uskaltanut liikkua mihinkään kauemmas. Nyt jo uskallan, mutta huolehdin tosiaan siitä, että sitä suklaata on mukana :)

Kyllä minäkin sitä panadolia ottaisin päänsärkyyn, jos siitä olisi jotain apua... Mutta kun ei ole. Onneksi ei ole tänään jatkunut pääkipu. Yöunet auttoi :) täytyy yrittää vielä juoda paljon.

Mulla on ilmeisesti häpyluun liitoskipuja. Tytön odotusaikana tälläistä ei ollut, mutta sisko kertoi, että kuulostaa just häpyluun liitoskivuilta. Hällä oli niitä ekassa raskaudessa ja on nyt tuossa toisessakin. Luotan siis siihen, että tietää, mistä puhuu ja kyse tosiaan on niistä liitoskivuista. Ikäviä ne kuitenkin on. Mutta mitäpä sitä ei kärsisi :D kunhan kaikki menee hyvin.

Miiula, noilla viikoilla oireiden vähentyminen taitaa olla ihan normaalia :) mä ainakin nyt nautin, kun pystyn taas laittamaan ruokaa ja jaksan tehdä asioita. Ei tämä vaihe kauaa kestä kuitenkaan, jos mennään samalla kaavalla kuin tytön odotusaikana, jolloin pahat liitoskivut tuli kiusaksi jo ennen puoltaväliä ja rajoitti lenkkeilyä ja kaikenlaista rehkimistä (siivoaminen ym.).

Siskon sain värvättyä leipomisavuksi tytön synttäreille :) vähän helpottaa, kun ei tarvi kaikkea yksin ehtiä. Tai jaksaa.
 
Pihla, sitä mä oon kans täs ajatellu ja siks meen tänää hierojalle :) Vaikkakin mulla on ongelmia näitten hartioitten kaa aika paljon ylensä, käyn välillä työterveyden kautta fyssarilla sitten kun meen niin jumiin ettei pää käänny. Ja ikinä ei oo siltikään tällasia huimauskohtauksia ollu. Mutta siis poissulkemistekniikalla lähestyn ja hierotan itteäni niin että se ongelma olis ainaki poissuljettu tän huimauksen osalta :)

Miltä ne liitoskivut tuntuu?
 
Moi kaikille :)
Olen pitänyt taukoa täysin palstailuista niin henkisen kuin fyysisen pahanolon takia. Koulun työssäopiminen vie kaikki mehut minusta ja koneella olo saa pahoinvoinnin pahenemaan..

Millimamma Mun on pakko sulle sanoa, että ymmärrän täysin sua. Oon itsekin ollut sekaisin ja toivonut jopa sitä keskenmenoa :( Tuntuu vain niin pahalta jäädä yksin. Suosittelisin puhumaan tunteista avoimesti, itse olen sitä nyt tehnyt ja tämän viikon ajan olen alkanut taas innostumaan tästä raskaudesta. Ihanaa, kesällä meidän perheessä on vauva :heart: (Toivottavasti). Mutta rankka prosessi se on ollut, ei ole helppoa jäädä yksin, mutta kyllä tästä pärjää :)

Se olis kahen viikon päästä eka ultra..toiv siellä ny olis elävä pikkuinen matkassa mukana. Olot ainakin antais viitteitä, et olis. Huh, toivottavasti helpottaa edes rv12.
vatsasta Se on alkanut pömpöttämään ja lähtee jotenkin pyöristymään jo tuolta rintojen alapuolelta..kuin hakien muotoa :D Turvotusta se on, ja kun painaakin ylävatsaa niin tuntuu pahalta. Kipuja välillä on selässä (harvoin, lyhyt kestoisia) ja vatsassa niitä vihlonta/kiristys tunnetta, kun aivastaa.

Ja rinnat!!! Kasvaako nämä läpi tämän raskauden tähän tahtiin????? Mitkään rintaliivit ei enää sovi ja rintaliivien lisäksi joudun käyttämään urheiluliivejä..sillä tissit ovat todella kipeät!!! Johan nämä repeävät jos kasvu jatkuu tähän tahtiin!!! Ei kivaa :LOL:

rv9+5
 
Minäkin meinasin tällä palstalla pysytellä.

En aina jaksa kirjautua ja kirjoittaa, mutta luettua tulee päivittäin.

Täällä päänsärkyä myös. Mulla on useamman päivän putki taas. 2 viikkoa sitten samanlainen. Se on migreeniä, mutta tosi laimeeta. Liekö raskauden takia, ikinä ei näin helppoa migreeniä ole ollut. Vain päätä särkee ja hajut kuvottaa. Panadol vie kivun, muttei kuvotusta. Nyt on taas parempi päivä.

Voitteko kuvitella tilanteen, kun menee vieraaseen kaupunkiin työmatkalle ja mennessä aja ohi märäntyneelle kananmunalle haisevasta tehtaasta! Siis ihan hirveää! Auto haisi vielä monta tuntia sen jälkeen kuvotukselle. Meinasi pukli tulla toisen kerran tämän raskauden aikana, ei vielä tullut.

Ultra aikakin tipahti postiluukusta 1.12 olisi varattuna. Jännä, ettei sitä odota oikeastaan yhtään. Varmaan sen takia, kun viimeksi neuvolassa oli kaikki kunnossa ja lääkäri näytti sykkeet sun muut.
 
Pitkästä aikaa minäkin tulin kirjoittelemaan. Facebook-ryhmä saattaisi kiinnostaa, mutta en vielä halua kertoa raskaudesta yleisesti. Eli näkyykö ryhmään liittyminen kavereille? Minullahan ei ole vielä ollut ensimmäistä neuvolaakaan, kun laskettu aika on vasta loppukuusta. Eikä alkuraskauden ultrassa käyty, joten vähän vielä epävarma olo tämän raskauden suhteen.

Oma olo on edelleen pysynyt samana. Valtava väsymys verottaa voimia ja pahoinvointi tekee työnteosta vaikeaa. Töistä kotiin tullessa tekisi mieli vaan nukkua tai vähintäänkin makoilla. Maha on jo nyt niin turvoksissa, että joutuu piilottelemaan. Aikaisemmissa raskauksissa maha on näkynyt vasta paljon myöhemmin. Mahan koon perusteella meille on tulossa vähintään kolmoset :D

Toukkamasu ja vaavi 8+2
 
Oireet hävinnyt kokonaan, mikä kai on näille viikoille ihan normaaliakin. En tiiä sitten, onko myös rintojen turvotuksen häviäminenkin normaalia? Mutta, eilen ja tänään tullut vähän rusehtavaa vuotoa. Ei kipuja. Aikasemmin ei oo ollut mitään vuotoja. Ihan hirvee olo elää epätietoisuudessa. Pe on ultra...

Staffy 12+1
 
Tähkä81
Sama juttu, ultra on joulukuun puolella, ja haluaisin liittyä vasta sen jälkeen FB-ryhmään.

Muuten menee vaihtelevasti, mutta toivottavasti parempaan päin. Sunnuntai oli tähän mennessä hirvein päivä. Oksensin silloin aamusta iltaan n. tunnin välein, samoin oksensin koko lauantai-illan. Eilinen ja tämä päivä ovat olleet paremmasta päästä. Olo on jopa välillä ollut melkein normaali, eikä eilen tarvinut oksentaa kuin kerran. Tuntuu voitolta :D

Tähkä81 9+2
 
Ilmeisesti siellä fb-ryhmässä on jo niin paljon väkeä, että täytyy sulkea jottei ihan leviä lapasesta. Voihan sitä aina tehdä toisenkin ryhmän. Itse viihdyn täällä nimimerkin takana :)

Tsempit kaikille tuleviin ultriin! Tällä viikolla tuntuu niitä olevan jo monella :)

Tää mamma oli viikonloppuna reissussa kaverin luona ja huomenna taas Helsinkiin liiton järjestämään marssiin :) Siitä varmaan huomenna on uutisissa enemmänkin. Mukavaa kun pystyy jo vähän reissaamaan kun olo on helpottanut ja tuo mies on ihana, että hoitaa taaperoa ja saan välillä tuulettaa päätäni. Samalla reissulla käyn kaverilta hakemassa heille turhaksi jääneen kehdon :heart: ja muutamia vauvatavaroita :)

Ja kyllä mulle on jo alkanut oikea vauvamaha kasvaa, viikottaisista mahakuvista sen huomaa. Paljon nopeampaa kyllä tuo kohtu kasvaa (koska vauvahan on edelleen pieni) nyt toisessa raskaudessa!

Ja päänsärkyä on mullakin ollut, yhden buranan otin appivanhemmilla kun ei heillä panadolia ollut. Ohjeessa oli, että ei viimeisellä kolmanneksella ja että alussakin vain lääkärin suostumuksella, joten kotiin ostan kotiin kyllä panadolia, mutta en aio tuosta yhdestä syödystä nelisatasesta nyt mitenkään stressata ja panikoitua.

lauwra & pulla 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Niiskuilija, mulla liitoskivut lantionseudulla on sellaista särkyä ja vihlomista. Tytön odotusaikana loppuvaiheessa tunsin itseni grillatuksi broileriksi, jolta revitään jalkoja irti. Että sellaisia pikkukipuja :D häpyluun liitoskivut on enemmänkin polttelua ihan tuossa alhaalla. Saa nähdä, miten pahaksi ne vielä äityy. Onneksi saan oman tukivyöni varmaankin ensi viikolla :)

Lauwra, täällä myös huomattavissa ihan selvä pömpötys aamusta alkaen ja niin, ettei edes vatsaa sisään vetämällä saa alamahaa litteäksi :D tytöstä pullahdin muistaakseni joskus rv16+, eli melko aikaisin silloinkin. Mutta mä olen niin lyhyt ja hoikka (silloin suorastaan laiha), että senkin takia näkyy aikaisin. Selällään maatessa kohtu tuntuukin ihan selvästi.

Pisamia, hyviä jatkoja :hug: Mikä sitten onkaan poistumisesi syynä.

Tänään on liitoskipuja ollut ihan mukavasti. Etenkin nyt iltaa kohden. Jospa ne jotain kertoisi. Ei kai niitä olisi, jos ei mitään olisi meneillään. Taitaa kostautua kummipojan nostelu. Se kun on melkoinen järkäle meidän tyttöön verrattuna, vaikka vähän nuorempi onkin :)

Miehenkin kanssa oli pientä kränää. Mua ärsytti, kun se tapansa mukaan töistä tultuaan upposi ensin jonkun typerän kännykkäpelin maailmaan ja sitten koomaantui telkkarin ääreen. Siitä ei ollut mitään seuraa mulle tai tytölle. Se ei näe eikä kuule mitään, kun se pelaa kännykällä tai tuijottaa telkkaria. Se sitten otti nokkiinsa, kun pyysin, että yrittäisi edes vähän olla läsnä tytöllekin. Jos töissä on ollut rankka päivä, niin sen voi kertoa. Mutta tämä tosiaan on melkein jokailtainen ongelma, että se kännykkäpeli ja telkkari vetää miestä puoleensa. Minustakin olisi ihan kiva joskus keskittyä johonkin tv-ohjelmaan 100%, mutta en voi, kun tyttö on hereillä ja mies koomaantuu ihan täysin. Siitä sanoin, niin mies suuttui ja häipyi kauppaan. Oli tarkoitus ottaa vielä puheeksi, kun se tuli takaisin (jäi pelaamaan, soitin sen perään, kun viipyi, että oikeestiko se nyt suuttui), mutta en voinut, kun se toi mulle suklaata. Ehkä se tajusi hölmön käytöksensä. Mua vaan turhauttaa, kun joka ilta pitää erikseen pyytää laittamaan se kännykkä pois ja kuuntelemaan, mitä lapsi juttelee.

Täällä taas nukkumaan pääsyä odottelen, kunhan taapero on saatu nukahtamaan :)

Pihla 13+2
 
"Mae"
Mä liityin siihen fb-ryhmään, mutta mieluummin kuitenkin tänne kirjottelen.

Mulla olis huomenna se ultra aamusta ja sen jälkeen joudunkin ylimääräiselle neuvolalääkärikäynnille. Mulla migreenipäänsärkyä ja se on nyt kestänyt toista viiikkoa. Panadolista ei tietty mitään apuja. Ensin sain vaan soittoajan, mutta soittivatkin heti perään, että ehdottomasti tultava näytille. Buranaa ei kuulemma saa ottaa ekalla eikä vikalla kolmanneksella. Mielellään ei edes tokalla. Mulla on ollut viime keväänä estolääkityskin, mutta eihän sitä nyt voi ottaa.

Nyt vaan olen yrittänyt selviytyä, välillä onkin ihan jees.

Mulla ällöttää nyt ihan älyttömästi broiler ja ruisleipä. Samoin salaatinlehdet ja paprika. Juuri ne mitä yleensä syön. Nyt syön sitten epäterveellistä vaaleeta leipää ilman salaatteja ym. Kurkku kyllä uppoaa, samoin porkkana ja hedelmät. Liha voisin syödä vaikka kuinka.

Huomenna enempi.

Mae ja mini 11+3
 

Yhteistyössä