Kesäkuun kullanmurut *marraskuussa*

Matruusi78, olipas sulla kurja sektiokokemus :( toivotaan sitten, ettet enää sektioon joutuisi. Mun kokemus oli ihan hyvä ja henkilökuntakin oli mukavaa :) anestesiahoitaja kyseli vointia ja piti minut ajantasalla. Tyttökin saatiin vahingoittumattomana maailmaan :) heräämössäkään en viettänyt edes kahta tuntia, ennenkuin pääsin osastolle. Ihan hyvä kokemus, mutta eihän sitä tiedä, miten seuraava mahdollinen sektio sitten menisi.

Kuusama, täällä toinen väsynyt ja kärttyinen! Tänään olen ollut tosi pahalla päällä melkein koko päivän. Ja väsymys on aivan tyrmäävä! Tuntuu, että kroppa painaa tonnin, eikä kertakaikkiaan jaksaisi vääntyä sohvalta ylös ollenkaan. Hehkeä olen siis minäkin :D

Googlettelin tänään, saako raskaana ollessa syödä kebabia. Löysin jonkun vanhan kaksplussan keskustelun, missä joku oli vastannut, että "ei saa, lapsesta tulee muuten karvainen" ja repesin aivan totaalisesti... Nauraa räkätin vedet silmissä ja sekä mies että tyttö katsoivat vähän oudosti :D mitenniin outo? :D jätettiin kuitenkin kebabit väliin, kun se naurupuuska sai minut jaksamaan vääntäytyä sohvalta ylös.

Tissit on kipeytyneet entisestään. Etovaa oloa on edelleen. Etenkin jos tulee yhtään nälkä. Mutta kaikista pahin on se VÄSYMYS! Se on jotain aivan käsittämätöntä. En ole ikinä ollut niin väsynyt kuin nyt. Onneksi ei sentään ole aamusta asti, vaan iskee siinä kolmen-neljän aikoihin ja jatkuu siihen saakka, että pääsen nukkumaan. Toisaalta jos se väsymys iskisi jo puolen päivän jälkeen, ymmärtäisin nukkua päiväunet, kun taapero nukkuu :D onneksi en ole töissä. Tänään oli jo työn ja tuskan takana raahautua tuohon seinän toiselle puolelle naapuriin, kun tuli kutsu mansikkatortulle. Ihan ylitsepääsemätöntä :D mutta menin.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille :) minä käyn kohta nukkumaan, kunhan tuo taapero simahtaa ensin.

Pihla 11+0 POKS! :D toivottavasti saan poksua vielä monen monta kertaa :)
 
Mae
Pikainen käväisy vain....

Englannista palattiin ja mun väsymys on tiessään, samoin kärttyisyys :O Rinnat on todella kipeät, taas. Viikon päästä olisi nt-ultra, mutta yritän huomenna soittaa sinne ja siirtää viikolla.

Onko muilla jo äitiysvaatteita käytössä? Mulla nyt ollut 2 päivää äitiysfarkut jalassa ja mikä ihana tunne onkaan, kun ei purista :) Mulla selkeästi lantio levinnyt niin, että tavalliset housut puristaa.

Lonkka mulla on kipeytyny jo n. 3kk sitten ja nyt epäilenkin, että siellä on limapussi tulehtunut. Mitenköhän se meinataan hoitaa, kun yleensä hoitona buranakuuri+kortisoni+lepo. Lepo on ainut mihin nyt suostun edes noista.
Nivelet muutenkin löystynyt jo paljon (olen muutenkin todella yliliikkuvaa sorttia) ja yöllä kun esim. käännän kylkeä, niin rutina vaan käy koko selkärangassa.

Nyt nukkumaan kuitenkin, aamulla herätys 5.30.

Mae ja Mini 9+1
 
Pitää tulla tänne poksumaan, 8+0! <3

Koko viikonloppu meni taas oksentaessa ja nyt heräsin vaille 5 kauheaan nälkään joten pakko oli tulla syömään kun on ruokahaluja..toivottavasti pysys sisällä jo, eilen illalla jo mietin että kohta joudun osastolle tiputukseen kun alko olla niin heikko happi..:/
 
Voimia väsymysten ja pahoinvointien kanssa :)
Esikoista odottaessani sain kuulla naistenklinikan lääkäreiltä lohdutuksen sansen oloihini "Kun äiti voi huonosti raskaana, niin lapsi voi hyvin"

Pihla, hahhaa juu noi keskustelupalstojen jutut on kyl välil nii hauskoja :D Iteki niit joskus lueskellu, saa kyl hyvät naurut :D

Mulla jatkaa tissit kasvuaan, nää on ihan oikeasti järkyttävän kokoset ja kipeät. Nuorempi lapseni tykkää halailla tosi paljo..ja tämä halailu sattuu niin paljon!

Pahoivointi on päivittäin vaihtelevaa..voimakasta tosinaan. Kokoaika pitäisi syödä..mutta ruoanlaitto on todella hankalaa. Se oksettaa! Ruoka oksettaa! Mutta silti välillä minun teke mieli kunnon kotiruokia :D Sitä punasta lihaakin, mitä en todellakaan syö :D
Tänään meinaan yrittää tehdä kasvissosekeittoa, sitä kun himottelin eilen illalla. Täytyy vaan muistaa syödä ennen ruoanlaittoa niin olokin on hyvä.

Ja mulla on alkanut tulee välillä niin, että kun meen makuulleni ja silmät kiinni niin alkaa pyöryttämään. Se kyl rosi ilkeen tuntusta :(

Katselin tossa kalenterista, että jos kaikki menee hyvin, niin näitä ikäviä oireita (lue: pahoinvointi) kestää enää vain tämän marraskuun. Enää siis kuukausí! Huh, nyt tuntuu pitkältä ajalta, mutta päivä kerrallaan. Joulukuussa toivottavasti on helpompi olla :)

rv7+4
 
Tähkä81
Ehkä mäkin viimein rohkenen liittyä joukkoon, jos sopii. Viimekuista kesäkuu-kirjoittelua seurailin pari viikkoa taustalla. Eli: Tähkä81/33 v./1. lapsi/sairaalan kohtaan voi vielä laittaa kukkaset. Laskettu aika on nettilaskurien mukaan 20.6., ja viikkoja pitäisi tänään olla kasassa 7+2. (Sori, en saanut noita punaisella.)

Oireet... Tolkuton väsymys alkoi ennen kuin tiesin olevani raskaana. Oltiin just tultu reissusta ja ajattelin, että onpas muuten pahin jetlag ikinä. Olikin vauva, ihan suunniteltu kyllä. :) Väsyn lisäksi palelin alussa koko ajan, ja 7. viikon alusta asti on ollut melkein ympärivuorokautista pahoinvointia. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin kahdesti, mutta jatkuva kuvotus on kammottavaa. Sipsit ovat täälläkin auttaneet, ja niitä tekisi mieli vetää joka päivä. :D Mahaan on myös varsinkin iltaisin kerääntynyt ilmaa, joka ei tule pois röyhtäisemällä ja tekee olon tukalaksi. Ei ole hehkein fiilis.

Viikonloppuna oireet hävisivät yhtäkkiä kokonaan pois, mikä taas sitten sai panikoimaan ja miettimään, onko kaikki hyvin. Nyt alkaa pahoinvointi palata, mutta varasin silti keskiviikolle varhaisultran. Hirmu kallista touhua, mutta mieskin oli jo sitä mieltä, että jos se mua rauhoittaa, niin mennään.
 
Voi väsymys tosiaan! Varsinkin aamuisin tekee tiukkaa saada itsensä kammettua ylös sängystä. Käyn ihan puolivaloilla koko aamupäivän, odottaen vain hetkeä kun neiti käy päiväunille ja saa itsekin ottaa torkut. Ulkona vallitseva harmaan ankea keli ei kyllä yhtään auta..onneksi ulkoilu piristää jonkin verran.

Aamuisin myös tuntuu, että voisi syödä ihan koko ajan, ja tulee kuvottava olo jos ei syö. Tähänkin kuitenkin auttaa raitis ilma. En kyllä muista tällaista väsymystä edellisestä raskaudesta, mutta silloin kävikin "vain" töissä ja sai nukkua töiden jälkeen ja viikonloppuisin. Nyt kun kotona niin ei tuo neiti äidille armoa anna :)

Ensi viikolla olisi eka neuvola, täällä täytetään esitietolomake nykyään netissä ennen neuvolaa. Jospa siis hieman vähemmällä selviäisi ekasta neuvolakerrasta. Ajattelin kyllä sitten pyytää kuuntelemaan sydänäänet, vaikka ne ei suurella todennäköisyydellä vielä kuulu, mutta voihan sitä yrittää :)

Catnip82 + kyytiläinen 7+1
 
Hajuaisti toimii vähän liiankin hyvin, vaikka on nuhaa. Ei niin kiva juttu, melkein kaikki kun haisee todella pahalta.

Raskauslaskurin mukaan nyt olisi 6+3 ja la 26.6. Milloin viimeistään neuvolaan on otettava yhteyttä? Sitä ennen pitäisi kyllä se testikin tehdä ja todeta positiivikseksi. :whistle:
 
Löllerö82, jos kelalta haluaa rahaa niin oliko ennen rv20 kun pitää olla neuvolassa käytynä, eli vielä siulla aikaa on :) Toki jos haluaa nt-ultraan niin kannattaa olla lähiviikkoina yhteydessä. Usein eka neuvola on rv8-9 ja sieltä saa lähetteen tuohon nt-ultraan. Mutta raskaustestin tekeminen on hyvä lähtökohta :D

Tuo hajuaisti on kyllä parantunut..ei olisi aina niin väliksi :)
 
Catnip82, ihan kauhean kova väsymys täälläkin. Mä tosin oon nyt palannut töihin kun pahoinvointi on hellittäny sen verran. Röhnötin äsken varttitunnin pöydän reunalla, onneks siivoojat tuli paikalle, olisin varmaan nukahtanu.

Lisäks närästyksen ja rennien kanssa on nyt tutustuttu. Muutenki kun tätä palstaa lukee niin samanlaisia oireita meillä kaikilla oireilevilla tuntuu olevan, joillain lievempiä ja joillain sitte pahempia :)

Housut puristaa mullakin. Aivan valtava turvotus ja jos laitan tavis housut kiinni asti niin painaa mahaa! oon nyt siis töissä sepalus auki ja pitkä paita päällä :LOL:
Pitäisköhän kenties mennä kotiin äitiysvaatekaupan kautta...hmmm...

Luin toss muuten turvavyön alentajasta. Mä kun ajan joka päivä reilu 70 km työmatkaa niin ajattelin että olisko paikallaan. Onko kukaan kokeillu? Mulla ainakin vyö nousee aika ylös automaattisesti autossa.

Niiskuilija ja 9+4
 
Olen myös miettinyt turvavyönalentajaa... Jos jollain on kokemusta niin kertokoon! Periaatteessa normaali kolmepistevyö on turvallinen raskaana olevalle ja mitä noita vyönalentajan ohjekuvia katselin, niin eihän kukaan pidä sitä alavyötä mahan päällä! Pitäisi päästä testaamaan ennen kuin pystyy sanomaan onko siitä oikeasti hyötyä.

Meillä oli sitten hippalot ja kyllähän lähes kaikki vieraat sai raskauden selville. Viimeisimmät baarissa kun tuputtivat mulle juomaa ja yritin vaihtaa sen cokikseen :D nyt on pieni ahdistus siitä, että jos ensi viikolla (!!!) ultrassa onkin jotain pielessä...
 
Äitiysvaatteita mulla ei vielä ole käytössä. Collari-linjalla mennään :D mun ainoat olemassa olevat mammafarkut jäi mun siskolle lainaan reilut 1,5 vuotta sitten, enkä voi pyytää niitä takaisin epäilyksiä herättämättä... :D varmasti saan ne takaisin, kun haluan, mutta kun en halua vielä raskaudesta kertoa. Tai haluan kyllä, mutta en uskalla.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista taas! Joku oli niitä saanut :) ihanaa luettavaa :)

Hyvälle ystävälle kerroin raskaudesta tänään, kun oli kylässä. Ollaan tunnettu 20 vuotta. Hällä on ollut vaikeita asioita elämässä ja ajattelin, että vauvauutinen piristää varmasti. Hän tietää myös keskenmenosta. Oli kyllä ihanaa saada aikuista seuraa, kun mies on taas myöhään töissä. Ja vielä ihanampaa oli se, että vaikka harvoin nähdään, niin tyttö ei ujostellut yhtään, vaan viihtyi vieraan kanssa hyvin. Ja tämä mun ystävä tykkää lapsista, niin oli tosi kiva, kun oli vähän vapaampi olla, kun tytöllä oli joku muukin touhukaveri :) tosin päiväunet on vasta nyt, että varmasti kostautuu illalla :D

Mulla meinasi aamulla mennä taju. Ensin meni käsistä voimat (voitelin leipää aamulenkin jälkeen), sitten alkoi hikoiluttaa ja tehdä pahaa ja lopulta tuntui, että taju menee just. Äkkiä tyttö alas tuolilta ja mehua juomaan. Onneksi oli ne leivätkin siinä lähes valmiina. Syöminen ja mehu helpotti nopeasti. Varmaan siis verensokerit laski liian alas, vaikka söin rahkaa ennen aamulenkkiä ja join mehuakin. Oli kyllä kamala tunne. Tuli tosi huono olo, ettei tehnyt mieli syödä, mutta tiesi, että nyt on pakko. Kun vähän sai syötyä, niin se huonovointisuuskin helpotti. Jatkossa syön tukevamman aamupalan ennen lenkkiä. Ei tuo mun vajaa 2v. pärjää, jos multa menee taju.

Pihla 11+1
 
Oh, mun kohta 2 v kirjoitti äsken, en kyl taujuu miten sai lähetettyä... Mulla on ollu toi turvavyöalentaja kaikissa kolmessa raskaudessa ja kyllä se ohjaa sen vyön eri tavalla kun jos se vain on vatsan alla...ite oon tykänny, monen mielestä varmaan ihan turha juttu mutta ainakin kun sisko oli raskaana ja auto ajoi heitä päin niin siraalassa kysyttiin että oliko sellainen käytössä. Se ottaa kivasti sen vyön pois sieltä kiristämästä ja vois kuvitella kylä et kolaritilanteessa niin suojais vauvaa.
 
  • Tykkää
Reactions: lauwra
Nii hankinnoista...ei tässä todellakaan mitään olla hankittu eikä mitään tarvitakaan :p Kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta on jo valmiina kun on nää 3 muuta pientä tässä jolta perii...lähinnä meiän tarttee hankkiutua eroon tavaroista tässä ennen niin myymistä ei ostamista. Autokin on jo sellanen et sinne menee 7 hlö niin mahtuis jopa vielä yksi tämän jälkeen...
 
Mun teki mieli aamusta soittaa neuvolaan kun pahoinvointi on loppunut... mutta empä onneksi soittanut! Äsken halasin pönttöä ekan kerran ihan kunnolla. Kamalaa, mutta tiedämpä että kaikki ainakin jollain tasolla ok.

millimamman kokemuksen perusteella voisin tuota vyötä harkita :) miltä viikoilta olet alkanut sitä käyttämään?

Itse kaivoin äitiysvaatteet kellarista ja muutamia uusia olen ostanut kirppinseltä. Kunnon farkut pitäisi ostaa. Mitään hankintoja ei oikein tarvi tehdä kunhan mahassa on vain yksi vauvanalku... kaksospommi kyllä muuttaisi kaiken.

lauwra & pulla(t?) 9+5
 
Selviääkö sulle lauwra ens viikon ultrassa onko sieltä yksi vai kaksi pientä tulossa?

Itselleni ei mitään uutta kuulu, jollakin tavalla on paha olo koko ajan. Joko pyörryttää, oksettaa tai väsyttää tai sydän hakkaa holtittomasti tai sitten nuo kaikki yhtä aikaa. Ei tarvi paljon mitään ylimääräsiä menoja sopia..

Unet on mulla olleet viime aikoina ihan hulluja. Näen ja muistan tavallisestikin paljon unia mutta nyt se on ihan jatkuvaa, joka yöltä monta. Viime yönä esimerkiksi sain keskenmenon ja synnytin pienen mustekalan. Olin ensin ihan kauhuissani kun poimin jonkin möntin veren seasta mutta sitten se paljastui mustekalaksi joka tarrautui mun sormeen kaikilla lonkeroillaan. Se oli ihan tavattoman söpöä ja olin lopputulokseen tosi tyytyväinen. Kuka nyt vauvaa haluaa jos voi saada mustekalan? Viime yön muut unet onkin sitten julkaisukelvottpmia.. :D

Meillä eka neuvola huomenna ja se ei jännitä, mutta nt-ultra ja veriseula kyllä jännittää ihan kamalasti. Ehkei pitäisi vielä hermoilla niitä, mutta mulla pyörii kamalia ajatuksia päässä jatkuvasti kun olen tajunnut ettei niihin ole enää montaa viikkoa. Olen jopa miettinyt etten osallistuisi koko seuloihin, kun tuntuu etten kestä joutua tilanteeseen jossa voisin joutua luopumaan tästä raskaudesta. Toisaalta sitten hermoilisin koko raskauden ajan. Sietämätöntä. Pyöriikö tulevat seulat muilla mielessä jo tässä vaiheessa?

AUkko ja 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Suhta aikasin oon alkanu käyttää sitä turvavyönalentajaa koska on se tuntunu kivalta nyt kans tän turvotuksen kaa kun en oo ikinä tykänny et mikään kiristää alavatsaa edes alkuvaiheessa, mulla tulee siitä paha olo ja oksetta jos kiristää alavatsaa niin nyt oonki ollu ihan verkkarilinjalla, en oo halunnu käyttää äitiysvaatteita koska sen huomais heti näissä mammapiireissä. Ja vaikka se vauva on todella pieni ja syvällä vatsassa onkin nin oon miettiny et kolarissa jos se turvavyö kiristäis kovin ja äkkiä niin kyllähän huomosti voi käydä samalla tavalla jos vaikka tulee kova isku suoraan alavatsaan..? Hmm no nää on näitä mun mietintöjä.

Mua hermostuttaa ultra ylipäätänsä että onhan siellä joku ja oikeassa paikassa..täällä ei pääse np-ultraan ellei mene verikokeisiin. En usko että mikään sais mua keskeyttämään..ois sitten ne vastaukset mitä tahansa..
 
Millimamma, onpas outo käytäntö, ettei pääse ultraan, jos ei mene verikokeisiin! Mä en tytöstä käynyt verikokeessa, enkä käynyt tälläkään kertaa. Ultraan olen kuitenkin päässyt ja tosiaan rakenneultraankin tuli jo kutsu. Mullakin aika painavat syyt pitäisi keskeytykseen olla. Siis sellaiset, että vauvalla ei ole mahdollisuutta selvitä hengissä tai jos selviää, niin kuolee pian syntymän jälkeen. Taikka sitten sellainen, ettei lapsen elämä olisi elämisen arvoista. Joku todella vaikea kehitysvamma, ettei kykene millään tavalla normaaliin elämään. Joku downin syndrooma tuskin saisi minua keskeyttämään raskautta.

Seulat hermostutti minuakin jo plussasta asti :D eli mun tapauksessa se ultra. Kerran on nt-ultrassa todettu keskeytynyt keskenmeno ja se kyllä jätti jälkensä. Tytön kohdalla aloin hermoilemaan rakenneultraakin jo heti nt-ultran jälkeen :D nyt menen, ainakin vielä, päivän kerrallaan. Rakenneultraan on vielä pitkä aika ja tässä on joulut sun muut välissä.

Etova olo oli poissa koko sen ajan, kun ystävä oli kylässä. Nyt sitten koko illan on taas etonut. Ja väsyttänyt. Alavatsa tuntemuksiakin on tänään ollut taas enemmän. Ei kuitenkaan mitään huolestuttavaa, vaan niitä mulle normaaleja tuntemuksia :) viime yönä sai myös ravata pissalla 3 kertaa ja aamulla oli kuitenkin kamala pissahätä :D ajattelin yöllä, että kyllä se on tämän arvoista, jos kaikki vaan menee hyvin. Vaikka vähän jo toivoisin, että tuo etova olo pakkaisi laukkunsa ja häipyisi :D mutta kestän kyllä senkin.

Hankintoja meidän ei edes tarvi hirveästi tehdä, kun tytön jäljiltä tosiaan on kaikki tallessa. Jos sattuisi tulemaan poika, niin voitaisiin siskon kanssa vaihdella vaatteita päittäin, kun heille lupailtiin tyttöä ja esikoinen on poika :) tytölle puolestaan vaatteetkin olisi jo valmiina. Alkaen koosta 44cm :D tyttö siis tosiaan oli pieni syntyessään.
 
Mä kävin tänään labrassa ja kyllähän se sitä verta ottikin :O monta putkiloa.. Ja seuloihin osallistutaan, vaikka eihän se kaikkia sairauksia/vammoja seulokaan.
Ultra kutsukin tuli tänään, pari viikkoa pitäs ootella. Samassa oli rakenneultraanki aika. Tammikuulle :D Ja vähän toi nt-ultra jännittää, mut enemmän just se et onko sielä ketään (hengissä).

Tänään on taas vaihteeks väsyttäny ja ihan asenteella. Päätäki särkee.
Tietääkö joku et voiko raskauspahoinvointi alkaa vasta viikolla 9? Mulla ei nimittäin aiemmin ollu oikeestaan ikinä mitään, mut viime viikosta lähtien on aina ajoittain ollu etovaa oloa.

aida1& pikkukaveri 10+2
 
AUkko, joo kyllähän sen pitäisi silloin näkyä.. Ajattelin sanoa kätilölle, että ensimmäisenä tarkistaa montako sikiötä on koska en mä muuten pysty keskittyy aivoihin ja sydämen osiin.

Me mennään ultraan sillä mielellä, että jos jotain "vikaa" löytyy niin sitten osaamme varautua tulevaan. Jos esikoisen ongelmaa ei olisi löytynyt ajoissa, ei olisi sektiota suunniteltu ja pahimmassa tapauksessa hän olisi menehtynyt. Paljosta me ollaan selvitty ja uskomme, että paljon vielä pystymme ottamaan vastaan jos se niin on päätetty. Tahdon vain mahdollisimman paljon tietoa etukäteen.

millimamma, onhan se tosiaan varmaan myös mukavuus asia! Yritin etsiä tietoa asiasta, mutta vähänlaisesti oli... oikein käytettynä (istuin tarpeeksi ylhäällä) kolmipistevyö on turvallinen ja suurin voima tulee yläkroppaan. Mutta hyviä vinkkejä löysin muuten: istuin mahdollisimman taakse (airbagin takia) ja kun mahdollista, niin tulisi istua takapenkillä :) Taidan tilata sen vyön ja kokeilla. Ootko muuten varmistanu, että se on vakuutusyhtiön hyväksymä? Lasten turvaistuimissakaan kun ei saa olla mitään ylimääräisiä varusteita.
 
Meillä on se be safe turvavyöalennin.

Jo, ekan raskauden aikana 2008 ei ollu verikokeita ollenkaan, toisessa raskaudessa 2010 oli vapaaehtonen verikoe ja kolmannessa raskaudessa 2012 verikoe oli pakollinen jos halusi nt-ultraan. Eli arvelen sen nytkin olevan pakollinen mut torstaina selviää sit neuvolassa..
 
Huomenta!

Käytiin eilen ostamassa mulle turvavyöalentaja (Be Safe). Oon nyt siis yhen työmatkan verran käyttäny ja heti ainaki henkisesti parempi olo :) Mulla nimittäin Millimamman kanssa sama ongelma, eli tulee ihan kamalan paha olo jos joku vähääkään puristaa mahasta. Tähän asti oon toisella kädellä kiskonu vyötä aika ajoin alaspäin. Nyt se on alentajan ansiosta kivasti siinä alhaalla ja mukava matkustaa :) Tosiaan JOS sattuis tulemaan joku peräänajo/äkkijarrutus/muu "pienempi" kolari, niin musta ainakin tuntuu että toi alentaja auttaa, koska niin kun jo aiemmin sanoin ni mulla vyö luontaisesti ilman alentajaa nousee aika ylös mahan päälle (Iso kolari onkin sit eri asia, sen seurauksia en haluu edes ajatella)... Ohjeissa lukee että toisen raskauskuukaden jälkeen olis hyvä käyttää.

Kävin kuin kävinkin sitten eilen hennesiltä hakemassa äitiyshousut, koska tavalliset housut ei tahdo mennä turvotuksen takia enää kiinni, enkä mä kollareissa haluu töissä kulkea. Plus kollareissa on kans resori joka ahdistaa ja puristaa. Nyt on ihanan mukava istua tässä koneen ääressä kun ei mistään purista. Eikä näistä ulospäin huomaa että olis mitenkään erilaiset housut :)

Seulonnat jännittää tietysti vähän, mutta niinkuin Lauwrakin sanoi, niin me halutaan tietää mahollisimman paljon niin tietää sitten mihin varautua.

Mitäs muuta.... Oksentelu jatkuu mutta PALJON parempi olo on jo, enää ei tuu ku noin 1 oksu/päivä. Väsymys on kova... Ihanaa tää silti on :)
 
Täällä myös yksi odottaja ilmoittautuu, tällä hetkellä odotusta täynnä tasan 6 viimeisimmistä kuukautisista laskien.
Lastenvaatteita- ja tarvikkeita ei ole tullut vielä ostettua, odotellaan riskiviikkojen yli ja sitten nautitaan ostoksista ;)
Mulla eilen töissä alkoi alamahan "polttelu", sitä tunnetta on hankala kuvailla.. Ei niinkään kipua vaan siis polttoa, joka ehkä hivenen helpotti iltaa kohti. Illalla tuli mös "elohiiri" alamahaan, joka sitten olikin ja jumputti :D onko teillä ollut tällaisia oireita? Yöllä oon valvoskellut kahden jälkeen kun niin hirvee poltto alamahaan, ajoittain säteili selkää ja tuskanhiki nousi pintaan, tätä kesti kaiken kaikkiaan max 10 min. Se poltto tuli aaltoina ja lopuksi kun käpertyi sikiöasentoon, meni ohi ja olen nukahtanut. Tämä tunne on tullut kerran aiemmin ennen plussausta ja sekin yöllä yhtäkkiä. Tänä aamuna ei mitään, hivenen ehkä maha löysällä. Pitäisikö huolestua? Olen yrittänyt tavoittaa neuvolasta hoitajaa, mutt kun ei vastata, äh!
Ihanaa kun on tällainen ryhmä, jossa saa jutella askarruttavia asioita ja ei niin askarruttavia asioita ;)

RV 6+0
 

Yhteistyössä