~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

OdottamatonOdotus sauna,seksi,siivous,suklaa ja siideri siihen pitää kuulemma lisätä vielä shoppailu!
Kuulin kaverin siskolta että on 3 lasta saanut parin päivän sisään ulos, kun on oikein hengaillut kaupoilla. TOIMII kuulemma hyvin...

Meillä taas mahoton meno masussa...


 
Onnea Tänttärälle!

Mä olen varmaan täällä muutaminen kanssa yksin kesäkuun lopussa, sillä ei mitään merkkejä vielä ja äippälomakin vasta alkoi, joten odottavan aika on todella pitkä...No onpahan aikaa puuhastella noita tekemättömiä asioita, joita siis riittää..

Vika lääkäri tällä viikolla. Elättelen edelleen toiveita, että jos se sukupuoli siinä selviäisi, meillä kun aina ultraa myös sellaisella pikku-ultralla...

Kaikku ja nimetön 35+2---
 
Onnittelut tänttärälle :flower:

Ei ole hyvä idea olla töissä enään näillä viikoilla, tänään ollut jatkuvasti menkkamaista jomotusta. Pikkuinen protestoi myös jatkuvalla kärrynpyörällä, tai ainakin siltä se tuntuu.

Meillä myös hankittuna kantopussi. Saa nähdä tuleeko paljon käyttöä.

Marjukka 35 tasan
=)
 
Heips!

Kiva kuulla mintun ja mipsun kuulumisia!

Milkein kehto näyttää myös todella hienolta. Meillä vauva päätyy ihan vain äitiyspakkauksen laatikkoon, ja sitten pinnansänkyyn - kummankin oon sisustanut jo valmiiksi. Pinnasänky lähinnä siksi, että vauva on helppo nostaa sinne karkuun koiralta, joka muuten aivan varmasti nukkuisi siinä laatikossa.. Kehdot on kyllä ihania.

Odottamattomalla odotuksella myös tosi hieno kastepuku valmiina! Me ei kumpikaan kuuluta kirkkoon eikä vauvaa ole aikomustakaan kastaa, mutta täytyy silti ihastella noita pukuja - hieman turhamainen taidan olla :LOL:

Viidestä ässästä: Todistettavasti täällä toimii ainakin suklaa, siivous ja seksi (tässä järjestyksessä), juuri kun pääsin eilen valittamaan ettei kipeistä supistuksista ole taas tietoakaan, niin eiköhän sitä valvottu koko aamuyö niitä kellottaessa (noiden ässien jälkeen siis). Aloin olla jo ihan paniikissa kun olin niin väsynyt ja niitä tuli vähintään sen 5 min välein jonkin aikaa, mutta sitten loppuivat kuin seinään ja nukahdin - aamulla bongasin vain pari ja loppupäivän ovat pysytelleet poissa. Mies oli jo ihan täpinöissään että joko mennään, itse lähinnä säikähdin että apua joko. Asiasta viisastuneena päätin pakata sen sairaalakassinkin sitten tän viikon aikana..(en kyllä vieläkään usko että kohta sieltä jo synnytään, kuitenkin menee siihen juhannukseen - vastahan tein sen plussatestin!)

Tsemppiä vaivojen kanssa vielä kaikille, loppusuoralla mennään!

Salma ja Sintti 38+2

 
Oi onnea Siirille veijarin syntymän johdosta! :flower: :heart: Hyvänkokoinen kaveri tupsahti sieltäkin.

Saas nähdä, minkälaisia rääpäleitä meidän kaverit tulee olemaan, kun toiselle painoarvio oli viikko ennen sektiota sen 3 kg ja toiselle 2 kg... :D

Myntti
 
Tänttärä onnea pikkuisesta omasta pojasta!!!Ihanaa! :heart: :flower: :heart: :flower:

Kukas sitten seuraavana?? B)

( . ) En ainakaan minä :kieh:
Käytiin Hyvinkäällä tutustumassa tänään, ja sehän oli oikeinkin viihtysäksi ja siistiksi rempattu. kaikki oli uutta ja raikasta.Tykkäsin.Jäi muutenkin hyvä mieli, sinne on hyvä mennä synnyttää. Allas oli kunnon reilun kokonen "amor" -amme, ja sitä amme-huonetta pidetään kuulemma tyhjänä niin, että aina on kaikki halukkaat sinne päässy avautumisvaiheessa.
Ainoa vaan, että käynnillä oli ihan HIRVEÄSTI porukkaa, ja kätilö sanoikin, että kesäksi on odotettavissa RUUHKAA. Täytyy soittaa kuulemma ennen kuin lähtee synnyttämään, siltä varaltakin, ettei siellä ole sulku päällä. Jos sulku sattuu olemaan päällä, niin ohjaavat Kättärille tai NKL:lle.
Nyt siis Jonna pidetään peukkuija, et me päästäs molemmat sinne!
Mulle jäi tosta Hyvinkäästä kivempi kuva, kuin isosta Kättäristä tai NKL:sta, vaikka hyviä paikkoja nekin on tottakai.
Mulle tuli sellanen olo, kun näin ne synnytys-salit ja käytävällä pienet kehtosängyt vauvoille, että iiiiiik, meille on tosiaan tulossa TOINEN VAUVA!!!! :heart: :LOL:

Keskiviikkona vika lekuriaika, saas nähdä miten se menee.Tuskin mitään ihmeitä siellä.Mullakin on muuten tissikipu palautunut taas..

Johanna ja Pikkiriikki 35+1
 
TÄNTTÄRÄ ja SIIRI! Paljon onnea molemmille prinssien syntymästä :heart: :flower: :heart:

Ja kiitos kaikkille tsempeistä ja myötätunnosta. Supistukset on kadonnut (lukuun ottamatta mahan kovettumisia) eli taitaapa tämä vielä kestää...ja onhan tässä vielä aikaa. Ei auta, kuin odotella.

-unelias-
 
Siirille:flower: :flower: :flower: :flower: tulokkaan johdosta! Toivottavasti kohtuuolo muuttuu loistavaksi pian!

Miumiulle kiitos kantoliinalinkistä, pitää myös tutkailla varmaan tällä viikolla (heti sen jälkeen kun oon saanut sen pari viikkoa työn alla olevan sairaalakassin pakattua :D ) ja treenata, josko sen sitten myös ottaisi tuonne sairaalaan mukaan :)

Olikos se Mussupussun anoppi, joka on astumassa 3 sekunnin alueelle... eniveis, elä vaan anna olla sitä 3 sekuntia pidempään, tai muuttuu pelisäännöt ihan tyystin :kieh: Mie sen virheen tein. Eihän tuo poikansa kanssa edes vietä aikaa kun ollaan samassa taloudessa, vaan miun.

Voi miten työ ootte jo pitkällä raskauksissa! :eek: Rupesin oikein katsastamaan, niin suurin osa jo painelee lähellä 38 viikkoa tai ylikin. Tuolla toukokuisissa ovat muuten jo synnyttäneet laittaneet vinkkejä vielä masukeiden kanssa kärvisteleville, hirmu hyviä sellaisia mielestäni, kannattaa käydä urkkimassa.

Synnytyspelko yrittää nostaa päätään kovasti täällä, mutta yritän parhaani mukaan meditoida sitä pois. Joku kyseli niistä vatsatanssiliikkeistä, niin jos vaan jostain (netistä ) jaksatte "kaivaa", niin löysin sellaisen kun "Amira's bellydance and yoga for pregnancy". Jos ei ihan tuohon vatsatanssiin ilkeä lähteä, niin siellä on muutamia kivoja joogajuttuja ja vinkkejä.

Kehdosta vielä sen verran, että meilläkin äitiyspakkaukseen olisin pedin rakentanut, jos sellaisen olisin saanut :( Väärä maa, väärä valuutta :kieh:

Loppukaneetiksi vielä tuore kuva babyzillan iglusta (36+1):


 
ONNEA SIIRILLE JA PERHEELLE :heart: :heart:

Täällä nukuttu 3 tuntia... tuun oikeasti kirjaimellisesti hulluksi näiden öiden kanssa :kieh: ei tuu mitään! Pissalla saa rampata sen tuhat ja sata kertaa, ja sitte nytki tuo meidän 5vee poika heränny pari kertaa, sekä 2vee heräs kakkahommiin pöntölle, ja sen nukuttamisessa meniki sitte se tunteroinen. Pyörin vaan tyhmänä sängyssä ja uni ei tule, sitte sitä vaan kattoo kelloa :'( . Oon niin täynnä jo tätä raskautta, että korvista tulee jo ulos. EI JAKSA ENÄÄN!!! :'( Niin turhauttavaa!
Mulla on sitte vielä niin ihana mies, joka osaa kuorsaamisen taidon, niin olen tuonki kanssa ihan hermona. Ukko-parka onki saanut nukkua sohvalla viimesen viikon. Se on vaan, et ite ku tarpeeksi kauan valvoskelee ja turhautuu, niin alkaa niinkö näkemään punasta joka asiaa kohtaan :headwall:

Täällä taas supisteli eilen illalla, mutta ku ei käynnisty niin ei käynnisty. Vähän itsellä aavistus että syntyisikö torstaina 27 pvä, kun meillä on tuo esikoinen ja kuopuskin syntynyt 27 pvä =) .

mutta joo, tässäpä taas törkiästi vaan omaa napaa :ashamed:

jaksuja teille ihan jokaiselle, ja tosiaan niitä supistustuulia kaikille, jotka niitä jo odottavat ja kaipaavat!

Laakeri ja Meloni 38+3
 
Onnea Siirille ja Tänttärälle :heart:

Täälläkin huono yö taas takana. Puol kaheltatoista alko supparit ja menkkakivut, puol kaks otin särkylääkkeen ja neljältä nukuin taas :kieh: Esikoinen heräs kuudelta, jolle lastenohjelmat päälle. No enhän saanu enää nukuttua kun se yskii taas niin hirveesti :'( Kaks yötä menny nyt taas ihan harakoille. Huomen on lääkäri, niin näkee onko noi supistukset ees mitään tehny vai kiusaako ne vaan. Käykö muille supistukset selkään ja takareisiin? Sellasia menkkapolttoja aina supistuksen jälkeen...

Nyt kahvia naamaan. Pitääkö mun toivoa, että noi supistukset loppuu vielä kokonaan viikoks pariks, vai saako jo toivoa keijon syntymää????

tupajumi ja keijo 36+1
 
Onnea tänttärä ja siiri!!! :flower:

Täällä armoton pääkipu!! :kieh: :'( eilen illalla jo alkoin ja aina vaan jyskyttää.... korvat on kans kipeitä... eilen kun vein lapsia aamulla hoitoon, menin niin tukkoon tuon siitepölyn takia että olisko siitä vai oonko kipeäksi tulossa,ei hyvä!

Neuvolassa siis käyty:
36+1.......................34+3
painonmuut. +817g.....................+306g
rr 124/80....................126/84
pissa +/- ...................... +
Hb 131!!.........................110
Sf 36............................ 34

ens viikolla sitten uudestaan...

voi kun jaksais mennä herätteleen lapset, pakko viedä eskari autolla kun vettä tulee... on mennyt jonkin aikaa yksin jo sillai että saatan tuohon tien varteen ja seuraan kun kävelee eskarille (meiltä n.100m) ja muut on jäänyt nukkumaan siksi aikaa. Tekis mieli vaan mennä itekin takas petiin....

 
Onnea Siiri pikkuisesta pojasta! :flower: :heart: Onpas ollut hyvän kokoinen viikkoihin nähden. :) Vauvantuoksuista arkea teillekin.

Millalla ensimmäinen neuvola tänään. Jännittää paljon on painoa tullut. 3,5 kiloa pitäisi saada täyteen niin voidaan tuo Premilon lopettaa ja ehkä jos tissille päästäis ainakin osittain. Ellei neiti ole ihan pulloon jo tottunut. :) Eilen koitettiin ja taisi hän jotain sieltä saada, pullosta meni hiukan yli puolet (n.50ml) ja sitten taas nukuttiin 4 tuntia. :D

Koittakaahan selvitä loppuviikoista. :)

mipsu ja Milla (37+5) eli nyt olisi jo hyvä aika syntyä. :D
 
Siiri: Onnea pojasta :flower: Voinninparannus :hug: molemmille!

Milkei, Garden, Syyshortensia, Laakeri ja Tupajumi: Unihiekkaa ja kivuttomia öitä lähetän :hug:

Milkeillä ihana kehto ja masu =)

Miumiu: Esikkoni oli superrauhallinen masukki ja sama tahti jatkui 1,5 vuotta. Nyt 3 v. vierastaa uusia tilanteita, mutta kun sopeutuu, on meno päätä huimaavaa :kieh:

Mipsu ja Minttu: Kiitokset taas kuulumisista - hyvistä sellaisista :flower:

Maira: Etusivu on nyt oikein hyvä, kiitos päivittämisestä :flower: Mukavaa, että saitte asiat sovittua =)

Minttu ja Anzzu: Elsi on kaunis nimi =)

Anzzun synnytystapaultrauutisia jänskäämme tänään :p

Odottamaton odotus: Kaunis kastepuku =)

Mammaliini: Paranemisia päänsärkyyn!

(.) Kohta neuvolaan. Saas nähdä, mitä täti sanoo, kun arvion mukaan vauva tänään tasan 4 kg eli kuinka pitkälle vielä uskalletaan pitää - palaan huomenissa neuvolan jälkeen toivottavasti viisaampana :|

Lenniina 38+4

ps. Toivottavasti Millalla jo painoa riittävästi!!
 
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Laakeri, mie niin tiiän mitä meinaat.... Miten tuntuu, että joka yö nukutut tunnit vaan vähenee vähenemistään? Luulen, että saan nukuttua paremmin, kun vauva on tullut ulos. Taas potkittiin äitiä, lantion luut puutuu yhä useammin ja herään joka kerta, kun pitää vaihtaa kylkeä. Lisäksi uutuutena ihmeellinen poltto toisella puolen alavatsaa, mikä oli kuin moninkertaista menkkakipua. Poltteli niin vietävästi varmaan jonkun puolisen tuntia putkeen. Aamulla sitten pääsi väsytku, kun juuri olin nukahtamassa niin eikö tää Damien rullannut taas varpaansa tuonne kylkiluihin ja alkoi kaivamaan itselleen lisätilaa. Väsyttää niin vietävästi :/ Eli Tupajumi, samaa mietin miekii... No jos maanantaina syntyis illalla kun mies on tullut työreissusta, oltais jo täysaikaisia... Täyskokoisia ollaan oltu varmaan jo viikolta 20 :whistle:

Myntille unohdin lähettää tsempitykset täältä vielä, torstai on ihan ovella! :eek: En vieläkään ymmärrä, miten voi masussa olla ihmislapsia kaksin kappalein, saati enemmän... (Työkaveri muuten sai kahdet kaksoset putkeen jollain ehkä vajaan parin vuoden välillä, siinä on kanssa ollut varmasti touhua ja tohinaa! )
Ja ihanaa, että laukkupöllöt ovat kelvanneet sinne! Lapset ovat niin mainioita :D :heart:

Nyt jos koiraa veis ulos ja sit saisko jo mennä päiväunille?
 
Paljon onnea Siiri :flower:

Kiitos Lenniina luonnekuvauksesta, minusta tuntuu että tästä pojasta voisi jo jonkinlaista luonnetta veikkailla. Äidinvaistoihin kannattaa kuulema luottaa jo tässä vaiheessa:)

Milkei Ei uskoisi että sinun vatsassa asustaa iso poika Damien :D on niin siron näköinen:)
Kaunis kuva ja pöllöt ja kehtokin olivat aivan ihanan näköiset!

Tsemppiä kaikille väsymykseen ja odotukseen! Vaikka saan nukuttua välillä ihan hyvin ja paikattua univelkaa, sektio-aikaan on viikon verran. Siltikin sunnuntaina iski ilman syytä itkuisen epätoivoinen olo. Taitaa ne hormoonit tässä vaiheessa heitellä ja aiheuttaa kaikenlaista vaikka ei syytäkään olisi :hug:
 
Onnea tänttärä ja siiri!!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

( . ) Kovin näyttää olevan supistuksia ja tuntemuksia monella. Samoin täällä. Yöt vaikeita, kun tuntuu että puukotetaan pitkin lantiota kun kääntyy kyljeltä toiselle... :/ Tosin jostain kumman syystä oon alkanut nukkua paremmin taas selälläni, johtuisko vauvan laskeutumisesta lisää? Tai en tiedä miten se voi enempää laskeutua kun on viikolta 29 ollut telineissä kii. Mut kuitenkin, jotain selpotusta. Samoin en enää ravaa pissalla öisin kuin 2-3 kertaa, mikä on melkein siis puolittanut yölliset pissareissut. Sitäkään en ihan ymmärrä... Josko rakko on vaan tottunut? :)

Mulla olis synnytyspelkopoli nyt parin tunnin päästä ja menen ihan mielelläni hiukan juttelemaan. oon yrittänyt saada sitä omaa gyneäni kii kohta viikon, mutta ei vastaa ajanvaraus ollenkaan. :( Ja sovittiin kuitenkin että viikolla 36-37 tulisin käymään, eikä ainakaan mistään lomasta tms. puhunut silloin. Se ongelma näiden yksityisten lääkäreiden kanssa on verrattuna poliin et mitä jos ei saakaan kii... No, kait siinä tilanteessa synnytystapa-arvioon ja ultraan pääsen äitiyspolille. oon ymmärtänyt, että tuon pelkopolin kautta just usein ohjataan.

Mä toivon, että vauva viihtyy matkassa vielä runsaat puoltoista viikkoa, eli lakkiaisiin... Eilen viimeks itkua tirautin kun mun oppilailta tuli postissa kutsuja yo-juhliin ja kutsuivat oikein vauvankin. :heart: Ihania ovat ja olisi vääryys, ellen juhliin pääsisi.

Kaikille kovasti hyvää vointia ja supistuksia niitä kaipaaville ja voimia synnytykseen!!

Palailen sitten sype-kuulumisilla myöhemmin.

Shawne & Baby Girl 35+2
 

Yhteistyössä