~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Mipsu, miten asettelet Millan manducaan? Meillä on myös pojille manducat, muttei olla vielä otettu käyttöön, kun pojat ovat olleet sen verran pieniä. Asetteletko jalat sivuille vai jätätkö ne repun sisälle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tupuhupuna:
miten teillä muilla on lähteny epparihaavat paranemaan? mulla kävi pelko toteen, viikko synnytyksen jälkeen tikit repes ja nyt sit vielä tulehtu :'( 2 antibioottikuuria sain, nyt vaan odotellaan et haava umpeutuis ja pystyis ees vessassa käymään normaalisti. inhottaa ajatella et alapäässä on avonainen märkivä haava :ashamed:
:hug: Kuulostaa ilkeeltä, lukuisista (useista kymmenistä ) tikeistä huolimatta mulla on parantunu hyvin, tosin oon vasta nyt alkanu istumaan jne, kun juurikin sitä repeämistä pelkäsin..Suihkuttelen joka päivä useita kertoja päivässä ja yritän ottaa ilmakylpyjä, sillä tässä varmaan on niin nopsaan parannuttukkin..

Koitahan parantua, kuulostaa kyllä niin ilkeeltä kun vaan voi.. :hug:

Me käytiin tänää isolla kirkolla, just tultiin kotiin, poika nukku koko reissun... :D Kiva homma et viihtyy autos noin hyvin, mut nyt täytyy mennä kattoo josko se pikkuhiljaa heräilis syömään... :)

Ps. niinhä se maidontulo mulla alko tyssäämään, eli nannilla mennää, ei mitenkää riitä tissi.. :snotty:

Maira ja emppu 1vko2pvä
 
Milkei: Kohtutaulun idean ongin esikoista odottaessani silloisesta mammapinosta, kun me kärvistelijät koitimme keksiä tekemistä viimeisille päiville. Kyse siis taulusta (tms.), johon tällä kertaa maalasin kohdun seinät ja sen sisälle sitten näkemykseni kukkien päällä kellivästä vauvasta. Esikoista odottaessa piirsin kohdun ja vauvan makaamaan liimattujen oikeiden syksyn värikkäiden lehtien päälle. Eli siis pensseli käteen ja maalaamaan taulua kohdusta, toteutustapa ja konkreettisuus/abstraktisuus vapaa. :)

Pulinapadalle tsemppiä huomiseen!

Tupajumi: Harmi, ettei synnytys käynnistynytkään. Toivottavasti käynnistyisi nyt itsestään, kun on jo kiusattu kohtua. Toivottavasti paineet pysyy alhaalla. :hug:

Anzzu: Mukavaa, että teillä yliaikaiskontrolli noin nopeasti. Täällä ymmärtääkseni vasta rv42+0 tsekataan ekan kerran. Toivottavasti lähtisi itsestään nyt käyntiin, kun ronklattu. Jaksua!

Lenniina: Jos sinulla on pitkä liina, niin ehdotan opettelemaan kietaisuristi 2 -sidonnan. Sen voi tehdä ensin päälle ja sitten vasta laittaa vauvan sinne ja vauvan voi näin alkuviikoilla laittaa sinne kuin kehtosidonnassa. Se on hyvä perussidonta, jossa paino jakautuu tasaisesti joka puolelle ja molemmille hartioille. Kehtosidonta puolestaan on helppo, mutta se saattaa tuntua ikävältä toispuoleisuuden vuoksi.

Omaan napaan ei ihmeempiä. Viime yönä onneksi sain alkuyöstä nukuttua 3 tunnin pätkän. Jee, moista iloa en ole alkuvuoden jälkeen saanut kokea. Loppuyö meni pipariksi, kun ravasin vessassa rakon kiusaamana puolentunnin-tunnin välein ja yhden tunnin jouduin kovan häpyluu- ja lonkkakivun vuoksi viettämään sohvalla istuen. Joka tapauksessa tuo kolmen tunnin pätkä vissiin virkisti, kun tänään on pitkästä aikaa jaksanut laiskottelun sijaan puuhastellakin pienesti. Supistuksia tulee ja menee, mutta se nyt ei ole tässä osoitteessa mitään uutta.

-Sh ja Milla rv 40+4

muoks. Shawne: Nyt tiedän, mitä tarkoitat niillä häpyluun ja lonkan paukahteluilla. Minunkin lonkka tms. päästi viime yönä noustessa naksahduksen tai siis semmoisen äänen. Melko hurjan kuuloinen, onneksi ei kuitenkaan sattunut enempää kuin ns. normaalisti nyt on sattunut.
 
Tupuhupuna:
miten teillä muilla on lähteny epparihaavat paranemaan? mulla kävi pelko toteen, viikko synnytyksen jälkeen tikit repes ja nyt sit vielä tulehtu 2 antibioottikuuria sain, nyt vaan odotellaan et haava umpeutuis ja pystyis ees vessassa käymään normaalisti. inhottaa ajatella et alapäässä on avonainen märkivä haava

Tämä kuullostaa TODELLA ilkeältä :( paranemisia siis Tupuhupunalle.
 
Pitkästä aikaa jotain kirjoitan vaikka päivittäin täällä käyn lueskelemassa:)

Meidän pikkupoika voi hyvin, pituutta oli nyt toisessa neuvolassa tullut parissa viikossa melkein 4cm ja painoakin tosi hyvin. Aika huonosti kyllä nukun, tyypin vuorokausirytmi on sellainen että päivällä nukkuu enemmän ja sitten minun nukkumaanmenon jälkeen valvoo ja syöpöttelee ihan aamuneljäänkin *haukotus* Ei taida näin pienelle olla mitään vinkkejä miten kääntää rytmiä :ashamed:

Tupuhupuna Minullakin tulehtui sektiohaava ja sain antibiootit, on kyllä tosi inhottavaa! Vaikuttaa niin paljon jaksamiseen. Paranemisia!
Toivottavasti teillä ei antibiootit aiheuta pikkuiselle vatsakipuja. Täällä muuten niin hiljainen vauva sai hirveät vatsakivut ja kouristukset ja huuto oli sen mukainen. Apteekin perus Gefilus-maitohappobakteerit ei muuten auttaneet yhtään. No huuto loppui kun kun kuuri oli ohi.

Onnittelut teille monille vauvautuneille :flower:

Miumiu&poika 16päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myntti:
Mipsu, miten asettelet Millan manducaan? Meillä on myös pojille manducat, muttei olla vielä otettu käyttöön, kun pojat ovat olleet sen verran pieniä. Asetteletko jalat sivuille vai jätätkö ne repun sisälle?
Kyllä ne sinne sisälle vielä jää, pituutta neidillä vasta 53cm. :) Hyvin on tyttö siinä viihtynyt kuitenkin.

 
Hei manducan käyttäjät, saako siihen säädettyä lapsen yksinään? Luin jonkun ruotsalaisen arvion noista ja siinä valiteltiin, että tarvii aina apua sen kanssa pelaamiseen. Oon niin laiska enkä jaksa nousta tästä sohvalta testaamaan, vaikka sellainen tuolla kaapissa onkin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tupuhupuna:
miten teillä muilla on lähteny epparihaavat paranemaan? mulla kävi pelko toteen, viikko synnytyksen jälkeen tikit repes ja nyt sit vielä tulehtu :'( 2 antibioottikuuria sain, nyt vaan odotellaan et haava umpeutuis ja pystyis ees vessassa käymään normaalisti. inhottaa ajatella et alapäässä on avonainen märkivä haava :ashamed:
Toivottavasti haava paranee pian!! :hug: Muistaakseni mulla teki saman toiselta lapselta ja sitä piti hoitaa kastellulla siteellä jossa on suolaa! Kysy onko tuo neuvo vielä käytössä. Muistaakseni mulla se ei kirvellyt mutta jollain oli.

Jes, nyt supistellut jostain viidestä asti.. pitäkää peukkuja että nää tästä nyt kovenis ja lähtö synnärille tulis vihdoin!! :wave:
 
shawne Hug-a-bub on AIVAN ihana liina! Mä harjottelin jo sen kietaisuristi 2-sidonnan.Tosi helppo on sitoa mun mielestä toi HUG-A-BUB. =) Manducan ostan varmaan myös myöhemmin, hiukan kun vauva kasvaa.Toi hug-a-bub on ihanteellinen pienelle vauvalle, ja kesällä aivan ihana.

mammaliinille peukut ja varpaat pystyssä!!

garden ai tuota uhmnaa on siis liikkeellä, kiitos ja voimia sinnekkin! :hug:

( . ) Haluan tavata jo vauvan.En malttaisi enää odottaa.Nyt tuntuu yhtäkkiä, että olen ollut iäisyyden raskaana jo.Näin unta synnytyksestä taas. Olisin ihan valmis jo lähtemään tositoimiin. TENS-laitetta testasin taas, synnytys-kirjallisuutta luettu ahkerasti, sairaalakassi valmiina.Olen valmistautunut hyvin ja valmis lähtemään.
Mutta mutta, vielä voi vierähtää kolmekin viikkoa..
Koitan hillitä malttamattomuuttani, ja nauttia vikoista masupäivistä.Olo on kyllä jo aika raskas.
Neidin kanssa ollaan taas viikkailtu vauvan vaatteita.Uhmastaan huolimatta neiti on niin ihana kun on niin innoissaan pikkusisaruksesta.

Harjoitussupistelee iltaisin edelleen, joihinkin liittynyt jopa hiukan alavatsakipua.Jotain varmaan tapahtuu. Mutta ei auta kuin odotella.On nämä jänniä hetkiä kyllä. Itkettää pelkkä ajatuskin vauvan tapaamisesta.Tahtoo jo kokea sen, ja saada koskea vauvaa.Tuolla se nytkin nikottelee alamahalla,niin lähellä, silti niin kaukana. Tule kulta jo ulos sieltä!

Johanna 38+5
 
milkei, harjoittelet vaikka niin että on mies paikalla. Nopeasti oppii sen yksinkin laittamaan. Eihän siihen tarvitse kuin yhden käden vapaaksi. Vauvan voi polvien päällä laittaa siihen makaamaan ja vaikka itse kumartua taaksepäin kun nostaa ylös? Oliko tuossa mitään järkeä? :LOL:
 
Kiitos, luulen ymmärtäväni, mitä ajat takaa, mipsu :)

Hitsi, tässä sohvalla istuessani ja tän pallon roikkuessa tossa jalkojen välissä tuli ihan hirveä ajatus, ettei miun vatsanahkaparka ikinä palaudu ennalleen vaan jää roikkumaan :eek: Voiko niin käydä? Apua! Tää miun maha on ihan hillitön ja jos tästä poistaa vaan tään pallon, niin voidaan puhua sellaisesta tyhjästä vappupallosta. Millä mie ne kuron kokoon? Tai jos sen nahan sit vois kerätä "ponnarille" ja solmia uuden navan, kun tätä vanhaa ei näköjään enää ole?

Kaikkea sitä.
 
Heips! Hulinaa on riittänyt, joten käyn nyt vihdoin nopeasti päivittämässä:

Meille syntyi pikkuinen tyttö 12.6. kello 13.53! :heart:

Synnytys oli suhteellisen nopea ja kivuton, joten meni puoliksi vahingossa täysin ilman kivun lievitystä. =) Supistukset alkoivat aamulla viiden aikoihin ja sinnittelin kotona vähän yli kymmeneen. Sairaalassa sain sitten kuulla että paikat on avoinna jo 6 cm!

Tyttö on kasvanut hurjasti, tänään neuvolassa todettiin että syntymäpaino on jo ylitetty. Mukava uutinen. :) Isosiskokin on ollut tosi kiltti, samoin vauva, ei paljon itkeskele vaan on aika hyväntuulista sorttia.

Mukavia vointeja kaikille, niin mahan kuin vauvan kanssa oleville äideille! :hug:

Tupuna ja pikkukakkonen 7 päivää :heart:
 
onnea vauvautuneille... :) :flower: :heart:

Täällä ollu tuskaiset 27 tuntia.. eilen aamulla 4 aikaa alkoi kunnon menkkajomotukset mitkä
päivän mittaan muuttui kunnon supistuksiksi... illalla niitä tulikin sitten tiheemmin ja jo varoittelin mummia ja miestä että sen verran kivuliaita on että varmaan joudutaan lähtemään sairaalaan.. kellotinkin jonku aikaa suppareita niin niitäkin tuli 2-10min välein ja välillä sattui niin että silmissä ihan sumeni.. ja suolta on tyhjennetty tähänki hetkeen asti jo neljästi...=/ mutta täällä sitä vaan silti istutaan...
supistaa nytkin ja kipeästi. mutta ei säännöllisesti. mut itellä on sellain tunne että kohdussa ei ole kummoisia tapahtunu eikä viittis millään mennä vaan sit makaa sinne sairaalaa ja odottaa sinne että jotai tapahtuu.
Pojastakin muistan ku supparit vaan loppu kesken kaiken,mutta oli just annettu epiduraali joen homma sit vaan jatkui..
Olo on vaan aika naatti ku olen ehkä (en oikein tiiä... :ashamed: ) tunnin tässä 27tunnin aikana saanu nukuttua...
Tulppaa ei ole tullu sen enempää ku vesiäkään menny...
soittelin 3aikaa yöllä kyllä synnärille ja täti kyllä pyyteli tulee jos kivut on ylitsepääsemättömiä. mut ei ollu iloinen suppareiden aikahaaraukasta ja meinaskin että kohtu vaan kypsyttelee siellä koitosta varten..
Vauvakin piti kamalaa showta illalla ja yöllä niin supparit tuntui ihan kamalilta.... |O
Kai tästä on pakko mennä juomaan kahvia,jos sitä tänään pääsis sit tositoimiin..
Tai sit tässä käy niin,ku olen niin paljon valittanu ja jatkuvasti narissu että tää touhu vaan jatkuu ja jatkuu eikä tulosta vielä tule... :'(

Lilli ja sussu supersupistus... 39+4
 
Onnea Tupunalle :heart: :flower:

Lilli toivottavasti supparit säännöllistyy ja pääset saamaan lievitystä kipuun :hug:

Itselläni ja viime yön maha sekasin, ja kipeitä suppareita tuli aika ajoin, mutta sain yllättävän hyvin nukuttua. Nyt kahville ja odottelemaan... mitähän keksis, jotta sais ajan kulumaan keskiviikkoon asti. Ei, onneks noi tytöt pitää kiireisenä. Tosin eilen illalla paineet oli yli 90 kun sairaalassa pikkasen yli 70.

tupajumi ja keijo 39+5

onkos meitä muuten kuin paljon täällä viellä kärvistelemässä?
 
Paljon onnea taas kaikille vauvansa saaneille :flower:

Täällä yksi kärvistelijä ilmoittautuu!
Kunpa osaisi jotenkin ottaa rennosti nämä viimeiset päivät tai viikot mutta olo on niin hankala ja hermo koko ajan tiukilla että vaikeeta se on...
Meilläkään ei nuo ässät ole pahemmin tehonneet, siivoillu oon suunnilleen joka päivä ja muutenkin yrittäny jaksaa kaikkea touhuilla, saunomassa on käyty mökillä oikein vastan kanssa mutta ei mitään! Se mukavin ässäily on kyllä jääny aika vähiin kun mies on ollut niin väsynyt :kieh: No, mies jäi nyt lomille joten ehkä tilanne korjaantuu...

Parina iltana on ollu jo ihan kipeitä supistuksia muttei kovin säännöllisiä ja ovat sitten nukkumaanmenon myötä hävinneet... Lonkat paukkuu täälläkin ja nivuset kipeenä, esikoisesta en näitä vaivoja muista joten varmaan toisen kohdalla paikat paremmin antaa myöten.
Tsemppiä kaikille jotka vielä samassa jamassa olette, koitetaan jaksaa iloisella mielellä vielä viime hetket :hug:

Valerie ja pikkunen 38+6
 
Täällähän minäkin vielä, hamaan heinäkuun alkuun varmaan. :wave: ;) Huomenna olisi esikoisen syntymisviikot eli rv 40+6, mutta tämä taitaa mennä ensi viikolle.

Tupuhupunalle paranemista! :hug:

Miumiu: Parempia öitä ja rytmin kääntymistä vauvalle.

Pääsiköhän Mammaliini tositoimiin?

Pikkuvarpuselle jaksua odotteluun. :hug:

Milkei: Lohdutukseksi, että kyllä se synnytyksen jälkeinen isoin taikinavatsa katoaa pikku hiljaa. Maha on kyllä melko veikeän tuntuinen synnytyksen jälkeen. :)

Tupuna: Nyt saan onnitella oikeasti ;) eli onnea tytön syntymän johdosta! :flower: :heart:

Lilli: Toivottavasti synnytys käynnistyisi vihdoin kunnolla. Jaksua! :hug:

Tupajumi: Sinullahan kuulostaa lupaavilta oireet, josko synnytys käynnistyisikin itsestään ennen keskiviikkoa.

Valerielle oirehdintojen keskelle jaksua!

Täällä ei siis mitään muutosta. Jotain supistuksia ja häpyluu sekä lonkat tosi kipeinä. Eli sama jatkuu kuin tähänkin asti. Ensi viikolle siis ainakin menee, kun ei mitään todellista muutosta mihinkään päin. Nyt pitäisi keksiä jotain piristävää sateiselle päivälle.

Jaksamista odotteluun kaikille kärvistelijöille! Vauvautuneille jaksua ja mukavia nuuskutushetkiä vauvojen kanssa!

-Sh ja Milla rv40+5
 
Tupuhupunalle paranemisia :hug:

Tupunalle paljon onnea :flower:

Lilli, tiedän tunteen :hug:

Alkoi eilen n. 23:30 supistamaan ja aluksi supistukset tuli heti 5 min välein, mutta harvenivat ja sitten niitä tulikin 3 tuntia 7-10 min välein. Aikani kuluksi pakkailin kosmetiikkapussin valmiiksi ja ajattelin juuri soittaa Hyvinkäälle, kun supistukset taas harvenivat ja aamuyöllä sitten loppuivat kokonaan. :headwall:
Nämä supistukset tuntui mulla lähinnä alaselän kipuna ja voimakkaammat sitten myös alavatsassa. Ihan erilaisia kuin aiemmin. Supistusten välillä jättis riehui hulluna ja potkut ja se kaikki vääntelehtiminen teki tosi kipeää. Jossain vaiheessa huomasin, että sain vauvelin rauhoittumaan kun hieroin vatsaa pyörivällä liikkeellä. Helpotti oloa, mutta ei siinä supistusten välillä paljon levätty. Kai sillä s:llä oli joku vaikutus, kun alkoivat heti sen jälkeen, pitäsköhän kokeilla kohta uudestaan, jos vaikka oikeasti pääsisi ponnistamaan ;)

Jonttu & jättis 40+6
 
Tupuna: Onnea tytöstä :flower:

Anzzu , Tupajumi, Lilli, Jonna ja muut kärsimättömät: Iso vauvatuulipuhallus, että synnytykset lähtis käyntiin!

Tupuhupuna: Osanottoni epparihaavasi johdosta ja pikaista paranemista!! Mulla ilmeisesti paranee hyvin, kun ei vaivaa.

Pulinapata taitaakin olla nyt käynnistyksessä - Onnea matkaan :hug:

Syyshortensia: Kiitos vinkeistä! Jaksuja viimemetreille!

Mammaliinin kuulumia?!
 
Täällä myös yksi kärvistelijä illmoittautuu tällekkin päivää :kieh: Rv tänään 40+2 |O
Tänään kävin sitten vuorostaan porukoilla saunanpesussa, ja hinkkasin nyt kyllä niin perusteellisesti että ei pee jos nyt ei mitn tapahdu :/ Sit menetän toivoni ja olen tekemättä mitään koko loppu aikana!!!
Tyttö lähti isänsä kanssa kentälle jalkapalloilemaan, istutin sillä välin anopin tuomia kukkasia ja äidin antamia ruohosipulin tuppoja... Nyt sitten vain odotellaan häitä televisioon :)

Täällä muuten ollut nyt pari päivää oksentelua. Eli kaikki mit syön niin tulee kohta hirveänä kaarena ulos :( Nyt pizza pysynyt JO tunnin sisällä...huh. Voisikohan liittyä piakkoin alkavaan synnytykseen ja suoliston tyhjennykseen, tosin kestänyt jo melko kauan vai liittyisikö minulla olevaan aivan kammottavaan yskään ettei vatsa yksinkertaisesti pysty pitämään mitään sisällä kun yskii ?!?

Nyt laitan jalat vielä kohti kattoa, ennen kuin saan muut joukot kotiin :) Huomenna olisi serkun rippijuhlat, haluan ja en halua sinne =)

Tsemppiä kaikille :heart:
 
Täällä kanssa yksi edelleen kasassa oleva kirjottelee. Ei mulla ole vielä kärsimätöntä oloa, mutta toivoisin vaavin tulevan ennen ensi viikon keskiviikkoa, ettei tarvitsisi raahautua neuvolaan. Lähineuvola kun on remontissa ja pitää bussilla mennä about 7 km päähän neuvolaan. :headwall:
 
Meille syntyi poika 17.6.10 klo 14.28. Paino 3725g ja pituus 51cm. Kotiuduimme tänään.

Synnytys oli helppo ja ihana! Synnytys lopulta käynnistettiin mun ahdistuneen olon takia. Kalvot puhkaistiin 10.30 ja vauva syntyi 4h päästä. Ponnistusvaihe oli 3min, vauva tuli kahdella supistuksella ulos. Pieni repeämä tuli, johon laitettiin 3 ommelta. Olen niin onnellinen hyvin sujuneesta synnytyksestä!

Imetys sujuu aika nihkeesti. Nyt vasta tuntuu, että maito on alkanut nousta. Mutta yritän olla ottamatta paineita asiasta. Korviketta annetaan tarpeen mukaan pullosta.

Isoveli suhtautuu ainakin vielä hyvin. Näkee sitten paremmin, kun arki alkaa sujua. Mies on onneksi 6 vkoa kotona meidän kanssa. :heart: Saadaan koko perhe harjoitella yhteistä uutta elämää.

Kerron lisää myöhemmin!

Onnea muille vauvautuneille! :flower:

Tsemppiä niille, jotka vielä masun kanssa odottavat! Odotus palkitaan! :heart:

Papuneiti ja vauva 2vrk
 

Yhteistyössä