~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Suuret poksumiset tänään, nyt ois se laskettuaika!!!! :D Eli eräpäivä ja vuokrasopimus päättyis, mut eipä noita supistuksia oo vielä tarpeeksi tullut, et sairaalaan vois vielä lähteä... :(

ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVANSAANEILLE!!! :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Niin ja ihania vauvoja teillä on kun kuvia katseleepi! :heart:

Anzzu 1984: Ihan samat fiilikset täällä! :hug:

Muille tarvitsijoille kans :hug: , kyllä mekin saadaan ne vauvat vielä joskus syliin... :)

lilli80: Mulla kans kakkonen tulossa ja ikäeroa on tulee alle 3v. Vatsa on aivan valtava verrattuna esikoiseen ja kyrsii kans kuulla aina et montako sieltä on tulossa tai mikäs jättivauva siellä on... Neuvolan mukaan pitäis olla ihan normaalikokoinen...

Odottelu jatkuu ja odottavan aika on näköjään pitkä... huoh...


pikkutikru ja muru 40+ 0 tadaaa
 
Totta, mäkin mietin tota että tarkka poika kun Mairalla 40+0! :) Kivaa!

Täällä jännittää tuleva synnytys ja vauvautuminen ihan sikana. Yritän saada noita viimeisiä juttuja pakattua sairaalakassiin ja äitiyspakkauslaatikko on nyt pedattu. Eilen myös saatiin isofix ja turvakaukalo autoon. Joten pitäs ihan kondiksessa olla asiat. Kuitenkin mulla sellanen pieni paniikki että jotkut asiat tulee jäämään tekemättä ennen ku lähtö tulee... Mulle ei sovi epätietoisuus, tykkään suunnitella mun viikkoja ja nyt ei oo mitään tietoa että koska tulee lähtö :D Kai tähän pitää vaan tottua, lapsen kanssa kun elämä onkin sitten yllätyksiä ja käänteitä täynnä... Huh.

Kivaa päivää kaikille mammoille!

tinysteps 37+2 (36+5)
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :heart: Enää ei pysy mukana, kun vauvoja tulee sellaseen tahtiin! =)

Täälä ei mitään uutta.. Välillä oli 2 tosi hyvää päivää ja vointi oli loistava. No taas ollaan samassa pisteessä, että olo on tukala ja vituttaa vaan kaikki. Vatsa on valtava ja kiristää joka puolelta. Mutta supistuksia tulee edelleen satunnaisesti. Ei tätä oloa jaksa ja kiukuttaa vaan. Ei tee mieli syödä eikä muutenkaan huvita tehdä mitään. :/ Toivon vaan, että tää jo loppuis ja vauva tulis! :ashamed:

Jaksuja ja supparituulia! =)

Papuneiti ja Tyyppi 39+3 (Eräpäivä lähenee)
 
Peukut pystyssä Mairan puolesta! Mairan la taisi heittää 1 päivällä meidän alkuperäiseen laskettuun aikaan.

Täällä käytiin ekan kerran neuvolassa pikkuisen kanssa, onneksi saatiin peruutusaika samalle päivälle. Koska kuten arvelinkin, oli tuossa minun sektiohaavassa pieni tulehdus ja antibiootteja määrättiin.
Tyyppi oli kerännyt muutamassa päivässä 160g painoa ja kasvanut 2cm(?) tai sitten synnärin mitassa oli jotain heittoa..
Hienoa että painoa oli tullut, pikkuisen paino oli sairaalassa tarkassa syynissä, kun uhkasi laskea liikaa. Herra olis vaan halunnut nukkua, niin että syöminenkin unohtui :D Nyt ollaankin noudatettu syömään herättelyä 3-4 tunnin välein.

Miumiu&Herra V 6 päivää vanha
 
Tulin vain taustalta ilmoittamaan että meille syntyi eilen aamulla klo 04.11 pieni poika mitoin 49cm ja 3570g. :heart:

Supistuksia ehti tulla lähes vuorokausi ennenkuin poika syntyi 6min ponnistusvaiheen jälkeen käsi poskella. Kotia päästiin jo tänään ja nyt totutellaan taas vauva-arkeen. :)

Jatkan varmasti kirjoittelua tuolla syntyneitten puolella, kun tänne en alkuraskauden jälkeen ole ehtinyt/muistanut kirjoittaa... :)

Paljon onnea muillekin synnyttäneille ja tsemppiä niille keillä vauva on vielä mahassa. :)

 
Onnea vauvan saaneille ja synnyttämään lähteville!

Voimahaleja huolien kanssa painiskeleville! Jos keskeneräiset asiat viivästyttää synnytystä, niin tänään saatiin vanhan, vikaantuneen auton tilalle, onneksi vihdoin uusi tilava auto ja synnärille pääsee nyt paremmin kuin lainassa olleella pienen pienellä vara-autolla, josta siitäkin olin kyllä kiitollinen, ettei ois tarvinnut taksiin turvautua.

Täällä supistellut vähän koko päivän, mutta ei mitenkään kovin erikoisesti. Toivottavasti yöllä taas alkaisi supistella enemmän ja jatkuisi tällä kertaa et pääsee synnyttämään. Ainakin nuo supistelut on päivä päivältä koventuneet. Jihuu!

Kuulin että synnytyksen käynnistymistapa periytyy usein äidiltä tyttärelle, samoin taipumus ali- tai yliaikaisuuteen. Odottelen täällä sitten LA:n tienoilla vesien menoa. Vaikka saman synnyttäjän eri raskauksissa synnytys voi kuulemma käynnistyä eri tavoillakin. Jännittää miten alkaa, eka kun käynnistettiin. Nyt ois niin kiva synnyttää mahdollisimman luomuna.

Hyviä vointeja kaikille mahan tai vauvan kanssa!

Tupuna ja pikkukakkonen
 
milkeillä ollut iiiihana kätilö!

( . ) Neuvola takana. Kaikki hyvin. Verenpaineet oli hiukan korkeammat kuin aiemmin, muttei hälyttävästi. Painoa tullut 140 g viikossa, raskauden alusta saakka 15 kiloa. Mittees muuta...Sf 34, vauva raivotarjonnassa ja syke vauvalla 145.
Niin ja vauva EI ole laskeutunut. Hienosti jököttää rt:ssä, mutta edelleen KOOOORKEALLA ja pää kuulemma liikkuu. Ei siis kiinnittynyt eikä laskeutunut.
Katselin Sandran ajalta mun nlakorttia, ja sf-mitat on menneet melkein ihan täsmälleen samoissa mitoissa, keskikäyrän ja yläkäyrän välissä. Raskausviikolla 38 sf oli Sandrasta 34, niin myös nyt.Mahtaakohan tulla saman kokoinen vauva kuin Sandra oli. Neiti oli 3,4 kiloinen syntyessään.

Olen poissa pari päivää, lähden esikoisen ja ystävän kanssa Naantaliin ja Turkuun yhdeksi yöksi. Jännää nähdä montako vauvaa on lisää siinä ajassa tänne tullut! :heart:


Johanna 37+2
 
paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille!!! :heart: =)
Ois jo niin ihana itekki kääröä sylissä pitää, niin kaipuu jo vastasyntyneeseen!!nuuhkin varmaan kokoajan sitä tuoksua ja miten pieniä ne onkaan...voih. oisin jo aikalailla valmis synnytys hommiin! =)

mutta varmaan vielä viikko menee.ei kummempia enteitä. tänään ensimmäisiä VÄHÄN tuntuvampia supistuksia tuossa iltasella tuli.. aika jännää oli. :D
Viimeksi tiesin 4päivää ennen synnytystä, että muutaman päivän sisällä vauva tulee, nyt ei vielä semmosia tuntemuksia ole, joten taitaa ens viikkoon hyvinki mennä.
kaikki alkaa olla laitettuna vauvalle, petit, vaatteet, tarvikkeet...joten eipä tässä kun pakkaseen hamstraamaan leivonnaisia, laatikkoruokia ym...
:LOL: kokoajan piän pyykkikoria mahd.tyhjänä, ettei sit heti tarvi hirveetä pyykkivuorta alkaa purkamaan. on tää niin huvittavaa toimintaa... eihän sitä tarvis, mutta pakko touhottaa.. :D
vointeja mammoille, ollaan jo niin lähellä sitä omaa vauvaa, että koitetaan myös nauttia näistä viimehetkistä mahan kanssa!
inkkukinkku 38+3
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower:
En nyt pysy kärryillä mitä on tapahtunut, niin paljon tekstiä - eli luen läpi myöhemmin.

Meidän pieni sammakkoprinsessa syntyi tarkkaan rv 40+0, eli 5.6. 48cm pituisena ja 3280g painavana, pipo 33cm Kätilöopistolla. Tuun kertoilemaan tarkempia kuulumisia kun kerkiän, just vasta kotiuduttiin:)

Salma ja rinsessa 3vrk
 
Onnea taas vauvautuneille.. jokapäivä tulee lisää :)

Tänään ois se eräpivä.. eikä tää oo tulossa täältä ikinä :( ei oo menkkajomotteluja kummempia ollu.. huoh... oon ihan kamalan turhautunut ja sit kaikki vaan ärsyttää.. mut la ois kaverin häät, jos jotku vaatteet sinne keksis, nii sinne siis sitten :)

jos tää ei oo vielä enskää viikolla syntyny, nii sit menee tuo esikko mummolaan päivähoitoon.. alkaa olla aika finaalissa tuon 2v:n perässä juokseminen tän ison mahan kanssa ja tukalan olon..

anzzu rv 40+0
 
Huomenta mamit!

Paljon onnea Adalia ja salmander :flower: :flower:

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Kaikenlaisia jomotuksia ja juilimista tuolla alhaalla on, mutta ei varsinaisesti mitään kummosia supistuksia tai muita merkkejä.
Tupunan viestiin viitaten, toivon, että mun kohdalla toi synnytyksen käynnistymistavan periytyminen ei pidä paikkaansa, koska olen itse ollut 2 vkoa yliaikainen ja sittenkään en olis itsekseni vielä tullut ulos :)

Toissayönä ei oikein tullut uni kun ajatukset pyöri synnytyksessä ja näinkin sitten kamalaa painajaista, jossa kauhea noita-akkakätilö pisti yhtäkkiä pari puudutuspiikkiä ja leikkasi mut saksilla auki, ihan vaan siks kun ei malttanut odottaa että olisin synnyttänyt normaalisti |O
Onneksi viime yönä tuli uni hyvin :)

Sukupuoliennusteista: meille on arvailtu n. 99,99 % poikaa. Ainoastaan kaksi ihmistä on ollut sitä mieltä, että tulis tyttö. Itsellä ei ole mitään vahvaa aavistusta puoleen tai toiseen, eikä ultrassakaan asiaa olla selvitetty.

Onko kellään ollut / suunnitteilla jotain erityistä synnytysmusiikkia? Mä tilasin pari Johny Cashin levyä, kun jotenkin tuntuu, että sillä on niin rauhoittava ääni. Toivottavasti ehtivät kolahtaa postilaatikkoon ennen kun tulee lähtö. Tiedä sitten ehtiikö siellä synnärillä moisia edes ajattelemaan...

Jonttu & jättis 39+3
 
Tosi paljon onnitteluja vauvautuneille! :flower: :heart:

Nyt alkaa jo pino näyttää hyvältä, vaikka kesäkuu on tosiaan vasta aluillaan ja monet ovat saaneet vielä ennen "eräpäivää" musukkansa. :D Ymmärrän tosiaan niitä, jotka ovat vielä yhdessä paketissa "eräpäivän" jälkeenkin, kun meillä oli tuollainen kiireettömämpi tapaus...

Ja tämä kiireettömämpi tapaus on myös helppo tapaus... Syö, nukkuu ja pieree :LOL: On siis aikas erilainen, kun esikoinen, jolla oli koliikki. Mutta hyvin on alkanut päivät rullaamaan ja maitokin on noussut oikein kunnolla.
Ja sukupuoliennustesta vielä piti sanoa, että meille sanottiin pojan tulevan ja piti siis paikkansa. =)

Supistelutuulia kaikille niitä tarvitseville ja jaksamista oloon! Kyllä se siitä kohta helpottaa! =)

garden ja reiska 5pv
 
Onnea kaikille nyytin hakeneille! :heart:

Täällä tänään parkupäivä. Viime päivinä tunteet hyppiny ihan äärilaidasta toiseen, tätäks tää loppuraskaus täl kertaa on? Oon ollut peräkkäisinä päivinä ensin seitsemännessä taivaassa, seuraavana möksännyt hedarissa, sitten hekotellut kaikkea yliväsyneenä yhden päivän ja tänään aamuitkikset ja kaikki mahdollinen ja mahdoton liikuttaa tai itkettää. Ai ja masu jotenki kipee. Ei kellään sattus olee mitään apukonsteja tiedossa tähän ihme olotilaan (muu ku synnytys)? :ashamed:

Kaivoin mörkömukin kaapista ja juon nyt siitä teetä, jos se auttais.

No lähden tästä neuvolaan parkumaan. Ja sitä ennen tytön hammaslääkäritarkastukseen (parkuu). :whistle:

Tsempitykset kaikille samasta mahdollisesti kärsiville ja kivaa päivää (kaikesta huolimatta)!

Tupuna ja pikkukakkonen 39+3 :heart:
 
Paljon onnea vauvautuneille :heart:

Itsellä pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö. Vain kolme heräämistä :D Eilen jouduin aloittamaan verenpainelääkityksen, joten nyt pitkän aikaa horkkaolo, kun lääkitys mulle aiheuttaa vapinaa ja tykytystä :( Mutta muuten parempi olo kun korkeella paineella... Nyt vaan odotellaan eräpäivää :heart: äitipolilla joutuu juoksemaan nyt yhtenään, kun ei keijo oo kasvanutkaan pariin viikkoon ja kai se myrkytystä alkaa pukkaamaan, kun noi paineetkin hyvin nousee. Mutta pari viikkoa vielä B)

Nyt aamupalalle kuopuksen kanssa kun esikko haettiin puutarhahommiin :wave:

tupajumi ja keijo 38+2
 
ou jee täällä aletaan olla ihan täpinöissä!!! Lääkäri soitti just vuorokautis pissan tulokset ja koska valkuaiset jatkaa vaan nousuaan niin sanoivat että voisivat käynnistää tiistai aamuna. Vihdoin ja viimein pääsis eroon tästä masusta ja sais sen pienen nyytin syliin :) :) :) . Miten tässä jaksaa odotella ens viikkoon... Vähän pelottaa koska aikaisemmat ovat tulleet omia aikojaan ja synnytykset ovat olleet helppoja niin kuinkakohan kipeeksi sitä tulee jos synnytys käynnistetään (lääkkeillä)?

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :flower: :flower:
 
ONNEA taas vauvan saaneille!! :heart:
Perässä tullaan ;)

Neuvolakuulumisia: Ensinnäkin ihana uusi neuvolatäti :heart:
Painoa oli tullut ihan järkyttävästi, 1100g viikossa :ashamed: Tähän saakka ollut aina keskimäärin 500g/viikko... Pitää vähän tota suolan saantia nyt rajoittaa. Ja ehkä niitä herkkujakin karsia pois... Snif. Sf-mitta oli 31.5cm, eli sopivasti omalla käyrällä mennään. Vauvan pää oli RT ja kiinnittynyt. Jihuu! Ollaan siis ihan lähtökuopissa valmiina maailmaan :) Ja pieni vauva kuulemma tulossa, sitähän on kokoajan sanottu. Th oli sitä mieltä että nähdään vielä ensi viikolla kylläkin :D Juu, sopii se mulle, niin mukava hän oli, mutta kyllä se synnytyskin kelpaisi.

Niin ja siitä streptokokki-b näytteestä vielä. Ei kuulemma täällä sitä oteta jossei ole oireita. No, mulla ollut oireita vähän sitä sun tätä raskauden aikana ja sen takia otettukin aikaisemmin tuo ja ollut esim clue-solut positiiviset. Oon nyt vähän pihalla. Mutta mä en nyt sitten sitä näytettä näköjään saa... Todella outoa että käytännöt eroaa noinkin paljon paikkakunnasta riippuen. Pitää varmaan odottaa synnytykseen ja siellä heti kätilölle asiasta mainita, tosin oon kuullut että ne pikanäytteet ei oo aina luotettavia. Mitä mä teen?

Tsemppiä kaikille loppumetreille, ai että tää aika matelee! Oon jo mielestäni ollut tuhat vuotta jo tällä samalla raskausviikolla... Huomenna ollaan sitten täysaikaisia myös yksityisen gyn. mukaan, vihdoin!

tinysteps 37+3 (36+6)
 
Adalia: Onnea pojan syntymästä! :flower: :heart:

Salmander: Paljon onnea tytön syntymän johdosta! :flower: :heart:

Synnytysmusa: Olen pakannut sairaalakassiin Anna Puun ja Apulannan levyn. Viimeksikin oli pari levyä, toinen rauhallisempaa ja toinen rockimpaa. Rauhallisempaa kuuntelin jossain vaiheessa, mutta melko vähän. Koin kuitenkin nytkin tärkeäksi ottaa mukaan kaksi erilaista levyä. Luulen Anna Puun soivan tällä kertaa, kun sitä on tässä raskauden aikana melkoisen paljon tullut kuunneltua ja soiteltua.

Sf-mitta ja vauvan kokoarvio: Minulla on loppuraskaudessa mennyt sf-mitta samoissa lukemissa kuin esikoisesta. Alussa kasvoi nopeammin. Kokoarviot ovat kuitenkin melko erilaisia. Esikoinen oli syntyessään 3,2kg ja arvioitiin koko ajan suurin piirtein tuon kokoiseksi. Tämä vauva puolestaan on koko ajan näyttänyt vähän isommalta ja nyt onkin arvioitu 4-kiloiseksi syntyessään. Itselläkin on tuntuma, että on selvästi isompi kuin esikoinen. No, lähiviikkoina nähdään. :)

Tupuna: :hug: mylläkkään. Itselläni jonkin verran ärtymys-iloisuus-mylläkkää tasaa, kun yritän keksiä päiviin mukavia menoja ja puuhia. Huomennakin on kampaaja. Viikonloppuna voisi mennä esikoisen kanssa lastenkonserttiin ja ajattelin pyydellä vieraita kylään loppuviikolla. Kuluu päivät mukavammin, vaikka toisaalta ei ole ehkä ihan niin sosiaalisella tuulella kuin yleensä. Unohtuu kuitenkin synnytyksen odotus edes hetkiseksi. Jaksua!

Tupajumi: Jaksua raskausmyrkytysoireiden kanssa. :hug:

Tsjil: Hienoa, että lääkäri ottaa todesta raskausmyrkytyksen ja on valmis ensi viikolla käynnistämään, vaikka mukavinta olisikin synnytyksen käynnistyä itsestään. Toivottavasti mahdollinen käynnistys menee hyvin eikä ole rajun tuntuinen. Pidä huoli itsestäsi ja voinnin huonontuessa mene heti sairaalaan. :hug:

Tinysteps: Älä huoli painosta. Ollaan onneksi viimeisillä viikoilla eikä sinun vauvastasi ole veikattu mitään isoa, joten tuskin suurta huolta on. Mukavaa, että neuvolan th oli mukava.

Streptokokki-b: Minuakin mietityttää tämä ja ajattelin kysyä tänään neuvolassa onko syytä asia vielä tsekata. Toisaalta ei ole oireita juurikaan, mutta jotain pientä. Minulta tuo testattiin tammikuussa, kun oli niitä rajuja supistuksia, mutta silloin oli nega. Tosin meidän th tuskin sanoo asiaan mitään. Jos ei mitään sano, niin mainitsen asiasta synnyttämään mennessä.

( . ) Vauva pyörittelee päätään ikävästi melkoisen usein virtsaputkeeni. Tulee aivan hirvittävän kipeää. Kestän melkein mitä vain ennemmin kuin tuota kipua. Minulla on niin herkkä tuo alue. Supistuksia on taas usein, mutta ei mitään ihmeellisiä. Ei tässä vielä olla minnekään menossa. Paitsi neuvolaan tsekattavaksi iltapäivällä. :)

Jaksua kaikille odottajille!

-Sh ja Milla rv 39+2
 
Onnea vauvautuneille! :flower: :heart:

Täällä eilen koettiin ekat kivuliaat supistukset, jotka loppuivat 1.5h jälkeen. Samalla oli menkkamaista jomotusta ja vatsa sekaisin. Eilen muutenkin vatsa oli koko päivän kova ja olo todella tukala. Mutta ei siis muuta..
No ei tarvis tänään syntyä vielä, kun on esikoisen hoitopaikan kesäjuhlat illalla. Esikoinen on niin kovasti juhlia odottanut, että pakko sinne on päästä menemään.
Perjantaina vasta on seuraava neuvola. Paino tosiaan heittelee täälläkin rajusti ja varmasti on turvotusta. Ei kukaan voi lihota viikossa tai parissa päivässä kiloa.. :|

Jaksamisia loppumetreille! :hug:

Papuneiti ja Tyyppi 39+4
 
No niin! Jos vähän paremmilla yöunilla ehtisi kirjoittamaan:

Synnytyssaagaa:
Eli mullahan ei juuri supisteluja tai muitakaan ennakoivia merkkejä ollut, joten heräsin aika hämmentyneenä neljältä lauantaiaamuyöstä sellaseen oloon että nyt alkoi menkat: ja vessassa käydessä tosiaan näytti ihan siltä, olin hetken niin pöhnässä etten oikeesti edes tajunnut että raskaana ollessa ei ole menkkoja.. Yritin sitten käydä takasin nukkumaan, mutta supistukset alkoi tulla tosi nopeesti noin 5 min välein. En silti vieläkään uskonut että tosi olis kyseessä joten käskin miehen takasin nukkumaan. No, nuo pirulaiset jatkoivat ja voimistuivat, joten kuudenmaissa soiteltiin kättärille - sieltä saatiin neuvoksi odotella kotona niin kauan kuin jaksaa. Olin edelleen vakuuttunut ettei tämä tapaus nyt ainakaan laskettuna aikana ala syntymään, niin odoteltiin kotona 7.30 saakka, kunnes ymmärsin että taksi on pakko tilata jos aion selvitä taksimatkan ajan. Oltiin ennen kahdeksaa sitten seurantahuoneessa ja järkytys oli melkoinen kun kätilö sanoi kohdunsuun olevan jo 8cm auki. Päästiin sitten heti synnytyssaliin, menin suihkuun ja sieltä tullessa alkoi kätilön hyvät neuvot olla jo tarpeen - istuskelin sellaisen jumppapallon päällä, sain kauralämpöpussin selkään ja puhaltelin/synnytyslauloin (? kai, en käynyt sellaista kurssia mutta matalasta äänestä oli apua). Vedet ei kuitenkaan lähteneet menemään ja avautuminen hidastui (vaikka kivut kyllä koveni) joten kun kello oli 13 kätilö puhkaisi kalvot. Sen jälkeen pari seuraavaa tuntia menikin aika sumussa, avauduin kai nopeasti 10cm, mutta en oikeesti muista muutakun että se siirtymävaihe oli helvettiä :kieh: Ilokaasu tuli tarpeeseen mutta lopulta oikeesti manasin sitä miks en pyytänyt mitään vahvempaa...No, tulipahan kokeiltua. Ponnistusvaihe kesti tasan 20min ja sain ponnistaa jakkaralta just niinkun olin halunnutkin. Ja vaikka teki mieli lyödä kätilöä kun se jaksoi koko ajan kannustaa että "ihan kohta helpottaa, saat sellaisen palkinnon ettet tiedäkkään", niin kätilö oli lopulta ihan mahtava. Tyttö siis syntyi puoli neljän maissa, kestoksi kirjattiin 11h. Sain tytön heti syliin ja rinnalle, mutta istukka ei sitten lähtenytkään syntymään, joten mut kärrättiin parin tunnin päästä nukutukseen ja se paineltiin siinä pois, samalla ommeltiin pieni repeämä. Saatiin miehen kanssa perhehuone, joka oli tosi mahtavaa, viihdyttiin kaikki hyvin ja saatiin olla rauhassa. Toki on vieläkin vähän pöhnäinen olo, mutta olotila paranee onneksi koko ajan ja tyttökin syö ja nukkuu ihanan paljon!
Kaikenkaikkiaan jäi tosi positiivinen kuva koko synnytyksestä, en olis uskonut etukäteen:)

Tsemppiä siis kaikille loppumetreille, aika varmasti matelee, mutta pitkään ei tarvitse enää kenenkään kärvistellä:)

Sukupuolesta: meille povattiin 2:ssa ultrassa tyttöä ja tyttöhän sieltä tuli!

Synnytysmusiikista: mulla oli pino cd:itä mukana, mutta kaipasinkin sitten täyttä hiljaisuutta saliin, musiikki olis vaan ärsyttänyt, vaikka kuvittelin että se rentouttaisi :/ Mutta kyllä mä silti pakkaisin jotain mukaan varmuuden vuoksi!

Salma ja rinsessa 4vrk, ruoka-aika kutsuu...
 

Yhteistyössä