Kesäkuun kullanmurut *marraskuussa*

PihlaTipuin kolme rappusta pää edellä asvalttiin..olin pikasesti ulkoroskikseen viemässä vaippaa perhekahvilassa..oltiin just sulkemassa (se on siis kahvila jota itte järjestän) ja lähdettiin noin 20 min myöhemmin ajamaan..ehdin ajaa melkein kotiin kun huomasin että auto on menossa ojaan...ja silloin tunsin kunnon pahoinvointiaallon (mulla ei oo nyt yli viikkoon ollu raskauspahoinvointia)...äkkiä vaan vedin jarrun päälle onneks ennen ojaa ja menin ulos oksentaa...seisoin siellä tien laidassa kun yks ystävä kahvilassa ajoi sattumalta ohi, hän pysähtyi ja auttoi kyyditsemisen kanssa ja järjesti oman miehen meille kotiin katsomaan munkin kolmen lasten perään kun hän ajoi mut tk:lle..mun mies huusi vaan mulle kun sille soitin..että hänen kun piti pukukin hakee ym...olipa taas huolissaan mun tai maha-asukin taikka sitten kolmen lasten puolesta jotka oli autossa kun ajaessaan meinaa pyörtyä ja ajaa ojaan... :'(
 
Voi millimamma! Olen kyllä järkyttynyt tuosta miehen käytöksestä :( ja vielä tuo kaatuminen kaiken lisäksi... Kyllä sua nyt koetellaan. Ei voi kun voimia lähettää!

Pihla, toivottavasti saat pian varmuutta kertoa raskaudestasi. Olisihan se aivan mahtava isänpäivälahja annettavaksi suvulle. Anna itsellesi lupa nauttia!
 
Olin yhteydessä neuvolaan yöllisestä vatsaoireilusta ja ohjeistivat eilen ottamaan päivystävään lääkärin yhteyttä kun oireet oli oudot. Epäilivät tulevaa keskenmenoa, kohun ulkoisesta raskaudesta, tuulimunaraskaudesta tai normaalista virtsiksestä. Otinpa saman tien yhteyden yksityiselle ja käväisin todella varhaisultrassa, kaikki hyvin. Kohdun sisäinen raskaus eikä myöskään pissatulehdusta. Raskaus on vaan odotettua ns "lyhemmällä" eli viikkoja suurin piirtein 5+2. Tärkeintä kuitenkin että kaikki hyvin!
Tsemppiä kaikkien odotukseen! :)
 
Mae pikaisesti
Influenssarokotuksesta: mä en ota rokotetta, enkä tule koskaan ottamaan.

Meillä esikoinen on astmaatikko ja kuuluu siis riskiryhmään. Aina kun hänelle on otettu rokote, on sairastanut influenssan ja muut eivät. On siis ihan näytteillä todettu ja aina ollut raju.

Kun ei olla otettu, niin ei ole sairastanut.

Mae
 
millimamma Hui kauhistus, sua todella koetellaan :( Voimia sinne todella paljon, tiedän miltä tuntuu, kun mies ei tue juuri silloin kun pitäisi :hug:

Rokotteesta, en meinaa ottaa, koska vaikuttanut ihan hölynpölyltä..Neuvolassa sitä kysyttiin, sanoin, ettei ne edes auta..niin neuvolatäti siihen, että kyllä se lieventää niitä oireita ainakin :D Kissanviikset! Niinkuin Maekin laittoi niin meillä ollu sama. Muksut oli pienenä riskiryhmässä ja heille sen otin ja sairastuivat todella vakavasti influenssaan. Enää ei olla otettu, eikä sairastumisia ole tullut. Ja muutoinkin olemme pysyneet hyvin terveinä.

ON , Tänään ollu todella todella huono päivä olojen suhteen. Nyt ne olot on pahentunu ja en päässy ylös sohvalta, kun vasta puol viiden aikoihin :( Juuri niitä jäisiä mustikoita pureskelin (on muuten hyvii!!!) ja muutaman omenalohkon irvistellen mussutin..Tosiaan opiskelen ja työssäoppiminen tulossa, näillä näkymin joudun jo sen jättämään jo samalla viikolla hetkeksi tauolle..näillä oloilla ei toisten lapsia hoideta :(
 
Millimamma, hui kamala! Onneksi et sentään sinne ojaan enää ajanut ja onneksi ystävä sattui ajamaan ohi, että sait apua nopeasti. Tuossa olisi voinut käydä vaikka miten pahasti. Nyt otat ihan rauhassa ja lepäät. Toivottavasti toivut pian ja vauva on kunnossa. Tosi tylyä käytöstä mieheltä, ettei vointia ole kysellyt. Ihan pistää suututtamaan tuollainen. Onko jo parempi vointi?

Lauwra, kiitos rohkaisusta :) olisihan se tosiaan ihana uutinen isänpäivälle ja kun vielä kaikki läheisimmät (äiti, isä ja siskot) on paikalla. Voisin hyvin kuvitella kaikkien ilahtuvan ja olevan innoissaan. Tosiaan aiemmin mainitsin, että jos kaikki menee hyvin, niin tällä vauvalla ja siskon vauvalla tulee ikäeroa n. 2kk :D menisivät tulevaisuudessa samalle luokallekin. Meidän esikoisilla on ikäeroa 3,5kk, mutta ovat eri vuosina syntyneet. Mä kyllä luulen, ettei uutinen välttämättä tulisi yllätyksenä kenellekään. Ei ainakaan kovin suurena sellaisena :)

Seireeni, onneksi kaikki on hyvin :) hyvä käydä tarkistuttamassa, jos on epämääräisiä oireita ja epävarma olo. Mä olin monesti menossa tarkistuttamaan, ettei vaan ole kohdunulkoinen, kun välillä kipuili vasemmalla puolella alavatsassa ja sitten kipeytyi vasen lapa. Mutta mä olen muutenkin huonoselkäinen. En sitten kuitenkaan koskaan käynyt asiaa tarkistuttamassa, mutta onneksi nt-ultrassa selvisi, että kaikki on hyvin :) vasemman puolen kipuilut johtuu jostain nesterakkulasta munasarjassa. Häviää kuulemma itsekseen.

Omiin oloihin ei mitään uutta. Laitoin äsken kukkakaaligratiinin uuniin. Saa nähdä, pystynkö syömäänkin :D ihan alkuraskaudessa mulla oli suoranainen himo (itse tehtyyn tietenkin) gratiiniin ja olisin voinut elää pelkästään sillä. Teen noita gratiineja itselleni ja tytölle, kun mies ei "pupunruokaa" syö.

Yö meni vähän katkonaisesti. Ei löytynyt hyvää asentoa. Yöpaita ahdisti, peitto ahdisti, mies kuorsasi... :D tuli nälkä ja jano ja vaikka mitä. Ja tyttö iski valot päälle klo 8.30. Kyllä olisi nukuttanut!

Missä on meidän lumisade? :D tänäänhän sitä piti sataa.
 
Moikka!

Eilen oli se suuri päivä eli varhaisultra <3
ja tosiaan kaikki oli oikein hyvin, yksi alkio löytyi jolla sydän löi ja vastasi mitoiltaan 1 pvä suurempi mitä luulin <3 olo on järjettömän helpottunut kun olen ollut "oireettomuudesta" huolissani.
Eli rohkaisen nyt muitakin joilla ei ole mitään kipuja/vihlaisuja tai pahoinvointia että asiat voi silti olla hyvin.. oireista kun ehkä isoimpana tää järjetön närästys ollut.

Neuvolakin oli eilen ja verenpaine ja hemppa ok :) nt-ultra aika pitää itse varata, pitää kohta yrittää soittaa siitä. ja verikokeisiin labraan sitten n. 1,5 vkon päästä. Sokerirasitukseen pitää mennä kun bmi 30, tosin sitten myöhemmin vasta. Mulla katsottiin se myös ekassa raskaudessa ja silloin tulokset ok. Toivottavasti nytkin!

Millimamma Voi ei, tosi kurjaa toi miehesi kohtelu. Ja pelottavaa tuo kaatuminen. Koita vaan jaksaa parhaasi mukaan. Luulisi et mieskin tajuaa myöhemmin virheensä.. Onko sun lapset kuinka vanhoja?


Lissu ja Kakku 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on nyt pari iltaa kärsitty todella huonosta olosta. Ei ole paljon puuttunut oksentamisesta, yäk! Että kaikki sympatiat vaan teille joilla on kunnolla pahoinvointia. Mä olen päässyt vielä tosi helpolla.

Kyllä oli muuten vaikea löytää juotavaa kaupan teehyllyltä. Yleensä olen juonut paljon rooibosta, mutta tajusin vasta että sehän kans kieltolistalla! Lopulta löysin Lidlistä jotain marjajuomaa.

Turvotus on edelleen aivan hillitön ja ajoittain kärsin erilaisista mahakivuista. Ne on varmaan aika normaaleja kun kohtu kasvaa.

Maanantaina menen ensimmäiseen neuvolaan =)

Kuusama ja Pikku rv 7+6
 
Minut voi poistaa listoilta :-(
Meillä oli tänään toinen ultra ja joko tuulimuna tai keskenmeno..
Kyllähän me osattiin se jo arvata, ei tullut suurta järkytystä, surtu ollaan jo viime ultrasta saakka kun sykettä ei silloin näkynyt..
Onneksi näyttää tulevan itsestään pois, kohdunulkoisen kokeneena tämä tuntuu "helpommalle".

Saa nähdä jaksetaanko yrittää enää uudestaan, meillä tosiaan esikoisen tekeminen kesti neljä vuotta, tuntuu niin raskaalle jos vielä tulisi joku vastoinkäyminen.
Aika näyttää. Se ajatus lohduttaa että raskaaksi tulo on näköjään nyt helpompaa kun esikoista tehdessä.
Onneksi on meidän rakas 1,5v prinsessa olemassa.

Kaikille teille hurjasti onnea odotukseen!!!

Henskula
 
Täällähän on taas höpisty. Voimia poistuneille.

Influenssa rokotteita emme ota. Jos joku vauva tulee, niin tubin saavat antaa laitoksella, sen vaadin ("muutetaan" sitten taas riskimaahan vaikka). Sehän ei enää kuulu rokotusohjelmaan, mutta lapsille olen sen ottanut ehdottomasti.

Itselläni edelleen fiilikset maassa ja sekalaiset. Odotan np-ultraa kuin kuuta nousevaa. Se onkin kuun lopussa jo, mutta tuntuu ikuisuudelta. Ensi viikolla veriseulat. Mitään ostoksia ei todellakaan edes ajatella. Toki jos vauva tulee niin sitten. Säilössä on enää vaunut ja kaukalo, muut on annettu eteenpäin. Eniten odotan että saisin kertoa lapsille miksi äiti on niin väsynyt.
 
Henskula, voi ei. Paljon voimia teille :hug: Olen niin pahoillani, että uutiset oli ikäviä. Toivottavasti teitä vielä onnistaa ja uskallatte vielä yrittää.

Lissulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Meilläpäin nt-ultra ajoittuu viikoille 11+, kuitenkin ennen viikkoa 12+0. Mulla oli poikkeuksellisesti jo viikolla 10+3, kun menkoista laskettuna olisi ollut jo 11+2, mutta tosiaan olikin 6 päivää vähemmän. Itse sen kyllä tiesinkin, että sitä heittoa on, kun sitä on aina ollut. Ei kyllä kertaakaan näin lähelle osunut :D

Kukkakaaligratiini upposi oikein hyvin. Teki niin hyvää syödä lämmin ruoka! :) ekaa kertaa tällä viikolla. Illalla tein vielä pannukakun ja sekin maistui. Ehkä tässä pikkuhiljaa pääsisi taas normaaliin ruokailuun kiinni. Kaikista eniten kaipaan päivittäistä lämmintä ruokaa. On niin harmi, kun tuo mies on keittiössä ihan käsi. Just osaa valmisruokaa lämmittää mikrossa tai heittää pakastepizzan uuniin... Mutta hyvänä merkkinä pidän sitä, että nyt tekee jo mieli jotain ihan oikeita ruokia. Kunpa joku vaan tekisi sen ruuan mun puolesta :D jostain syystä tänään on tehnyt mieli nakkikastiketta tai sitten uunilohta... Myös joku mausteinen kanaruoka voisi olla hyvää. Tai sitten kanasalaatti. Itse maustetusta kanasta tietysti. Onneksi viimeistään sunnuntaina saan taas oikeaa kotiruokaa, kun mennään isänpäiväaterialle mun porukoille :) miehelle jo totesin, että en aio koko aikaa vetää vatsaa sisään, koska se tekee hankalan olon. Laitan löysän hupparin, mutta jos joku uskaltautuu suoraan kysymään, niin en aio kieltää. Tänään käytiin mun vanhemmilla ja kyllä olikin tuskaa yrittää vetää vatsaa sisään... Aika hyvin se pömpöttää. Antaa pömpöttää vaan :)

Nyt hyvät yöt kaikille! :) toivottavasti enää kukaan meistä ei putoa täältä pois.
 
Sonde: Meillä on sellanen kalkkilaiva versio, joka ei näytä sykettä. Eilen tosiaan testattiin (10+4) ja saatiin se laukkaääni kuulumaan, ensin sellanen että nopeus (laskemalla) oli vähän vajaa 80 (mun oma) ja sitte sellanen n.160-170 (vauvan?). Mitään viuh viuh ääntä en muista kuulleeni (tosin kuulokkeet oli yli puolet ajasta miehellä :D), mutta mäki oon lukenu että se tulis istukasta. Meillä kuulu paljon sitä suhinaa sillo ku ei ollu syke kuulo etäisyydellä. Täällä on ainaki jotain tallenteita, mitä voi kuunnella ja verrata Fetal Doppler Baby Heartbeat Sounds | Fetal Doppler Facts.org

Meillä on nt-ultra viikolla 12+4 ja kutsu tuli 10+2 (helsinki).

Harmi että huonoja uutisia on taas tullut, mutta onneksi myös hyviä :)

aida1& pikkukaveri 10+5
 
Henskula Todella paljon voimia ja iso halaus! Halaa teiän prinsessaa kovin!

Lissu123 Muut lapset ovat 5, 4 ja 1...5 ja 1 vuotias täyttää tammikuussa vuosia...Mulla on kaikki kotona päivisin ja liikumme aktiivisesti harrastuksissa kaikki yhdessä joka päivä...

Pihla Hyvä päätös kertoa jos joku kysyy..:).Itse joudun sitten nyt paljastaa, koska kepit kertovat jo kaiken. Enkä TODELLAKAAN haluais paljastaa...oonhan vasta 8+2 tänään enkä edes varhaisultrassa käynny...neuvolassa tunnusteltiin vatsaa ja kuulemma kohtu mukavasti pyöristynyt...Tänään siis käsityöpiirissä selvisi kaikille mun raskaus koska oli keppi...ja yksi osallistuja, sellanen ihana 70 v mummeli sanoi että mähän arvasin! se oli meinannu viime viikolla kysyy ja oli ohjaajan (jonka oon tuntenu jo 6 v) kanssa spekuloinnu että oonko...musta siis näkyy nopsaa vaikka kohtu on takana, mutta oon laiha ja kohtu kasvaa nopeammin tietty kun onhan tää jo neljäs raskaus 6 vuoden sisällä. viime raskaudessa mun arveltiin olevan puolessa välissä kun olin 5+ jotain...multa ei ees kysytty vaan todettiin vaan että "aaah, teille on tulossa vauva"...arvaa menikö itte hämilleen ja ne kans kun ymmärsivät etten asiasta ois kertonu vielä mutta arvaus tuli niin yllättäen etten tienny mitä vastata...painoa ei kuitenkaan ollu tullu mikä yllätti mut...stressi on kyllä aina ollut toimiva laidutuskuuri mulle ja toimii nytkin...kun parhaillaan ei oo pahoinvointia ja nälkä koko ajan...ja lohdutankin hieman itteeni ruualla...Paino oli siis menny sitä että se on ollu noin 50-52 kg raskauden alussa ja nyt 48 kg. No enhän mä syö kun noin 4 isoa lämmintä ateriaa päivässä + välipaloja...ja nyt tässä oon syönny kokonaisen wiener nougat rasian...YKSIN...KOKONAISEN...täytyy piilottaa tyhjä rasia...

En minäkään miestäni ymmärrä enää ollenkaan ja tänään arki kepin kanssa on muistuttanut miten raskasta se kuitenkin on...Ja tullu mieleen tosi paljon...enhän mä voi täällä edes asua jos mies muuttaa...kuka luo lumet? Kuka hoitaa raskaimmat hommat...? Neuvolassa tänään suositeltiin että juttelisin psykologin kaa ja että saan mahdollisesti kans jotain apua kotiin esim lasten kaa ym. Mies kuitenkin työmatkaltaan laittoi viestin että miten neuvolassa menny...enpä pitäny kiirettä vastaamisessa (jostain syystä) vaan odotin suosiolla sitä että oon laittanu lapset nukkuu ja syönny ym.. ennen kun ehdin sit vastata (6h oli menny:whistle:) niin hän soitti yllättäen ja kysyi neuvolakuulumisia...sanoi tänään että olen tärkeä hänelle ym ym...oli todella huomionottavainen ym...tää on kyllä sellasta vuoristorataa että ei tiiä ikinä saako huutoa, ymmärrystä tai täysin välinpitämättömyyttä...
 
Doppler-keskusteluun, mulla on lainassa Angel Sounds, joka ei näytä sykettä vaan voi ainoastaan kuunnella. Koitin ekan kerran 9+3 ja ei kuulunut mitään. Uudestaan koitin eilen 10+1 enkä kyllä vieläkään kuullut kuin sen viuhviuh, joka taitaa olla se verenvirtaus tai istukka. Mutta en kyllä ole huolestunut, kun kai nyt aika aikaista on etenkin kun vatsa ei ole se littein mahdollinen. Ajattelin, että yritän vielä kerran alkuviikosta ja sitten annan olla ja odotan perjantain ultraan.

Ultrasta puheenollen, se kyllä vähän jännittää, kun fakta on kuitenkin se, että näitä keskeytyneitä keskenmenoja paljon tulee. Vaikka on nähnyt kaikki ok kolme viikkoa sitten varhaisultrassa, niin eihän sitä voi mitenkään tietää mitä tässä välissä on tapahtunut. Mutta sillä ajatuksella mennään, että kaikki on kunnossa (kuitenkin tilastolliset faktat tiedostaen). Toivon myös, että kukaan ei enää tippuisi tästä porukasta pois! Paljon voimia niille kenellä kaikki ei ole edennyt suunnitellusti. :hug:

Teille kellä on aiempaa kokemusta; palaako normaali unirytmi vielä joskus? Nyt viimeiset kuutisen viikkoa on ollut mahdotonta nukkua aamuisin. Herään joka päivä 04-07 (joskus viikonloppuna on tullut uni valvomisen jälkeen ja sitten herännyt viim. 08:20) ja aiemmin olen aina nukkunut aamuisin vapaapäivinä vähintään yhdeksään asti, yleensä herännyt 10 maissa. Olisi kiva joskus nukkua samassa rytmissä muun perheen kanssa.... Ja kun en enää pariin viikkoon ole käynyt kovin aikaisin nukkumaankaan.

Boni 10+2
 
Mun IKÄ on jääny pois listoilta eli 29v :)
Ja la siis 28.6 helpompi löytää mihin lisätä!

Voimia taas huonoja uutisia saaneille!

Mulla sellanen doppleri missä ei näy syke joten mun vinkit sen käyttöön: virtsarakko suht täys, makaava asento, kuuntele ihan karvoituksen rajalta alhaalta ;) ja etsi sellasta nopeaa tutumtutumtutum ei kannata sitä näyttöö varmaan kytätä. Se ääni on niinku oma syke tosi nopeutettuna ja svuush svuush hidas ääni on istukka.

Mitähän muuta... ite oon kotona khtlla ollu nyt kahesta poitsusta öm vuodesta 2012.
Huonoa oloa on vaihtelevasti, muut oireet jää kyllä tän olon varjoon. Ennen on parantunu olo tuossa 8+ joten ei enää pitkästi siihen. Sitä odotan myös siinä toivossa että saisin sykkeen kuulumaan kun varhaisultraan en oo menny.

Helen ja jasperi 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: aida1
Täällä makoillaan ensiavussa tippaletkun päässä, parin viikon lähes jokapäiväinen oksentelu vetää aika voimattomaks. Jospa tästä sais ees hetkeks voimia kun vähän nestetasapaino korjaantus. Yöksi onneksi pitäisi päästä omaan kotiin.

Mitäs muuta täällä oli juteltu..työasioista ainakin, itse olen ollut hoitovapaalla ja nyt marraskuussa piti palata töihin mut nämä olot on sitä luokkaa että pakko on vielä lykätä töihinpaluuta :s Jospa tässä kerkiäis vielä pikkupätkän töitä tehdä, ihan kiva ois käydä välillä töissä niin jaksas taas kotona olla.
En tiiä pitääkö kesälomat vielä pitää ennen äitiyslomaa, jos pitää niin sehän ois jo huhtikuussa loman alotus..

Vieno 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti, tervetuloa :)

Vieno55, hyvä käydä keräämässä voimia, jos pahoinvointi ja oksentaminen vie kaikki mehut. Toivotaan nyt, että olo helpottaa :)

Millimamma, en yhtään ihmettele, ettet pitänyt kiirettä miehelle vastaamisessa. Ihan oikein, että laitoit odottamaan. On tuo kyllä hankala tilanne, jos toinen on välillä todella kylmä ja yhtäkkiä huolehtii kovasti ja onkin taas ajattelevainen ja kiva. Se ei taida oikein itsekään tietää, mitä se tahtoo ja mitä sen päässä liikkuu. Toivotaan nyt kuitenkin, että järkiintyisi ja haluaisi olla sun tukena :)

Mä olen myös tosi hoikka ja sen takia pienikin pömpötys herättää epäilyksiä :D nyt kävikin sitten niin, että isä oli arvannut. Isä ja äiti siis molemmat tietää nyt. Ja isosisko oli ollut ihan kamalan huolissaan, että uskallanko koskaan yrittää uutta raskautta sen keskenmenon jälkeen ja ihan kamalaa, jos en uskalla. Päätin sitten hällekin kertoa, että raskaana ollaan. Huomenna täytynee kertoa toisellekin siskolle, ettei tule mielipahaa, kun muut tietää. Päätettiin kuitenkin miehen kanssa, ettei vielä kerrota muilla kuin näille lähimmille ihmisille, joita eniten nähdäänkin. Eli siis mun perhe. Muut saa tietää myöhemmin. Anoppiin on jäätävät välit ja tytön odotusaikana luotettiin ja kerrottiin sillekin ensimmäisten joukossa ja vannotettiin, ettei kerro kenellekään, että kerrotaan myöhemmin itse. Meniköhän 3 päivää, kun oli juoruillut vähän sinne sun tänne... Eikä ikinä anteeksipyyntöä. Nyt saa sitten odotella, että ollaan valmiita kertomaan muillekin sukulaisille, kun ei siihen kerran voi luottaa.

Tänään sain taas syötyä eilistä gratiinia, kaupan valmis pyttipannua ja ison lautasellisen ohrapuuroa. Huomiselle ostettiin lohifile, kun sitä on tehnyt mieli :) ihanaa, ihanaa lämmintä ruokaa. Tänään ei ole ihan niin kovin etonutkaan, mutta onkin ollut aika kiireinen päivä, ettei ole ehtinyt paljon oloja miettimäänkään. Tytön päiväuniaikaan se etominen sitten iski :D

Sellaista tänne. Hyvä päivä ja hyvä mieli :) selällään maatessa alavatsalla tuntuu pallo. Kyllä siellä siis joku taitaa vielä kasvaa :) nyt taaperon nukutuspuuhia ja jos tuo kohta nukahtaisi, niin voisin pitkästä aikaa lueskella kirjaa sängyssä :)

Pihla 11+5
 
Vieno, kyllä noi sun vointisi taas antaa perspektiiviä omalle pahalle ololle! Toivottavasti hormoonit tasottuisi nopeasti ja pääsisit pahimman yli.

Toivottavasti, tervetuloa mukaan! Ilmeisesti olet loppukuun odottajissa? :)

Pihla, no hyvä että nyt on muutamia lisää kenen kanssa jakaa iloja :) ja myös oloja! Ei tarvi teeskennellä jos väsyttää tai jotain ei tee mieli.

Tänään oli kamalin aamu, vaihteeksi näinkin päin! Makasin olohuoneen lattialla aamupäivän kun pyörrytti koko ajan. Mitä siinä välillä raahauduin vessaan oksentamaan ja yritin viihdyttää esikoista. Jospa tää pian helpottaisi...
Mä olen myös huomannut, alavatsa on alkanut kasvamaan! Ollaan vasta kaksi kertaa otettu mahakuvia, mutta näen selkeän eron viime viikkoiseen. Esikoisesti ei näkynyt vielä mitään rakenneultran aikoihinkaan.

lauwra 10+2
 
Tänne on aina kiva tulla lukemaan kuulumisia, vaikka en paljon niihin kommentoikaan. Vaikka olen vielä ihan ensimmäisen raskauden alussa niin on kyllä konkretisoitunut se, miten vaativaa lasten kasvattaminen (masussa ja sen ulkopuolella) on. Hatunnosto meille kaikille ja tsemppiä pahoinvoinnin, parisuhteiden ja raskaudesta ilmoittamisen kanssa. Ja voimia kaikille keskenmenon kokeneille! :hug:

Omaa napaa: Alkuviikosta oli aivan kauhea pahoinvointi, joka yltyi keskiviikkoyönä siihen pisteeseen, että mietin miten tästä nyt selviän ja pitäisikö mennä tiputukseen. Pahoinvointia on siis nyt ollut kaksi viikkoa, jonka aikana en ole syönyt yhtään lämmintä ruokaa tai oikeaa ateriaa. Joinakin päivinä vaan vesi on pysynyt sisällä. Soitin päivystykseen, mutta sieltä sanottiin, että ei terve aikuinen tarvitse tiputusta ja ei se litra nestettä minua mitään auttaisi. Kuulemma pitää olla viikko syömättä mitään ennen kuin ottavat tiputukseen. Mulla on toisaalta ihan "ok" olo (tässä sängyssä kun makaan), mutta huolettaa vaan 5 kilon painonlasku, kun en muista koska viimeks olisin painanu alle 50 kiloa. No, torstaina sitten oksensin koko päivän eikä mikään muu kuin vesi pysynyt sisällä. Sit, mitä tapahtuikaan tänä aamuna. Heräsin, olo oli suht ok, siemailin vettä, söin pari keksiä, söin PUUROA (siis lue: oikeaa ruokaa!), tein tulisia kanahornetteja (siis LIHAA!) ja äsken ahdoin itseeni ihanan HAMPURILAISEN! :D Mahtava fiilis, saa nähdä mitä huominen taas tuo tullessaan.

Töistä, oon nyt siis ollu pari viikkoa saikulla ja työsopimus kestää enää pari viikkoa. Sen jälkeen olis alkamassa uudet työt toisessa firmassa eli toivon todella, että pahoinvointi olis siihen mennessä jo kokonaan ohi.

Onko kenelläkään muulla kuumeilevaa oloa? Siis tulee aina välillä ja joskus kestää pari minuuttia, mutta joskus jää tunniksikin.

Mamira rv 8+1
 
Voisimpa tänne nyt ajan kanssa kirjoitella, jospa joku jaksaa lukea :D Vilkkaana täällä käy keskustelut.

Ensiksi suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille <3

Mullekin synnytyssairaalan kohdalle voi laittaa kukkasia. En sitä jostain syystä tahdo paljastaa :D

Sitten vähän oloja. Aluksi täysin oireeton, 5-6 viikoilla kamalan paha olo ja nyt 7+3 (?) pahoinvointi helpottanut, pitää vaan muistaa syödä. Melkein mikään ruoka ei tosin maistu, että sen suhteen on aika hankalaa. Pissalla saa ravata, yölläkin joutuu kerran ainakin nousemaan :D Rinnat hiukan kipeät ja kasvaneet.

Välillä on vähän menkkamaisia vatsakipuja ja alapäässä pistävää kipua, jossain kohdun kohdalla aika alhaalla. Toispuoleiset alavatsakivut vähän huolettaa, oikealta puolelta polttelee munasarjan kohdalta välillä aika kovasti, ja tuntuu, kun siellä olis jotain. Vieläköhän se keltarauhanen siellä toimii..? Toivon, että olis ihan vaan keltarauhasen kipuilua.

Alkuviikosta ensimmäinen ultra, kylläpä pelottaa ja ahdistaa, jos lääkäri toteaakin kohdun olevan tyhjä... Mitään vuotoja ei ole ollut, melko vähäoireista vaan. Suurella todennäköisyydellä kaikki on kuten pitääkin, mutta aina on myös se toinen mahdollisuus.. Kaikkeen on yritetty henkisesti varautua.

Tulipa tekstiä :D Koitan aktivoitua palstailun suhteen, jotenkin tuntuu, että täällä on niin paljon juttua, ettei perässä pysy :)

Piupom rv 7+3
 
Mamira, mulla oli kuumeista oloa ajoittain iltaisin just noin kahdeksannella viikolla. Muutaman kerran mittasin kuumeen, mutta lämpö oli ihan normaali. Hyvä että ruoka ruennut maistumaan, vaikuttaa kaikin puolin olotilaa.
 

Yhteistyössä