**** kesäkuun kullanmurut toukokuussa ****

Pähkämö
Auts auts! Alakertaa vihloo turkasen kovin aina, kun vaavi liikkuu! Väkisin vetää kaksinkerroin, rauhoittuisi nyt jo :headwall: Tänään tuntuu olevan tosi aktiivisella päällä...
Lääkäri maanantaina sanoikin, että on tosi alhaalla; ei kuitenkaan kiinnittynyt.

Pähkämö 36+3
 
Otokka
Sympatiat sinne Pähkämö, tiedän just miltä toi tuntuu! Jos tekee oikein kipeää, niin yritän pakolla liikkua, kun silloin vauva yleensä rauhoittuu. Tai sitten pitää pyytää miestä laittamaa käsi mahalle, kun pikkumiäs lopettaa aina silloin mylläämisen :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Tosi laiskasti tässä jaksaa enää kirjoitella. Jos nyt aiemminkaan olen juuri mitänä kirjottanu... :LOL:

Mutta kaikki siis kirjottelevat jossai "kerhossa". Mä oon kyllä niin ulkona, mikä sellanen "kerho" edes on. En oikein muutenkaan ole tottunut tähän Kaksplussan palstailuun. Mielestäni ketjut ovat liian pitkiä. Piste.

Oli miten oli, mua on alkanu mietityttämään tuleva synnytys. Viikkoja tänään siis 36+5. Vaava on siis täysiaikainen perjantaina. Synnytyshän voi olla käsillä käytännössä milloin vaan! :O
En jotenkin osaa ajatella, että ollaan jo siinä vaiheessa. On mennyt jotenkin ohi koko tämä loppuraskaus. On niin paljon kaikkea muuta puuhaa, vaikka olenkin ollut jo monta viikkoa kotona.

Valmiiksi ollaan laitettu sänky ja hoitopöytä. Olen pessyt vaatteita, turvakaukalon kankaat ja vaunukopan kankaat. Ollaan ostettu valmiiksi tutti, vauvaöljyä ja vaippapaketti. Kait sitä ehtii muut vermeet sitten katsoa, kun tullaan kotiin sairaalasta...

Ihan jotenkin epätodelliselta tuntuu koko tämä touhu. Ehkä sitä sitten viimeistään tajuaa tilanteen, kun pikku tuhisija on rinnalla :heart:

Ovatko muut jo kovasti miettineet synnytystä?

neito84 + pikkunen 36+5
 
Tänään olis taasen nla. Viime viikkoinen nla käynti vähän venähti kun masussa oli vähän hiljaista tuolloin niin laittoivat ä-polille sydän käyrään jne. reilu 3 h olin seurailtavana että saatiin kaveri masussa kunnolla hereille. Sen jälkeen ollaankin masussa oltu hyvin vilkkaita...

Onko muilla miten turvotusta?? Täällä kärsitään edelleen rajusta turvotuksesta. Kaikki nivelet särkee ja näin aamuisin ei meinaa sormia saada liikutettua. (siitä johtuu siis tämä että en kauheasti ole täällä kirjotellu nyt). Yöt menee aika pitkälti valvoessa.

Tulen nlan jälkeen kirjoittelemaan lisää kuulumisia jne.. :D

Halinappi ja Peppi 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Pientä neuvolapäivitystä 37+6:

paino: + 500g/vko (Alkaa pikku hiljaa lähestymään 10kg raja kokonaisuudessaan)
rr: 112/78 (Ensimmäisellä mittauksella 118/90)
pissa: prot. + (Ollut useampana viikkona ja nyt terkka ei edes jaksanut mainita siitä enää, katsoin itse kortista äsken. Pissa on ollut labrassa puhdas viikko sitten, eli valkovuotoa vaan menee välillä näytteeseen sekaan, kun sitä tulee niin paljon ja norona)
vauvan syke: 140-150
tarjonta: rt ja päätä sai juuri ja juuri liikutettua lantiossa eli on lähes kiinnittynyt
sf: 34cm

Kaikki siis erinomaisen hyvin :). Terkan mielestä paljon oireita, jotka saattavat ennakoida synnytystä (sukkapuikkokivut, öiset valvomiset, hikoilu, vatsa sekaisin/ suoli toimii, kipeämpiä supistuksia, verenpaineiden hienoinen nousu, muutos ruokahalussa, alaselän kipuilu, oireiden ja kipujen aaltoilevuus eli pari päivää tosi kipeänä ja sitten pari päivää ei tunnu missään, enenevä hormoniärtyisyys yms.). Viikon päästä olisi ystävän häät n. 1,5h matkan päässä ja terkka oli jo vähän sitä mieltä ettei sinne ehkä kannata lähteä... Saapa nähdä...

Otokka ja Pikkarainen, huomenna poks rv:lle 39!
 
Joo, miut on näköjään pudotettu pois kerhosta :(. No, ei voi mitään. Jos syynä on ollu se, et en oo kirjotellu ni ei voi mitään, mut en oo yksinkertasesti jaksanu. Aattelin, et sit ku vauva syntyy ni voisin kirjotella, mut enpä taia. Joten hyvää jatkoa vaan kaikille kesäkuisille! Ja voimia loppumetreille :heart:!

Pyyter ja Otto 35+3
 
Kävin sit äskön tekemässä uuden kerhoon liittymispyynnön :confused:. Ois kiva, jos kerhon ylläpitäjä, jessi vissiin ni hyväksyis miut siihen takasi! Vaik en oo kirjottanukkaan ni oon kyl käyny lukemassa juttuja ja ois kiva vaihtaa ajatuksia sit ku vauvat on syntyneet :heart:. Mut jos ei voida enää hyväksyä liittymistä ni ei voi mitään. Anelemaankaan en käy ja sit vaan totean, et ei taia olla miun juttu tää virtuaalikerhoilu.
 
Näin mieki oon käsittäny, että ne jotka on vaan taustaillu eikä lukuisista huhuiluista huolimatta itestää mitää ilmotellu, olis poistettu listoilta. Onhan se vähän ikävää, jossei itestään mitään ilmota, kun kerhon puolella on paljon henk. koht. juttujakin, ja lukee vaan muiden turinat..

Mie oon ihan varma että oon viiminen joka vauvan syliinsä saa, ei ainakaan tunnu siltä et vielä piitkään aikaan olisi syntymässä. Inhottaa toisaalta, oon niin malttamaton jo :D Toisekseen toivosin et syntyis pieni ennemmin tuossa la:n tienoilla kuin muutaman viikon sen perästä, meillä kun tuo isäntä lähtee armeijan virikeleirille sitten 11.7, ettei heti tarvis ukon lähteä kun vaavin kotia saa. Jännityksellä ootellaan kuinka käy :)
 
Moi!

Jatkan tätä yksinpuhelua. Edellisessä viestissä pohdin synnytyksen lähestymistä.
Sama asia edelleen mielessä.

Näin viime yönä unta, että synnytin. Synnytys kesti 8 tuntia, oli lähes kivuton, ja lopputuloksena sain rotevan poikavauvan, joka oli samannäköinen, kuin esikoinenkin =)
Poika oli isokokoinen, mutta vaaka näytti pojalle ainoastaan 1850 g.
Todellisuudessa uskon, että tämä vauva on kyllä himppusen isompi... :LOL:

Synnytys pyörii siis mielessä. En usko, että se kivuttomasti hoituu (kuten unessa), mutta en pelkää kipua. Avoimin mielin on taas synnyttämään lähdettävä.

Onko kenelläkään tullut mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä? Pohtivatko muut jo tulevaa koitosta? Onko täällä ylipäätään enää ketään? :D

neito84 +pikkunen 37+3
 
Täälläkin synnytys pyötii vaan mielessä, ja satunnaisia suppailuja vaan ollu ennen tätä aamuyötä, jollon oli jopa reilu tunnin säännöllisiä, kipeitä supistuksia. Toisaalta, siihen ne sit jäikin, eli ei ihan heti varmasti vaavi synny vaikka mie oon jo niin malttamaton että sais syntyäki :D

Hiljaseksi on kieltämättä menny tää ketju, minneköhä lie kaikki kadonneet ? :eek: kerhon puolella kyllä hulinaa riittää...

Minuu kyl hirvittää synnytys, tai lähinnä se sairaala-aika. Inhoon sairaaloita yli kaiken, ja elätänki toivoa ettei siellä ihan kaameen kauan tarvis olla... Minkä aikaa ootte muut joutunu olemaan synnytyksen jälkeen osastolla? oliko komplikaatioita?
 
Neito - mulla on alkanu pyörii synnytys mielessä - ehkä liikaakin, sillä alan panikoimaan ihan selkeästi.

rinderella, se oon mä joka se viimenen kuules on :D La:kin on vasta 27.6, ja ei täällä ainakaan mitää merkkejä ole ollu ollenkaan lähestyvästä synnytyksestä.

Just alko sataa vettä - istuin vaan tuos ikkunalla ja kattelin ulos, hirveen rauhottavaa jotenkin!
 
rinderella: Mä olin esikoisen syntymän jälkeen 3 yötä sairaalassa + että se yksi yö meni synnyttäessä sitä ennen. Ma-iltana mentiin ja pe-iltapäivällä päästiin pois. Komplikaatioita ei ollut, ne vaan katto, että pojalla lähtee paino nousuun.
Mun mielestä oli KOKS:issa ihan viihtyisä osasto. Ainoa mikä oli kamalaa, ne helkkarin kapeat sängyt, johon sitte yritin pojan kans kaksistaan sopia. Yöt oli tuskaa, kun ei saanut kunnolla nukuttua. Oli sitte ihanaa tulla omaan sänkyyn kotiin =)
 
mä taas oon tykänny sairaalassaoloajasta :> must on ihan mahtavaa et saa kaikki ruuat valmiina :) hihihi. ja esikoisest olin sitte 4-5vrk ja tokasta 2vrk. nyt kuulema voisin neukkutädin mielest olla siihe asti et maito nousee, ku seioo noussu noist edellisist ollenkaan. eli en tiedä kauanko sit olisin. mut pitää nyt katella et olisko se mahdollista.
Odotan jo sitä sairaala-aikaa.
 
Mä olisin jo ihan valmis synnyttämään! Yli viikon on jo supistellu kunnolla silloin tällöin ja aina ne loppuu kesken.. Ja niin ku olin etukäteen varma että tää vauva syntyy etukäteen kuten veljensä!

Maha ei oo mulla kasvanu nyt loppuaikana oikeestaan ollenkaan eikä sf-mitta. Aionkin pyytää huomenna neuvolassa vielä yhtä ylimääräistä ultraa (yksi tehtiin jo rv35), jossa katsottaisiin sitä istukkaa tarkemmin että onko jo ihan finaalissa.

Sairaalassa oltiin esikoisesta se synnytysyö + 2 yötä sen jälkeen. Kätilöopiston perhehuone oli tosi kiva, mutta oli silti vielä kivempi päästä kotiin. Nyt jos mahollista niin pyritään kotiin vielä aikaisemmin.

Emily ja Sissi 38+5
 
mie en enää jotenkaan osaa edes tulla tänne palstan puolelle kirjoittamaan :D Kerhossa on kaikki jo tuttuja, on oppinut eri ihmisten persoonista ja elämistä, mikä minusta on rikkaus:) saa vapaammin kertoa omasta elämästä ja vaiheista.

Synnytystä odotellessa :D

Sannikki&Nellson 37+3
 
Tervehdys :)

Olen taustaillut muutaman kuukauden ja lukenut juttujanne mutta en oikeastaan kirjoitellut. Laiskanlainen kun olen. Ajattelin kuitenkin esittäytyä ja ehkä aktivoitua täksi pieneksi hetkeksi, kun odottelen synnytyksen alkamista.

Olen siis 30-vuotias ja neljättä lasta odottava. Omat lapset ovat 15, 10 ja 6. Nuorin aloittaa koulun syksyllä ja on tällä hetkellä katraan ainua poika. Poikaa siis odotellaan ja sitä on joka ultrassa lupailtu. LA on 5.6 ja ekan ultran mukaan 2.6. Neuvolatädille uhkasin kyllä olevani kasassa vielä juhannuksena jolloin minä ja poju täytetään molemmat vuosia =D Meillä aiotaan täysi-imettää, kestovaippailla ja kantoliinailla. Tuleva lapsi on minun ja miehen ensimmäinen yhteinen.

Joku kyseli SYNNYTYSTÄ enteilevistä oireista: Mulla on ollut niitä kuukauden verran. Kipeät ennakoivat supistukset, maha löysällä, pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta, sukkapuikko kipuja jne. Mutta niin vaan tuo meidän Jerkku herkku tuntuu viihtyvän yksiössään. Supistuksilla sitä ei ainakaan synnytetä, sillä 4min välein tulleet kipeät supistukset, jolloin hakkasin kivusta meidän sohvaa, lopahtivat n. 3 tunnin jälkeen ja niitä tuli yli viikko sitten. Lepäilemässä ja estolääkitystä saamassa ollaan oltu rv 28 tienoilla ja olin ihan varma että loppuun asti ei päästä. Mutta näin vaan sitä ollaan yhdessä kasassa ja varmaan ollaan vielä juhannuksenakin :D

Eli tervehdys teille ja mikäli joku teistä vauva lehden palstalla kesäkuisissa skriivailee, niin Josaka nimimerkillä sinne olen kirjoitellut enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Normaalisti tykkään kirjoittaa, mutta näemmä tämä raskaus on vienyt intoni niin seksiin kuin kirjoittamiseenkin =D

Joosukka ja Jerkku 38+1
 
Mua jotenki niin harmittaa et tää ketju on näi hiljanen :( Pitääpä siis yrittää nyt jotain..

Mulla supistelee päivittäin, kipeää ja kivuttomasti, oikein tunnen, ku pikkuvelin pää pyörii tuola alapäässä.. :D Ja kauhee painontunne kokoaja. Nyt jäin landelle muutamaks päivää ni toivotaan et ei synnytys käynnistyis nyt täälä :D Vaik olis toisaalta iha helppo lähtä täältäki synnyttää ku pääsisin lks:n tunnisa :) Ja pojalle olis hoitopaikka sit tässä..
Ostin kirppikseltä tänään tulokkaale "mr. finland" -paidan :D haha. ihan pikkune riepu, ne on niin söpötin pieniä ne vaatteet!

pakko mennä, myöh. lisää ->

suski & joonatan 36+2
 
Huomenta kaikille, niille vähäisille jotka tänne ketjuun vielä jäivät.


Täällä ollaan kanssa jo äitiyslomalla ja tänään tuli ensimmäiset kivuliaat supistukset. Niitä tulikin sitten suht tiheään, mutta loppuivat sitten tunnin päästä. Saapi nähdä jatkuvatko vielä vai olivatko vain muistin virkistyksiä =D. Olinkin kokonaan unohtanut miltä ne tuntuivat.

Meillä ootellaan poikaa syntyväksi. Kontrolliultrassa pääsi sen verran kurkistamaan, että tyttöä ei taideta tällä kierroksella odottaa.

Synnytystä odotetaan vähän jännityksellä..aavistuksen kauhulla ;). Lähinnä tuota lapsen kokoa olen jännittänyt. Toivon kovasti, ettei ihan hirmu suuriin lukemiin kuitenkaan kokoarvio kipuaisi. Epiduraalia otan, mikäli oksitosiinitipalle taas joudun, mutta en tiedä, jos menisi omilla suppareilla niin tarvitsisiko sitten.

Onko kukaan teistä aiemmin synnyttäneistä saanut riittävästi puudutteita tikkausvaiheessa? Vai onko se tapana, että tikkaillaan puuduttamatta? Ajattelin, että tietäisi sitten tivata kunnon puudutusaineistoa, koska ilman puudutteita se oli koko synnytyksen epämielyttävin kohta.

Joko olette kassit pakanneet? Käväisi aamulla mielessä, että tänään se on tehtävä, muutoin saattaa käydä hassusti ja mikään ei ole lähdön hetkellä valmiina.

No, tässä nämä suurimmat ihmettelyn aiheet.
Mukavaa viikkoa kaikille!

ja Harhikselle kovasti onnea pikkumiehen kotiutumisesta!
 
Huomenta :)

Pirde: Kyllä mut on ainakin aina puudutettu. On se aika kohtuutonta synnytyksen päälle vielä kursia umpeen ilman puudutusta. Mä varmaan potkaisisin kätilöä vaistomaisesti jos yrittäisi neulan ja langan kanssa ilman kivunlievitystä kursia mun piparia kasaan. Siinä olis pian kätilökin kursittavana =D

Sairaalassa olosta: Ekan kanssa 5pv, johtuen keltaisuudesta. Tokan kanssa 4pv, johtuen siitä että neiti oli alkuun pari vuorokautta happea saamassa kun hörppi lapsivettä. Kolmannen kanssa lähdin seuraavana päivänä. Tän nelosen kanssa olen kaksi vuorokautta, jos kaikki menee hyvin.

Synnytyksestä: Odotan kauhulla. Supistuksia en pelkää ollenkaan, mutta ponnistusvaihetta kyllä. Kolmosen kanssa en uskonut selviäväni hengissä. Kundi oli 4360g ja itse 159 hukkapätkä ja normaalisti 50kg painoltani. Luultavasti muut synnyttäjät kuvittelivat mun synnyttävän ei haluttua lasta, kun karjuin kurkkusuorana kiroten ja kaduin etten tehnyt aborttia. Kätilö vaan tuumasi siihen karjumiseen,e ttä se on nyt myöhäistä katua enää tässä vaiheessa =D
Pelottaa myös, etten tajua lähteä. Kolmosesta ex-mies pakotti lähtemään, kun itse olin varma, että käännyttävät. Oltiin sairaalassa kolmelta päivällä ja kundi sylissä kuudelta. Yhtään kipeää supistusta ei ollut, paitsi sisätutkimuksen aikana. Omat synnytyspainajaiset ovatkin siis sitä, että synnytän kotiin ja kukaan ei suostu auttamaan tai osaa.

Joosukka ja Jerkku 38+2
 
Heipsan!

Onpas kiva, että tämäkin ketju on pikkuhiljaa aktivoitumassa. Myönnettäköön, että olen käynyt myös toukokuisissa pitkin kuukautta silloin tällöin kurkkimassa missä mennään. Siellä elettävät ajat alkaa olemaan meillekin ajankohtaisia. Jaiks!

Täällä on viime viikon aikana ilmestyny kaikenlaisia valmistavia oireita. Sukkapuikkovihlasuja oli ihan ensin aika paljonkin ja loppuviikosta menkkajomotteli ja supisteli aikas tavalla. Neuvolatätikin jo jännittää synnytänkö hänen viikon loman aikana. Saapas nähdä mitä viikko tuo tullessaan..

Vauvalla on kassi valmiina. Äidilläkin melkein=)

Tessism ja hermanni 38 *POKS*
 

Yhteistyössä