~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

ja vauvoja tulee kuin sieniä sateella... :LOL: paitsi tänne...
Eli onnea taas kaikille nyyttinsä syliin saanneille... :heart: :flower:

Tervetuloa TaiLou joukkoon mukaan ja onnea sulle myös pienokaisesta :heart: :heart: :flower:

Kaikku: mulla myös sama synnäri eli PHKS... :) ehkäpä siellä ohimennen törmätään... =)
Meillä on pinnasänky kyllä mutta se purettiin ku poika alkoi nukkuu isojen poikien sängyssä. me vuokrataan vaavisänky ekoiksi kuukausiksi. se on niin pieni ja pyörät alla niin on kätevä ainakin meille... lakanat ja kaikki on valmiina,odotellaan vaan koska nyytti saapuu että tilataan se sänky kotiin... (tulee seuraavana päivänä kotiovelle ku on tilattu...)

tännehän ei kuulu mitään,ei niin mitään. :/
eilen kävin kävelemässä tunnin verran (oli aika tuskaista) ja saunaa ja siideriä perään mutta
kissan marjat! kyllä noi ässätkin voi tunkea jonnekkin ku niistä mitää apua ole... :/
Nytkin käytii puoltoista tuntia ulkoilemassa ja tuloksena vaan kipeät jalat ja pyrstö,ei mitää muuta. alkaa olee taas niin epätoivoinen olo... sit toi poika koettelee oikein tosissaan tota mun pinnaa vetämällä vähintää 2kertaa päivässä puolentunnin huutoraivareita,huudetaa naaama ihan sinisenä että ääni lähtee,ei pysty rauhoittaa millään tavalla... :/ syliinkää ei voi ottaa ku potkitaan minkä ehditään,ja tietenkin potkitaan mahaan... en jaksa...en kerta kaikkiaan jaksa...

Jonna H ja mä olin aamulla jokseenkin satavarma että sä olet synnyttämässä... :D
mulla oli niiiiiiiin vahva tunne siitä... mutta ei...

Huomenna olis taas neuvola... toivottavasti olis jo viimoinen kerta...

Lilli ja minililli 38+6
 
Hei Kesäkuiset!

Heppuli syntyi 10.06.2010! Hienot olivat miehenkin mitat: 3830g ja 49cm, päänympärys 37 :heart: Synnytys kesti n. 1h ja 20min.
Onnittelut muillekin vauvansa saaneille ja tsemppiä vielä odottaville :hug:

Oliivitar ja Heppuli 4päivää :heart:
 
Oikein isot onnittelut KAIKILLE jo nyytin saaneille :heart:
Milloin lienenkään viimeks käynyt kirjoittamassa, olevinaan niin kiire koko ajan, mutta kuitenkaan ei ole sitten mitään tekemistä...
lilli80 Täällä ihan samoja oireita noiden raivareiden suhteen :'( En siis todellakaan jaksa... turhautuu koko perhe kohta.

( . ) JÄTTINAPAA... Tosiaan la lähestyy, eikä YHTÄÄN supistusta tullut :kieh: *murinaa*
Kaikki mahdolliset poppakonstit ollut käytössä jo noin pari viikkoa... tuloksetta!!!
Alkaa saunanpesut ja siivoamiset tökkiä jo pikku hiljaa :| Mutta kaikki tuntus vain lohduttelevan ette yksikään ole sisään vielä jäänyt, tottahan se onkin, mutta tuntus kuitenkin tää v*tutus olotila olla suurimmalla osalla tässä vaiheessa (varsinkin kun mitään ei ole tapahtunu) pinnassa.

Sitä olen miettinyt, että milloinhan katsotaan kasvaako vauva edes, kun puoleentoista kuukauteen ei ole oma paino noussut, laskenut vain ja sf-mittakin pysynyt samana tai laskenut (riippuen KAI vauvan asennosta)?
 
Jonnas: Onnea pojasta! :flower: :heart:

TaiLou: Tervetuloa ja onnea tytöstä! :flower: :heart:

Toffo: Onnea tytöstä! :flower: :heart:

Oliivitar: Onnea pojasta. :flower: :heart: Olipa sinulla nopea synnytys! :eek:

Lilli: Jaksua pojan kiukkukohtauksiin. Tutuilta kuulostaa, meilläkin esikoisella melkoista tunnemylläkkää ja jännitystä. Iso :hug: sinulle!

Tänään on the päivä eikä kyllä mitään ponnistusurakoita näy tänään edessä. Eipä tässä kyllä vielä kovin täpäjytysoloa ole, kun odotan homman käynnistyvän aikaisintaan loppuviikolla. Loppuviikosta liityn varmaankin tärisijöihin ja malttamattomiin, siihen asti odottelen suht rauhallisena, kun kerran olen pitemmän aikaa jo uskonut/arvannut yli la:n menevän. *psyykkaa ja vakuuttaa itseään odottelemaan rauhassa* :whistle:

Jaksua ja venyvää pinnaa kärvistelijöille ja raskauteen väsyneille!

-Sh ja Milla rv 40+0 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! :flower: :heart:

Jos sitä synnytystarinaa sitte... Varoitan, että voi tulla pitkä, ku oon niin huono referoimaan.. :whistle:

Eli avautumisvaihe oli pitkä, pitempi ku edelliset. Ensimmäinen supistus tuli torstaina 3.6. joskus puoli kahdeksan aikaan illalla, ku oltiin miehen kans pötköttelemässä. Oli heti jo napakan tuntunen ja piti ylös nousta. Miehen annoin nukkua, ku sillä oli ollu rankka päivä. Ilta meni laitellessa lapsia nukkumaan ja esikoisen tavaroita valmiiksi viimeistä koulupäivää varten. Siinä sivussa seurailin supistuksia, noin 5 minuutin välein niitä tuli koko ajan. Suihkussa kävin jossain välissä testaamassa loppuuko supistukset. Eipä loppuneet. Lämmittelin kauratyynyjä ja istuskelin nojatuolissa keinutellen ja katselin TV:tä. Mies heräili 12 aikaan, ilmoitin sitten, että tänä yönä lähdetään, ja käskin mennä syömään jotain vielä ku voi. Äitille soitin josku ennen yhtä, että voi pikkuhiljaa ruveta ajeleen meille päin. Sillä välin laittelin sairaalakassin loppuun ja petasin sohvaan sängyn.

Vähän ennen klo 2:ta lähdettiin ajeleen sairaalaan päin. Mies ei ollu kyllä vielä innostunu lähteen; "menee kuitenkin vielä monta tuntia". Jossain vaiheessa supistukset muuttui, että niitä saattoi tulla muutama parin minuutin välein, ja sitten oli taas pitempi väli, jopa 8min. Ja välillä oli taas tasainen 5min. Sairaalaan tullessa olin auki n. 3cm. Käyrälle ei tainnut piirtyä yhtään supistusta, vaikka niitä useampi tulikin. Peräruiskeen sain, jotta olis vähän vauhdittanut supistuksia. Kätilö mietti laittaako meidät perhekammariin vai synnytyssaliin, ja saliin sitten mentiin n. klo 3. Kävin suihkussa ja keinuttelin kauratyynyjen kanssa, välillä kävelin. Väsytti ja supistusten välillä yritin torkahdella. Mieskin nukkui. Vähän ennen 6 aloin hengittelemään ilokaasua. Tällä kertaa osasin kai vähän paremmin tekniikan, kun tuntui tehoavan ihan kivasti ainakin alkuun. Meinasin vaan nukahtaa aina, kun supistuksissa pitempi väli, ja sitten en ehtinyt aloittaa kaasua tarpeeksi ajoissa. 9 aikaan alkoi tuntua, että tarvii jotain muuta kivunlievitystä jo, silloin olin 5cm auki. Lääkäriä vaan odoteltiin saapuvaksi osastolle. 10 aikaan tuli vihdoin lääkäri puhkaisemaan kalvot. Ja muutama supistus odotettuamme sain sitten kohdunkaulanpuudutteen ja supistuksia vauhdittavan tipan. Se tuntuikin tehoavan ihan hyvin. Tosin se ei kauaa ehtinyt vaikuttaa, n. 30 min. Sitten supistuksen tullessa kroppa rupesi ponnistamaan ihan itsestään, sitä ei voinut pidätellä, ja supistuskin tuntui kipeältä. Mies soitti kelloa, ja kätilö tuli paikalle ja käski ponnistaa seuraavalla. Kaksi ponnistusta ja tyttö oli maailmassa klo 11.33.

Avautumisvaiheen kestoksi merkittiin 16 tuntia, ja ponnitusvaihe 1 minuutti! Vauva pääsi heti rinnalle, eikä tällä kertaa ollut siitä kiire poiskaan. Nopean ponnistusvaiheen takia ei kätilö ehtinyt etukäteissuunnitelmista huolimatta leikkaamaan välilihaa tai edes puuduttamaan, joten kipeää teki ja repeämäkin tuli. Lääkäri kävi sen katsomassa ja ompelemassa, mutta onneksi ei ollut sulkijalihakseen asti kuitenkaan revennyt. Voi olla, että tytön siskojaan pienempi koko vaikutti asiaan.

Oma vointi oli heti synnytyksen jälkeen hyvä. Kun vauva oli imetetty ja itse olin syönyt, niin kävin suihkussa ja päästiin pyörätuolikyydillä osastolle.

Vauva kellastui ja joutui sinivalohoitoon kahdeksi yöksi. Ja sitten vielä seurattiin, että bilirubiiniarvot lähtee laskuun. Joten kotiin päästiin 9.6., viiden vuorokauden jälkeen. Lisäksi lääkäri totesi, että vauvan toinen lonkka on väljä (ei kuitenkaan "irti"), joten hoitona on nyt kaksi viikkoa tuplavaippa. Ensi viikolla on sitten ultraääni ja uusi tarkastus.

Vauva on rauhallinen ja virkeä. Koko perhe on haltioissaan uudesta tulokkaasta. :heart:

Tässä tyttö 4 vrk ikäisenä:



Tillintallin ja TytönPallero 10 vrk
 
Tervetuloa TaiLou ja onnittelut! :flower:

Onnittelut myös Toffolle ja Oliivittarelle:flower::flower:

Lenniina mulla samat oireet turvotuksen + leukanivelen ja korvan kanssa, mutta oikealla puolella. Tuo leukanivel ja korvakipu on tosi inhottava :(

Lilli voi kunpa olisinkin ollut :/

Tillintallin kiitokset tarinasta, aivan ihana tyttö.:)

(.) Ei mitään uutta neuvolassa, paitsi paino oli taasen lisääntynyt :kieh: :ashamed: ja jättis hivuttautunut ilmeisesti vielä alemmas kun sf- mitaksi saatiin 36 (37).
Mun oma neuvolatäti on lomalla, joten tällä kertaa oli sijainen. Tosi mukava ja osaava tapaus oli tämäkin. Tunnustelun perusteella totesi, että vauva on hyvän kokoinen, mutta mahtuu kuitenkin mainiosti oleilemaan yksiössään, kun olen sen verran pitkä. Korttiin kirjattiin painoarvioksi 3,8 kg. Kehotti keksimään jotain pientä puuhaa, jotta ei aika käy pitkäksi odotellessa ja saa ajatukset välillä pois synnytyksestä. Sanoi myös, että ei kannata ihan kauheasti rehkiä siivoilemalla tms. jotta ei ole sitten liian väsähtänyt kun h-hetki koittaa. Ja kun ei sillä kuulemma juuri ole vaikutusta käynnistymiseen, vaikka kuinka siivoaisi. Täytyy kyllä myöntää, että mulla on jo sen verran tönkkö olo, ettei toi siivoaminen oikein onnistu. Kaikenlainen kyykistely ja kumartelu on aika mahdotonta... tai alas kyllä pääsee, muttei välttämättä takaisin ylös :LOL:

Hyviä vointeja kaikille vielä odotteleville sekä jo toipumisvaiheeseen päässeille :)
 
Hirmuisesti onnea toffo, oliivitar, jonnas ja tailou!! :flower: =) :hug:

Syyshortensia Mä ootan sit yhtä hyvää informaatiota sun lähöstäs kun itekki ilmoittelin.. ;)

Jane Kyl se siitä, ei ne olotilat mitää merkkaa... :hug:
Mullahan ei ollu maanantaina mitää oloja, moni sillon soittelikin et noh, joko tuntuu ja mä vaan et ei tunnu, ei oo tuloillaa ja kas kummaa, yöllä mentiin.. ;)

Mua vähä harmittaa kun en tiiä noita synnytyksen kestoja jne..Isäntä sano et ponnistusvaihetta olis kestäny jotain puoltoista tuntia, mikä on varmaan aika pitkälti totta ja aukeemistahan tehtii toista vuorokautta... :whistle:

Mä oon täällä ihan fiilareissa, persaus kestää taas istua, jälkivuoto on olematonta ja imetys alkaa onnistuu, välillä jopa ilman rintakumia! :D + viime yönä saatiin kaikki nukuttuakin, jannu pisti maate 01.30 (tai me kaikki mentii maate ) ja 06.10 heräsin ihan varmana et nyt toi on vähintää tukehtunu kun ei ollu kuulunu mitää koko yönä, niin pah, jätkä kornotti unta palloon tyytyväisenä! :D Mä sit hissuksiin nostin sen pinniksestä ja läksin toiseen kammariin et isäntä saa nukkua kun meni yöhön tänää töihin, syötin tuon ja sit me nukuttiinkin taas 10 asti.. :) Aika muikee fiilis kun homma alkaa rullaa pikkuhiljaa.. :heart:

Mahakin alkaa näyttää siltä et olisin ehkä nipinnapin alussa raskaana ja turvoksissa, ihanaa kun saa oman kroppansa takasin.. :)

Ristiäispäiväkin lyötiin tänää lukkoon, kemut pidetää vanhassa kotikaupungissa ja kasteen suorittaa meidän vihkipappi. :) Nyt kun vielä siitä nimestä päästään yhteisymmärrykseen.. :D

Mä niin toivon että teillä kaikilla menis palautuminen yhtä vaivattomasti kun mullakin, ei sekään kivaa oo jos olo on ankee ja sit yrität vielä vauvan kanssa olla.. :attn:

Joskohan me saatais viikonloppuna karvakorvakin kotiin, on ollut viime tiistaista asti mein porukoilla, hyvä niin, en mä pärjäis vielä koiran ja vauvan kanssa kaksin.

Tsemppiä kaikille, ei oo pitkälti kellään!!!! :hug: =)

Maira ja emppu 5vrk
 
UUTISIA
Tänään tosiaan laskettu aika ja neuvolasta palasin juuri kotiin. :D
4 päivässä painoa tullut 800g!
Pissassa proteiinia ja verenpaineet huitelee taivaissa.
Sain lähetteen polille ja sinne pitää mennä vielä tänä iltana!
Istumaan ainakin käyrille ja katotaan onko myrkytystä! :/
Turvotus myös yksi syy se on aivan hirveää...
Käski varautua jäämään sinne, voi olla että käynnistykseen joutuu.
Mutta neuvolan täti sanoi, että voi olla myös että antavat verenpaine lääkkeet mukaan ja laittavat kotiin.

Jos sitä kysyis vauvan kokoa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Jane Veikkaanpa että käynnistetään.. :) Tsemppiä!!!!!! :hug:
Voi olla joo. Vähän tässä jännittää! :whistle:
Tosin ei ne enää tänään mitään tee et menee varmaan huomiseen aamuun aikasintaan...
Toivottavasti ne ei makuuta mua siellä montaa päivää, kun mä en viihdy tommosissa paikoissa :kieh:

Kauhee pähkäily et mitä mää nyt otan mukaan heh :LOL:
Lähetään vasta kun mies tulee töistä, tässä kerkee hermoilla vielä jonkin aikaa... :whistle:
 
Tsemppiä Jane! Toivottavasti käynnistävät, että eivät laita enää kotiin.

Onnea vauvautuneille! :flower:

Lilli: Voimia esikoisen kanssa! :hug:

nasuliinih: Tiedän niin ton tunteen! Jaksuja! :hug:

Tuskastunut Papuneiti 40+2
 
Onnea taas kaikille pikkuisista. :flower:

Leukanivelestä Siis muillakin on ollut tunnetta, ettei nivel olisi ihan kohdillaan? Mulla on ollut vaikeuksia oikean puolen leukanivelen kanssa jo varmaan kohta kaksi kuukautta, välillä parempi ja välillä huonompi. Luulin, että johtuisi löysistä nivelistä, jotka mulla on ollut aina. Voisi kuitenkin ollakin raskausvaiva? Tälläkään hetkellä ei saa hampaita purtua yhteen, kun alahampaat ottavat kiinni ylähampaiden taakse. Oletteko käyneet vaivan takia lääkärissä tai hammaslääkärissä vai onko poistunut itsestään synnytyksen jälkeen?
 
limatulppaa bongattu, ainakin osittain (keltaista venyvää limaa, ei veriviiruja)! :D
Eilinen toinen seksi-kerta aiheutti taas lisää sitä menkkajomottelua, joten oiskohan ollu sen vaikutuksesta? Hmm :) Ihanaa kun tapahtuu edistystä.

Ihania kaikki vauvakuvat ja kiitos synnytyskertomuksista :)

tinysteps 38+1 (37+4)
 
Jane: Kurjuus, että on raskausmyrkytysoireita noin paljon. Toivottavasi saat apua oloon ja oireisiin esim. käynnistyksen avulla. Joka tapauksessa eipä taida sulla mennä kovin pitkään, että on nyyti sylissä. Taidat vauvautua ennen minua. =) Tsemppiä!

Tinysteps: Kuulostaa lupaavilta nuo oireet ja limat. Hyvä, hyvä!

Maira: Hienoa, että sujuu noin mallikkaasti pojan kanssa! Ja lupaan ilman muuta laittaa viestin, kun lähtö koittaa, vaikka se olisikin keskellä yötä. Tosin kohdallani en usko yölähtöön, kun ne on rauhallisimpia aikoja supistusten kanssa tässä huushollissa. Josko pian päästäisiin kuitenkin vaunuttelemaan. :D

Tillintallin: Kiitos synnytyskertomuksesta. Ihana tyttö! Toivottavasti lonkka paranee tuplavaipoituksella.

Katsoin tuota meidän etusivua ja totesin, että tosi monelle on syntynyt ennen laskettua aikaa vauva. Minusta yllättävää, kun yleensä puhutaan, että pääsääntöisesti vauvat syntyy la:n jälkeen. Saa nähdä, miltä lopullinen jakauma näyttää, kun kaikki sinne tietomme saadaan. :)
 
Mulla olikin sitten neuvola-aika heti JonnaH:n jälkeen. Mukava oli tämä sijainen, eikös.

( . ) 38+1 tänään, ja neuvolassa käyty.Oma nlatäti on lomalla 2 viikkoa, ja sijaistamassa oli oikein mukava täti.
Sain vauvasta ensimmäisen painoarvion, ja käsikopelolla arvioi vauvan painavan nyt 3, 4 kiloa. Eli hänen mukaansa hiukan esikoista isompi vauva olisi tulossa, ei mikään jätti kuitenkaan. Esikoisneiti painoi laskettuna aikana syntyessään tuon 3, 4kiloa. Mutta arviohan tuo vain oli. Lantio tuntui kuulemma ihan hyvältä, hyvin hänen mukaansa vauva mahtuu syntymään alateitse. Vauva köllöttelee raivotarjonnassa, mutta vielä ERITTÄIN korkealla kuulemma, sf-mitta oli hurjat 36 cm, ja kätilö sanoikin, että ei ihme kun olen hengästynyt helposti. Käsky kävi ottaa iisisti.
Muuten siis kaikki oli oikein hyvin.Paino oli jopa tippunut 400 g.Sykkeet 130, ja kun vatsaa hiukan tökkäistiin, nousi vauvan syke hienosti kuulemma. Virkeä vauva.
Kätilö sanoi, että varmaan ensi viikolla vielä tavataan.
Olo on vähän kehnompi kuin viimeviikolla, hengästyn jo kun nousen portaat alakerrasta meidän yläkertaan. Tänään on jopa vähän oksettanut.Koitan tankata vettä ja lepäillä paljon. Häpyliitos on erittäin kipeä, yöt on hiukan tuskaisia.Mutta korkeintaan 4 viikkoa enää.

Johanna ja Pikkiriikki 38+1
 
Masuasukki mulla tuo leukanivel on aiemminkin naksunut pureskellessa ja kun kävin hammaslääkärissä ihan normi tarkastuksessa sanoivat, että vaivaan auttaa yöllä käytettävä purukisko, joka teetetään hammaslääkärillä. Hammaslääkäri sanoi myös, että vaiva todennäköisesti pahenee raskausaikana ja sitten voi taas korjaantua ennalleen synnytyksen jälkeen. Suositteli, että katsotaan tilannetta sitten kun olen synnytyksestä palautunut. Asialle ei voi vissiin juuri mitään tehdä, kun ei voi röntgenkuvia raskauden aikana ottaa kuitenkaan. Leukajumppaohjeet sain, mutta enpä ole muistanut niitä liikkeitä tehdä :ashamed:
 
Onnittelut vauvoista :flower:

Onneksi täällä on vielä porukkaa ja ihanaa että synnyttäneetkin jaksavat kuulumisiaan kertoilla.

Tinystepsillä alkaa olemaan hyvin merkkejä ilmassa.

Täällä aletaan olla ihan valmiita synnyttämään. Mitenköhän tuon ukon saisi ulos?! Supistukset vähentyneet eikä pikkuinen ole vieläkään laskeutunut :kieh: Mitään muitakaan merkkejä ei ole näkynyt.
 
Me päätettiin käydä mun pelon ja ahdistuksen takia synnytysvastaanotolla. Ihan hyvä, että käytiin. Helpotti paljon oloa. Juttelin kätilön kanssa ja lääkärikin kävi katsomassa. Kun mua pelotti se vauvan painokin, kun on sanottu, että on isompi kuin esikoinen. Lääkäri ultras ja nyt oli arvio tällä hetkellä 3,4kg. Eli ei onneksi ole jättiläinen! Lääkäri kokeili alakerran ja kohdunsuu oli 3cm auki. Lähtö siis voi tulla milloin vain. Sitä toistuvaa virhetarjontaa, kun olen pelännyt, niin nyt ainakin lääkäri sanoi, että pää on hyvin lantiossa.

Sauna päällä ja odottelu jatkuu paremmalla mielellä.

Papuneiti ja Tyyppi 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Minä käyn lukemassa teijän juttuja ja iloitsen jokaisesta vauvasta ja varsinki synnytystarinat on ihania :heart: Isot onnittelut vielä Mairalle :flower:

Loppukuiset jaksaa jaksaa :) :hug:

Lara ja Nuna syyskuisista rv25+4
Voi, tää oli ihana viesti!

:hug:

Terkuin Johanna
 
Onnea taas vauvautuneille!! :flower: :flower:

Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa... :/
Vähitellen alkaa ärsyttää, kun kaikki koko ajan kyselee, että joko joko...

Ässät muuten ei toimi täälläkään. :headwall:
Lauantaina oli seksi, shoppaus (ruokakaupassa vain), siivous ja sauna, mutta mitään ei tapahtunut.
Noh, tänään käytiin miehen kanssa reippaalla lenkillä, saunottiin taas ja vielä seksi jäljellä, joten jospa nyt?!? Pakko kuitenkin yrittää... :ashamed:
Lenkit ei mulla kyllä pahemmin ole mitään tuntoja saanut aikaiseksi, mutta olen kävellyt kyllä aika rauhallisesti. Tänään tosiaan oli oikein tosi reipas lenkki, joten toivo on suuri!

Epätoivoinen Pine ja pikkuinen 41+0
 
Tänne minä jäin makaamaan sairaalaan ainakin täksi yöksi.
On se hyvä että on läppäri mukana heh!
Jos aamulla kaikki ok niin laittavat kuulemma vielä kotiin.
Ajattelin kyllä vähän inistä vaivoistani jos ne käynnistäis huomenna :whistle:
Ultrasivat pikaisesti myös ja paino arvio oli n. 3kg että se siitä jättivauvasta ja sokerivauvasta!! :D
 

Yhteistyössä