~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Oikein paljon ONNEA vauvan saaneille!! :heart: :heart: :flower:

Mua jännittää nyt tosi paljon. Vauva saisi siis kyllä luvan olla vatsassa vaikka laskettuun saakka, että toi mies ehtii parantua flunssasta, mutta mua on alkanut jännittää vauvan tuleminen elämään ylipäänsä. Että miten sitä oikein pärjätään. Ei mua aikaisemmin näin jännittänyt, mutta nyt kun eräpäivä lähenee ja tämä on oikeasti tapahtumassa niin on kyllä sekavat tunteet.
Oon ihan levoton, siivoilen tätä kämppää kokoajan ja oon ihan tyytymätön ku se ei näytä samanlaiselta ku ikean kuvastoissa :LOL: Haluan että se on siistinä silloin ku lähtö tulee, koska meille tulee kuitenkin jompikumpi tulevista mummoista koiravahdiksi ja varsinkin anoppiin haluaisin tehdä hyvän vaikutuksen. Viimeksi kun anoppi kävi täällä yllättäen oli silloin kun jouduin olemaan keuhkoveritulppaepäilyn takia sairaalassa yön yli, ja hävetti kamalasti ku hän oli sitten siivonnut meidän kämpän sinä aikana. Tuli sellainen fiilis että mahdollisesti piti meitä ihan sottapyttyinä, vaikka tuskin edes näin ajatteli koska on niin ihanan sympaattinen ja mukava, mutta omaa mieltä jäi nakertaa tuo kerta. Siis mua ei mitenkään harmittanut se että hän oli siivonnut, se ilahdutti kovastikin väsynyttä odottajaa ja oli mieluisa yllätys kun kotiin saavuin, vaan harmitti se että meillä pitikin juuri silloin olla ihan sairaan sotkuista ja jäi pyörimään se ajatus päässä että pitääkö hän mua huonona miniänä. Todellisuudessa kyllä tiedän että hän pitää minusta todella kovasti ja turhaan edes tätä asiaa stressaan, mutta kun on suorittajan ja perfektionismin luonne ni sit kuitenkin asia jäi mieltä vaivaamaan :) Pitäisi osata olla välittämättä mitä muut ajattelee, varsinkin nyt kun vauva tulee perheeseen. Silloin ei todellakaan ainakaan heti alkuun ehdi siivota ja pynttäillä vaan kaikki sukulaiset ja ystävät saavat tottua siihen että meillä sitten saattaa olla sotkuista. Noniin, tulipa tilitys :D

tinysteps 39+1 (38+4)
 
Onnea vauvan saaneille :heart: =)

Meidän poika huomenna jo 4-viikkoa :eek: Meillä mennään täysimetyksellä,vaikka ekat 5 pvä saikin korviketta rintamaidon lisäksi,kun oma maito ei heti riittänyt ;) Huomenna meillä 1 kk neuvola,kun oikea päivä on 25.5,mutta terkka jää lomalle,joten halus nähdä meidät ennen sitä ;)

Rapu ja poika
 
No voi kökkö, just kirjoitin pitkän viestin, mutta katsoi taivaan tuuliin..
Höh..

No täällä siis ollaan edelleen yhtenä kappaleena, ja varmaan vielä pitkään, kun ei mitään merkkejä ole tulevasta.Flunssaa pukkaa ja niistää saa, ja henki pihisee, mutta mun puolesta voisi mennä ohi enne tosi toimia, niin ei tarvisi niin kovasti pihistä ja puhista, kun henki ei kulje. Olen kuitenkin nukkunut hyvin ja mitään kipuiluakaan ei ole,sukkapuikkonipistykisä ja harjoitussuppareita, että heinäkuulle menee... Tosin miehen loma alkaa keskiviikona, että sitten kiitos sopii tulla...

Onnea Pine, ja EC ja muutkin nyytin saaneet!

Kyselin, että mitäs juhannussuunnitelmia teillä on ? Ja ehdottelin synnyttämisen vauhdittamiseksi mökin vuokraamista mahdollisimman kaukaa, saaresta, jonne soutumatkaa on kilometrejä ja kallis hinta varmaan auttaisi myös...Toimisi varmasti..

Keskiviikkona taas neuvola..Eipä siellä ole mitää erikoista tapahtunut mioneen viikkoon.

Oletteko muuten kuulleet, että hieman kohonnut verenpaine enteilee kuulemma synnytystä, että, jos sellaista on ilmassa, niin toivoa on...

Taidan lähteä kaupunkiin, kun ei jaksa täällä kotona istua....

Kaikku ja nimetön 39+2
 
Noooh, mitäs tää sekoilee :kieh:

Mitähän olinkaan kirjoittanut, ennen kuin kaikki katosi jonnekkin bittiavaruuteen...
Elikkäs, täällä luultiin jo hetken että nyt se on menoa, kun yöllä heräsin 2 aikaan supistuksiin , jotka vain jatkuivat ja jatkuivat. Viiteen mennessä oltiinkin sitten jo koko sakki ylhäällä. Kuudelta irtosi limatulppa, siitä ei voinut erehtyä :)
Mutta sitten blääh, seiskalta tämä kaikki oli ohi!!! :( Nyt tulee vain silloin tällöin muutama supistus.
Olen yrittänyt tehdä pikku askareita tässä lomassa, imuroinut, pessyt pyykit, siivonnut wc:t, mutta mikään ei saa supistuksia takaisin :'( Josko kohta uskaltaisi lähteä vielä käymään kaupassakin. Mies oli kyllä sitä mieltä että huomenna vasta syntyy, joten odotan ensi yötä sitten tässä paremmalla onnella, vielä ehtisi juhannukseksi kotiin :)

Tinysteps Täällä on ihan samanlaista tuon siivoilun kanssa, tunnen itsesi välillä ihan vainoharhaiseksi, mutta toisaalta onpa kiva kun on siistiä ja tietää jättävänsä jälkeensä edes suht siistin kodin, eikä kotijoukoille jää niin paljon hommia minun poissaoloni ajaksi ja päästään kaikki kotiintultaessa tutustumaan pikkuiseen.

:whistle: puhaltelen kaikille vauvatuulia :)
 
EC ja Pine: Onnea vauvoista :flower: :flower:

Maira ja tinysteps: :hug:

Meriheponen: Kiitos kannustuksesta, ehkä siis uskallankin soittaa ;)

Kaikku: Eipä ole juhannussuunnitelmia, kun en vielä uskalla tämän imetysepävarmuuden takia lähteä kovin kauaksi kotoa. Ehkä grillata voisi.

Jaksuja kaikille kokonaisille vielä viimesärkyihin/oloihin ja kypsyttäviä supparituulia Puuuuhhh :whistle: :hug:
 
miitta, ei ole tosi, siekös se olet?! :D Hauska homma! Vauvaonnittelut vielä sinnekin! :heart:
Täytyy kertoa, et askartelin henkilökunnalle lähteissäni (onnenhöyryissäni) niistä sairaalan tykötarpeista (paperia, sidetaitoksia, teippiä...) sellaisen Vuoden Paras Synnäri-palkinnon...:D oli aivan pakko, kaiken kokemani jälkeen. Aikoivat laittaa palkintonsa aitiopaikalle.B)

Ja suuret onnittelut muillekin vauvansa saaneille! :heart:
 
Poksumaan vain tulin eli 40+0!

Onnea jälleen kaikille! :heart: Ihanaa, ihanaa.

Meillä mies oli eilen aikas höpö, kun innoissaan kellotteli hieman napakampia harkkasuppareita sekuntilleen. Oli aivan "varma", että yöllä lähdetään. No ei lähdetty. :kieh: Mitään ennakoivaa ei ole ilmennnyt. Tänään olen viettänyt sadepäivää ja nukuin usean tunnin päikkärit... Jos se olisikin se rentoutuminen se juttu. :p

Voip varmaan ryhtyä suunnittelemaan hieman juhannusta - mukavaa keliä on kyl kerrankin luvannut!

Rutti rv 40+0
 
Paljon onnea EC ja Pine :flower: :flower:

Pikaisesti vaan tulin ilmoittautumaan, edelleen yhtenä kappaleena. Neuvolakäynnillä ei mitään uutta. Perjantaina sitten äippäpolille yliaikaiskontrolliin... ellei jättis nyt sitten sitä ennen päätä pistää töpinäksi.

Jonttu & jättis 41+1
 
Meriheponen: Kiitos jaksutoivotuksista! Tsemppiä sinullekin!

EC: Onnea tytön syntymän johdosta! :flower: :heart: Synnytyskertomusta odottelen, kun jaksat. Kuulostaa mielenkiintoiselta, että olitkin Suomessa. Ihanaa vauvantuoksuista arkea!

Pine: Onnea tytön johdosta! :flower: :heart:

Nasuliinih: Kuulostaa lupaavalta nuo sinun supistukset ja limat. Eiköhän lähipäivinä tule lähtö. Tsemppiä!

JonnaH: Samassa veneessä ollaan, minä vain päivän jäljessä. Yliaikaiskontrollia th toivoi minulle torstaiksi äitipolille, mutta saa nähdä, koska aika on. Neuvolaan joudun sitten torstaina, jos ei äitipolille tule aikaa. Toivottavasti sinullakin lähtisi vauva syntymään ilman käynnistyksiä. Jaksua ja tsemppiä! :hug:

Kävin neuvolassa. Muutosta edelliseen viikkoon sen verran, että proteiinit heikolla plussalla ja verenpaineet kohonneet. Ei minulla olla saatukaan noin korkeita lukuja koko raskaudessa (nyt oli 116/80, yleensä 100/66). Th teki sisätutkimuksen ja yhdelle sormelle oli auki, mutta pituutta vielä n. 1cm. Eli ei ihan ainakaan tänään lähdetä, kun uudelleensynnyttäjillä tuo kanava pitäisi olla ilmeisesti kadonnut täysin, että synnytys voi käynnistyä. Teki kovin kipeää tuo tutkimus, eikä kyllä ollut supistuksiin vaikutusta, vaikka vähän tarkoituksella pyöritti hieman. Kovasti th puhui käynnistämisestä, kun tuo minun virtsarakkokin on ihan sökönä. Toivon kyllä, että lähtisi itsestään tulemaan. Lähetteen laittoi äitipolille yliaikaiskontrolliin ja mainitsi sinne rakko-ongelmani. Jos ei aikaa tule täksi viikoksi, niin neuvolaan pitää mennä taas torstaina.

Tsemppiä kaikille!

-Sh ja Milla rv 41+0
 
Onnittelut jälleen kaikille vauvaantuneille! :heart: :heart:

Jaksamista kärvistelijöille! :flower:

ON: meille kuuluu ihan hyvää tänne. Poika syö hyvin ja kasvaa nopeaa. Huomenna taas neuvola niin nähdään paljonko on painoa tullu lisää :)
Mulla ei tuu enää maitoa nimeksikään joten meillä syödään korviketta. Nyt onneksi löyty sopiva korvike ku toista merkkiä poika puklas aina kaarella pihalle.
Lopahti tosiaan maidon tulo, vaikkei sitä tullu alkuunkaan kovin hyvin. Mä sit pumppaan sen maidon mitä multa tulee ja lopun poika sit saa korvikkeena. Näillä mennään, vaikka harmittaa tietysti ku en voi imettää.

Ristiäiset on 18.7, järjestelyt on hyvällä mallilla ja nimiki jo tiedossa :)

Mukavaa uutta viikkoa!

Niiskuneiti- ja poika 3 viikkoa ja 4 päivää :heart:
 
Onnea Tupunalle, Miitalle, Pine83:lle ja Elettaria Cardamomumille tytöistä ja Papuneidille pojasta :flower:

Shawne78: Onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä kolarista!

Milkei:
:hug: Tuo on kova paikka, eikä siinä paljoa lohdun sanat auta. Suru on vaan kohdattava ja aikanaan helpottaa. Kolme omaa koiraa on jouduttu lopettamaan, joten siitä voin vain arvailla kuinka kurja olosi on.

Lenniina: Onpa suloinen Hamuliini. Kauheasti tukkaa toisella. Täällä alkaa ukkeli jo kaljuuntua ;) Minä kehottaisin soittamaan imetystukipuhelimeen. Niin ja siitä kaljasta oli meillä esikoisen aikana tosiaan apua. Tuli välillä semmoisia paniikkeja kun piti pumpata kaikki maito aluksi, ettei maitoa tulekaan ja kyllä se kalja vaan auttoi. Aluksi mies teki kotikaljaa, mutta kyllä tuo aito tavara paremmin nostattaa, se alkoholitonkin. Itsellä on nyt vähän toisenlainen ongelma, kun sitä maitoa tulee liikaa.

Mairalle tsemppiä ukon kanssa!

Täällä elellään vauva-arkea. Kyllä tuota suloista nyyttiä tuijottelisi vaikka maailman tappiin. Kyllähän tässä hulinaa riittää, Nuuk ei aivan niin helppo vauva ole kuin tuo esikoinen. On niin paljon enempi hereillä ja syli olisi se paras paikka ;) Kantoliinaa en ole kokeillut kun muutenkin on tuskaisen kuuma koko ajan ja tuossa kantopussissa viihtyisi vaan niin, että pää on ulkona ja sehän ei vielä oikein käy, kun se niskan kannattelu ei vielä niin hyvä ole. Muutenkin alan olla varma, että kärsimysten summa on vakio. Kun oli suhteellisen helppo raskaus ja synnytys niin sitten tulee tätä muuta vaivaa. Nyt maitoa tulee vaikka meijeriksi asti ja yritin vähentää pumppaamista, niin johan se iski rintatulehdus.. nyt sitten antibiootteja napaan ja toivotaan, ettei vaikuta vauvaan.

Ihania aurinkoisia ja lämpimiä päiviä toivotellen

Unna ja Nuuk 2 vko 3 pvä


 
Onnea EC ja Pine!! =) :flower: :heart:

Joo, ei se isäntä kuulemma ollu ihan kartalla kun huuteli eilen aamuna.. :LOL: mä sille ärähdin asiasta kun heräs ja se pyyteli anteeks ja tuumas vaan et hän on ollu kyl ihan unessa koska ei ees muista sellasta... :p
Onneks luonto kosti mun puolesta ja ukolla oli niin kamala krapula varpajaisista et oksenti vielä 4 aikaa iltapäivällä... :LOL: :D Ihan oikein..Ja minä vielä juoksutin sitä hakemaa mulle syötävää ja hoitamaan poikaa... :whistle:

Nyt olis juhannus suunnitelmatkin lyöty lukkoon ja me lähetää koko viikonlopuks mun vanhempien luokse!Ihanaa, saa vauvanhoito apua ja pientä hengähdystä itelleen..Äiti tarjotteli et vahtii pojan jos halutaa käydä ulkona syömässä tai olusella, aika ihanasti aateltu kun oon melkein viimeset 5kk istunu itekseni täällä neljän seinän sisällä.. :)
Taidan ottaa tarjouksen vastaan ja käyttää hyödykseni, kerta poika korvikkeella on niin pystyy jättämäänkin pariks tuntia äiteelle sen.. :)

Meillä on tänää taas syöppö päivä, jätkä kiskoo tunnin, parin välein 100ml nannia naamaan.. :p Hyvä vaan, kasvaa vauhilla..Torstaina tulis lastenneuvolan th käymään, mielenkiinnolla ootan punnitusta pojalle, tuntuu et se on ottanu ihan kamalasti painoo koska rupee käsivars väsyy ihan kamalasti syötön aikana.. :)

Mites, onko teidän vauvat kuinka paljon hereillä?Ja kuinka jänteviä siellä jo ollaan?Meillä jätkä kääntelee ite päätään kamalasti ja kovasti kannattelee päätään jo, saa olla tosi varovainen kun se röyhtäytyksen aikana koittaa sitä nuppiaan viskata ees taas.. :heart: Hereilläkin tuo on ihan mahottomia määriä, et se siitä "kaikki vauvat vaan nukkuu" jutusta, tuo kukkuu 4-6h päivässä ihan hereillä.. :D Onneks kaveri viihtyy kohtalaisen hyvin itekseen, eli pötköttelee sängyssä ja tuijottelee nallee jne ilman huutoa, ei siis tartte kannella ees taas vaan voin ihan rauhassa tehä omia hommia.. :)

Mutta oikein hyvää päivänjatkoa ja tsempit vielä kärvisteleville!!!!! :hug:

Maira ja emppu 1vko 5pvä
 
Paljon on taas vauvoja putkahdellut :heart: Paljon onnea kaikille :flower:

Täällä kärvistellään. No olenpahan saanut siivottua ja laitettua paikkoja kuntoon... Välillä kipeästi supistaa, mutta ei vaan lähde käyntiin :kieh: Niin ja POKSUA ilmeisesti pitää 40+0 :heart: Menipähän loppuun asti aikasista supisteluista huolimatta. Ensin pidetään sisällä väkisin, ja sitten yritetään väkisin saada ulos. Hullun hommaa :D

Tänään meidän vanha koira herra käytetty lääkärissä, kun alko kitalaki mätimään... Sieltä sitten löytyi kolme puolen sentin paksusta ja parin sentin pituista puutikkua :/ Kuulemma eka tikku viikkoja saattanut jo olla, mutta herra ei oo valittanu lainkaan. Ei meinannu lääkärikään löytää vikaa ensin. Nyt on nukkunut koko päivän, eli on varmasti kipeä :'( Pitäis kuulemma helpottaa kyllä pian :heart:

Kohta ranskalaisia ja kanapullia iltapala/iltaruuaks, saunaan sitä ennen ja sit saa lapsoset maate. Esikoinen tulee kohta yleisurheiluharkoista ja kuopus alko katsomaan ti-ti nallea. Taitaa olla eka kerta kun se halus kattoo filmii :LOL:

Onko muilla niin, ettei osaa keksiä mitään tekemistä? Mulla on todella turhauttava olo, kun vaan oottaa, että jotain tapahtuis.

tupajumi ja keijo 40+0
 
Maira
Kivalta kuulostaa sun juhannus suunnitelmat, kyllä itsellekin maistuis lasillinen valkoviiniä:)
Hyvä kuulla että sielläkin syödään kovasti, mietin meidän pikkuisen syömisiä. Ei niin etteikö söisi tarpeeksi, neuvolan punnitusten mukaan kasvaa hyvin. Mutta kun tuntuu että söisi vaan koko ajan ja koska täysimetän, niin mietin tietysti onko maito tarpeeksi täyttävää. No kai se on.
Täällä kans päätä käännellään kovasti, pikkuherra osasi jo synnärillä kääntyä selältä kyljelleen :)

Just kun pääsin sanomasta että kääntäisi vähän rytmiä päiväpainotteiseksi, niin nyt on nukkunut jo muutaman yön oikein hyvin, jes!

..nyt pitääkin mennä syöttelemään..
 
( . ) Pikainen päivitys: Ei uutta. Neuvolassa käyty, kaikki hyvin. Vauva edelleen korkealla raivotarjonnassa, ei laskeutunut eikä kiinnittynyt.
Sf komiat 37.
Kirjoittelin juuri synnytystoivelistan, ihan omaksi henkiseksi valmistautumiseksi. Mä niin toivon, että pääsisin sinne ammeeseen..Hyvinkäällä on yksi ammehuone, jota kuulemma kyllä pidetään tyhjillään niin että kaikki halukkaat pääsisi sinne.
No katsotaan kuin ämmän käy.

Mä muuten tajusin juuri, että olin henkisesti paljon turhautuneempi synnytyksen odotteluun esikoisen raskausaikana. Nyt menee paljon lunkimmin, tulee sitten kun tulee- asenteella. Ainakin melkein.;)
Johtuu varmaan ihan siitä, että esikoisneiti 4 v. pitää arjen kuitenkin suhteellisen kiireisenä, ei pääse tylsistymään eikä tekemisenpuute yllättämään. Esikoinen on nyt kanssani kotona kesälomalla ja isosiskon lomalla. Elokuussa jatkaa päiväkodissa kolmena päivänä viikossa.
Myönnän, tänään haettiin pino lasten leffoja Makuunista, pistin dvd:t pyörimään ja käperryin toiselle sohvalle torkkumaan.

Johanna ja Pikkiriikki 39+1
 
onnea kaikille vauvautuneille... :heart: :heart: :flower:

ihan näin nopeasti että Pikku Lilli syntyi "valitusaamunani" 19.6. klo: 15.18
mitoilla 3540g ja 50cm pitkä... :)
Kotiin päästiin tänään. kirjoittelen enemmän kunhan tästä päästään tähän vauva-arkeen paremmin kiinni...

Lilli ja mini-Lilli 2vrk
 
Onnea Lillille mini-Lillistä ja muillekin synnyttäneille :heart: Hieman olen pää sumussa lukenut näitä posteja nyt..

Kiitos kaikille lohdutuksista, ne kyllä tuli tarpeeseen. Ei täällä edelleenkään elo juhlaa ole, mutta hieman jo parempi. Kaipuu on hirmuinen ja suru sen mukainen, 15 vuoden ystävyyttä on vaikea unohtaa. Eilen ajettiin käymään vain pikaisesti anoppilassa, matkaa n. 200km suunta. Muttei kumpikaan pystytty olla vain kotona. Aamulla käytiin kävelyllä kun tuumattiin, että ehkä rutiinien säilyttäminen helpottaa ja niinhän se tekee. Samalla muisteltiin kaikkia kivoja hetkiä. Kuitenkin oli pakko keksiä jotain illaksi, ettei vain jökötetä täällä sisällä, niin käytiin sitten leffassa. Pyörillä. Vähän menomatkalla sain supistuksia, muttei sitten sen kummempaa. Nyt vaan yritetään kaikkea sitten ajankuluksi lapsen ulos saamiseksi, vaikken niihin niin uskokaan. Tarvitaan kipeästi nyt poika maailmaan, ei unohtaakseen vanhan ystävän, vaan ihan järjen säilyttämiseksi. Täällä on niin tyhjää ja hiljaista.

Omaa napaa siis jälleen. :ashamed: Joka on muuten ratkennut ihan totaalisesti, on niin kipiä, että nyt olen Bepathenilla sitä rasvaillut.

Huomenna neuvola, toivottavasti siellä pyöräyttelisi kalvoja kuten lupasi, vaikka kipeetä se kai kuulemma tekee? Pieni fyysinen kipu ei kyllä varmaan tässä tunnu missään, bring it on! Jos sitten sen jälkeen vaikka kävisi tsekkaamassa, löytyiskö alesta pojalle jotain kivaa.

Jahas, jos ei pariin tuntiin synny, niin se on sitten ravun tähtien alle tulossa tämä laps. Mikä on ihan kiva, voidaan yhdessä herkistellä kun miekii oon rapu. :)

Ehkä joku meistä synnyttää ens yönä! Supparituulia meille kaikille lopuille ja pitkäunisia vauvoja jo synnyttäneille :)

milkei 40+1
 
PALJON ONNEA vauvansa saaneille! :heart:

Täällä olo on yhtä ahdistusta. Miehen flunssa mennyt huonompaan suuntaan, luultiin jo että oli paranemaan päin mut nyt tuli kuume. Katotaan miten meidän käy, oon ihan hajalla tästä stressistä :ashamed: Jos joku mulle vielä sanoo että "nauti nyt näistä viimeisistä vapauden päivistä" niin tää mamma kyllä räjähtää. Tää mitään vapautta ole, hirveetä henkistä stressiä :( Tiedän että on pahempiakin kohtaloita olemassa, mutta jos 9kk odotuksen jälkeen rakas mieheni joutuu jättämään synnytyksen ja lapsivuodeosastoajan väliin flunssan takia niin hyvät muistot jää raskaudesta. Ja siis tää on valehtelematta ensimmäinen kerta meidän yhdessäolon aikana kun mies on kipeä :kieh:

Anteeksi omanapaisuus.

milkei: voimia ja halaus! :hug:

tinysteps 39+2 (38+5)
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille. :flower:

Milkei ja tinysteps voimia molemmille. :hug:

Täällä poksutaan taas tänään. 39+0. Pieni ei osoita ainakaan vielä mitään merkkejä, että olisi kyllästynyt yksiöönsä. Mikäs siellä kelluessa. Heh.
 
Täällä meni ehkä lapsivedet :eek:
Olin pöntöllä kun tuntui että "nyt jotain lämmintä valuu" ja sitten alkoi lorisemaan. Olin ihan varma että lapsivettä se oli mutta kun sitä ei tullut lisää niin en olekaan enää 100% varma... Jos se olikin pissaa? En oikeasti nyt tiedä, ihan erilaiselta tuntui kyllä kuin pissaaminen, en siis pystynyt itse sitä "hallitsemaan" mitenkään. Synnärillä käskivät seurata tilannetta nyt 12h ja unohtaa koko juttu jossei sitä tule lisää, tai synnytys käynnisty. Kivuttomia suppareita mulla on ollut pitkin päivää, samoin tälläkin hetkellä. Mä luulen kuitenkin että lähden näytille vaikkei sitä lisää tulisikaan koska olin kyllä niin satavarma tapahtumahetkellä. Enkä mä osaa arvioida että oliko sitä paljon vai vähän. Kun aina sanotaan että lapsivettä tulee paljon. Mutta lorisi se joka tapauksessa teki... Voi itku. Osa musta toivoo että se oli lapsivettä ja että se on menoo nyt, kun toinen osa musta toivoo (miehen flunssan takia) ettei ollut. Täällä tuskin nukutaan paljon tänä yönä...

muoks. Tosta määrästä vielä mietin, että tuli sitä kuitenkin sen verran että olisi kyllä pitänyt olla hirmuinen pissahätä kun rakko niin pieni tällä hetkellä, muttei mulla niin kummoinen kai ollut. Kyllä mä vaan jotenkin nyt uskon että se sitä vettä oli...
 
mjm
tinysteps tsemppiä!

Onnea kovasti taas kaikille pikkuisensa jo syliin saaneille! :flower: =) :heart:

milkei oikein iso ja lämmin :hug: Meidän koiruli pääsi kivuttomille juoksuniityille viime kesänä. Oli kyllä elämän vaikeimpia päätöksiä viedä. Osaltaan lohdutti se, kun tiesi miten kipeä toinen oli. Ikävä on kyllä vieläkin ja välillä tulee itkukin vielä. Kyllä ne karvakorvat on niin perheenjäseniä. :heart: Voimia kovasti!

PikkuVarpunen samoilla ihanan muhkeilla sf-mitoilla ollaan. =) Mä kans mietin, että vois kokeilla ammetta synnytyksessä.

Miumiu83 onnittelut hyvistä öistä! =)

tupajumi täälläkin välillä vaikee keksiä tekemistä. Parantumisia koiraherralle!

Maira rentouttavaa juhannusta! =)

Vauvautuneille kiitos kuulumisista taasen. =) :heart:

Nasuliinih jännät paikat. Tsemppiä! :hug:

Kaikku me taidetaan mennä ihan samoissa. Tänään rv 39+3. :heart: Parantumisia flunssaan!

shawne78 Hurjaa, että olitte joutuneet kolariin! Onneksi kaikki kunnossa!! :hug:

Lenniina Suloinen hamuliini :heart: Kannattaa vaan rohkeesti soitella sinne imetystukipuhelimeen. Ja hyvä vertaistuki- ja keskustelufoorumi on myös http://maitolaituri.imetys.fi/viewforum.php?f=73&sid=e67a6d26d95d9e0d93748c95e28b17b4

( . ) Vihlontaa, menkkasärkyä ja supisteluja on ollu jonku verran, mut pikkuinen tuntuu kuitenkin vielä viihtyvän masussa. =) :heart: Pikkasen on tullu proteiinia pissaan, mut muut arvot on ollu ok, joten ei epäilyä raskausmyrkytyksestä. Huomenna taas ois neuvola, jos ei tuu lähtöä tositoimiin.

Kaikille yhessä kasassa oleville tsemppiä ja malttia ja jaksuja vaivoihin! :hug: =) Pian meilläkin on pikkuiset sylissä. :heart:

mjm ja masukki rv 39+3
 
Viime yönä jo luulin pääseväni synnyttämään. Synnytykseen viittaavia supistuksia tuli 4-5 minuutin välein klo 23 alkaen. Nukuin puolen yön maissa reilun tunnin ja heräsin, kun supistukset vain jatkui. Varoitin miestä, keikuttelin jumppapallon päällä ja kävin suihkuttelemassa, että näkisi viekö lämmin vesi ne pois. Kun ei vienyt, soitin siskolle, että pakkaa laukun valmiiksi esikoisen hoitokeikkaa varten ja jatkaa vielä uniaan. Sovimme, että soitan, jos ei laannu ja lopu. No, niihän siinä sitten kävi, että ennen neljää alkoi hiipumaan ja nukahdin. Plääh! Toivottavasti ainakin viimeinen sentti kanavaa poistui. Nyt on aamun sitten kovetellut vatsaa säännöllisesti, mutta kyllä nämä ovat laimeita. Lisää supistuksia tänne, kiitos! TENS:n vuokra-aikakin loppuu ensi maanantaina, joten nyt se synnytys tälle viikolle ilman käynnistämistä. No, kait tässä ainakin toiveita on. :)

Tupajumi: Samaa olen päivitellyt, kun ensin piti olla varpaillaan, ettei synny liian aikaisin ja nyt ei meinaa tulla millään pois masusta. Jaksua ja supistuksia!

Pikkuvarpunen: Toivottavasti pääset ammeeseen. Samat haaveet on itselläkin.

Lilli: Onnea pikku Lillin johdosta! :flower: :heart:

Milkei: :hug: ja voimia! Toivottavasti tänään neuvolassa pyöräyttelevät ja tuloksia syntyy.

Tinysteps: :hug: ja tsemppiä!

Tänään aion liikkua ja olla pystyssä mahdollisimman paljon, josko maan vetovoima vetäisi puoleensa. ;)

-Sh ja Milla rv 41+1
 
Meinasin tulla tänne kyselemään äidinmaidon säilymisestä ym. Mutta löysinkin sitten hyvän linkin jossa paljon infoa, joten laitanpa sen tähän jos jollekin olisi hyötyä :)

http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/pumppaaminen.html
 
Tervehdys mamit!

Täällä on edelleen pallo mahassa.

Onnittelut Lillille:flower:

SH pidetään peukkuja, että saadan vauvat maailmaan ilman poppakonsteja. :hug:

PikkuVarpunen mehän saatetaan vielä päästä samaan aikaan Hyvinkäälle. Kinastellaan sitten siitä ammeesta :LOL:

Täällä ei mitään uutta. Paremman tekemisen puutteessa verhoprojekti etenee, enää kahdesta ikkunasta puuttuu... ja sitten pitää vielä varmaan korjata ne vauvanhuoneen verhot samanmittaisiksi :ashamed:
Ei vaan jaksa kauhean pitkiä pätkiä istua tuon ompelukoneen äärellä. Tuntuu, että turvotuskin äityy pahaksi tuosta istumisesta. Myös nuppineulojen käsittely näillä tunnottomilla käsillä on hieman haasteellista.

Jonttu & jättis 41+2
 

Yhteistyössä