~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

pakko tulla valittaan..tai ei pakko mutta tuun kuitenkin

mun viime yö oli ihan tuskaa mä oon tähän mennessä pystynyt siis hyvin nukkumaan ilman heräämisiä/ vessa käyntejä ja kun elmerikin rauhallinen niin en edes liikkeisiin herää mutta viime yö huoh!!
menin nukkuun jo 22.00 kun olo oli ihan naatti no tasan 01.00 se sitten alkoi mulla oli maha iha kuralla siis yhellä pierulla koko pönttö täyteen (joo sori kuvaus) mutta siis maha oli ihan sekasin aattelin että nytkö se lähtö tulee ( mulla 2 ekaa meni just niin että maha meni ihan sekasin ja supistukset säännölliset heti) no maha oli sekasin koko yön ja kävin vessassa koko yön ajan 3-30min välein saatoin 5min aikanakin käydä jo 2 kertaa. maha kovettu myös ihan kivikovaks ja sattu niin ettei pystynyt nukkuun (mulla uus juttu tää mahan kovettuminen) no eipä sit kuitenkaan mitään alkanu rapahtuun.. aamulla n. 6.30 sain nukahdettua ja 7.00 oli herätys

ukko lähti 04.00 töihin ja huikkasin sillon kun hereillä olin että tässä on supistellut koko yö ukko meni ihan lukkoon kysy että voiko se JO nyt syntyä sanoin että kai se voi mutta ei tää täältä mihinkään tuu..
juu eikä tullut aamuun mennessä supistukset loppuneet viä tutkailen miten tuon ripulin kanssa mulla kun se neuvola on niin kauheeta jos puolessa matkassa jo tulee kauhee hätä ja päästän housuihin.

eli odottelu jatkuu.. 10.00 neuvolaan eli tuun myöhemmin kertoon tuoreimmat neuvolakuulumiset =)

tänttärä ja elmeri 36+5
 
Heippatirallaa mamit!

Ihana aurinko, parvekkeelle porottaa :heart:
Nyt on vihdoin saatu turvakaukalo ja hoitolaukkukin tilauksesta, upeat ovat ja hyvin toimii ;)
Meille tuli siis emmaljungan first class 0+ Silver Checkinä, vaikuttaa tosi hyvältä ja helppokäyttöiseltä! Hoitolaukuksi sain vaunuihin mätsäävän el:n exclusiven Creme nahkana.

Täällä on myös ollut nyt useampana yönä melkoiset "menkkakivut" selässä ja vatsassa. Kummastelen vaan sitä, että ne tuntuvan enemmänkin keskiselässä ja vatsassa, alamasun ja alaselän sijaan ? :/ Kestävät muutamia minuutteja ja loppuvat yhtä nopeasti kuin alkavatkin. Neuvolassa sanottiin samaa kuin aikaisemmallekin vastailijalle, että valmistelee kohtua ?

Aloittelija mammana voisin kysäistä neuvoja myös siihen, että millaisessa varustuksessa olisi järkevää vauvaa kuljettaa sitten sairaalasta kotiin, jos ajatellaan että kelit olisi tällaiset tai lämpöisemmät? :) Vaunuvinkit tulivat tarpeeseen myös tänne, en ollut yhtään tajunnut edes ajatella asiaa !

Masukuvaa 35+4
http://www.albumini.fi/Valokuva-FB48K6XZ-D.jpg

:heart: Nepu ja Nipa :heart:
 
Moikka äidit! Millalta terveisiä. Tyttö kasvaa aivan älyttömän nopeasti, mikä on hieno asia. :) Sairaalassa on vielä tämän viikon, alkuviikosta viimeistään kotiin päästään. :D Eilinen paino oli 2370g ja pituuttakin jo 47cm. :heart: Painoa on tullut tasaisesti noin 40g/päivä. Punasoluja oli hänelle tipalla laitettu toissayönä, kun hematokriitti eli punasolujen määrä veressä on ollut liian alhainen ja rauta ei vielä ole siihen auttanut. Toivotaan että arvot pysyvät kohdallaan. Hirveä määrä lähtee apteekista mukaan lääkkeitä, rautaa, keskostipat, devitolia ja premilon-keskosmaitoa. Kunhan tyttö yhtä hienosti kotonakin kasvaisi niin hyvä. :LOL: Olen täällä juttujanne käynyt joka päivä lukemassa, te olette kaikki erittäin hyvillä viikoilla eli vauvoja pukkaamaan vaan. :D Hieman naurahdin eilen että teillä on vielä vauvat masussa ja minä kävin jo jälkitarkastuksessa eilen. :LOL:

Palaan kertomaan taas kuulumisia kun saadaan meidän Milla Ritva Matilda kotiin. :)

Tsemppiä loppuviikoille ja jaksuja vaivojenne kanssa.

mipsu ja Milla (35+5) vaikka tyttöhän on jo yli 5 viikkoa ilonamme ollut. :)
 
mipsu toivottavasti pääsette pian kotiin ja kivasti milla kasvanut :heart:

neuvolakuulumiset

36+5 ( 33+6)

verenpaine: 105/84 (100/68)
hemoklobiini 124 (125)
turvotus - (-)
pissa ++ (++)
paino 84 (85,2) aivan ihanaa että laskussa mutta oisko tuon ripulin ansiota ?? =) -420/viikko
kohdunpohjan korkeus 35 (34) yläkäyrän yläpuolelta laskeutunut jopa yläkäyrälle mutta sano että on laskeutunut ja kysy että tuntuuko musta että pää olis tuossa haaravälissä ja just siltä musta on jo tuntunut pari viikkoa.
rt (rt rv 25 asti pysynyt samana)

harmittaa kun eivät kerro paino-arvioo aina vaan että todella iso yli 4 kiloine ja mä haluan tietää onko se 4,4kg vai 4,9kg iso ero jo tuossakin. meneekö se 4,5 kilon kummalle puolen.
mutta jospa ne maanantaina äippäpolilla kertosivat. käynnistystä on kuulemma kyssiin todella vaikea saada nykyään että ne on tiukentaneet ehtojaan että saa nähdä miten käy.

maanantaina äippäpolille eli sitä nyt odotteleen.
ei oo enään päivällä supistellut mutta väsyttää.

tänttärä ja elmeri 36+5

niin ja terkka mittas sf mittaa ja totes että tuli pari supistusta mä en tajunnut ees niitä kun ei olleet kipeitä. tää on kyllä niin uutta mulle että maha muuttuu kivikovaks ja supistelee ja vaikka onkin kai harjotuksia niin ihan uutta siltikin.ei oo ikinä ennen näin ollut.
 
tänttärä :hug: Eipä kuulosta hääviltä sun yös...Koita jaksaa ja ennenkaikkea koita saada levättyä jahka neuvolasta kotiudut..

Odottamatonodotus
Oi kun sulla on nätti maha! :heart:

mipsu Vähän hieno homma että saatte Millan kotiin!!! :heart: :hug: =)

Olipahan erikoinen ilta ja yö mullakin..Illalla menkkajomotteli, särki selkää ja kovetteli mahaa aika iloisesti, yöllä HERÄSIN siihen että maha oli niin piukeena että oikein pahaa teki! :eek: Tää oli ihan uus juttu tää tällänen mikä oikein herätti!Mutta aamuyöllä olo oli ihan taas normaali ja mä jatkoin persaus homeessa nukkumista, eli vissii tuli eilen reuhkattua sit liikaa tms. kun alko noin kovettelee... :)
Muuten ei mitään ihmeellistä tänne päin, ajattelin tänää vähän siivoilla jne, tuntuu et hukutaan taas koirankarvaan.. :whistle:

Oikein hyvät voinnit kaikille ja koittakaahan jaksella!! :hug:

Maira ja temppuemppu 36+1

Ps. Onko minttua näkyny?Eikai siellä olla jo jakauduttu....
 
Kiva kuulla mipsun ja Millan kuulumisia. :flower: Hieno juttu, että tyttö kasvaa hyvin! Onko ollut puhetta siitä, koska saatte Millan kotiin? :)

Jonna, ei haittaa ollenkaan, että hyödynsit isyyspakkaustekstiä. Kiva, että siitä oli apua. :)

kotiutumisvaatteiksi olen ajatellut (vähän kelistä riippuen) body+puolipotkarit ja siihen päälle samettihaalari ja pipo. Vaunuissa ajattelin pitää makuupusseja pohjalla pehmusteena ja siihen päälle sitten harso ja vauvan päälle tarvittaessa ohut tilkkupeitto (molemmille työn alla, vaunuihin sopivissa väreissä :) ).

Olen käynyt täällä päivittäin lukemassa tätä valtavaa viestipaljoutta, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. :ashamed: Viime viikolla oli neuvola ja siellä kaikki oli ok, hemoglobiini on ilman mitään rautoja noussut vaan koko raskauden ajan. Oli nyt 136. Ihme homma, mutta en valita. :D

Tähän mennessä painoa oli tullut maltillisesti n. 400g/vko, mutta nyt oli turvotukset iskeneet kehiin ja painoa olikin tullut 1,4kg/vko. Huh. Toivottavasti sama tahti ei jatku loppuraskauden ajan.

Muutenkin olo on ollut muutaman päivän ajan sen verran hankala, että vauvojen syntymää tosissaan jo odottaa. Alapää vihloo kävellessä ja mahanahkaa kiristää niin paljon, että rupesin jo miettimään, voiko siellä raskausarpien lisäksi repeillä jotkut syvemmälläkin olevat kudokset... Ei kiva. Ja rasvaaminen ei auta kuin hetkellisesti kutinaan ja kihelmöintiin. :kieh:

No, pitemmittä valitusvirsittä mukavaa päivänjatkoa!

Myntti ja ukot 34+5
 
No niin neuvolalääkäri takana...

Pääsen/joudun käymään ultrassa, sillä kaverin asento ei nyt olekaan niin varma. On kuulemma poikittain ja täytyy varmistaa onko menossa istuma-asentoon vai päälleen. Toisaalta hyvä, että pääsee kurkkaamaan kaveria, mutta toisaalta taas ei kauhean kiva uutinen et se meuhkaa siellä vielä ihan omiaan! :/
Ja lähiaikoina koittavan synnytyksen suhteen olen tässä vaiheessa heittänyt toivoni... ei sieltä tule siis moneen viikkoon vielä |O

Muuten verenpaine ja pissa ok. Painoa ei ollut tullut yhtään :eek: Kummallista, vaikka olen herkutellut ihan äitienpäivänäkin kunnolla... Turvotusta hieman, muttei mitään hälyyttävää...

Meni omanapaiseksi, mutta harmittaa nyt aikas vietävästi, niin kommentointia ensi kerralla enemmän...

garden ja reiska 37+4
 
Odottamatonodotus, wau kuinka kaunis maha! :heart:

mipsu, ihana kuulla noin hyviä uutisia!!! :hug: Tsemppiä pikku-Millan elämään!! :heart:

Myntti, minulla kävi viimeks neuvolassa vähän samallalailla...siis painoa on tullut tositosi vähän koko raskausaikana, mut sit viimeks oli tullut parissa viikossa pari kiloa! :snotty: Mut turvotusta on tullut kuvioihin ihan reippaasti, että ei ihme.

Menkkamaista jomotusta on täälläkin ihan jatkuvalla syötöllä.
Ei mene päivää, etteikö olisi ja väliin ihan niin, et pitää särkylääkettä ottaa...yleensä tuo jomotus on -ainakin minulla- kypsyttänyt paikkoja, joten saas nähdä!

Vointeja! :hug:

-Elettaria & Wilma 35+4
 
Garden Hyvä että tarkistavat! Täälläkin just kotiuduttu neuvolasta ja terkka sanoi että hyvä kun tarkistivat tarjontaa ultralla. Ei voi muuten olla varma - minullakin sydänäänet ja hikka kuuluvat edelleen alhaalta vaikka just katottu että perätilassa se kaveri siellä istuu.
On huomannut että pahinta on epätietoisuus, mutta kun tarkistetaan ja kerrotaan mitä tapahtuu seuraavaksi, niin kyllä se oma harmistuskin helpottuu. Usko pois :)

Mipsu ja Milla :heart:

Neuvolassa oli taas kaikki muuten hyvin, sf oli taas kasvanut viikossa 1,5cm ja menee taas hieman keskikäyrän yläpuolella, painoa tullut tähän mennessä n. 8kg, pikkuisen sydänäänet vahvat. Viimeaikoina on ollut hieman turvonnut olo, taitaa tuo painon nousukin kiihtyä loppua kohden.

Ihana aurinko B) On kyllä aika varjoinen paikka tuo meidän parveke, mutta toisaalta taitaa olla sitten hyvä paikka nukutella pikkuista :heart:
 
Neuvolakuulumisia

rv 35+1 (34+0)
paino 73,2 (73,1)
painonmuutosvko +88 (+950)
turvotus + (+)
rr 130/70 (130/70)
hb - (140 rv 32+0)
sf-mitta 33 (32)
tarjonta rt (rt?)
:heart: 150-160 (152)
liikkeet ++ (++)

Ja sain kuitenkin nyt sen verensokerimittarin kotio. Sokerirasituksessa rv 32+2 paastoarvo 5,4. Pitäisi olla 5,3 tai alle. Viimeksi terkka sanoi ettei tarvi mittailla, kun muuten kaikki ok. Nyt kuitenkin sanoi, että jos mittailisin arvoja maanantaihin asti, kun on se äippäpolikäynti. Ettei siellä tule sitten asiasta mitään sanomista |O

Ja ilmeisesti limatulppa pongattu tänä aamuuna :D Supistellutkin on jonkin verran :whistle: Kuulemaa ennen maantantaita, jos rupeaa enemmän supistelemaan niin pitää herkästi lähteä sairaalaan.. Kun vielä ei ole tehty sitä synnytystapaarviota, vaikka ilmeistä on, että tää kaveri nyt rt:ssä on. Jännittää :whistle:

Kiva kuulla mipsun ja millan kuulumisia :flower: Ihana, kun saatte tytön pian kotiin :heart:

Hukkapätkä ja pieni 35+1
 
Garden: Täällä oli sama "tuomio". Ei pystytä sanomaan 100% onko pää alaspäin. Ajattelin, että lääkäri osais, mutta ei niin ei. Lähete mammapolille synnytystapa-arvioon. Minusta kuitenkin aika kiva, että pääsee kurkkaa ultraan sitten rakenneultran.

Nyt sitten luin jostain ketjusta, että ei pystyttäisi kaveria edes kääntämään jos istukka on edessä, kääk! Tiedä sitten onko näin. Perätilavauvaa en suostu synnyttämään ja leikkaus olisi suurin mahdollinen kauhuskenaario.. No, 80% varmuudella se pää olis alhaalla..

Mipsu: Toivottavasti Milla pääsee tosiaan pian kotiin, juuri parahiksi lämpimien ilmojen kanssa. Kiva, kun jaksat käydä kertomassa kuulumisia.

Nyt pitänee lähteä sinne viimeiseen rh- verikokeeseen.

Nauttikaahan auringosta mammat B)

Unna ja Nuuk 36+1
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Teidän kuulumisia on mukava lukea. :)

Aika tuntuu menevän tosi nopsaan! Vielä en ole tainnut kunnolla tajuta kuinka lähellä laskettu aika oikeasti on. Vaikka eihän vauva sitä päivää tiedä. :LOL: Esikoisen kanssa odottelin tähän aikaan jo tosi malttamattomana. Nyt on sairaalalaukkukin vielä pakkaamatta, voisin tänään vihdoin pakkailla valmiiksi, ettei tarvii sitten kiireessä hätiköidä.

Tänään aamulla oli neuvola ja lääkäri. Hyvin oli pikkukakkonen kasvanut. Painoarvio oli päälle 2700 g. Pää alaspäin edelleen majailee mahassa onneksi. Kaikki paikat vielä ihan kiinni. Esikoisen kanssa tähän aikaan oli paikat jo kypsemmät ja enteili synnytystä etuajassa, mutta silloin meni yliaikaiseksi. Saas nähdä käykö tässä sitten toisin päin. :D

Osaatteko kertoa vinkkejä mistä tietää että synnytys alkaa lähiaikoina käynnistyä? Meillä suhteellisen pitkä matka sairaalaan, ja kun viimeksi meni käynnistämällä niin en oikein tiedä millaisia merkkejä odotella, jos synnytys tällä kertaa lähtisi ihan itsekseen käyntiin. Kaikki tieto otetaan ilolla vastaan!

Mukavaa loppuviikkoa, ovat luvanneet lämpimämpiä säitä, jihuu!

Tupuna ja pikkukakkonen 35+3
 
Unna12 Näin kuulin minäkin ettei käännetä jos istukka edessä, minullakin se nimittäin on niin. Toisaalta käännösaika on kuitenkin varattu, vaikka istukan paikka on tiedossa.

..piti lisätä aikaisempaan että poika istuskelee jalat kohdunsuun päällä, johon terkka tänään kommentoi että "aijai, siitä asennosta ei kyllä synnytetä. Minulla sektio taitaa olla aika todennäköinen.
No katsotaan mitä lääkärisedät ja tädit päättää:)
 
Aurinkoista päivää!

Mussupussu Kiitos topin mittauksesta, tokihan kuva auttaa aina. Voip näyttää kuvan äipällekin, kun hän ei aina ymmärrä mitä olen tekemässä ja hänen saumurillaan topin meinasin surauttaa. Onko se ihan yksinkertaista paksumpaa trikoota?

Miumiu tsemppiä kääntöön! Meillä onkin runnominen sitten tiistaina, kun sinä olet jo käynyt täällä kertomassa kuinka se ei satu yhtään ja vauvakin on ja pysyy pää alaspäin... :p Garden toivottavasti sinulla vauva olisi tai helposti plumpsahtaisi lähtökuoppiin.

Tuota hikkaa olen miettinyt minäkin, kun se tuntuu alhaalla. Meillä neuvoivat synnärin valmennuksessa, että vauvan ollessa pt:ssä ja vesien mennessä tms. pitää hetimiten lähteä menemään - mutta jos ei sitten olekaan ihan satavarma siitä tarjonnasta. No turhia mietin, koska jos ei nyt oikein mahdu kääntymään rt:an tuskin kääntyis myöhemmin väärin perinkään.. Kun meidän kaikkien (halukkaiden) vauvathan kääntyvät tietenkin vielä pääales..

Mipsu Toivottavasti saatte Millan kotio pikimiten! Jänskää tosiaan, että sie jo jälkitarkastuksessa kävit ja vauvaa kovasti hoitelet, kun moni täällä vielä tuskailee kuukauden jos toisenkin tarjontojen kanssa.

Maira Kevät aurinko on ihan säälimätön noitten koirankarvojen suhteen. Mie olen kyl imuroinut pikaiselti ainakin päivittäin ja luutunnut lattiatkin, kun ei ole muuta tekemistä täällä arestissa. Laminaatilla koiran kuola loistaa auringossa. B)

Taidan käydä liinavaatekaapin läpi ja etsiä kaikki rikkonaiset lakanat ja hyödyntää ne vauvalle vaunuun ja sänkyyn (Ja rikkonaisiin lakanoihinkin on syynä tietenkin koirat..). Lisäksi me tehdään pärekorista kattoon kiinnitettävä kiikkukehto, kun tuo äitiyspakkauksen patja on ihan joutavana. Joten lakanan poikineen saa vääntää, muovitettua froteeta pitää varmaan vielä käydä ostamassa pätkä vaikka sitä jo kerran ostinkin. Mutta pitäähän sitä "vapaanakin" olla.

Eilen illalla oli kyllä ihan mahtavat vihlonnat alapäässä. Mietin jo, että kivapa ois olla jossain kilometrien päässä lenkillä tms. kun hyvä, että olohuoneen ja vessan välin pääs taapertamaan.

Rutti rv 34+2
 
Auringosta ei täällä paljoa nautita, täällä kun jyrisee ja sataa ja myrskyää niin, etten taida ulos lähteä tänään lainkaan, brrrrrr!

Se sitten poika vissiin on harrastanut break dancea tuolla masussa päällään ja tehnyt 180 asteen käännöksen, kun viime yönä sai sitten tuta ne potkut toisessa kylessä pitkästä aikaa. Onhan se kiva, että kuuntelee äityliään... mutta kun hää on majaillut yhdessä asennossa niin pitkään ja nyt peppu tuntuu tuolla oikealla puolen, niin tuntuu myös, että olis joku kudos revennyt sisäpuolelta, vähän niinkun Mynttikin tuumaili omastaan. Olo on kuin hakatulla :D Ja eilen sain tietty kaupungilla kävelemisestä vielä säryn häntäluuhunkin vaihteeks, mutta löyty isyyspakkaukseen niitä suklaasikareita kuitenkin, ei tarvitse netistä tilailla. :)

Vaunun patjasta. Meillä on Brion Happy-vaunut pehmeällä kantokopalla ja miun mielestä se tuntui tosi kovalta se pohja. Niinpä lainasin kaverilta tällaisen: http://www.babysam.dk/helsemadras.aspx
Teksti on tanskaksi, mutta kuva varmaan kertoo hieman :)

Syyshortensia, laita ihmeessä kuvaa kehdosta kun saat valmiiksi, 100-vuotias kehto on varmaan aivan superkaunis! Meillä on oma edelleen kesken...

Maira täällä on myös alkanut nuo yölliset (kivuttomat) mahankovettumiset, muutaman kerran on niihin heräillyt. Kovettumisia on taas alkanut päivisinkin tulla enemmän, kun olivat melkein pari kuukautta poissa. Nyt meinaa vaan henki salpautua harkkareiden yhteydessä.

Ihanaa kuulla, että Mipsulla ja Millalla on asiat hyvin! :)

Ja tsempit teille, joilla on vaavit perätilassa. Eiköhän tässä ole vielä aikaa, toivottavasti kääntyilisivät itse! Muutamalla kaverilla kiepsahti vasta ihan loppumetreillä, joten elkää heittäkö toivoanne!

Minuu arveluttaa nyt tuon miehen tulevat duunimatkat. Eilen sanoin, että kai se nyt ymmärtää, että on olemassa riski, ettei se pääse mukaan synnytykseen ja kyllä hän sanoi ymmärtävänsä. Jotenkin riipaisi sisältä, että eikö hää sit hinnalla millä hyvänsä halua olla mukana. Sille kun työ on aina ollut niin tärkeetä ja joskus tuntuu, että oon jäänyt sen jalkoihin :( Luonto ei anna kuitenkaan periksi sitä ruikuttaa jättämään keikkoja väliin. Blaah. Tosin en kyllä antais sille varmaan ikinä anteeks, jos se missais esikoisensa syntymän, joten varmaan otettava vaan härkää sarvista ja mainittava asiasta. Reissut sijoittuvat siis 2,5vkoa ennen laskettua aikaa, tosin ovat ihan muutaman päivän rykäisyjä.

Njooh. Jospa tänään saisi hiottua ja maalattua kehdon jalustan ja vaikka pestyä jääkaapin. Meillä on myös tuota koirankarvaa ihan joka puolella ja kiukuttaa kun imuroinnin jälkeen ei mene kuin päivä niin kaikki kalusteet näyttää olevan tehty jostain turkista. Mur mur -päivä.
 
Ihanaa Mipsu että saatte Millan pian kotiin! :heart: Hienosti on neiti vahvistunut ja kasvanut :flower:

Perätilan kanssa tuskaileville tsemppiä! :hug: Hikan paikasta pitää vielä sanoa et mulla se tuntuu enimmäkseen ylhäällä, vaikka pääalaspäin on majailtu jo pidempään ja on jo laskeutunutkin.

Tänttärälle jaksamista huonosti nukutun yön takia. Mullakin on pariin kertaan ollu ihan huippukipeät supparit ja maha kovettunu, mut sit oon käyny vessassa ja on loppunu kun seinään :D Tiedä sitten kumpi aiheuttaa kummat.

Jaksuja kaikille loppuraskauden kipuilijoille! :hug: Kauan ei toivottavasti enää mee kenelläkään.

Oltiin eilen viimeisessä perhevalmennuksessa (onneks ehdittiin! ) ja siellä näytettiin videota vauvan käsittelystä ja mulla meinas itku päästä kun katoin sitä pientä kippurasammakkoa :heart: Kun ei mee kun hetki ja meillä on oma sellanen. Mulle iski kauhee vauvakuume :LOL: Tässä vaiheessa! :D No siihen on onneks lääke jo matkalla ;) (joka nytkin fudii mamman kylkiluita :kieh: )

Pikkuapina ja Papu 37+5
 
poksuu 35

Olin viime yön yliopistollisessa mutta yhtenä kotiuduin tänä aamuna

Kohdunkaulaa 1cm ja 1,5cm auki joten ai kovin kauaa kuulemma kotona kannata odotella jos jatkuu vaavit voivat hyvin ja kaikki muutenkin hienosti
 
Heip

Miulla oli esikoinen perätilassa ja yritetiin kääntääkkin, mutta ei kääntynyt mihinkään.. oli minusta inhottavaa se kääntämisen yrittäminen ja nyt en varmaan siihen edes suostu... mutta tällä kertaa taitaa olla oikein päin tämä kaveri :) 25.5 menen vielä ultraan myös katsomaan, miten tää kaveri saataisiin ulos.. esikoinen leikattiin tuon perätilan vuoksi, koska en uskaltanut alkaa perätilassa synnyttää ensimmäistäni.

Mie vielä täällä tuskailen, että ostaisinko tuommoset bhil & tedsit.. ikäeroa tulee lähes tasan 2v ja tuo esikko vielä haluaa kyydissä istua, jos pidemmälle mennään.. toki käveleekin välillä.. seisomalaudan ostin jo.. mutta siinä ei kauhean pitkään ainakaan viihdy mitä testasin.. halusi vain istumaan rattaisiin.. mut sit meillä on tilanpuutetta.. kun ei oikein sitten nuo bhil & tedsit kävis ainoina rattaina kai.. eiks ne oo vähän avonaiset aina nukuttaa niissä vauvaa.. et pitäiskö sitten säilyttää vielä nuo esikon brio kombi vaunut ulkona nukkumista ajatellen.. huoh.. vaikeeta.. mitä mieltä ootte, et pärjäiskö noilla bhil & tedseillä pelkästään ja voisko niihin laittaa vauvan talvellakin ulos päikkäreille ?

Anzzu ja pieni rv 35+
 
Mipsu Kiva kuulla, että Milla voi hyvin :heart:

Pikinen Ei taida enää kauaa kestää odotus, tsemppiä!


Käännös Mulla yritettiin esikoista kääntää, eikä siitä mitään tullut. Pari päivää yrityksen jälkeen kääntyi sitten itsekseen oikein päin, mutta valitettavasti kurvaili takaisin perätilaan ennen synnytystä.

Tänään tuli käytyä osastolla käyrissä, kaikki tuntui olevan ok. Ensi viikolle varattiin kuitenkin punktioaika, jos sektio voitaisiinkin tehdä aiemmin. Painoarvio oli nyt 3,5 kg :eek:

Siiri ja Veijari 36+0 POKS

 
Moikka!

Aivan ihania masukuvia oli täällä :heart:

Kiva kuulla Mipsu että Milla voi hyvin :heart: toivottvavasti tyttö pääsee pian kotiin :flower:

Mä kävin tänään neuvolassa.
Kaikki oli hyvin. Neuvolatäti vaan vähä ihmetteli (niinkö minä ite myös) miksei viime viikolla neukkalääkäri ottanu kantaa vauvan mittoihin eikä synnytystapa arvioon ja nyt ku terkka kokeili käsikopelolla vauvaa nii sen mielestä meidän jässikkä alkaa olee jo niin hyvänkokoinen että ens vkon ke ku mulla on neukkakäynti nii se laittaa mut todennäkösesti Kys:lle painoarvioon ja jos vauva on jo sen verran iso ku nyt ajatellaan nii synnytys käynnistetään :eek:
eli voipi hyvin olla että jos tää ei ala nyt tässä vkon sisällä itestään syntyy nii meille tulee sit ens vkon loppupuolella vauva :heart:

Aurinkoista keskiviikon jatkoa mammat ja jaksamista kolotusten yms. vaivojen kanssa! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 37+0 POKS :heart:
 
Mussupussu: Miten vapaapäivä on sujunut?

Tänttärä: Ilmeisesti mahasi rauhoittui, kun pääsit neuvolaan. Toivottavasti ensi yö on parempi.

Mipsu: Ihania uutisia! Hienoa, että pian saatte tytön kotiin. Jaksua viimeiseen viikkoon! :hug:

Myntille voimia vauvojen kantamiseen masussa viimeiset viikot. :hug:

Garden ja Unna: Toivottavasti vauvat päätyvät pää alaspäin!

Hukkapätkä: Tsemppiä h-hetken lähestymiseen, kun tuo limatulppakin kerran jo lähti.

Milkei: Toivottavasti miehen työmatka-asia selviää ja hän pääsee synnytykseen mukaan. Tänään sain kehtoprojektia hienosti eteenpäin. Se on kyllä kaunis kapistus, mutta harmi, että joku äitini toimesta on 80-luvulla kohdellut kehtoa kaltoin ns. entisöinnillään. Laitan kuvaa, kun projekti on päätöksessä.

Pikiselle tsemppiä h-hetken lähestymiseen. Selvästi pian on vauvat sylissä.

( . ) Menkkamaista jomotusta on täälläkin päivittäin ja supistuksia piisaa. Viime yönä taas turvotti kovin ja kädet puutuivat joka välissä. No, tätähän nämä viimeiset viikot on, kun h-hetki lähenee ja paikat valmistautuu.
Hurjasti olisi taas tälle viikolle toimintaa. Ensi viikkokin täyttyy kovaa vauhtia. Ei paljon ehdi paikalla olla. Mukavaa, niin kuluu aikakin nopeammin.

Tsemppiä ja jaksua kaikille!

-Sh ja Milla rv 35+2
 

Yhteistyössä