~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Paljon onnea täältäkin kaikille synttärisankareille! :flower:

Mairalle taas kiitokset uudesta pinosta ja onnea vauvan kääntymisestä! Nivuskivut on löytäneet tiensä myös tännepäin... Lähinnä liikkeelle lähtiessä ja pidempiä matkoja kävellessä noi tuntuu. Oon tänään myös huomannut että tässä vaiheessa raskautta ei ehkä oo enää fiksuinta juosta täysiä 100m ratikkaa kiinni, varsinkaan jos mukana on pari kauppakassia:/

Vaatteita oon jo pyykkäillyt ja kaikki muuten oikeestaan valmiina, pinnasänkyä en ole vieläkään jaksanut kasata kun se vie tuolta makuuhuoneesta niin paljon tilaa...


Lumihiutale ja pikinen
:hug:

Isyyspaketin väsäsin jo muutama viikko sitten, laitoin siihen vauvan tavaroita (kylpylelun, tuttipullon, tutin yms.) ja tulevalle isille mm. viskiä, salmiakkia, kokista, korvatulpat yms. En nyt muista kaikkea. Mies sanoi että tuo tuli kyllä ihan puun takaa ja oli tosi otettu ja iloinen, vieläkin kehuskelee kavereilleen että hän on saanut semmosen. Että jos jaksatte niin meillä tuo oli ainakin hitti:D

Höh, empä sittenkään kerkiä enempää turisemaan, joten palaan huomisen puolella neuvola- ja vikan lääkärikäynnin kuulumisten kera! Täällä on alkanut tuntumaan myös sellaisia puukoniskovihlaisuja tuolla alaosassa, että odotan ihan mielenkiinnolla mitä lääkäri noista sanoo..

Hyvää viikonalkua vielä kaikille!

Salma ja Sintti 35+2
 
[/b]Juoksemisesta: Voin myös kertoa, että ei kannata juosta bussiin.. Tein sen tänään ja olen niin kipeä, että en meinaa päästä kävelemään. Paine on todella kova tuolla alhaalla ja jotenkin tossa häpyluun yläpuolella. Huh.. Jouduin ottamaan ihan särkylääkettä.
 
Pikavisiitti vielä ennen nukkumaan menoa!

Nivuskivut Juu kyllähän multa niitäkin löytyy! kaikkee pitää olla :D
Vihloo, kiristää, nipistää, paineen tunnetta jne... Huoh!
Ja minä kun narisin alkuraskaudessa ettei maha kasva, eikä tunnu yhtään siltä että olis paksuna, just joo mörökölli minut vieköön!

Koitin kipujeni kanssa vähän haravoida tänään pihaa.
Enpäs sitten kyennyt n.20min enempää sitä touhua tekemään kun alkoi kipuilu! :/
Meillä ei taida tänä keväänä olla pihan siistimis talkoita ollenkaan.
Olkoot nyt piha retuperällä sitten...
Kattoo jos kesällä sitten saa jotain aikaseksi B)

Nyt nukkumaan
 
Täällähän on taas vilkasta, hienoa! Onnea kaikille synttärisankareille :flower: ! Jos kolmikymppiset ahdistaa, niin voin paljastaa et täysiä tuli täälläkin noin kuukaus sitten, mut kympin verran enemmän - enkä osaa pitää edes itseäni vanhana :ashamed: .

Viimeistä työviikkoa viedään, toisaalta kiva - toisaalta olo, et aika loppuu kesken...

Päinvastoin kuin Mairalla, tää kaveri sai käännettyä itsensä ilmeisesti viistoon - hikka välillä tuntui ihan pakaroissa asti eli oli välillä alhaalla ja ultrassa silloin 31+2 lääkäri meinas, et mahtuu akselin ympäri kääntyyn mut ei enää toisin päin - tais olla valitettavasti väärässä... Pe neuvolan aulassa istuessani huomasin et hikka tuntuuki nyt eka kerran ylhäällä ja niin me terveydenhoitajan kans tuumattiin, et viistossa on - siks potkutki tuntuu vähä kaikkialla vasemmalla puolella. Väliin potkii alas, väliin tyyliin munasarjoihin, välillä melkein kylkiin, eli tuntuu että ihan kaikkialle... No toivotaan et viel saa itsensä oikein päin. Muuten neuvolassa kaikki hyvin, huvitti et th on niin innoissaan kun mulla menee "kaikki niin hienosti "- eli tuumas et taitaa kunto olla ihan hyvä ja kun on terve ja "painoakaan ei ole tosiaankaan tullut liikaa" (n. 8kg tähän mennessä).

No kovin omanapaista taas... Joku kyseli ikäeroista, meillähän tuota on oikein reippaasti, eli esikoinen on la:n aikoihin 11v9kk ja kuopus 9v5kk... Kovasti odottavat pikkuveljeä ja elävät sitä innoissaan, mä odottelen että on heillekin enemmän aikaa kuin työelämässä - vielä kun vanhempien seura kelpaa... Mul itsellä on 3v vanhempi sisko ja 10v nuorempi veli, että aika tuttu kuvio omasta lapsuudesta. Toki sitä mietittiin, et kun noiden isompien kans voi tehdä jo niin kaikkea, toisaalta harmi - toisaalta todettiin, ettei vielä ole valmis vaiheeseen "lapsenlapsia odotellessa" ;) .

Mitähän sitä oli muuta... Tässä mulla oli hormonikierukka 8v välissä ja siihen aion kyllä ehdottomasti nytkin päätyä, vaikka oon nyt "viimeistä" tekemässä, ei strerilisaatio tunnu vaan hyvältä ja tuo sopi mulle paremmin kuin hyvin. Ei tarvinu menkoistakaan kärsiä...

Kaikenlaista pikkuvaivaa, muttei onneksi mitään pahempaa. Tsemppiä kaikille loppusuoralle ja Mutzilla, tosi ihania uutisia!

Pulinapata (34+0 poks täälläkin) - ihana kun yks kaveri tuumas "eihän tuo nyt niin iso ole", tuntui kai monesta, jopa miehestä, suhteessa isommalta jokunen kuukaus - kaks sitten, nyt kun alempana jne...
 
:flower: Synttärisankareille onnittelut! Alkukirpaisusta kun selviää, niin kyllä sitten alkaa tuntua ihan mukavalta, että ikä alkaa kolmosella :) :flower:

Mairalle kiitos uudesta pinosta!

Mutzillalle onnittelut plussasta! Hieno juttu.

Nivussärkyä on totta vieköön täälläkin. Nimenomaan liikkeelle lähtiessä, kun on istunut pidempään paikoillaan. Auts. :kieh: Tänään olin esikoisen kanssa kaupungilla ja piti lopettaa kierros suunniteltua aikaisemmin, kun en vaan jaksanut enää raahustaa pötsini kanssa kauempaa. Olen todella jo alkanut odottaa näiden kaiffareiden synnytystä!

Ja siitä puheen ollen, huomenna on ensimmäinen käynti äitipolilla. Toivottavasti A-vauva on pitänyt perätilansa (ainakaan en ole tuntenut suuria myllerryksiä viime aikoina)... Jokohan siellä tehdään jonkinlaista päätöstä synnytystavan suhteen? Jännää. Jostain syystä olen kovasti sitä mieltä, että nämä kaverit syntyvät kesäkuun ekalla viikolla. LA:han on 18.6. Saas nähdä.

pikiselle vielä tsempit! :hug:

Nyt nukkumaan. Öitä! |O

Myntti ja pojat :heart: :heart: 33+3
 
Syyshortensia: Hyvää syntymäpäivää! :flower: Mun mies on 6 vuotta vanhempi, joten kun hän täytti 30, mä tunsin itteni oikein nuoreks :D Kriisiä oli kyllä ehkä vähän siinä että hitto mulla on vanha ukko :LOL:
Ja myös muille tällä viikolla synttäreitään viettäville Onnea! :flower:
Papuneiti: Onko sulla siis 9.päivä synttärit? Kun mulla on 11.päivä ja täytän 30 ja oon syntyny äitienpäivänä. Oli pakko ihan googlesta ettiä vuoden 1980 kalenteri ja tarkistaa ettei mua oo huijattu koko ikääni että oon syntyny äitienpäivänä. Ja kyllä sen mukaan vuonna -80 äitienpäivä on ollu 11.5. Tänä vuonna ei siis osu samalle päivälle.
ehkäisystä: Meillä molemmat lapset on saaneet alkunsa hoidoilla ja vaikka luomuraskauden mahdollisuus on olemassa, niin mitään ehkäsyä ei käytetä. Esikoista tehtiin 3 vuotta, joten jos luomusti raskaudun niin se on vaan positiivinen yllätys :heart:
Ärsyttää ihan hirveesti ja on paha mieli kun vein pojan päiväkotiin tossa kahdeksalta ja tavallisesti tuo jää sinne hyvällä mielellä ja alkaa leikkimään kavereitten kanssa, mut nyt ei. Eilen siellä aloitti harjoittelijatäti, joka nyt aamulla otti pojan väkisin syliin, vaikka poika yritti estellä. Poika alkoi itkeä ihan hirveesti ja huusi vaan äiti äiti hädissään. Reippaana yritin itse heiluttaa lapselle ja lähdin pois, mutta ulko-ovelle asti kuului huuto. Ulkona tuli itseltäkin itku ja olis tehny mieli kääntyä takasin ja hakee poika pois sieltä. On tuolla ennenkin ollu uusia tätejä, muttei poika ole noin paljoo vierastanu, ilmeisesti ei tämän tädin kanssa vaan kemiat kohtaa tai jotain. Eikä kyllä täti osannut lukea pojan viestejä yhtään, kyllä tuo niin selvästi näytti torjumisen ennen kuin alkoi itkeä. Olis varmaan mun pitäny sanoo jotain, mut jotenkin menin ihan hämilleni ja oon kyllä tosi huono sanomaan. No, toivottavasti tutut hoitajat on pelastaneet tilanteen..

-minttu ja rimprenssa 36+0 :heart: (viikko täysaikasuuteen!)
 
Täältäkin onnittelut kaikille synttärisankareille :flower:

Pulinapata Teillähän on sitten lasten ikäerot samalaiset kuin meillä. Eli meillä on esikoinen 11,5 v ja kuopus täytti juuri 9. Kovasti odottavat jo uuttaa tulokasta.

Nivuskivut Niitä on ollut oikealla puolella nelisen kuukautta eikä mikään auta. Välillä tuntuu kuin jalka olisi irti eikä kanna yhtään.

Huomenna olisi taasen neuvola. Saas nähdä onko hb yhtään noussut. Olo on ainakin ihan yhtä väsynyt kuin ennenkin. Eilen mittailin verenpainetta illalla; 94/48. Huh. Vähän saisi nyt kyllä sekin nousta..

Siiri ja Veijari 34+6
 
pitkästä aikaa moi..ollu tää miu elämä nii sekasi et ole paljoa jaksanu kirjoitella mutta lukemassa käyn päivittäin :) on ollu kyllä tämä raskaus niin henkistä ja fyysistä kipua täynnä että oikeasti toivon että touhun synnyttyä alkaisi elämä taas ns. maistumaan :|

panicroom & touhu 35+
 
Terveiset neuvolasta!

Kaik oli hyvin taas, heikko plussa protskuissa, pää on kuulemma tiiviisti alaspäin, painoa oli tullut viimeisen 2 viikon aikana tällä kertaa 200g (!!!!!!jee!!!!!!), mutta SF-mitta... haha, taas pamautettiin yläkäyrästä yli niin, että rävähti! Se on poika tuumannut, että "jaa ei mutsia pelota isokokoinen möllikkä" ja imenyt vissiin mun kuontalosta raivolla rasvaa itseensä :D SF oli siis 35... Varmaan irvistelee miulle kieli pitkällä tälläkin hetkellä. Pah!

Sain myös synnytyssuunnitelmapaperit ja joukon muita lappulippusia, kuten vauvan käyttöoppaan :D Harmi, että oli vaan ruotsiksi ;) Labrasta oli tullut kyllä huonojakin uutisia... miul on GBS-bakteeri (group B strep infection), joka hoidetaan sitten suonensisäisesti synnytyksen yhteydessä. Toivottavasti ei nyt sitten poika sitä saa.

Kellertävään vuotoon koitetaan alkuun bakteereita neutralisoivia kapseleita, pitää sit kahtoo mitäs tehdään, jollei auta. Kun ei haise kalalta ja ei kutia, niin ei näyttänyt ihan kamalan huolissaan olevan.

Minttu voi ei... voin vaan kuvitella, kuinka sydäntä on viiltänyt! Tässä tilassa muutenkin on niin herkällä päällä. Eiköhän kaikki pojalla ole kuitenkin hyvin! :hug:

Tällä kertaa ei muuta, mukavaa tiistaita mameille! :wave:

milkei + bamse 33+2

Edit. No ei ois pitäny googlettaa tuota GBS:a. :(
 
Moikka.

Neuvolakuulumisia,suluissa rv 34 lukemat
-paino:78,1(77,4)
-verenpaine:115/77(123/72)
-pissa: proteiini +(proteiini +)
-turvotus: hiukan(hiukan)
-sf mitta:35(viimeksi ei mitattu,kun oli ultrakin)
-rt(rt)ollut viikosta 28 näin
-sydänäänet rauhalliset,normaalit,ison vauvan äänet(valmiin) :heart:
-pää kuulemma liikkui,ettei ole kiinnittynyt.
Seuraava neuvola viikon päästä


Ikäeroista:
ekalla ja tokalla on 2v 10kk ja tokalle ja kolmannelle tulee 3v(täytti juuri huhtikuun lopussa 3v)

Ehkäisystä: olen kyllä miettinyt asiaa kovasti,kierukoista on kokemusta,en tykännyt eikä sopinut mulle :/ e-pillerit on ollut käytössä,kun en oo enää imettänyt ;) Nyt oon miettinyt,että minipillereitä voisi harkita,jos imetys jatkuu kauan :|

Rapu ja masuasukki 36+0 POKS :heart: :D
 
Huomenta ja neuvolaterveisiä täältäkin!

Lääkäri siis pikaisesti ultrasi ja totesi, että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, painoarvio noin 2400g ja vielä kilon verran painoa kerkiää pikkuiselle tulla lisää. Kaikki oli aika normaalisti joten tuntui aika läpihuutojutulta tuo käynti. Sf-mitta oli sentään vihdoin palannut melkein käyrille, se oli nyt 29 (viimeksi 25,5cm)!
Toi kiinnittyminen sitten kuulemma selittääkin sellaset kivat viime päivinä ilmenneet puukoniskuvihlaisut kävellessä.
Painoa sen sijaan olin taas onnistunut kahdessa viikossa keräämään yli kilon lisää - nostan oikeasti hattua teille jotka onnistutte sitä hillitsemään! Musta tuntuu että vaikken söis mitään niin paino nousee silti sen 500-600g/vko. No, eipä terkkari siitä vieläkään valittanut.

Aika kuluu kyllä ihme vauhtia, vaikka välillä tuntuu että tässä on vieläkin ties miten monta viikkoa jäljellä - toisaalta lekurikin toivotti jo hyvää synnytystä eli kai se on uskottava että sieltä kohta synnytään.

Papuneiti: jep, huomasin kyllä, pitäis vaan oppia hidastamaan tahtia... :whistle:

Milkei: harmi että tuollasen bakteerin löysivät! Onneks se pystytään kuitenkin tekemään tietääkseni vaarattomaksi, kun todetaan ennen synnytystä! Täällä ei vissiin kuulu rutiineihin sen bakteerin testaukset, vaikka musta saisivat kyllä ainakin ronkkia tiedon löytyykö sitä vai ei.


panicroom
: :hug:

ehkäisystä: hirvittää edes ajatella, mulle ei sovi mitkään hormonivalmisteet ollenkaan ja taisteltiin lähinnä kumien kanssa ennen tätä puoliyllätystä. En kuitenkaan haluais toista lasta ainakaan kolmeen-neljään vuoteen, koska haluan todellakin valmistua ensin ja toivottavasti päästä vähän työelämäänkin kiinni ennen seuraavaa. Mieskin näillä näkymin aloittamassa opiskelut uudestaan, joten olis kiva että ees toinen meistä olis valmistunut ennen kuin seuraavaa vauvaa pukkaa...

Salma ja Sintti 35+3
 
Siiri71, onpa tosiaan meille tulossa samanlainen "sarja" :) - mukavaa! Taidetaan olla muutenkin ketjun "senioreita".

Tuota GBS:ää katsotaan täällä ilmeisesti lähinnä aikaisten supistusten tmv kohdalla - mulla testattiin se pari kuukautta sitten, nyt viimeksi vasta hoksasin kysyä tulosta. Th vähän ihmetteli kun se oli otettu, mutta ymmärsin että lääkäri piti sitä rutiinijuttuna kipeiden supistusten kohdalla.
 
Maira: Onnittelut rt:stä! :flower:

Synttärionnittelut uusille vuosikymmenille siirtymisestä Minttu, Syyshortensia, EC ja Papuneiti! :flower: Täällä ei tuo 30 v. tuntunut missään, koska mies on 3 vuotta vanhempi ja samoin hänen kaverit/sukulaiset vanhempia kuin minä, niin ainut ajatus oli, että joko vasta nyt :LOL:

Mammaliini: Hyvä, että saitte sovun aikaiseksi!

Lumihiutale, Pikinen, Papuneiti ja Panicroom: :hug:

Tupajumi: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower:

Mukavaa äippälomaa taas uusille lomalaisille!

Miumiulle synttärionnittelut :flower:

Tänttärä: Toivottavasti kipu loppuu :hug:

Unelias: Ehkäisy raskauden jälkeen: Kuparikierukka oli esikon ja tämän tulevan välissä ja sopi mulle, joten palaan siihen.

Jonna:
Äitienpäivänä kyläilemme anoppilassa ja mun porukat tulevat myöhemmin samana päivänä kahville. Nyt on vasta eka kerta, kun esikko ymmärtää oikeasti jotain tällaisen päivän päälle, joten on mukava kahvitella mummit!
Horoskooppi mietityttää, että tuleeko härkä vai kaksonen - en osaa tosin sanoa, olisiko asialla oikeasti mitään merkitystä, kun en tunne yhtään härkälasta ja vain yhden kaksoslapsen, niin ei voi sanoa, olisiko jompikumpi merkki esim. helpompi.

Pulinapata: Onnea täysistä vuosikympeistä :flower: Toivottavasti vauvasi vielä kääntyy :hug:

Myntin äippäpolikuulumisia odottelen! =)

Mintun pojalle lohtuhali :hug:

Milkei: Osanottoni bakteerilöydöksen johdosta! :hug:

Synnytys: Olenko ainoa, joka toivoo, ettei synttyisi vielä - en ole henkisesti valmis :ashamed:
 
GBS:sta, ei se täälläkään kuulu rutiinitarkastuksiin, mutta multa otettiin viljely silloin kun menin lapsivesitihkumisepäilyn vuoksi käymään klinikalla. Ja onneks otettiin, jos melki joka kolmannella raskaana olevalla saattaa se olla, riippuu kenen lausuntoihin luottaa.
Laps saattaa saada tartunnan kohdussakin (tosin erittäin harvoin) ja aiheuttaa keskosuutta, kohtukuolleisuutta, vastasyntyneen sepsistä... Mietin vain, että kauankohan miulla on tää ollut ja sekö oli vuoden takaisen keskenmenon syy. Ja miksei tota viljelyä sitten oteta kaikilta KM:n kokeneilta?
 
Apua kuin paljon on taas tekstiä tullu... :) yritetään muistaa edes osa.. :D

EC,Syyshortensia ja papuneiti iiisot onnittelut pyöreistä vuosista :D täällä tullaan kovasti perässä mutta onneksi lokakuuhun on vielä aikaa...

Milkei onpas harmi että piti tollainen pöpö vielä löytyä. :(

Jane69 älä murehdi sitä painoa ku se on niin yksilöllistä.. itelle tuli pojasta 30kg.. suurinosa oli sitä turvotusta,nestettä. mutta sitä ku tulee niin tulee... jätä toisten jupinat omaan arvoonsa..

Garden mulla oli alkuun ihan hullu ummetus ja pitkään. sit en tiiä mitä tapahtui mutta monta viikkoa tuli kaikki ulos ripulina ja nyt taas ummettaa... :/ ihan käsittämätöntä...

Miumiu83 jos en ihan väärin nyt muista niin sullakin on merkkipäivä kohta??? ONNEA!!

Panicroom halauksia ja voimia

Valmistelut vauvaa varten melkein kaikki on jo tehty... tilailtuja vaatteita odottelen että pääsis pesee ne ja silittää... hoitoalusta puuttuu ja ehkä jotain pientä kuten parit tutit ja tuttipulloja,korvike... muuten ollaan valmiina ja odotellaan... :D

Isyyspakkaus ite tein miehelle poikaa odottaessani isyyspakkauksen missä oli:

- viskiä
-buranaa (viskin tuomiin oloihin)
-pari tölkkiä batterya (lisäenergiaa)
-suklaata
-sukat missä luki sinisellä "vaipanvaihdon maailmanmestari"
-vauvan käyttöopas kirja
-korvatulpat
-karkkia
-pari pientä lastenkirjaa (norsu etsii isää ja joku toinen...)
-body
-kosteuspyyhkeitä
-vauvanlelu
-tutti
-tuttipullo..
enpäs muista oliko muuta... mutta olihan mies pirun otettu ja innoissaan... :)

Nivuskivut täällä aivan kamalat.. :/ lilli on niin jumissa tuolla alhaalla että kerrassaan sattuu ku sohii ja tökkii nivusiin,välillä on ihan itku tullu...

Ehkäisy mä jotenkin vielä sitä yhtä toivon,tosin vähän myöhemmin.. =) jos vaan se meille vielä suodaan.. niin meillä mennään kortsu-linjalla... tuntuu itestä hölmöltä,mutta kierukkaa en halua,piuhatpoikki-vaihtoehto heti suljettu pois ja pillereistä ei mee ku kattila jumiin...=/

Neuvola oli aamulla: 33 (31)

Paino:lisää tullu 700g viikko.. :| ei miellytä ei,mutta turvottaa taas ku hiivataikinaa..
Turvotus: + (+)
SF-mitta: 29 (27)
Paineet: 120/74 (118/65) nousussa taas,ja nyt seuraillaan ku on alkanu näkyy tähtiä silmissä... :/
RT kuten jo monta viikkoa ja syke 150...

parin viikon päästä taas uudestaan ja kesäkuun alkuun varattiin vielä aika neuvolalääkärille.
Nyt vaan kovasti toivotaan että lilli pysyy vielä ainakin kuukauden matkassa,koska kipuja on ollu paljon niin on pelkoa että tulee ennenaikojaan ja ite en sitä halua...

Käytiin eilen hakemassa emmaljugan tuplat.. =) olen niiiiiiiiin innoissani niistä. pakko oli miestä kiitellä että jaksoi toppuutella mun intoa ostaa vaunuja heti. ensin oli liikkeestä tarkoitus ostaa ihan uudet... etin aiemmin huutonetistä vaunuja mutta mitkää ei miellyttäny... onneksi en kuitenkaa antanu periksi ja sit ne kuitenkin sieltä löytyi. =)
Olen luonteeltani niitä ihmisiä että kaikki pitää ostaa heti eikä viikon päästä,joten on välillä tehny tiukkaa noitten vaunujen kanssa... :D ja muittenkin asioitten kanssa..
Vaunut oli halvat,pari vuotta vanhat,muutama tahra oli mutta hei ei voi vaatia priimaa jos on kahdella lapsella ollu vaunut käytössä ja ne oli niin pieniä että saa tulla ettimään... samaa hintaa saatii vielä kovapohjanen pussi minne lilli laitetaan.. säästettiin läjä rahaa mikä sijoitetaan remppaan... olis seinän kaatoa ja liukuovien laittoa,markiisinostoa... :D
On niin hyvä mieli vaunuista että ei tosikaan. ja nyt kun ne on kotona on taas yks huoli vähemmän..

Hei hamusin jossain viestissä sitä 2009 vuoden äitiyspakkauksen makuupussia... jos joku ei tykkää siitä tai haluaa myydä,ostaisin sen... jokuhan laitto vinkkiä reiman tehtaanmyymälästä missä niitä myydään mutta kaikki reiman myymälät on niin kaukana Lahdesta että ihan harmittaa... :/ ei yhden pussin takia viitti satoja kilsoja ajaa... :(

nyt on pakko lopetella,tästä tuli taas sellain romaani että hävettää :snotty:

Sateista tiistaita kaikille mammoille ja jaksamisia.. :heart:

Lilli ja pesupallo 33 tasan... =)
 
Ihanaista sateista tiistaita kaikille :wave:

Ihan ekaksi Mutzillalle sydämelliset onnittelut :flower:

Onnittelut myös kaikille tuleville 30 -vuotiaille + Kriisinkarkoitushalit :hug:

Mairalle kiitokset uudesta pinosta =)

Vappu oli ja meni kivasti tuttavaperheen luona. Saldona tosin siitä syöpöttelystä oli melkoinen turvotus. Olen keksinyt aika hyvän keinon poistaa sitä juomalla omatekoista mansikkakiisseliä, vettä sekä syömällä puolikkaan ananaksen ;) Uiminen on myös oiva apu, kuten täällä oli havaittu.

Neuvolassa tuli käytyä tänään. Jännitti, se, että pääsenkö sinne laivalle huomenna ja onneksi lupa tuli.. Paineet olivat aika korkealla ja ekaksi näytti proteiinikin yhtä plussaa, mutta kun joi ja sai annettua kunnon näytteen se oli onneksi negatiivinen. Kotona paineet ovat onneksi vielä hyvät. Tosta Nuukista ei oikein ota selvää, että miten päin se oikein on, kaksi terkkaria sitä yritti kokeilla ja tulos oli, että pää olisi alaspäin, mutta täyttä varmuutta ei ole. Potkut tulee pääsääntöisesti kylkiin ja mylläystä on keskellä mahaa. Sf mitta oli noussut 28 jo 33.. tosin eri mittaajat. Olo on ollut mitä mainioin eikä väsytä, joten ei ollut yllätys, että hb oli noussut 130. Taidan kuitenkin vielä jatkaa raudan syöntiä. Ensi tiistaiksi sain nyt lääkäriajan, katsotaan noita paineita ja sitten lääkäri saa katsoa miten päin se vauveli siellä oikein on.

Milkei: Harmitus, että löysivät bakteerin. Minulta viljely otetaan vissiinkin ensi tiistaina sen lääkärin yhteydessä. Käsitin että kyse on samasta GBS-viljelystä. Siis streptokokkibakteerista?! Terkkari sanoi, että otetaan rutiininomaisesti kaikilta raskaana olevilta nykyään. Mutta käytännöt varmaan vaihtelevat eri kaupungeissa. Esikoisesta minulta ei otettu moista.

Itkuhälyttimistä on ollut puhetta. Meillä on ollut yksi tärkeimmistä kapistuksista. Vieläkin käytössä mökkeillessä. Nukutin pojan ulos vaunuihin 1,5 vuotiaaksi asti ja ilman itkaria ei oltaisi tultu toimeen. Mökillä kun ollaan, pikkumies nukkuu alamökissä ja usein tulee oltua isossa mökissä porukalla niin ollut hyvä kun toinen saanut nukkua rauhassa eri mökissä.

Kylläpä ollut syntinen olo, kun esikoinen on hoidossa ja itse saanut vaan olla ja hoidella asioita. Mutta kyllä tämä tekee tosi hyvää. Saanut jo sairaalakassin ja tavarat sinne hommattua sekä shoppailtua vähän vaatetta laivalle. Kelaan pitäisi vielä viedä tuo äippärahalappu. Suivaannutti niin, kun saa vähemmän rahaa kuin esikoisesta vaikka pitäisi olla saman tulon mukaan. Kelan kertoimet vaan laskee vaikka kaikki muu tässä maailmassa nousee. :kieh: Nyt sitten vien tuon 6 kk palkkatulon ja katsotaan onko noussut sen 20 %, harmi vaan kun suurempi palkankorotus tulee vasta toukokuussa eikä se ehdi näihin laskelmiin..

Kohta hakemaan mukeloa hoidosta ja sitä ennen taidan nautiskella kahvit

Unna ja Nuuk 35+0
 
Onnea kaikille vuosia täyttäville!! :flower: =) Pitäs vissii mulkkailla etusivua kun vaan sais aikaseks.. :whistle:

En tiiä mikä mulle iski yhtäkkiä, mä oon pelottavan rauhallinen tulevaisuuden suhteen..Jotenkin nyt tuli sellanen olo et kaikki menee hyvin, mikään ei pelota, mikään ei mietitytä, oon niin rauhallinen kaikinpuolin et mietin jo että onko isäntä alkanu syöttää mulle salaa jotain rauhottavia.. :p Mä vaan odotan rauhassa että koska emppu antaa ilmi että nyt on aika, kaikki on valmiina poikaa varten, joten ehkä sekin rauhottaa..
Mä toivon et tää olo pysyy. :heart:

Okei, joo, mun lonkkia, kylkiä? ja nivusia juilii taas ihan perkuleesti, mut edes se ei haittaa tätä olotilaa.. :)

Maira ja temppuemppu 35+0 POKS :heart:
 
Argghh! Joskus tekisi mieli heittää koneet ikkunasta, kun ne tilttaa juuri sillä hetkellä, kun ei pitäisi. Otetaanpa siis lyhennetty versio.

Meillä lapsille tulee ikäeroa vauvan kanssa 10v ja 8v. Kiva oli lukea, että muillakin on isompia ikäeroja. Itse ehkä liikaa mietin asiaa, vaikka täälläkin kovasti odotetaan vauvaa syntyväksi, jotta pääsevät häntä hoitamaan.

Itkuhälytin täytyy varmaan vielä hankkia, vaikka ajattelin, että ilmankin pärjäisi. Aiemmin se on ollut ja meilläkin lapset nukkuneet ulkona niin kauan, kun ovat kärryihin mahtuneet.

Vaatteita olen vähän pessyt, mutta muuten kaikki vielä ihan vaiheessa. Tuntuu, että sinne kesäkuun loppupuolelle on vielä kamalan pitkä aika...

Nyt täytyy jo lopettaa ja lähteä viemään tyttöä kaverilleen.

Sateettomia päiviä odotellen,
unelias
 
Lasten ikäero No meille tulee esikoisen ja kuopuksen välille 4v 4 kk eroa, ja tosiaan joutuu aloittamaan tavallaan kaiken taas alusta. Mutta toisaalta olen iloinen ja pohjattoman onnellinen, kun saan kokea pikkuvauva-ajan ja kaikki muutkin kasvun vaiheet vielä toisenkin lapsemme kanssa. Raskasta tulee olemaan, mutta olo on kuitenkin luottavainen. Selvittiin esikoisen jatkuvista kahden vuoden yöheräilyistä, ja selvitään varmasti nytkin. Mutta siis joo, kyllä muakin on välillä hirvittänyt: taas se alkaa, yöheräilyt, maratonimetykset, iltaitkut, rintaraivarit. Mutta toisen lapsen kanssa on jo äiti valmiiksi, ei tarvitse opetella uutta roolia enää, eikä luopua vapaasta ja itsekkäästäkin elämästä, koska on jo tehnyt sen ensimmäisen lapsen synnyttyä. Uskon siis että selviän..Tuleva isosisko odottaa vauvaa kovasti, ja on ollut ihanaa kun hän on jo sen ikäinen, että on voinut "jakaa" odotusta hänen kanssaan.

( . ) Henkisesti huono päivä. Anopin kanssa meni sukset (taas) ristiin. :'( Mun anoppi on älyttömän voimakastahtoinen ja itsepäinen nainen, ja aika hanakasti on puuttunut meidän esikoisen asioihin.Siis yrittänyt puuttua. Eilen sitten soitti, ja oli sitä mieltä, etten ole opettanut esikoistani pyyhkimään peppuaan kakkaamisen jälkeen tarpeeksi hyvin, ja että eikö pitäisi vielä pyyhkiä se itse eikä antaa eikoisen itse pyyhkiä...(Tyttö on jo itsenäisesti hoitanut pyyhkimiset reilun puoli vuotta, ja ihan hyvin mielestäni!)
Raskaushormonit ottivat vallan, ja sanoin etten nyt jaksa kuunnella neuvoja, tyttö hoitaa pyyhkimisen itse, ja mielestämme asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Tänään laitoin hänelle pitkän s-postin ja kerroin,miten minua loukkaa se, että hän pyytämättä JATKUVASTI puuttuu tyttömme kasvatukseen ja arvostelee ja epäilee taitojani äitinä. Tuloksena se, että anoppi otti nyt sitten verisesti nokkiinsa.Suuttui minulle. Katkaisi välit. Minun ei kuulemma tarvitse soitella enää.
Että näin.
Mielestäni anoppi ei saa puuttua perheen elämään ellei häneltä kysytä neuvoa, tai ellei ole kyse vakavasta asiasta. Mutta anoppini on "luulosairas", masentunut ja kärsii jonkinlaisesta bakteerikammosta. Hän keksimällä keksii asioita koskien esikoistamme (hänen ainoa lapsenlapsensa), joista kantaa huolta, ja sitten soittelee minulle.
Mutta mielestäni minun ei tarvitse hänen arvostelujaan ja "huoliaan" kuunnella, minä olen äiti ja teen tyttöäni koskevat päätökset.
Vuosien varrella hän on yrittänyt puuttua mitä erilaisimpiin asioihin. Tämän saman keskustelun olen käynyt hänen kanssaan ennenkin, myös miehen tukemana, mutta hän ei ymmärrä. Ei millään. On hyökkäävä, eikä mene itseensä.
Ja nyt kun tein rajat selviksi,(jälleen kerran) hän otti itseensä.
Suututtaa ja harmittaa.

Tällaista meille, tulipas omanapaista valitusta..Voikaa hyvin kaikki!


Johanna 32+2
 
Lenniina ja lilli80 Kiitos onnitteluista:) tänään tosiaan on synttärit, vaikka en ihan vielä pyöreitä täytäkään.

Olipa kiva yllätys kun äiti kävi tuossa juuri synttärikahveilla, lohdutteli kun poika ei ole kääntynyt että hänet oli aikanaan ohjattu lisätutkimuksiin pienen sf-mitan takia ja olivat todenneet että hänellä on niin tilava lantio että minä mahduin sinne niin hyvin piiloon.
Ollaan rakenteeltamme samanlaisia, niin että ehkä meidänkin pikkuisella on vielä tilaa, eikä tarvetta pitää kiirettä kääntymisen kanssa:D
pulinapata Täällä kans hikka tuntuu jostain syystä ihan missä sattuu, yleensä alhaalla, vaikka pää olisikin tiiviisti kylkiluissa. Terkkakin etsi ensin sydänääniä ylempää, mutta kuuluivatkin parhaiten alhaalta. Kuulemma joskus näin:)

Kyllä on muuten pikkuinen ollut vielä liikkuvaisempi kun loma alkoi ja olen ollut kotona, kai se lepo vaikuttaa. Mutta aamupala on edelleen pakko saada klo 06:00, vaikka äippä mielellään vielä nukkuisi vähän :whistle: No vähän aamupalaa ja sitten lisää unta.

Nivuskivuista/liitoskivuista
minulla ei tunnu nivusissa juuri mitään, mutta istualta seisomaan nousemista pitää aina suunnitella etukäteen, kun häntäluuhun sattuu niin vietävästi.

Nyt vähän suihkeloimaan ja sitten mennään synnäritutustumisen kautta Ikeaan. Ehkä se itkuhälytinkin tarttuu samalla mukaan.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Hyvin pienimuotoisissa juhlallisuuksissa on sujunut 30 vuoden rajapyykin ylitys ja ensimmäinen äitiyslomapäivä. Muutaman lahjan olen saanut. Täytyy katsoa juhlistaisiko sitä joskus kesällä/syksyllä isommin tai juhlistaa sitten 10 vuoden kuluttua seuraavaa rajapyykkiä. :)

Paljon onnea muillekin lähipäivinä 30 vuotta täyttäville! :flower: Meitähän on paljon.

Miumiu: Hyvää syntymäpäivää! :flower:

Milkei: Kurjaa, että löytyi tuo streptokokki sinulta. Toivottavasti kaikki kuitenkin sujuu hyvin, kun asia on tiedossa. Minultakin tsekattiin kyseinen skokki ennen aikaisten supistusten vuoksi. Ei näkynyt ainakaan silloin tammikuussa.

Pikkuvarpunen: Voimia ja jaksua anopin kanssa. Minä olen sitä mieltä, ettei mummuilla ole liiaksi oikeutta seata lapsiensa ja lapsenlapsiensa elämään ja kasvatukseen, jos ei heiltä kysytä. Itse joudun rajaamaan paljon äitiäni, joka muuten sekaisi valtavasti elämässämme. Hänellä on mielenterveysongelmia, eikä ihan pieniä, joten haastetta riittää ja juuri noita suuttumisiakin piisaa. Pidä siis pintasi! :hug: :hug:

Lenniina: Minäkään en ihan vielä odota synnytystä, kun on vielä niin paljon kesken enkä ole vielä päässyt käymään synnytyspelkopolilla muuton vuoksi. Tosin minulla ei pelkoa moisesta ole, vaikka ongelmia onkin piisannut supistusten muodossa jne. Taidan lopulta päästä synnyttämään vasta heinäkuun ensimmäisinä päivinä. :) Rauhallista valmistautumista sinulle. :hug:

ikäero: Esikoisen ja tulokkaan ikäero on n. 5v 9kk.

Ehkäisy: Täälläkin ongelmallinen asia, kun hormonaaliset ehkäisyt ei minulle sovi. Sterilisaatiota ollaan pohdittu, mutta ei sekään välttämättä ole ihan paras keino. Kai sitä kumeilla lähdetään liikkeelle ja katsotaan, mihin minun hormonitoiminta tällä kertaa menee. Siinä puolessakin kun minulla on ongelmia aina ollut ja kaikenlaisia apukeinoja tarvittu hormonitoiminnan normalisoinniksi.

-Sh ja Milla rv 34+1
 
Painoarvioista
Millaisia painoarvioita teidän matkalaisille on annettu?
Jäi himppusesti pelottamaan kun rv33 annettiin painoarvioksi 2400g. Kasvaa siis yläkäyrillä.
Sitä tuo sf-mittakin on kertonut koko raskauden ajan kun yläkäyrillä siinäkin on menty.
Nyt sitten alkaa pelottamaan jo itse synnytys, että vauva kasvaa niin isoksi että joko tulee jotain todellista ongelmaa ja joudutaan päätymään hätäsektioon tai sitten itse olen synnytyksen jälkeen niin revennyt ja kipeä ettei mistään hommasta tule yhtään mitään :(
 
SattumanSanelema 33+3 oli arvio parin kilon luokkaa, ens tiistaina uudestaan arvioon. Eikös noissa oo vähän sellanen +/- 500g meininki, joten ei se välttämättä niin kovin iso ole kun ulos tulee... :hug:
 

Yhteistyössä